آقای ماهان هشمتی مقدم
ابتدای امر این مطلب رو بگم که اسم فعلی این موتور هنوز ثابت نیست برای اینکه توی تیم Dream Factory انجین دیگه ای هم با همین نام در حال ساخت هست. از اونجا که کار ما دو بعدی هست بیشتر تمرکز ما هم برروی ساخت محتوای دو بعدیه. این انجین یه انجین دوبعدی نوشته شده در ++C و با استفاده از DirectX 9.0 عملیات ترسیم رو انجام میده. ادیتور انجین با #C نوشته شده.این برای ما یه تجربه جدیده که بخوایم پروژه های بعدی خودمون را با یک انجین که ساخته خودمون هست شروع کنیم. از اونجایی که Game Maker توی کارهای بزرگ آدم رو بیچاره میکنه، دلیل استفاده از این انجین رو بیشتر میکنه.تقریبا میشه گفت که روی انجین حدود ۲ ماه داره کار میشه و ماژول های Graphic, Audio, Input روش تعبیه شده. در حال حاضر توسعه انجین همراه یک بازی کوچیک داره انجام میشه که بشه بهتر نتیجه گرفت. قصد انتشار عمومی برای این انجین نداریم ولی شاید یکروزی ما هم مثل Epic شروع به فروختن کنیم .
جریان یا flow خود انجین در chart زیر کشیده شده:
http://mahangm.persiangig.com/image/...NGINE_Flow.png
یه نمونه برنامه با DreamENGINE اینطوری شروع میشه:
http://mahangm.persiangig.com/text/D...E_Template.txt
از اونجا که انجین های امروزی خیلی پیشرفته شدن ما هم باید ویژگی هایی رو اضافه کنیم که کم نیاریم. یکی از ویژگی های خوب که توی بازی Rayman: Origins هم استفاده شده Boning هست که برای sprite های دو بعدی استخوان بندی میکنه و میشه از اونها انیمیشن ضبط کرد. ویژگی خاص دیگه فعلا مد نظر من حداقل نیست چون یه انجین دو بعدی زیاد بازده وسیعی نداره.
این تاپیک هم جهت اعلام پروسه ساخت زده شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی داره. در آینده نزدیک تصویر هایی رو از خروجی انجین میذارم.
ممنون.