نقد و بررسی بازی the blob 2

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743

deblob_wii_cover.jpg



de Blobبدون شک یکی از عناوین موفق Wii می باشد.دلایل موفقیت این بازی تنها به دو بخش خلاصه می شوند:محیط های فوق العاده و وجود سازندگانی که از ساختن بازی ها لذت می برند. نسخه 1 بازی فقط در انحصار wii بوده و استقبال بینظیری از این بازی شد شور و شوق سازندگان de Blob باعث شده است تا دومین نسخه به غیر از wii برای سایر پلتفرم ها ساخته شود


داستان

داستان در شهر رنگارنگ پریزما (Prisma) اتفاق می افتد و ماجراهای آن چند سال پس از اتفاقات نسخه اول رخ می دهد. کامرد بلک (Comrade Black) شخصیت منفی بازی که در نسخه اول هم حضور داشت، اینبار با شکل و شمایل یک دزد دریایی و با نام پاپا بلنک (Papa Blanc) بازگشته است. او بار دیگر شهر پریزما را به محیطی بی رنگ و روح تبدیل کرده و اینجاست که قهرمان های بازی تصمیم می گیرند تا دوباره شکوه و عظمت شهر خود را بازگردانند. داستان بازی در قالب میان پرده های بسیار زیبایی روایت می شود. CGهای بسیار خوبی که برای بازی ساخته شده، به میان پرده های بازی حال و هوای کارتونی داده و همین موضوع بیش از پیش بازی را جذاب کرده است.

de_blob_2_wii_screens-7.jpg


گرافیک

با توجه به اینکه de Blob 2 برای کنسول های دیگر هم عرضه شده، شاهد گرافیک یکسانی هستیم . اما این موضوع دلیل نمی شود که گرافیک بازی گیرا و دلپذیر نباشد. کاملا مشخص است که سازندگان نکته اصلی یک بازی پلتفرمر را درک کرده اند و آن را به خوبی در بازی پیاده سازی کرده اند. همان طور که مشخص است، بازی پیرامون رنگ های گوناگون است. شهر پریزما در ابتدا به رنگ خاکستری است و رفته رفته بازیکنان آنجا را رنگ می کنند. رنگ های گرم در مقایسه با دیگر رنگ ها بیشتر به چشم می خورند و بیشتر هم کاربرد دارند. استفاده از همین رنگ ها محیط بازی را زیبا نشان می دهد. شخصیت های بازی که همان بلاب ها (Blob) هستند نیز کاملا فانتزی و کمی خنده دار طراحی شده اند. نمی توان از یک بازی پلتفرمر انتظاری بیشتر از این داشت. یک محیط بزرگ با طراحی های فانتزی و شخصیت های بامزه همان چیزی است که همه می خواهند.

blob-2-screens-1.jpg


موسیقی/صداگذاری

وقتی با یک بازی پلتفرمر روبرو باشیم، باید یک موسیقی شاد و سرحال کننده هم در بازی قرار گرفته باشد. آقای جان گوسکات (John Guscott) آهنگساز نسخه اول، باز هم در این بازی حضور داشته است. با استفاده از تجربه ای که گوسکات در نسخه قبلی بازی به دست آورده، شاهد کار بهتری از او در این بازی هستیم. موسیقی کلی بازی یک ریتم شاد و بسیار خوب دارد، اما زمانی که در محیط های خاکستری بازی می روید موسیقی ریتمش را از دست می دهد. اینجاست که وقتی بازیکن دوباره محیط بازی را رنگ می کند، موسیقی بازی دوباره به گوش می رسد.

گیم پلی

دلیل اینکه ما این همه از این بازی تعریف کردیم، گرافیک یا موسیقی آن نبود. آن ها تنها بخش های جانبی ای برای خلق یک گیم پلی هیجان انگیز هستند. بازی de Blob 2 یک گیم پلی بسیار خوب را در قالب یک بازی پلتفرمر نشان می دهد. همان طور که گفتیم، محیط بازی کاملا خاکستری است و این بازیکن است که با به دست گرفتن کنترل بلاب ها باید رنگ را به این شهر بازگردانند. یک شهر بزرگ پیش روی بازیکن قرار دارد که او باید آن را رنگ آمیزی کند. با بلاب خود باید شهر را برای پیدا کردن رنگ های دیگر جستجو کنید. رنگ هایی که به دست می آورید، روی یک هاله باریک که دور شخصیت بازی وجود دارد، قرار می گیرند. بازیکن می تواند با استفاده از این رنگ ها به شهر جان تازه ای ببخشد. کافی است که رنگ مورد نظر را انتخاب کنید و سپس بلاب خود را به ساختمان یا محل مورد نظر بزنید. یک اشاره کوچک کافی است که رنگ مورد نظر شما روی ساختمان قرار بگیرد. همه چیز (از آب گرفته تا ساختمان های مختلف، خیابان ها، بوته ها و یا تابلوهای تبلیغاتی) را می توان در این بازی رنگ گرد. اما پس از مدتی، اگر بخواهید بازی را به این صورت ادامه دهید، حتما خسته می شوید. بازی یک حالت جدید را هم در بر دارد که در آن می توانید مراحلی را به صورت 2D Platformer بازی کنید. بازی کردن این مراحل نیز در نوع خود بسیار زیبا هستند و جذابیت خاص خودشان را دارند. این عنوان فقط شامل رنگ کردن نمی شود، بلکه در برخی موارد باید با دارو دسته کامرد بلک هم مبارزه کنید. مبارزه ها سخت نیستند و می توانید دشمنان را به راحتی از بین ببرید. کافی است که بپرید و روی آن ها فرود بیایید! روند کلی بازی اصلا سخت نیست و می توانید به راحتی بازی را دنبال کنید. اما برای اینکه شما گول این راحتی را نخورید، یک مجازات سنگین برای بازیکنان در نظر گرفته شده است. اگر در مراحل شکست بخورید، باید آن مرحله را یا از ابتدا یا از آخرین Check Point شروع کنید، دلیلش هم این است که Check Pointها در فاصله های بسیار دوری قرار دارند. پس اگر کمی حواستان را در بازی جمع کنید، ضرر نخواهید کرد.

B003S2SQCQ.04.lg.jpg

نتیجه گیری

بازی de Blob 2 یک عنوان کاملا مفرح و خلاقانه است. می تواند شما را ساعت ها سرگرم کند و شما را به فضایی ببرد که فکر نمی کنم در بازی دیگری آن را دیده باشید. اگر دنبال کمی خلاقیت و هیجان هستید، این بازی را امتحان کنید
 
  • Like
Reactions: sadegh93

leon kennedy

کاربر سایت
Jun 30, 2010
428
نام
هادی
یکی از معروفترین بازی های wii هست و یکی از بازی های پلتفرمر عالی روی wii .
یاد THQ هم به خیر.کسی میدونه این ip به کدوم شرکت رسید؟؟
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
wii

ممنونم بابت نقدتون.
قبلا نقدش رو تو یه مجله خونده بودم; خیلی از بازی تعریف کرده بود.

خواهش میکنم داداش

من خودم نسخه 1 بازی کردم که انحصاریه wii ه واقعا شاهکاره

نسخه 2 که عالی بود
 
آخرین ویرایش:

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
نسخه 1 بازی خیلی قشنگ بود و در انحصار wii بود و این عنوان انقدر درخشید که نسخه 2 برای تمام پلتفرم ها اومد من که خیلی لذت بردم
 

adel3532

کاربر سایت
Mar 7, 2009
898
نام
عادل
من نسخه ی اول رو بازی کردم و خیلی قشنگ بود . اما شماره ی دوم رو برای Xbox گرفتم و قسمت نشد بازی کنم . تفاوتشون فقط تو گرافیکه یا تفاوت های دیگه ای دارند ؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر