8 بازی بازنگری شده

only_crysis

کاربر سایت
Apr 21, 2009
1,693
نام
مازیار
مطلبی در سایت گیم اینفورمر دیدم و حس کردم شاید برای شما هم جالب باشه-مترجم
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Re4oroginal_610.jpg
بازی ها قبل از اینکه به دست بازیباز برسد صدها بار در طول فرآیند ساخت دچار تغییر و تحول میشوند.با آنکه این تغییرات قسمتی از فرآیند تولید یک بازی است اما مواقعی پیش می آید که این تغییرات باعث شوند که محصول از آن چیزی که انتظار داریم متفاوت باشد.گاهی نیز سازنده بازی بعد از انتشار محصولش از تغییرات آن میگوید.در زیر به اینگونه بازی ها می پردازیم.

Okami
بدون شک یکی از بهترین تجربه های بصری گیمینگ به Okami تعلق دارد ولی باید گفت که این بازی از ابتدا اینگونه نبود و گرافیک واقع گرایانه داشت.تغییر در سبک بصری بازی به دلیل مشکلات فنی بود.استدیوی Clover برای اینکه بتواند از ظرفیت لوح فشرده به درستی استفاده کند بازی را به سل شید تغییر داد.بعد از این تصمیم کارها با سرعت خوبی پیش رفت و نتیجه کار محصولی بود که هیچ گاه قدیمی به نظر نمی آید.

Borderlands
همانند Okami این بازی نیز به سبک واقع گرایانه شروع به تولید شده بود.اولین تریلری که منتشر شد گویای یک بازی شوتر واقع گرایانه بود.وقتی که خبر تغییر در بازی گفته شد بازیبازان ناراحت شدند ولی بعد از انتشار بازی به این نکته رسیدند که چطور سبک کارتونی بازی با شوخی های آن هماهنگ است.

Resident Evil 2
این بازی بعد از مدت زمان نسبتا زیاد دستخوش تغییرات شد تا بازی که امروزه آن را می شناسیم به وجود بیاید.در این تغییرات شخصیت لیان تغییر خاصی نکرد اما کلیر کاملا دچار تغییر شد.وی به اسم السا واکر بود.دختری دانشجو که تعطیلات خود را در راکون سیتی سپری میکرد.ظاهرا قبل از اینکه کارگردان بازی،شینجی میکامی،بازی را تغییر دهد و از نو بسازد 80% فرآیند ساخت تکمیل شده بود.میتوانید جزییات و صحنه هایی از بازی به پایان نرسیده را در سطح اینترنت مشاهد کنید.احتمال دارد داستان بازی به گونه ای بوده باشد که نقطه پایانی بر سری RE باشد.

Resident Evil 4 & Devil May Cry
این دو بازی ارتباط عجیبی با هم دارند.ابتدا قرار بود که DMC به عنوان چهارمین شماره ار بازی RE محسوب شود ولی سازندگان در طول فرآیند ساخت متوجه شدند که شخصیت بزن-بهادر شمشیر به دست آن چنان مناسب اسم RE نیست.سپس اهریمنان و شیاطین اضافه شدند و اسم شخصیت عوض شد و بازی جدیدی متولد شد.
در همین حال ساخت RE4 نیز شروع شده بود.همان اتفاقی که در جریان تولید RE2 افتاده بود این بار نیز تکرار شد.سازندگان دست از تولید بازی قبلی برداشتند و گفتند که:"بیخیال،بیایید دوباره شروع کنیم."در نسخه اصلی بازی(که هیچگاه منتشر نشد-مترجم) لیان با مه های شیطانی،روح ها و توهمات مبارزه میکرد.تریلری از این بازی هم منتشر شد که گیم پلی آن را نشان می دهد.

Conker's Bad Fur Day
عجیب نیست اگر بگوییم که Conker ابتدا بازی پلتفرمر برای کودکان بود.این بازی ابتدا در سال 1997 معرفی شد،در حالی که نمایش خوبی نداشت و تفاوت های بسیار کمی نسبت به ساخته دیگر استدیوی Rare یعنی Banjo-Kazooie و Donkey Kong 64 داشت.سپس به مدت 3سال به فراموشی سپرده شد تا اینکه در سال 2000 به صورت بازی که امروزه آن را می شناسیم تولید شد.
Bioshock
bioshockd_610.jpg
داستان بایوشاک اصلی ربطی به اندرو رایان،شهرهای زیر زمینی و قدرت های ویژه نداشت.بازیبازان نقش شخصیتی را بر عهده داشتند که از طرف سناتوری برای نجات فردی از فرقه و برگرداندن وی به جامعه استخدام شده بود.بازی در قرن 21 و در آزمایشگاه های نازی ها جریان داشت.
Splinter Cell
SplinterCellSamFisher.jpg
قبل از اینکه بازی به صورت اکشن-مخفی کاری ساخته شود بازی به صورت استراتژی هم زمان بود.سپس مدتی هم صرف ساخت بازی به صورت اکشن-ادونچر شد.یوبی سافت ایده های خود را بررسی کرد و آخر این ایده ها منجر به ساخت رقیب متال گیر سالید شد.

Team Fortress 2​
tf2_610.jpg
شرکت والو مشهور به این است که بازیهایش مدت زمان زیادی تا عرضه طی می کنند و TF2 نیز یکی از این بازی ها است.فرآیند ساخت بازی نزدیک به یک دهه طول کشیده است.اولین نمایش بازی در E3 سال 1999 با سبک نظامی واقع گرایانه بود ولی بازی ناگهان محو شد.به نظر میرسید به دلیل اینکه افراد تیم بر روی پروژه های دیگر بودند،فرآیند ساخت کنسل شده باشد.در سال 2006 بازی با تغییرات اساسی دوباره نمایش داده شد.
در مصاحبه ای با رابین واکر،یکی از خالقان Team Fortress،انجام شده است وی درباره تولید این بازی گفته است:"ما تقریبا 3 یا 4 بازی متفاوت ساختیم."
منبع
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
خودم چندتا از این تغییرات رو یادمه.مخصوصا بایوشاک رو که واقعا عاشق قبلی بودم.چندتا عکس و کانسپت بیشتر منتشر نشد ولی خیلی خوب بودن.حتی به خوبیه خود بایوشاک-مترجم​
 

Miesam

کاربر سایت
Sep 23, 2005
6,142
نام
Miesam Sh
این Ubi که کلن کارش همینه، مثلن همین AC ابتدای کار قرار بود یک POP باشه. یا POP 3 که مبنای اصلی ساخت یک POP و سپس باعث ایجاد AC شد.
یا SCC که چقدر تغییر کرد.
 

kiansafa

کاربر سایت
Apr 6, 2011
63
نام
کیانوش
باحالیش اینه که سازنده های Team Fortress گفتن 3-4 بازی قبل از این ساختن. البته کارگردان دیابلو هم گفته بود قبل از این بازی (دیابلو 3 ای که منتشر شد) سه بار بازی رو درست کردن تا مرحله ی نهایی، و در آخر به این نتیجه رسیدن که باید کاملا بازی متفاوت باشه!
واقعا فرق شرکت هایی که به مخاطب احترام میزارن (لطفا بحث اینکه چقدر دیابلو چرت بود رو شروع نکنین منظورم اینه که 3 بار بازی رو درست کردن ولی به خاطر بالا بردن کیفیت و ... بازی رو انداختن دور) و EA و Activision رو اینجا میشه دید.
 

kiansafa

کاربر سایت
Apr 6, 2011
63
نام
کیانوش
کلا یکی 2 تا استودیو هستن که هر چی میدن بیرون باید چشم بسته بخری : CRYTEC , UBISOFT MONTERAL , سازنده DOOM 4 .
جدا Ubisoft Montreal. بعد از شاهکارشون با Assassin's Creed و Prince of Persia!!!!!!!! درسته که بازی درست و حسابی میده بیرون ولی چشم بسته که نه چشم بازم نباید Assassin's Creed: Revelations رو خرید.
راستی IP درست و حسابی شون که Splinter Cell بود هم که رفت به Ubisoft Torento.
 

CriRo7

کاربر سایت
Sep 10, 2010
10,551
نام
حسین
این دو بازی ارتباط عجیبی با هم دارند.ابتدا قرار بود که DMC به عنوان چهارمین شماره ار بازی RE محسوب شود
یا خدا ادم یه چیز هایی میشنوه که دهنش باز میمونه :|
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر