Rage

wNo4H+Kb+tgVAAAAABJRU5ErkJggg==

QuakeConامسال هم خيلی سريع آمد و رفت. در اين بين چيزی که نصيب ما شد، اولين نمايش از گيم‌پلی فوق‌العاده خيره کننده بازی Rage بود. خودروها و سلاح‌های بازی عطش ما را برای انجامش دو چندان کرده‌اند. شات‌گان‌های قوی، سلاح‌های تمام و نيمه خودکار و کلت‌هایی که برخی از آن‌ها ظاهری متعارف و تعدادی طراحی عجيبی دارند. ماشين‌ها نيز مجهز به سلاح هستند و زمانی که سوار بر آن‌ها باشيد، هر جنبده‌ای را می‌توانيد از بين ببريد.

دولت تشکيلاتی زيرزمينی بنا نهاده که پس از وقوع فجايع مرگبار، بازماندگان از آن‌ها استفاده کنند. در اين بازی پسارستاخیزی شما نقش يکی از چندين بازمانده Arkها را ايفا می‌کنيد. محيط بازی اغلب خشک، دارای صخره و ناهمواری‌های متعدد و صحراییست؛ ولی سازندگان می‌گويند تکنولوژی مورد استفاده اين امکان را داده است که محيط‌های مختلفی در بازی بوجود بيايد. انيميشن کاراکترها و جزئيات مدل آن‌ها بهتر از هر بازی ديگريست که تاکنون ديده‌ايم. بافت‌هایی با کيفيت حيرت آور به لطف استفاده از id Tech 5 و محيطی وسيع که در عين حال طبيعی و ظريف طراحی شده است. شکی در استثنایی بودن Engine و جنبه‌ی فنی گرافيک بازی نيست. اما اگر مدل‌ها و محيط بازی اينقدر هنرمندانه طراحی نمی‌شد، تا اين حد بر عالی بودن جلوه‌های بصری تاکيد نمی‌کرديم.
CMXJKPcAAAAASUVORK5CYII=



بدن شخصيت اصلی مجهز به فناوری نانو است که به وی امکان بهبود سلامتی خويش را می‌دهد. شما و همراهانتان در Rage لباس Arkها را به تن می‌کنيد که به طور ناخواسته از يک موسسه مرموز که با نام "قلمرو قدرت" شناخته می‌شود، اخطار دريافت می‌کند. در Rage شما به دنبال دنيایی بهتر از آنچه برايتان توصيف شده هستيد، زيرا مردم بيش از مقداری که دولت پيش بينی کرده بود زنده مانده‌اند. بازماندگان سخت کوش، مجبور به زندگی در زمين لم يزرع و مبارزه با متجاوزان، راهزنان و گروهی از جهش يافته‌های عصبانی در بيابان شده‌اند. موجودات جهش يافته‌ای که در تصاوير و ويدئوها می‌بينيد، دشمنان شما هستند. آن‌ها به شما حمله می‌کنند و لحظه‌ای که چاره‌ای جز تسليم برايتان باقی نمانده، تاجری به نام Dan Hagar شما را نجات می‌دهد. هدف او، استفاده از شما برای کمک به شهرک نشينان محلیست تا رابطه تجاریش را با Wellspring(بزرگترين مرکز فعاليت در زمين باير) بهبود بخشيد.

در بخشی از بيابان با يک کلبه مواجه خواهيد شد که آن منطقه متعلق به Joe ديوانه است. يک مجنون پرت که لباس‌های چرکی پوشيده و يکی از کاراکترهای غير عادی بازيست که به همراه Dan به شما کارهای غيرمعقولی می‌سپارند. id اميدوار است بازی‌کننده‌ها لحظات بيادماندی‌ای را با اين کاراکترها سپری کنند. در دمویی که از بازی Rage نمايش يافته، نزديک کلبه Joe، موجود جهش يافته‌ای بر روی تپه‌ها ايستاده بوده که گيمر با پرتاب بومرنگ سريعاً کار آن را تمام کرده! ظاهراً، Rage دارای آيتم‌هاييست که در صورت داشتن فرمول‌ها و قطعات، می‌توانيد آن‌ها را تغيير شکل داده و شیء جديدی توليد کنيد. Matt Hooper طراح بازی توضيح داده که در Rage ليست بلند و بالایی از اجناس کم ارزش وجود نخواهد داشت. بلکه، بازی دارای آيتم‌های سودمند و قدرتمندی است که در طول انجامش بدست می‌آوريد.
wdmYafbc1pWTQAAAABJRU5ErkJggg==


همانطور که پيش از اين اشاره کرديم، قابليت راندن خودروهای باگی(Buggy) را در بازی خواهيد داشت. در طول رانندگی با باگی‌ها، راهزنان با خودروهایی مشابه به شما حمله کرده و از مسير منحرفتان خواهند کرد. سيستم درگيری بر روی ماشين، سريع و وحشيانه است. به دليل اينکه باگی‌ها فرز هستند و پيچ‌ها را تيز دور می‌زنند، می‌توانيد انتظار نبردهای هيجان انگيزی را داشته باشيد. همه باگی‌ها مجهز به نيترو برای افزايش سرعت فوری هستند، بعلاوه مسلسل‌هایی دارند که به شما قدرت تخريب خودروی دشمنان و به هوا فرستادن آن‌ها را می‌دهد.


AOayXAGCHnfNAAAAAElFTkSuQmCC


Wellspring ناحيه‌ای بی طرف است که در مکان‌های کليدی آن اجازه حمل سلاح را نخواهيد داشت. اين مکان‌ها شامل فروشگاه آيتم‌ها و حفره مخزن محلی است که در آن برای کشتن راهزنان پول دريافت می‌کنيد. Wellspring گاراژ شخصی برای نگهداری ماشينتان هم می‌باشد که به مرور زمان و با سفارش وسايل نقليه جديد، گسترش می‌يابد. هر خودرو دارای چهار شاخص است: شتاب، اسکلت، کشش و زره. برای بهبود عملکرد ماشين، می‌توانيد بخش‌های مهم ديگری از آن را تعويض کنيد که شامل لاستيک‌های چسبناک، موتور سريع‌تر و انواع سلاح‌های مختلف است. همچنين در اين شهرک با کاراکترهای کليدی داستان ملاقات می‌کنيد. از جمله شهردار تدی روزولت پير، کلانتر خشن و مدير مسيرهای مسابقه. اين شخصيت‌ها به شما ماموريت‌های متنوعی خواهند داد که در دفتر وقايعتان ثبت می‌شوند.

در دمو نمايش يافته، يکی از ماموريت‌ها تعقيب کردن و شکار قبيله Shrouded به سمت شمال بود که در آن با خودروهای مجهز به مواد منفجره C4 به منطقه تسلط يافته بودند. کاراکتر نزديک پايگاه عملياتی دشمن شد که يک پايگاه نظامی متروک با شبکه‌هایی از تونل‌های کوچک برای کنترل ماشين‌ها از دوردست بود. کلانتر در اين ماموريت به شما کمک می‌کند و نقشه بدست آوردن ماشين‌ها را می‌کشد. اگرچه بيشتر بازی بدون صفحه بارگذاری می‌باشد، هنگام عبور از يک سو به سوی ديگر با بارگذاری‌های خيلی کوتاهی مواجه خواهيد شد. مثلاً هنگام ورود به شهرک‌ها يا آغاز ماموريت‌ها.

در هر ناحيه، راهزنان و موجودات جهش يافته دارای قبيله و دسته مختص به خود هستند. Tim Willits کارگردان توليد بازی، اظهار می‌کند که قبيله‌های مختلف فقط با تغيير رنگ از يکديگر تفکيک نمی‌شوند بلکه هر کدام دارای رفتار و مهارت‌های خاصی در مبارزه هستند. مثلاً قبيله Shrouded که در يک پايگاه نظامی قرار گرفته‌اند، دارای برخورد سازمان يافته‌تری هستند و در مبارزات به صورت هوشمندانه‌ای پناه می‌گيرند. البته افراد اين قبيله هنگام مواجه شدن با اسلحه‌های متحرک به مشکل برمی‌خورند. اين اسلحه را در نقاط مختلف زمين می‌توان قرار داد تا به صورت خودکار به سمت دشمنانی که در آن نزديکی حضور دارند، شليک کند. ربات‌های نگهبان چهارپا و عنکبوت شکلی هم در بازی وجود دارند که علاوه بر داشتن مسلسل نصب شده بر روی سر خود، می‌توانند به سمت دشمن حرکت کرده و ضربه محکمی از نزديک به صورتشان وارد کنند. با کمک اينگونه پشتيبان‌ها چيره شدن بر دشمنان راحت‌تر خواهد بود.

DxIIDKBGKVaEAAAAAElFTkSuQmCC


برای شرکت در رويدادها و مسابقات، ابتدا بايد در شهرک گواهينامه رانندگی دريافت کنيد! با پيروزی در مسابقات می‌توانيد اجزاء مختلف خودرو را ارتقا دهيد. Rage دارای مسابقات زمانی، رقابت‌های شانه به شانه و رويدادهای شکار راهزنان است. در طول مسير مسابقات، آيتم‌هایی برای تقويت نيترو و مهمات قرار داده شده و در پايان هر رويداد و در صورت برد، مقداری پول بدست خواهيد آورد. وسايل نقليه قدرتمند فقط در مسابقاتی که دارای حامی باشد، قابل استفاده هستند. برای گرفتن چنين مسابقاتی، مسلماً به يک حامی نياز خواهيد داشت. يکی از آن‌ها شخصی با نفوذ، چاق و رئيس Mutant Bash TV است. اين شبکه تلوزيونی در حال پخش مجموعه‌ای به نام "Running Man" می‌باشد که چهار گروه جهش يافته عصبانی را در گود مبارزه قرار می‌دهد. اين موجودات دارای گرز، چاقوهای قابل پرتاب و چوب‌های مشتعل هستند. اين بخش رقابتی در يک انبار رنگارنگ جريان دارد که دارای خطرات محيطی مثل کف پوشيده از ميخ و يک گوريل غول پيکر مسلح به تيغ است!

D9tHRyhTt6MzgAAAABJRU5ErkJggg==


گرافیک: یکی از بهترین قسمت های بازی همین قسمت است از تریلر های منتشر شده از این بازی باید منتظر یک گرافیک زیبا و عالی بود.با وجود محیط عظیم بازی گرافیک بازی بسیار عالی است.موتور گرافیکی بازی از سیستم پیشرفته megatexturing استفاده می کند که قابلیت اجرای 60 فریم در ثانیه رو دارد.کیفیت گرافیکی سلاح های بازی نیز بسیار خوب است.حدود 60 نوع اسلحه در بازی وجود دارد که اکثر ان ها سلاح هایی غیر واقعی هستند

صداگزاری:اطلاعات زیادی از این قسمت در دسترس نیست ولی چون این بازی اپن ورد است و یه بازی اپن ورد نیاز به دیالوگ های زیاد و قوی دارد.به احتمال زیاد نیز در این قسمت نیز با یه شاهکار رو به رو هستیم.یکی از نکات جالب بازی رادیو اتومبیل ها است.بله درسته در این بازی همانند جی تی ای و بازی ها دیگر وسایل نقلیه دارای رادیو می باشند اما در این قسمت نیز نواوری دیده می شود.رادیو بازی دارای دو قسمت است 1- رادیو دشمن 2- رادیو دوستان و خودی ها.

Rage حرف‌های زيادی برای گفتن دارد و يک بازی تيراندازی نسبتاً خلاقانه و بدعت آميز محسوب می‌شود. ماموريت‌های متنوع، بخش آرکيد رانندگی و مبارزات جذاب ماشين‌ها، گرافيکی ممتاز و عالی همراه با تجربه‌ای متفاوت و آزادانه از بخش داستانی تک نفره که id Software درباره آن گفته: خط داستانی کارگردانی شده است؛ ولی گيمر می‌تواند آزادانه تصميم بگيرد و نيازی نيست تمامی مراحل بازی طی شوند. همچنين حالت‌های چند نفره‌ای برای Rage در نظر گرفته شده که در آينده معرفی خواهند شد. اين بازی نويد يکی از بهترين‌ها را می‌دهد و هر زمان که کامل شود برای پلتفورم‌های PS3 ،PC و X360 منتشر می‌شود.

 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر