تولید بازی رایانه ای " به رنگ ارغوان" نیازمند یک فیلمنامه قوی است

GARY OLDMAN

کاربر سایت
Jun 4, 2010
44
نام
prince of persia
files_news__ircg01[w250h182mresizeByMaxSize].jpg

تهیه کننده فیلم " به رنگ ارغوان" با یادآوری تمایل برای ساخت بازی رایانه ای بر اساس داستان این فیلم، در عین حال گفت که هنوز تصمیم خاصی در این باره نگرفته است.
سید جمال ساداتیان در گفت وگو با کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای، با خاص توصیف کردن داستان به رنگ ارغوان ، توضیح داد: تولید بازی با بهره گیری از داستان فیلم در صورت نداشتن دقت و تجربه لازم، ممکن است از تاثیر بر مخاطب بکاهد.
این تهیه کننده سینما با بیان اینکه در حال حاضر هنر - صنعت بازی های رایانه ای و فیلمسازی کشور تعامل چندانی با یکدیگر ندارند، افزود: به نظر می رسد که در سال گذشته اقداماتی در این خصوص انجام شده اما هنوز این تعامل وارد شکل اجرایی نشده است. البته اگر قرار باشد هنر - صنعت فیلمسازی با بازی سازی ارتباط برقرار کند، این ارتباط باید به گونه ای باشد که به ضد ارزش تبدیل نشود..
تهیه کننده فیلم "به رنگ ارغوان" ادامه داد: اگر تعامل سینما و عرصه بازی های رایانه ای مثبت ، سازنده و حرفه ای نباشد، نمی تواند منشا تحول در حوزه های یادشده قرار گیرد..
وی تصریح کرد: برای برقراری یک تعامل مثبت و مطلوب بین این دو حوزه باید عرصه بازی های رایانه ای در کشور از فناوری و توانایی علمی بالایی برخوردار باشد..
این تهیه کننده سینما با بیان اینکه نرم افزارهای پیچیده، پیشرفته و دانش فنی مناسب در حوزه بازی های رایانه ای در کشورکمتر یافت می شود، افزود: باید دقت شود که در صورت ساخت بازی رایانه ای بر اساس فیلم سینمایی، بازی ساخته شده از اصل و محتوای فیلم زیاد دور نباشد.
ساداتیان با یادآوری اینکه سناریو در تولید بازی رایانه ای از اهمیت بسیاری برخودار است، گفت: یکی از دلایل موفقیت بازی های خارجی و فروش بالای آنها، بهره گیری از سناریوهای قوی است که به بازی جان می دهد.
وی ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی بازی های رایانه ای می توانند با استخدام و بکارگیری نویسند گان مجرب و نوشتن داستان، به توسعه بازی های داستانی در کشور کمک کنند.
تهیه کننده فیلم "دایره زنگی" گفت: در گذشته ماجرای بازی، از زبان یکی از شخصیت ها نقل می شد و یا اینکه بازیگر در قالب نوشته های داخل بازی نقل می شد، اما امروزه با پیشرفت فناوری مدل سازی و انیمیشن، هم اکنون روایت داستان به صورت فیلم های انیمیشنی در خلال بازی یا به صورت تعامل مستقیم کاراکتر با شخصیت های دیگر روایت می شود.
ساداتیان با بیان اینکه تولیدکنندگان بازی های خارجی گرایش بسیاری به سمت ادبیات و سناریو نویسی دارند، گفت: تولیدکنندگان ما نیز برای موفقیت در تبیین الگوی حوزه بازی ، باید به سمت یک هنر تمام عیار پیش بروند و از قابلیت های سناریو نویسی کمک بگیرند.
این تهیه کننده سینما همچنین حمایت از تولید بازی های داخلی و عرضه آن در قالب نمایشگاه وجشنواره توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای را زمینه ای برای ایجاد چرخه مناسب اقتصادی در این عرصه عنوان کرد و یادآورشد: ایجاد علاقه و جذابیت برای حضور سینماگران در عرصه بازی می تواند در ارتقای سینما و این هنر صنعت تاثیرگذار باشد.

منبع
 

aliatlas

کاربر سایت
Jul 16, 2008
1,922
lol
آقا یکی به اینا بگه اصلا نسازن بازی بهتره
یا یه چند تا بسازن خودشون بازی کنن
هر وقت شبیه بازی کامپیوتری شد عرضه کنن
بازی ایرانی=آبرو ریزی
نه خلاقیتی نه گیم پلی نه گرافیک و نه جذابیت
آقا شما یکی از موارد بالا رو رعایت کنید اصلا داستان نمیخواد داشته باشه چه برسه به فیلم نامه
 

kiya

کاربر سایت
Oct 30, 2006
3,332
نام
کیا
نمیدونم چه اصراریه ایرانیا بازی بسازن اونم بدون کمک خارجیا ! همه چیزمون با مشارکت خارجیاس
بازی هم با کمک خارجیا بسازن دیگه :D
از این اسمها هم خیلی بدم میاد یاد سریالهای خنک تلویزیون میافتم.
 

Marchmalow

کاربر سایت
Feb 2, 2010
25
نام
Alone
کاملا حرف Aliatlas تایید میشه
جدای از تمام آبروریزی هایی که این بازی ها می کنند , کلی هم هزینه برای ساختشون صرف میشه. درسته که این هزینه ها در مقیاس جهانی خیلی ناچیزه , اما برای این بازی ای که حداقل استاندارد رو برای عرضه نداره خیلی زیاد هم هست!
پ.ن : تازه گیمر بیچاره هم باید کلی وقتشو برای انجام بازی بزاره! ;;)
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر