درود
Assassin’s Creed IV: Black Flag غیر منتظره ترین و جالب ترین عنوان این فرانچایز بعد از AC III است . این بازی یکی از بزرگترین ریلیز های امسال خواهد بود که در تاریخ 29 اکتبر در آمریکای شمالی و 1 نوامبر در اروپا منتشر خواهد شد . با توجه به انتشار چند بازی Open World دیگر مخصوصا بازی Watch Dogs کمپانی Ubisoft ، تیم سازنده بازی تمام توان خود را برای ساخت بازی به صورت کامل و سریع گذاشته اند .
به تازگی ما ، با کارگردان خلاق این نسخه Jean Guedson در مورد برخی جنبه های بازی " از جمله سبک و سیاق کلی دزدان دریایی ، ویژگی های موجود در نسخه های کنسول های نسل بعد ،شخصیت Edward Kenway و آیا میتوانیم منتظر یک Assassin از ژاپن باشیم ؟ " به صحبت نشستیم
Ravi Sinha : وقتیکه برای اولین بار Assassin’s Creed IV معرفی شد ، جو محتاطانه ای وجود داشت ، آیا هنوز هم این جو وجود دارد ؟
Jean Guesdon : در حال حاضر ما E3 را پشت سر گذاشته ایم و جو نمیتواند بهتر باشد . E3 همیشه یک قدم استرس آور بوده است ، بخصوص برای ما که میخواستیم برای اولین بار گیم پلی بازی را نمایش دهیم . خوشبختانه ، عکس العمل ها بسیار مثبت بود و ما با روحیه مضاعف برای به پایان رساندن بازی به اداره برگشتیم .
Ravi Sinha : آیا Assassin’s Creed IV تمام داستان زندگی Kenway را بازگو میکند یا همانند Ezio و Connor تنها به بخشی از زندگی آنان میپردازد ؟
Jean Guesdon : این بازی تنها بخشی از زندگی Kenway را بازگو میکند - همانطور که همه میدانند ما نحوه مردن Kenway را در داستان Forsaken شرح داده ایم . حال ما میخواهیم نحوه تبدیل شدن Edward به یک Assassin را به طرز ویژه ای شرح دهیم ؟
Ravi Sinha : آیا مکانیسم های دیگری هم در کنار شمشیر دوگانه " Dual Sword Wielding " و ایمینگ آزاد تفنگ ها " Free Gun Aiming " در Assassin’s Creed IV وجود خواهد داشت ؟
Jean Guesdon : سیستم اکشن بازی بسیار شبیه به AC III خواهد بود اما ویژگی های جدیدی را که شما نام بردید آنرا به یک سطح کاملا جدیدی می برد . مکانیسم Multi Pistols به شما اجازه خواهد داد تا در جریان درگیری به هر دشمنی که خواستید شلیک کنید . بنابراین به شما یک بعد کاملا جدید از وضعیت درگیری میدهد . Free-Aim نیز به شما این توانایی را خواهد داد تا قبل از شروع مبارزه چند دشمن را انتخاب کنید که این نیز بسیار مفید خواهد بود
Ravi Sinha : از ماموریت های اصلی و جانبی Assassin’s Creed IV بیشتر به ما بگوئید ؟
Jean Guesdon : ما دنیای بزرگی از دریای کارائیب را داریم که مملو از فعالیت ها ، ماموریت های جانبی : قلعه هایی برای تخریب ، کشتی های غرق شده برای کاوش ، غارهایی برای نفوذ " غارهای قاچاقچیان " ، کشتی های متحدین برای اسکورت ، مسیر های تجاریی برای مختل کردن ، حیواناتی برای شکار و ... است . نکته کلیدی اینجاست که تمامی این فعالیت ها حسی را در شما ایجاد میکند که هیچ وقت احساس بیهوده بودن و کسل کننده بودن آنان را نخواهید کرد . شما با تمام کردن این مراحل به یک دزد دریایی قویتر و یک Assassin بهتر تبدیل خواهید شد .
Ravi Sinha : شنیده ایم که نسخه PS4 بازی دارای محتویات انحصاری خواهد بود که در نسخه های دیگر وجود نخواهد داشت . ایا میتوانید بیشتر در این مورد به ما بگوئید که باید انتظار چه چیزهایی را داشته باشیم ؟
Jean Guesdon : در واقع نسخه PS4 بازی محتویات انحصاری زیادی نخواهد داشت . گرافیک این نسخه مسلما بهبود خواهد یافت تا به شما احساس هیجان انگیزتری را بدهد ، تکان خوردن گیاهان و برگ ها با حرکت باد ، واقعی تر شدن هر چه بیشتر موج ها ، موج گونه در آمدن بادبان کشتی در باد و ... . به علاوه ما از Tochpad دسته PS4 و Vita Remote Play نیز پشتیبانی خواهیم کرد . که به این معنی است که شما قادر خواهید بود از طریق PS4 خود این بازی را بر روی Vita بازی کنید .
Ravi Sinha : چه مزایایی کنسول PS4 نسبت که دیگر کنسول ها در بخش توسعه دارد ؟ مثل Watch Dogs ، آیا نسل بعد سخت افزارهای کنسول ها به شما اجازه گسترش کار بر روی گیم پلی بازی ها را میدهد که در در نسل کنونی کنسول ها وجود ندارد ؟
Jean Guesdon : ما کاملا میدانیم که در حال ساخت یک بازی برای هر دو نسل هستیم . که به ما اجازه اجرای ایده های بیشتری را میدهد . اما ما کار بر روی کنسول های نسل بعد را پس از به اتمام رساندن ساخت بازی برای این نسل آغاز خواهیم کرد .
Ravi Sinha : بازی برای Xbox one نیز تایید شده است ؟ آیا این نسخه متفاوت تر از نسخه PS4 خواهد بود ؟
Jean Guesdon : در حال حاضر چیزی برای گفتن ندارم
Ravi Sinha : مدت زمان بخش داستانی بازی چقدر خواهد بود ؟
Jean Guesdon : این برای ما سخت است که کاوش دنیای بازی را ارزیابی کنیم زیرا بخش مهمی از بازی ما است . شما به دنیای بازی برای قویتر شدن و همچنین دسترسی به مراحل بالاتر نیاز خواهید داشت . در این رابطه ، مسیر اصلی بازی چیزی حدود 15-25 ساعت زمان خواهد برد . اما کامل کردن بازی مسملا زمان بیشتری خواهد گرفت
Ravi Sinha : اخیرا ، مدیر عامل کمپانی Ubisoft اقای Yves Guillemot صحبت هایی درباره احتمال فروش کمتر AC IV نسبت به AC III کرده است ، اما به نظر می آید که موضوع دزدان دریایی برای گیمرها قابل قبولتر باشد . نظر شما در این باره چیست ؟
Jean Guesdon : ما از آن دسته افرادی نیستیم که انتظار فروش عالی را داشته باشیم . این موضوع بحث در درون کمپانی نیست . ما میدانیم که موضوع دزدان دریایی بسیار قوی است و هر کسی در دنیا با آن آشنایی دارد . در همین راستا ، ایده ها برای این بازی بسیار افزایش یافت و این نوبت ماست که این تم را برداریم و با آن مردم را سورپرایز کنیم .
Ravi Sinha : اخیرا متوجه شدیم که شبیه سازی باد در کنسول PS4 در دیگر بازیهای Ubisoft همانند Watch Dogs نیز بهتر خواهد بود . از آنجا که AC IV نیز Open World خواهد بود ، آیا فکر میکنید که AC IV نیز چیزی شبیه به آن را خواهد داشت ؟
Jean Guenson : شما قطعا اثرات طوفان گرمسیری و وزش باد در بادبان ها را به خوبی احساس خواهید کرد . این چیزی است که من در قبل به آن اشاره کردم که گرافیک بهتر به ما در افزایش عمق به بازی کمک خواهد کرد . باد یکی از مهمترین عوامل در فانتزی دزدان دریایی است و ما مطمئن هستیم که بسیاری از آنها در پشت پرده بازی ما وجود خواهد داشت .
Ravi Sinha : آخرین سوال - آیا ما در آینده میتوانیم شاهد یک Assassin در زمان فئودال ژاپن باشیم ؟
Jean Guesdon : شما میدانید که نمیتوانم پاسخ گوی این سوال باشم
سپاس و بدرود