eSRAM برای رزولوشن 1080p خیلی کوچک هست اما ...!

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
41018015390369412621.jpg



در مورد eSRAM ایکس باکس وان چیزهای بسیار زیادی گفته و نوشته شده در حالیکه این معماری نمیتونه قدرت حافظه یکپارچه PS4 رو ارائه بده حتی به عنوان عاملی برای جلوگیری از ارائه رزولوشن 1080p به صورت 60 فریم بر روی ایکس باکس وان هم متهم شده بسیاری از توسعه دهندگان بازی از اون دفاع میکنن. به هر حال این تازه آغاز نسل جدید هست و درک بهتر از سخت افزار باعث بهبود کیفیت بصری بازیها خواهد شد.
ژان باپتیست بولکاتو تهیه کننده ارشد استودیو Rebellion Games در طول ساخت بازی Sniper elite 3 هست ، سایت Gaming bolt مصاحبه ای با اون انجام داده و از اون درباره توسعه بازی برای Xbox one و هندل کردن eSRAM سوال کرده.

بعضی از سازنده ها از esRAM برای استریم کردن تکسچرها و ذخیره Z buffer استفاده میکنن و سهولت استفاده کردن از اون رو ستایش میکنن در حالیکه بعضی دیگه مشکلاتی رو با اون دارن شما چطور از اون استفاده میکنید؟

"واضحه که وقتی شما درتلاش برای استخراج حداکثر قدرت ایکس باکس وان باشید این مسئله کمی پیچیده تره . من فکر میکنم کار با eSRAM راحته.تنها مشکل اینه که ... [در واقع] بخشی از مشکل اینه که مقدار این حافظه برای خروجی 1080p بیش از حد کوچیکه و ما نمیتونیم همه چیز رو در رزولوشن 1080p در این حافظه فوق سریع بافر کنیم .
معنی این حرفها این میشه که شما باید داده ها رو تیکه تیکه کنید یا از ترفندهای دیگه استفاده کنید ، [مثل] Tile رندرینگ و غیره . این کار تا حدودی شبیه به PS3 هست.برنامه نویسی برای PS3 سخت تر از Xbox360 بود . اما حالا به نظر میرسه همه چیز برعکس شده اما به این معنی نیست که قدرت بسیار کمتری داره.این فقط برای شروع کار کمی رنج آوره ، ما الان در موقعیت خوبی هستیم اما چند ماه اول جهنم بود!"

این روند به مرور زمان و با درک بهتر شما از سخت افزار بهتر خواهد شد؟

"قطعا بله . اونها یک کیت توسعه جدید رو بیرون دادن که بسیار سریعتره و ما به راحتی رزولوشن 1080p رو بر روی Xbox one اجرا خواهیم کرد. ما 6 ماه پیش خیلی نگران بودیم اما الان دیگه نیستیم.الان همه چیز بهتر شده و اونها ماشنیهای کاملا قابل قیاسی هستن. xbox one کمی بیشتر چند رسانه ای هست و کمی بیشتر هاب ( وسیله ای به عنوان مرکز پخش اطلاعات) محور هست برای همین مقداری پیچیدگی بیشتری داره ، چیزهایی وجود داره که شما میتونید و نمیتونید انجام بدین چون این یک مرکز چند رسانه ای هست اما PS4 اینطور نیست چون PS4 فقط یک ماشین بازی هست."

پس بیشتر تمرکز در PS4 به عنوان یک دستگاه بازی هست.

"بله منظورم اینه که احتمالا [این همون دلیلیه ] که چرا حداقل روی کاغذ کمی قویتر هست. اما من فکر میکنم که Xbox one میره که بهش برسه . به هر حال قطعا eSRAM وجود داره . PS4 دارای 8 گیگ رم هست که تقریبا به همون سرعت eSRAM ـه [از نظر پهنای باند] اما در عین حال شما میتونید با اون مقداری کارهای بیشتری انجام بدین چون که شما اون قسمت حافظه کندتر رو ندارین این همون دلیلی هست که چرا شما خیلی از بازیها رو روی ایکس باکس وان 1080p اجرا نمیکنید چون شما باید اونها رو کمی کوچکتر بسازید تا درون eSRAM جا بشه"

با وجود این چالشها Rebellion Games در طول ساخت Sniper elite 3 همکاری نزدیکی با سونی و مایکروسافت داشته هدف اونها در حال حاضر داشتن 60 فریم بر ثانیه بر روی هر دو کنسول هست و جالبه توجه داشته باشین که Bolcato عنوان میکنه که به روز رسانی SDK جدید در حال ایجاد بهبود عملکرد در ایکس باکس وان هست . اون چیزی که این به روز رسانی دقیقا انجام داده تا به این لحظه ناشناخته هست و ممکنه این در واقع همون آپدیت درایورها باشه که ما در حدود یک ماه پیش گزارش کردیم.

http://gamingbolt.com/xbox-ones-esr...080p-but-will-catch-up-to-ps4-rebellion-games
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,549
نام
Mehrdad
خیلی خوبه که پیشرفت devkit باعث شه اختلاف رزولوشن و فریم بینه 2 کنسول از بین بره... به نظرم داستان وقتی جالب میشه که devkit ps4 هم پیشرفت کنه... خیلی دوست دارم ببینم اون زمان اختلاف کجا به وجود میاد...:d فقط امیدوارم تفاوت در حد الان نباشه...!
 

K AN E

کاربر سایت
Nov 3, 2010
527
اونها یک کیت توسعه جدید رو بیرون دادن که بسیار سریعتره و ما به راحتی رزولوشن 1080p رو بر روی Xbox one اجرا خواهیم کرد..... خب خدا رو شکر این مشکل رزلوشن هم داره حل میشه.
 

BARDI YA

Herrscher of Flamescion
Gold User
Jul 23, 2011
3,825
نام
بردیا دلوشی
فکر نکنم مشکلی رو حل کنه !
اختلاف بازم بینشون میمونه که خوب این بده و جلوی پیشرفت بازی هارو میگیره !
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
تو طول نسلهاي مختلف كنسولهاي زيادي بودن كه معماري منحصر به فردشون باعث شده بود كه نتونن همه ي پتانسيل خودشون رو سريع به نمايش بزارن مثلا سگا ساترن كه دو CPU ي كاملا يكسان داشت كه به علت ين يكساني و تكنولوژي اون موقع نميتونستن همزمان از رم استفاده كنن وخيلي از بازي سازها عملا از خير CPU ي دوم ميگزشتن يا PS2 رو داشتيم كه بخاطر پيچيدگي EE و همينطور داشتن 4 مگ eDRAM كه مشابه چيزي كه تو وان ميبينيم به مشكل برخورد PS3 هم شهره ي آفاقه

خوب با آشناتر شدن برنامه نويسا با اين معماري ها معمولا منجر ميشه كه بتونن از پتانسيل بيشتري استفاده كن و وضعيت بهتر بشه پس بهتر شدن اين مشكلات روي وان هم بنظر من خيلي دور از ذهن نيست اما بايد منتظر موند و ديد كه اين مشكلات تا چه حد از eSRAM ناشي ميشه.
 

synthesizer

کاربر سایت
Jul 11, 2012
380
تو طول نسلهاي مختلف كنسولهاي زيادي بودن كه معماري منحصر به فردشون باعث شده بود كه نتونن همه ي پتانسيل خودشون رو سريع به نمايش بزارن مثلا سگا ساترن كه دو CPU ي كاملا يكسان داشت كه به علت ين يكساني و تكنولوژي اون موقع نميتونستن همزمان از رم استفاده كنن وخيلي از بازي سازها عملا از خير CPU ي دوم ميگزشتن يا PS2 رو داشتيم كه بخاطر پيچيدگي EE و همينطور داشتن 4 مگ eDRAM كه مشابه چيزي كه تو وان ميبينيم به مشكل برخورد PS3 هم شهره ي آفاقه

خوب با آشناتر شدن برنامه نويسا با اين معماري ها معمولا منجر ميشه كه بتونن از پتانسيل بيشتري استفاده كن و وضعيت بهتر بشه پس بهتر شدن اين مشكلات روي وان هم بنظر من خيلي دور از ذهن نيست اما بايد منتظر موند و ديد كه اين مشكلات تا چه حد از eSRAM ناشي ميشه.

به نظرم ازلحاظ پتانسیل پردازشی ps3سلطان بی چون وچرایی بودکه متاسفانه حتی خودسونی هم نتونست ازقدرتش به طورکامل استفاده کنه!!
ولی ps2حداقل خودسونی ازتمام توان این دستگاه میتونست استفاده کنه واین کاروهم کرد(سری GOWوGT,..
EEکه مشکلی نداشت اماسه عددSPEکه توساختار اصلی پلی2بودباعث میشدخیلیانتونندازش استفاده کنند
به نظرم بهترین کنسولی که ازتمام قدرتش استفاده شد همین 360بود!
 

alimx360

کاربر سایت
Jul 13, 2008
438
نام
ali
خیلی خوبه که پیشرفت devkit باعث شه اختلاف رزولوشن و فریم بینه 2 کنسول از بین بره... به نظرم داستان وقتی جالب میشه که devkit ps4 هم پیشرفت کنه... خیلی دوست دارم ببینم اون زمان اختلاف کجا به وجود میاد...:d فقط امیدوارم تفاوت در حد الان نباشه...!

مگه ps4 هم قسمتهای ناشناخته و سخت داره یا کسی ازش به عنوان سیستمی که بازیسازی براش سخته سخن گفته!!!:-/
 

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Apr 5, 2009
5,954
نام
رضـا
مگه ps4 هم قسمتهای ناشناخته و سخت داره یا کسی ازش به عنوان سیستمی که بازیسازی براش سخته سخن گفته!!!:-/

http://forum.bazicenter.com/thread84397/

اگر سازنده The Witcher 3 رو قبول داشته باشید البته !

There are a lot of hidden powers in our system. You may be familiar with GPGPUand PS4 has a lot more GPGPU processing in it, which is difficult to learn and master, similar to a Cell processor. So every year the games on PS4 will perform better because most of the launch teams probably didn't use GPGPU - they probably just used core graphics. So when the developers [use more of these] in two to three years the graphics will be really amazing.
PS4: "The beginning of a new era of PlayStation" | GamesIndustry International

There are definitely some features in the PlayStation 4 that start to get used broadly in the third or fourth year of the console lifecycle. It’s all about how the GPU and CPU can work together to do many tasks other than graphics, which is say that photorealism is a great target, but that world simulation is also important. This is underappreciated, but getting your audio right in a game and making sure that your character’s ears are really hearing what they should within the game universe takes a tremendous amount of processing power. And there’s a lot of features in the GPU to support asynchronous fine-grain computing. ‘Asynchronous’ is just saying it’s not directly related to graphics, ‘fine grain’ is just saying it’s a whole bunch of these running simultaneously on the GPU. So I think we’re going to see the benefits of that architecture around 2016 or so.
Mark Cerny on PS4 Architecture: I Think "Around 2016 or so" is When We'll see the True Benefits - PlayStation LifeStyle
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,549
نام
Mehrdad
مگه ps4 هم قسمتهای ناشناخته و سخت داره یا کسی ازش به عنوان سیستمی که بازیسازی براش سخته سخن گفته!!!:-/
دوست من فقط سختی نیست که... برنامه نویسی برای هر دیوایسی پیشرفت به همراه داره... پس به نظرت halo4 چطوری رو x360 اینقدر متمایز شد؟ اینطوری حساب کن که تو این داستان پرفورمنس ps4 در هر شرایطی از x1بیشتره... ps4=10 و 10+2=12, x1=8 و 8+2=10, 12 هم از 10 بزرگتره دیگه:d البته اگه esram یهو همه چیو x1 ضربدر 20 نکنه:d
 
آخرین ویرایش:

..:ab:..

کاربر سایت
Nov 3, 2013
1,045
خیلی مصاحبه ی خوبی بود امیدوار شدیم به وان یه مقدار:dفعلنم که بهترین گرافیک نسل بعد واسه وانه
قطعا بله . اونها یک کیت توسعه جدید رو بیرون دادن که بسیار سریعتره و ما به راحتی رزولوشن 1080p رو بر روی Xbox one اجرا خواهیم کرد
این قسمت مصاحبشم خوب بود وان میتونه 1080 اجرا کنه
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
در اخرم بازی های انحصاری تعیین کنندس و قیمت ، این موضوع روزلوشن و فریم فقط برخی بازیبازها که تخضی نگاه میکنن و به این چیزها اهمیت میدن مهمه ، وگرنه اکثرا وقتی یک انحصاری کیفیت بالا بیاد دیگه این موضوع ها رو نگاه نمیکنن منظورم قشر بیشتر بازی کننده هاست ولی کلا به بحث قوی بودن ps4 اذعان میکنم و کاری به ضعیف یا قوی بودن ندارم - منظورم رزولوشن بود تو اول
ولی به نظرم اینا نمیتونه خیلی تعیین کننده باشه.
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
به نظر من این تازه اول راهه و درایورها و SDK های ایکس باکس وان که یه جورایی برای لانچ سمبل شده بودن تازه دارن به روز میشن ، در آینده هم استفاده از eSRAM گسترش پیدا میکنه و میتونن با استفاده ازش GPU رو بهتر feed کنن به نظر من eSRAM برای استفاده تو قابلیتهایی مثل GPU graphics pre-emption/GPU Compute context Switching میتونه ایده آل باشه.
 

Pythonistas

کاربر سایت
Aug 2, 2007
3,831
نام
رضا
قسمت خنده دارش اونجاییه که ادعا میشد میتونن کیفیت 4K رو اجرا کنن ولی الان بحث سر اینه که آیا روزی میشه به 1080p برسن یا خیر!!!!!!!!!!:))
دوست عزیز حرفی که زده شده کاملا منطقی بوده ، خیلی از بازیهای آرکید در نسل قبل که گرافیک آنچنانی نداشتند روی 1080p native اجرا شدن . تو این نسل می تونن به راحتی همچین بازیهایی رو با مقیاس 4k اجرا کنن . فقط مسئله اینه که TVــهای 4k هنوز همه گیر نشدن که توسعه دهنده بیاد به خودش زحمت بده و بازی رو با رزولشن 4k توسعه بده.
 

Optimus Prime

کاربر سایت
Sep 18, 2011
1,245
نام
ALEX
تو PS4 داریم به 4K فکر میکنیم و حسرت میخوریم،
اونوریا هم دارن به 1080 فکر میکنن و حسرت میخورن.
یاد مثل ماه و زمین و زیرزمین افتادم.
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,007
نام
محمد امین
دو نکته هست

1- اینکه تایید شده کار با ESRAM سخت هست و به مرور دارن باهاش آشنا می شن که حرف گذشته ما رو تایید می کنه و جواب اون مدیری که پاشو کرده بود تو یک کفش و هی می گفت هیچ دشواری XBOX ONE نداره رو این مصاحبه داد

1- نکته دوم هم اینکه چطوری با این همه دشواری های ESRAM که تو این مصاحبه تایید شده بهترین گرافیک کنسولی مال XBOX ONE هست..؟ مگه ضعیف تر از PS4 نبود..؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر