معرفی و بررسی کنیکت

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

Aʍir Rәzʌ

کاربر سایت
May 12, 2008
4,749
Xbox360_kinect%202.jpg


درود :d

1-آشنایی با کینکت

از اونجایی که سنسور حرکتی جدید مایکروسافت، یعنی کینکت به تازگی منتشر شده و خیلی ها هنوز موفق به استفاده یا تست این سنسور نشدن، بد ندونستم تا یک معرفی و بررسی در مورد این سنسور بدعت آمیز بنویسم تا هم بیشتر باهاش آشنا بشید، و هم خرید مطمعن تری رو انجام بدید.
سال 2009 بود که در کنفرانس E3 شرکت مایکروسافت پس از شایعاتی که مبنی بر ساختن یک کنترل حرکتی برای Xbox سر زبان ها افتاده بود، کینکت که آن زمان با نام تجاری Project Natal شناخته میشد معرفی شد و تحسین همه ی حضار را در بر داشت، در سال گذشته و باز هم در کنفرانس E3 اینبار مایکروسافت با دستی پر تر آمد و علاوه بر رونمایی از شمایل جدید و تاریخ انتشار این وسیله، تست دقیقتری نیز انجام گرفت.

ابتدا قیمت این وسیله مشخص نبود تا اینکه قیمت آن 149.99 دلار مشخص شد که شاید برای یک وسیله جانبی زیاد جالب نباشد!

با معرفی کینکت از سوی مایکروسافت و موو از سوی سونی همه کنسول های این نسل دارای حسگر حرکتی خواهند بود، منتهی Wii دیگر نمیتواند پیروز این میدان باشد، زیرا با گرافیک پایین خود و کنترلر خود که دیگر قدیمی شده دیگر حرفی برای گفتن در برار غولی همچون کینکت و حتی موو ندارد.

کینکت سطحی براق داره و اندازه ای کوچک تقریباً برابر 3 وبکم کنار هم دارد که اثر دست و انگشت به راحتی روی آن نقش می بندد.

پس از زمان زیادی بازی کردن کمی داغ میکند ولی اصلاً نترسید، این اعجوبه ی کوچک خراب نمی شود و گرم شدنش طبیعی است.

کینکت هر زمان که کنسول را روشن کنید علاوه بر آنالیز کردن محیط، کمی توسط موتوری که در آن تعبیه شده است دوربین خود را جابجا کرده و بهترین نحوه قرار گیری را برای خود انتخاب میکند!

در ضمن، همیشه زمانی که قصد استفاد از کینکت را ندارید، آن را از کنسول یا ترجیحاً از برق بکشید، زیرا روشن میماند.


2-وصل کردن کینکت

kinect-unboxing-review-rm-eng-600.jpg


اولین چیزی که نظر انسان را به خود جلب میکند طراجی زیبای جعبه این وسیله است که جالب اینجاست این جعبه شامل دو بخش میشود، یک لایه کاغذ مانند روی جعبه و سپس خود جعبه که نقش و نگار خاصی به غیر از خطوط سبز و بنفش روی آن نیست، زمانی که در جعبه را باز کنید اولین چیزی که مشاهده میکند کینکت است که روی دوربین های آن برای جلوگیری از آسیب دیدن پوششی فوم مانند قرار گرفته است.

در ضمن جعبه کینکت از قسمت پایین یک سوراخ درست اندازه کاور یک بازی XBOX دارد که بتوانید بازی اشانتیون این دستگاه را مشاهده کنید!
خب، بهتره بعد از جیغ زدن (:D) از خوشحالی محتویات جعبه تون رو چک کنید، اگر کینکت رو بصورت جدا خریدین، باید خود کینکت (:D) یک نسخه از بازی Kincet Adventures و آداپتور مخصوص کینکت و چند دفترچه در جعبه موجود باشه؛ و اگر بصورت باندل خرید کردین، همه ی این متعلقات بجز آداپتور باید در جعبه موجود باشه. اما خوبه که یکم در مورد نحوه وصل کردن کینکت هم به شما توضیح بدم، اول از همه اگر کنسول شما از نوع قدیمی هست، باید از آداپتور کینکت استفاده کنید ولی اگر کنسول شما Slim باشه نیازی به استفاده از این آداپتور نیست؛ حالا شاید این سوال برای شما پیش بیاد که چرا برای مدل های قدیمی آداپتور میخواد و برای مدل های جدید این آداپتور لازم نیست، جواب ساده است، مدل های قدیمی Xbox ورودی کابل کینکت را که میتواند جریان برق زیاد از خود عبور دهد را ندارند و مجبور به استفاده مجزا از یک آداپتور AC میشوند.

en-US151_Xbox360_Kinect_Power_Supply_3VJ-00001.png

آداپتور کینکت


تصاویر آنباکسینگ کنسول:




3- راه اندازی کینکت

اول از همه سعی کنید کینکت رو در یک مکان امن و مناسب قرار بدین، که هم به محیط اشراف داشته باشه و هم امکان افتادنش وجود نداشته باشه.

centeralplacement.gif
sensor_placement_verticle.gif

مکان های مناسب قرار گیری کینکت

در ضمن، مکانی که میخواهید بازی کنید نباید سر و صدای زیادی داشته باشه، چون ممکنه باعث بروز مشکل در این دستگاه در اجرای فرامین صوتی شما بشه.

iconnoise.gif

سر و صدا موقوف!

بعد از وصل کردن کینکت به کنسول و روشن کردن اون، ابتدا کینکت چراغش سبز میشود (اگر برق بطور کامل به آن برسد، در غیر اینصورت چراغش قرمز شده و ارور خواهد داد)

kinectpoweron.gif

به کینکت برق کافی میرسد!

سپس از شما میخواهد که کنسول خود را آپدیت کنید (این آپدیت حجم حدودی 200 مگابایت را اشغال خواهد کرد)

DOOBE.jpg

اولین چیزی که پس از وصل کردن کینکت به Xbox مشاهده خواهید کرد

سپس کینکت از شما چند تست به عمل خواهد آورد که برای هرچه هماهنگ شدن دستگاه با شما لازم است.

اولین مرحله تست، ترک کردن شما (آنالیز کردن شما) و قرار دادن کینکت در مکان مناسب است.

kinect-tuner-review-rm-eng.jpg

تصویر کینکت برای آنالیز این شکلی است!

سپس تستی برای شناسایی صدا های اضافی مکانی که در آن بازی میکند به عمل خواهد آمد و پس از آن کینکت صدای تلوزیون را چندین بار در زوایای مختلف تست میکند؛ این تست ها در تشخیص صدای شما حین استفاده از کینکت بسیار موثر خواهند بود.

حالا کینکت آماده استفاده است! اما هنوز چند کار اضافی که دلخواه هستند باقی مانده اند.

با وصل کردن کینکت به Xbox یک صفحه جدید به نام Kinect Hub در دشبورد کنسول نمایان خواهد شد که میتوانید با دسته یا با تکان دادن دست در مقابل کینکت وارد این قسمت که مختص کینکت است شوید.

live_dashboard.jpg

همیشه تصویری کوچک از دید کینکت (هنگام وصل بودنش به کنسول) نسبت به محیط در کنار دشبورد نشان داده میشود.

در این بخش چندین گزینه وجود خواهند داشت که به ساین این کردن، تنظیمات، دیدن فیلم، اجرای بازی و ... تقسیم خواهد شد؛ در این بخش شما باید با تکان دادن دست خود روی گزینه مورد نظر توقف کرده و چند ثانیه دست خود را نگه دارید تا گزینه انتخاب شود، نحوه ی انتخاب گرینه در اکثر بازیها به این صورت است.

نحوه ی انتخاب گزینه ها کمی سخت است، اما پس از مدتی به آن عادت خواهید کرد.

تصاویر نحوه ی انتخاب گزینه ها:




در کل بخش کینکت هاب از کیفیت ساختاری و گرافیکی بالاتری نسبت به سایر بخش های دشبورد Xbox برخوردار است که در آن از مدل های سه بعدی نیز استفاده شده و روی هم رفته محیطی جمع و جور و زیبا را به ارمغان آورده است.

kinect-review-press-kinecthub-voice-rm-eng_600x338.jpg

محیط کینکت هاب (بعضی اوقات از شما خواسته میشود که کلمه ای را بگوید)

در این بخش همانطور که در تصویر مشاهده میکنید چند بخش مربوط به دیدن فیلم و ویدئو وجود دارد. نحوه ی دیدن و کنترل کردن فیلم توسط کینکت بسیار ساده است، شما میتوانید با استفاد از دست خود یا فرامنی صوتی به کینکت بگویید که کجا فیلم را متوقف کند، سریع رد کند و یا ...
در کل این بخش محدود به ویدئو های Last.fm و Zune میشود و شما نمیتوانید همه ی ویدئو ها را از این طریق مشاهد کنید که یک نقطه ضعف است.

یکی دیگر از استفاده های کینکت چت تصویری است که هنوز خودم هنوز موفق نشده ام اینکار را انجام دهم اما طبق گفته خود مایکروسافت و سایت Endgadget از کیفیت تصویری خیلی خوبی بعلت کیفیت VGA دوربین ها برخوردار نیست ولی کیفیت صوتی آن بسیار بالا است و جالب اینجاست که همه صدا های اضافی محیط را حذف کرده و فقط صدای شما را پخش میکند.

videokinect.jpg

بخش چت آنلاین

برای اینکار باید به بخش My Community رفته، سپس Kinect Video را انتخاب کرده و از میان دوستانتان کسی که کینکت دارد را انتخاب کنید و با او به صحبت بپردازید. (برای اینکار نیاز به اکانت گلد دارید)

familyvideochat.jpg

تصویری از چت تصویری

در بخش کینکت هاب گزینه ای به نام Kinect ID وجود دارد که همان ساین این اتوماتیک است، در این بخش کنسول از شما میخواهد که ابتدا پروفایل مورد نظر را برای ساین این اتوماتیک انتخاب کنید.

kinectid_start.jpg


سپس از شما خواسته میشود که علاوه بر جابجایی، در بعضی مواقع دستان خود را در حالتی رقص مانند تکان دهید.

kinectID_use.jpg

در این قسمت باید روی کاشی های سبز بروید

پس از انجام اینکار کینکت از شما میخواهد که روبروی آن باستید و سپس کار تمام است و از این به بعد هرزمان که جلوی کینکت بروید، چه تنها باشید چه با 3 نفر دیگر شما را شناسایی کند.

نکته: اگر در بخش کینکت هاب کنسول شما Kinect ID وجود ندارد، کنسول خود را به آخرین نسخه داشبورد آپدیت کنید.

kinectid_identifying.jpg

لبخند بزنید! کینکت دارد شما را شناسایی میکند

در این بخش، یعنی کینکت هاب شما قادر با دادن فرامین صوتی نیز خواهید بود که زیاد به درد بخور به نظر نمیرسد و بیشتر برای نشان دادن قدرت کینکت از آن استفاده شده است!

برای استفاده از این فرامین شما باید اول فرمان خود، کلمه Xbox را به زبان بیاورید، بعنوان مثال بگویید Xbox Play، که در اینصورت بازی اجرا میشود.

(استفاده از فرامین صوتی زمانی میسر است که تصویر یک میکروفون (به تصویر زیر توجه شود) در قسمت پایین - سمت راست صفحه نمایش، نشان داده شود.

femaletalker2.jpg



نکته: برای دوباره کالیبره کردن کنسول کافی است دسته کنسول را روشن کرده، دکمه وسط آن را فشار دهید، سپس به بخش Kinect Tuner رفته و در آنجا کارتی را که درون بازی کینکت ادونچرز است را مقابل کینکت قرار داده و در مقابل عینکی که روی صفحه نمایش ظاهر میشود قرار دهید تا کینکت به نوعی ریست شود.

کالیبره کردن به نوعی همان Master Reset است که همه تنظیمات کینکت رو ریست میکند، اینکار به درد زمانی میخورد که مکان قراری گیری کینکت عوض شده، در تشخیص حرکات شما مشکل دارد و یا زمانی که میخواهید کنسول را بفروشید.

مراحل کار بصورت تصویری:

1-
ptguidebtn.jpg


2-
tuner.jpg


3-
calibration2.jpg


4-
calibrate_eyes.jpg


5- (تمام!)
calibration_complete.jpg


برای دستیابی به کارت کالیبراسیون مجدد کینکت همانطور که گفته شد کافیست کارت سیاه رنگی را که در بسته کینکت ادونچرز، زیر دفترچه راهنما قرار دارد را برداشته و طبق دستور العمل مذکور عمل کنید.

5441_480x270.jpg

کارت ریست کننده! (روبرو)


5440.jpg


کارت ریست از پشت


نکته: سعی نکنید که از روی این کارت کپی کنید، زیرا ممکن است دستگاه آن را شناسایی نکند.

4-بازی با کینکت

خب، بحث اصلی ما همین قسمت است که در ادامه متن بطور مفصل در مورد عملکرد کینکت به شما دوستان عزیز توضیح خواهم داد.

زمانی که یک بازی کینکت را داخل درایو کنسول قرار داده و وارد بازی میشوید، در اکثر بازیها ها در همان ابتدا از شما خواسته میشود تا در مکان مناسب قرار بگیرید که این مکان بسته به یک، دو یا چند نفره بازی کردن بازی تغییر میکند و هرچه بازیکن ها بیشتر شوند فضای بیشتری مورد نیاز است. (این وسیله تا 4 نفر را بطور همزمان شناسایی میکند)

setupplayspacevid.jpg

بهترین مکان برای قرار گیری هنگام دو نفره بازی کردن

بحث بعدی در مورد توقف (Pause) در بازی ها است که در همه ی بازیهای کینکت به یک صورت انجام میگیرد، برای اینکار کافی است که دست جپ خود را، همانند تصویر زیر با زاویه 45 درجه (:D) بالا بیاورید و با نگه داشتن دست خود در این حالت تا چند ثانیه، بازی را متوقف کنید.

kinect-review-press-kinectleft-arm-control-2-rm-eng_600x338.jpg


مهمترین نکته ای که ذهن اکثر بازیباز ها و Xbox داران را به خود مشغول کرده است، وجود لگ در بازیهای کینکت است. در این رابطه باید به شما بگویم که مایکروسات معجزه کرده است! این دستگاه واقعاً عملکردی باور نکردنی که شاید روزی یک رویا برای انسان ها بود را به واقعیت تبدیل کرده است. درست است که کمی لگ دارد ولی آنقدر کم هست که اصلا در حین بازی با کینکت متوجه آن نشوید ( شاید بگویید دارم فن بازی در می آورم ولی حقیقت را تا خودتان بازی نکنید متوجه نخواهید شد) البته لگ کینکت با توجه به بازیهای آن متغیر است و کمترین لگ آن در بازی کینکت اسپورتس به چشم میخورد که تقریبا لگ ندارد.

kinect-lineup-review-rm-eng-600.jpg

چند نمونه از بهترین بازیهای کینکت

در اکثر بازیهای کنیکت کرکتر های مجازی بجای شما روی صفحه ظاهر خواهند شد که همه کارهای شما را مثل یک آینه تکرار خواهند کرد حتماً زمانی که برای اولین بار از این دستگاه استفاده کنید مثل من هیجان زده خواهید شد.

در مورد دقت این وسیله باید گفت که بسیار دقیق است و همه بدن شما را به بهترین نحو ممکن آنالیز کرده و حتی میتواند قد و ویژگی های بدنی شما را تشخیص دهد.

player-considerations.gif

قد مناسب برای کینکت

نکته مهم در مورد کینکت این است که شخص بازیباز باید حد اقل 1 متر قد داشته باشد تا کینکت بتواند اورا شناسایی کند، اگر کینکت در شناسایی فردی که بیش از یک متر قد دارد دچار مشکل شد سه ثانیه دست خود را در فاصله 5 سانتی متری از دوربین مادون قرمز دستگاه قرار نگه دارید (اصلاً و ابداً به لنز دستگاه دست نزنید) و سپس دست خود را از روی آن بردارید و به عقب بروید تا شما را ببیند، اگر باز هم درست نشد یکبار کابل هارا چک کرده و کنسول را خاموش روشن کنید و اگر نتیجه نگرفتید مشکل را با مایکروسافت در میان بگذارید.

handblock.gif

نحوه درست قرار گیری دست مقابل دوربین

و آخرین نکته اینکه مکان بازی شما نه، باید زیاد نورانی باشد و نه، باید زیاد کم نور باشد، توصیه مشود که نور آفتاب زیاد مکان بازی را در بر نگیرد و اصلا نوری به طور مستقیم روی کینکت نیافتد. (به شکل زیر توجه کنید)

badlighting300.gif


سوالات متداول در مورد کینکت

با تشکر از Fratos و heska

1-آیا کینکت با XBox360 های کپی دچار مشکل میشود؟
خیر،کینکت راحت به تمام xbox ها وصل میشود و کاری با کپی بودن یا نبودن دستگاه ندارد

2-آیا کینکت به XBox360 های قدیمی (Arcade,Elite و...) وصل میشود؟
بله،درون پک کینکت یک آداپتور مخصوص xbox های قدیمی وجود دارد که از طریق USB به XBOX وصل میشود.
کینکت رو اگه بخرید یک آداپتور درونش داره که برای دستگاه های Slim استفاده نمیشه.بعضی ها فکر میکنن که کینکت با وایرلس به Slim وصل میشه؛ ولی یه سیم هست که به پشت کینکت وصل شده و باید اون رو به Slim وصل کنید.
ولی برای ایکس باکس های غیر Slim شما باید اون سیم رو به آداپتور و سیم USB رو به ایکسباکس های غیر Slim وصل کنید.

آداپتور کینکت:
en-US151_Xbox360_Kinect_Power_Supply_3VJ-00001.png

3-آیا کینکت باید با ریجن دستگاه هماهنگ باشد؟
خیر،کینکت یک کنترلر هست و ریجن ندارد و با تمام ریجن ها سازگار است،فقط بازی توی پک کینکت به ریجن دستگاه شما بخورد.

4-آیا بازی های کینکت رو می شه کپی کرد؟
بله،بازی های کینکت هم مثل بقیه بازی های Xbox هست و کپی میشود.

5-آیا بازی های کینکت دارای Ap 2.5 هستن؟
اکثر بازیهای منتشر شده برای کینکت بدون نیاز به آپدیت کردن به LT+ اجرا میشوند (تا الآن)، مگر در بازی های آتی این دستگاه Ap 2.5 اضافه شود.

6-آیا برای کینکت باید داشبورد کنسول خود را آپدیت کنیم؟
بله،این آپدیت آخری (ورژن 2.0.12625.0) هم که برای xbox در xbox live آمد مخصوص کینکت و بازی کردن با این دستگاه بود.
توصیه میکنم آخرین نسخه دشبورد رو بریزید، چون ممکنه بعضی از ویژگی های کینکت در دشبورد های قدیمی موجود نباشه.

دانلود UPDATE نسخه ی Avatar دار با حجمی معادل 80MB

2.0.12625.0 Avatar - USB Flash Version
2.0.12625.0 Avatar - CD/DVD Version

7-آیا کینکت در اجرای حرکات کمی تأخیر دارد؟
خیر،بیشتر بازی های کینکت سرعتی بوده و شما باید با سرعت عمل زیاد بازی کنید و اگر این دستگاه کمی تأخیر داشت مطمئنا بازی کردن با کینکت خسته کننده میشد.

8-قیمت واقعی کینکت چند دلار است؟
قیمت واقعی کینکت 149.99 دلار است و با کمی مالیات شما در کشور های خارج از ایران می توانید 170 دلار این دستگاه را خریداری کنید

9-آیا این دستگاه در حال حاضر در ایران پیدا می شود؟
بله، منتهی با قیمتی بیشتر از بازار های جهانی

10-آیا کینکت باعث 3 چراغه شدن Xbox میشه؟
خیر،کینکت مثل یک کنترل میمونه حرکاتی که جلوی ایکس باکس انجام میدیم رو توی بازی پیاده میکنه.یک شرکت به بزرگی مایکروسافت اینقدر (احمق) نیست که بدون اینکه تمام مشکلاتی رو که کینکت میتونه برای ایکسباکس داشته باشه رو بررسی نکرده باشه (چی گفتم!!!!)
(نکته:بعد از بازی کزدن با کینکت اگه میخواستید یه بازی دیگه غیر از بازی های کینکت بکنید کابل اتصال کینکت به ایکس باکس رو بکشید چون اگر هم با کینکت بازی نکنید دستگاه روشنه و هنوز داره کار میکنه)

11-این سوال نیست جوابه: کینکت ولتاژ 110 تا 240 رو ساپورت میکنه

12-آیا مایکروسافت در حال حاضر بر روی یک کینکت جدید کار میکنه؟
خیر،اولا کینکت مشکلی نداره که بخواد عوضش کنه،دوما دستگاهی که 2 ماهه عرضه شده از رده خارجش نمیکنن

13-آیا بازی درون کینکت Free هستش؟(سوال تکراریه)
بله، به ریجن نوشته شده روی کاور توجه نکنید.

14-آیا تصاویر و فیلم هایی که در بازی گرفته میشود در ایکس باکس ذخیره میشه؟
عکس ها بر روی هارد ذخیره میشه ولی فیلم ها نه و شما میتونید عکس ها رو با USB از هارد بردارید.
برای اینکه بتونید فیلم ها را نگه دارید بعد بازی که فیلم رو نشونتون میده باید همون لحظه فیلم رو آپلود کنید و از سایت KINECTSHARE.COM دانلود کنید. یا از این روش استفاده کنید : آموزش دیدن عکسهای Kinect Adventure روی کامپیوتر
(اطلاع دقیق ندارم:عکس ها بعد 15 روز پاک میشن)

15-چطور میشه از فرامین صوتی کینکت استفاده کرد؟
همون اول یا در قسمت Kinect Tuner شما با درست طی کردن مراحل صوتی میتونید به راحتی از این قسمت استفاده کنید. (در متن توضیح کامل تر دادم)

16- هربار که جای کینکت عوض میشه باید دوباره کالیبرش کنم؟

مجبور به انجام اینکار نیستید، ولی برای تشخیص بهتر حرکات شما اینکار توصیه میشه.

17- فاصله مناسب برای بازی کردن با کینکت چقدر است؟
بسته به یک نفره و دونفره و بازی که انجام می دهید؛ بین 1.8 متر تا 2.1 توصیه میشود.


امیدوارم از این بررسی استفاده کرده باشید.

هرگونه کپی برداری از این متن بدون ذکر نام نویسنده و منبع غیر مجاز است.
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر