The Alian In The Red Hell طرح 3 بعدی جديدم

{ehsan}

کاربر سایت
Nov 29, 2005
2,177
نام
ehsan
سلام مجدد

به دوستان خوبم
. اين کاره جديدمه
خودم هم نميدونم چطور از آب در اومده. کارکتر که شمه بيگانه را داره
و بازم سعی کردم طرح از خودم باشه ولی شايد شباهتی به چيزی داشته باشه ...
ولی به هر حال ديگه چشم بسته طرح را زدم که اين شد​

پشت صحنه را از ترکيب چند صحنه و مقداری
polypaint مايا زدم.
اين بار روی جزييات کار نکردم و بيشتر سعيم رو اين بود که يک طرح کليه جديد
از خودم ارائه کنم

بازم واقعا ممنون ميشم نظرتونا بگيد و کم و کاستی ها را کوشزد کنيد
موارد مثبت هم خوب ....
منتظر نظرات با ارزشتون هستم . ممنون
اينم هم ياداوری کنم زدن صحنه ی background فقط برای ايجاد حسّی هست که
ميشه برای محيط اين کارکتر انتخاب کرد . ممکنه بهش بخوره يا نه ...


 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Dinosaur

Burning Hawk

کاربر سایت
Apr 2, 2008
1,613
نام
Hossein
مدلینگ کار خوبه ولی تو مرحله پست پروداکشن (ترکیب و تغیرات بافتی ، رنگی ، عمقی با استفاده از برنامه های مثل فتوشاپ ، Toxic و ... ) باید بیشتر کار کنی، ولی در کل تو هر کاری که ارائه میدی پیشرفت میبینم که خیلی خوبه ، با امید موفقیت هر چه بیشتر ...
 
  • Like
Reactions: {ehsan}

Fenris Wolf

کاربر سایت
Jan 9, 2009
8,739
نام
شروین
دوست عزیز طرحت هم خیلی جالبه هم گرافیک خوبی داره فقط یه ذره پس زمینه ش به نظرم کیفیتش پایینه
چشم هاش هم یه ذره کار کنی روش عالی میشه!(کارت حرف نداره)
 
  • Like
Reactions: {ehsan}

{ehsan}

کاربر سایت
Nov 29, 2005
2,177
نام
ehsan
Xerxes.King :
خوشحالم که پيشرفت ميبينيد . يک بار يه دوستی يه حرفی زد و گفت که برای کارات بيشتر ارزش
قائل باش . باور کنيد من ارزش قائلم ولی.... چی بگم . به هر حال شايد اين اولين باری بود
که توی photoshop پست پراداکشن را انجام دادم قبلا يا اصلا پس زمينه نداشت يا اينکه از
افکتهای real-time استفاده ميکردم در واقع يه چيزه خنده دار هست که من اين مدل را
با تموم جزئييات وارد مايا کردم (از zbrush) چيزی حدود 8 ميليون vertex !!!!
يعنی جا برای چيزی نبود که بزارم. خود مدل هم به صورت box proxy توی view port بود

چون هنوز با
displacement کنار نيمدم (يعنی اون با من کنار نيمده چون از zbrush 3.5 استفاده
ميکنم و zmapper نداره )
ولی دوست دارم کار را بيشتر به ديد مادلينگ ببينيد چون هنوز توی رندر و نور پردازی و ...
زياد کار نکردم. نهايتا بافت بوده.


ولی خوب شما هميشه پيشنهادات خوبی داريند که من البته دير اجراش
کردم. هنوز هم از همون blinn استفاده کردم. ولی جدا حرفتونا قبول دارم . بازم ممنون
=================
jaki :
بله درست ميگيد چون گفتم که روی جزئييات کار نکردم و اين بار فقط روی طرح کار
کردم چون توی تاپيک قبلی گفتم يه مدت مدل نميزنم . چون يکمی خسته شده بودم
ولی خوب اين شد که دوباره مدل زدم ولی اين بار انرژی کاملا نداشتم

فقط دوست دارم که به کارم به چشم مادلينگ نگاه کنيد. البته ايرادات را هم بگيد ممنون ميشم
نکات مثبت هم ...
باز هم سپاسگزارم

 

Burning Hawk

کاربر سایت
Apr 2, 2008
1,613
نام
Hossein
در واقع يه چيزه خنده دار هست که من اين مدل را
با تموم جزئييات وارد مايا کردم (از zbrush) چيزی حدود 8 ميليون vertex !!!!

چرا اینکارو کردید ، مبحث Retopologising برای همینه دیگه .

( مختصرا : چند ابزار در Zbrush وجود داره topology , rigging , و adaptive skin که به کمک این ابزار با حفظ سطح کیفی و تمام جزئیات کار تعداد polygon های ابجکت رو کاهش میده ، به کل این مبحث Retopologising می گویند . )

البته فکر میکنم که برای شما هنوز زوده که وارد مبحث پست پروداکشن بشید ولی برای آگاهی و اطلاعات بیشتر از لحاظ مهم بودن پست پروداکشن در مدلینگ پیشنهاد می کنم Gnomonology - The Making of Fume رو ببینید .

Fume.jpg
 

{ehsan}

کاربر سایت
Nov 29, 2005
2,177
نام
ehsan
چرا اینکارو کردید ، مبحث Retopologising برای همینه دیگه .

( مختصرا : چند ابزار در Zbrush وجود داره topology , rigging , و adaptive skin که به کمک این ابزار با حفظ سطح کیفی و تمام جزئیات کار تعداد polygon های ابجکت رو کاهش میده ، به کل این مبحث Retopologising می گویند . )

البته فکر میکنم که برای شما هنوز زوده که وارد مبحث پست پروداکشن بشید ولی برای آگاهی و اطلاعات بیشتر از لحاظ مهم بودن پست پروداکشن در مدلینگ پیشنهاد می کنم Gnomonology - The Making of Fume رو ببینید .

Fume.jpg

البته من هم گفتم که فقط به ديده مادلينگ نگاه کنيد چون شايد خودتون در جريان باشی من
اولين مدل​
low poly را پارسال بود
زدم
و اينجاا گذاشتم. چيزی وقت نيست شروع کردم
اين کار من توی
zbrush حدودا ميشه 4 يا پنجمين مدلم با حساب کار تمرينيم
من الان سعی کردم روی مادلينگ تمرکز کنم

آره مبحث retopology را گذرا ديدم. ولی خيلی دوست داشتم سرعت عملم توی طراحيه مدل خام
زياد بشه. اين
fume را هم الان ديدم تو ليست dvd جالبه خيلی واقعا ممنونم. ولی 2 تا مورد
را صادقانه بگم من هميشه از محيط
real-time خيلی خوشم ميآد و خيلی دوست داشتم اين مقدار
را وارد مايا کنم از طرفی هم خيلی دوست داشتم که از
effecte های real استفاده کنم تا
رندر های فوتوشاپ . چون کلا وارد محيط 2 بعدی که ميشم زياد دل به کار نميدم
ولی خوب حرف شما صحيح هميشه اونطور که ميخوام پيش نميره بعضی وقت ها محدوديت
سخت افزار دست و پا گير ميشه. ولی دارم آروم پيش ميرم
فقط سوالی که برای من مهمه اينه که آيا به نظر شما الان لازمه که به غير از بحث مادلينگ
که بافت هم شاملش شده به صورت حرفه اي (الان) روی اين مباحث کار کنم ؟(Post Production)
چون من هنوز رندر را هم استاندارد و حرفه اي کار نکردم .

 

Burning Hawk

کاربر سایت
Apr 2, 2008
1,613
نام
Hossein
مبحث پست پروداکشن مستقیما با مبحث رندرینگ در ارتباطه ، این مسئله نیاز به یادگیری چند مبحث دیگه است از دوربین و تنظیمات گرفته تا تکنیک های نور پردازی تا سایه زنی ، اشنایی با علم رنگ ، کنتراست و کلی چیز دیگه ... مثلا فرض کن ما یه مدل اژدهای کامل با جزئیات و تکستچر شده داریم ، و می خوایم این مدل رو وارد یک فیلم بکنیم به عنوان جلوه ی ویژه ، بصورت استاندارد ما باید مدل 3d رو وارد after effect کنیم ، اولین چیزی که میبینیم عدم کنتراست رنگ و آلفای اژده ها و فیلمه ، برای این کار برنامه هایی هستند مثل autodesk toxic و fusion و ... که این کار رو انجام می دهند ، در جلوه های ویژه سطح اولیه شما کاری به جز استفاده از فیل تر های رنگی در After effect برای هموزن ساختن کار ندارید ، ولی مایا دو راه حل برای این کار داره ، یکی ارتباط مستقیم با نرم افزار Toxic که ساخته شده خود Autodesk هست ، راه دیگر استفاده از Render passes در هنگام رندرینگ ، که این قابلیت رو به کاربر میده که تمام لایه های Texture , bump , shadows, indirect lighting , و .... رو به صورت خروجی مجزا از هم در اختیار بزاره تا با استفاده از هر برنامه ای بتونید تغیرات لازم رو به عمل بیارید ، برای درک بهتر این مبحث یه سر DVD Digital tutors - render passes in maya 2009 رو نگاه کنید .
_______________________________


برای مدلینگ هم هم بهتره برای شروع تمام قدرت رو بزاری رو دو ابزار Standard brush , Smooth brush این ابزار ، ابزار اساسی Sculpting هستند .
بنظر من مبحث مدلینگ رو بصورت کامل یاد بگیری خیلی بهتره تا اینکه بخوای کل مباحث انیمیشن رو رو با هم یاد بگیری ، من خودم هم چون اوایل آموزشم DVD مدلینگ نداشتم اول اومدم آموزش های رندرینگ و رو نگاه کردم الان تازه از دست امتحاناتم راحت شدم دارم دوباره مایا و zbrush مدلینگ رو شروع می کنم .
 
آخرین ویرایش:

{ehsan}

کاربر سایت
Nov 29, 2005
2,177
نام
ehsan
مبحث پست پروداکشن مستقیما با مبحث رندرینگ در ارتباطه ، این مسئله نیاز به یادگیری چند مبحث دیگه است از دوربین و تنظیمات گرفته تا تکنیک های نور پردازی تا سایه زنی ، اشنایی با علم رنگ ، کنتراست و کلی چیز دیگه ... مثلا فرض کن ما یه مدل اژدهای کامل با جزئیات و تکستچر شده داریم ، و می خوایم این مدل رو وارد یک فیلم بکنیم به عنوان جلوه ی ویژه ، بصورت استاندارد ما باید مدل 3d رو وارد after effect کنیم ، اولین چیزی که میبینیم عدم کنتراست رنگ و آلفای اژده ها و فیلمه ، برای این کار برنامه هایی هستند مثل autodesk toxic و fusion و ... که این کار رو انجام می دهند ، در جلوه های ویژه سطح اولیه شما کاری به جز استفاده از فیل تر های رنگی در After effect برای هموزن ساختن کار ندارید ، ولی مایا دو راه حل برای این کار داره ، یکی ارتباط مستقیم با نرم افزار Toxic که ساخته شده خود Autodesk هست ، راه دیگر استفاده از Render passes در هنگام رندرینگ ، که این قابلیت رو به کاربر میده که تمام لایه های Texture , bump , shadows, indirect lighting , و .... رو به صورت خروجی مجزا از هم در اختیار بزاره تا با استفاده از هر برنامه ای بتونید تغیرات لازم رو به عمل بیارید ، برای درک بهتر این مبحث یه سر DVD Digital tutors - render passes in maya 2009 رو نگاه کنید .
_______________________________


برای مدلینگ هم هم بهتره برای شروع تمام قدرت رو بزاری رو دو ابزار Standard brush , Smooth brush این ابزار ، ابزار اساسی Sculpting هستند .
بنظر من مبحث مدلینگ رو بصورت کامل یاد بگیری خیلی بهتره تا اینکه بخوای کل مباحث انیمیشن رو رو با هم یاد بگیری ، من خودم هم چون اوایل آموزشم DVD مدلینگ نداشتم اول اومدم آموزش های رندرینگ و رو نگاه کردم الان تازه از دست امتحاناتم راحت شدم دارم دوباره مایا و zbrush مدلینگ رو شروع می کنم .

آره نظر خودم هم روی قسمت ساخت مدل و نهايتا روی​
polypaint يا ساخته بافته.
پس شما هم مايا را انتخاب کرديد چه خوب !
من از اين 2 تا براش به علاوه
move brush يا همون tweak قديم به يک اندازه کار ميکنم
بعضا از
clay يا pinch هم استفاده ميکنم چند تا ديگه هم هست مثل magnify يا inflat

کلا اگر دقت کرده باشيد بزرگان اين صنعت حتی تو بعضی آموزش ها و از جمله حبيب زرگر پور
بيشتر رو اين نکته اشاره کردند که وار جزئيات فنی شدن درست نيست زياد
من البته ابزار ها را ياد ميگيرم ولی خيلی به الهام يا همون​
come from in side the mind
و
imagin اطمينان ميکنم نه فقط به خاطر اين مصاحبه ها که ديدم وقتی مدلی را ميخوام
از روی الگوی ديگری بزنم سخت ميشه ولی وقتی شروع به الگو زدن ميکنم احساس ميکنم
زندگی آسون تره !!! و دستم خيلی بازه
البته منکر اين نميشم که بر خلاف طرحهای 2 بعدی که حدودا 70 در صد هنر و 30 در صد ابزار و تکنيکه
طرح
CGI تقريبا بر عکس نه منکرش نميشم ولی همين هنر ديجيتال خيلی دست آدم را
باز ميزاره مخصوصا وقتی
WACOM داشته بشی !!! (يا يه قلم خوب)
واقعا معجزست
zbrush همراه قلم . انگار داری واقعا مجسمه ميزنی...
من خيلی طول کشيد که با
zbrush کنار امدم نه به خاطر سختی بلکه بر عکس آسون و
کاملا!!! انعطاف پذيره به خاطر فقط 1 مورد اونم
interface خيلی عجيبش
من شخصا هيچ نرم افزاری مخصوصا 3
d را شبيه به اينترفيس zb نديدم خيلی برام
گنگ بود. بر عکس
maya که واقعا با تموم گستردگيش راحت ميشه باش کار کرد
نمونش هم کليد
Ctrl+T خودتون ديگه ميدونيد چيا ميگم (مخصوصا وقتی shift يا Alt هم بعدش بگيريد)
ولی خدارا شکر الان دارم محيط
zbrush را بيشتر درک ميکنم.
و احساسی که دارم اينه کي توی
zbrush ما با همون نسبت مقدار هنر و تکنيک(ابزار) مواجه هستيم
اگر هم دقت کرده باشيد به ابزار سفال گری هميشه تشبيهش ميکنند .
پس فعلا نميخام بحث پست پرداکشن را جدی دنبال کنم . و دوست دارم کارم را در باب مادلينگ
مد نظر بگيرند البته فعلا. من منظور شما را همون اوّل گرفتم ميخوام بدونيد که نميخام لجبازی

کنم فقط دارم آروم پيش ميرم. بازم ممنون از شما دوست دلسوز
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر