پوشش کامل the 3rd birthday در gamescom (مصاحبه+تريلر+تحليل و بررسي تريلر)

hrh-fourtyseven

کاربر سایت
Jun 4, 2007
285
نام
HRH

square enix که اکنون با فراغ خاطر از چندین نوع final fantasy در gamescom حضور يافته است و توانسته تمرکز بيشتري روي ساير بازي ها از جمله 3rd birthday داشته باشد.
ديروز تريلري از اين بازي در نمايشگاه پخش شد که خوشبختانه بر خلاف تريلر قبلي که 1 دقيقه بود بيش از 4 دقيقه درازا داشت.بخش عمده ي تريلر هم از گيم پلي بازي بود.

HIS965qj37mO11zS91cTE2Uy8r54hc4N.jpg


در ابتدا به چند سوالي که از کيتاسه در مورد بازي شد مي پردازيم.البته طبق معمول بخش عمده اي از سوالات تکراري بود که من قبلا در مورد اونا نوشتم و ديگه اونا رو اين جا نياوردم:

شما مي تونيد توضيح بديد که چه طور ارتباط و پيوندي ميان 3rd birthday و parasite eve هست؟

کيتاسه:کاراکتر اصلي 3rd birthday و همچنين setting (?) کاملا شبيه سري PE هستن ولي دشمن ها و همچنين داستان کاملا مجزا و متفاوت از سري PE هستن.در اصل ما دوست داشتيم که اين بازي يه عنوان جديد به نظر برسه تا يه ادامه براي بازي هاي قبلي.


بازي با سيک cinematic action-RPG شناخته شده مي خواستم بدونم آيا اين يعني بازي تحت تاثير فيلم هست يا اين که قسمت گسترده اي از بازي رو CG ها تشکيل مي دن؟

کيتاسه:راستش هر دو.کيفيت CG ها بسيار بالا هستند و ما به اين خاطر بسيار مفتخريم.اما داستان بازي بسيار رازآلود ه .aya در ابتدا حافظه اش رو از دست مي ده و به دنبال باز گرداندن اونه.راستش داستان بازي يه کم شبيه درام هاي تلوزيونيه.


دليل اين که بعد از 10 سال ساخت چنين بازي اي مورد توجه شما قرار گرفت چي هست؟

کيتاسه:اين به اين معنا نيست که ما تو اين 10 سال هيچ کاري در مورد parasite eve نکرديم , ما چندبار تلاش کرديم بازي رو ادامه بديم ولي هيچ کدوم از اونا به نتيجه نرسيدن.خوب ما بررسي کرديم و ديديم که مهمترين شاخصه ي بازي شخصيت اول اونه.(گويا آقاي کيتاسه خودشون هم متوجه نشدن چي گفتن!)

wp_01_1280x720.jpg


اما تريلر و بررسي اون:
تريلر رو از اين جا دانلود کنيد(شديدا توصيه مي کنم اوني که رو youtube هست رو دانلود نکنيد چون 60 mb دانلود مي کنيد ولي بعد پشيمون مي شيد)
HD حجم 82 mb

SD حجم 31 mb


تريلر با همان CG تکراري که در تريلر E3 هم بود آغاز مي شه (ظاهرا با توجه به پايين بودن رزولوشن psp سازندگان بازي يکي دو تا از CG ها را فقط مخصوص تريلر ها و با رزولوشن و کيفيت HD طراحي کردن).در اين جا اشاره اي به سالي که بازي در اون اتفاق مي افته(24 دسامبر 2012 !!!) و داستان و نام موجوداتي که بايد با اون ها بجنگيد(twisted يعني موجودات پيچ خورده) مي شه.تا دقيقه 1:15 به همين منوال پيش مي ره.از اون جا به بعد تا دقيقه ي 3:20 صحنه هايي از گيم پلي بازي نمايش داده مي شه و بعد از اون باز هم CG .

wp_02_1280x720.jpg


نکات مثبت و منفی ای که تا این لحظه از بازی مشخص شده رو بررسی کردم.البته اینا کاملا نظر شخصی منه و دلیلی نداره که همشون درست یاشن.


نکات مثبت:
- کيفيت CG ها واقعا بالاست و آدم جدا لذت مي بره.
- ضرب آهنگ بازي و مبارزات بسيار سريع هستند .
- در طول تريلر مدام از قابليت overdive استفاده مي شه که نشان دهنده ي ميزان تاثير و نقش بزرگ اين قابليت در بازي هست.به طوري که شما دائما براي مبارزه با موجودات بزرگ از اين قابليت استفاده کنيد(توضيح: overdive قابليتي است که aya مي تواند به سرعت به بدن سربازان ديگر نفوذ کند و جسم ساير سربازاني که در بازي هستند را تحت کنترل بگيرد)
- در parasite eve2 یکی از نقاط ضعف بازی عدم وجود المان های اکشن یعنی واکنش های مناسب برای جاخالی دادن و .... بود اما در T3B حرکات ژانگولر به بازي اضافه شده که در حين مبارزات می تونه خیلی کمک کننده باشه.
- سختی بیش از حد بازی .اگر در دقیقه 2:18 تریلر دقت کنید aya در حال مبارزه با موجودی تنها با دریافت یک ضربه نیمی از جان(خون!) خود را از دست می دهد!
- مبارزه با موجوداتی بسیار بزرگ و پیچیده که واقعا در بازی های دیگه به عنوان رئیس نشان داده می شوند.
- فیزیک بسیار عالی بازی. به حرکات سریع و شکل و شمایل موجودات دقت کنید تا به این موضوع پی ببرید.
- وجود انرژی ها و قدرت های خاص aya که در سری های قبل هم وجود داشت.البته در تریلر استفاده ای از این قدرت ها نشده بود ولی نمودار liberation در پایین صفحه نشان دهنده ی اینه که این مسئله وجود دارد(البته در دقیقه ی 3:10 چند خط شبیه رعد و برق در حال چرخش دور موجود هستند که می تونه یکی از این انرژی ها باشه یا این که نه مربوط به خود اون موجود باشه...)


نکات منفی:
- بازی کاملا real time شده است.به نظر من این اصلا خوب نیست حتی در حین تعویض سلاح نیز منویی ظاهر می شود که شما باید کاملا realtime به انتخاب اسلحه بپردازید(دقیقه ی 2:32).به نظر من با توجه به روال دو شماره ی قبلی بازی این اصلا قابل تحمل نیست!
- نکته ای که بیش از همه منو نگران کرده این که تا این لحظه هیچ صحبت یا صحنه ای در مورد آیتم های بازی نشده.هر کسی که PE1 و PE2 رو بازی کرده تو این نکته با من کاملا موافقه که یکی از جالب ترین قسمت های بازی سر و کله زدن و مدیریت کردن آیتم های بی شمار با کاربرد های کاملا متفاوت , سلاح های متفاوت و فشنگ های متفاوت با کاربردهای خاص و ویژه برای هر کدام و تلاش برای یافتن این آیتم ها در جای جای بازی بوده است.این که به یکباره در این شماره تمام این موارد حذف شده باشد بازی را کاملا غیر قابل تحمل خواهد کرد.البته هنوز دقیقا معلوم نیست وضعیت آیتم ها چگونه باشد ولی موارد زیادی شاهد این مدعاست که آیتمی در بازی وجود ندارد از جمله: همین realtime شدن بازی و این که در هیچ تریلری منوی مربوط برای نگه داری آیتم وجود ندارد.همچنین پر شدن تدریجی نمودار liberation در حین مبارزه.
با این حال امیدوارم که square enix چنین حماقتی نکرده باشه.که در این صورت خودم یه گروهک به نام جند الپارازیت راه می اندازم اسمم رو هم می ذارم سنگی و میرم انتقام PE رو ازشون می گیرم.:d
- با وجود این که طراحی موجودات به این پیچیدگی کاری بس دشوار است اما این مسئله باعث بیش از حد تخیلی شدن بازی شده .در دو شماره ی قبلی موجودات با فیزیک و شکل و شمایل موجودات واقعی بودن مثلا انسان موش اسب و ...

همین دیگه.فقط امیدوارم این بازی همون چیزی باشه که 10 سال انتظارش رو کشیدم .یعنی بازی ای که پتانسیل 10 سال بازی کرد رو داشته باشه .درست مثل دو شماره ی قبل....
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
و همچنين setting (?)

منظورش تم، سبک و کلیت داستان هست. یعنی درسته که داستانش مجزا هست اما دقیقا همون حسی رو به ما میده که نسخه های اصلی میدادن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر