Trivia Center - نکات جالب بازی ها

Arth@s

کاربر سایت
Aug 26, 2011
1,131
نام
Arthas
ممنون بابت تاپیک... خب دیدم جای بازیه Wracraft اینجا خالیه. وظیفه خودم دونستم که منم از این بازی بگم: ;)

مطلب درباره این بازی واقعا زیاده، درباره دنیایه خوده بازی، اسم مکانها، داستان هر کاراکتر، حتی برخی مرحله ها و کوئستا و آیتما. البته اکثر این Trivia ها در WOWWIKI موجوده. واسه شروع سعی میکنم از یه چیز عمومی استفاده کنم :d

=========

فردی ایرانی-آمریکایی در بلیزارد استخدام هست به اسم الکس افراسیابی (Alex Afrasiabi) معروف به Foro که یکی از طراحان مراحل در WCIII و یکی از طراحان کوئست در WoW و یکی از لیدرهای طراحی کوئست در WoW: TBC , و یکی از لیدرهای طراحی محیط در WOW:WOTLK هست. شما در WoW بعنوان الاینس، میتونید Field Marshal Afrasiabi را در شهر SW پیدا کنید (که یه کوئست دهنده ست). همچنین دربازی کوئستی هست بنام The Great Fras Siabi در Eastern Plaguelands که شما باید با یک باس undead به اسم Fras Siabi در Stratholme Past بجنگید. همچنین در WOTLK شما میتوانید Lord Afrasastrasz را در Wyrmrest Temple پیدا کنید. همچنین در بازی آیتم هایی وجود دارن که به ایشون نسبت داده شدن، مثه: [Foror's Compendium of Dragon Slaying] [Foror's Crate of Endless Resist Gear Storage] [Autographed Picture of Foror & Tigule]. [Alex's Ring of Audacity] [Peep's Whistle]
همچنین خوده الکس کارکتری تو بازی داشت به اسم Kariel در کلاس Rouge و در حال حاضر Pathstalker Kariel یک Rouge Trainer هست در منطقه Eversong Woods .
===============
درباره موسیقی بازی (هوردیاش به هورد بودنشون افتخار کنن >:) )
RockOut.jpg
موسیقی این بازی بعهده بند آمریکایی به اسم L90ETC بصورت کامل: Level 90 Elite Tauren Chieftain میباشد. این بند همگی تحت استخدام بلیزارد هستن. این بند اولین بار با اسم L10TC (بصورت کامل Tenth Level Tauren Chieftain) دربازیه WCIII:TFT ظاهر شد (دلیل لول 10 بودن هم مربوط به این میشه که اونموقع ماکس لول تو بازی WCIII بود) این بند توسط نوازنده لید شون که به آرتاس منتیل معروفه شکل گرفت (اسم واقعیش رو هرچی گشتم پیدا نکردم :| ) منتها آرتاس سال 2005 از بند میره و جاش Bergrisst با اسم واقعیه (Dave Berggren) وارد بند میشه. کار اصلیه این بند تمرکز بر روی آهنگهای WoW هست اما اونا برای Starcraft و Diablo هم آهنگ ساختن. اولین آهنگ این بند هم (که همه طرفدارای وارکرفت شنیدن) "Power of the Horde" است. که در انتهای بازیه WCIII:TFT در Credits شنیده میشه. این بند در WoW: TBC در سیلورمون در منطقه Walk of Elders قابل دیدن بودند و در World's End Tavern در Shattrath City هر 3 ساعت یکبار یک نمایش اجرا میکنن (کلا میشه 8 تا) و هر شب ساعت 8 سرور تایم در Blackrock Depths' Grim Guzzler به مدت 5 دقیقه برنامه دارن و هر کسیکه Direbrew's Remote از Brewfest داشته باشه اگه با Ognip Blastbolt صحبت کنه میتونه یه نمایش رو ببینه. در پچ 4.3 هم در اول هر ماه به مدت یک هفته در منطقه Darkmoon Island برنامه دارن.
اعضای این بند عبارتند از:

و آهنگهای این بند شامل:

از نکات جالب دیگه هم میشه به این موارد اشاره کرد:
1- آهنگ "I Am Murloc" بعنوان Bouns واسه بازی Guitar Hero III: Legends of Rock. برای کنسولهای 360 و 3 قابل دانلود هست
2- اگر وقتی که بند در حال اجراست شما از ایموتهایی مثه cheer/ استفاده کنید. بشما بافی داده میشه که 10% stat میده بهتون >:)
=========
با تشکر
 
آخرین ویرایش:

sub -zero

کاربر سایت
Jul 9, 2011
468
آقا فکر نکنین که چون این دوستمون از وار کرفت گذاشت منم میخوام بزارما. :dامروز حوصلم سر رفته بود نشتم فیلمای قدیمیه کامپیوتر رو نگاه کردم که LION KINGهم جزئشون بود. به یه نکته ظریف بر خوردم:
تو بازی وار کرفت3 یه بالون هایی هستن که افرادتون رو جابه جا میکنن و قابل خریدن . این بالون ها وقتی روشون کلیک میکنی یا جیغ میکش یا یه جمله ای رو میگن اون جمله اینه:I LAUGH IN THE FACE OF DANGER HA HA HAکه اشاره ی واضحی به یکی از معروف ترین جمله های کارتون از زن سیمبا داره که اونم وقتی میخواستن با کفتار ها دعوا کنن همین جمله رو گفت.
 

Arth@s

کاربر سایت
Aug 26, 2011
1,131
نام
Arthas
Warcraft:
- سناریو و فرمانهای آرتاس در Northrend در WCIII از اتفاقی مشابه در دنیای واقعی الهام گرفته شده. فرانسیسکو پیزارو یک فرمانده اسپانیایی بود در دوره ای که اسپانیای جدید تازه شکل گرفته بود. پیزارو در یکی از نبردها به نیروهای خود دستور میدهد تا با کشتی به جنگ با اینساس بروند، اما مدتی بعد از طرف مقامات بالا دستور لغو این ماموریت داده میشود ولی پیزارو از این دستور اطاعت نمیکنه و کشتی ها رو بر نمیگردونه. بعد از رسیدن به محل مورد نظر دستور سوزاندن کشتی ها رو صادر میکنه تا کسی فکر برگشتن به سرش نزنه. نیروهای پیزارو در برابر ارتش اینساس بسیار کم بودند، اما پیزارو با نجات دادن آمریکایی های تبعیدی و متحد کردن اونا با خودش موفق به پیروزی تو اون جنگ میشه. آرتاس هم با اینکه از طرف شاه (پدرش) دستور برگشتن بهش داده میشه اما اینکارو نمیکنه. بعد از رسیدن به Northrend اولین کاری که میکنه کشتی ها رو میسوزونه. اونم نیروهاش خیلی کم بودن اما با آزاد کردن دوارف ها و لبته با بدست آوردن فراست مورن موفق به شکست مالگانیس میشه.
- بعد از انجام ماموریت بالا در بازی شاهد یکی از قشنگترین سینماتیک ها هستیم. سینماتیکی که آرتاس بعد از شکست دادن مالگانیس (یکی از بزرگترین دشمنای Human) به لورودان (شهر خودش) برمیگرده و شاه خودشون (پدر خودش) رو به درک واصل میکنه و... سازندگان جنگ ستارگان از این سینماتیک فوق العاده استفاده کردن. تو جنگ ستارگان Darth Vader وقتی وارد Jedi Temple همه چیز کاملا شبیه به سینماتیک آرتاس هست. حتی زاویه دوربین ها و حتی لباس پوشیدن کارکترا (جفتشون با شنلی که روی سرشون کشیده شده دیده میشن) و جفتشون هم با ادای احترام شمشیرشون رو در میارن و بعد شاه خودشون رو میکشن!
- البته سازندگان جنگ ستارگان فقط به همین بسنده نکردن. اونا از خط معیشی (!) آرتاس واسه شخصیت پردازیه Anakin Skywalker استفاده کردن. آرتاس در ابتدا یک پالادین بود و بعد به شوالیه مرگ تغییر میکنه و در آخر لیچ کینگ میشه. Anakin Skywalker هم در ابتدا یک شوالیه جدی بود بعد به ارباب سیاه تغییر میکنه و در آخر سیث میشه. هر دوی این کارکترا در راه دفاع از چیزی که دوسشون داشتن به این سرنوشت دچار میشن. هر 2 به نژاد خودشون خیانت میکنن، استاد خودشون رو میکشن و همچین شاه خودشون رو.
- آرتاس موفق به کشتن 33 هیرو از نژادهای مختلف شد که 2 تای اونها شاهای نژادا بودند و از این لحاظ آرتاس در بحث ویلین ها رکورد دار هست. این لیست عبارتست از:
- خط داستانیه آرتاس بر عکس شاه آرتور است. این قضیه حتی در اسم این 2 مشاهد میشه : َArthur, Arthas از طرفی شمشیر فراست مورن رو میشه به شمشیر فرو رفته تو سنگ و نرزول رو به مرلین
- در ادونچر کوئست دشمنی هست بنام: Lord Arrgthas که لباسی مثل شوالیه یخی پوشیده. نکته جالب اینه که تو توضیحات این کارکتر نوشته شده که: "اون هنوز لیچ کینگ نشده"
- در بازیه Guitar Hero: Warriors of Rock آرتاس بصورت لیچ کینگ و شمشیر فراست مورن بعنوان گیتارش قابل باز شدنه، وقتیکه 1600 ستاره داشته باشید و لول 71 باشید.
- نکته ای که خیلی از پلیرها باهاش مشکل دارند اینه که آرتاس رو باید بالاخره بعنوان یک Human قبول کرد یا Undead ؟! کریس متز در اینجا تایید کرده که آرتاس در Warcraft Lore یک Undead هست.
 

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,456
شخصیت ؟؟؟ که بعد از تمام کردن بازی برای بار دهم آزاد میشه، یه رفرنس به ادموند مک میلن، خالق TBoI هست. یوزرنیم مک میلن در سایت Newgrounds ، Bluebaby هست و از این شخصیت هم در صفحه ی Isaac's Last Will که پس از مردن شخصیت نمایش داده میشه، با نام The Blue Baby نام برده میشه. ضمنا، مک میلن توی Newgrounds بازی ای داره به نام Dead Baby Dressup
(لینک ها فیلطر هستن.)
====
احتمال داره که ؟؟؟ در اصل مرده ی آیزاک باشه. توی یکی از کابوسهای بین مرحله ای بازی، آیزاک در صندوقچه ای نشون داده میشه در حالی که داره خفه میشه. در پایان دهم بازی (که منجر به آنلاک شدن ؟؟؟ میشه.) آیزاک بعد از باز کردن صندوق، ؟؟؟ رو توش پیدا میکنه. ضمنا، معمولا شخصیت های کارتونی بعد از خفه شدن به آبی تغییر رنگ میدن.
====
بعد از کشته شدن ؟؟؟ به عنوان شخصیت اصلی، آهنگ Today I Died که مربوط به صفحه گیم اور هست پخش نمیشه. این میتونه به این دلیل باشه که ؟؟؟ "امروز" نمرده، اون خیلی وقت پیش کشته شده.
====
در بازی اتاقهای بسیار کمیابی (شانس رسیدن به اون اتاق ها 1 به 15 هست!) وجود دارن که فقط با قرص مخصوص تلپورت قابل دسترس هستن. در وسط این اتاقها مردی با ریش و موی انبوه هست که میگه I AM ERROR. این یه اشاره به Zelda II: Link's Adventure هست که در اون شخصی به نام Error وجود داشت و از همین عبارت برای معرفی خودش استفاده میکرد:
Error.png
Error_guy.png

====
در بازی آیتمی هست به نام "ویروس" ، که آیزاک رو به این شکل در میاره:
The_Virus_Isaac.png

احتمال میره که سازنده ها اشاره ای به STD (S*xually Transmitted Disease) بودن ویروس دارن، به این دلیل که باس Lust (شهوت) ظاهری برابر با ظاهر آیزاک بیمار داره با رنگی متفاوت:
Lust.png

====
باس Pride (غرور، تکبر) تنها باس از گروه باسهای Deadly Sins (گناهان کبیره) هست که دارای فرم Ultra هست. این موضوع اشاره به این داره که در دین مسیحیت تکبر از گناهان دیگه بدتر هست، چون تکبر بود که باعث سرکشی شیطان علیه خداوند شد.
Pride.png
Super_Pride.png
Ultra_Pride_Edmund.png

(از راست به چپ: Pride, Super Pride, Ultra Pride)
 
آخرین ویرایش:

sub -zero

کاربر سایت
Jul 9, 2011
468
می دونم که یکم(خیلی ) قدیمیه ولی گفتم شاید دوستانی باشن که هنوز مثل من این شاهکارو بازی می کنن.
-پرتاپ کلاه در بازی: اگر شما تو نسته باشید که با تموم کردن ماموریت های اضافی که در پایان بازی باز میشن لباس spacil 2 به همراه سلاح chicago typwriterرو آزاد کرده باشید به هنگامی که این لباس تنتونه و این اسلحه دستتونه خشاب رو عوض کنید می تونید که کلاه خود را کمی جا بجا کنید و اگه 4 بار این کار کنید این دفعه leonکلاهشو می ندازه هوا و ژست میگیره.

-شهاب سنگ و حشره و......در بازی: اگه وقتی که برای تمرین تیر اندازی که اون تاجره در اتاقک های مخصوص برگزا میکنه برید و به اون کادر پشت اتاقک که ادمکا رو باید اونجا تیر بزنیم ,تیر بزنید می تونید بسته به اون کادری که اون جا هست چیزای عجیب ببینید مثلا اگه محیط روستا باشه حشره یا اگه محیط قلعه باشه شهاب سنگ رو ببینید که از تصویر میا د وبه شما برخورد میکنه.
 

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,456
سلاح Thumpgun (شاتگان Zin ها) آپگریدی داره به نام Respect My Authority. اسم آپگرید اشاره به دیالوگ مشهور اریک کارتمن (South Park) داره:
"Respect my authoritah!":D
====
توی بازی ماموریت Perdator's Path ـی هست به نام "He's not fat, he's big-boned."
اسم ماموریت اشاره به دیالوگی هست که درباره ی کارتمن (South Park) گفته میشه.
====
در مرحله ای که جیسون با Hoyt پوکر بازی میکنه، انگشت دست چپش توسط یکی از افراد Hoyt قطع میشه، دقیقا همون انگشتی که اساسین های قدیم در زمان AC 1 برای استفاده از Hidden Blade قطع میکردن.
 
آخرین ویرایش:

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,456
توی مغازه های Let's Pretend در هایی هستن به این شکل:

که شاید خیلیاتون توجهی بهش نکرده باشید، ولی اگر اون در ها رو با شاتگان نابود کنید با پلکانی رو به پایین در پشت این در مواجه میشید. از این راه پله پایین برید تا...


اعضای این بند عبارتند از:


فکر کنم این رفرنس به Sid Vicious, بیسیست S*x Pistols هست:D
 
آخرین ویرایش:

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,456
در کات سین ورود آدام به ساختمان کمپانی سریف در اوایل بازی، یه نمای Close up از یه دوربین امنیتی گنجانده شده. نکته ی جالبش این هست که لوگوی روی دوربین Big Bro (Big Brother) هست. این به احتمال زیاد اشاره به جمله ی مشهور رمان 1984 اثر جورج اورول داره:
"Big Brother is watching you."

(کیفیت پایین عکس به این دلیل هست که تصویر از نسخه Blackbox V2 بازی گرفته شده که کیفیت کات سین هاش پایینتر هست.)
 

Völundr

کاربر سایت
Jul 6, 2013
267
در کات سین ورود آدام به ساختمان کمپانی سریف در اوایل بازی، یه نمای Close up از یه دوربین امنیتی گنجانده شده. نکته ی جالبش این هست که لوگوی روی دوربین Big Bro (Big Brother) هست. این به احتمال زیاد اشاره به جمله ی مشهور رمان 1984 اثر جورج اورول داره:
"Big Brother is watching you."

(کیفیت پایین عکس به این دلیل هست که تصویر از نسخه Blackbox V2 بازی گرفته شده که کیفیت کات سین هاش پایینتر هست.)
اگه اشتباه نکنم لنزشم Carl Zeiss ه:D
 

Miniature Rose

A Poor Man's Rose
کاربر سایت
Jun 25, 2009
2,658
می دونید در MK4 در Ending لرد Shinnok کسی که Raiden رو کشت , در واقع Clan Shinnok بود که به وسیله Amulet تقلبی موفق به این کار شد .

می دونید در MK:Armageddon 4 نفر زنده موندند که اون اشخاص Lord Shao khan , Taven , Lord Shinnok و مرده Liu Kang هستش .
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,228
نام
امیر حسین
خوب بالاخره بعد از چندین ماه میخوام تنبلی رو بزارم کنار و یک سری چیزای جالب در مورد Sly Cooper :Thieves in Time رو بنویسم! :d

اول با 2 عدد از Unlockableـها شروع مینمایم! :d

خوب،توی Sly4 یکی از چیزای جمع کردنی، Sly Maskـها هستن! (علامت گروهشون :d ) ، با پیدا کردن اینا یک سری لباس و اینا باز میشن که اینجا با اون کاری نداریم! :d (گرچه اینا هم یه اشاره هایی دارن:-" ) اما دو مورد آخر!
با پیدا کردن 50تا Sly Mask ، شما میتونید سلاح اسلای رو به OmniWrench Millennium 12 تغییر بدید! سلاح یکی دیگه از قهرمان های سبک پلتفرمر سونی، یعنی رچت! :bighug:
این سلاح(منظور این مدل خاصی که اسمش رو کامل نوشتم:-" ) از Quest for Booty همراه رچت میباشد! :d

اما این تموم ماجرا نیست! شما وقتی کف خواهید کرد که ببینید ===> !!!!! :d
با کشتن دشمن ها،یا شکستن خرت و پرت ها به جای سکه،پیچ و مهره های سری رچت رو جمع میکنید! :x

مورد بعدی،با پیدا کردن 60 عدد Sly Mask باز میشه! AMP ! سلاح Cole McGrath قهرمان جدید ساکر پانچ! :d
وقتی با AMP به دشمن ها ضربه بزنید،برقشون میگیره! :d


بعد از استفاده کردن از یکی از 2 سلاح بالا،این تروفی هم براتون باز میشه :
355.jpg

Hero Tech
Battle with a secret weapon​

---

مثل شماره های قبل،توی هر مرحله یک سری گنج هست که باید پیداشون کنید! 2تا از گنج های بازی،باز هم اشاره دارن به 2سری پلتفرمر محبوب سونی! R&C و J&D ! :d

Medival Metal Man ! توی چپتر Of Mice and Mechs که در قرون وسطا و کشور انگلیس اتفاق میفته،یک سری از دشمن ها،سایبورگ میباشند! و کلا با ربات و اینا زیاد مواجهه میشید! حالا چی بهتر از گنجی با طرح کلنک در لباس شوالیه؟ :x

دومین گنج هم ، Lutrela Nivadensis میباشد! توضیحات مربوط به این جانور را در تصویر میبینید! :d
این هم یکی از گنج های مربوط به عهد حجر میباشد! :-" راکون های اولیه و زندگی غارنشینی و اینا! =))

---
قسمت سوم هم مربوط به تروفی هاست! :d

4B1.jpg

Navigate Like Drake
Take a look at every map in every episode.​
جدیدا مُد شده توی تروفی ها زیاد اسم دریک برده میشه! اون از GOW:A برای اسم تروفی گنج ها،اینم از اینجا! :d خوب،مثل دریک راهیابی کنید دیگه! هرجا رسیدید Select رو بزنید و نقشه رو باز کنید! :d

9D0.jpg

Sparrow Approves
Use the compass many times to navigate.​
Pirates of the Caribbean رو دید؟ با کاپیتان جک اسپارو ملقب به جک گنجیشکه آشنایید؟ :d خوب جناب کاپیتان راه شما رو تایید میکنند!
اگر این سری مخصوصا قسمت اول رو دیده باشید،میدونید که جک اسپارو قطب نمایی داره که اون چیزی که دلتون میخواد رو بهتون نشون میده! و حالا توی ماموریت ها چی رو از همه بیشتر میخواید؟ بلی،مسیری که به هدف ختم میشه! توی بازی با زدن L3 بهتون راه نشون داده میشه(یه قطب نما زیر پاتون پدیدار میگردد و هدف رو نشونه میده) اگر 250 بار اینکار رو بکنید،این تروفی باز میشه!
البته اشارات Sly4 به این ها ختم نمیشه و از TMNT بگیر تا Star Wars هم توی بازی بهشون اشاره شده! :d اما خوب...فعلا همینا بسه! :d
 

sawman

کاربر سایت
Feb 25, 2013
1,049
نام
Matin
معمای میز البرت وسکر در رزیدنت 2

فایل مخفی Rebbeca Chamber: در اتاق اداره پلیس یک میز نیمکت با یک صندلی سفید وجود دارد، جلوی صندلی برید و پنجاه بار دکمه ضربدر را بزنید تا یک حلقه فیلم دریافت کنید، اون رو به تاریک خونه ببرید تا عکس Rebbeca با توپ بسکتبال رو دربافت کنید.:d
 

Dante .D.H

کاربر سایت
Sep 22, 2012
714
نام
Amin
منبع speed point بازی NFS Rivals .
نمیدونم این چیزی که میخوام بگم اصلا نکته جالب هست یا نه ولی خب میگم دیگه ! :d



برین به اون قسمتی که روی نقشه قرمز کردم . یک دریاچه نمکی میبینین که خیلی هم جای باحالی برای دریفت زدنه !! :d پلیس رو دنبال خودتون بندازین و برین اونجا . همگی پلیسا سر در گم میشن . حالا با هر چی میتونین از shockwave گرفته تا ضربه زدن با ماشین خودتون بهشون حمله کنین !! :d وقتی multiplier به x10 برسه اون موقعس که تازه جو میاد سراغ آدم . راستش من خودم حدود نیم ساعت همون جا با پلیس ها درگیر بودم 700000 تایی جمع شد . خوبیش اینه که repair shop هم نزدیک هست . :d
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر