آیا انقلابی در راه هست؟

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
درود خدمت تمامی دوستان خانواده بازیی سنتر.

شاید تعداد سایت هایی که افراد علاقه مند به اینترنت و اخبار اون رو دارن انگشت شمار باشه.

اما بازی سنتر یکی از مهمترین اونهاست چون تمامی اعضای اون گیمر و طبعا نیازمند به اینترنت با کیفیت و سریع هستند.

بحث اینترنت در ایران به خصوص در 8 سال گذشته بجز ناراحتی اعصاب چیزی برامون نذاشته.

شاید همین 3 سال پیش بود که داشتن اینترنت 1 مگابیت برای هر کاربر ایرانی یه رویا محسوب میشد!

اما امروز شرکت ها دارن اینترنت های 4 و 6 و 8 و 10 مگابیتی دست کاربرها میدن اما 3 تا مشکل هست این وسط!

اول محدود بودن اون هست! آیا اینترنت 10 مگ با محدودیت 5 گیگ به درد میخوره؟!

دوم گران بودن اون! قیمت های 70 80 هزار تومانی برای اینترنتی با سرعت 2 مگابیت واقعا زیاده!

و سوم کیفیت پاییت! پینگ تایم بالا و نوسانات بسیار!

خب!

هروقت برین به پشتیبانی زنگ بزنین که چرا وضعیت بده یک جواب ساده و کلیشه ای و صد البته قانع کننده دارن! پهنای باند کمه! زیر ساخت مشکل داره و تقصیر از مخابراته!

اما...


پس از 8 سال حالا به نظر میرسه که اتفاقات تازه در حال شرف هستند.

وزرا و استانداران عضو شبکه های اجتماعی شدن و صحبت از آزادی های بیشتر اینترنتی و افزایش کیفیت و سرعت دسترتسی به نت جهانی شده.

در تازه ترین مورد آقای جهانگرد که شاید یکی از دلسوزترین اشخاص در حوزه اینرتنت کشور هستند سخنانی رو بیان کردند که بوی انقلابی جدید در این حوزه عقب افاده کشور رو میداد!

اینترنت از انحصار زیر ساخت خارج خواهد شد!



این یک جمله به تنهایی کافیست تا کسایی که از واقعیت ماجرا خبر دارند رو شاد کنه!
انحصار عامل اصلی کیفیت بد و سرعت بد اینرتنت در کشور هت و در این شکی نیست! مثل انحصار خودرو که باعث شده مردم ایران خودروهای 30 سال پیش رو سوار بشن و پُز بدن!


خارج شدن انحصار از زیرساخت یعنی شروع رقابت! یعنی افزایش سرعت و پهنای باند و کاهش قیمت!

شما تا چه حد به تغییر خوشبینید؟


متن کامل خبر:

n00028429-b.jpg






معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تدوین مدل مفهومی و برنامه اجرایی برای شبکه ملی اطلاعات ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: این برنامه در جلسه آینده شورای عالی فضای مجازی به تصویب اعضای این شورا می‌رسد.


به گزارش ایتنا از مهر، نصرالله جهانگرد در حاشیه نشست برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ به سئوالات خبرنگاران در مورد مشکلات اینترنت، شبکه ملی اطلاعات و محدودیت های پهنای باند در کشور پاسخ داد.

چیزی به نام اینترنت ملی نداریم
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد سیاست های این وزارتخانه برای پروژه اینترنت ملی تاکید کرد: چیزی به نام اینترنت ملی نداریم و اینترنت، اینترنت است.
جهانگرد با بیان اینکه پروژه‌ای تحت عنوان شبکه ملی اطلاعات خواهیم داشت که برنامه آن در حال تدوین است، گفت: این برنامه پس از تصویب مراجع قانونگذاری در این حوزه اعلام عمومی می شود.

وی با اشاره به مراحل تصویب سیاست‌ها و چارچوب کلی حاکم بر شبکه ملی اطلاعات گفت: معماری مفهومی این شبکه انجام شده و در مراحل کارشناسی و بررسی در دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی است که در نشست بعدی این شورا مورد بررسی و تصویب اعضا قرار می‌گیرد و این مصوبه سرلوحه اجرای شبکه ملی اطلاعات در سطح ملی خواهد شد.

معاون وزیر اطلاعات با بیان اینکه در کلیات این شبکه اصول حاکم بر فناوری اطلاعات از بعد فرهنگی، اقتصادی، اجرایی و نیز رعایت مسائل امنیتی در چارچوب ابلاغات مقام معظم رهبری گنجانده شده است، اضافه کرد: بخش اعظمی از مهندسی این شبکه انجام شده و چارچوب‌ها و اصلاحات لازم بر آن تا یک ماه آینده نهایی خواهد شد.
وی گفت: در برنامه پنجم توسعه اهداف کمی شبکه ملی اطلاعات تعیین شده اما در برنامه ای که هم اکنون در حال تدوین است با رعایت اعداد کمی نحوه استفاده از این شبکه تدوین می‌شود.

جهانگرد با بیان اینکه تدوین برنامه شبکه ملی اطلاعات با همکاری کمیته‌های فنی و حوزه‌های سیاستگذاری در دستور کار است، خاطر نشان کرد: عزم وزارت ارتباطات این است که با همکاری مجموعه شرکت‌های بخش خصوصی و شرکت‌های تابعه این وزارتخانه خدمات فناوری اطلاعات با سرعت و کیفیت لازم در اختیار مردم قرار گیرد.

تدوین استراتژی باند پهن در کشور
رئیس سازمان فناوری اطلاعات همچنین از تدوین استراتژی باند پهن در کشور برای افزایش سرعت و کیفیت دسترسی خبر داد و گفت: بهبود سرعت و کیفیت اینترنت در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون نیز کاربران اینترنت در دریافت اینترنت پرسرعت محدودیتی ندارند و به تناسب نیازشان از شرکت‌های مختلف اینترنت با سرعت دریافت می‌کنند، خاطر نشان کرد: مشکلی که هم اکنون کاربران اینترنت با آن مواجهند مربوط به کیفیت اینترنت است که از میزان پهنای باندی که دریافت می‌کنند بسیار پایین‌تر است.
جهانگرد گفت: در حال حاضر کشور با کمبود پهنای باند بسیار زیاد مواجه است و در این زمینه باید برنامه‌ای برای کیفیت سرویس و پهنای باند ورودی به کشور پیدا کنیم.

اجرای برنامه جهشی برای افزایش ظرفیت اینترنت
معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه در آغاز کار دولت میزان ارتباط اینترنت بین‌الملل ۷۰ گیگابیت بر ثانیه بود، گفت: هم اکنون و با روش افزایش ظرفیت و انتقال میزبانی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی راندمان را تا حدود ۳۰ گیگابیت افزایش داده‌ایم که انتظار داریم این روند تا پایان امسال به ۱۲۰ گیگابیت برسد.
وی از اجرای برنامه جهشی برای افزایش ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور خبر داد.

آزادسازی واردات پهنای باند به کشور

معاون وزیر ارتباطات از طرح آزادسازی واردات پهنای باند به کشور خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون در دستور کار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفته است.
وی گفت: رگولاتوری از نظر قانونی در حال بررسی این موضوع است و ما موافق هستیم که بخش خصوصی زیر نظر شرکت ارتباطات زیرساخت، پهنای باند اینترنت در کشور را تامین و توزیع کند.

موتور جست‌جوی بومی تا سال آینده زیر بار می‌رود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مورد پروژه موتور جست‌وجوی بومی نیز گفت: هم اکنون چند پروژه در حال کار است و چند پروژه نیز سفارش شده است که به لحاظ فنی تاکنون ۳ نوع موتور جست‌وجو در بازار خدمات ارائه می‌کنند در همین حال دو مورد موتور جست‌وجوی بومی نیز مورد حمایت سازمان فناوری اطلاعات قرار گرفته و تحقیقات آن در حال انجام است که پیش‌بینی می‌کنیم تا سال آینده زیر بار برود و تقاضای کاربران را در این زمینه پاسخ دهد.​
 

Katsura

کاربر سایت
May 25, 2011
1,111
نام
پرهام
دلت خوشه ها من دیروز زنگ زدم مخابرات قیمت رو برده بالا ! اینترنت 1 مگ ظاهرا نامحدود (!) با سرعت50 کیلوبایت رو میده 49 تومن ! تازه نصف روز هم پینگش طوریه که صفحه نمی تونی باز کنی !
 

Sepehr47

کاربر سایت
Aug 23, 2010
252
نام
سپهر
باو همین که یارو گفت ایران بشدت کمبود پهنای باند داره خداروشکر . یادمه قبلا میگفتند 128 کافیه :d امیدوار میشویم .:d
 

.:Metallica:.

Gold User
Sep 18, 2008
3,833
نام
علی متالیکا
مسعود جان من به پشتکارت احسند میگم چند سال خبر های مربوط به اینترنت رو میزاری اینجا (معمولا هم خبر هایی از حرف‌های مثبت مسئولین) و هیچ تغییری در هیچی مشاهده نمیشه من اگه جای تو بودم خسته میشدم !!!

حرف‌های این عزیز هم تا وقتی که تغییری در وضعیت نت مملکت پیش نیاد هیچ فرقی با حرف‌های مسئولین قبلی نداره !
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
مسعود جان من به پشتکارت احسند میگم چند سال خبر های مربوط به اینترنت رو میزاری اینجا (معمولا هم خبر هایی از حرف‌های مثبت مسئولین) و هیچ تغییری در هیچی مشاهده نمیشه من اگه جای تو بودم خسته میشدم !!!

حرف‌های این عزیز هم تا وقتی که تغییری در وضعیت نت مملکت پیش نیاد هیچ فرقی با حرف‌های مسئولین قبلی نداره !

:|


فیلم world war zombie رو دیدی؟
من مرد دهم هستم! :)
 

feroozGT

کاربر سایت
Oct 9, 2013
732
نام
فیروز
این اینترنت 2 1 مگی که داریم اگه بینه 50 نفر شر نکنن و کیفیتشو خوب کنن ما به اینشم راضی هستیم . چه فایده اینترنت 50 مگم بگیری وقتی اندازه یه 512 واقعی نمتونی ازش کار بکشی اصلا فایده نداره
 

Mohammad Ghost

کاربر سایت
Mar 17, 2013
691
نام
محمد
به نظر من باید کلا مخابرات و زیرساخت از بحث اینترنت کامل حذف بشن تا به نتیجه ای برسیم ولی خب این هم خبر خیلی خوبیه و امیدوارم هرچه زودتر به وقوع بپیونده.
 

p30song

کاربر سایت
Nov 18, 2013
11
مسعود جان دقت کن من چی میگم زیر ساخت وزیر نمیدونم اونی......ولش اصلا کلا به من توجه کن
صاحب تاپیک مسعود در نامه نوشتن و به چه مقامی نوشتن دقت کنید ارجاع میدم شمارو به بالاترین مقام کل کشور ایت الله خامنه ای
شما باید نامه رو و ایمیل رو به سید علی خامنه ای بالاترین مقام کل کشور هستن نوشته و بفرستید تا ایشان مشکل رو حل کنن.
اگر از اول به خود اقای خامنه ای رهبر کل ایران نامه رو نوشته بودید مشکل بر طرف میکردن .
هنوز هم دیر نشده مسعود این کارو بکنید
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر