با ا آتش بازی نکن | نقد و بررسی بازی Little Inferno

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
یکی از سرگرمی ها و رفع خستگی های اکثر گیمر ها در این روز ها انجام بازی های پلتفرمی است که تقریبا در هر هفته چند عنوان عرضه می شود .

این سبک بازی ها در کنار داستانی جذاب و دلپذیر از یک گیم پلی مفرح و سرگرم کننده و در بعضی موارد اعتیاد آورر بهره می برند . یکی از این بازی های مفرح و خوش ساخت ، بازی Little Inferno است که توسط شرکت بازیسازی Tomorrow Corporation ساخت و عرضه شد .

این بازی در زمینه گیم پلی با نوآوری هایش توانسته طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کند .

نام: Little Inferno
سازنده: Tomorrow Corporation
ناشر: Tomorrow Corporation
سبک: Puzzle
پلتفرم: Wii U
ESRB: T

Little-Inferno-4.png


در در دوران کودکی بیشترین تذکری که به یک بچه داده می شد این بود که با آتش بازی نکند ، به کبریت دست نزند ، طرف گاز نرود و از این جور تذکرات .

اما اغلب بچه ها در ناحیه ی تهتهانی مغز خود علاقه شدیدی را برای انجام تمامی این تذکرات دارند و گاها سر فرصت مناسب این کار ها را انجام میدهند . انجام این کار علاوه بر اینکه برای کودک سرگرم کننده است ولی ممکن است خطراتی هم داشته باشد .

حال فکر کنید که شما توانایی این کار را بدون خطر دارید ! چه می کنید ؟

مطمئنا در اولین فرصت به سمت آن می روید . شرکت Tomorrow Corporation در بازی جدید خود این خواسته را برآورده کرده است . بازی با المان های آتش زدن ، البته آتش زدن کل دارایی های زندگی و آیتم هایی که در محیط یک شهر یافت می شود ، ولی بدون خطر .

در بازی Little Inferno شما در نقش شخصیتی هستید که در کنار شومینه نشته و خود را با آتش زدن وسایل خانه همچون تلویزین ، کارت عابر بانک ، حیوانات باغ وحش سر کوچه ، عروسک های بی مصرف و … سرگرم می کند . شما با آتش زدن هر آیتمی امتیازاتی ( که به صورت سکه در بازی گنجانده شده است ) بدست می آورید که برای باز شدن و سفارش وسیله و آیتم بعدی به آن نیاز پیدا می کنید .برای رفتن به مرحله بعدی شما نیاز به کشف معماهایی دارید که با ترکیب چند وسیله از پیش تعیین شده در بازی گنجانده شده است و ، با تکمیل شدن این روند شما می توانید به مرحله جدیدتری با آیتم های متفاوت قدم بگذارید . مراحل بازی به صورت کاتالوگ هایی از لیست آیتم ها و وسیله های مختلف هستند و می توانید در ۵ ساعت ۷ کاتالوگ موجود را به پایان برسانید و برای خود آتش بازی خوبی راه بیاندازید .

در بازی ، سوختن هر وسیله مدت زمان کمی را از وقت شما می گیرد ولی در این بین تعداد آیتم های مورد استفاده برای در شومینه انداختن بسیار زیاد است که می تواند بسیار جالب و وقت پر کن باشد . هر کدام از وسایل و آیتم های بازی در هنگام آتش گرفتن از خود حرکات و نمایش های جالبی به جا می گذارند که علاوه بر جالب بودن بازی را تا حدودی طنز آلود کرده اند

این بازی کلیه ی کار های بد بازی با آتش را به روشی پسندیده به بازیباز نشان می دهد . نمایش سوختن تمامی وسایل و اسباب بازی ها بسیار جالب و با فیزیک بسیار خوبی به نمایش در می آید . افکت ها ی دود و آتش هر چند طبیعی و مانند بازی های روز نیستند ولی به صورت انیمیشن های فانتزی روز زیبایی خاصی را به ظاهر بازی اضافه می کنند . به غیر از افکت ها رنگ آمیزی بازی و آیتم های موجود بسیار زیبا کار شده است . با وجود اینکه ظاهر بازی در اکثر موارد خوب از آب در آمده است ولی مشکلات اندکی در زمینه ی نورپردازی وجود دارد . مشکلاتی که به دلیل وجود عنصر آتش خیلی خود نمایی می کند و در بیشتر موارد با وجود آتش با شومینه ای تاریک مواجه هستیم مگر در زمانی که وسیله ای در بازی منفجر شود و آتش کل محیط را در بر بگیرد .

پیش تر گفته شد که هر وسیله ای بعد از آتش گرفتن از خود نمایشی جالب و طنز آمیز نشان می دهد ، نمایشی که در کنارصدای بازی و این آیتم ها کامل می شود . صداهایی که هر کدام از وسایل از خود هنگام سوختن تولید می کنند بسیار با مزه طراحی شده است و حس آتش گرفتن را بازیباز القا می کند . به طور مثال صدای اتوبوس حامل بچه های مدرسه که با جیغ و داد همراه است و یا ذرت هایی که بر اثر گرم شدن به اطراف پرت می شوند و می ترکند عالی کار شده است . همچنین صدای سوختن و خرد شدن وسایل ، در کنار موسیقی شاد بازی

هم نظر هر بازیبازی را جلب می کند و وی را به یاد بخاری و یا شومینه های چوبی می اندازد .

به طور کلی با وجود اندک مشکلات گرافیکی ولی این بازی توانسته است در حد و اندازه های یک نصیحت جانانه در بیاید . نصیحتی که به صورت طنزی شیرین در کنار گیم پلی و طنزی تلخ در پشت گیم پلی و ظاهر و صدای خوب بازی وجود دارد .

Little-Inferno-1-250x200.png

بازی Little Inferno هر چند شما را به یکی از بهترین سرگرمی ها مشغول می کند ولی در ورای آن از دست رفتن یک زندگی را توسط بچه های شیطان با بازی با آتش نشان می دهد . در بازی ، داستان اصلی با میان پرده ها و نامه های کوچکی به نمایش در می آید که با سادگی تمام ، تلاش خود را برای جلو گیری از این کار توسط کودکان انجام می دهد . ظنز تلخی که گفته شد همین داستان بازی است که اگر بیشتر بر روی ان توجه می شد گیرایی زیادی داشت . گیم پلی سرگرم کننده بازی ، صداگزاری قابل قبول ، ظاهر جذاب و داستانی زیبا با اینکه خاطرات و شاید آرزوهای شمارا در دوران کودکی به یادتان می آورد ولی سوختن زندگی را هم به همراه دارد ، پس با آتش بازی نکنید !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر