FAQ نهایی PS4

S.O.F

کاربر سایت
Oct 19, 2013
135
نام
Ardavan
با نزدیک شدن به لانچ ps4 در آمریکای شمالی (15 november) سایت us.playstation.com لیست کاملی از پرسش و جوابهایی رو آماده کرده برای آشنایی بیشتر با این دستگاه و جواب دادن به سوالهای رایج که سعی میکنم به مرور زمان کلشو ترجمه کنم.


PS4 System Details

قیمت ps4 چند است ؟
قیمت ps4 در هنگام عرضه , در آمریکا 399.99 USD و در کانادا 399.99 CAD خواهد بود , playstation camera و دسته اضافی dualshock 4 wireless controller هر کدام به قیمت 59.99 دلار فروخته خواهند شد.


ps4 در چه تاریخی برای کشورها و مناطق مختلف عرضه میشود؟
آمریکای شمالی: November 15th, 2013 ,Canada and the United States

اروپا: (November 29th, 2013. (Australia, Austria, Belgium, Denmark, Finland, France, Germany, Ireland, Italy, Luxembourg, Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Portugal, Russia , Spain, Sweden, Switzerland, the United Kingdom

آمریکای لاتین:
November 29th, 2013, Argentina, Brazil, Chile, Colombia, Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Mexico, Panama, Peru

ژاپن:
February 22nd, 2014

منطقه آسیا:
اواسط december 2013

مناطق دیگر:
نا مشخص


چه چیزهایی در جعبه ps4 در هنگام لانچ وجود خواد داشت؟
یک دستگاه ps4 با هارد درایو 500GB , یک دسته dualsock 4 wireless controller , یک micro-USB cable برای شارژ کردن دسته , یک هدست برای چت صوتی (Mono-headset) , کابل برق (1.5 متر) و یک کابل 2 متری HDMI .


چه ویژگیهای ارتباطی و پرتهای ورودی و خروجی ای را ps4 ساپرت میکند؟
HDMI OUT, DIGITAL OUT (OPTICAL AUDIO), Ethernet, دو پرت usb 3.0 , یک رابط کمکی برای playstaion camera و همچنین 802.11b/g/n Wi-Fi for wireless internet connectivity و Bluetooth 2.1 برای ارتباط با DUALSHOCK 4 wireless controller را داراست.


آیا ps4 به یک power brick خارجی نباز دارد؟
ps4 با یک منبع تغزیه داخلی طراحی شده است پس power brick خارجی ندارد.


آیا کاربران قادر به تعویض هارد درایو 500GB دستگاه خود خواهند بود؟ ps4 هارد درایو هایی به چه اندازه را ساپرت میکند؟
کاربران قادر به جایگزین کردن هارد استاندارد ps4 خود خواهند بود , این هارد به منظور ذخیره کردن بازیهای دانلودی , ویدیوها , عکسها , سیو بازیهای و ... استفاده می شود.


ps4 از چه نوع هارد درایوی استفاده میکند؟
ps4 دارای یک 5400RPM SATA II hard drive است , کاربران می توانند هارد درایوهایی با ضخامت کمتر از 9.5mm و بزرگ تر از 160GB را استفاده کنند.


آیا کاربران قادر به استفاده از هارد اکسترنال برای افزایش ذخیره سازی هستند؟
خیر ps4 این خصوصیت را ساپرت نمی کند.
PS4-Front.jpg

ابعاد فیزیکی ps4 ؟
ps4 تقریبا 275mm عرض , 53mm ارتفاع و 305mm طول و وزن آن تقریبا 2.8KG یا 6.1 pounds است.


چه رنگ بندیهایی در هنگام عرضه برای ps4 وجود دارد؟
برای زمان لانچ فقط رنگ سیاه موجود است.


آیا میتوانیم ps4 را به صورت عمودی قرار بدیم؟(مانند ps3)؟
بله ps4 را میتوان هم به صورت عمودی و هم افقی قرار داد , در آمریکای شمالی پایه هایی که به صورت رسمی لایسنس شده اند توسط شریکهای ما عرضه خواهد شد.


عملکرد سخت افزار ps4 چه پیشرفتهایی نسیت به ps3 داشته است؟

قدرت پردازش ps4 ده برابر ps3 است , طراحی بهینه شده ی این سیستم دارای یک unified 8GB of high-speed GDDR5 RAM (یکپارچه) , یک eight core X86 CPU و یک پردازنده گرافیکی قوی است . به طور کلی ps4 بازی سازان را قادر به ساختن دنیاهای بزرگتر و پر جزییات تر از ps3 میسازد . به کمک سخت افزار نسل بعدی ps4, نور پردازی طبیعی تر , فیزیک و افکتهای پیچیده تر , انیمیشن های طبیعی تر و گوناگون تر , محیط و آیتمهایی با textures بهتر , screen resolutions بیشتر(تا 1080p ) , فریم ریت بیشتر (تا 60 فریم بر ثانیه ) و مسابقات مولتی پلبر بزرگتر و ... ممکن خواهد بود.


در مورد (GPU (Graphic Processor Unit چه میتوانید بگویید؟
GPU دستگاه ps4 شامل واحدهای محاسباتی به صورت یکپارچه در 18 صف است ( unified array of 18 Compute Units) , که در کل 1.84 teraflops قدرت محاسباتی تولید میکنند که براحتی میتوان در گرافیک , شبیه سازی(simulation tasks) و یا مخلوطی از هر دو آنها استفاده کرد , ps4 همچنین دارای یک مموری یکپارچه 8GB است که تولید بازی و افزایش محتوا را آسان میسازد . در این مموری از High-speed GDDR5 استفاده شده است که به طور کلی پهنای باندی معادل 176 GB در ثانیه میدهد و همچنین عملکرد گرافیکی را افزایش میدهد .


چه زمانی ساخت ps4 شروع شد؟
کمپانی بحث مفهومی درباره ps4 را از سال 2008 شروع کرد (The company started a conceptual discussion of PS4 five years ago, in 2008.)


چه کسی پروژه ps4 را رهبری کرد؟
ps4 یک پدید جهانی بود که توسط گروه مهندسی SCEI رهبری شد , با مشورت WorldWide Studios development teams (تیمی از استودیوها در سراسر جهان) و مرکز طراحی شرکت Sony Computer Entertainment و ...
و معمار ارشد بازی Mark Cerny بوده است.


ps4 چه رزولوشن هایی را ساپورت میکند؟
ps4 از استانداردهای ویدیویی 480p , 720p , 1080i و 1080p به وسیله HDMI ساپورت میکند.


آیا 4k , ps4 را برای ویدیو یا بازیها ساپرت میکند؟
ساپرت رزولوشن های بالا مانند خروجی 4k برای عکس و ویدیو هنوز در دست بررسی است اما فعلا اطلاعات بیشتری برای به اشتراک گزاشتن وجود ندارد , ps4 در حال حاضر خروجی 4k را برای بازیها ساپرت نمیکند.


آیا میتوانیم از تلویزیون های استاندارد خود برای ps4 استفاده کنیم؟
رزولوشن خروجیHDMI بر اساس تلویزیون یا مانیتوری که استفاده میکند به صورت خودکار عوض میشود , البته ps4 به گونه ای طراحی شده است تا بهترین گرافیک را بر روی تلویزیون های HD نمایش دهد.


آیا ps4 خروجیهای صوتی و تصویری آنالوگ را ساپرت میکند؟
خیر , صوت و تصویر در ps4 به وسیله HDMI منتقل میشوند , که در بیشتر تلویزیونهای HD وجود دارد , همچنین در ps4 میتوانید از خروجی صدا 5.1 یا 7.1 به وسیله سیمهای
DIGITAL OUT OPTICAL استفاده کنید.


آیا مانند ps3 , در صورت تغییر تلویزیون نیاز به ریست کردن تنضیمات ویدیویی (video settings) است؟
خیر این کار برای ps4 نیاز نمی باشد.


آیا ps4 از 3D و stereoscopic 3D games پشتیبانی میکند؟
بله هرچند هنگام لانج در آمریکای شمالی هیچکدام از بازیها این قابلیت را ندارند.

PS4-Side.jpg

ps4 از چه فرمت دیسکی استفاده میکند؟

بازیهای فیزیکی ps4 از دیسک های Blu-Ray استفاده میکنند , دیسکهایی قوی که توانایی ذخیره سازی مقدار زیادی اطلاعات که ps4 به آنها نیاز دارد را دارند( Blu-ray Discs).


مزایای تکنولوژِی جدید Blu-ray Disc در ps4 چیست؟

Blu-ray Disc reader های ps4 از سرعت بیشتری نسبت به ps3 برخوردار هستند و شامل طیف وسیعی از اندازهای مختلف دیسکهای Blu-Ray میشوند.


آیا برای بازیهای فیزیکی (دیسکی) در ps4 , نیاز به نصب اطلاعات در هارد درایو هستیم؟
بله , تمام بازیهای فیزیکی (دیسکی) ps4 برای اطمینان از روان بودن نیاز به ذخیره سازی در هارد درایو دارند , هرچند ممکن است در بعضی عنوانها برای اجرای بازی نیازی به صبر برای نصب کامل آن نباشد . برای اجرای بازیهای ps4 همانند ps3, کاربران باید دیسک را در دستگاه قرار دهند.


اگر بازی ای را اجاره کنیم و بعدا تصمیم به خرید دیجیتالی آن بگیریم, آیا میتوانیم از نصب اجباری آن عنوان استفاده کرده تا دوباره مجبور به دانلود آن نباشیم و آن را تنها با استفاده از Licence خود را اکتیو کنیم؟
خیر , در این صورت شما باید فایل نصب شده را پاک کرده و بازی دیجیتالی را به طور کامل نصب کنید.


آیا قادر به تماشای فیلمهای Blu-ray در ps4 هستیم؟
بله , برای اجرای فیلمهای Blu-Ray و DVD شما نیاز دارید تا آپدیت روز اول ps4 را (PS4’s day-one system software update 1.50) دانلود و نصب کرده و سپس قابلیت ویدیویی Blu-ray Disc را به وسیله اینترنت برای یک بار فعال کنید. (activate your Blu-ray Disc video capability with a one-time activation)


اگر ما قادر به وصل شدن به اینترنت نباشیم و یا نخواهیم این کار را بکنبم چه باید کرد؟
دارندگان ps4 در آمریکا با تماس با SCEA Consumer Services at (800) 345-7669 میتوانند درخواست فعال سازی (Blu-ray disc) را بکنند . activation به وسیله ایمیل برای آنها فرستاده می شود.


آپدیت شد...



آیا قادر به تماشای فیلمهای DVD در ps4 هستیم؟
بله ps4 قابلیت پخش dvd را دارد , برای اجرای فیلمهای DVD شما نیاز دارید تا آپدیت روز اول ps4 را (PS4’s day-one system software update 1.50) دانلود و نصب کرده و سپس قابلیت ویدیویی Blu-ray Disc را به وسیله اینترنت برای یک بار فعال کنید. (activate your Blu-ray Disc video capability with a one-time activation)


آیا در ps4 میتوانیم به سی دی های صوتی گوش کنیم؟(audio CDs)

خیر , ps4 سی دی های صوتی را ساپرت نمیکند.


صدای ps4 در حال اجرا چقدر است؟
خنک کننده ps4 برای اتاق های نشیمن طراحی شده است و به صورت کلی بسیار کم صدا تر از ps3 است. ps4 دارای سیستم فن بدون طبقه است بدین معنی که سرعت فن ps4 در مواقع لزوم به نرمی و بطور هموار افزایش مییابد , مانند کنسولهای دیگر مهم است که ps4 نیز در محیطی با گردش هوا قرار بگیرد.(محیط بسته نباشد)


آیا ps4 دارای مد “stand-by” است؟
بله مد stand-by در ps4 فعالیت های اولیه سیستم را (primary functions) را غیر فعال میکند تا مصرف انرژی را کاهش دهد, با این حال در این مد قابلیت شارژ دسته های DUALSHOCK 4 wireless و آپدیت سیستم وجود دارد , در حالت stand-by, به عنوان یک امتیاز برای کاربران Ps4 , Plus به صورت اتوماتیک قابلیت دانلود پچ بازیها را دارد.


آیا ps4 در زمان لانج در آمریکای شمالی , به آپدیت نیاز دارد؟ سیستم پس از آپدیت چگونه کار میکند؟
در زمان لانچ ps4 در آمریکا , دستگاه به آپدیت 1.50 نیاز دارد تا ویژگیهای جدیدی را به سیستم اضافه کند. پس از اتصال به اینترنت , در پس زمینه , دستگاه اتوماتیک شروع به دانلود آپدیت میکند , در حین دانلود شما میتوانید به صورت آفلاین گیم های blu-ray disk را بازی کنید.


آیا میتوانیم آپدیت 1.50 را از طیق USB نصب کنیم؟
بله شما میتوانید با pc خود آپدیت را دانلود کرده , به usb انتقال دهید و آن را بر روی PS4 نصب کنید , هر چند اگر برای بار اول و قبل از آپدین 1.50 بخواهید از روش usb استفاده کنید , شما باید
safe mode را فعال کنید. برای این کار زمانی که ps4 خاموش است , power button را فشار و برای 7 ثانیه نگه دارید تا وارد safe mode شوید .
توجه: کاربراین فقط باید از فایلهای رسمی برای آپدیت استفاده کنند که در سایت PlayStation.com قرار میگیرد.


کدام یک از خصوصیت های ps4 در زمان لانچ در دسترس خواند بود؟
اکثر ویژگیهای اعلام شده , در زمان لانچ در دسترس خواهند بود , ویژگیهایی مانند دانلود در پس زمینه , چت صوتی در هنگام بازی (cross-game voice chat) , انتقال به یک شبکه(network) بر اساس دوستان شما در دنیای واقعی ( transitioning to a network based on real-world friends) , تماشای زنده گیم پلی بوسیله Ustream and Twitch. خصوصیات بیشتر به مرور زمان اعلام میشوند.
برای اطلاع بیشتر از ویژگیهایی که با آپدیت 1.50 اضافه میشوند از لینکهای زیر استفاده کنید:
system software update 1.5 , PlayStation.Blog


کدام یک از خصوصیات معرفی شده ps4 , در زمان لانچ در دسترس نمی باشند؟
*شیر کردن کنترلر از طریق اینترنت (Share controller via the internet to assist a friend)
*Suspend/Resume mode
*Wireless Stereo Headsets support
*Wireless Stereo Headset
*Pulse Wired Stereo Headset
*Pulse Wireless Stereo Headset Elite Edition

PS4-Back.jpg


چه تعداد دوست در psn , بر روی دستگاه ps4 میتوانیم داشته باشیم؟

ps4 تا 2000 دوست در psn را ساپرت میکند در حالی که ps3 به 100 دوست محدود میشد. همانند ps3 , شما در ps4 میتوانید با پیوستن به افرادی که جدیدا با آنها بازی کرده اید, دوستان خود را براحتی افزایش دهید.
ps3 همچنان 100 دوست را ساپرت میکند , اگر شما لیستی بیشتر از 100 دوست در ps4 بسازید , زمانی که به ps3 وصل میشوید , سرورهای شبکه خود به خود لیست شما را فیل** میکنند. علاوه بر این شما میتوانید لیستی از دوستان مورد نظر خود را از پیش تعیین کنید تا زمانی که به ps3 وصل میشوید بتوانید با آنها بازی کنید. نمایش تمامی دوستانتان در بیشتر بازیهای و application ها برنامه ریزی شده است , هر چند در بعضی از آنها محدودیت 100 تایی حال حاضر وجود خواهد داشت.


آیا راهی برای تغیر نام Online ID در ps4 وجود دارد؟
خیر , اما ps4 این قابلیت را به شما میدهد تا دوستان شما علاوه بر Online ID , اسم واقعی شما را ببینند . شما همچنین میتوانید عکس Faceb** خود را به پروفایل psn انتقال داده و از آن به عنوان profile picture استفاده کنید.


آیا ps4 قابلیت حسابهاب فرعی را ارائه میدهد؟(sub-accounts) چگونه کار میکنند؟
بله , آنها دقیقا همانند آنچه در ps3 بود کار میکنند.


آیا زمانی که فرزدمان 18 سالش تمام شد, میتوانیم حساب فرعی او را در ps4 به حساب اصلی تبدیل کنیم؟
متاسفانه نه , ما درست کردن اکانت جدید را توصیه میکنیم و بابت این موضوع عذر می خواهیم.


آیا ps4 اپشن هایی برای کنترل والدین بر فرزندان جوان ارائه میدهد؟
بله , به والدین اجازه کنترل سطح انجام بازیها یا برنامه ها که این قابلیت را دارند و همچنین استفاده از internet browser را میدهد.
همچنین برای هر حساب فرعی کنترل قابلیت چت و مسیج , پست کردن و دیدن user-generated media و کنترل خرج کردن در playstation store به صورت ماهیانه را میدهد , در آخر حسابهای فرعی نمیتوانند اکانت خود را با Social Network Services پیوند بزنند یا از اسم و یا عکس واقعی خود استفاده کنند.



----------------------------------------------------------
دوستان از اونجایی که مقدار ترجمه خیلی زیاده من هر روز این پست را یروز میکنم و سعی میکنم تا قبل از 15 november تمومش کنم.
اگه مشکل نوشتاری , ترجمه و هر چیز دیگه ای دیدن به بزرگی خودتون ببخشین و بهم اطلاع بدین تا اصلاحش کنم.
ممنون

---------

در همین رابطه:

راهنمای خرید پلی استیشن 4

خرید مانیتور و تلویزیون های مناسب برای PS4

قیمت پلی استیشن 4

مشکلات و خرابیهای PS4/PS4 Pro

همه چیز درباره Playstation Network و Playstation Store

لوازم جانبی پلی استیشن 4

آخرین تخفیف های PSN


 

BitsandBytes

we will not falter, we will not fail!
کاربر سایت
Sep 2, 2012
3,980
نام
Mohammad
S.O.F عزیز دستت درد نکنه.

پس معلوم شد یه کابل hdmi 2 متری(اصل سونی)داخل جعبه است.
فردا که میری کنسولو بخری این فروشنده های بسیار با انصاف با کمال پرویی کابل رو از داخل جعبه بر میدارن و در جواب عرض میکنند که دو سری PS4 هست که این سری بدون کابل hdmi عرضه شده.
:|
 
آخرین ویرایش:

taker-sos

کاربر سایت
Jun 4, 2010
1,253
نام
وحید
با این 2 وسیله اش خیلی حال کردم
:xیک هدست برای چت صوتی (Mono-headset) , و یک کابل 2 متری HDMI :bighug:
درود بر قویترین کنسول حال حاضر جهان :x
 

trainer

کاربر سایت
Jan 19, 2009
712
نام
میلاد
درود

ممنون بابت ترجمه

یعنی هیچ بازی ای به صورت هدیه نداره ؟ من کلی روی Killzone حساب کرده بودم . نمیدونم کدوم یکی از بروبچ گفته بود بازی Killzone به صورت هدیه و رایگان روی کنسول هست=((
 

habibmp3

کاربر سایت
Dec 5, 2011
1,236
نام
ابوالفضل
درود

ممنون بابت ترجمه

یعنی هیچ بازی ای به صورت هدیه نداره ؟ من کلی روی Killzone حساب کرده بودم . نمیدونم کدوم یکی از بروبچ گفته بود بازی Killzone به صورت هدیه و رایگان روی کنسول هست=((
اطلاعات دقیق ندارم ولی فکر کنم بعضی از بازی های لانچ به صورت باندل وجود دارن.

نسل بعد اگه عمری بود، حالا دیر یا زود این کنسول رو می خرم ولی نگرانیم از اینه که تا 2 سال نتونم طرفش برم!
واقعا اونطوری دیگه سخت میشه ...
محتویات کنسول عالیه .. اون هدستش قشنگ مثل محرک عمل م یکنه برا خرید .. :D
 

Paranormal

کاربر سایت
Jan 9, 2010
936
نام
علی
با این 2 وسیله اش خیلی حال کردم
:xیک هدست برای چت صوتی (Mono-headset) , و یک کابل 2 متری HDMI :bighug:
درود بر قویترین کنسول حال حاضر جهان :x
درود بر قویترین Gaming Device حال حاضر جهان.
هرکی نمیخاد بپذیره. مشکل خودشه :)
 

Hani.Z

کاربر سایت
Oct 27, 2010
134
اون جک 3.5 پایین دسته واقعا خیلی کاربردیه ! بعد از اتصال هدفون , هدست , ایرفون , 2 اپشن داره که میتونید اختیاری انتخاب کنید , یعنی دیگه نیازی نیست حتما هدست های خود سونی تهیه کنید فقط هدفون با جک 3.5 میلی باشه ! فقط امیدوارم خروجی صداش نسبت به ویتا قویتر باشه

1. کل صدای بازی منتقل کنه

2. یا فقط برای Voice Chat استفاده کنید
 

.:Metallica:.

Gold User
Sep 18, 2008
3,832
نام
علی متالیکا
این هدست برای چت سوتی اگه wired باشه سیمش چند متره؟ خدا کنه لازم نباشه تو دهن tv بریم:|
هدست وصل میشه به دسته شما میتونی بشینی 60 متری TV ! :d

- - -ویرایش - - -

چه بلوتوث 2.1 ؟ :| حداقل ورژن 4 و نهایتش 3 میذاشتین ... ولی 2.1 آخه ... :|
عملا روی کنسول هیچ تاثییری نداره 4 بودن بلوتوث، قابلیت اصلی بلوتوث 4 نسبت به 2.1 Energy Efficent بودن اون هست که برای یک گوشی موبایل بسیار مهمه که باتری کمی مصرف کنه، ولی روی کنسول که به برق وصله واقعا هیچ تاثییری نداره !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر