Metal Gear Solid 3DS

amirsaman2

کاربر سایت
Feb 17, 2008
639
نام
سامان
Metal-Gear-Solid-3D-Snake-Eater.jpg
سلام
مدتها بود که میخواستم مطلبی درباره ی بازی MGS 3DS بنویسم و تو سایت آپ کنم ، ولی بدلیل مشکلات کاری و تحصیلی وقت نمی کردم . در ادامه مطلبی که نوشتم سعی کردم کلیتی از این بازی و تجربه خودم از اونو تو 3ds بگم . قبلش بگم که خود من از طرفدارای دو آتیشه این بازی هستم;) و اگه در طول مطلب از بازی انتقاد میکنم ، انتقادم فقط به این نسخه از بازی هست . نکات خوب این بازیه شاهکار رو همه ما میدونیم و نیاز به بازگو کردن اونا نیست من سعی کردم به نکات جدید این نسخه اشاره کنم :
rare_mgs3.jpg
خوب این بازی سومین شماره از بازیهای متال گیره که اولین بار برای کنسول PS2 (اگه اشتباه نکنم سال 2004) عرضه شد ، پس برای دوستانی که از بازی های متال گیر با خبر نیستن باید بگم که این بازی در واقع بازیه جدیدی نیست و شرکت تولید کننده این بازی رو روی کنسول جدید نینتندو 3ds پورت کرده . البته سازنده های بازی این ادعا رو دارن که بازیشون یه پورت معمولی نبوده و اونو واقعا Remake کردن که حتما در ادامه مطلب به مورد اشاره میکنم .

اسم اولیه این بازی MGS 3 بوده که نسخه3ds اون به MGS 3DS تغییر نام پیدا کرد که اونم بخاطر اشاره کردن به کنسول 3ds ه .من به داستان بازی اشاره ای نمی کنم چون دیگه همه شما اونو بازی کردید و همه چیزو خودتون میدونید. داستان بازی نسبت به نسخه اول هیچ تغییری نکرده و دقیقا همونه .
metal-gear-solid-snake-eater-nintendo-3ds-1307526065-035_m.jpg

خوب یکی از نکات جدید و فرق اصلی این نسخه نسبت به نسخه اولیه ، 3D بودن بازیه . تمامی مراحل بازی و تمامی Cut-scene های بازی کاملا 3D شده و انصافا یکی از بهترین بازی های 3d بود که من شخصا روی 3ds دیدم ، ( حتی بهتر از resident Evil : RE ) وقتی افکت 3d کنسول رو روشن می کنید ، تصویر بازی عمق خیلی جالبی پیدا میکنه ، جوری که تو بعضی از Cut -scene ها احساس میکنید اسلحه Snake از قاب تصویر زده بیرون !:"> با قابلیت 3d تو بازی احساس میکنید که اندازه مانیتور کوچیک 3ds بزرگتر شده ! ( حدقل من این احساسو داشتم ) البته این نکته رو بگم که وقتی افکت 3D کنسول رو روشن میکنید تو بازی دیگه خبری از Anti-Aliasing نیست:|

اگه یادتون باشه اولین بار زمانی که metal Gear برای کنسول 3DS تو E3 معرفی شد دموی جدید و Cut-Scene های جدید از بازی نمایش داده شد که این حدس رو بعضی از گیمرها میزدن که تو این نسخه ازبازی Cut-Scene های جدید و اتفاقات جدید وجود داره (از جمله خود من ) اما بذارید خیالتونو راحت کنم محتوی بازی و کل Cut-Scene های بازی دقیقا همون نسخه اولیه بازی هستن و هیچ چیز جدیدی به اتقافات بازی اضافه نشده . تمامی اون دموها و اتفاقات سینماتیکی ای که تو E3 اولین بار نشون دادن فقط جنبه تبلیغاتی برای 3DS و خود بازی داشتن./:)
metalgearsolidsnakeeate.jpg

در مورد گرافیک باید بگم تغییر چندانی تو بازی صورت نگرفته و تقریبا مثل نسخه اصلیش میمونه ، با توجه به محدودیتهای 3DS قسمتهای از جزئیات صحنه بازی با دور شدن و نزدیک شدن اسنیک به اونها ناپدید و یا ظاهر میشن این کار برای اینه که بار پردازشی کنسول سبک تر بشه (به این تکنیک اصطلاحا می گن LOD) اما نکات مثبتی هم در گرافیک بازی وجود داره . صورت و بدن اسنیک نسبت به نسخه اولیه بازی ویرایش شده و کیفیت بافت مو و صورتش بهتر شده و تعداد PolyGon های صورت اسنیک بالاتر رفته همچنین Saturation رنگهای محیط بازی نسبت به نسخه اولیه بالاتر رفته .
یکی از مشکلات بازی سرعت اجرای بازیه. در بیشتر طول بازی فریم ریت در وضیعت خوبیه اما بعضی از قسمتهای بازی که حجم افکتها و جزئیات صحنه بالا میره سرعت فریم ریت بازی افت میکنه و گاهی هم افتضاح افت میکنه !! جوری که احساس میکنی 3DS داره میمیره :-/،این اتفاق بیشتر تو Cut-Sceneهای بازی رخ میده مثلا در اولین مبارزه Snake با Ocelot وقتی که زنبورهای Pain وارد صحنه میشن فریم ریت بازی با فاجعه هسته ای هیروشیما برابری میکنه:| . تو اون صحنه گاهی فریم ریت بازی تا زیر 10 هم میاد . جاهای دیگه ای هم هست که بازی کند میشه مثلا اون قسمت از جنگل که پر از کروکدیله و همه جا رو مه گرفته ، فریم ریت بازی اصلا رضایت بخش نیست .

The_Pain.gif
در بخش گیم پلی خوب مابا یکی از بهترین بازی های اکشن داستانی روبه روییم ولی یه نکته ای ، از اونجایی سازنده های بازی ادعا کردن که این نسخه با نسخه اصلی متفاوته و یه پورت معمولی نیست برداشت من این بوده که تعداد کمی از این تغییرات جالب و اکثر تغییرات هیچ نکته ی مهیج و خاصی ندارن
.
Metal_Gear_Solid_3DS_Balance.jpg


یکی از المان های جدید بازی ، سیستم تعادلیه که به کنترل اسنیک اضافه شده . قسمتهایی از بازی اسنیک باید از روی لبه های مرتفع حرکت کنه شما باید با بالانس نگه داشتن G-Sensor کنسول تعادل اسنیک رو حفظ کنید . شاید این نکته رو زمانی که میخونید براتون جالب باشه اما تو بازی هیچ جذابیتی نداره و اتفاقا گاهی اوقات دردسر ساز هم هست و فقط و فقط برای استفاده تبلیغاتی کنسول 3DS تو بازی به زور گنجونده شده .
قابلیت جدید گیم پلی عکس گرفتن با دوربین 3DS و تبدیل اون به بافت لباس برای اسنیکه ، شاید اینم براتون شنیدنی باشه اما باید ناامیدتون کنم .با توجه دوربین فوق العاده ضغیف 3DS به هیچ عنوان رو این قضیه حساب نکنید . من یک بار با دوربین کنسول عکسی رو گرفتم و اونو به لباس اسنیک نسبت دادم اما چیزی از عکس و نقش و نگار اون روی لباس اسنیک قابل رویت نبود که دلیل اصلیشم دوربین شاهکاره 3DS ه.
030002-300x180.jpg


اما تنها نکته مفید اضافه شده اینه که اسنیک میتونه بصورت نیم خیز (حالت نشسته ) رو بجلو حرکت کنه . تو نسخه اصلی این بازی اسنیک فقط میتونست تو حالت کاملا ایستاده و دراز کشیده رو به جلو حرکت کنه اما تو این نسخه دقیقا مثل بازی Peace Walker میتونه نیم خیز هم حرکت کنه که این قابلیت واقعا خوبه ;)
.
Metal-Gear-Solid-Snake-Eater-3D-2.jpg
یه سری تغییرات دیگه هم تو بازی شده که اونم بخاطر پتانسیل یه کنسول دستی مثل 3DS صورت گرفته مثلا این که با دیجیتال کنترل کنسول میتونید آروم راه برید و وقتی که کسی رو خفت کردید با جهت های دیجیتال از اون یا حرف کشید ، بی هوشش کنید ، به زمین پرتش کنید یا بکشید .
img_ss01.jpg
از تغییرات جدیدی که تو بازی اعمال شده ، تغییراتی هست که تو بخش Inventory بازی ایجاد شده (بخش Item های اسنک) . صفحه بالایی کنسول بازی اصلی و صفحه پایینی به بخش اسلحه ها ، لباسها ، بخش درمان ، رادار و نقشه و .... تبدیل شده . تو نسخه Ps2 این بازی دکمه های R2 و L2 برای جستجو و انتخاب آیتم های استفاده میشد اما از اونجایی که کنسول 3ds از دکمه های R2 و L2 محرومه شما میتونید از صفحه ی تاچ 3ds برای انتخاب اسلحه و یا آیتمای دیگه استفاده کنید که کار کردن باهاش سخت نیست . (البته مثل کنترل Ps2 دلچسب نیست(

Snake-Eater-3D-pic-4.jpeg
اما میرسیم به اصلی ترین و یکی از نا امید کننده ترین قسمت های بازی (البته تو نسخه 3ds)، کنترل شخصیت بازی (اسنک) . جالب اینجاس من دقیقا همون مشکلاتی که تو بازی PSP Metal Gear Peace Walker داشتم تو این نسخه هم بدبختانه تجربه کردم . کنترل کاراکتر MGS 3DS اصلا خوب نیست و گاهی اوقات تو مخیه ، بد جور !! مخصوصا زمان Battle ها . من تمام باس های بازی رو با سلامو صلوات شکست دادم در حالی که تو نسخه اصلی Ps2 هیچ مشکلی با کنترل بازی نداشتم . علت این قضیه رو همگی میدونیم چیه . 3DS فاقد آنالوگ کنترل دومه ، از اونجایی که کنترل بازی MGS 3 بر اساس دو آنالوگ طراحی شده ، این بازی روی 3DS فرق اساسی با نسخه Ps2 داره .
سازنده های بازی دقیقا از همون متد Metal Gear Peace Walker تو PSP استفاده کردن یعنی شما با تنها آنالوگ 3DS میتونید اسنیک و با دکمه های A,B,X,Y دوربین بازی رو کنترل کنید !! دقیقا مثل Peace walker . تو نسخه Ps2 شما کنترل دوربین رو با آنالوگ دوم انجام میدادید اما این جا خبری از آنالوگ دوم نیست . حتی من فکر میکنم کنترل بد بازی Peace Walker روی Psp از MGS 3DS بهتر باشه چون کنسول PSP از اونجایی که خوش دست تر (حداقل من اینطور فکر میکنم ) با اون کنترلش هم تا حدودی میشه کنار اومد اما تو 3DS وضعیت وخیم تره .
من بازی رو با همین کنترل عادی 3DS تموم کردم که واقعا کار مشقت باری بود .
شاید تنها راه خلاصی از شر این کنترل بد این باشه که دست تو جیبتون کنید و یه عدد Circle Pad Pro برای کنسولتون بخرید ، جالب اینجاس که خود سازنده های بازی هم به این قضیه پی بردن و تو قسمت Option بازی بخشی گذاشتن که میتونید تنظیمات کنترل بازی رو به حالت Circle Pad pro تغییر بدید البته زمانی این گزینه فعال میشه که این وسیله رو به کنسول وصل کنید .
3ds-dual-analog.jpg
در انتها بازی MGS 3DS با تمام نکات مثبت و منفی ، یک تجربه ناقص از شاهکار هیدوکوجیماس .شاید نکته خیلی جذاب MGS 3ds این باشه که موقع خوابیدن دراز بکشی و هدفونو بذاری تو گوشت و از Cut-scene های 3D لذت ببری . باتوجه به قیمت بالای این بازی من اونو رو برای خرید به کسانی که 3DS دارن اصلا پیش نهاد نمیکنم بهتره تنها دو دسته از گیمرها برای خریدنش اقدام کنن
1- فن های سری بازی های MGS (خودم :d)
2- آرشیو باز ها
اگه جزوه این دو دسته نیستید فکر خریدن بازی رو از سرتون بیرون کنید چون برای کسانی که اصلا این بازی رو تجربه نکردن راههای بهتری هست که بتونن تمامو کمال از باری لذت ببرن . اخیرا نسخه HD این بازی روی X360 و Ps3 با کیفیت عالی پورت شده و من این نسخه رو به اونا پیشنهاد میکنم چون فک میکنم با انجام نسخه 3DS خیلی ها از بازی زده بشن.

مرسی
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: playstation1

doctor who

کاربر سایت
Apr 15, 2011
1,530
نام
doctor who
عالی و جامع بود من خودم نقد و پیش نمایش می نویسم بهت پیشنهاد می کنم که نوشته هات ادبی بشه تا جذابیتشون بیشتر بشه

---------- نوشته در 12:49 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 12:45 AM ارسال شده بود ----------

در ضمن اسم بازی mgs: sneak eater هست
 

гадюка

کاربر سایت
Jul 21, 2008
3,974
نام
رضا
نقد خیلی خوبی بودش عزیز.من با اینکه این بازی رو روی PS2 تموم کرده بودم ولی بازم از اونجایی که واقعا بازی عالی هستش دوباره تهیه کردم و روی 3DS هم به اتمام رسوندمش.
 
  • Like
Reactions: playstation1

N.!.M.A

کاربر سایت
Jun 19, 2011
1,662
نام
نیما!
من فعلا دمو بازي رو بازي كردم تا فردا پس فردا خود بازيو بگيرم
ولي برخلاف استارتر من خيلي با كنترل بازي راحت ارتباط برقرار كردم!
خيلي روون و خوب و مناسب طراحي شده به نظرم!
الان بهترين بازي از نظر افكت 3d همينه؟
 

Spider-Mαn

کاربر سایت
Sep 4, 2012
4,004
من فعلا دمو بازي رو بازي كردم تا فردا پس فردا خود بازيو بگيرم
ولي برخلاف استارتر من خيلي با كنترل بازي راحت ارتباط برقرار كردم!
خيلي روون و خوب و مناسب طراحي شده به نظرم!
الان بهترين بازي از نظر افكت 3d همينه؟
اره بهترینش همین هست:dیک هدفون هم بذار تو گوشت بری تو جنگل:d
 

smoker

کاربر سایت
Jan 17, 2012
2,059
نام
علیرضا
من اصلا قبول ندارم كه اين بهترين 3d رو داره...مطمئنيد تو رزيدنت اويل رفتيد تو اپشنش چون تو اونجا يه گزينه داشت و ٣دي رو strong ميكرد كه خيلي عالي ميشد
كه البته ٣دي كيد ايكاروس م خوب بود
 

amirsaman2

کاربر سایت
Feb 17, 2008
639
نام
سامان
نه خب منظورم كل بازي بود!
كسي نيست جواب بده!
ببينم حجم كارتريج هاي 3ds چقده؟؟؟؟؟؟
محتوای بازی دقیقا همون نسخه PS2 ه
بعلاوه یه سری Feature های جدید تو گیم پلی که بهشون اشاره کردم
همین
حجم کارتریج هم 3 تا 4 گیگ
 

Spider-Mαn

کاربر سایت
Sep 4, 2012
4,004
من اصلا قبول ندارم كه اين بهترين 3d رو داره...مطمئنيد تو رزيدنت اويل رفتيد تو اپشنش چون تو اونجا يه گزينه داشت و ٣دي رو strong ميكرد كه خيلي عالي ميشد
كه البته ٣دي كيد ايكاروس م خوب بود
اون اویل به درد خودشون می خورد عمقی بود 3d ولی mgs اول دموش توی کاتسینش بیگ باس که اسلحش رو تکون می ده از صفحه میاد بیرون توی کاتسین ها خیلی عالی هست
 

N.!.M.A

کاربر سایت
Jun 19, 2011
1,662
نام
نیما!
اون اویل به درد خودشون می خورد عمقی بود 3d ولی mgs اول دموش توی کاتسینش بیگ باس که اسلحش رو تکون می ده از صفحه میاد بیرون توی کاتسین ها خیلی عالی هست
نه بنيامين عليرضا درست گفت!
رفتم گذاشتم رو very strong افكت سه بعديشو!
خيلي باحال شد چنان عمقي ميده به تصوير كه اون سرش نا پيدا!!
اگه از MGS بهتر نباشه قطعا بدترم نيست
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر