Sid Meier's Civilization V | PC

Civilization-V-Title.jpg




بخش 1) اطلاعات بازی:

Developer: Firaxis Games
Publisher: 2K Games
Platform: PC
Genre: Historic Turn-Based Strategy
Release Date: September 21, 2010


بخش 2) لینک ها:

سایت رسمی بازی
دانلود تریلر بازی



بخش 3) توضیحات:

قکر کنم همتون سری بازی Civilization رو میشناسید. یکی از بهترین بازیهای تاریخ که نسخه پنجم این سوپر محبوب تا چند ماه دیگه وارد بازار میشه.
عنوان شده که بازی دارای 18 تمدن هست که اونها رو از عصر سنگ تا عصر تکنولوژی و فضا هدایت میکنید.
شرکت 2K Games اعلام کرد بازی در تاریخ 21 سپتامبر در آمریکا و 24 سپتامبر در اروپا منتشر میشه.
در نمایشگاه E3 اطلاعات دقیقتر این بازی فاش میشه، که اگر به دستم برسه توی تاپیک قرار میدم.

--------------------------------------------------------------------------------------------------
این هم پیش نمایش مجله "دنیای بازی":


مگر می شود در جایی صحبت از بازیهای استراتژی باشد و اسم سری "تمدن" (Civilization) به میان نیاید؟ سری تمدن در واقع پدربزرگ همه بازیهای استراتژی و مدیریتی امروزی است و هیچ گاه از یاد و خاطر بازی کننده های قدیمی بیرون نمیرود. سید مه یر (Sid Meier) خالق این سری تقریبا از 20 سال پیش کار اولین پروژه از سری تمدن را آغاز کرد و در آن زمان بسیار مورد توجه قرار گرفت. سید مه یر در این سالها همواره ساخت و گسترش تمدن را ادامه داد و در سال 2008 عنوانی از سری تمدن را با نام "انقلاب" (Revolution) بر روی کنسولهای دستی و خانگی آغاز کرد که این بازی هم موفق خوبی را کسب کرد. حال پس از دو سال تمدن دوباره به رایانه های شخصی برگشته و سید مه یر با شماره پنجم از این سری قصد دارد تا یک بازی خوب دیگر به کارنامه اش اضافه کند. او در آخرین مصاحبه اش اشاره کرد: "رابط کاربری چیزی است که ما بسیار به آن میبالیم و میخواهیم که کارآمدترین آن را در شماره پنجم داشته باشیم".

938528_20100612_embed001.jpg


با استناد به تصاویر منتشر شده از بازی این گفته او چندان هم بیراه به نظر نمیرسد. رابط کاربری بسیار زیبا و منظم تر شده است و به نظر میرسد که سر و کله زدن با آن هم راحت تر شده باشد. دستورهای مهم واحدها بسیار منظم در گوشه سمت چپ این منو قرار گرفته اند تا بازیکننده ها دیگر برای دادن چند دستور ساده بین منوهای تو در تو گم نشوند.
تمدن 5 بسیار تاکتیکی است و کمی هم پیچیده تر شده است و این مسئله شاید بازیکن های تازه وارد را کمی اذیت کند. اما سازندگان برای حل این مشکل چاره ای اندیشیده اند. آنها این بازی تاکتیکی و سخت را در کنار رابط کاربری کارآمد و تقریبا ساده تر قرارداده اند تا بازی کننده های جدید بتوانند از حداکثر قدرتی که بازی به آنها میدهند استفاده کنند و دیگر مثل شماره های قبلی نباشد که بازیکننده بعد از کلی بازی کردن از خیلی از قابلیت های بازی بی خبر باشد.

938528_20100309_embed001.jpg


همان طور که گفتیم سازندگان قصد دارند بازی را تاکتیکی و پیچیده کنند، اما در نسلی که میزان کیفیت بازی به میزان سختی آن بستگی دارد و حتی بازی کننده های آماتور هم می خواهند بازی های سخت را به راحتی به اتمام برسانند، چطور میشود چنین کاری انجام داد؟ آیا استودیوی فیراکسیس (Firaxis) می تواند هم بازی را پیچیده تر کند و بازی کننده های راحت طلب را راضی نگه دارد؟
پاسخ به پرسش دوم قبل از عرضه بازی بسیار سخت است. اما می توان گفت که سازندگان با محدود کردن بازی کننده ها در استفاده از واحد ها، بالا بردن سطح هوش مصنوعی دشمنان، سخت گیری و فشار به بازی کننده برای تصمیم گیری هایی که گاه نامعقول هم هستند و خیلی از موارد دیگر، سعی در به چالش کشیدن بازی کننده ها دارند و همان طور که اشاره هم شد سعی دارند تا بازی را تاکتیکی تر و سخت تر کنند. یکی از عوامل دیگری که باعث تاکتیکی تر شدن بازی میشود سیستم توپخانه است. توپخانه این امکان را به شما میدهد تا نیروهای دشمن را از راه دور مورد هدف قرار دهید و ار ورود آنها به خاکتان جلوگیری کنید. به این ترتیب شهرهای اصلی شما که در واقع مهد تمدن شما هستند می توانند خودشان از خودشان دفاع کنند و تصرف کردن آنها نسبت به قبل کار مشکل تری است.

938528_20100309_embed002.jpg


از مهمترین تغییراتی که در تمدن 5 با آن روبرو میشویم تغییر پایه نقشه از چهار خانه به شش ضلعی است. کوچکترین واحدهای بازی یعنی سربازها یک واحد را اشغال می کنند و با سیستم گرید شش ضلعی مبارزه ها دقیقتر و مسیریابی بهتر میشوند.

938528_20100612_embed002.jpg


در تمدن 5، نقشه ها دوباره ساخته شده اند و روابط اجتماعی و اقتصادی از نو برنامه سازی شده اند تا بازی کننده با انجام بازی دیگر احساس نکند که تنها مشغول بازی کردن نسخه ارتقا یافته بازی قبلی است، بلکه احساس کند که دارد بازی انجام می دهد که سازندگان ماه ها برایش زحمت کشیده اند و آن را از نو ساخته اند. بر همین اساس سازندگان از موتور جدیدی بهره گرفته اند که برای اولین بار مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند با این بازی خودی نشان دهد. طبق گفته بازی سازها این موتور جدید از گرافیک خارق العاده ای که به بازی می دهد، پتانسیل بالایی هم برای برنامه نویسی و اجرای ایده های بی شمارشان دارد.
این حرف سازندگان را می توان این گونه برداشت که در بازی شاهد تحول های عظیمی در زمینه تمدن داری خواهیم بود و شاید پس از ورود به بازی مدت زیادی طول بکشد تا به محیط جدید بازی و تنظیمات و منوهای آن عادت کنیم. لازم به ذکر است که این تغییرات بیشتر در زمینه اقتصادی و روابط بین المللی خواهند بود. در طول بازی گزارش های زیادی از وضعیت اقتصادی تمدن خود دریافت خواهید کرد. هم چنین بعضی وقت ها مشکلات و اتفاقاتی هم برای تمدتان پیش می آید که توسط این گزارش ها به اطلاع شما می رسند. اما برای اینکه گیم پلی بازی لحظه ای هم متوقف نشود و همچنان در جریان باشد، بازی این پیغامها را در منوهای پاپ آپ (Pop-Up) و در گوشه ای از صفحه باز می کند و رسیدن آنها را با چشمک زدن چراغی در رابط کاربری به اطلاع شما می رساند.

938528_20100309_embed003.jpg


در زمینه روابط دیپلماسی و ارتباط با رهبران سایر تمدن ها هم بازی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.رهبران هر تمدن به وسیله انیمیشن های زیبایی با شما ارتباط برقرار می کنندو پیشنهادیی به شما ارائه می کنند که پاسخ شما به این پیشنهادها نقش بسزایی را در آینده تمدن تمدتان ایفا خواهد کرد. نکته قابل توجه در مورد رهبران و حتا سربازان تمدن ها این است که آنها همگی به زبان مادریه خودشان صحبت می کنند و شما می توانید از طریق زیرنویس انگلیسی به منظور آنها پی ببرید. این مسئله جدا از اینکه می تواند باعث نزدیک شدن ملت ها و فرهنگ ها به هم شود، می تواند فرصتی برای یادگیریه زبان های مختلف دنیا باشد. در نسخه نهایی بازی 16 تمدن مختلف از سراسر دنیا حضور دارند که رهبری هر تمدن را یکی از معروفترین چهره های تاریخی آن تمدن بر عهده دارد. گرافیک در بازی استراتژی هیچ وقت مورد توجه قرار نگرفته، اما در چند وقت اخیر عناوینی همچون "ناپلئون" از سری "توتال وار" و عناوین دیگر، تحول عظیمی را در گرافیک خودشان ایجاد کرده اند که مسلما نتیجه این کار به بازیهای هم سبک دیگر هم سرایت خواهد کرد. در این راه تمدن 5 هم از گرافیک بالایی بهره می برد که واقعا بسیار بیشتر از چیزی است که از یک بازی استرتژی انتظار می رود. دریاها، دریاچه ها، کوه ها، چمن زارها و چهره رهبران تمدن های مختلف با دقت و زیبایی خواصی طراحی شده اند که مسلما زیبایی بازی را دو چندان خواهد کرد.

938528_20100612_embed004.jpg


سید مه یر دو دهه پیش با ساختن اولین شماره از سری "تمدن" مسلما کار بسیار بزرگی را انجام داد و گونه ای جدید از سبک استراتژی را به همه نشان داد. اما به نظر می رسد که کار او برای ساخت نسخه پنجم بسیار مشکل تر باشد. از طرفی انتظار طرفداران و بازی کنندگان بسیار بالا رفته است و از طرفی هم ساخت بازی بر روی پلتفرم PC آن هم بصورت انحصاری می تواند یک ریسک اقتصادی بزرگ باشد.
سری بازی های بزرگی در طول تاریخ بازی های رایانه ای وجود داشته اند که با یک ریسک اقتصادی به کلی از بین رفته اند و دیگر خبری از آن ها نیست. اما امیدواریم برای تمدن 5 چنین اتفاقی نیفتد و در این شرایط کمبود بازی خوب برای PC بتواند افتخارآفرین باشد.


منبع:
نشریه "دنیای بازی" شماره 77، پانزده خرداد ماه 1389.


System Requirements
-----------------------


Minimum Requirements


  • Operating System: Windows® XP SP3/ Windows Vista SP2/ Windows 7
  • Processor: Dual Core CPU
  • Memory: 2GB RAM
  • Hard Disk Space: 8 GB Free
  • DVD-ROM Drive: Required for disc-based installation
  • Video: 256 MB ATI HD2600 XT or better, 256 MB nVidia 7900 GS or better, or Core i3 or better integrated graphics
  • Sound: DirectX 9.0c-compatible sound card
  • DirectX: DirectX version 9.0c
Recommended Specs

  • Operating System: Windows Vista SP2/ Windows 7
  • Processor: 1.8 GHz Quad Core CPU
  • Memory: 4 GB RAM
  • Hard Disk Space: 8 GB Free
  • DVD-ROM Drive: Required for disc-based installation
  • Video: 512 MB ATI 4800 series or better, 512 MB nVidia 9800 series or better
  • Sound: DirectX 9.0c-compatible sound card
  • DirectX: DirectX® version 11
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: "[MTV]"

Zack_Fair

کاربر سایت
Mar 16, 2010
1,745
سلام بر دوستان
من دنبال ماد های این بازییم
از کجا تهیه کنم؟
- - - - - - - - - -
در مورد آنلاین بازی کسی اطلاعی ندارد که چطوری؟
ماد که باید زیاد داشته باشه، من نگشتم ولی تو نت بگردید حتما هست. Civilization IV یادمه کلی ماد داشت مثل جبهه های جنگ جهانی دوم، جنگ استقلال امریکا و... همه این مادها رو هم مردم ساختن نه خود شرکت سازنده بازی.
آنلاینش هم نیاز به خرید نسخه اریجینال داره تا جایی که من می دونم.
====
اگه کسی ادیت مسیر ایکس فایر این بازی رو برای دیتکت شدن داره لطف کنه بذاره ایکس فایر ما ساعت بندازه:D تا الان کلی بازی کردم ولی ایکس فایر دیتکت نکرده.
 

odd_hb

کاربر سایت
Nov 8, 2012
6
دوستان هرکسی نسخه اورجینال این بازیو داره راهنمایی کنه ارزش گرفتن داره واسه مولتی پلیر یا نه ؟ پینگ و سرعتش واسه ایران چه جوریه ؟؟
 

ahmad mashti

کاربر سایت
May 27, 2011
265
نام
احمد رضا
عجب!!!!!!
چقدر خاک خورده این !!
ینی یه نفر نیست که آخرین DLC رو بازی کرده باشه؟؟؟!!!
BRAVE NEW WORLD
کلی تغییرات مثبت داشته باشه و خیلی باهاش حال کردم!!!
سیستم توریسم و جاسوسی و کلی Wonder و نیروی جدید
 
آخرین ویرایش:

SirBlackice

کاربر سایت
Feb 8, 2010
172
نام
دانيال
عجب!!!!!!
چقدر خاک خورده این !!
ینی یه نفر نیست که آخرین DLC رو بازی کرده باشه؟؟؟!!!
BRAVE NEW WORLD
کلی تغییرات مثبت داشته باشه و خیلی باهاش حال کردم!!!
سیستم توریسم و جاسوسی و کلی Wonder و نیروی جدید

جدا؟! یعنی واقعا ارزشش رو داره 4 گیگ دانلود کنم؟! :خخـ
تاییدش می‌کنی؟
 

XMohsen

کاربر سایت
Feb 4, 2010
1,073
نام
Mohsen
دوستان من 2 روزی هست بازی میکنم ولی هیچ پیشرفت چشمگیری ندارم .

کسی میتونه کمکم کنه ؟ من تازه کار هستم و کار زیادی نمیتونم بکنم . مثلا رم و اسکاتلند هست چیه ؟ با هم دارن میجنگن ولی من از این سر دنیا نمیتونم برسم بهش تا برسم جنگشون تموم شده .

یا هی پیام میاد از کشورا ولی من نمیرسم بهشون . وسط راه یه کشور دیگه پیام میده .. و اینکه من در اولین کار با سرباز ها کله مپ رو میگردم . کاره درستیه یا نه ؟ و اینکه ساخت سرباز و اینا خیلی طول میکشه
 

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
دوستان من 2 روزی هست بازی میکنم ولی هیچ پیشرفت چشمگیری ندارم .

کسی میتونه کمکم کنه ؟ من تازه کار هستم و کار زیادی نمیتونم بکنم . مثلا رم و اسکاتلند هست چیه ؟ با هم دارن میجنگن ولی من از این سر دنیا نمیتونم برسم بهش تا برسم جنگشون تموم شده .

یا هی پیام میاد از کشورا ولی من نمیرسم بهشون . وسط راه یه کشور دیگه پیام میده .. و اینکه من در اولین کار با سرباز ها کله مپ رو میگردم . کاره درستیه یا نه ؟ و اینکه ساخت سرباز و اینا خیلی طول میکشه

خب دوست عزیز مگه هرکشورهایی با هم جنگ می کنن به شما ربط داره که برسین بهش!:d
شما باید سیاستهای خودتون رو همون ابتدای کار مشخص کنین و نظامی گری یکی از اونا هست,جنبه های دیگه مثل علم و فرهنگ و وجود داره!!!
 
  • Like
Reactions: SILICON POWER

Yukimura

کاربر سایت
Aug 15, 2013
1,094
دوستان من 2 روزی هست بازی میکنم ولی هیچ پیشرفت چشمگیری ندارم .

کسی میتونه کمکم کنه ؟ من تازه کار هستم و کار زیادی نمیتونم بکنم . مثلا رم و اسکاتلند هست چیه ؟ با هم دارن میجنگن ولی من از این سر دنیا نمیتونم برسم بهش تا برسم جنگشون تموم شده .

یا هی پیام میاد از کشورا ولی من نمیرسم بهشون . وسط راه یه کشور دیگه پیام میده .. و اینکه من در اولین کار با سرباز ها کله مپ رو میگردم . کاره درستیه یا نه ؟ و اینکه ساخت سرباز و اینا خیلی طول میکشه
با توجه به این که میگی تازه کاری سعی کن هیچ جنگی رو شروع نکنی
هر کدوم از طرفین یک جنگ هم اگه بهت پیشنهاد اتحاد دادن رد کن .

تا خوشحالیه جمعیتت بالا نرفته و وضع مالیت هم خوب نشده ( همون تعداد سکه های هر ترن ) به نظر من اصلا نظامی گری نکن .سعی کن بیشتر اقتصادتو محکمتر بکنی اگه بتونی از نظر اقتصادی و روابط با کشورهای مستقل حرف اول رو بزنی اونوقته که نظامی گری خود به خود به دست میاد

در مورد سوال بعدی که با سربازا میری کل مپ رو میگردی هم کاره درسته هم غلط . از این جهت درسته که میتونی زودتر از بقیه کشورها امتیازا (Rain ) رو جمع کنی و همچنین مکان پایتخت بقیه کشورا رو هم تقریبی به دست میاری ( که در موقع جنگ خیلی اهمیتش زیاده . مثلا میتونی مستقیم پایتختشو با موشک یا بمب اتم بزنی)
نکته منفیشم اینه که ممکنه بعد از دور شدن سربازات اون قومهای وحشی ( بارباریانز) به کشورت حمله کنن و کارگرات رو بدزدن و یا بقیه کشورا از محل پایتختت مطلع بشن
این تصمیمش با خودته باید ببینی کدومش رو راحتتر انجام میدی

در مورد اخری هم بگم واسه ساخت سرباز اگه اقتصاد قوی داشته باشی خیلی ساده میتونی هر نوع سرباز یا وسیله ای رو راحت بسازی یا حتی بخری .
 
آخرین ویرایش:

fosil

کاربر سایت
Oct 7, 2011
2,037
نام
آرین
سلام بر دوستان.کسی سایتی نمیشناسه که مود های این بازی رو داشته باشه؟؟تمدن 4 خوبیش این بود کلی مود داشت از جنگ جهانی تا ...

در ضمن نقشه ی زمین این بازی خیلی نامناسبه!!اول که مثلا ایران رو میاری میفتی تو دل آمازون!!دوم هم فاصله ی بین دریای خزر تا خلیج فارس به اندازه یه شهره!!نمیشه این ها رو برطرف کرد؟
 

XMohsen

کاربر سایت
Feb 4, 2010
1,073
نام
Mohsen
خب دوست عزیز مگه هرکشورهایی با هم جنگ می کنن به شما ربط داره که برسین بهش!:d
شما باید سیاستهای خودتون رو همون ابتدای کار مشخص کنین و نظامی گری یکی از اونا هست,جنبه های دیگه مثل علم و فرهنگ و وجود داره!!!

خوب من ادم صلح طلبی هستم XD میخوام با همه دوست باشم .

در مورد سوال بعدی که با سربازا میری کل مپ رو میگردی هم کاره درسته هم غلط . از این جهت درسته که میتونی زودتر از بقیه کشورها امتیازا (Rain ) رو جمع کنی و همچنین مکان پایتخت بقیه کشورا رو هم تقریبی به دست میاری ( که در موقع جنگ خیلی اهمیتش زیاده . مثلا میتونی مستقیم پایتختشو با موشک یا بمب اتم بزنی)
نکته منفیشم اینه که ممکنه بعد از دور شدن سربازات اون قومهای وحشی ( بارباریانز) به کشورت حمله کنن و کارگرات رو بدزدن و یا بقیه کشورا از محل پایتختت مطلع بشن
این تصمیمش با خودته باید ببینی کدومش رو راحتتر انجام میدی

در مورد اخری هم بگم واسه ساخت سرباز اگه اقتصاد قوی داشته باشی خیلی ساده میتونی هر نوع سرباز یا وسیله ای رو راحت بسازی یا حتی بخری .
تا حالا که بارباری ها بهم حمله نکردن ولی خوب اگر مثلا از یه کشور قوی سرباز اومد واسه اینکه پایتختم رو بفهمن خوب اگر باهاشون بجنگم و تازه اگر قوی تر باشم و همشون رو بزنم اونوقت کشورشون لشکر نمیفرسته ؟

سرباز رو که میدونم منظورم زمان ساختشون هست . مثلا Archer ها رو باید 15 نوبت وایسم تا ساخته بشه ... و اینکه چطوری از این کارگر ها استفاده کنم ؟ بیشتر چه کاری باهاشون بکنم ؟ و اینکه اینطور که من فهمیدم انگار رو هر زمینی میتونن کار کنن .
 

Yukimura

کاربر سایت
Aug 15, 2013
1,094
تا حالا که بارباری ها بهم حمله نکردن ولی خوب اگر مثلا از یه کشور قوی سرباز اومد واسه اینکه پایتختم رو بفهمن خوب اگر باهاشون بجنگم و تازه اگر قوی تر باشم و همشون رو بزنم اونوقت کشورشون لشکر نمیفرسته ؟

سرباز رو که میدونم منظورم زمان ساختشون هست . مثلا Archer ها رو باید 15 نوبت وایسم تا ساخته بشه ... و اینکه چطوری از این کارگر ها استفاده کنم ؟ بیشتر چه کاری باهاشون بکنم ؟ و اینکه اینطور که من فهمیدم انگار رو هر زمینی میتونن کار کنن .
نباید بزاری بفهمن پایتختت کجاست .مخصوصا کشورایی که بهت خیلی نزدیکن . اولایه بازی سعی کن تند تند زمینایه اطراف پایتختتو بخری . مخصوصا زمینایی بین پایتختت و کشورایه دیگست . باید تا جایی بخری که اگه سربازاش تا لب مرزت اومدن نتونن مرکز شهرتو ببینن.

حالا اگه هم تونستن پایتختتو ببینن لازم نیست باهاشون بجنگی. چون نهایتا همون سربازایی که اونجاس رو میکشی خودتم کشته میدی بعد صلح میکنین( معمولا صلح میکنین و دیگه سرباز نمیفرسته) . حالا این وسط هم ضرر میکنی هم پایتختت لو میره .
یا مثلا نگاه کن ببین وقتی سربازایه کشور دیگه که دارن به پایتختت نزدیک میشن تو هم یه گروه از سربازاتو بزار لبه مرزت تا به اون خونه نتونن وارد بشن . مثله بازیه دوز . سربازاتو بکش جلوشون که نتونن بیان بعد تند تند زمینارو بخر که مرکز پایتختت از دیدشون محو بشه

در مورد سربازا نمیدونم منظورت چیه یکم واضحتر بگو
در مورد کارگرا هم اره رو هر زمینی میتونن کار کنن . موس رو بزار رو یک خونه خودش نشون میده تو اون زمین چه منابعی وجود داره . مثلا تو زمینایه کنار رود بهتره کشاورزی کنی . محصول بیشتری از بقیه جاها میده . یا تو زمین های خشک و کویری بهتره اون ساختمونی که پول درمیاره رو بسازی ( اسمش یادم رفته) . یا تو منعدنا بهتره از متابع اون معدن استفاده کنی نه کاره دیگه ای ( معدن طلا اهن نقره ...)
البته تو هر زمینی هر کاره دیگه ای هم میشه کرد . ولی بهتره کاری رو بکنی که مناسب اون زمین هستش
 
آخرین ویرایش:

XMohsen

کاربر سایت
Feb 4, 2010
1,073
نام
Mohsen
نباید بزاری بفهمن پایتختت کجاست .مخصوصا کشورایی که بهت خیلی نزدیکن . اولایه بازی سعی کن تند تند زمینایه اطراف پایتختتو بخری . مخصوصا زمینایی بین پایتختت و کشورایه دیگست . باید تا جایی بخری که اگه سربازاش تا لب مرزت اومدن نتونن مرکز شهرتو ببینن.

حالا اگه هم تونستن پایتختتو ببینن لازم نیست باهاشون بجنگی. چون نهایتا همون سربازایی که اونجاس رو میکشی خودتم کشته میدی بعد صلح میکنین( معمولا صلح میکنین و دیگه سرباز نمیفرسته) . حالا این وسط هم ضرر میکنی هم پایتختت لو میره .
یا مثلا نگاه کن ببین وقتی سربازایه کشور دیگه که دارن به پایتختت نزدیک میشن تو هم یه گروه از سربازاتو بزار لبه مرزت تا به اون خونه نتونن وارد بشن . مثله بازیه دوز . سربازاتو بکش جلوشون که نتونن بیان بعد تند تند زمینارو بخر که مرکز پایتختت از دیدشون محو بشه

در مورد سربازا نمیدونم منظورت چیه یکم واضحتر بگو
در مورد کارگرا هم اره رو هر زمینی میتونن کار کنن . موس رو بزار رو یک خونه خودش نشون میده تو اون زمین چه منابعی وجود داره . مثلا تو زمینایه کنار رود بهتره کشاورزی کنی . محصول بیشتری از بقیه جاها میده . یا تو زمین های خشک و کویری بهتره اون ساختمونی که پول درمیاره رو بسازی ( اسمش یادم رفته) . یا تو منعدنا بهتره از متابع اون معدن استفاده کنی نه کاره دیگه ای ( معدن طلا اهن نقره ...)
البته تو هر زمینی هر کاره دیگه ای هم میشه کرد . ولی بهتره کاری رو بکنی که مناسب اون زمین هستش

دمت گرم کلی بهم اطلاعات داری میدی .

خوب واسه خرید زمین سکه میخوام چطوری سکه در بیارم ؟

اینطور که من فهمیدم بخوای کارگر یا سرباز یا چیزی بسازی باید چند نوبت وایسی ... مثلا برا ساخت Archer باید 15 Turn وایسم خوب این خیلی هستش کلی طول میکشه .

ساختمون اینا نمیتونم بسازم ؟ یعنی اصل کاری همون پایتخت هست ؟ همه چی میسازه ؟ مثل بازی های استراتژی قرار نیست کارگرا رو اینور اونور بفرستم ساختمون بسازن ؟

کلا چه نکاتی رو من باید الان رعایت کنم ؟ اگر بخوام پولم رو واسه زمینا خرج کنم و اینا ضعیف نخواهم شد ؟ بقیه کشورا قویتر نمیشن ؟
 

Yukimura

کاربر سایت
Aug 15, 2013
1,094
دمت گرم کلی بهم اطلاعات داری میدی .

خوب واسه خرید زمین سکه میخوام چطوری سکه در بیارم ؟

اینطور که من فهمیدم بخوای کارگر یا سرباز یا چیزی بسازی باید چند نوبت وایسی ... مثلا برا ساخت Archer باید 15 Turn وایسم خوب این خیلی هستش کلی طول میکشه .

ساختمون اینا نمیتونم بسازم ؟ یعنی اصل کاری همون پایتخت هست ؟ همه چی میسازه ؟ مثل بازی های استراتژی قرار نیست کارگرا رو اینور اونور بفرستم ساختمون بسازن ؟

کلا چه نکاتی رو من باید الان رعایت کنم ؟ اگر بخوام پولم رو واسه زمینا خرج کنم و اینا ضعیف نخواهم شد ؟ بقیه کشورا قویتر نمیشن ؟
خواهش خودمم عاشق این بازیم . یکمم ادبیات نوشتاریم بده امیدوارم منظورمو برسونم . خب:
--------------
واسه به دست اوردن سکه

خب یه راه عادیش که معلومه . با هر ترن که میگذره تو یه تعداد مشخص سکه میگیری . حالا این تعداد سکه مربوطه به چند تا نکته . اول تعداد یونیتها(سربازات) اولایه بازی سعی کن با یدونه یا دوتا یا حداکثر سه یونیت کمان دار فقط از خودت دفاع کنی و همنونطور که گفتی بری نقش رو باز کنی و مراقب حملات باربارینها باشی . اگه تعداد واحدهای نظامیت زیاد باشه به طبع از تعداد سکه هایی که میگیری کم میشه .
با نابود کردن دسته باربارینها و فتح کردن مقرشون یه مقدار سکه میگیری .

راه دومش هم که یه ساختومنی هست دقیق اسمشو یادم نمیاد .عکسش مثله اون رختخوابهای دانشجویی دو طبقه است :D
اگه از اونا بسازی تعداد سکه هات سه یا دوتا افزایش پیدا میکنه ( ساختونا رو سعی کن تو جاهایی بسازی که تقریبا بی مصرفن . مثله جنگلها که نه میشه کشاورزی کرد نه معدن دارن ) از این ساختومنا هم زیاد بساز . چون سکه اهمیتش از همه چی بیشتره

این ساختوما رو هم کارگرا میسازن . اولش باید این ساختمون رو تحقیق کنی. ( یه جایی هست ابی رنگ که انتخاب میکنی چی تحقیق بشه.گوشه سمت راست بالایه تصویر)

----------
بعدشم تو داخل شهر هیچی نمیسازی . حتما میدونی دیگه تو واسه هر شهر یه ساختمون یا یه واحد نظامی یا هر چیزی انتخاب میکنی مثلا بعد از 10 turn خود به خود ساخته میشه . ساختمونا خیلی مهمن . در واقه بزرگترین منبع برای کسب سکه ساختمونایی هستش که تو شهر ها میتونی تحقیق کنی.
بعد از این که دو گروه کمان دار ساختی و ایمنیت تریبا تضمین شد دیگه سرباز نساز . فقط ساختمون .

مثلا ساختومنی هست میتونه تعداد سکه هاتو دو برابر کنه . مثله بانک
ساختمونی هست میتونه سرعت تحقیق کردنتو چند برابر کنه . مثله دانشگاهای بزرگ .
ساختمونی هست که میتونی توش بمب اتم بسازی
و....

خلاصه همه چی . رفته رفته باز میشن . از این نظر میگم اقتصادی بازی کن . یعنی تمرکزت رو ساختمونا و تغذیه و سکت باشه و نه رو مدله سربازات و حمله و جنگ

این ساختومنا رو هم کارگرا نمیسازنا .... اینارو خوده شهر میسازه . تو فقط باید انتخاب کنی و بعدش صبر کنی تا ساخته بشن . ( حتی میتونی بخری)
کارگرا فقط تو حوالی اون شهرا کار میکنن. و کارشون هم محدوده .ساختونایه اصلی توسط خوده شهر ساخته میشن( همونجایی که سرباز میسازی پایینش رفته رفته ساختمون برای ساخت اضافه میشه) یه گروه کارگر برات کافیه.چون زیاد مهم نیستن . مثلا کشاوزری . ساخت معدن . ساخت اون یدونه مورد که اول توضیح دادم ( واسه به دست اوردن سکه) و...

----------------

نکاتی که باید رعایت کنی. اولا همیشه تعداد جمعیت شهر و غدایی که داری رو در نظر بگیر و متناسب با اونا کشاورزی بکن . روی اسم شهر کلیک کنی بالا سمت راست مینویسه چقد غذا داری چقد جمعیت . همیشه دیونه یا دوتا غذا باید بیشتر داشته باشی ( واسه محکم کاری) دیگه بیشتر از این غذا نساز چون زمینات بی خودی هدر میرن

بعدشم همیشه حواست به میزان خوشحالیه مردم باشه . اگه پایین بود اصلا جنگی شروع نکن . چون با شروعش خوشحالی کم میشه و اگه کم باشه نه کارگرات کار میکنن نه پولی میگیری.
واسه افزایش خوشحالی هم چند راه هست . اولی ساخت شهر کنار رودخانه . پایتختت که دست تو نیست کجا باشه . ولی بقیه شهرهاتو که خودت انتخاب میکنی کجا باشن سعی کن کنار رود خونه بسازی . چون هم زودتر گسترش پیدا میکنه و هم خوشحالی رو میبره بالا .
سومین راه واسه افزایش خوشحالی پیدا کردن rainهاست . rain یه امتیازه که تو جاهای مختلف نقشه پراکندس و هر کی زودتر بهش برسه و بره بردارتش یه امتیازی بهش داده میشه

و اما اصلی ترین راه برای افزایش خوشحالی درست کردنه ساختمون ویژه خوشحالیه . اسمش فکر کنم cosslume یا همچین چیزی باشه . که از طریقه شهر ساخته میشه. ( کلا ساختمونایی که توسط خوده شهر ساخته میشه خیلی مهمن )

اگه بتونی خوشحالی رو خوب نگه داری و سک هاتو هم ببری بالا خیلی قوی میشی و راحت میتونی بزرگترین کشورها رو با خاک یکی کنی و اصلا واسه خودت هم برنداریش . بسوزونیش .( با فتح هر شهر از خوشحالیه مردمت کم میشه ها . مخصوصا اگه دستور بدی بسوزوننش .)

اوایل بازی با سکه های کمی که داری فقط سعی کن زمن بخری. فقط و فقط زمین بخر . چون نه لازمه حمله کنی نه دفاع . زمینایه اطراف پایتتختتو کامل بخر. بعد بلافاصله بدونه فوت وقت دو تا شهر جدید بساز .( اصلا سرباز درست نکن با دو یا سه واحد کماندار میتونی اداره کنی)

اگه تو وسعت کشورت بیشتر باشه و خوشحالی و سکه بیشتر داشته باشی اصلا کسی بهت حمله نمیکنه که ببینی قویه یا ضعیف . با سکه های زاد میتونی هر نوع موشک یا تانک یا سربازی رو فورا بسازی و جنگ کنی.

کلا خیلی با بقیه بازیایه استراتژیکی فرق داره . همه چی تو این بازی ممکنه . سعی کن پایتختت بزرگترین شهر تو کل دنیا باشه ( از نظر اقتصادی و ساختمونایی که توش هست )
 

XMohsen

کاربر سایت
Feb 4, 2010
1,073
نام
Mohsen
خوب شد گفتی چون به انگلستان حمله کردم . میخواستم بدونم بعدش چی میشه . داشتم پایتختش رو میگرفتم . اگر بگیرم شهرهاش چی میشن ؟

این کشتی ها چطوری هستن ؟ یه work ـش رو ساختم کاره خاصی نمیتونستم بکنم . یه نوع دیگش که اسمش یادم نی ساختم که با اون کاره خاصی نکردم و ولش کردم .

کلا مشکل یکی Turn ها هست یکی هم سکه . این دوتا خیلی سخت بدست میاد .

بعدش مثلا بخوام با بارباری ها بجنگم نشون میده قدرت هامون رو . چطوری باید واسه کشور ها رو بفهمم که مثلا اون قویتره یا من ؟

خواستم زمین های اطراف رو بخرم ولی واقعا گرون بود . کنار دریا بودم واسه هر قسمت باید 100 تا میدادم ... جدا اول بازی خیلی گرون هستش .

و اینکه این کارگر ها انگار فقط کشاورزی میکنن اره ؟

یه سوال ، موقع خرید زمین یه دایره های زرد کوچیک یا سبز هست . یا کلا اون 6 ضلعیه بنفش هست .. اینا چین ؟
 

Yukimura

کاربر سایت
Aug 15, 2013
1,094
خوب شد گفتی چون به انگلستان حمله کردم . میخواستم بدونم بعدش چی میشه . داشتم پایتختش رو میگرفتم . اگر بگیرم شهرهاش چی میشن ؟

این کشتی ها چطوری هستن ؟ یه work ـش رو ساختم کاره خاصی نمیتونستم بکنم . یه نوع دیگش که اسمش یادم نی ساختم که با اون کاره خاصی نکردم و ولش کردم .

کلا مشکل یکی Turn ها هست یکی هم سکه . این دوتا خیلی سخت بدست میاد .

بعدش مثلا بخوام با بارباری ها بجنگم نشون میده قدرت هامون رو . چطوری باید واسه کشور ها رو بفهمم که مثلا اون قویتره یا من ؟

خواستم زمین های اطراف رو بخرم ولی واقعا گرون بود . کنار دریا بودم واسه هر قسمت باید 100 تا میدادم ... جدا اول بازی خیلی گرون هستش .

و اینکه این کارگر ها انگار فقط کشاورزی میکنن اره ؟

یه سوال ، موقع خرید زمین یه دایره های زرد کوچیک یا سبز هست . یا کلا اون 6 ضلعیه بنفش هست .. اینا چین ؟

اگه از هر کشوری هر شهرشو بگیری فقط اون شهر ماله تو میشه . پایتختشو بگیری فقط پایتختش ماله تو هست بقیه شهرها ادامه میدن .ولی خیلی ضعیف میشه اون کشور . بعد از فتح هر شهر یه کادر باز میشه اولی رو انتخاب کنی شهر ماله تو میشه

------------

کشتی ها انواع مختلف دارن . اون کشی که تو میگی واسه کاره . مثلا ماهی گیری . تو دریا نگاه کن بعضی جاها ماهی هست داره میپره بالا . بعضی جاها نهگ هست بعضی جاها نفت هست . ... این کشی تا رو میبری اونجا بعد مثله کارگرا برات کار میکنن . ماهی صید میکنن و...
--------------------
بقیه کشتی های موجود در بازی همشون جنگی هستن . انواع مختلف دارن . بعضیا فقط تو دریا میجنگن . بعضیا رو میتونی بری کناره ساحل تا خشکی رو هم با تیر بزنن و.... هر عصر رو هم که میگذرونی کشتی ها رو میتونی اپگرید کنی تا قویتر و مجهز تر بشن
----------------------
Turn ها رو اگه دلت خاست میتونی تو بخش تنظیمات بازی کمتر بزاری . خودش به طور پیش فرض رو standard قرار داره میتونی بزاریش رو Quice تا سریعتر رد بشن ( مثلا برای یه ساختمون اگه 10 Turn لازم بود با 7 تا ساخته بشه )اه این گزینه تو تنظیمات بازی نبود پچ بازی رو نصب کن تو اخرین DLC هست . (Brawe New World )
-------------------------------------
واسه اینکه بفهمی کشور از تو قویتره یا نه به چند نکته توجه کن . اول که بالایه تصویر سمت چپ یه دایره ای هست رو اون کلیک کن واسه هر کشور یه عدیدی نوشته . اون عدد پیشرفت هر کشور رو نشون میده . از ونجا میشه فهمید . دوما با ترجه به دست اوردن . یعنی انقد بازی کنی همه کشورا رو بشناسی . مثلا امریکا همیشه گردن کلفته اگه پیشت افتاد خیلی باید احتیاط کنی و تند تند زمینایه اطراف کشورشو بخری . یا ژاپن و خیلی هجومیه . یا رم خیلی هجومیه . و خیلیایه دیگه هیتن که ضعیفن .
0------------------------------
اره اول چند تا خونه رو راحت میزاره بخری . با 30-40 توم بعدش سخت تر میشه . باید انقد بازی کنی قلقش دستت بیاد من نمیتونم کامل بگم چیکار کن تا سکه به دست بیاری چون تو هر موقعیت فرق میکنه. باید تجربه کنی تا خوب بفهمی . کنار دریا رو اول نخر اول از خشکی و زمیناییی که بین تو و یه کشور دیگست رو بخر. چون تا کشورا بتونن کشتی بسازن خیلی وقت هست واسه خرید. جمع کردن سکه اول بازی مهارت میخاد که با تجربه به دست میاد . ولی اواسط بازی میتون یاز توضیح پست بالا استفاده کنی
------------------------
نه کارگرا فقط کشاورزی نمیکنن. کارشون زیاده . رفته رفته براشون کار باز میشه . یعنی هر علمی رو که تحقیق کردی ممکنه کارگرا هم از اون استفاده کنن . مثلا اول بازی فقط کشاورزی میکنن ولی بعدش میتونی معدن سازی رو تحقیق کنی و بعدش کارگرات رو زمیانیی که معدن داره معدن بسازن و اهن و سکه و ... به دست بیاری
--------------------
اون رنگها هر خونه رو نشون میدون دقیق نمیدون منظورت چیه . هر خونه که میتونی بخری با یه شیش ظلعی نشون داده میشه



----------------
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر