Bethesda و SONY هنوز نتوانسته اند، مشکلات Dawnguard در PS3 را رفع کنند .. احتمال لغو

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

.:N!MA:.

کاربر سایت
Sep 1, 2009
1,502
نام
نیما
درود ...

dyovtmjoukbfk6pe2ue.jpg


خبری که در Bethesda Softworks Forums منتشر شده حاکی از اینست که تیم سازنده ی بازی بر سر رفع مشکلات بسته ی الحاقی Dawnguard برای
The Elder Scrolls V: Skyrim در کنسول PS3 به سختی با مشکل مواجه شده و با وجود همکاری سونی با این تیم ، هنوز هم عرضه ی این DLC در
ابهام کامل قرار دارد و شاید به کلی کنسل شود ...

متن این بیانیه سعی شده به صورت روان و خلاصه باشد ...
بسته ی الحاقی Dawnguard برای PS3 در اوایل ماه اوت سال 2012 برای PS3 فراهم و آماده شده بود و چند هفته ای گذشته و ما خواستیم
که مطمعن شوید که ما در حال کار بروی آن ( Dawnguard ) هستیم ... Skyrim یک بازی عظیم و پویاست که نیازمند منابع گوناگون فراوانی است و وقتی
صحبت از بسته ی الحاقی بزرگی مثل Dawnguard به میان میاید مشکلات دو چندان میشود ... ما کارهای زیادی رو انجام دادیم ، ولی هیچ یک نتوانست
باعث شود به آنچیزیکه برای PS3 میخواستیم ، برسیم ... Playstation 3 یک سیستم قدرتمند است و ما سخت در حال تلاش هستیم تا این مشکلات را حل
کرده و این بسته ی الحاقی را برای شما عرضه کنیم ... واضح است که Dawnguard تنها بسته ای نیست که ما بروی آن کار میکنیم ، بنابراین مسائل مربوط
به محتوا بر مشکلات ما می افزاید ... این یک مشکل ( مشکل بزرگ ) نیست و میتوانیم آن را حل کنیم و به همین خاطر با سونی در حال همکاری هستیم تا
مشکلات را حل کرده و این بسته را برای شما به ارمغان بیاوریم ...

در حال حاضر نمیتوان پاسخ قاطعی برای انتشار این DLC برای PS3 داد ... ما این سرخوردگی و ناامیدی شما ( گیمران PS3 ) رو وقتی که میبینید محتوای
بازی شما با دیگر پلتفرمها یکسان نیست رو درک میکنیم ... به محض خبری در این باره ما مطمعنا شما را در جریان خواهیم گذاشت ... ما عمیقا قدردان
تمامی زمانهای سپری شده و حمایتهایی که شما از ما کردید هستیم ...

به نظر شما آیا این DLC عرضه میشود و آیا اصلا ارزش این همه صبر کردن را دارد ؟؟؟

منبع
موفق باشید ...
 
آخرین ویرایش:

farzadlion

کاربر سایت
Sep 30, 2005
2,085
مشکلات تکنیکی که سر راه این DLC هست رو دقیقا ذکر نکردن ولی اون مشکل اولیه خود بازی که فریم ریت رو در حد 0 هم میروسند مشخصه. حجم سیو بازی که از یه حدی بالاتر میرفت (بیشتر از 60 ساعت بازی) فریم ریت به شدت افت می کرد که دلیلش استفاده از فایل سیو به عنوان یه database برای تمام اتفاقاتی که توی بازی رخ داده بود، همین اطلاعات داخل رم میشد و بعد از یه حجم مشخصی دیگه پاک کردن اطلاعات بیخودی از توان garbage collector یا defragment کردن حافظه خارج بود. برای همین رم با اطلاعاتی که لازم نبودن پر می شد و دستگاه به جای رم مجبور میشد اطلاعات رو از روی هارد استریم کنه. که همین باعث میشد فریم به شدت افت کنه.

اتفاقا دقیقا مشکل PS3 با DLC ها ذکر شده و مشکل جدیدی هم نیست ... خود Pete Hines در توئیترش گفته که مشکل بر می گرده به سیستم سیو بازی ...
One user recently asked whether Dawnguard is actually playable in its current state on the PS3, and Hines responded: "yes, it just doesn't perform well in all scenarios. Some folks would be fine, some would not." It seems odd that the DLC would work properly for some and not for others, but apparently the uncertainty could stem from the game's save system, with Hines saying simply "every save game is different"

و اینجا علت این مشکل یه نوعی شرح داده شده ...

The longer you play a character, the more bit differences on objects (characters, pencils on tables, containers, etc.) get saved off and carried around in memory. I think we've seen save games that are pushing 19 megs, which can be really crippling in some areas...It's an engine-level issue with how the save game data is stored off as bit flag differences compared to the placed instances in the main .esm + DLC .esms. As the game modifies any placed instance of an object, those changes are stored off into what is essentially another .esm. When you load the save game, you're loading all of those differences into resident memory.
It's not like someone wrote a function and put a decimal point in the wrong place or declared something as a float when it should have been an int. We're talking about how the engine fundamentally saves off and references data at run time. Restructuring how that works would require a large time commitment.


کاملا واضحه که این یک ایراد از خود انجین بازی هست که بدلیل ساختار حافظه ی PS3 که بصورت 2 حافظه ی مجزاست (دو حافظه ی 256 مگابایتی که یکی برای سیستم و دیگری برای گرافیک استفاده میشه) بیشتر روی این کنسول مشکل ساز شده .. یعنی اصلا اینطور نیست که بر روی Xbox 360 و PC چنین مشکلی وجود نداشته باشه ....

البته این ایراد در انجین بازی از Fallout 3 و New Vegas هم وجود داشت و چیزی هم نبوده که به این راحتی قابل برطرف کردن باشه اما با توجه به گستردگی Skyrim و در نتیجه بیشتر شدن حجم سیو بازی بنظر میرسه مشکل بیشتری برای PS3 ایجاد کرده
 
آخرین ویرایش:

Victarion

Loyal Member
Oct 25, 2006
8,922
خب پس دقیقا همون مشکلیه که تو بازی اصلی هم وجود داشت و همون چیزی که من گفتم. مشکل اساسی تو Memory Management انجین ـه. ولی یه عده نخواستن حرف مارو قبول کنن.
 

.:N!MA:.

کاربر سایت
Sep 1, 2009
1,502
نام
نیما
خب پس دقیقا همون مشکلیه که تو بازی اصلی هم وجود داشت و همون چیزی که من گفتم. مشکل اساسی تو Memory Management انجین ـه. ولی یه عده نخواستن حرف مارو قبول کنن.

نه دیگه ... صرفا مشکل از انجین نیست ....عدم انعطاف پذیری PS3 و ساختار سخت افزاری هم دلیل دیگر هست ، مثلا همانطور که فرزاد گفت :

کاملا واضحه که این یک ایراد از خود انجین بازی هست که بدلیل ساختار حافظه ی PS3 که بصورت 2 حافظه ی مجزاست (دو حافظه ی 256
مگابایتی که یکی برای سیستم و دیگری برای گرافیک استفاده میشه) بیشتر روی این کنسول مشکل ساز شده
.. یعنی اصلا اینطور نیست که
بر روی Xbox 360 و PC چنین مشکلی وجود نداشته باشه ....
بخاطر انعطاف پذیری X360 و PC این مشکل در این دو قابل حل هست ولی بخاطر ساختار PS3 اینا باید کلی ساختار انجینشون و مقدار حافظه رو مدیریت کنن تا شاید
فرجی بشه و با اینکه همه ی پلتفرم ها شیره ی این DLC رو کشیدن ، بتسدا با بسیج کردن سونی هم هنوز نتونسته مشکل نسخه ی PS3 رو حل کنه شاید آخرش
مجبور شدن کلا یک انجین دیگه نوشتن تا شاید کمی سخت افزار PS3 باهاشون راه بیاد .... LOL ...
پس نیا بگو شد حرف من ... اگر این اژدهای خفته انعطاف داشت الان 99 درصد بازیهای مشترک در نسخه ی X360 بهتر ظاهر نمیشدن ...
 
آخرین ویرایش:

Arachi

کاربر سایت
Jan 5, 2012
498
نام
سید مهدی
ای بابا دیگه خسته شدیم از این همه بحث ، بابا من پست دادم صفحه ی 3 بود ، یک روز نشد رفت صفحه 11
 

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,985
نام
محمود
کاملا واضحه که این یک ایراد از خود انجین بازی هست

البته این مساله ای که نوشتید "کاملا واضحه" در واقع حتی واضح هم نیست و بیشتر به استنباط شما از متن برمی گرده. من متن رو به طور دقیق به فارسی ترجمه می کنم، بچه ها بخونندش و هرکس هر نتیجه ای که دوست داشت بگیره:



-----------------------------------------------------------------
One user recently asked whether Dawnguard is actually playable in its current state on the PS3, and Hines responded: "yes, it just doesn't perform well in all scenarios. Some folks would be fine, some would not." It seems odd that the DLC would work properly for some and not for others, but apparently the uncertainty could stem from the game's save system, with Hines saying simply "every save game is different

یکی از کاربرها به تازگی پرسیده که آیا Dawnguard با وضعیت فعلی اش روی PS3 قابل اجراست یا خیر؟ و Hines جواب داده: "بله، ولی بازی در تمام موارد درست عمل نمی کنه. بعضی افراد ممکنه به خوبی بازیش کنند، و برخی خیر". به نظر عجیب میاد که DLC برای بعضی خوب عمل می کنه و برای بقیه نه، ولی ظاهرا این بلاتکلیفی از سیستم سیو بازی ناشی میشه، که Hines هم در این مورد به سادگی گفته: "هر سیوی با سیو دیگه متفاوته".



The longer you play a character, the more bit differences on objects (characters, pencils on tables, containers, etc.) get saved off and carried around in memory. I think we've seen save games that are pushing 19 megs, which can be really crippling in some areas...It's an engine-level issue with how the save game data is stored off as bit flag differences compared to the placed instances in the main .esm + DLC .esms. As the game modifies any placed instance of an object, those changes are stored off into what is essentially another .esm. When you load the save game, you're loading all of those differences into resident memory.
It's not like someone wrote a function and put a decimal point in the wrong place or declared something as a float when it should have been an int. We're talking about how the engine fundamentally saves off and references data at run time. Restructuring how that works would require a large time commitment

هر چه بازی شما با یکی از کاراکترهاتون طولانی تر میشه، تغییرات جزئی روی اشیاء (شخصیت ها، قلم های روی میزها، ظروف، و...) سیو می شوند و مورد جابجایی در حافظه قرار می گیرند. فکر می کنم ما سیوهایی رو دیدیم که حجم شون بیش از 19 مگابایت بود، که این می تونه در بعضی شرایط بسیار ناتوان کننده باشه... این موضوعی در سطح موتور بازی و طریقه ذخیره شدن اطلاعات سیوهای بازیه، به این ترتیب که حتی جزئیات اطلاعات بازی هم به صورت تفاوت های کوچک بین محل قرار گیری روی فایل های با پسوند esm بازی اصلی + esm های DLC ذخیره می شوند. همین طور که در بازی محل قرارگیری اشیاء جابجا می شود، تغییرات در واقع به صورت esm های دیگر ذخیره می شوند. وقتی شما اون سیو رو Load می کنید، دارید تمام اون تغییرات رو روی مموری دستگاه می آورید.

قضیه این نیست که کسی توی یه عدد اعشاری اشتباه کرده باشه یا در حد float و int مرتکب اشتباه شده باشه. ما داریم در مورد این صحبت می کنیم که از اساس و پایه طریقه ذخیره کردن اطلاعات توسط موتور بازی در هنگام اجرا چطوره. ایجاد تغییر اساسی و ساختاری در این طریقه عملکرد نیاز به صرف یک زمان طولانی داره.




-----------------------------------------------------------------
هیچ جای این متن اون طوری که شما می فرمایید ننوشته که ایراد از موتور بازیه.

استنباط شخصی من از این نوشته اینه که داره میگه بازی بسیار بزرگه و وقتی شما بعد از 100 ساعت بازی کردن جای 100 تا کاراکتر و 1000 تا لیوان و 2000 تا صندلی و 3000 تا شمشیر و 100 هزار تا شربت و خوراکی و کتاب و جادو و حیوون و تبر و تیر و کمان و غیره و ذلک رو عوض می کنید و همه این ها باید توی سیوتون موجود باشه حجم سیوتون ممکنه سر به فلک بزنه و مموری کوچک PS3 جوابگوی ورود و جابجایی این همه حجم و اطلاعات نبوده.

البته فقط یه حرف منطقی از طرف بعضی از سونی فن های عزیز تاپیک گفته میشه، اون هم این که بتسدا می بایست نسخه PS3 رو تاخیر میزد، یا اگر مشکلات شدید داشت اصلا عرضه نمی کرد. این رو من قبول دارم، ولی خوب از طرفی باید قبول کرد که یه همچین بازی یی با این شهرت و این همه طرفدارهایی که منتظرش بودند قاعدتا باید یه کمی هم اصرار برای عرضه بازی روی PS3 از طرف سونی بوده باشه. این رو گفتم که کسی فکر نکنه ما می خوایم بگیم بتسدا هرگز خطا نمی کنه و تبرئه اش کنیم...
26309290924084941120.gif
 

al!davodi

کاربر سایت
Sep 3, 2012
31
خداییش خودم ps3 دارم و اسکایریم رو دارم روی Ps3 بازی می کنم و لذت می برم
سر بعضی بازی های می گین این بازی راحت روی Ps3 اجرا می شه گرافیک نداره باگ هم داره
مثل اسکایریم
بعد سر بعضی بازی ها سخت اقزار ps3 می شه قدیمی و ضعیف
بابا بازی روی ps3 به خاطر 215+215 مگابایت رم مشکل داره
حالا میاین می گین چرا بازی های اختصاصیش مشکل ندارن
بردار من اون بازی هاشون موتوری که باهاش بازی رو می سازن فقط برای Ps3 بهینه شده و چون دارن روی یک پلتفرم کار می کنن مشکلات بازی کمتر هست
ولی اسکایریم با این عظمتش و موتورش که مولتی پلتفرم هست باید مشکل داشته حتی رو ps نسل بعد
اسکایریم بازی هست که باید فن rpg باشید و بازیش کنید
 

master.mhn

کاربر سایت
Sep 15, 2009
2,775
بفرما فرزاد جان، اینم نظر کارشناسی که میخواستی. ^

شما که نظر کارشناسی میخواید برید صفحات قبل پستای کاربر Behnam-Yakuza رو بخونین تا بفهمین من با چه زبونی حرف زدم(من مثل شما حوصله گشتن و نقل قول کردن ندارم)
شما خودتون که اخر کارشناسی و منطق هستین بگید وقتی برنامه بهینه به بیشتر از حجمی که داریم نیاز داشته باشه برنامه نویس باید چکار کنه؟
خوبه هر کی نظر مخالف با شما داده سریع بن شده بعد دوستانی که همش گیف میزارن و شیت شیت میکنن میگن f*ck off هنوز هستن.

---------- نوشته در 05:44 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 05:33 PM ارسال شده بود ----------

مشکل من اینه که آنچارتد بازی سال نشد ؟ =)) بعد میگن حرف از "فشار" نزنین زشته ! دوست عزیز من برام مهم نیست آنچارتد جایزه ببره یا نبره ! من از بازی کردن آنچارتد 3 لذت بردم, شبیه گرافیک و طراحی ـشم تا الان کم دیده شده توی نسل ! همین ناتی داگ که توی PS1 کلی بازی هاشو زدین چون این نسل داره بازی انحصاری میسازه الان اکثر شماها هیتر ـش تشریف دارین ! این موارد رو قایم نکنین ;) خیلی چیزا رو آدم نمیتونه بگه
ضمناً همین آنچارتد سال 2009 جایزه ها رو درو کرد و هنوز آثار اون جوایز رو میشه دید ! 8-| میتونی توی ویکیپدیا یه نگاه بندازی بعد میفهمی که ناتی داگ قدرت خودش رو با آنچارتد 2 نشون داد ! یجورایی ما عقده 4 تا جایزه نمونده ته دلمون ! :)
اینا رو گفتم برای اینکه بحث آنچارتد رو اوردی وسط فعلاً یه دوتا جواب داشته باشی !
ضمناً کسی نگفته فقط ما 4 نفر PS3 داریم ! خیلی های دیگه هستن که اسکایریم رو گرفتن و یه کلاه بزرگ سرشون رفته و من فقط منظورم اون افراد بودن ! کسی هم با کپی خوری شما مشکلی نداره من دوست دارم روی PS3 بازی کنم شما دوست داری روی 360 بازی کنی به هیچکس مربوط نیست شما بد برداشت کردی!
پ.ن : پیوستن عنوان اسکایریم رو به عناوین انحصاری 360 تبریک عرض میکنم ! اگه این عنوان انحصاری Ps3 بود و راحت اجرا میشد الان چه بلایی سرش میاوردین ! :(

بحث انچارتد رو که خودتون کشیدید وسط که فلان گرافیکو داره راحت اجرا میشه من نکشیدم وسط برید پستای قبلی رو بخونید.
من با انچارتد یا ناتی داگ مشکلی ندارم اتفاقا خیلی هم با انچارتد حال کردم و بدجور منتظر TLOU هستم هیترش هم نیستم ولی وقتی شما میاین انچارتد رو با اسکایریم مقایسه میکنید من فقط:|.
امار انچارتد2 رو هم حفظم احتیاجی به یاداوری شما نیست جوایز ابلیوین هم شما ببینید سری elder scrolls و شرکت بتسدا همچین چیزه کمی نیستن که بیاید بکوبونیدشون و با ناتی داگ مقایسش کنید.
شما بد گفتین که من برداشت کردم.الان این پ.ن که اخر متن نوشتین یعنی چی؟چه ربطی داره؟خودتون همه ی حرفاتون از رو فن بازیه دیگه فکر میکنید همه اینجورین.برید پستای قبلی منو بخونید متوجه میشید.من دارم از اسکایریم و بتسدا حمایت میکنم ایشون میاد میگه:
پیوستن عنوان اسکایریم رو به عناوین انحصاری 360 تبریک عرض میکنم !
ربط این حرف به ایکس باکس و حرفای من چیه؟
اگر اسکایریم انحصاری پی اس3 بود مطمئن باش پی اس3 میخریدیم همونجور که به خاطر الن ویک ایکس باکس خریدم.هیچ بلایی هم سرش نمیاوردم.مشکل شما اینه که همیشه با دید فن به قضیه نگاه میکنید.
 

Behnam_Yakuza

کاربر سایت
Feb 28, 2011
3,073
نام
بهنام
مشکل انجین بازی و رم کنسول رو کیوان یک بار صفحه ی قبل توضیح داد. اون هایی که خواستن فهمیدن، اون هایی هم که نخواستن طبق معمول خودشون رو به ندیدن زدن و به خوشمزگی و زیاده گویی و پیچوندن بحث ادامه دادن.
یه بار دیگه من همینجا نقل قول میکنم بلکی این بار اثر کرد:
حجم سیو بازی که از یه حدی بالاتر میرفت (بیشتر از 60 ساعت بازی) فریم ریت به شدت افت می کرد که دلیلش استفاده از فایل سیو به عنوان یه database برای تمام اتفاقاتی که توی بازی رخ داده بود، همین اطلاعات داخل رم میشد و بعد از یه حجم مشخصی دیگه پاک کردن اطلاعات بیخودی از توان garbage collector یا defragment کردن حافظه خارج بود. برای همین رم با اطلاعاتی که لازم نبودن پر می شد و دستگاه به جای رم مجبور میشد اطلاعات رو از روی هارد استریم کنه. که همین باعث میشد فریم به شدت افت کنه.
کلا دلیل ایجاد این تاپیک توسط دوستمون آقا نیما هم کاملا مشخصه. این خبر ترجمه شد که بگه PS3 با Sh!it برابری میکنه و ضعیفه. در مقابل 360 (ع) قوی و قَدَره که بازی روش این مشکل رو نداره.
آشنایی قبلی با این حرکات داریم. در ضمن گوش هامون هم دراز نیست.
--------
@ master.mhn

خواهشا شما یه نفر حرف از دلیل و منطق و نظر کارشناسی نزن. همون لینوکس PS3 رو یه نظر کارشناسی در موردش دادی همچنان داریم ازش بهره مند میشیم.
====
وایرایش:
یه بار به طور آزمایشی با زبون خود دوستان باهاشون صحبت میکنیم ببینیم چطوره.
PS3 ضعیف بود که این مشکلات براش بوجود اومد و Bethseda مقصر نیست دیگه. نه؟ باشه عیب نداره.
پس خاک بر سر 360 کنن که نمیتونست تکسچر لود نمیکنه. اونم تکسچر های نه چندان با کیفیت اسکایریم. اصلا کنسولی که نتونه تکسچر لود کنه رو باید به جای بلوک سیمانی ازش استفاده کنی نه برا بازی کردن. Bethseda هم هیچ ایرادی به کارش نیستا. بد بختا چقدر هم زحمت کشیدن تا تونستن آپدیت بدن که تکسچر ها از رو سخت افزار LOL ایکس باکس لود بشه. خدا عوضشون بده به حق استاد کارمک.
 
آخرین ویرایش:

al!davodi

کاربر سایت
Sep 3, 2012
31
از بازی خوشتون نمیاد می گید مشکل تیم سازندست بازی رو انجام ندید کسی اسلحه گذاشته روی سرتون می گه بازی رو انجام بدید:-/
 

Infected Area

کاربر سایت
May 24, 2010
3,619
نام
احمد
بحث انچارتد رو که خودتون کشیدید وسط که فلان گرافیکو داره راحت اجرا میشه من نکشیدم وسط برید پستای قبلی رو بخونید.
من با انچارتد یا ناتی داگ مشکلی ندارم اتفاقا خیلی هم با انچارتد حال کردم و بدجور منتظر TLOU هستم هیترش هم نیستم ولی وقتی شما میاین انچارتد رو با اسکایریم مقایسه میکنید من فقط:|.
امار انچارتد2 رو هم حفظم احتیاجی به یاداوری شما نیست جوایز ابلیوین هم شما ببینید سری elder scrolls و شرکت بتسدا همچین چیزه کمی نیستن که بیاید بکوبونیدشون و با ناتی داگ مقایسش کنید.
شما بد گفتین که من برداشت کردم.الان این پ.ن که اخر متن نوشتین یعنی چی؟چه ربطی داره؟خودتون همه ی حرفاتون از رو فن بازیه دیگه فکر میکنید همه اینجورین.برید پستای قبلی منو بخونید متوجه میشید.من دارم از اسکایریم و بتسدا حمایت میکنم ایشون میاد میگه:

ربط این حرف به ایکس باکس و حرفای من چیه؟
اگر اسکایریم انحصاری پی اس3 بود مطمئن باش پی اس3 میخریدیم همونجور که به خاطر الن ویک ایکس باکس خریدم.هیچ بلایی هم سرش نمیاوردم.مشکل شما اینه که همیشه با دید فن به قضیه نگاه میکنید.

اولاً من توی پست های قبلی حرفی از آنچارتد نزدم اما شما همینجوری بی مقدمه آنچارتد رو کشیدی وسط :
مشکل شما اینه که اسکایریم گوتی شده و انچارتد نشده برای همین الان همچین توپیدید به بتسدا که بازی سازی بلد نیست.
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

رسماً تاپیک مقایسه 360 با Ps3 درست کردین ! کلاً این کارا توی خون ـتون جریان داره ! 6-7 سال از این نسل میگذره هنوز دست از ترول و مسخره بازی در نمیارین !
هرکی علیه PS3 یه پست بزنه دسته جمعی لایک میزنین کیف میکنین که 360 دارین ! واقعاً ادم تاسف میخوره تمام فکر و ذکرتون اینه یه نفر علیه سونی و کنسولش حرف بزنه ! یک لحظه هم به حافظه ـتون مراجعه نمیکنین ناسلامتی هزاران ساعت با Ps1 و Ps2 بازی کردین ! به این میگن نمک نشناسی !
میترستم نسل بعد یک سری تغییرات در یک سری موارد ایجاد شه و دوباره همتون بشین فن دوآتیشه PS4 و سونی ! اینطور که سوابق نشون داده غیرممکن نیست:happy:

آقا احمد یعنی اگه شما یه چیزی از یه شرکتی خریدی در آینده هم باید از همون شرکت خرید کنی؟
شما پول دادین یه چیزی خریدین دیگه، دینی هم به شرکت سازنده ندارین. دارین؟!

خیر دوست عزیز هرکس هر کنسولی از هر شرکتی که میخواد بگیره ! اما از این لحاظ که فقط نسبت به سونی و کنسولش نفرت دارن یه سری دلایل خاص خودشو داره ! منظورم اینه اینا که اینقدر با کنسولای سونی بازی کردن چرا یکدفعه ای این نسل باهاش دشمن شدن ؟ دلیلش کاملاً مشخصه
 
آخرین ویرایش:

shayan720

Ceiling Gazing
کاربر سایت
May 23, 2010
555
نام
شایان
یک لحظه هم به حافظه ـتون مراجعه نمیکنین ناسلامتی هزاران ساعت با Ps1 و Ps2 بازی کردین ! به این میگن نمک نشناسی !
میترستم نسل بعد یک سری تغییرات در یک سری موارد ایجاد شه و دوباره همتون بشین فن دوآتیشه PS4 و سونی ! اینطور که سوابق نشون داده غیرممکن نیست:happy:

آقا احمد یعنی اگه شما یه چیزی از یه شرکتی خریدی در آینده هم باید از همون شرکت خرید کنی؟
شما پول دادین یه چیزی خریدین دیگه، دینی هم به شرکت سازنده ندارین. دارین؟!
 

Heska

کاربر سایت
Jan 13, 2010
2,550
مشکل انجین بازی و رم کنسول رو کیوان یک بار صفحه ی قبل توضیح داد. اون هایی که خواستن فهمیدن، اون هایی هم که نخواستن طبق معمول خودشون رو به ندیدن زدن و به خوشمزگی و زیاده گویی و پیچوندن بحث ادامه دادن.
یه بار دیگه من همینجا نقل قول میکنم بلکی این بار اثر کرد:

کلا دلیل ایجاد این تاپیک توسط دوستمون آقا نیما هم کاملا مشخصه. این خبر ترجمه شد که بگه PS3 با Sh!it برابری میکنه و ضعیفه. در مقابل 360 (ع) قوی و قَدَره که بازی روش این مشکل رو نداره.
آشنایی قبلی با این حرکات داریم. در ضمن گوش هامون هم دراز نیست.
---------
وایرایش:
یه بار به طور آزمایشی با زبون خود دوستان باهاشون صحبت میکنیم ببینیم چطوره.
PS3 ضعیف بود که این مشکلات براش بوجود اومد و Bethseda مقصر نیست دیگه. نه؟ باشه عیب نداره.
پس خاک بر سر 360 کنن که نمیتونست تکسچر لود نمیکنه. اونم تکسچر های نه چندان با کیفیت اسکایریم. اصلا کنسولی که نتونه تکسچر لود کنه رو باید به جای بلوک سیمانی ازش استفاده کنی نه برا بازی کردن. Bethseda هم هیچ ایرادی به کارش نیستا. بد بختا چقدر هم زحمت کشیدن تا تونستن آپدیت بدن که تکسچر ها از رو سخت افزار LOL ایکس باکس لود بشه. خدا عوضشون بده به حق استاد کارمک.
بهتره یکبار پست
mahi58
رو همین بالاست بخونید
---
حالا خوبه خودت داری میگی خودشون تونستن با یک پچ مشکل رو حل کنن
نه مثل این Bethseda با سونی توش مونده باشن:))
 
آخرین ویرایش:

mohammadl021

کاربر سایت
May 26, 2011
2,760
نام
محمد امین
فعلا که سونی نتونسته کاری کنه ، هر وقت تونست بگو ما هم با خبر شیم ... تا حالا هم PS3 بازی به این بزرگی نداشته که بگی 100% مشکل از سازندست ....
در ضمن مشکل با پینه حل بشه خیلی بهتره که اصلا حل نشه ... آره جسین جان :|

می خواهم بزنم سرم به دیوار اخه چرا با خودتون از این کارا می کنید

دوستان من به شخص فتوا می دوم همه برین PS3 هاتون بفروشید چون این DLC برای PS3 نیوده بدبخت شدیم میترسم سونی برشکسته بشه ( استاد نظر شما چیه؟)
 

farzadlion

کاربر سایت
Sep 30, 2005
2,085
البته این مساله ای که نوشتید "کاملا واضحه" در واقع حتی واضح هم نیست و بیشتر به استنباط شما از متن برمی گرده. من متن رو به طور دقیق به فارسی ترجمه می کنم، بچه ها بخونندش و هرکس هر نتیجه ای که دوست داشت بگیره:



-----------------------------------------------------------------


یکی از کاربرها به تازگی پرسیده که آیا Dawnguard با وضعیت فعلی اش روی PS3 قابل اجراست یا خیر؟ و Hines جواب داده: "بله، ولی بازی در تمام موارد درست عمل نمی کنه. بعضی افراد ممکنه به خوبی بازیش کنند، و برخی خیر". به نظر عجیب میاد که DLC برای بعضی خوب عمل می کنه و برای بقیه نه، ولی ظاهرا این بلاتکلیفی از سیستم سیو بازی ناشی میشه، که Hines هم در این مورد به سادگی گفته: "هر سیوی با سیو دیگه متفاوته".





هر چه بازی شما با یکی از کاراکترهاتون طولانی تر میشه، تغییرات جزئی روی اشیاء (شخصیت ها، قلم های روی میزها، ظروف، و...) سیو می شوند و مورد جابجایی در حافظه قرار می گیرند. فکر می کنم ما سیوهایی رو دیدیم که حجم شون بیش از 19 مگابایت بود، که این می تونه در بعضی شرایط بسیار ناتوان کننده باشه... این موضوعی در سطح موتور بازی و طریقه ذخیره شدن اطلاعات سیوهای بازیه، به این ترتیب که حتی جزئیات اطلاعات بازی هم به صورت تفاوت های کوچک بین محل قرار گیری روی فایل های با پسوند esm بازی اصلی + esm های DLC ذخیره می شوند. همین طور که در بازی محل قرارگیری اشیاء جابجا می شود، تغییرات در واقع به صورت esm های دیگر ذخیره می شوند. وقتی شما اون سیو رو Load می کنید، دارید تمام اون تغییرات رو روی مموری دستگاه می آورید.

قضیه این نیست که کسی توی یه عدد اعشاری اشتباه کرده باشه یا در حد float و int مرتکب اشتباه شده باشه. ما داریم در مورد این صحبت می کنیم که از اساس و پایه طریقه ذخیره کردن اطلاعات توسط موتور بازی در هنگام اجرا چطوره. ایجاد تغییر اساسی و ساختاری در این طریقه عملکرد نیاز به صرف یک زمان طولانی داره.




-----------------------------------------------------------------
هیچ جای این متن اون طوری که شما می فرمایید ننوشته که ایراد از موتور بازیه.

استنباط شخصی من از این نوشته اینه که داره میگه بازی بسیار بزرگه و وقتی شما بعد از 100 ساعت بازی کردن جای 100 تا کاراکتر و 1000 تا لیوان و 2000 تا صندلی و 3000 تا شمشیر و 100 هزار تا شربت و خوراکی و کتاب و جادو و حیوون و تبر و تیر و کمان و غیره و ذلک رو عوض می کنید و همه این ها باید توی سیوتون موجود باشه حجم سیوتون ممکنه سر به فلک بزنه و مموری کوچک PS3 جوابگوی ورود و جابجایی این همه حجم و اطلاعات نبوده.

البته فقط یه حرف منطقی از طرف بعضی از سونی فن های عزیز تاپیک گفته میشه، اون هم این که بتسدا می بایست نسخه PS3 رو تاخیر میزد، یا اگر مشکلات شدید داشت اصلا عرضه نمی کرد. این رو من قبول دارم، ولی خوب از طرفی باید قبول کرد که یه همچین بازی یی با این شهرت و این همه طرفدارهایی که منتظرش بودند قاعدتا باید یه کمی هم اصرار برای عرضه بازی روی PS3 از طرف سونی بوده باشه. این رو گفتم که کسی فکر نکنه ما می خوایم بگیم بتسدا هرگز خطا نمی کنه و تبرئه اش کنیم...
26309290924084941120.gif

اولا ترجمت بخصوص در بخش دوم اشکال داره ....

دوما صحبت هات نشان میده که از مطالبی که گذاشتم هیچی متوجه نشدی .... یعنی فقط همون inflating save file رو گرفتی

سوما وقتی میگم ایراد از موتور بازیه منظور من اینجا این نیست که انجین بازی باگ داره (که البته داره) ... منظور مدیریت saves off and references data at run time هست که اونم جزیی از وظایف انجین بازیه ....

چهارما بحث من اینجا تمام شد
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر