Batman: Arkham Origins Blackgate | PS Vita

نمره شما به این بازی چنده ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    28

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
بنام خدا
batman_blackgate-2.jpg
با تشکر از دوست خوبم sackboy
سازنده:Armature Studioناشر:Warner Brosتاریخ عرضه:25 اکتبرسبک:2.5D با رونمایی از Batman: Arkham Origins توسط game informer نسخه ای نیز برای کنسول های دستی 3DS و PS VITA تحت عنوان Blackgate تایید شد.این عنوان توسط Armature Studio در حال ساخت است سبک بازی به صورت 2.5D و شبیه به عناوین Metroid Style و Exploration Action است.اتفاقات بازی قبل از دو شماره ی قبلی و بعد از Origins در یک جزیره که زندانی در ان واقع شده است رخ می دهد که شورشی رخ می دهد و اینجاست که بتمن وارد عمل می شد داستان بازی با کات سین هایی شبیه کمیک روایت می شود. ویژگی های بازی:-Warner Bros خواستار یک بتمن 2.5 بعدی از سری بتمن ارخام با استایلMetroidvania بود.-ان ها Armature را انتخاب کردند زیرا این سازنده قبلا بر روی Metroidvania کار کرده بود.-بازی بعد از دو شماره ی قبلی اتفاق خواهد افتاد.-بازی در جزیره ی isolated واقعا در زندان Blackgate اتفاق می افتد.-در زندان یک شورش رخ داده است.-به منظور متوقف کردن شورش بتمن به Blackgate می رود.-داستان بازی با طرح های 2 بعدی و با صدا روایت می شود.-بتمن با side-scrolling حرکت می کند.-بتمن می تواند وسایل را بلند کرده و ان ها را به سمت دشمنان خود پرتاب کند.-زندان بازی دارای رازهای بسیار خواهد بود.-بازی همانند نسخه ی کنسولی خود بر روی ارتقا تمرکز نخواهد کرد.-اما به همان فرمول همیشگی است.-توانایی های بتمن با برداشتن وسیله ها قابل ارتقا است.-تیم سازنده بازی می خواست تا به بازیکن این حس را بدهد که بازی از سری ارخام است.-مبارزه و دیگر کار ها با background بیهنه شده است.-مبارزه ی بازی شبیه به نسخه ی کنسولی است.-با استفاده از دکمه ها مبارزه می کنید وسایل را سر جای خود می گذارید.-سیستم مبارزه بازی Free flow است.-Batarang دشمنان را بی هوش کرده و به ابجکت ها ضربه می زند.-می توانید ژل منفجر کننده به اطراف ان را پرتاب کنید.-می توانید لوستر ها را بر روی سر دشمنان رها کنید.-گجت های بیشتری در بازی وجود دارد.-بازی داری حالت predator نیز می باشد.-می توانید دید شمنان را ببینید.-که به شما کمک می کند تا شما بفهمید دشمنان کی شما را می بینند.-استفاده از ضربات و گجت ها و ... همانند نسخه ی کنسولی می باشد.-بازی به بخش های مختلف تقسیم شده است.-بازی داری سیستم checkpoint مدرن می باشد.-دیدکاراگاهی نیز در بازی خواهد بود.-زمانی که دشمنان سبز هستند یعنی شما را ندیده اند.-زمانی که قرمر هستند ان ها موقعیت شما را می دانند.-توانایی کشف اسرار را نیز دارید.-در حالت کاراگاهی می توانید محیط را تجزیه و تحلیل کرده و سرنخ ها را پیدا کرده.
آپدیت 1 : اطلاعات تازه . با تشکر از Triangles
-بازی سبکش Metrodivania هست ... مثل Guacamelee که شما میتونید به محیطهای مختلف برید و در واقع بازی خطی نیست. Semi-Open World هستش
-بازی دقیقا بعد پایان Origins شروع میشه
-مرحله ابتدای توی Gothom هستش
-میان پرده های 2d اما با صداگزاری کامل
-کنترل بتمن مثل دیگر بازیای 2D هستش
-راههای مخفی زیادی برای کشف کردن وجود داره
-برعکس نسخه کنسولی سیستم Level up اینجا دیگر نیستش
-بیشتر upgrade ها برا حست پیدا کردن انواع ایتمها هست که توی محیط بازی پراکنده شدن
-تیم سازنده میخواد بازی یک حس ITEM COLLECTION هم داشته باشه
-بازی توی 2D دنبال میشه اما محیطها همگی به صورت 3D رندر میشن . گ
-در بازی نبرد وجود داره - جست و جو هست . شما اجازه دارید در مواقع خاصی هم با background بازی ارتباط برقرار کنید.
-میتونید با سکو ها توسط Gargoyles برید درست مثل نسخه کنسولی و از دشمنان مخفی بشید.
-دشمنان میتونید از هر زاویه به شما حمله کنن ... به صورت 3D
-میشه به پس زمینه رفت تا combo ها و finishing move های خاص رو اجرا کرد
-نحوه نبرد در بازی مشابه نسخه کنسولی هست
-سیستم نبرد Freeflow هم هست
-Batarang اینجا هم هست !به همراه Line Luncher - Explosive Gel
-تعداد gadget هم به صورت انحصاری برای این نسخه طراحی شدن
-Predator mode
-بازی دارای Section های مختلف هست که هر کدومشون به Main quest خطم میشن و شما بایستی راه دستری رو پیدا کنید
-Save Room وجود نداره بازی سیستم Checkpoint هست
-Manual SAve هم داره !!
-بازی Semi-open world هست و بازیباز در یک راستا قرار داده نمیشه. شما میتونید Quest های بازی رو در حالتی که دوست دارید پیش ببرید. این ارز تکرار بازی رو بالا میبره و باعث میشه هر بازیباز در واقع راه خودش رو داشته باشه بدین ترتیب حس خطی بودن بازی از بین میره.
-Detective هم داره !
-Detective مد به شما اجازه میده نه تنهای Clue های مختلف رو پیدا کنید بلکه همچنین Secret ها رو هم پیدا کنید.

batman_blackgate-1.jpg


batman_blackgate-3.jpg

68.jpg
در گفتگو با کارگزدان بازی Mark Pacini گفت که بازی دارای رییس های متفاتی می باشد که شما می توانید از بین آن ها یکی را انتخاب کرده درست همانند بازی Mega man ولی بر خلاف این بازی با کشتن رییس ها به شما آیتمی داده نمیشود بلکه در پایان بازی تاثیر گذار خواهد بود .
به دلیل وجود مراحل مختلف شما می توانید بازی را 3 بار تمام کنید و هر بار چیز جدیدی پیدا کنید در بازی لباس های مختلفی وجود دارد که هر کدام قدرت های متفاوتی دارند .
بازی حدود 10 ساعت به طول انجام خواهد کشید برای بازیکنانی که بار اول آن را به پایان می رسانند .
این بازی در تاریخ 25 ام اکتبر ( 1 ماه و نیم دیگر ) برای کنسول های PS Vita و 3DS منتشر خواهد شد .بازی 25 ـم اکتبر منتشر میشود
با تشکر از Hunter Lord
منبع
نقد و بررسی بازی :
نظرات کاربران :
آرمان :
نظرم اینکه بازی بدی نیست اما خیلی خوبم نیست ×_× بیشتر به درده فنهای batman و اونایی که سری Batman رو دوست دارن میخوره
به نظرم دفعه بعد باید بهتر بسازن ! (اگه بسازن ) جا داره که بهتر بشه و امتیازش بره روی 8-8.5
خیلی کارا روش میشه کرد
مدت زمان بازیش هم خوبه ... حدودا 10 ساعت رو میبره کامل بشه
احله تروفی گرفتنم هستید زیاد سخت نیست میشه تروفیها رو همه رو گرفت اگر دقت باشه D:
مشکلات عمدش انیمیشنها ... سخت بودن فهمیدن map و اینا هست.
Gameplay بازی هم خوبه !!!! ماموریت فرعی تغریبا نداره. فقط محیطا رو میگردی case ها و upgrade ها رو پیدا کنی D:
همین
بقیش هم محیطه بازی باز هست و خطی نیست. باید نقاط مختلف بری تا بقیه راه ها رو باز کنه اما در کل یه حسه خطی بودنش هم داره.

ارزش تکرارش پایین به نظرم . دفعه اول ...نهایتا دوم دیگه برای پلات کردنش ....
اگر طرفدارش هستی بازی کنی مشکلی ندارهداستان بازی بعد نیست. به نظر میرسه که داستان بازی بیشتری طوری نوشته شده باشه که اون حسه کمیک گونه بتمن رو داشته باشه. به نظرم به اندازه داستانهایی که توی arkham asylum و ... دیدم خیلی پیچ و خم نداره. مقداری بیشتر سر راست هست اما در کل ok هست D:
بازی توی arkham city شروع میشه و بعد کله بازی توی blackgate ادامه پیدا میکنه. لوکیشنهای بازی به نسبت مشابه هم هستند. بعضی موقعا خیلی شبیه هستند و بعضی موقعا قسمتهای خاصی از بازی متفاوت به نظر میرسن که خب تنوع رو میده. محیطهای بازی کلا چند لایه طراحی شده ... محیط کلا 3d هست و اکثر دوربینهای و انتقالهای صحنه توی بازی خیلی خوب طراحی شده. در کنارش محیط بازی با اینکه رونده بازی توش 2d هست به نظر میرسه کوچیک باشه اما به نسبت اجازه هر کاری مثل مخفی کاری یا حمله و یا جست و جو رو میده D: البته جست و جو به اندازه Arkham city - asylum شاید فان نباشه ( نظره شخصی ) حالا نمیدونم بقیه چطور برداشت میکنن.
قسمت stealth بازی خیلی محدود هست به خاطره طبیعت 2D رونده بازی. خطم میشه به پردین به بالا و به دام انداختن دشمنان. البته بعضی موقعها هم میتونه چالش برانگیز باشه اما اونقدری که توی کنسول جذاب بود نیست. اما در کنارش مبارزات بازی عالی هستند. همه انیمشنها و داینامیک کلی مبارزات مشابه همون چیزی هست که توی کنسول دیدم و به همون روانی و زیبایی هم هست D: به نظره من بزرگتری نکته مثبت بازی همین روان بودن و جذاب بودن مبارزات هست.
قسمتهای Boss fight ها بیشتر ساده سازی شده و به quick time event خطم میشه اما در کل جالب هست و ما با اکثر دشمنان بتمن مبارزه خواهیم کرد.
رونده بخش Detective مد هم بیشتر با همون touch screen دنبال میشه و در ادامه بازی اکثر وسایلهای بتمن رو پیدا میکنید و به همون نحوی که توی دیگر نسخه ها استفاده میشه استفاده میکنید. از نظر جذابیت کلی بیشتر بازی مشابه یک نسخه portable از arkham asylum برای من به نظر میرسه که البته این بد نیست. محیطهای متفاوتی میریم. جست و جو میکینم ... و ... و .... کلا مشابه اون هست.
شاید داستان بازی به اندازه Arkham Asylum - City نباشه ... شاید نواوری به اون اندازه نباشه اما در مجموع Batman خیلی زیبا به یک بازی portable تبدیل شده و هرچند شاید مکانیزمهای gameplay بازی arkham asylum الان دیگه قدیمی به نظر برسه اما روی کنسولهای دستی تجربه جالبی هست. من به شخصه بازی رو به فنهای بتمن پیشنهاد میکن و البته به دوستانی که بازیهای 2d و این تیپی دوست دارن
از نظر گرافیک هم بازی بد نیست D: نسخه 3ds ویتا زیاد فرقی باهم ندارن اما به نقل از ign نسخه vita مقداری بهتر هست و نسخه 3ds هم 3d خیلی جالبی داره.
در کل امتیاز من
7.5


مرتضی :
خب وقتی برپایه 2d هست چینش و تعداد دشمن ها هم باید بر همون اساس باشه. وقتی تعداد دشمن ها زیاد میشه دیگه استفاده از مثلث خیلی روند منطقی رو دنبال نمیکنه و همش گیمر میاد تا جاخالی بده و بعد حمله کنه ولی بازی با شکست روبروش میکنه درحالی که این روند دفاع و ضدحمله خیلی فرمول دلچسبی بود. ولی الان فقط به پریدن از رو دشمن ها خلاصه میشه! تازه خشک بودن مبارزات دیگه جزو ایرادات طراحی هست مثلا چند بار اتفاق میافته که تو گیر و دار یه درگیری میایی دایره بزنی تا گیج کنی دشمن رو ولی بتمن یهو سر جاش میخکوب میشه و شنلش به اون دشمن نمیرسه؟
yahoo_4.gif
دیگه اینا مربوط به سازگار نکردنه سبک مبارزات با سبک بازیه وگرنه بازی های خوبی تو سبک 2d داریم که مبارزتشون واقعا جذابند! بنظرم سازنده ها خواستن مبارزات رو به همون دقیقی و حرفه ای بودن تو این نسخه هم بیارن غافل از اینکه این سبک عملا پذیرای همچین چیزی نیست
yahoo_4.gif
و مشکل هم دقیقا همینیه که خودتم تو خط آخر پستت گفتی وقتی سبک یه بازی که بیس و پایه بازی هست یک چیزی رو نمیپذیره چرا باید به اصرار بخواهیم اونو تو بازی بگنجونیم و به تجربه اش لطمه بزنیم؟
شروین :
هنوز بازیو نگرفتم :|
:|
 
آخرین ویرایش:

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
سلام
تشکر بابت تاپیک
یک اشکال ! بتمن به زندان Blackgate میره واقع در جزیره ای که هنوز اسمش مشخص نشده. منطقه ای که اصطلاحا Isolated هست یعنی دسترسی به مناطق اطراف خودش نداره یا بسیار محدود هست.

منم چند سری اطلاعات که Gameinformer داده بود بگم :
-بازی سبکش Metrodivania هست ... مثل Guacamelee که شما میتونید به محیطهای مختلف برید و در واقع بازی خطی نیست. Semi-Open World هستش
-بازی دقیقا بعد پایان Origins شروع میشه
-مرحله ابتدای توی Gothom هستش
-میان پرده های 2d اما با صداگزاری کامل
-کنترل بتمن مثل دیگر بازیای 2D هستش
-راههای مخفی زیادی برای کشف کردن وجود داره
-برعکس نسخه کنسولی سیستم Level up اینجا دیگر نیستش
-بیشتر upgrade ها برا حست پیدا کردن انواع ایتمها هست که توی محیط بازی پراکنده شدن
-تیم سازنده میخواد بازی یک حس ITEM COLLECTION هم داشته باشه
-بازی توی 2D دنبال میشه اما محیطها همگی به صورت 3D رندر میشن . گ
-در بازی نبرد وجود داره - جست و جو هست . شما اجازه دارید در مواقع خاصی هم با background بازی ارتباط برقرار کنید.
-میتونید با سکو ها توسط Gargoyles برید درست مثل نسخه کنسولی و از دشمنان مخفی بشید.
-دشمنان میتونید از هر زاویه به شما حمله کنن ... به صورت 3D
-میشه به پس زمینه رفت تا combo ها و finishing move های خاص رو اجرا کرد
-نحوه نبرد در بازی مشابه نسخه کنسولی هست
-سیستم نبرد Freeflow هم هست
-Batarang اینجا هم هست !به همراه Line Luncher - Explosive Gel
-تعداد gadget هم به صورت انحصاری برای این نسخه طراحی شدن
-Predator mode
-بازی دارای Section های مختلف هست که هر کدومشون به Main quest خطم میشن و شما بایستی راه دستری رو پیدا کنید
-Save Room وجود نداره بازی سیستم Checkpoint هست
-Manual SAve هم داره !!
-بازی Semi-open world هست و بازیباز در یک راستا قرار داده نمیشه. شما میتونید Quest های بازی رو در حالتی که دوست دارید پیش ببرید. این ارز تکرار بازی رو بالا میبره و باعث میشه هر بازیباز در واقع راه خودش رو داشته باشه بدین ترتیب حس خطی بودن بازی از بین میره.
-Detective هم داره !
-Detective مد به شما اجازه میده نه تنهای Clue های مختلف رو پیدا کنید بلکه همچنین Secret ها رو هم پیدا کنید.
 

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
ادم میمونه نسخه ویتا شو بگیره یا 3DS ؟:d
لول ...
هنوز نگفتن فقط دانلودی هست یا فیزیکی هم میاد ...
اگر فقط دانلودی باش که رو ویتا ماکسیمم 19.99
اما فیزیکی که 39



اما فکر نکنم از نظر gameplay بین 3ds - vita تفاوت باشه . طبیعتا توی 3ds بضی قستمتهای gameplay رو با قابلیتهای سخت افزاریش سازگار میکنن ویتا هم همینطور ...

اما فکر کنم اخرسر گرافیک نسخه Vita خیلی بهتر باشه .
این مورد روی توی VLRدیدم ... نسخه Vita خیلی شفافتر و AA بهتری داشت . Texture ها مقداری کیفیت بالاتری داشتن

--------------

الان تو Amazon نگاه کردن ظاهرا بازی فقط دانلودی نیست و برای Pre-order هم امده .
قیمت نسخه ویتا هم 40 دلار.
http://www.amazon.com/Batman-Arkham...e=UTF8&qid=1365920979&sr=1-18&keywords=batman
 
آخرین ویرایش:

fifa 12

کاربر سایت
Jul 21, 2011
1,628
نام
سپهر
خیلی خوب و خیلی هم بد
خیلی خوب چون یه بتمن داره برای ویتا میاد
خیلی هم بد چون شرکت اصلی نمیسازه
حالا این شرکته رو سابقه ش رو یکی برامون میگه؟
اون بازیه که هی گفتن تو توظیحات چی هست؟
 

Spider-Mαn

کاربر سایت
Sep 4, 2012
4,004
خیلی خوب و خیلی هم بد
خیلی خوب چون یه بتمن داره برای ویتا میاد
خیلی هم بد چون شرکت اصلی نمیسازه
حالا این شرکته رو سابقه ش رو یکی برامون میگه؟
اون بازیه که هی گفتن تو توظیحات چی هست؟
نقل قول از ارمان:
این استودیو از افردای تشکیل شده که پیشتر Metroid Prime trilogy رو در سابقه کار خود دارند !
 

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
خیلی خوب و خیلی هم بد
خیلی خوب چون یه بتمن داره برای ویتا میاد
خیلی هم بد چون شرکت اصلی نمیسازه
حالا این شرکته رو سابقه ش رو یکی برامون میگه؟
اون بازیه که هی گفتن تو توظیحات چی هست؟
Metroid Prime یکی از معروفترین بازیایی بود که زمان GameCube اومد و روی wii و یک بار هم روی NDS عرضه شد... یک سری افرادی که پشت ساختش بود حالا توی ساخت Batman برای 3ds - vita دست دارن
به نظرم من بازی خوبی میشه
فرمول بازی بتمن کلا جالب و جذابه و به نظر میرسه توی حالت 2.5D هم کار میکنه. بنابراین باید بازی باشه که meta ب80 اینا برسه ....
امسال میاد به هر حال

یک عکس جدید دیدم اما هیتلر هست
Redirect Notice
هر کی هیتلر شکن داره اپلودش کنه بذاره اینجا




توی Blackgate هم افراد زیاد زندانی بودن که پیشتر توی کمیک های بتمن دیده شدن ... خودم تا جایی که یاد دارم Bane - catwoman - Joker - wrath اینا همه توی این زندان بود به جز خوده Arkham Asylum ...
حالا باید ببینیم داستان بازی چه طور پیش میره.
 

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
تا شب پست اول اپدیت میشه.ممنون از آرمان گل. راستی یادم نیست ps1 بود قا کنسول دیگه ای.... یه بتمن ساید اسکرول خیلی سخت و قشنگ داشت. اسمش چی بود?

Sent from my ST18i using Tapatalk 2
 

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
خوب پست اول آپدیت شد.
بنظرم بازیش یه چیزه خیلی توپی میشه ! من که اصلا با گرافیکش مشکل ندارم چون همه بازیای ویتا رو اکثرا در حین بازی مشکلاتشو نمیبینین مگر اینکه بازیو پاوز کنید یا اسکرین شات بگیرین !
مثل DOA 5 اینم که خدایی خیلی توپه. احتمالا گرافیک هر دو نسخه کنسول دستیا گرافیکاشون یکی باشه ولی دیگه خیلی بخوان تغییر بدن مثل تفاوت بازیای 3 و 360 میشه مثلا یکی روشن تر و ...
نه ؟
 

SMM9

عضو تحریریه
Aug 9, 2010
6,815
نام
مرتضی
احتمالا گرافیک هر دو نسخه کنسول دستیا گرافیکاشون یکی باشه ولی دیگه خیلی بخوان تغییر بدن مثل تفاوت بازیای 3 و 360 میشه مثلا یکی روشن تر و ...
گرافیک که مطمئنا تو ویتا بهتر خواهد بود
فقط میمونه حالت 3d که تو 3DS میتونه خیلی جالب باشه با توجه به اینکه تعامل با محیط بصورت سه بعدی هست و تو یکی از عکسا هم این مشخصه!
فکر نمیکنم اینکه گیم پلی هر نسخه با توجه به امکانات اون پلتفرم هست، تاثیری تو انتخاب پلتفرمی که میخواهید بازی کنید داشته باشه چون هر دو کنسول امکانات جالبی برای کنترل بازی به ادم میدن
باید تا اومدن بازی یا حداقل دمو قابل بازی رو هر دو پلتفرم منتظر موند دید چی از اب در اومدن
منکه بیشتر به سه بعدی بودن نسخه 3DS توجه دارم ببینم چجوری میشه اخه تو کسلوانیای 3DS خیلی این قابلیت قشنگ استفاده شده بود و نشون میده برای این تیپ بازی ها کارامده
حالا این که دیگه 2.5 هست چه بهتر
 

Spider-Mαn

کاربر سایت
Sep 4, 2012
4,004
من فکر می کنم ویژگی و تفاوت دو نسخه این ها باشند:
نسخه ی ویتا از تاچ پد و تاچ اسکرین استفاده می کنه
نسخه ی 3ds حالت 3d رو داره
توی نسخه ی 3ds می شه مثل نسخه ی wii u ارخام سیتی هک رو با تاچ اسکرین انجام داد
نسخه ی ویتا و 3ds هم هر دو از شتاب سنج پشتیبانی می کنن
توجه هم داشته باشین که ویتا صفحش بزرگ تره و گرافیکش هم بهتره :d
نسخه ی 3ds هم به زور گیر میاد توی ایران:|
البته تفاوت گرافیکی به شرطی می تونن داشته باشن که لید پلتفرم ویتا باشه
که با توجه به این که این بازی برای 3ds توی e3 2010 تایید شد به نظر می رسه 3ds لید پلتفرم باشه و بعدا از انحصار 3dsخارج شده
 

Triangels

플레이 스테이션 팬
کاربر سایت
Sep 17, 2007
9,891
نام
ارمان
اره ...
گرافیک نسخه ویتا اگر لید پلتفرم باشه باید تفاوت زیادی کنه
اما در غیر این صورت
باز به نظر من خیلی شارپ تر و بهتر میشه ... چون هم وضوح تصویر بالاتره و هم GPU ویتا اجازه رندر بالاتر وضوح تکسچرها رو میده و همچنین AA بهتر ... البته به شرط اینکه AA ... فریم ریت رو نابود نکنه !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر