اولین نمایشگاه بازی های رایانه ای در تهران

icide

کاربر سایت
Jan 12, 2007
28
نام
Iman
اولین نمایشگاه بازی های رایانه ایی

di-O0UW.jpg



مطلع شدیم اولین نمایشگاه بازی های رایانه ای در اردیبهشت ماه برگذار میگردد .
تاریخ برگزاری 8 الی 12 اردیبهشت ماه می باشد . ( اطلاعات بیشتر را در ادامه مطلب بخوانید )

دبیرخانه نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران با افزودن بخش مسابقه آفرینش های دانش آموزی طی فراخوانی جدید از دواطلبان حضور در این جشنواره دعوت به عمل آورد. به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران ، دبیرخانه این جشنواره با توجه به مشخص شدن زمان برگزاری این رویداد فرهنگی و استقبال بازی سازان ، آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را طی فراخوانی جدید اعلام کرد. طبق این گزارش، دبیرخانه این جشنواره با افزودن بخش دانش آموزی با هدف آشنایی دانش آموزان با این رسانه و ارتقا و بستر سازی آموزش علمی در سطوح پایه ، طی فراخوانی جدید از عموم بازی سازانی که تا به حال موفق به ارسال آثار به این جشنواره نشده‌اند، دعوت به عمل می‌آورد تا در بزرگترین رویداد بازی سازی کشور شرکت کنند. علاقه‌مندان برای حضور و ثبت نام در این جشنواره که اردیبهشت ماه 1389 برگزار می گردد ، می‌توانند با مطالعه ضوابط و مقررات در هر یک از بخش‌های جشنواره ثبت نام نمایند. همچنین این جشنواره در دو بخش اصلی و جنبی که بخش اصلی با عنوان مسابقه بازی هاي رایانه اي ایرانی شامل مسابقه بازی هاي بزرگ ، مسابقه بازی‌های برخط Online ، مسابقه بازی هاي موبایل ، مسابقه بازی هاي کوچک Indie و بخش جنبی شامل مسابقه طراحی کاراکتر ، مسابقه بازینامه نویسی ، مسابقه بازی‌هاي تغییریافته (Mod)و مسابقه بازی هاي فلش برگزار می شود. بر اساس فراخوان دبیرخانه این جشنواره در بخش مسابقه آفرینش های دانش آموزی که شامل بخش بازی های رایانه ای ،طراحی شخصیت،مسابقه ایده های نو است ، دانش آموزان و معلمان می توانند با ارایه آثار خود به رقابت با یکدیگر بپردازند. لازم به یادآوری است که نخستین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران اردیبهشت 1390، درسالن همایش‌های برج میلاد و توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزار خواهد شد.
داوران بخش فنی نخستین جشنواره بازی های رایانه ای تهران با حکم بهروز مینایی دبیرجشنواره و مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای معرفی شدند. به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای، "سید علی سیداف"، "علیرضا طالب پور"،" منوچهر مرادی"، " شهاب کشاورز" و " محمد مهدی بهفرراد" آثار راه یافته به بخش اصلی جشنواره را در زمینه فنی قضاوت خواهند کرد. در این بخش به بهترین بازی بزرگ، بهترین دستاورد فنی و بهترین بازی آنلاین (برخط) جوایزی اهدا خواهد شد. لازم به یادآوری است داوران نخستین جشنواره بازی های رایانه ای تهران در بخش های فنی، هنری و محتوایی به بررسی آثار رسیده دبیرخانه این جشنواره خواهند پرداخت. نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای هشت تا 12 اردیبهشت ماه توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران را گامی موثر در راستای تولید بازی های بومی دانست و بر شناخت استعدادهای جوان کشور در عرصه بازی های رایانه ای تاکید کرد. به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه و جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای تهران، نورالله حیدری با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد هنری گفت: بدون شک بازی های رایانه ای تاثیر بسزایی در نسل امروز دارد و نباید از ظرفیت های این هنر غافل شد. وی افزود: نسل جوان و کودکان به عنوان آیندگان کشور تاثیر بسزایی در سرنوشت جامعه دارند از اینرو باید با استفاده از ابزار فرهنگی آنان را نسبت به اهداف فرهنگی غرب آگاه کرد. سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بازی های رایانه ای به عنوان یکی از ابزار تفریح و سرگرمی متداول کودکان و نوجوانان تاثیر بسزایی در شکل گیری شخصیت آنان دارد اما متاسفانه بیشتر بازی های در اختیار کودکان و نوجوانان را غربی ها تولید می کنند. به گفته حیدری، نخستین جشنواره بازی های رایانه ای گامی موثر در تولید بازی های رایانه ای متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی است. وی ادامه داد: بازی های رایانه ای علاوه بر نقش سرگرم کنندگی قابلیت های آموزشی و تربیتی دارند و در سال های اخیر توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای گام های قابل توجهی در راه ساخت بازی هایی با قابلیت ایجاد شور و نشاط و در عین حال محتوی غنی، برداشته شده است. عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شناخت استعدادهای جوان در تولید بازی های رایانه ای بومی موجبات مقابله با بازی های رایانه ای هدفمند خارجی را فراهم می کند. وی همچنین خواستار ساخت بازی های رایانه ای متنوع و به روز بر اساس فرهنگ و آداب و رسوم کشورمان شد. به گفته حیدری، با توجه به ظرفیت های جهانی شدن فرهنگ ایرانی اسلامی، می توان از بازی های رایانه ای برای انتقال مفاهیم اسلامی و ترویج فرهنگ ایرانی به جهانیان اقدام کرد. وی همچنین بر ساخت آثار باکیفیتی که قابلیت رقابت با نمونه های خارجی خود را داشته باشند تاکید کرد. حیدری اظهار امیدورای کرد نسختین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران دستاوردهای بسیار ارزشمندی را برای این عرصه در پی داشته باشد. نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از 8 تا 12 اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می کند.

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای فرصتی مناسب برای رفع خلاء های موجود در تولید آثار بومی در این عرصه است. به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، علیرضا سلیمی با اشاره به برگزاری این رویداد هنری گفت: طراحان بازی های رایانه ای در غرب اهداف مشخص فرهنگی را در ساخت این بازی ها دنبال می کنند و در چنین شرایطی ما نباید از ظرفیت های فرهنگی بازی های رایانه ای غافل باشیم. وی افزود: بسیاری از بازی های رایانه ای و حتی انیمیشن و برنامه های کارتونی غربی آثاری مخرب بر کودکان و نوجوانان ما دارند و در این شرایط توجه به تولید بازی های رایانه ای داخلی فرصتی قابل توجه برای مقابله با تاثیرات این نوع آثار است. دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: خلاء حضور موثر در عرصه بازی های رایانه ای در سال های گذشته سبب شده تا غرب از این فرصت برای بهره برداری های فرهنگی اعتقادی خود استفاده کند و نخستین جشنواره بازی های رایانه ای می تواند فرصتی برای پرکردن این خلاء باشد. به گفته سلیمی، نخستین جشنواره بازی های رایانه ای در عین حال باید فرصتی برای شناخت استعدادهای جوان و ساخت بازی های رایانه ای بومی هدفدار باشد. وی ادامه داد: باید مسیر حرکت ورود به عرصه بازی های رایانه ای بومی به درستی تبیین شود و در این مسیر مسائلی همچون آموزش تربیتی، اعتقادی، علمی، مهارت آموزی و در راس همه این موارد فرهنگسازی به درستی لحاظ شود. دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خواستار فراهم کردن زمینه ای مناسب برای ساخت بازی های رایانه ای بومی و استفاده از ظرفیت های مغفول مانده در این عرصه شد. نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از 8 تا 12 اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می کند.


منبع : www.iw3cup.ir
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر