Kinect Sports-xbox 360

rezabazi

کاربر سایت
Sep 2, 2011
173
نام
علي
کلکسیون‌های مینی‌گیم تنها بازی‌هایی هستند که تا این لحظه برای سنسورهای تشخیص حرکت طراحی شده است. وی نیز با بازی Wii Sports کنسول خود را معرفی کرد، پلی‌استیشن موو نیز با بازی Sports Champions دسته خود را معرفی کرد و حالا کنکت (Kinect) برای اکس‌باکس۳۶۰ نیز Kinect Sports را عرضه کرده است. سرانجام سنسور تشخیص بدن اکس‌باکس عرضه شد و این بازی ۶ رویداد از دنیای ورزش را به‌تصویر می‌کشد و نه‌تنها نمای خوبی از قابلیت‌های دستگاه جدید مایکروسافت دارد، بلکه بسیار هم لذتبخش است که در کنار دوستان و خانواده به انجام آن پرداخت.
Kinect-Sports.jpg


البته بازی تک‌نفره آن لذتی ندارد و وقتی با دوستان هستید، لذتبخش می‌شود. این دستگاه را باید در جایی بگذارید که بتوانید ۳ متر از تلویزیون فاصله بگیرید و اگر مشکلی بجز این و احتمالا عرق‌کردن ناشی از فعالیت ندارید، حتما از بازی لذت خواهید برد.
یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت بازی کنکت اسپورتس این است که حتی اگر بخواهید آموزش اولیه را هم رد کنید و مستقیما به بازی بروید، همه چیز به‌خوبی دستتان است و تشخیص دادن شیوه بازی سخت نیست. این به این دلیل است که مکانیک این بازی دقیقا مشابه با حالت واقعی آن طراحی شده است. هرچند که شیرجه زدن در والیبال کمی دشوار است، بخصوص اگر فرش نسبتا زبری زیر دست و پا باشد، اما به استثنای این موضوع می‌توان این رویدادها را بسیار هیجان‌انگیز دانست. در مسابقات دو نیز هر چه بیشتر زانوی خود را بالا بیاورید، سریع‌تر می‌دوید. هر موقع هم لازم بود باید بپرید (که با نشان دادن یک هشدار رنگی، زمان مناسب پریدن را در خواهید یافت). هر ۵ بازی این مجموعه خوب کار می‌کنند.
شاید اعتیادآورترین بازی، بولینگ باشد که بدون هیچ دکمه‌ای می‌توان توپ را رها کرد و خود بازی متوجه آن می‌شود. از این رو، این بدن شماست که توپ مجازی را کنترل می‌کند و شما را آنقدر به بازی جذب می‌کند که اگر کسی از تولید کنکت آگاه نباشد، حتما به حرکاتی که از خود درمی‌آورید، خواهد خندید. شاید تنها عیب کنکت این باشد که نمی‌شود با بیش از ۴ نفر به بازی پرداخت.
تنیس روی میز نیز بسیار جذاب و بسیار ساده است. کاراکتر کنکت شما در بازی هر کاری را انجام دهید، انجام می‌دهد. بنابراین به میز نزدیک‌تر شدن یا دور شدن دست خودتان است که چقدر جا برای بازی کنار بگذارید. در این بازی از دست خود به‌عنوان راکت استفاده می‌کنید و استفاده از ضربات بک‌هند و فورهند بدون هیچ تلاشی صورت می‌گیرد. هر چه به میز نزدیک‌تر باشید، کنترلتان روی مسیر توپ بیشتر خواهد شد و حتی می‌شود هنگام ضربه توپ را چرخاند. هرچند اگر خیلی به صورت ظریف و واقعی بخواهید تکنیک چرخاندن توپ را اعمال کنید، کنکت متوجه نمی‌شود و بهتر است خیلی اغراق بکنید تا مشکلی رخ ندهد. اغراق در بوکس نیز یک عنصر اصلی به‌حساب می‌آید و مشت‌زدن‌ها و دفاع کردن‌ها (چیز دیگری را نمی‌شود کنترل کرد) باید آنقدر از هم تمیز داده شوند که کنکت متوجه شود سر را هدف گرفته‌اید یا بدن را.
علاوه بر نگارش معمولی هر بازی، کنکت‌اسپورتس مینی‌گیم‌هایی نیز دارد که می‌توان به‌صورت تک‌نفره یا چندنفره (تا ۱۲ نفر) که به ۲گروه تقسیم می‌شوند، بازی کنید. به ‌عنوان مثال بازی بولینگ One Bowl Roll یک مبارزه تیمی است که نوبت هر شخص در آن مشخص است. همچنین یک بازی شوت فوتبال نیز دارد که باید با ضربه زدن به نقاط مختلف، دروازه‌بان را فریب بدهید و در بازی Paddle Panic تعداد زیادی توپ پینگ‌پنگ به سمت شما پرتاب می‌شوند که هیجان و قدرت شما را در بازی بیشتر‌می‌کنند.
متاسفانه کنکت‌اسپورتس هیچ تلاشی نکرده است که کمکی به وضع حال بازیکنان تنها بکند. بازی‌های چندنفره فوق‌العاده‌اند، اما بازی تک‌نفره تنها به انتخاب سختی بازی و امتیاز گرفتن و بالا بردن مرحله خلاصه می‌شود.
رابط گرافیکی بازی هیجان‌انگیز طراحی شده است. استادیوم‌ها پر از تماشاچی هستند، سالن‌های بولینگ با نورهای نئون روشن شده‌اند و تغییررنگ می‌دهند و برای جلب نظر دوستان و خانواده کاملا مناسب هستند. اگر با کسی بازی نکنید، احتمالا بعد از یکی دو بار بررسی کلی بازی، آن را دیگر بازی نخواهید کرد و تلاش می‌کنید در تعطیلات یا دورهمی‌ها خانواده و دوستان را متقاعدکنید.
KinectSports_Football-2.jpg

تو انجمن تاپيك گشتم چيزه جالبي گير نيومد گفتم يكي بسازم كه راجبه اين بازي حرف بزنيم
 
  • Like
Reactions: I AM XBOX

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر