معرفی و لینک دانلود بازی های سبک Retro

FINDbmx

کاربر سایت
Jul 22, 2012
133
نام
محمد حسن
بازی های گرافیکی امروزی از جهات مختلفی در ارضا کردن سلیقه ی گیمر های قدیمی نا موفق بودند. که من اینجا دوست دارم فقط دلیل شخصی خودم رو عنوان می کنم. شما هم دلایل خودتون رو مطرح کنید تا بعدا با مقالاتی که در این زمینه نوشته شده مقایسه کنیم.

دلیل من اینه که: بازی های جدید از ریاضیات پیچیده ای استفاده می کنند که بجای اینکه به گیمر خلاقیت بدند اونها رو "بنده" ی قوانین خودشون می کنند و تنها گرافیک بالای بازی و این سوال که "آخر بازی رو ببینم؟" هستش که گیمر رو به ادامه بازی تشویق می کنه.

بازی هایی که من در بخش دیگری در همین سایت معرفی کردم:

abobo's big adventure (شما در این بازی با تمام شخصیتهای نینتندوی قدیمی دوباره سلام علیک می کنید :d)


Streets of Rage (بازی آشوب در شهر چهار نفره مخصوص کامپیوتر!)


عنوان رو گذاشتم "معرفی" چون باعث می شه بحث کمی منظم تر پیش بره. خود به خود فقط طرفداران بازی های این سبک حرفی برای گفتن خواهند داشت و اونهایی که آشناییتی ندارند آشنا خواهند شد.

 

agripa2087

کاربر سایت
May 15, 2012
16
نام
پویان
تو سال های اخیر شاهکارهای متعددی با گرافیک رترو گونه ساخته شده اند . شرکت های مستقل و بدون ناشر این بازی ها را با استفاده از شبکه هایی نظیر استیم و . . . به مخاطب عرضه می کنند . در مورد بازی های نقش آفرینی باید به آثار شرکت spiderweb اشاره کرد که بدون تردید برترین نقش آفرینی ساز مستقل دنیای بازی است . با اینکه همه کاره این شرکت سه نفره ، جف وگل هستش و طراحی ، نویسندگی ، برنامه نویسی و گرافیک بازی را به عهده دارد بازیهایشان چنان غنا و گرمایی دارد که بسختی می توان از آن دل کند . در ادامه دو سری از بازی های این شرکت را برایتان معرفی می کنم :
سری avernum :
داستان این سری بازی در دنیای زیر زمینی اتفاق می افتد که ساکنان آن افراد تبعید شده هستند که به دستور امپراطور از خانه و کاشانه خود رانده شده و به این سرزمین زیر زمینی و غار مانند تبعید شده اند . مردمی که به این سرزمین تبعید شده اند دیگر هرگز آفتاب را نخواهند دید . در این سرزمین زیرزمینی علاوه بر انسانها چندیدن نژاد از موجودات افسانه ای زندگی می کنند که بعضی ها کاری به انسان ها دارند ولی بعضی دیگر دشمن انسانه هستند و گاه و بیگاه به شهرها و روستاهای انسان ها حمله می کنند .
علاوه بر فضای گیرا و اتمسفر بی نظیر ، دیالوگ نویسی استادانه و مبارزات نوبتی بسیار جذابی را شاهد هستیم . به شخصه به مبارزات نوبتی علاقه ندارم ولی مبارزات بازی های spiderweb یه چیز دیگه ست . مبارزات مانند شطرنج فکر و برنامه ریزی می خواهد و بشدت درگیر کننده است و همچنین سریع می باشد و بندرت مبارزات طولانی می شود .
سری geneforge :
در دنیای این سری ، تعدادی از جادوگران که به آنها sharper گفته می شود توانایی احضار گونه هایی از موجودات زنده را پیدا کرده اند . عده ای با استفاده از این قدر ت و احضارلشکری عظیم از هیولاها سعی بر کنترل بر جهان دارند . داستان در این سری در هر قسمت از دید طرف های متفاوت روایت می شود و البته هر دو طرف توانایی احضار هیولا ها را دارند .
مبازات در این سری شبیه به avernum هستش ولی با ترکیبی از بازی های استراتژی حال و هوای تا حدودی متفاوت از avernum به بازی بخشیده است . دنیای این سری بر خلاف ظاهر باستانی avernum تا حدودی حال و هوای علمی خیالی دارد و فضا سازی منحصر بفردی دارد .
 

raya2

کاربر سایت
May 21, 2008
5,782
یه بازی دوبعدی پلتفرمر اکشن جدیدا منتشر شده به نام They bleed Pixels که خیلی خوب از آب دراومده. پرشهای بازی شباهت زیادی به بازی Super Meat Boy داره بعلاوه امکان زد و خورد. البته بازیه چندان آسونی نیست ولی بنظرم چیز خوبی از آب دراومده
fef17c27833a73fc4911af9bd167ba98.jpg




tbp014_19426.nphd.jpg
 

agripa2087

کاربر سایت
May 15, 2012
16
نام
پویان
تصاویری از geneforge 5 - گرافیک ساده ولی دوست داشتنی و نوستالژیک
GF5CouncilHall.jpg


---------- نوشته در 01:28 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 01:24 AM ارسال شده بود ----------

نمونه ای از داستان گویی
GF5IntroPic.jpg


---------- نوشته در 01:41 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 01:28 AM ارسال شده بود ----------

یک تصویر مفهومی بسیار زیبا از دنیای اسرار آمیز و زیرزمینی avernum
AvernumDesktop.jpg


---------- نوشته در 02:32 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 01:41 AM ارسال شده بود ----------

تصاویری از آخرین شماره avernum

protectedimage.php




 

FINDbmx

کاربر سایت
Jul 22, 2012
133
نام
محمد حسن
بازی Dungeons Of Fayte

dungeons-of-fayte.png

یک بازی چهار نفره ی این شکلی، خیلی وقته دنبالش بودم، آخرش پیدا کردم!

dof.png
dof2.gif
داستانی، اکشن و شبیه بازی زلدا. همیشه با خودم فکر می کردم چقدر باحال می شد اگر زلدا 4 نفره بود، دیدم همین الآنش یک نسخه ی چهار نفره داره (!). گفتم چقدر خوب بود از این بازی ها بیشتر می بود و حالا می بینم هست. دیگه دارم یواش یواش به این نتیجه می رسم که همه ی بازی های مورد علاقه ی من ساخته شده اند.

images

همونطور که می بینید امکان بازی کردن با گیم پد هم وجود داره (بازیکن آبی). ولی اگر بخواید می تونید همه با یک کیبرد هم بازیش کنید. (به قول برادر زادم: بازیشو، کنید!)
دانلود (از سایت سازنده) (حجم 22 مگابایت)
 
آخرین ویرایش:

FINDbmx

کاربر سایت
Jul 22, 2012
133
نام
محمد حسن
بازی FishFace

برای بازی کردن این بازی شما فقط به فشار دادن یک دکمه نیاز دارید. دکمه ی پایین یا z. ماهی خودش به جلو حرکت می کنه و شما با فشار دادن دکمه ی پایین ماهی رو به پایین هل می دید و وقتی دکمه رو ول می کنید ماهی به بالا میپره! برای بیشتر پریدن باید بیشتر پایین برید. بازی سختیه! حتما امتحانش کنید. صحنه هایی از بازی رو میتونید از عکس متحرک زیر ببینید:

fishfacescreens.gif

از سایت سازنده بازی مجانی دانلود کنید. (حجم 3.5 مگابایت)
 

FINDbmx

کاربر سایت
Jul 22, 2012
133
نام
محمد حسن
بازی Bit Trip Beat
200px-BIT_TRIP_BEAT.jpg


طرح این بازی از بازی Pong گرفته شده، اما بهش ایده های خلاقانه ی زیادی افزوده شده و امکان بازی برای چهار نفر بوجود آورده شده. (محصول سال 2010)
در رابطه با این بازی شاید کامنت های جالبی شنیده نشه. شاید به این خاطر که این بازی برای چهار نفره بازی کردن ساخته شده. هدف بازی امتیازگیریه و قطعا این کار با همکاری دوستان یک لطف دیگه ای داره. از اینجا می تونید فیلم کوتاهی از این بازی رو بصورت Gif ببینید.


beat-2010-11-29-13-29-39-38-625x351.jpg
دانلود
(از سرور hotfile) (حجم 22 مگابایت)
 

agripa2087

کاربر سایت
May 15, 2012
16
نام
پویان
بازی legend of grimrock که به سبک rpg های اول شخص اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود ساخته شده است . آثاری همچون dungeon masters و eye of beholder .
البته بازی گرافیک مدرنی دارد ولی گیم پلی بازی دقیقاً همان سبک آثار کلاسیک است . از اصلی ترین دلایل جذابیت های بازی می توان نوسازی سبکی اشاره کرد که حدود بیست سال از انقراضش می گذرد ولی سازندگان این اثر موفق شده اند جذابیت این سبک مرده را برای مخاطب زنده کنند و حس و حال آن آثار در زمان عرضه شان را برای مخاطب این دوره باز آفرینی کنند .
Legend_of_Grimrock_screenshot_04.jpg


اینم یکی از تصاویر مفهومی نمایش داده شده در دموی آغازین بازی . واقعاً زیباست .
2_matte_1080p_1.jpg
 
آخرین ویرایش:

Justiciar

کاربر سایت
Jul 13, 2012
1,472
در مورد این عنوان بالا عرض کنم که اکثرا در 10 دقیقه اول بازی رو Uninstall می کنند ولی اگر ادامه بدید بازی بسیار جالبیه
بشخصه خیلی لذت بردم خاطرات Elder Scrolls برام زنده شد
 
آخرین ویرایش:

FINDbmx

کاربر سایت
Jul 22, 2012
133
نام
محمد حسن
در سبک بازی Grimrock، یادم میاد سال 93 که یک کامپیوتر IBM با سیستم عامل dos و ویندوز 3.1 داشتیم، بازی Ancients رو بازی می کردیم. من و برادرم هر کاری می کردیم نمی تونستیم بازی رو خیلی به پیش ببریم، خیلی سخت بود. مشکلترین قسمتش سیستم جهت یابی بازی بود و خیلی راحت راه رو گم می کردیم. مخصوصا وارد Dungeon که می شدیم همه جا تاریک بود و باید هر حرکتی که می کردیم رو یادداشت می کردیم تا برگشتنی برعکسش رو بریم. و الا اونقدر با غول های مختلف روبرو می شدیم که بلاخره می مردیم. جدیدا هم دوباره بازیش رو دانلود کردم اما باز فایده ای نداشت، هنوز هم بعد از 20 سال، بازی برام مشکل بود!

Ancients_1_Deathwatch_screenshot.png

اما به هر حال اینها المان های واقعی هستند! یعنی شما که وارد dungeon که میشید همه جا باید تاریک باشه و قرار نیست پیدا کردن مسیر به راحتی کلیک کردن روی دکمه ی M یا Tab باشه! و شما وقتی با هیولایی روبرو میشید هیچ راه فراری برای شما وجود نداره و جنگیدن حتمیه!
 
آخرین ویرایش:

agripa2087

کاربر سایت
May 15, 2012
16
نام
پویان
بازی cave story که یک بازی ماجرایی/سکوبازی بسیار تحسین شده است . این بازی در سال 2004 تولید شده است . معماهای بسار خوب و گرافیک رترو 8 بیتی از ویژگی های این اثر است .

Cave_Story_gameplay.gif


http://retrobaz.persianblog.ir/post/12/



---------- نوشته در 01:48 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 01:32 AM ارسال شده بود ----------

بازی sweet home : این بازی در حقیقت پدر سبک وحشت در بازی های رایانه ای می باشد و الگوی شینجی میکامی برای خلق رزیدنت اویل بوده است . سبک بازی rpg است و ما یک تیم پنج نفره داریم . این پنج نفر برای ساختن یک فیلم مستند به امارت اسرار آمیزی وارد شده اند . در همان ابتدای ورود با زلزله ای راه برگشت آنها مسدود می شود و در ادامه با حقایق شوکه کننده ای مواجه می شوند و با پدیده های ماوراء طبیعی و موجودات خطرناکی برخورد می کنند .
کیفیت سینمایی بودن بازی با توجه به سال ساختش باور نکردنی است . در طول بازی ممکن است هر یک از اعضای تیم کشته شوند و ادامه بازی بدون او امکان پذیر است . صحنه ی مرگ اعضاء تیم به صورت انیمیشن سینمایی نمایش داده می شود که در کمال تعجب باید بگویم بشدت تاثیر گذار است . فضای اسرار امیز بازی با موسیقی شاهکاری همراهی می شود و هر چه بیشتر بازیکن را در خود غرق می کند . در طول بازی بازیکنان ایتمهایی را بدست می آورند و با کمک آنها باید معماهای بازی را حل کرد . معماها در کمال حیرت همچون یک اثر مدرن واقعگرا هستند و بسیار لذتبخش . تنها نکته منفی بازی مبارزات بازی است که به شکل مبارزات dragon quest و بصورت اول شخص انجام می گید که در حد دیگر ویژگی های بازی نیست .
sweet home اثری است که سال ها از زمان ساخت خود جلوتر بوده است و هنوز هم گشت و گذار در امارت ایشیرو مامیا تاثیر گذار و جذاب است . این عنوانیه که برای طرفداران عناوین رترو همچون الماسی می درخشد .



SweetHomeInGame1.png
 
آخرین ویرایش:

agripa2087

کاربر سایت
May 15, 2012
16
نام
پویان
بازی fanta scape : یک rpg متفاوت وبسیار زیباست . یکی از آرام بخش ترین بازی هایی است که تا بحال بازی کرده ام . گرافیک ، موسیقی و نوع گیم پلی بازی بر خلاف اکثر بازی ها که سعی در هیجان بیشتر دارند ، آرامش را هدف خود قرار داده است . در محاصره آثار اکشن و سینمایی بازی کردن این اثر آرام ، لذت خاص خود را دارد . بازی رایگان است و حجمی کمتر از 1.5 مگابایت دارد .


fanta-scape-rts-besplatne-igre.jpg


http://retrobaz.persianblog.ir/post/3/
 
آخرین ویرایش:

FINDbmx

کاربر سایت
Jul 22, 2012
133
نام
محمد حسن
بازی mari0
XAdL3-300x181.jpg

Mari0-300x140.jpg


بازی همون بازی قارچ خوره است اما 4 نفره و یک امکان جدید که بازی رو به کلی متحول کرده. من هنوز این رو با دوستام امتحان نکردم ولی خودم تنهایی بازی کردم ولی مطمئنم 4 نفره اش بمب خنده میشه.


اگر با بازی portals آشنا باشید متوجه میشید این بازی از چه قراریه.


mari0-460x228.jpg


یک نفر با ماوس و کیبرد و بقیه با گیم پد. با رایت کلیک یک پرتال درست می کنید و با لفت کلیک پرتال زوجش رو یا برعکس فرقی نمی کنه. وارد یکی که می شید از دیگری در میاید.
این بازی به صورت فول اسکرین اجرا نمی شود اما اینطور هم نیست که اندازه ی ثابتی داشته باشد (بلکه) تا اندازه 1600 هم می تونه بزرگ بشه.
نکته دیگه درباره ی این بازی اینکه یک نفر از ماوس و کیبرد استفاده می کنه و بقیه باید دسته ی شوک دار داشته باشند (برای نشونه گیری). بدون شوک هم شاید بشه اما دیگه نشونه گیری نمیتونید بکنید!


mari0%20cap.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر