موتور دو بعدی Dream Engine

poyan

کاربر سایت
Apr 26, 2006
332
نام
poyan
blog-image-121.png

به نقل از تیم برنامه نویسان تیم دریم فکتوری
آقای ماهان هشمتی مقدم
ابتدای امر این مطلب رو بگم که اسم فعلی این موتور هنوز ثابت نیست برای اینکه توی تیم Dream Factory انجین دیگه ای هم با همین نام در حال ساخت هست. از اونجا که کار ما دو بعدی هست بیشتر تمرکز ما هم برروی ساخت محتوای دو بعدیه. این انجین یه انجین دوبعدی نوشته شده در ++C و با استفاده از DirectX 9.0 عملیات ترسیم رو انجام میده. ادیتور انجین با #C نوشته شده.این برای ما یه تجربه جدیده که بخوایم پروژه های بعدی خودمون را با یک انجین که ساخته خودمون هست شروع کنیم. از اونجایی که Game Maker توی کارهای بزرگ آدم رو بیچاره میکنه، دلیل استفاده از این انجین رو بیشتر میکنه.تقریبا میشه گفت که روی انجین حدود ۲ ماه داره کار میشه و ماژول های Graphic, Audio, Input روش تعبیه شده. در حال حاضر توسعه انجین همراه یک بازی کوچیک داره انجام میشه که بشه بهتر نتیجه گرفت. قصد انتشار عمومی برای این انجین نداریم ولی شاید یکروزی ما هم مثل Epic شروع به فروختن کنیم .
جریان یا flow خود انجین در chart زیر کشیده شده:
http://mahangm.persiangig.com/image/...NGINE_Flow.png
یه نمونه برنامه با DreamENGINE اینطوری شروع میشه:
http://mahangm.persiangig.com/text/D...E_Template.txt
از اونجا که انجین های امروزی خیلی پیشرفته شدن ما هم باید ویژگی هایی رو اضافه کنیم که کم نیاریم. یکی از ویژگی های خوب که توی بازی Rayman: Origins هم استفاده شده Boning هست که برای sprite های دو بعدی استخوان بندی میکنه و میشه از اونها انیمیشن ضبط کرد. ویژگی خاص دیگه فعلا مد نظر من حداقل نیست چون یه انجین دو بعدی زیاد بازده وسیعی نداره.
این تاپیک هم جهت اعلام پروسه ساخت زده شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی داره. در آینده نزدیک تصویر هایی رو از خروجی انجین میذارم.
ممنون.
 

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,392
نام
مهدی یوسفی اصیل
آقا پویان واقعا به تیمتون تبریک میگم
سعی کن موتورتون مثل گیم میکر نباشه یعنی برای حرکت کاراکتر ها از چند عکس استفاده کنه و کاراکتر ها رو جوری بسازه که خودش متحرکشون کنه
اینجوری حرکت اجسام بسیار نرم میشه
 

poyan

کاربر سایت
Apr 26, 2006
332
نام
poyan
اطلاعات تکمیلی انجین
اطلاعات
ورژن فعلی: 1.0.0.0 alpha
مدت کار بر روی انجین: 2 ماه
نوشته شده در: ++C
کامپایلر: ++Visual C
ادیتور نوشته شده در: #C
ویژگی ها
Graphical API: DirectX 9.0c June 2010
Audio: irrKlang 1.3.0
Input: DirectInput 8
بروز رسانی

1- انجین در حال حاضر فقط قابلیت خروجی دادن بر روی Windows رو داره. نسخه های پشتیبانی شده هم XP, Vista, Seven هست. تو یکی از فروم ها شنفته بودم که یکی گفته کد نویسی انجین خیلی ساده هست. باید در جواب بگم که خوب کد نویسی انجین ساده نیست! ما ساده اش کردیم. این قالب نمونه ای که گذاشتم یک interface خیلی ساده شده است و به developer این امکان رو میده که Rapid Development رو تو زبونی مثل ++C تجربه کنه. در ساخت Editor هم بیشتر سعی میشه از قالب Game Maker فرار کرد ولی ایده های خوبش رو توی کار اضافه میکنیم.
2- در حال حاضر منابع Sprite, Sound, Object, Font در موتور طراحی شده. از اونجا که الآن پروژه داره توسط یک Mini Game توسعه داده میشه، نسبت به خواسته های بازی منابع و تکنولوژی های مورد نظر وارد انجین میشه. سیستم مدیریت محتوا کاملا انعطاف پذیره. در حال حاضر برای تشخیص برخورد و یا ایجاد شتاب برای اشیاء از فرمول های معمولی دبیرستان استفاده میشه! و موتور فیزیکی داخل انجین هنوز وارد نشده. بزودی این Mini Game رو تو همین تاپیک قرار میدم. راستی، من اطلاعات اضافی رو پاک کردم از تاپیک که اینطوری اطلاعات جامع تر بشن.
 

poyan

کاربر سایت
Apr 26, 2006
332
نام
poyan
اولین خروجی از انجین انتشار پیدا کرد و در زیر هم میتونید مشاهده کنید. از اونجا که طراحی و نوشتن انجین زمان و هزینه بر هست همیشه کار بیشتر از اونچیزی که خود آدم فکر میکنه طول میکشه. تو ایران هم که دانش اینکار خیلی کمه و افراد کمی میرن سمتش، خیلی سخت تر میشه چون باید خودت تجربه کسب کنی. با این حال که یه خروجی Stable از انجین گرفته شده باید بگم که یه 300، 400 تایی بازبینی باید انجام بشه تا بشه به اولین ورژن Stable خود انجین رسید. به هرحال بعد از این خروجی ما روی کامل کردن انجین کار می کنیم و فکر کنم خبری ازش نشه تا زمانی که تغییرات اساسی توش انجام بشه و یا اینکه کار به اتمام برسه. در کل پروسه کار همینجا اطلاع داده میشه. ممنون.
اولین خروجی از انجین:
DreamENGINE_First_Output.jpg

بازی Seaquest اولین خروجی موتور DreamENGINE هست. برای نصب کردن بازی به لینک زیر رجوع کنید و برای مطلع شدن از سیستم مورد نیاز، کنترل ها و رویه بازی به فایل ReadMe بعد از نصب مراجعه کنید.
من فایل های Runtime رو کنار خود بازی قرار دادم ولی برای اینکه مطمئن بشید که بازی اجراء میشه به لینک نسخه Redistribute کتابخونه DirectX و ++C که در پایین هست سر بزنید و اینکه بازی در حالت Debug کامپایل شده ولی نگران سرعت اجراء نباشید.
بازی Seaquest:
پرشین گیگ - دانلود - SeaquestSetup.zip
DirectX 9 Redist Package Jun 2010:
Download: DirectX Redist (June 2010) - Microsoft Download Center - Download Details
MS Visual C++ 10 Redist:
Download: Microsoft Visual C++ 2010 SP1 Redistributable Package (x86) - Microsoft Download Center - Download Details

 

hdxc

کاربر سایت
Apr 29, 2011
1,581
نام
امیرحسین
آقا پویان واقعا به تیمتون تبریک میگم
سعی کن موتورتون مثل گیم میکر نباشه یعنی برای حرکت کاراکتر ها از چند عکس استفاده کنه و کاراکتر ها رو جوری بسازه که خودش متحرکشون کنه
اینجوری حرکت اجسام بسیار نرم میشه
اگه این قابلیتی که گفتید رو موتور داشته باشه که واقعا عالیه.من الان دوتا مشکل تو بازی سازی دارم یکی همین مسائل گرافیکی ه یکی هم هوش مصنوعی.اموزش خوبی در این مورد سراغ دارید برای گیم میکر پ.خ کنید ممنونتون میشم.
+++++++++++++++++++++
فکر کنم اولین تیم ایرانی ای هستید که رفتید سراغ همچین کار سختی!تبریک میگم بهتون!
 

ortegoli

کاربر سایت
Oct 31, 2008
5,392
نام
مهدی یوسفی اصیل
بازی نوید یک موتور خوب رو میداد اما یک جورایی باید ساخت بازی با این موتور رو ببینم تا بتونم بگم خوب هست یا نه
امیدوار روز به روز پیشرفت کنید
 

Nevan

کاربر سایت
Feb 25, 2011
3,027
نام
morteza
سلام دوستان خسته نباشید. دوستان یه سوال: این موتور رابط کاربریش مثل گیم میکر ساده ست یا نه؟
در ضمن ممنون که برای ساخت این انجین زحمت می کشین. امیدوارم یه روز بازی های خوبتون رو که توسط همین انجین ساخته شده بازی کنیم! ;)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر