پیش نمایش The Last Guardian،هنوز هم امیدی هست

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
Dec 31, 2009
2,173
نام
حسین
درود
نویسنده پیش نمایش:
حسین عارفی ، کپی با ذکر منبع اشکالی نخواهد داشت
92399780648415297828.jpg
The Last Guardian که در زبان ژاپنی 人喰いの大鷲トリコ (معنی: تریکو و پسر و عقابی که میخورد)عنوان یست اکشن و ماجراجویی ،بسیار زیبا و خلاقانه که توسط فامیتو یودا کارگردانی و توسط تیم آیکو برای پلتفورم PS3 قرار است در تاریخی نامعلوم منتشر میشود.
این بازی سومین پروژه کاری آنها محسوب میشود و هنوز که هنوز هست این بازی منتشر نشده و فقط خبرهایی مبنی بر اینکه بازی در حال ساخت هستش از طرف سونی منتشر و طرفداران هم از اینهمه تاخیر بسیار کلافه شده اند،حتی شایعاتی از قبیل این که این بازی کنسل شده است و دیگر ساخته نمیشود،بعضی ها هم میگویند کارگردان بازی از سونی جدا شده است و... که سونی طی خبری همه این شایعات رو تکذیب کرد و گفت که طرفداران باید هنوز هم صبور باشند.....
این عنوان زیبا درست مثل ساخته های قبلی فامیتو یودا بسیار خاص و فوق العاده تاثیرگذار میباشد که المان های بازی نیز(اتمسفر و محیط بازی) بسیار شبیه و مخلوطی از دو بازی قبلی او یعنی Ico و Sotc است.
تنها اطلاعاتی که ما داریم این است که پسری به همراه پرنده ای(شبیه کاراکتر گریفین)که ترکیبی از پرنده و گربه است قصد دارند که به کمک هم از دست نگهبانانی که به دنبال هردوی آنها هستند فرار کنند.بازیباز این اختیار را دارد که تریکو را دقیقا مثل یک حیوان واقعی کنترل کند،غذا دادن به او،برای بالا رفتن از مکان های بسیار مرتفع و حتی در هنگام نبرد با دشمنان او به کمک شما خواهد آمد.
ساخت بازی از سال 2007 شروع شده و برای اولین بار آنها در مراسم E3 2009 با نشان دادن تریلری از بازی آن را به همگان معرفی کردند و قرار بود بازی در سال 2011 منتشر شود،حتی یودا هم مدتی از سونی خارج شده بود هر چند که او به عنوان مشاور بر روی پروژه نظارت میکرد،از این رو سونی هم نمیتوانست تاریخ انتشار دقیقی را برای بازی در نظر بگیرد و خبری اعلام کند تا اینکه در ماه آگوست سال 2013 سونی رسما اعلام کرد که بازی در حال ساخت میباشد و کل اعضای تیم دارند با تلاش فراوان روی این عنوان کار میکنند.
20408683865377523188.jpg

انگار تریکو مدتی ـیست که زندانی شده است...
خلاصه ای از داستان:
این بازی هم مثل دیگر آثار آقای یودا در آن روابط دوستانه،سکوت در کنار محیط هایی عظیم و کشف نشده موج میزند که این کار باعث میشود که ما باز هم با ماجراجویی هایی بزرگ و سفرهایی غیر منتظره روبرو بشیم که باعث میشه عطش بیشتری مخاطب نسبت به این شاهکار داشته باشه.
"پسری قصد خارج شدن از قلعه ای بسیار عظیم و خرابه را دارد، دوستی پسربچه ای با موجودی عظیم الجثه به نام تریکو که توسط پسربچه تغذیه و سرحال مانده است، احتمال هم دارد از نام Toriko گرفته باشند که معنی زندانی را میدهد.
آری شاید او در این قلعه بزرگ خیلی وقت است حبس شده است، زیرا پای او به زنجیری بسیار محکم بسته شده و طی حمله ای که به او شده، نیزه و تیرهایی بر پشت او قرارگرفته اند،او زخمی ـیست، و تنها کسی که به او رسیدگی میکند همین پسربچه است، طی اتفاقاتی که بعدا در داستان میفتد او آزاد میشود و میبینیم که با سرعت به سربازی حمله و او را با عصبانیت تمام نابود میکند،زمان میگذرد و راه آنها سخت تر نیز سخت تر میشود ولی هنوز امیدی هست."
در این قسمت آهنگی بسیار زیبا که در آن حسی عاطفی و ماجراجویانه موج میزند که بسیار زیبا در بازی گنجانده شده که بازیباز واقعا باز هم خاطراتش با Team Ico به کلی مرور میشود.این آهنگ زیبا توسط Carter Burwell برای فیلمی به نام Miller’s Crossing در سال 1990 ساخته شد.
انگار آن دو با هم دلبستگی هایی عاطفی دارند، فامیتو یودا طی خبری خاطرنشان کرده اند که احتمال دارد موجودی مشابه تریکو در بازی باشد ولی هنوز آن را تایید نکرده اند.
بعضی ها هم نسبت به کارهای قبلی تیم آیکو(از لحاظ داستانی)بعلاوه تریلرهای منتشر شده از این بازی بر این باورند که ما باز هم با پایانی غم انگیز روبرو خواهیم شد، دو سایت شناخته شده نیز گفته اند که در پایان بازی با مرگ یکی از کاراکترهای بازی یا شاید هم هر دو روبرو بشویم ولی خیلی زود عکس العمل یودا نسبت به این سخنان منتشر شد:
"ما داستانی باز(پایانی که احتمال ادامه داشته باشد) را برای این عنوان مدنظر داریم، حالا شاید بتوانید حدس بزنید."

47998538356013271363.jpg

باید با تریکو به درستی رفتار کنید...
گیم پلی:
TLG بازی است در قالب اکشن و ماجراجویی سوم شخص با المان هایی معمایی که توسط دو کاراکتر بازی شکل میگیرد.
بازیباز کنترل پسربچه(بی نام و نشان)را بر عهده میگیرد که میتواند بدود، بپرد، از لبه ها بالا رود و المان هایی شبیه به دو بازی قبلی آنها Ico و Sotc .همچنین محیط بازی نقشی کلیدی در گیم پلی بازی دارد زیرا بازیباز با کنترل پسربچه و رفتن از گوشه ها و لبه ها میتواند از دست دشمن مخفیانه فرار کند و یا حتی پشت سر آنها برود و آنها را نابود کند.هر چند در اوایل بازی پسربچه سلاحی در دست ندارد.نگهبانان نیز بسیارآرام حرکت میکنند ولی اگر پسربچه را بگیرند در زمان مشخص شده ای او را باید آزاد کنید وگرنه Game Over خواهید شد.
همچنین طبق اطلاعات بدست آمده تریکو موجودی است که بر خلاف عظیم الجثه بودنش بعضی رفتارهایش مثل حیوانات خانگی است مثلا به استراحت و خواب که نیاز دارد هیچ، حتی خودش به دنبال پیدا کردن غذا برای خودش نمیرود و باید پسربچه برای تغذیه او بشکه هایی را به خورد این موجود بدهد(حاوی بشکه ها مشخص نشده)که غذا محسوب میشوند و هرگز خودش اینکار را انجام نمیدهد ولی در عوض در بسیاری موارد به کمک پسربچه می آید مثلا نجات دادن او از دست دشمنان ، کمک کردن او در بالارفتن و رسیدن به مکان مورد نظر، زود رساندن پسربچه از مکانی به مکانی دیگر ، حل بعضی از معماها به کمک همدیگر و ....
به گفته یودا این موجود دقیقا غرایز حیوانی رو در خودش داره و باید با او به درستی رفتار کنید، تا بتوانید معماها را با هم حل کنید،مثلا شاید شما بتوانید با انداختن یک بشکه به طرف تریکو توجه ـهش رو جلب کنید تا بتوانید او را به نقطه ی خاصی برای حل معماها ببرید یا راهی رو هم پیدا کنین تا اون بتونه بشینه(استراحت کنه) و در حالت آماده باش قرار بگیره تا هم خسته نشه و هم بتونه از دستورات شما پیروی کنه دقیقا مثل طبیعت یک حیوان.
برخلاف اینکه بعضی ها هم هستند اصلا نمیخواهند در بازی چنین کارهایی رو انجام بدن و بخوان تریکو رو به زور به انجام کاری وادار کنن و اصلا باهاش کنار نیان و به نیاز های اون اهمیت ندن که دراین مواقع تریکو هم بر اساس غرایز خود لجبازی و منع از دستور خواهد کرد و شاید هم اصلا به شما کمکی نکند.
همچنین گفته شد که پسربچه باید به تریکو رسیدگی کنه و نیازهاش رو رفع کنه مثلا اگر در بعد از نبر تیری یا نیزه ای در بدن تریکو فرورفته شما با بالا رفتن از بدن تریکو باید آن نیزه و تیرها را از بدن ـش بیرون کشیده و از درد او بکاهید و تغذیه خوبی را برای او فراهم کنید در اینصورت او هم با شما بسیار خوب کنار خواهد آمد و هرگز سرپیچی نخواهد کرد و پا در رکاب شما خواهد بود.
یکی از مهم ترین قسمت های گیم پلی درست کنترل(از لحاظ رفتار و عمل)کردن تریکو است،مثلا او شاید بعضی مواقع بواسطه غریزه خود به بعضی مکان ها که نباید برود سرک بکشد و از خوردن غذا سرپیچی کند یا هروقت که دلش بخواهد بخوابد، این وظیفه شماست که چه عکس العملی را از خود در این مواقع نشان میدهید و چگونه با او رفتار میکنید.
ولی بعضی از این رفتارهای تریکو هم در جریان بازی تاثیر دارد مثلا اینکه او به بعضی مکان ها سرک میکشد تا چیز جدیدی کشف کند که در حل معماها بدرد شما بخورد، یا مکان هایی باز و بسته نیز در بازی قرار داده شده است که بسته به اختیار(ادای دین نسبت به تریکو) شما دارد که اجازه بدهید که تریکو آزادانه آنجا بچرخد یا بازی کند یا نه؟
به گفته ی خود یودا جوهره کلی گیم پلی بسیار شبیه به بازی قبلی او یعنی Shadow of the colossus است، مثلا دقیقا روابط بین تریکو و پسربچه مثل روابط آگرو و واندر است که روابطی عاطفی در محیط پیرامون طی اتفاقاتی که می افتد، بین آنها شکل میگیرد.
26665314169438834345.jpg

......
همچنین گفته شده که در طراحی انیمیشن های تریکو ما از روش key frame به جای motion capture برای ظبط حرکات تریکو استفاده کرده ایم،چون این موجود از پیچیدگی های خاص خود برخوردار است و نمیشود که ما از حرکات یک حیوان خاص برای انیمیشن ها استفاده کنیم چون این قضیه با طراحی این کاراکتر کاملا در تضاد است.
همچنین شخصیت پسربچه را نیز ما در حالت Cell-Shade طراحی کرده ایم تا بتوانیم دقیقا آن حس تنها بودن او در آن سرزمین بزرگ را از اول در بازیباز القائ کنیم تا بواسطه ی آن بازیباز راحتتر بتواند با محیط اطراف خود انس بگیرد مخصوصا تریکو که در روند بازی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
همچنین برای اولین بار Team Ico موتور فیزیکی بر روی بازی خود یعنی The Last Guardian قرار داده اند که به وضوح شما این ویژگی را در بازی مشاهده خواهید کرد مثلا موقعی که پسربچه به تریکو غذا که همان بشکه ها هستند را میدهد کاملا خرد شده و حتی شما انجام عملیات افکت باد را بسیار واقعی بر روی پرهای این موجود به صورت جداگانه مشاهده خواهید کرد که این بر واقعی شدن بازی بسیار تاثیر خواهد گذاشت و بسیار زیبا حس دنیای پیرامون آنها به شما القاء خواهد شد.
طی مصاحبه ای که در سال 2011 با آقای فامیتو یودا شد، ایشان خاطر نشان کردند که این بازی در تعطیلات امسال(2011)خواهد آمد و به صورت جهانی منتشر خواهد شد،همان موقع ها بود که آقای یودا گفتند که قصد خارج شدن از سونی را دارند و ... که باعث شد اتفاقات بدی سر این بازی رخ دهد تا اینکه امسال طی خبرهایی که منتشر شد، آقای یوشیدا رئیس استودیوی های سونی طی خبری اعلام کردند که هنوز هم بازی در حال ساخت است و باید منتظر باشید.
ولی امیدوارباشید زیرا هنوز هم امیدی هست،آخرین نگهبان خواهد آمد......
 
آخرین ویرایش:

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
Dec 31, 2009
2,173
نام
حسین
:((
من The Last Guardian میخوام :((
فردا با مامانم میرم دمه شرکتشون ، تا مامانم بهشون بگه اینقدر بچمو اذیت نکنید :d
باور کن منم مثل توام ، اینجوری بت بگم:x
اگه صبر کردن یه سقفی داشته باشه من الان اون بالای سقف رو میگم یعنی به این حد تو کف این بازیم:bighug:
 

NINJѦ

Kill em With Kindness
کاربر فعال
Jul 11, 2008
3,337
نام
رضـا
خیلی صبر کرده ایم....

الان دیگه یک بحثی هم پیش اومده که آیا این بازی شاهکار PS3 می ماند و یا تبدیل به شاهکار PS4 خواهد شد...
اگه قراربود برا PS3 بیاد تا حالا اومده بود ...
بهتره بحث این باشه :
PS4 یا PS5 :((
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: amirmt

Coma BlacK

Dead Memories
کاربر سایت
Jan 28, 2013
1,290
نام
مصطفی اعتمادی
باور کن منم مثل توام ، اینجوری بت بگم:x
اگه صبر کردن یه سقفی داشته باشه من الان اون بالای سقف رو میگم یعنی به این حد تو کف این بازیم:bighug:
من که الان رو سقف نشستم دارم این پستو میزارم. :)
واقعا تو اینهمه مدت خیلی شدید پیگیر این بازی بودم و هستم.
و میدونم این بازی هم مثله بازیهای قبلی این تیم یکی از بهترین بازیهایی میشه که بازی کردم.

ممنون بابت مطلب
 

.:Ranger:.

کاربر سایت
Jan 18, 2010
2,296
نام
فرهاد
داداش ممنون،دست گلت درد نکنه که پیگیر این بازی هستی،راستش شاید باورتون نشه،من اواسط نسل به طور تقریبی سال 2009 بود که بازیهای بزرگی معرفی و نمایش داده شدن و من واسه اینکه هیچ کدوم از بازیها رو از دست ندم لیستی تو PC ام درست کردم که اون لیست رو تقسیم کردم به 3 بخش (بازیهای انحصاری PS3،بازیهای انحصاری X360،بازیهای مولتی پلتفرم) تو این لیست تمام بازیها عرضه شدن و خریدم (Heavy Rain و God Of War III و Uncharted 2 هم جز 10 تای ابتدای این لیست بودن)،تنها 3 انحصاری بودن که باعث شدن این لیست هیچگاه پاک نشه از روی سیستمم،اسم اون سه بازی به ترتیب TLG و Agent و FFXIII Versus بود...این پیش نمایش رو خوندم یاد اون روزا اوفتادم که PS3 رو خریدم که حدودن سال 2008 بود،اون موقع ها زیاد اخبار رو تو انجمنها دنبال نمی کردم و تنها راه دسترسیم به اخبار خریدن مجله بازی نما و بازی رایانه بود،چند ماه از خرید کنسول گذشت که تو مجله ها خوندم چنین بازی غولی تو TGS 2009 اگه اشتباه نکنم نمایشی داشت که فک همه رو محکم به زمین کبوند،DVD های مجله رو که گذاشتم چیزی که دیدم واقعن کلک و پر شدم،جزییات به شکل باور نکردنی ای بالا بود،فکرشم نمی کردم این رو کنسولی داره ساخته می شه که دو سال پیشش بازیهایی براش اومد که اصلن رضایت بخش نبود از نظر کیفیت و بصری،TLG گرافیک عالی،فیزیک عالی،نور پردازی عالی و ... داشت که به جرعت می تونم بگم بی رقیب بود بر روی کنسولهای نسل هفتم در سبک خودش...اما حالا چی دارم بگم!!!

بگذریم،آخرین نگهبان به عقیده من برای آخرین کنسول عرضه شده سونی PS4 عرضه خواهد شد،به چه دلیلی؟به این دلیل که تو روزهای پایانی سال 2011 بود که تیم سازنده اعلام کرد که خروجی مناسبی از بازی نگرفتن و عین این گفته تو بخش پایانی مطالب آقا حسین هم بود و این نشون می ده که چیزی که ما تو تریلر منتشر شده دیدیم چیزی بوده که کاملن بر روی PS3 سوار نشده بود و شک هم داشتم که سخت افزار PS3 بتونه چنین بازی ای با چنین جزییات باور نکردنی رو پردازش کنه چرا که حتی تیم سازنده جایی اعلام کرد مجبور شدن بخشهایی از بازی رو دوباره طراحی کنن که خیلیها نگران شدن از کیفیت بازی زده بشه،با اینکه PS3 غولهای گرافیکی نظیر GOW3 و Uncharted 2 & 3 و The Last Of Us و Beyond Two Souls رو پردازش کرد و مشکلی پیش نیومد اما این رو بگم که پروسه TLG با بازیهایی که نام بردم فرق داشت و دلیلش هم جزییات و ریزه کاریهای متحرک بسیار زیاد در سطح مراحل بازی بود...دلیل بیشترم برای اینکه ثابت کنم بازی برای PS4 قراره معرفی بشه یکی 8GB رم 5GDDR هست که دست تیم سازنده رو بسیار باز می ذاره برای خیلی از جزییات ریز و درشت و دیگر اینکه تو مراسم لانچ که از یوشیدا پرسیده شد بازی TLG رو با دسته DS3 بازی کردید یا DS4 سر باز زد و گفت یادم نمیاد،یعنی اگر با DS3 بازی کرده بود نمی تونست بگه؟و از اونجا هم که بازی اساسن برای PS3 از ابتدا معرفی شده بود می تونست این رو بگه مگر اینکه با DS4 یعنی دسته PS4 این بازی رو تجربه کرده باشه...

ببخشید زیاد حرف زدم راستش حرفهای زیادی در باب این چندین سال انتظار دارم در مورد این بازی که هر چی بگم پایان دادنی نیست اما تنها یه چیز می تونم بگم،امیدوارم هر چه زودتر آخرین نگهبان برای نگهبانی از PS4 بیاد تا بتونم با دلی باز برم سراغ خرید PS4


در آخر هم تریلر زیبا و بیاد موندنی این بازی که هیچ گاه به کام ما نشد رو براتون می ذارم که خودم الان آپلود کردم


[video=aparat;svNGY]http://www.aparat.com/v/svNGY[/video]
 
  • Like
Reactions: NO XONE and amirmt

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
Dec 31, 2009
2,173
نام
حسین
220px-Millerscrossingposter.jpg

استاد فامیتو ادا مثل اینکه باید در هر یک از آثار خودش یک ادای دینی نسبت به چیزهای مورد علاقه ی خودش که بیشتر در دنیای هنر هستش بکنه...
اگر تریلرهای آخرین نگهبان رو تماشا کرده باشین ، موسیقی بسیار دلنشینی بر روی تریلر اجرا میشه که بسیار زیبا و دلنواز است...
این موسیقی متن متعلق به فیلم "تقاطع میلر" ساخته برادران کوئن است...
برای شنیدن این موسیقی زیبا می توانید از لینک زیر که توسط خودم آپلود شده دانلود و تهیه کنید.
 

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
Dec 31, 2009
2,173
نام
حسین
سایت PSU یه مقاله ای رو با عنوان "فراموش نشدنی ترین خاطرات ما در دوران Playstation 3" منتشر کرده که یک تیکه اش رو خوندم، یه حس خیلی عجیبی بهم دست داد:crying1:...
Team ICO’s long-delayed boy-meets-griffin-beast adventure has been wobbling precariously on the edge of becoming vaporware for the past few years, but casting our minds back, its reveal was a mammoth occasion. While footage was leaked a month or so prior to E3 2009, the chance to see it on Sony’s massive stage at its press conference was nothing short of breathtaking. Featuring sumptuous visuals and a gorgeous soundtrack to boot, The Last Guardian’s debut trailer had us convinced that this was the reason to own a PS3 (well, okay, one of many, thanks to Metal Gear Solid 4 and Uncharted 2), and there was no doubt that Fumito Ueda and his team would deliver. Nearly five years later, the game has yet to show up, Ueda-san is now working freelance, and we’re still no closer to a release date. Back then though, this was one of the best reveals PS3 had.
خلاصه بگم که واقعا این بازی حقشه ! هرچقدر هم انتظار بکشیم، شایسته ی این بازی شاهکار هستش..به امید اینکه یه روزی بتونیم این بازی رو تجربه کنیم..:crying1:
:(
 
  • Like
Reactions: NO XONE and amirmt

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر