معرفی استودیو های بازی سازی

vahid_persia

کاربر سایت
Sep 30, 2005
333
نوشته شده توسط Hellgate:london:
سلام



چون من به شخصه مقالاتی که مربوط به Id هست رو سعی میکنم بخونم.

در مورد این مقاله همون موقع که توی سایت گذاشته شد یکمم به این مخ نداشتم فشار اوردم که این مقاله رو قبلا کجا خونده بودم.;) ;) ;)

ولی این مطلب به طور کامل و در یک مقاله 4 صفحه ای برای مجله شبکه بوده اونم در سال 81 شماره 22.صفحات 110-111-112-113.

خب این دوستانی که توی بازیکده این مطلب رو گذاشتن مال 30 تیر 84 هستش.تاریخ اون پست رو میگم.که این دوستان از توی اون مجله با 3 سال تاخیر کپی کردن و بدون منبع!!!!!!!! به نام خودشون اون مطلب رو گذاشتن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سعی کنیم حداقل توی این مسائل و کپی کردن مطالب یکم دقت کنیم.مطلب رو با 3 سال تاخیر اوردن و بدون ذکر منبع به نظرتون کار خوبیه ؟؟؟؟؟

اگه خواستید کل مقاله رو بخونید این لینکش.

لینک مقاله با فرمت PDF

اینم اصل لینک تاریخ اون مطلب رو نگاه کنید.

لینک اصلی مجله شبکه

با تشکر ار محمد هادی صباغ

اینجا خیلی از اعضای Id رو میبینید.میخواستم از این مقاله برای معرفی بازی دوم استفاده کنم که این مطلب رو داشته باشید تا بعد

خداحافظ
خوب اين دليل نميشه چون ميخواي من برات چند تا لينک بدم که ايشون کي اين مقالرو نوشتن اگر چند تا از تاريخچه که ايشون نوشتن رو بخونيد اون وقت ميفهميد مقاله نويس کي است قبل از سال ۲۰۰۱ من توي يکي از سايتها همين مقالرو خوندم ولي اين دليل نميشه هر چه باشد ايشون زودتر نوشتن و يه چيز ديگه شما هم ميخواستيد اين مطلب رو کپي کنيد
در واقع به اجازه ايشون من مطالبشون رو در همين جا کپي ميکنم مثلا در تاريخچه کمپاني ها
اينم چند تا از مقاله هاي ايشون
http://www.bazikade.com/forum/topic.php?code=6727&pg=1
http://www.bazikade.com/forum/topic.php?code=3979&pg=1
اگه چشم بينا داشته باشيد ميفهميد که چقدر مطالبشون جالب خواندني و غني است
البته ايشون مدتي در اين سايت عضو شدن که پرنس بازان حرفهاي هم باهاشون در ارتباط بودن مثل اقال رهام بهزاد
اونم با همين نام کاربري ولي به علت رفتن به سربازي فعلا به من محول شد
 

Hellgate:london

کاربر ویژه
Loyal Member
Sep 26, 2005
2,542
نام
محمدرضا . م
نوشته شده توسط vahid_persia:
خوب اين دليل نميشه چون ميخواي من برات چند تا لينک بدم که ايشون کي اين مقالرو نوشتن اگر چند تا از تاريخچه که ايشون نوشتن رو بخونيد اون وقت ميفهميد مقاله نويس کي است قبل از سال ۲۰۰۱ من توي يکي از سايتها همين مقالرو خوندم ولي اين دليل نميشه هر چه باشد ايشون زودتر نوشتن و يه چيز ديگه شما هم ميخواستيد اين مطلب رو کپي کنيد
در واقع به اجازه ايشون من مطالبشون رو در همين جا کپي ميکنم مثلا در تاريخچه کمپاني ها
اينم چند تا از مقاله هاي ايشون
http://www.bazikade.com/forum/topic.php?code=6727&pg=1
http://www.bazikade.com/forum/topic.php?code=3979&pg=1
اگه چشم بينا داشته باشيد ميفهميد که چقدر مطالبشون جالب خواندني و غني است
البته ايشون مدتي در اين سايت عضو شدن که پرنس بازان حرفهاي هم باهاشون در ارتباط بودن مثل اقال رهام بهزاد
اونم با همين نام کاربري ولي به علت رفتن به سربازي فعلا به من محول شد

سلام

خدمت اقا وحید.

نخیر.

من قصد کپی اون مقاله رو نداشتم.

اون دوست شما هم هر جا هست سالم وسلامت باشه.

من تنها حرفم اینه که این دوست خوب حتی زحم تغییر فعلو فاعل اون متن رو که کپی کردن ندادن.عین همن متن رو نوشتن.

اون وقت شما فکر میکنی که مقاله از خودشونه.

نه.

این دوست خوب آخر اون متنش یه زحمت میکشید و منبع رو میداد.از کدوم سایت و از کدوم مقاله این مطلب رو برداشته.

به نظرت این کار ایرادی داره.؟؟؟؟؟؟

من فکر میکنم طرف 10 سال توی id بوده و خودش این مطلب رو نوشته.این دوست خوبمون عین اون مطلب رو کپی کردن.در ضمن اگه ادامه اون صفحه که شما لینک دادی رو میدیدی ایشون قصد داشتن در مورد یوبی مطلب بدن.فکر کنم میدونم مطلب یوبی رو از کجا قرار بوده بزارن.همیشه سعی کنیم منبعی که ازش مطلب رو برمیداریم بزاریم.فکر نمیکنم این درخواست خیلی بزرگ باشه.

به نظرت خیلی بزرگه ؟؟؟؟

منم اگه از اون مقاله استفاده میکردم.آخرش مینوشتم منبع فلان جا.که دوستان فکر نکنن من این مطالب رو از خودم در آوردم.

اصلا فراموش کن.

این دوست خوب هم هر جا هست از قول من بهش سلام برسون و منتظر مطالب خوبش هستیم.

خداحافظ
 

gamestation

کاربر سایت
Jan 5, 2006
1,273
نام
محمد
نوشته شده توسط Elvish Hero:
ولی به نظر من بهتره استودیوهایی گفته شه که کمتر معروفن چون معروفه که دیگه خیلی نیازی به معرفی ندارن!(من با این فرهنگ همیشه موافقم!!)
من هم موافقم چون از خوبها تعریف کردن کار بیهوده ایه
 

gamestation

کاربر سایت
Jan 5, 2006
1,273
نام
محمد
نوشته شده توسط pandora tomorrow:
به نظر من اگه خودش بازی بسازه بازیه خوبی میشه ولی وقتی ناشر بازی میشه امکانش هست بازیش زیاد جالب نشه.
تو اینقدر مسخره میکنی خودت بلدی چیکار کنی؟
بمونی و ادعای منم منم بکنی؟
 

gamestation

کاربر سایت
Jan 5, 2006
1,273
نام
محمد
نوشته شده توسط poison ivy:
به نظر من که از blizzard بهتر وجود نداره شما تا حالا بازی بد از این کمپانی دیدین؟
نظرت رو نگه دار واسه خودت
هر استدیویی رو که در نظر بگیری هم خوب داره و هم بد
 

gamestation

کاربر سایت
Jan 5, 2006
1,273
نام
محمد
نوشته شده توسط Hellgate:london:
دوستان عزیز اگه فکر میکنن این مطالب به درد نمیخوره دیگه چیزی ننویسم.چون فکر کنم دانستن اینکه طرف از کجا به اینجا رسیده و سابقه کاریش خیلی خوبه.شاید بعدا یادمون بره.ولی دونستنش بدک نیست.حتی به عنوان اطلاع عمومی.
خوش باشین.
اتفاقا واجبه که ادامه بدیم ببینیم به کجا میرسیم
 

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,787
نام
امین
به خدا محمد تو یه چیزیت میشه
175.gif
دو روزه یه جوری شدی گیر میدی به همه چیز و میای 4 تا پست پشت سر هم میزنی...

تو اینقدر مسخره میکنی خودت بلدی چیکار کنی؟
بمونی و ادعای منم منم بکنی؟

74.gif
74.gif
73.gif

تو رو خدا یکی بیاد بگه اون پست 10 ماه پیش من که الان زندش کردی کجاش حرفی از مسخره بازی بود؟؟؟؟؟؟؟
 

gamestation

کاربر سایت
Jan 5, 2006
1,273
نام
محمد
به خدا محمد تو یه چیزیت میشه
175.gif
دو روزه یه جوری شدی گیر میدی به همه چیز و میای 4 تا پست پشت سر هم میزنی...

74.gif
74.gif
73.gif

تو رو خدا یکی بیاد بگه اون پست 10 ماه پیش من که الان زندش کردی کجاش حرفی از مسخره بازی بود؟؟؟؟؟؟؟

بابا این من نیستم این پسر عمومه اومده با رمز عبور من سایتو ریخته بهم الان هم میرم پسوورد رو عوض میکنم :neutral::neutral::neutral:
 

pandora tomorrow

True Blue
مدیر انجمن
Sep 23, 2005
40,787
نام
امین
نوشته شده توسط gamestation:
بابا این من نیستم این پسر عمومه اومده با رمز عبور من سایتو ریخته بهم الان هم میرم پسوورد رو عوض میکنم :neutral::neutral::neutral:
55.gif
55.gif

حدس میزدم که کاره خودت نیست اخه یه دفه پست های عجیب قریبی اومدی زدی...
 

vahid_persia

کاربر سایت
Sep 30, 2005
333
انتظار يك بازى

شما هم از شيفتگان بازىهاي دووم و كواك هستيد؟ خبر داشتيد كه قسمت سوم دووم در حال تهيه است و سال آينده به بازار مى‌آيد؟ مىدانستيد كه بر سر ساخت اين بازى شركت ((آى دى سافت ور)) تا مرز انحلال پيش رفته است؟

بله دووم 3 در حال آماده شدن است و ظاهراُ تا سال آينده ميلادى آماده نخواهد شد. اما از حالا طرفداران اين بازى سايتهاى فراوانى برايش تأسيس كرده اند و اخبار و تحليلهاى زيادى در مورد آن موجود است. در نوشته حاضر گزارشى كلى در مورد اين بازى جنجال برانگيز مىخوانيد و شرح بيشتر در باره فنآورى شگفت آور بازى را به فرصتى ديگر موكول مى‌كنيم.



پيشنهاد جنجال برانگيز

در نيمه اول سال 2000 فضاي كوچك شركت ((آى دى سافت ور)) بسيار ملتهب و سنگين شده بود. در پى پيشنهاد ساخت ادامه اى بر بازْْْْْْْْى ((دووم)) كاركنان شركت به دو گروه تقسْْْْْْْْيم شده و رو در روْْْْْْْْى ْْْْْْْْيكديگر صف آرايى كرده بودند. در يك طرف آدريان كارمك و كلوين كلود مخالف بودند و از سوى ديگر جان كارمك و ديگران، به ميدان داراى پل استيد، بر ساخته شدن اين بازى اصرار مىورزيدند. آدريان و كوين مجموعاُ بيش از پنجاه درصد از شركت را در تملك داشتند و بدون موافقت آنها آب از آب تكان نمىخورد. اما جان كارمك علاوه بر چهل درصد سهامى كه دارد، ستون اصلى ((آى دى)) محسوب مى‌شود. كار ميان اين سه شريك بالا گرفت و گروه جان اتمام حجت كرد: روى دووم 3 كار مى‌كنيم، مگر اينكه ما را اخراج كنيد!

آدريان و كلود احساس خطر كردند، آنها خوب مى‌دانستند كه آى دى سافت ور بدون جان كارمك مثل كباب بدون گوشت است. با جدا شدن جان، از شركت چيزى باقى نمىماند. پس راضى شدند تا پروژه ((دووم 3)) آغاز شود. اما آنها زهر خود را با ضربه زدن به پل استيد ريختند. با وجود مخالفت شديد جان كارمك، استيد به اتهام ايجاد اختلاف و توطئه چينى اخراج شد. پل استيد هنرمندى خلاق و خود آموخته، اما عصبى مزاج و جنگجو است. وى در طول پنج سال همكارى با آى دى نقش مهمى در توليد دو تا از مهمترين محصولات آن ايفا كرد. مدلهاى سه بعدى درخشانى كه استيد براى ((كواك2)) و ((كواك3- ميدان نبرد)) طراحى كرد به اين بازيها حال هواى منحصر به فردى بخشيد. پل هيچگاه فرد آرامى نبود اما با وجود تمام دردسرهايى كه مى‌آفريد، شركت از اخراج وى اجتناب كرده بود اما اين بار او پيش‌مرگ جان كارمك شد. او يك هفته پس از اخراج نامه‌اى در سايت اينترنتى ((استامپد)) منتشر نموده و شديداً به آدريان و كوين تاخت. استيد، ليكن مردانگى و صراحت لهجه جان كارمك را ستود و نوشت: هر وقت جان حوصله‌اش از آن هرج و مرج و مزخرفات سر رفت، نشانى‌ام را دارد و مىداند كه مرا كجا بايد پيدا كند. استيد به نوشته‌اى از جان كارمك اشاره داشت كه چند روز پيش از آن (1/6/2000) منتشر شده بود. جان در سايت اينترنتى ((وب داگ)) ضمن اعلام خبر قطعى ساخته شدن دووم 3، جريانهاي پشت پرده را با صراحت بازگو كرده بود. كارمك با افسوس ذكر كرده بود كه ((من فكر مى‌كنم كه پل در كارش عالى بود و يكى از ارزشمندترين نيروها براى پروژه دووم به شمار مىآمد)). كوين كلود نيز در پاسخ به اين حرفها نامه‌اى نوشت و سعى كرد به نحوى رفع رجوع كند. اخراج پل استيد بازتاب نسبتاً وسيعى در ميان دست‌اندركاران صنعت بازى پيدا كرد. اين اتفاقات نشان داد كه جاى خالى يك نيروى مجرب و جا افتاده براى ميانجى‌گرى و مشاوره در آى دى سافت ور، بسيار چشمگير است. تد هولن شيد، مدير عامل شركت، فقط امور اقتصادى و تجارى شركت را مىگرداند و به روابط ميان پرسنل و تصميمات استراتژيك، كارى ندارد. از منظرى ديگر اين ماجرا محدوديتهاى جان كارمك در اعمال نظراتش هويدا كرد، به گفته او ((مالكيت يك مشكل اساسى در شركت است ... در كارهاى ما يك مديريت روشن و واضح به چشم نمى‌خورد)).

بعد از اين قضايا شركت آرام گرفت و افراد مجدداً به كار خود مشغول شدند.



دعوا بر سر چيست؟

دووم يك بازى رايانه اى عادى محسوب نمىشود. اولين نسخه اين بازى در سال 1993 عرضه شد. اين بازى به دلايل متعددى در تاريخ بازى رايانه هاى شخصى يك پديده محسوب مى‌شود، همچنين پيشگام در گونه بازى ((شخص اول پشت تفنگ)). دووم يكى از پر فروشترين بازيها بوده است و علاوه بر آن حدود 15 ميليون بار هم بارگذاري شده است. اولين تلاش براي نمايش گرافيك سه بعدي در بازيهاي رايانه اي در دووم صورت گرفت، بازى چند نفره با دووم رونق يافت و ... گفتيم كه، دووم يك بازى رايانه اى عادى نيست. نوستالژي، باشگاه طرفداران قسم خورده و فرهنگ خاص خود را دارد. از سوى ديگر شوكى كه بازيهاى آى دى به بازار سخت افزار مى‌دهند نيز قابل بررسى است. شايد باور كردن آن دشوار باشد اما دووم باعث شد كه بسيارى از علاقمندان دستگاههاى قديمى خود را كنار بگذارند و يك 486 تهيه كنند. نگارنده هنگام عرضه فنآوريهاي جديد اين شركت احساس مى‌كنند كه بايد كارت گرافيك رايانه شخصىاش را ارتقاء دهد! بنابراين توليد كنندگان قطعات سخت افزارى نيز روند تهيه به دقت زير نظر دارند. احتمالاً يكى از دلايل مخالفت كوين كلود و آدريان كارمك بر ساخت ادامه بر بازى دووم همين بوده است. بر آوردن توقعى كه نام دووم 3 در مخاطب ايجاد مى‌كند، كار آسانى نيست. اما جان كارمك آفريننده موتورهاى استثنايى بازيهاى شركت آى دى هم بيكار ننشست ، حرفى زده بود و مردانه پاى حرف ايستاد.



بيا آنچه دارى ز مردى و زور ...

پيش از هر مطلب ديگر بايد بگويم اگر يك هيولاى مهاجم خشمگين بسيار عالى طراحى و نورپردازى شود اما موتور بازى قادر به نمايش آن نباشد، كار بى نتيجه خواهد ماند. در حقيقت اين موتور است كه تحولات ظاهرى بازيها را رقم مى‌زند. جان كارمك بدون اغراق يكى از بهترين، خوشفكرترين و جوانترين طراحان موتور بازى در دنياست.

كمى به عقب برگرديم. ((بازگشت به قلعه ولفنشتاين))، كه در سال گذشته به بازار آمد، حرف تازه‌اى در فنآورى نداشت. اين بازى بر اساس موتور ((كواك3)) جان گرفته بود. البته اين موتور در تاريخ گرافيك بازيهاى رايانه اى انقلابى محسوب مىشود و بكارگيرى آن در بازى كواك 3 موجب گشت كه شهرت و اعتبار قسمتهاى پيشين اين بازى بخوبى حفظ شود. اين شهرت چيزى نيست به غير از سرآمد فنآوری گرافيكى دوران خود بودن.

به همين دلايل بازگشت به قلعه ولفنشتاين از نظر فنى براى ((آى دى)) و كارمك افتخارى محسوب نمىشود. اين بازى را، با تمام افتخاراتى كه كسب كرد، شايد بتوان نوعى اعلام حضور در صحنه و آماده كردن علاقه‌مندان سينه چاك اين دسته از بازيها براى ((دووم 3)) دانست.

صحبت از اين بود كه جان كارمك بيكار ننشسته و در صدد است ضرب شستى به صنعت بازى نشان دهد. او در ساخت بازگشت به قلعه ولفنشتاين دخالت چندانى نداشت. خودش مى‌گويد: مراحل ساخت موتور سه بعدى جديد ما روان تر از هر كار ديگرى كه انجام داده‌ايم، پيش رفت. اين به علت آن است كه من حين اين كه شركت روى كواك- نسخه گروهى (Quake3- TeamArena) كار مى‌كرد تمام كارهاى اساس را انجام دادم. زمانى كه گروه آماده كار شد مصالح اوليه فراهم بود. گامهاى اول توسعه را بر اساس نسخه تقويت شده و سنگينى از كواك 3 برداشتم، اين نسخه به من اين امكان را داد كه بدون بازنويسى كدهاى دسترسى فايل، كنسول و تمام زير سيستمهاى ديگرى كه يك بازى را كامل مى‌كنند، يك رندر كننده كاملاُ جديد بنويسم. زمانى كه اين رندر كننده كامل شد و ديگر برنامه نويسان شركت از كار روى بازيهاى كواك- نسخه گروهى و بازگشت از قلعه وولفن اشتاين فارغ شدند، بقيه كدهاى اساسى دوباره نويسى شد. على الخصوص با توجه به اين كه ما به ++c‌ روى آورده ايم، مقدار بسيار ناچيزى از كدهاى اساسى كواك3 بدون تغيير باقى ماند.

تصميمات استراتژيك و اساسى اى كه من در ابتداى كار اتخاذ كردم، بدون تغيير باقى مىماند. ادامه تلاشهايم در جهت ويرايش، محكم كردن و سرعت بخشيدن به آن بود. فراموش نكنيم كه كارمك اعتقاد دارد: زمانى خواهد رسيد كه در ساخت فيلمهاى سينمايى از فنآورى بازيها استفاده خواهد شد.



پرده بردارى

اولين بار صحنه هايى از دووم 3 در نمايشگاه اپل- در توكيو- به نمايش گذاشته شد. استيو جابز مدير عامل شركت اپل قبلاً به مناسبت انتقاد جان كارمك از قدرتمند نبودن اپل در گرافيك سه بعدى، با او بحث تندى كرده بود، اما بالاخره نظر كارمك باعث شد شركت اپل اين قسمت از عملكردش تغيير بدهد در ماه ژانويه سال 2001 جابز براى اثبات تواناييهاى گرافيكى رايانه اپل (كه با جى فورس 3 تقويت شده بود) به يارى كارمك نياز داشت. نمايش يك فنآورى جديد از شركت آى دى روى سخت افزار جديد اپل اعتبار خوبى همراه داشت. جابز يك دنده شرطى هم گذاشته بود: نمايش نبايد خشن و خونين باشد! كارمك به شرط اينكه هيولاهاى خوفناك نمايش داده شوند شرط را پذيرفت. كارمك خود روي صحنه رفت و دووم 3 را نمايش داد. پس از نمايش، حاضرين اپل و جى‌فورس را فراموش كردند. آنان مبهوت صحنه هاى نمايش داده شده بودند. براى اينكه فضاى بعد از نمايش دستتان بيايد سخنان چند متخصص از صنعت بازى را در اينجا نقل مى‌كنيم:



جرج بروشارد رئيس " 3d Realms"

شب گذشته جان به دنياى بازى شوكى داد كه تأثير آن تا سالها احساس خواهد شد.



ريك جانسون برنامه نويس ارشد "Raven Software"

ديدن اين نمايش براى قضاوت در مورد فنآورى دووم 3 كافى نيست، تا زمانى كه با كيفيتى بهتر شخصاً پشت بازى بنشينيد و آن را تجربه نماييد.



براندو رين هارت از "3d Realms"

بسيار تأثير گذار بود. چيزهايى مثل اين مرا خيلى هيجان زده مى‌كند. اصلاً انتظار نداشتم كه جهش نسل آينده فنآورى بازى تا اين اندازه زياد باشد... كارمك دانشمند است. او شيوه ها و فوت و فن هاى جديد را كشف كرده و به كار مىبرد، و چيزى افسانه اى مىسازد.



كريستوفر بروس انيماتور ارشد در "lon storm"

عجب چيزى است!

مى‌خواهم به گروهى از با استعدادترين افراد اين صنعت (بازى) در آى دى سافت ور تبريك بگويم. يك سوال دارم: در كجا مىتوانم دووم 3 را پيش خريد كنم؟



اين نمايش در اينترنت هم بازتاب گسترده اى داشت و گروههاى كثيرى از علاقمندان فنآورى بازى و بازى بازان در مورد آن نوشتند، عكسهايشان را به نمايش گذاشتند و فيلم مربوطه را توزيع كردند. چند ماه بعد خبر رسيد كه صحنه هايى از دووم 3 در نمايشگاه E3 به نمايش در مى‌آيد. اين خبر براى تمام بازديد كنندگان نمايشگاه مهم بود، زيرا مى‌دانستند كه دووم 3 چيزى بيش از يك بازى جديد محسوب مىشود. كمتر كسى از بازديدكنندگان E3 به نمايش دووم 3 و غرفه آى دى بى اعتنا بود. فضاى غرفه آى دى متأثر از محيط دووم تزئين شد. براى نمايش بهتر دووم 3 شركت "ATI" يك كارت گرافيك عرضه نشده با فنآورى جديد در اختيار آى دى گذاشت. نتيجه اين شد كه بازديدكنندگان اين غرفه چيزى كه به چشم مىديدند را به عنوان بازى قبول نداشتند! اين يك فيلم ديجيتالى بود. از گردانندگان غرفه ((آى دى)) بارها سوال شد: چرا بازى را به نمايش نگذاشته ايد؟ اين كه يك قطعه رندر شده است. و در پاسخ مىشنيدند كه اين اين صحنه ها خود ((بازى)) است. دست اندركاران شركت به دقت عكس العملهاى بازديدكنندگان را در نظر داشتند، آنان جوياى اين بودند كه ثمره زحمات بلند مدتشان چقدر بر مخاطبان تأثير مىگذارد. استقبال مخاطبان خارج از تصور آنها بود و خستگى گروه در رفت.

فكر مىكنيد بينندگان از چه چيزى بيشتر حيران شده بودند؟ فضاى مرموز و وهمناك بازى؟ ديو و هيولا؟ قتل و خشونت و خون؟ خير، اين نور بود كه با نقش خيره كننده اى كه داشت، بيننده را ميخكوب مى‌كرد. نور و سايه در اين بازى، از پيش ترسيم و تعيين نشده بلكه در هر لحظه مطابق موقعيت بازيگر و دشمنان تغيير مى‌كنند. چيزى مىگويم و چيزى مى‌شنويد. تصور كنيد كه در حين بازى سايه اى به سرعت از ديوار مقابل رد شود، شما در مى‌يابيد كه يكى از دشمنان قصد حمله و غافلگير كردن شما را از پشت سر دارد و عنقريب است كه روى شما بجهد، آنگاه چه احساسى خواهيد داشت؟ كيفيت تصاوير نيز خيره كننده است. هر نماى اين بازى از حدود 250 هزار چند ضلعى تشكيل شده است، اگر اين عدد برايتان مفهوم مشخصى نداريد بدانيد كه نماهاى كواك 3 از حدود 10 هزار چند ضلعى تشكيل شده بود. نكته مهم ديگر فيزيك بازى است. كنش و واكنش در دووم 3 مطابق با دنياى واقعى صورت مىگيرد، اگر يك هيولا در از پله پرتاب شود يا از يك زاويه خاص به يك شىء شليك كنيد واكنشى واقعى و طبيعى مشاهده خواهيد كرد. اين امر تاكنون در بازيهاى رايانه اى سابقه نداشته است.

اين نمايش به آخرين قدرت نمايى ((آى دى سافت ور)) در زمينه فنآورى بازيهاى رايانه اى، آن هم در جمع زعماى صنعت بازى، تبديل شد. آى دى در پايان نمايشگاه چندين جايزه دريافت كرد: بهترين نمايش، بهترين بازى، بهترين بازى اكشن، تقدير ويژه براى صوت و تقدير ويژه براى گرافيك. اين پاداش تلاش شبانه روزى يك گروه كوچك (آى دى كه كلاً 20 نفر كارمند دارد) بود. به گفته يكى از آنها ((مهمترين چيزى كه در اين بازى دريافتم استعدادهاى ويژه اى بود كه در شركت داريم)).

جان كارمك در سال گذشته هفته اى هشتاد ساعت بى وقفه كار كرده است، مى‌گويد: ((اگر بتوانم الگويى براى برنامه نويسان جوان باشم افتخار مى‌كنم، اما به قهرمان شدن و كيش شخصيت اعتقادى ندارم. حتى دوست ندارم يك شخص مشهور باشم)). او خطاب به طرفدارانش كه قصد داشتند سايت وب جان كارمك را راه بيندازند، نوشت ((نه! خواهش مىكنم، خواهش مى‌كنم اين كار را نكنيد)). گام بعدى او پس از دووم 3 چيست؟ كسى نمى‌داند


http://yosofweb.com/Doom3.htm
:blushing: :blushing: :blushing: :blushing:
 

Hellgate:london

کاربر ویژه
Loyal Member
Sep 26, 2005
2,542
نام
محمدرضا . م
سلام

منبع اقا وحید مجله شبکه هستش.

به جای این همه تایپ لینک شماره 27 مجله رو میدادی.تو سایت خودش هست.

کلمه به کلمش عین مجله شبکه هست.

ببخشید که گفتم.پروژه دوم که خدا بهش خیر بده.تموم شد رفت.Id بعد از دوم روی بازی کوئک هم کار کرد و الان داره روی Quake War کار میکنه.

بازم میرسیم به این بحث که در مورد این مطالب حتما منبع رو بگین.

لینک ته مطلب شما باز نمیشه.

خداحافظ
 

vahid_persia

کاربر سایت
Sep 30, 2005
333
نوشته شده توسط Hellgate:london:
سلام

منبع اقا وحید مجله شبکه هستش.

به جای این همه تایپ لینک شماره 27 مجله رو میدادی.تو سایت خودش هست.

کلمه به کلمش عین مجله شبکه هست.

ببخشید که گفتم.پروژه دوم که خدا بهش خیر بده.تموم شد رفت.Id بعد از دوم روی بازی کوئک هم کار کرد و الان داره روی Quake War کار میکنه.

بازم میرسیم به این بحث که در مورد این مطالب حتما منبع رو بگین.

لینک ته مطلب شما باز نمیشه.

خداحافظ

سلام عزيز من فدات بشم
بابا من که چيزي نميگم اصلا راستيتش رو بخواهيد من اين مقالرو توي سال ۲۰۰۰ خونده بودم و ميبيند که لينکشو داده بودم بعد من ۱۲ سايت ولينک ديدم که اين مقالرو گذاشته بودند
هدف من هم اين بود که قسمت ناقص قبلي که دوستم گذاشته بود رو کاملتر کنم اطلاعات منم مثل شما در مورد گيم به روز
ميدونم دوم خيلي وقت پيش امد رفت وهمين طور بازيهاي ديگه از روي موتورش ساخته شدن
راستي من تو نمايشگاه امسال خبري از بازي ولفنشتاين رو نديدم بازي در حال ساخت نميدون چرا خبري نيست !
راستي من اسم شمارو نميدونم فکر کنم محمد باشه شما چرا ادامه نميديد مطالب جالبي بود من چند وقتي مشغول هستم ولي اگه خدا بخواد مقاله بعديم هم در مورد تاريخچه يکي از شرکتها خواهد بود
 

Hellgate:london

کاربر ویژه
Loyal Member
Sep 26, 2005
2,542
نام
محمدرضا . م
ُسلام

سلام عزيز من فدات بشم

ما بیشتر

بابا من که چيزي نميگم اصلا راستيتش رو بخواهيد من اين مقالرو توي سال ۲۰۰۰ خونده بودم و ميبيند که لينکشو داده بودم بعد من ۱۲ سايت ولينک ديدم که اين مقالرو گذاشته بودند

ما مخلص شما هستیم.منم که چیزی نگفتم.

هدف من هم اين بود که قسمت ناقص قبلي که دوستم گذاشته بود رو کاملتر کنم اطلاعات منم مثل شما در مورد گيم به روز
ميدونم دوم خيلي وقت پيش امد رفت وهمين طور بازيهاي ديگه از روي موتورش ساخته شدن

بله.دوم زمان خودش خوب و به نظر من عالی و بی نقص بود ولی ...
راستي من تو نمايشگاه امسال خبري از بازي ولفنشتاين رو نديدم بازي در حال ساخت نميدون چرا خبري نيست

بازی بعدی Id که الان داره روش کار میکنه اسمش هست Enemy Territory :Quake Wars که البته Id وظیفه ساخت موتور بازی رو داره.که اسم موتور بازی Mega Texture هستش و البته استودیوی طراح بازی Splash Damage هستش که قبلا توی پروژه دوم با Id کار کرده.و سبک بازی هم مولتی اکشن هستش.و فکر کنم توی E3 امسال بهترین بازی مولتی شد.
راستي من اسم شمارو نميدونم فکر کنم محمد باشه شما چرا ادامه نميديد مطالب جالبي بود من چند وقتي مشغول هستم ولي اگه خدا بخواد مقاله بعديم هم در مورد تاريخچه يکي از شرکتها خواهد بود

بله.اسم من محمدرضا هستش و چشم.

خداحافظ
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر