الفبای بازی!!

kiya

کاربر سایت
Oct 30, 2006
3,332
نام
کیا
از دوستانم که وارد هستن و به بازی تخصصی تر نگاه میکنن
خواهش میکنم در مورد اصطلاحات در بازی و بازی سازی توضیح بدن
مثلا texture aa و ...چیزای دیگه
البته خودم بعضیاشو میدونم
ولی احساس بدیه مثلا وقتی در مورد بازیx تو فروم بحث میشه
و یکی میگه shader خوب نیست
و مثلا من نمیدونمshader چیه؟!!(میدونم نورپردازی)


مرسی
 

Mojtaba

کاربر سایت
Jan 15, 2007
1,667
نام
مجتبی
سلام
من درباره چندتاشون به طور مختصر واست یه چیزی میزارم:

1) Vertex Shader : برنامه ای است که عناصر سه بعدی را Deform یا Transform میکند. یعنی یا شکلهای 3بعدی مثلا یک مکعب را از گوشه های گرد تبدیل می کند و یا یه مکعب مستطیل را در خوش می پیچاند و تغییر شکل می دهد

2) Pixel Shader : این برنامه می توناد که رنگ پیکسلها را تغییر دهد. البته به اطلاعات پیچیده ورودی که انتخاب های مختلف رنگ را برای هر Pixel امکان پذیر می کند. به طور کلی برنامه ای است که که به کارت گرافیک اجازه میدهد که جلوه های خاصی مانند آب مانند امواج ( Shimemering Water ) در بازی Oblivion یا بازتاب نور بر روی سطح های جاده های NFS.Most Wanted را پردازش کند.
به طور کلی 2 نوع Shader وجود دارد: Pixel Shader , Vertex Shader .

3) بافت ( Texure ) : یک Texture یعنی تصویر 2 بعدی که بر روی سطح بعدهای مختلف یک Object سه بعدی حک شده است.

حالا نمیدونم که به دردتون خورد یا نه ؟!!!
موفق باشید
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر