Alice: Madness Returns | PC

Developer: Spicy Horse
Publisher: Electronic Arts Inc
genre: action / TPP
platform: PC - 360 - PS3
release date: June 17
27 خرداد
play modes: single player
ESRB: 16+​

amr_hero_1_656x369.jpg

582694187.jpg

582693734.jpg

داستان :​

11 سال پیش بر اثر یک حادثه ی آتش سوزی , خانواده ی آلیس کشته شدند و او هم دچار سوختگی شد و ترسی وحشتناک , ذهن او را تصاحب کرد. بعد از آن حادثه , آلیس در تیمارستان Rutledge بستری شد و در دنیای فانتزی Wonderland با اجنه ها به جنگ پرداخت. حال پس از 10 سال , او توانسته خود را نجات دهد ولی هنوز هم تاثیرات روانی آن حادثه ی وحشتناک , برایش باقی مانده اند.​

آلیس در این بازی پس از مرخصی از تیمارستان به یک مرکز مراقبتی روانی در شهر لندن می رود ولی ترس همچنان او را تنها نمی گذارد. پس تصمیم می گیرد با رفتن به سرزمین عجایب , بر مشکلات و ترس خود فائق آید.​

آیا او می تواند با ترس و شیاطین موجود در سرزمین عجایب مبارزه کند و بر آنها پیروز شود ؟​



وبسایت رسمی :
http://www.ea.com/alice


نقدی بر بازی:
-------------------
امتیازات(از 10):
===================
گیم پلی: 7.5
گرافیک: 8
صدا و موسیقی: 8.5
داستان: 9
----------------------
امتیاز کل: 8
----------------------
گیم پلی:
=========
مطمئنا با یکی از بهترین بازیهای پلتفرمر سه بعدی روبرو هستیم. پرش از سکویی به سکویی دگر بهمراه پرشهای چند گانه. قسمت جنگی بازی هم نسبتا خوب کار شده و با وجود 4 نوع اسلحه ی متفاوت و عجیب و غریب شاهد مبارزاتی بینظیر هستیم. اسلحه های بازی را هم می توان با خرج کردن دندانهای جمع آوری شده ارتقاع داد. تنوع دشمنان و هیولاهای بازی هم نسبتا خوب هست و برای کشتن هر کدام باید از اسلحه های مختلف و یا ترکیبی از آنها استفاده کرد. به نظر من تنها مشکل در قسمت گیم پلی بازی, سخت بودن بعضی مراحل و غولهای بازیست که باعث میشه یک قسمت رو بارها و بارها انجام داد تا بتوان موفق شد مخصوصا اینکه بعضی چک پوینت ها در محل مناسبی قرار نگرفته اند و آدم رو مجبور میکنه که قسمتی را بارها تکرار کرد. امکاناتی مانند کوچک و بزرگ شدن و یا نامیرا شدن شدن برای مدتی کوتاه در صفحه ای سفید و قرمز و همچنین بازیهای کوچک و فکری گنجانده شده در طول بازی, از جمله نوآوریهای جذاب بازیست که بر تنوع بازی افزوده و کمی از تکراری شدن آن می کاهد. دو قسمتی که من از آنها خیلی خوشم آمد یکی قسمتی بود که با خوردن کیک ناگهان آلیس بزرگ شده و مانند یک غول می تونستیم تمام کارت ها رو زیر پا له کنیم و به تخریب ساختمان ها و برج ها بپردازیم. یکی دیگه هم مربوط میشه به مینی گیم پلتفرمر دوبعدی که مانند یک بازی Side-Scrolling باید کنترل آلیس را به عهده بگیریم و از روی دره ها بپریم. علاوه بر گرافیک دو بعدی بینظیر و هنری این قسمت پلتفرمر, امکان بازی تنها با یک دست (کیبورد) از نکات جالب و مثبت آن بود و به نظر من این قسمت پلتفرمر دوبعدی خودش به تنهایی میتونه به یک بازی بینظیر تبدیل بشه البته با وجود مراحل بیشتر.

گرافیک:
========
با اینکه بازی از موتور نسبتا قدیمی Unreal Engine 3 استفاده میکنه با اینحال از گرافیکی قابل قبول بهره میبره و این موضوع را می توان در طراحی شخصیتها مخصوصا شخصیت آلیس بخوبی مشاهده کرد. با این وجود نقطه ی قوت گرافیک بازی مربوط به طراحی هنری بازیست که استفاده از شخصیتها و مناظر خلاقانه, بر زیبایی بازی افزوده اند.

صدا و موسیقی:
==============
صداگذاری شخصیتها و دیالوگهای گفته شده در طول بازی, بوسیله ی صداگذاران خوبی گفته شده و در اکثر مواقع, صداها با شخصیتهای بازی هماهنگی خوبی دارند و به بهتر گفته شدن روایت بازی کمک بسزایی کرده اند. موزیـکهای بکار گرفته شده در مراحل بازی و موسیقی منوی بازی نیز بسیار زیبا انتخاب شده اند و هماهنگی بسیار خوبی با جو بازی دارند.

داستان:
========
با اینکه داستان بازی ربط زیادی به داستان اصل و معروف Lewis Carroll ندارد و تنها از شخصیتهای اصلی داستان در این بازی استفاده شده, هنر نویسنده ی بازی و همچنین کارگردان معروف آن American McGee کاملا ملموس است. داستانی که تا انتهای مرحله ی آخر, گیمر را بر پشت در های بسته ی راز آتش گرفتن خانه ی آلیس, نگه می دارد و با پخش میانپرده هایی اکثرا دو بعدی, بخوبی روایت می شود. من بشخصه از نوع طراحی این میانپرده های دوبعدی خیلی خوشم اومد.

گفته ی آخر:
============
Alice: Madness Returns یک تجربه ی ناب, آمیخته با طراحی های منحصربفرد و موسیقی دلنشین است که همراه با داستانی درگیرکننده, لذتی فراموش ناشدنی را برای گیمر به ارمغان می آورد. لذتی که مطمئنا بدون کارگردانی معجزه آسایAmerican McGee امکان پذیر نبود. کارگردانی که توانسته با استفاده از هنر و استعداد بازیسازان چینی, یک بازی ناب را بار دیگر به جهان عرضه کند.

پ.ن:
هر گونه استفاده از این مطلب در هر سایتی کاملا آزاد است
 
آخرین ویرایش:

KITO

کاربر سایت
Nov 1, 2009
180
نام
KITO
خوب همین چند دقیقه پیش اینم تموم شد ... و ارزش دوباره بازی کردن رو نداره ( به هیچ وجه )

در مورد اون بطریها هم تو قسمت Game Manual بازی نوشته واسه باز شدن عکسهای تو قسمت Extra Content هستش و یه جورایی اصلا چیز بدرد بخوری نیست ...

لباسها هم از اول بازی یه سریهاشون باز هستن ولی یه تعدادیشون بر اساس مراحل باز میشن و مرتبط با اون مرحله هستن ... و دوتا نکته وجود داره ... بعضی لباسها واقعا به جو بازی میان ( مخصوصا اون لباس که شبیه لباساهای گاگا هستش ) و تا حدودی بازی رو راحت‌تر میکنه ... واقعا ایده‌ی خوب و جالبیه که تو بازیهای این سبکی ( اکشن ادونچر ) بشه کاراکتر رو تغییر داد ( حتی به صورت جزئی ) ... اگه تو بازیهایی مثل پرینس و ... هم این قابلیت باشه خیلی جالب میشه ...
میگم این Alice با اون Alice در سرزمین عجایب ( فیلم جدیده نه کارتون قدیمی ) فرق داره ؟؟؟ آخه اون داستانش و اسمش با این فرق میکرد ...اون یکی اسمش Alice McGillion بود ولی این اسمش Alice Liddle هستش ...
 
آخرین ویرایش:

raya2

کاربر سایت
May 21, 2008
5,782
Alice: Madness Returns

چون این بازی زیبا رو تازه تموم کردم, یک نقد کوتاهی براش می نویسم:

امتیازات(از 10):
===================
گیم پلی: 7.5
گرافیک: 8
صدا و موسیقی: 8.5
داستان: 9
----------------------
امتیاز کل: 8
----------------------
گیم پلی:
=========
مطمئنا با یکی از بهترین بازیهای پلتفرمر سه بعدی روبرو هستیم. پرش از سکویی به سکویی دگر بهمراه پرشهای چند گانه. قسمت جنگی بازی هم نسبتا خوب کار شده و با وجود 4 نوع اسلحه ی متفاوت و عجیب و غریب شاهد مبارزاتی بینظیر هستیم. اسلحه های بازی را هم می توان با خرج کردن دندانهای جمع آوری شده ارتقاع داد. تنوع دشمنان و هیولاهای بازی هم نسبتا خوب هست و برای کشتن هر کدام باید از اسلحه های مختلف و یا ترکیبی از آنها استفاده کرد. به نظر من تنها مشکل در قسمت گیم پلی بازی, سخت بودن بعضی مراحل و غولهای بازیست که باعث میشه یک قسمت رو بارها و بارها انجام داد تا بتوان موفق شد مخصوصا اینکه بعضی چک پوینت ها در محل مناسبی قرار نگرفته اند و آدم رو مجبور میکنه که قسمتی را بارها تکرار کنه. امکاناتی مانند کوچک و بزرگ شدن و یا نامیرا شدن شدن برای مدتی کوتاه در صفحه ای سفید و قرمز و همچنین بازیهای کوچک و فکری گنجانده شده در طول بازی, از جمله نوآوریهای جذاب بازیست که بر تنوع بازی افزوده و کمی از تکراری شدن آن می کاهد. دو قسمتی که من از آنها خیلی خوشم آمد یکی قسمتی بود که با خوردن کیک ناگهان آلیس بزرگ شده و مانند یک غول می تونستیم تمام کارت ها رو زیر پا له کنیم و به تخریب ساختمان ها و برج ها بپردازیم. یکی دیگه هم مربوط میشه به مینی گیم پلتفرمر دوبعدی که مانند یک بازی Side-Scrolling باید کنترل آلیس را به عهده بگیریم و از روی دره ها بپریم. علاوه بر گرافیک دو بعدی بینظیر و هنری این قسمت پلتفرمر, امکان بازی تنها با یک دست (کیبورد) از نکات جالب و مثبت آن بود و به نظر من این قسمت پلتفرمر دوبعدی خودش به تنهایی میتونه به یک بازی بینظیر تبدیل بشه البته با وجود مراحل بیشتر.

گرافیک:
========
با اینکه بازی از موتور نسبتا قدیمی Unreal Engine 3 استفاده میکنه با اینحال از گرافیکی قابل قبول بهره میبره و این موضوع را می توان در طراحی شخصیتها مخصوصا شخصیت آلیس بخوبی مشاهده کرد. با این وجود نقطه ی قوت گرافیک بازی مربوط به طراحی هنری بازیست که استفاده از شخصیتها و مناظر خلاقانه, بر زیبایی بازی افزوده اند.

صدا و موسیقی:
==============
صداگذاری شخصیتها و دیالوگهای گفته شده در طول بازی, بوسیله ی صداگذاران خوبی گفته شده و در اکثر مواقع, صداها با شخصیتهای بازی هماهنگی خوبی دارند و به بهتر گفته شدن روایت بازی کمک بسزایی کرده اند. موزیـکهای بکار گرفته شده در مراحل بازی و موسیقی منوی بازی نیز بسیار زیبا انتخاب شده اند و هماهنگی بسیار خوبی با جو بازی دارند.

داستان:
========
با اینکه داستان بازی ربط زیادی به داستان اصل و معروف Lewis Carroll ندارد و تنها از شخصیتهای اصلی داستان در این بازی استفاده شده, هنر نویسنده ی بازی و همچنین کارگردان معروف آن American McGee کاملا ملموس است. داستانی که تا انتهای مرحله ی آخر, گیمر را بر پشت در های بسته ی راز آتش گرفتن خانه ی آلیس, نگه می دارد و با پخش میانپرده هایی اکثرا دو بعدی, بخوبی روایت می شود. من بشخصه از نوع طراحی این میانپرده های دوبعدی خیلی خوشم اومد.

گفته ی آخر:
============
Alice: Madness Returns یک تجربه ی ناب, آمیخته با طراحی های منحصربفرد و موسیقی دلنشین است که همراه با داستانی درگیرکننده, لذتی فراموش ناشدنی را برای گیمر به ارمغان می آورد. لذتی که مطمئنا بدون کارگردانی معجزه آسایAmerican McGee امکان پذیر نبود. کارگردانی که توانسته با استفاده از هنر و استعداد بازیسازان چینی, یک بازی ناب را بار دیگر به جهان عرضه کند.

پ.ن:
هر گونه استفاده از این مطلب در هر سایتی کاملا آزاد است
 
آخرین ویرایش:

SLASH1

کاربر سایت
Jan 15, 2007
3,347
دوستان راست می گن این از مافیا هم فریم گیر تر هست من تا 21 فریم هم افت داشتم اما مجموعا خیلی بد نیست همیشه اینطوری نمی شه می شه بازی کرد

بازیشم خوبه اما اگه طراحی هنری زیباش نبود گرافیکش زباله می شد چون از لحاظ تکنیکی هیچی نداره
 

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
بازی واقعا طولانی هست.)x
بعد از 10 ساعت الان مرحله 5 هستم. زیادی طولانی بودن بازی هم باعث شده که اواسط کار بشدت تکراری بشه.
 

raya2

کاربر سایت
May 21, 2008
5,782
بازی واقعا طولانی هست.)x
بعد از 10 ساعت الان مرحله 5 هستم. زیادی طولانی بودن بازی هم باعث شده که اواسط کار بشدت تکراری بشه.
طولانی هست ولی ارزششو داره - چون داستانش توی مرحله ی آخر رو میشه
البته اون تکراری شدن رو تا حدی موافقم - میتونست مثلا با افزودن چند تا شخصیت قابل بازی دیگه , کمی بازی رو متنوع تر کنه و یا مراحلی مثل اون مرحله ی بزرگ شدن یا اون مرحله ی تیمارستان رو بیشتر کنه
 

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
طولانی هست ولی ارزششو داره - چون داستانش توی مرحله ی آخر رو میشه
البته اون تکراری شدن رو تا حدی موافقم - میتونست مثلا با افزودن چند تا شخصیت قابل بازی دیگه , کمی بازی رو متنوع تر کنه و یا مراحلی مثل اون مرحله ی بزرگ شدن یا اون مرحله ی تیمارستان رو بیشتر کنه

مرحله تیمارستان واقعا عالیه. البته فقط بخشی که آلیس تو تیمارستان هست. تو همین مرحله قسمتی هست که چند تا بچه هستن که به طرز چندش آوری بدنشون تکه تکه شده. اون قسمتش هم علاوه بر چندش اور بودن واقعا فوق العاده بود. :d
 

شیپورچی

کاربر سایت
Jul 16, 2011
18
امروز تو سایت انویدیا بودم که اینو دیدم.
http://international.download.nvidi...al/videos/AliceMadnessReturnsGeForcePhysX.flv

شما هم حتما ببینید . آخرش میگه : شما برای اینکه از پس فیزیک این بازی بربیاید یک 560 کفایت می کنه. این یعنی 460 کفایت نمی کنه !

کلا توضیحاتی در باره فیزیک بازی میده .
 

Aren

کاربر سایت
Jul 29, 2006
324
آقا ما بازی میکردیم تازه نصب کرده بودم یه 20 دقیقه ای باز کردم که یه هو یه ارور داد و از بازی اومد بیرون ارورشو یادمت نیست یه ارور قرمز زنگ بود که نوشته بود نرم افزار نمی دونم چی یادم نیست دقیقا بعد که اوکی رو زدم یه نوشته دیگه اومد اونم که ok زدم بازی کاملا بسته شد مشکل از کرک بازی؟؟ یا چیز دیگه؟
 

se7en123456

کاربر سایت
Dec 22, 2009
451
نام
محمد رضا
آقا ما بازی میکردیم تازه نصب کرده بودم یه 20 دقیقه ای باز کردم که یه هو یه ارور داد و از بازی اومد بیرون ارورشو یادمت نیست یه ارور قرمز زنگ بود که نوشته بود نرم افزار نمی دونم چی یادم نیست دقیقا بعد که اوکی رو زدم یه نوشته دیگه اومد اونم که ok زدم بازی کاملا بسته شد مشکل از کرک بازی؟؟ یا چیز دیگه؟

مشكل صد در صد از كرك بازي هست
 

Gabit0

کاربر سایت
Aug 29, 2010
545
نام
گابريل
آقا ما بازی میکردیم تازه نصب کرده بودم یه 20 دقیقه ای باز کردم که یه هو یه ارور داد و از بازی اومد بیرون ارورشو یادمت نیست یه ارور قرمز زنگ بود که نوشته بود نرم افزار نمی دونم چی یادم نیست دقیقا بعد که اوکی رو زدم یه نوشته دیگه اومد اونم که ok زدم بازی کاملا بسته شد مشکل از کرک بازی؟؟ یا چیز دیگه؟

من هم دقيقن همين مشكل رو دارم ونميتونم بازي كنم، همه ي كركهايي كه به دستم ميومد رو هم امتحان كردم ولي درست نشد، شما اگه مشكلت حل شد به من هم يه ندا بده تا از خماري در بيام:-s
 

Gabit0

کاربر سایت
Aug 29, 2010
545
نام
گابريل
دوستانی که مشکل بیرون اومدن از بازی رو دارن، من یه راه حلی پیدا کردم که بدک نیست، برید توی قسمتequipو لباس الیس رو عوض کنین، اینجوری تا چنتا چک پوینت میتونید برید جلو و دوباره و دوباره . . .
 

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
دوستانی که مشکل بیرون اومدن از بازی رو دارن، من یه راه حلی پیدا کردم که بدک نیست، برید توی قسمتequipو لباس الیس رو عوض کنین، اینجوری تا چنتا چک پوینت میتونید برید جلو و دوباره و دوباره . . .
خروج از بازی به خاطر کرک هست.
اگه از کرک اسکیدرو استفاده میکنید حتما عوضش کنید. کرک Reloaded کاملا سالم هست. من با اون بازی رو تموم کردم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر