Borderlands 2 | PS Vita

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
کی ریلیز میشه؟
هیچ حرفی از عرضه بازی نشده ... اصلا هیچ تصویری هم ازش در دسترس نیست
احتمال داره سال اینده یا 2 سال اینده عرضه بشه . معلوم نیست تا خوده سونی رسما اولین trailer ها رو منتشر کنه

من فکر میکنم بازی رو ویتا حداقل در حد شماره یک بازی رو کنسول ها گرافیک داشته باشه که همنشم برای یه کنسول دستی خیلی خوبه ... از Borderland 2 نباید زیاد انتظار گرافیک داشته باشید به چسبید به گیم پلی شاهکارش :x

اگه روی انجینش کار کنن و بهینه کنن یه گرافیک cell shade رو میتونن روی این کنسول خوب راه بندازن D :
دقیقا D: رونده بازی اصل هست D:
 

IvIEHR4N

کاربر سایت
Sep 4, 2013
308
نام
مهران
اگه روی انجینش کار کنن و بهینه کنن یه گرافیک cell shade رو میتونن روی این کنسول خوب راه بندازن D :
دقیقا D: رونده بازی اصل هست D:

تو اینکه گیم پلی و روند بازی عالی هستشو همه دوسش داریمو میخریمو خوشمون میادو...بحثی نیست، اما بالاخره گرافیکم مهمه که البته با 7.6 گیگافلاپس یعنی کمی از پلی استیشن 2 بیشتر من دیگه هیچ انتظاری از ویتا ندارم چون PS2 دقیقا 6.2 گیگافلاپس بود ! همین بازی هارو هم واقعا شق القمر کردند با این قدرت ویتا.

اما راجع به سیل شید بنظر من کلا پورت کردن سل شید حتی سل شید اوپن ورلدی مثل بردر لندز 2 چیز شاخ و کار شاقی نیست، منظورم اینه که سل شید خیلی بازی رو سبک میکنه تصور کنید 16 میلیون اسلحه + گیم پلی اوپن ورلد اونوقت حجم بازی شده 7 گیگ!!!! فکرشو بکنید اگر قرار بود COD یا BF هم 16 میلیون اسلحه داشته باشند یا نه اصلا اوپن ورلد باشند حجمشون چقد میشد !!

اشتباه میکنم ؟
 

Danteppc

کاربر سایت
Dec 29, 2008
995
اما راجع به سیل شید بنظر من کلا پورت کردن سل شید حتی سل شید اوپن ورلدی مثل بردر لندز 2 چیز شاخ و کار شاقی نیست، منظورم اینه که سل شید خیلی بازی رو سبک میکنه تصور کنید 16 میلیون اسلحه + گیم پلی اوپن ورلد اونوقت حجم بازی شده 7 گیگ!!!! فکرشو بکنید اگر قرار بود COD یا BF هم 16 میلیون اسلحه داشته باشند یا نه اصلا اوپن ورلد باشند حجمشون چقد میشد !!

اشتباه میکنم ؟
البته حجم بازی ربطی به cell shade بودن نداره. مثلا prince of persia 4 یادمه حجم زیادی داشت با اینکه open world نبود.
یه چیز جالب هم اینکه اصلا borderlands از اول یه بازی cell shade نبوده! cell shade دست ما رسیده...
اسلحه هاش درسته خیلی زیاده اما از ۲۰ تا ۳۰ نوع مدل و شکل خارج نیست. بیشتر رنگ و نوع شلیک و ... مورد نظر بوده.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

|SiNa|

کاربر سایت
Sep 21, 2013
213
بابا 7گیاگا فلاپسو... رو ول کن سونی چیزی طراحی کرده که کیفیتش بین نسلی باشه( درحده 3 بتونه باشه ) بنظرت منطقیه کنسول یکم قوی تر از پی اس2 باشه؟ یکم؟ یعنی بازیه لانچش باید نهایت زور کنسول باشه:| اور کلاکم میشه بلاخره...
من میگم بازیایی که ازشون حرفی زده نمیشه به سرنوشت بایوشاک دچار میشن...:|
 

IvIEHR4N

کاربر سایت
Sep 4, 2013
308
نام
مهران
بابا 7گیاگا فلاپسو... رو ول کن سونی چیزی طراحی کرده که کیفیتش بین نسلی باشه( درحده 3 بتونه باشه ) بنظرت منطقیه کنسول یکم قوی تر از پی اس2 باشه؟ یکم؟ یعنی بازیه لانچش باید نهایت زور کنسول باشه:| اور کلاکم میشه بلاخره...
من میگم بازیایی که ازشون حرفی زده نمیشه به سرنوشت بایوشاک دچار میشن...:|

سینا ویدئو مموری ویتا یا VRam از PS3 به اندازه ی 15 درصد بیشتره و قدرت پردازشش هم حداکثر 30 درصد کمتر هست (طبق جزئیات سایت gamefaqs) اما نمی دونم چرا گیگافلاپسشون حدود 170 تا فرق میکنه ! با عقل جور درنمیاد که PS2 بتونه نزدیک Uncharted یا کیلزون بشه !

فاصله ی PS2 با PSP فقط 3.6 گیگافلاپس بود اما فاصله ی ویتا با پلی استیشن 3 حدود 170 گیگافلاپس ! اگر با توجه به رابطه ی قدرتی که بین PSP و PS2 وجود داشت تصور میکنی ویتا هم مثل PSP بین نسلی هست با توجه به اختلاف فاحش گیگافلاپسشون اشتباه میکنی.

- - -ویرایش - - -

البته حجم بازی ربطی به cell shade بودن نداره. مثلا prince of persia 4 یادمه حجم زیادی داشت با اینکه open world نبود.
یه چیز جالب هم اینکه اصلا borderlands از اول یه بازی cell shade نبوده! cell shade دست ما رسیده...
اسلحه هاش درسته خیلی زیاده اما از ۲۰ تا ۳۰ نوع مدل و شکل خارج نیست. بیشتر رنگ و نوع شلیک و ... مورد نظر بوده.

Sent from my iPhone using Tapatalk

پس یعنی کار شاخی هست، من که از خدامه. دلم میخواست بازی بزرگی باشه که اینطور که میگی خواهد شد چون اینطوری هم ما هم همونطور که میدونید دولوپرهای ترید پارتی به ویتا امیدوارتر میشیم.

+یه نکته ی دیگه راجع به گیگافلاپس درست نیست که میگید رزولیشن هاشون باهم فرقی نمیکنه چون واقعا تکسچر و رزولیشن ویتا با پلی استیشن 3 قابل مقایسه نیست، منظورم اینه که با توجه به این رزولیشن کم ویتا و البته ویدئو مموری فوق العاده با همین 7.6 گیگافلاپس هم میشه کارای خیلی بزرگ تری کرد مثلا عکس زیر رو ببینید:




این تصویر نشون میده که رزولیشن تکسچر بازی های ویتا دقیقا 544x960 نیست اگرچه رزولیشن خود بازی همینقدر باشه، یعنی بازی ها با توجه به یه رزولیشنی در ابعاد قاب صفحه نمایش ویتا ساخته میشند و اگر هنگام بازی با ویتا عکس بگیرید و بعدا با رزولیشن 544x960 تو کامپیوتر نگاه کنید واقعا گرافیک فاجعه آمیز بنظر میاد(مثل عکس بالا!) در صورتی تو ویتا که نگاه میکردید گرافیک خیلی خوبی داشت! اما پلی استیشن 3 رزولیشنش اگر 720 نباشه خیلی نزدیکش هست پس رزولیشن ویتا با پلی استیشن 3 اصلا قابل قیاس نیست و همین 7.6 گیگافلاپس( والبته مموری ویدئو عالی+یه فیل ریت عالی) می تونه جلوه هایی همپای پلی استیشن 3 خلق کنه.

تصویر بالا در کنار گرافیک پلی استیشن 3 خیلی بد بنظر میاد اما تو ویتا خیلی هم عالیه ! چون تکسچرها و رزولیشن بازی تو ویتا خیلی خیلی متراکم خواهند شد.

بنابراین میخوام نتیجه بگیرم اختلاف رزولیشن ویتا با پلی استیشن 3 خیلی هست و قدرت ویتا با وجود همچین رزولیشن پایینی از پلی استیشن 3 خیلی دور نیست و اتفاقا خیلی هم نزدیکشه.


پینوشت:

*گیگافلاپس فقط قدرت محاسباتیشونه وگرنه تو ویدئو مموری و فیل ریت ویتا قوی تره.

*ببخشید این بحث رو خیلی کش دادم چون گرافیک برای من خیلی مهمه و اطلاعاتتم زیاد نیست اما الان به لطف شما دوستانم روشن شدم:d
 

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
یه چیزی هم یادتون باشه همه چیز در حسب محسبات نیست D:
کلا اشنایی سازنده ها با سخت افزار به نظره من حرف اول رو میزنه
PS3 سخت افزارش تا به امروز فرقی نکرده اما اوله کار ND با Uncharted 1 اومد و اخره کار هم با The Last Of Us و شما میتونید خیلی راحت تفاوتها رو ببینید
الانم بازیهای که پرت میشن اصولا طوری پرت میشن که فریم ریت و Performance کلی توی ویتا به هم نریزه .... engine ها scale down میشن یا تا جایی که میشه Anisotropic *****ها و AA و یا کیفیت texture ها رو کم میکنن تا Performance بازی خوب باشه. این دلیلش بیشتر این هست که بازیهایی که پرت میشه کلا موتورهاشون برای ویتا از پایه نوشته نشده و طبیعتا این باعث میشه که سازنده ها وقت بیشتری رو صرف پرت یک بازی بکنن. حالا در کنارش هم کسایی هستند که روی ویتا بیشتر وارد هستند و engine ها رو برپایه بر اساسه ویتا مینویسن و این باعث میشه که شاهد بازی مثل killzone یا uncharted یا اصلا حتی Assassins Creed باشه. در درجه دوم هم optimize کردن یک engine خیلی خیلی مهم هست که تعداده زیادی از سازنده ها تونستن از پسش بر بیان و تعداده زیادی نه. طبیعتا نیاز به زمان و هزینه بیشتری داره. بر فرضه مثال مقایسه دوتا open world روی ویتا مثل NFS و AC (هرچند خوب نیست ) اما AC انجینش به نسبت optimize نشده و افت فریم رو شاهد هستیم اما باز خوده بازی کیفیت بالایی داره به علاوه NFS اومده و با ساده سازی و کم کردن ترافیک بار کار رو از روی CPU و GPU برداشته . اما این بازی صرفا یک پرت هست و حتی با اینکه AC پرفرمنس نسبتا خوبی نداره اما کیفیت بسیار بالاتری داره چون موتورش بر پایه Vita نوشته شده. کلا کنسولهای GPU هاشون سفارشی هست و همین هم باعث و بانی برتریشون نسبت به رقیبهاشون هست.
borderlands هم اگر صرفا یک پرت ساده باشه امیدی به گرافیک WOW نیستش .... اما اگر یک پرت درست حسابی باشه مثل بازیهایی DOA5 که واقعا پرت تمیزی بود میشه انتظار داشت 100% از نظر گرافیکی بازی خوبی در بیاد.
 

|SiNa|

کاربر سایت
Sep 21, 2013
213
من یه چیزی میگم بحثم تموم کنیم تاپیک انقدر به گند نکشیم :D ! ما لازم نیست نگران قدرت ویتا باشیم :D کسی که بازیو میسازه باید نگران باشه و روش تلاش کنه :D ! ما قراره ازش لذت ببریم و به علت سایز کوچیک صفحه مشکلات زیاد تو چشم نیست !
 

Danteppc

کاربر سایت
Dec 29, 2008
995
فکر کنم دوستان خبر داشته باشند. telltale قراره با همکاری gearbox بازی Tales from the Borderlands بسازه. این یعنی به احتمال 99% همون چیزیه که قراره برای ویتا هم بیاد (یعنی به بازی crossplatform نه exclusive).
البته نا گفته نماند آنونسش که شدیدا روی من تاثیر گذاشت و خیلی هیجان زده شدم رفتم یکم side mission رفتم :))

https://www.youtube.com/watch?v=9sztWWoEcVQ

TRUST HANDSOME JACK F**K YEAH >:)

92410622998139255827.jpg
 

The Thing

کاربر سایت
Jan 20, 2010
188
فکر کنم دوستان خبر داشته باشند. telltale قراره با همکاری gearbox بازی Tales from the Borderlands بسازه. این یعنی به احتمال 99% همون چیزیه که قراره برای ویتا هم بیاد (یعنی به بازی crossplatform نه exclusive).

چیزی که قراره برای ویتا بیاد bordelands 2 هست.iron galaxy هم مسئول پورت کردنش رو ویتاست.حالا اینکه چه تفاوتی داره با نسخه‌ی سایر کنسول ها هنوز معلوم نیست ولی خوب ربطی به این بازی که tt میسازه نداره.البته احتمال عرضه‌ی tales from the borderlands برای ویتا هم زیاده.
 

Hunter lord

کاربر سایت
Dec 1, 2008
733
نام
رامتین
فکر نکنم دیگه اعلام کردن BL 2 منتشر میشه تو GC ! این کار رو بکنن خیانت محسوب میشه در قبال ویتا داران :|
یکی از مورد انتظار ترین بازی های من برای ویتا Bl 2 هستش

امیدوارم دیگه بیشتر از 2014 طول نکشه و شامل dlc ها بشه حداقل بازی 1 سال که منتشر شده فعلا هم خبری نیست ! بازی 2 سال بعد از انتشارش قراره روی ویتا بیاد تقریبا ! دیگه بیشتر از این کشش بدن بی مزه میشه .
 

INCENT∇

کاربر سایت
Dec 12, 2013
333
نام
مهران
تاریخ عرضه تایید شد:
18 مارس 2014 مصادف با 27 اسفند 92
Source

پس تاریخ ریلیزی که چندوقت پیش از خرده فروشی New Egg درز کرده بود دقیق و درست بود:

02106889282184802755.png


لینک منبع آپدیت شده، هیچی نشده تأخیر خورد ! (2k Games تاریخ ریلیزو از توئیتر حذف کرد):


.UPDATE: 2K has since deleted the below tweet, suggesting that it was either posted prematurely, or the date is wrong. We’ve asked them for an update. Stay tuned​
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر