FrankinG

... Cortana
کاربر فعال
Jun 5, 2008
3,488
نام
Ali
مِن باب این حرفا در مورد فیلمهای مارول چند روز پیش نشستم بعد 1 سال از دانلود مراسم اُسکار ِ پارسال یا پیارسال و خاک خوردنش تو هارد بالاخره دیدمش .

هوست جیمی کیمل بود ، بعد اپنینگ و حرفا و جوک ها که تموم شد تصویر رفت و یه نمایش از فیلم ها و بازیگرا و کلا نقاط مختلف سینما طی این 90 سالگی اُسکار پخش کرد ... خیلی عجیب بود ولی توی اون چند دقیقه ای که کلی فیلم مختلف با بازیگرای مختلف نشون میداد یه چیز توی ذهن من شکل گرفت و اونم کلمه " سینما " بود . خیلی جالب بود که اسکاری که خیلی وقت هست وضعش مشخصه میاد یه فیلم میسازه (!) از 90 سال فیلم های مختلف و درش بازیگرا رو میبینی ، عواطف و احساساتشون ، تغییر عضلات صورت موقع خشم و غم ، دیالوگ های عمیق و دیالوگ های ساده ای که جوری بازیگر ِ بیان میکنه که میدونی این داره زندگی میکنه با نقشش و مهم تر نمیدونم دقیق چطور توضیح بدم و فقط میتونم بگم این ویدو بشدت " حس زندگی " داشت .

قاعدتاً اول گفتم جو پخش فیلمای مختلف با هر ژانری بود و گذراست ولی .. ولی نبود !
این نمایش چند دقیقه ای انگار یادم انداخت که سینما چی بوده تو ذهنم و چند سالی ِ به چی تبدیل شده .

این رو منی میگم که با فیلمای سوپر هیرویی حال میکنم و همه رو دیدم .
سینما و معنی و مفهومش که از خنده و لذت بردن و پاپ کرن هست گرفته تا عمق داشتن داستان و کرکتر های به یادموندی و دیالوگ های موندگار همه و همه کنار ِ هم بودن و از هر طعمی یذره میچشیدم و لذت میبردم .
و واقعاً ربطی به فانتزی نبودن و فلسفی و سنگین بود هم نداشته چرا که اگر بود واسه من و خیلی های دیگه 4 ـم ماه مِی هی به همدیگه گفتن ِ " May the 4th be with you " نبود .

اینکه درسته که چندین سال ِ فیلم های سوپر هیرویی شدن بولد خبری اخبار و جوانب سینما یه حقیقته . فقط فکر میکنم قرار بود ازشون مثل بقیه لذت ببریم و مثل همیشه ما از سینما که یه وسیه اس واسه سرگرمی استفاده کنیم .
الان ولی احساس میکنم جایگاه ها برعکس شده .
 

mahdi-xbox

کاربر سایت
Dec 24, 2010
1,603
نام
Leo Fitz
Alita.Battle.Angel.2019
فیلم جالب و متنوعی بود خیلی برای ساختش زحمت کشیده بودن و ایده های جدید و خوبی تو فیلم به کار برده بودند
البته این فیلم اقتباسی هست از یه مجموعه مانگای ژاپنی به نام Battle Angel Alita که بین سالهای 1990 تا 95 منتشر شده و ایده جدیدی نبوده.
 

Mr.Nikyar

کاربر سایت
Nov 13, 2013
269
نام
نیکیار
کسی مثل من هست که هیچکدوم از نسخه های استار وارز رو ندیده باشه، و علاقه ای هم به دیدنشون نداشته باشه؟ :D
نه اینو دیدم نه هری پاتر، ولی خیلی دوست داشتم در جریان Star wars باشم ولی اصلا حوصله ندارم از اول ببینمش
 
  • Like
Reactions: Deliverer and Dant3

Dant3

کاربر سایت
Mar 13, 2006
768
نام
سحر رضوی
کسی مثل من هست که هیچکدوم از نسخه های استار وارز رو ندیده باشه، و علاقه ای هم به دیدنشون نداشته باشه؟ :D


من ندیدم ولی علاقه دارم ببینم. البته ۲۰ سال پیش دو قسمت اولو دیدم اما حتی یه صحنه هم یادم نمیاد :D

در کل فکر نمی کنم دیگه اونقدرا هم افتضاح باشه، قطعا سرگرم کنندس :D
 

only sony

プレイステーション
کاربر فعال
Apr 9, 2011
7,371
نام
رامین
اولین واکنش‌ها به فیلم Terminator: Dark Fate بسیار مثبت بوده است.

View attachment 120154

View attachment 120155

View attachment 120156

View attachment 120157

View attachment 120158

View attachment 120159

بله واکنش ها بسیار مثبت بوده :-j:))

120284

با مضخرفاتی که این روزا مد شده و این فیلم هم داره روش موج سواری میکنه اگه مثبت نبود عجیب بود
زود قضاوت کردی :D


_ واقعا از روی تریلرش مشخص بود با فیلم خوبی طرف نیستیم :D
 
آخرین ویرایش:

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,514
نام
کورش
دوستان دوتا سوال دارم سری فیلم های rocky ارزش دیدن داره؟ آهنگای4ش خیلی خوب بود واسه همین پرسیدم
راکی شاهکاره. شماره یکش رو به هیچ وجه از دست ندین. چند سکانس ساده این فیلم رو من شاید بیشتر از 50 بار دیدم. البته بستگی به روحیات کسی که میبینه هم داره اگه شما از کسانی هستی که فقط فیلمهای روز رو میپسنده شاید خوشت نیاد.

*********************

در مورد بحث های اخیر اسکورسیزی و کاپولا و الانم کن لوچ اگه نمیزنید باید بگم من هم با اینها موافقم :D
البته با کاپولا کمتر چون معتقد نیستم سینما حتما باید یه چیزی یاد بده. اگه قرار بود سینما اموزشگاه باشه میشد مدرسه. سینما وسیله سرگرمی هست و فیلم باید سرگرم کننده باشه. البته یه استثنای کوچیک داره اون هم فیلم مستنده که میتونه اموزنده باشه ولی کل سینما در مجموع برای سرگرمیه. بنظرم کاپولا حرف خوب رو با بیان بد گفته.
درحقیقت من مشکلی با بلاک باستر ندارم که اتفاقا بلاک باسترها رو دوست دارم ولی این فیلم های سوپر هیرویی دیگه داره کم کم حوصله رو سر میبره و جا رو هم برای اثار خوب تنگ میکنه چون وقتی شما میتونید به یک سری مدل بجای بازیگر و یه سری جلوه های ویژه و انفجار الکی و داستان ابکی و احمقانه پول پارو کنید دیگه چه نیازی به فسفر سوزوندن سر نگارش داستانهایی مثل مظنونین همیشگی یا هفت یا شاتر ایلند یا اینسپشن یا کلی فیلم خوب دیگه دارید؟
این رو هم فراموش نکنیم هنر فقط متعلق به قشر عصا قوت داده و به اصطلاح فرهیخته نیست و حتی یه فیلم سوپر هیرویی هم میتونه خوب باشه مثلا من از اکوامن لذت بردم چون صحنه به صحنه اش مثل یه تابلوی نقاشی بود یا الان دوباره دارم سگانه بتمن رو میبینم با وجود اشکالاتی که فیلم نامه داره ولی حداقل ها رو رعایت کرده و درنتیجه داستان قابل قبولی داره ولی متاسفانه اینها استثناست و در اکثر موارد مزخرفاتی که به عنوان فیلم سوپرهیرویی بلاک باستر به خورد ملت داده میشه همون حداقل ها رو هم نداره و هم حوصله سر بره چون داستان نداره و کل قضیه رو میشه در یک جمله " یک انتاگونیست ظاهر میشه و سوپر هیرو ها شکستش میدن " خلاصه کرد و هم پروداکشن داغونی داره و دنبال کوتاه ترین مسیر ممکن برای رسیدن به سود عظیمه.
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,481

بله واکنش ها بسیار مثبت بوده :-j:))

View attachment 120284
کسی نمی خواد بوکمارک رو کنه؟! این همون نفرت انگیزیه که کاپولا ازش صحبت کردو در این مورد اگر جمع نمی بست کاملا باهاش موافق بودم.
 
  • Like
Reactions: only sony

reydge

کاربر سایت
Feb 19, 2012
1,010
نام
محمد
در پست قبلیم در مورد آخرین داستان به نکته ای اشاره کردم
برگام
خوراک ساخت یه RPG با سیستم کامبت HnS هستش مخصوصا ضحاک بشه باس فایت نهایی 8->
خود شاهنامه کتابیه که حتی میشه ازش سر نخ در مورد تاریخ ایران باستان کشید بیرون و این جدای این هست که میشه تا n سال از دلش محتوا بیرون آورد بدون اینکه تکراری بشه.این فقط شاهنامه ست از باقی چیزها مثل اساطیر ایران باستان و ... میگذرم چقدر حیف و باز هم چقدر حیف تک چیزهایی که داریم داره خاک میخوره.
الان دارم به این فکر می کنم یهویی چیزی به خطر نیفته با این انیمیشن :-" و تعداد ارسال نامه ها یهویی بالا نره :-"
به قسمت بولد شده توجه کنید حالا به این پایینی هم دقت کنید
گفته شده انیمیشن «آخرین داستان»، برداشتی آزاد از داستان ضحاک ماردوش در شاهنامه، اثر ابوالقاسم فردوسی است اما در تیزری که از این فیلم نمایش داده شده، وفاداری چندانی به شاهنامه فردوسی حتی در سر و شکل شخصیت‌ها هم به چشم نمی‌خورد و کاراکترهای زن کاملا بی‌حجاب بوده و روابط آزادی در میان آنها و مردان نشان داده می‌شود.
حتی در عناوینی که در تیزر آن به چشم می‌خورد به جای برداشتی از شاهنامه (که نام خاص است و باید در ترجمه انگلیسی نیز با همین عنوان بیاید) عبارت «کتاب شاهان» (The Book of Kings) درج شده است. احتمالا قصه و داستان و افسانه‌سرایی برای شاه و شاهان بیشتر از «شاهنامه» به مذاق جشنواره‌های آن سوی مرز خوش می‌آید.
شگفتی اینجاست که بعد از گذشت ۶۰ سال حاکمیت شبه‌روشنفکران غرب‌زده، تقریبا یک دهه است در سینمای انیمیشن ایران، تحولی شگرف توسط هنرمندان جبهه فرهنگی انقلاب ایجاد شده و در کمال ناباوری و با پشتکار فراوان، برای اولین بار انیمیشن‌های بلند سینمایی با جذابیت و کشش بالاساخته شدند که نه تنها در سطح بین‌المللی مورد توجه قرار گرفتند که در داخل ایران و حتی کشورهای منطقه نیز با استقبال بی‌نظیری مواجه شدند.
انیمیشن‌هایی نظیر «شاهزاده روم» که در وب‌سایت معتبر IMDB امتیاز بالای ۸/۱ را از کاربرانش بدست آورد و در فروش داخلی نیز رتبه سوم فیلم‌های سال را کسب کرد، همچنین انیمیشن‌های سه‌بعدی دیگری مثل «فهرست مقدس»، «رهایی از بهشت» ، «نبرد خلیج فارس» و بالاخره «فیلشاه» که گوی سبقت فروش داخلی و خارجی را از رقبای پیشین ربود، از آن جمله بودند.
این برای نخستین بار در تاریخ سینمای ایران بود که کودکان برای دیدن یک انیمیشن بلند سینمایی جذاب، ذوق می‌کردند و با علاقه به تماشای آن می‌نشستند. اما این انیمیشن‌ها که بنا به اظهارنظر کارشناسان داخلی و خارجی، به لحاظ استاندارد ساختاری در حد تولیدات جهانی به‌خصوص کارتون‌های آمریکایی بودند، نه از سوی شبه‌روشنفکران و اغلب رسانه‌های کشور که در اختیار آنان بود مورد توجه قرار گرفتند، نه از سوی جشنواره‌های خارجی مانند «انسی» که در تیول و لابی همین قشر است و البته نه از سوی اسکار. چرا که موضوع و داستان همه آنها واقعی، دینی، اسلامی و انقلابی بود! ماجرای ملیکا یا نرجس خاتون در «شاهزاده روم»، داستان سپاه ابرهه و پرندگان ابابیل در «فیلشاه»، قصه قرآنی اصحاب اخدود در «فهرست مقدس»، مشابه‌سازی سرگذشت شهید دکتر چمران با اسطوره‌های شاهنامه در «رهایی از بهشت» و مقاومت ایران در مقابل تجاوز آمریکا در «نبرد خلیج فارس»، موضوعاتی نبود که به ذائقه محافل سینمایی آمریکایی و اروپایی خوش بیاید و باب میل شیفتگان داخلی‌شان در ایران باشد! این در حالی است که پیش از اینها هم بارها اثبات شده، کمترین موضوع قابل اهمیت برای این دسته از محافل سینمایی، از قضا خود «هنر» است!
حالا انیمیشن دو بعدی «آخرین داستان» با رویکردی باستان‌گرایانه و افسانه‌سرایانه و تصاویری از ایران بدون اسلام، آن‌گونه که نزدیک به ۲۰۰ سال از سوی کانون‌های معلوم‌الحال غربی القاء شده، در مراحل ابتدایی اسکار ۲۰۲۰ انتخاب شده تا بار دیگر نشان دهد که جامعه به اصطلاح جهانی با ایران اسلامی است

رسما از دیوونه خونه چند مرحله بالاتره این مملکت.:|
 
آخرین ویرایش:

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,148
نام
∂αнмα
من به دوستان یـ پیشنهاد دارم دیگه از متا و راتن نمره اینجا نزارید من پشت دستم رو داغ کردم دیگه از این روش مضحک چهار تا ژورنالیست حداقل واسه فیلم و سریال استفاده نکنم تا وقتی نظرات مردم با چندین و چند هزار رای هست عمرا بخوام از رو نظر چند نفر که اسم خودشون رو گذاشتن منتقد بخوام فیلمی رو قضاوت کنم !!
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
در پست قبلیم در مورد آخرین داستان به نکته ای اشاره کردم

به قسمت بولد شده توجه کنید حالا به این پایینی هم دقت کنید
گفته شده انیمیشن «آخرین داستان»، برداشتی آزاد از داستان ضحاک ماردوش در شاهنامه، اثر ابوالقاسم فردوسی است اما در تیزری که از این فیلم نمایش داده شده، وفاداری چندانی به شاهنامه فردوسی حتی در سر و شکل شخصیت‌ها هم به چشم نمی‌خورد و کاراکترهای زن کاملا بی‌حجاب بوده و روابط آزادی در میان آنها و مردان نشان داده می‌شود.
حتی در عناوینی که در تیزر آن به چشم می‌خورد به جای برداشتی از شاهنامه (که نام خاص است و باید در ترجمه انگلیسی نیز با همین عنوان بیاید) عبارت «کتاب شاهان» (The Book of Kings) درج شده است. احتمالا قصه و داستان و افسانه‌سرایی برای شاه و شاهان بیشتر از «شاهنامه» به مذاق جشنواره‌های آن سوی مرز خوش می‌آید.
شگفتی اینجاست که بعد از گذشت ۶۰ سال حاکمیت شبه‌روشنفکران غرب‌زده، تقریبا یک دهه است در سینمای انیمیشن ایران، تحولی شگرف توسط هنرمندان جبهه فرهنگی انقلاب ایجاد شده و در کمال ناباوری و با پشتکار فراوان، برای اولین بار انیمیشن‌های بلند سینمایی با جذابیت و کشش بالاساخته شدند که نه تنها در سطح بین‌المللی مورد توجه قرار گرفتند که در داخل ایران و حتی کشورهای منطقه نیز با استقبال بی‌نظیری مواجه شدند.
انیمیشن‌هایی نظیر «شاهزاده روم» که در وب‌سایت معتبر IMDB امتیاز بالای ۸/۱ را از کاربرانش بدست آورد و در فروش داخلی نیز رتبه سوم فیلم‌های سال را کسب کرد، همچنین انیمیشن‌های سه‌بعدی دیگری مثل «فهرست مقدس»، «رهایی از بهشت» ، «نبرد خلیج فارس» و بالاخره «فیلشاه» که گوی سبقت فروش داخلی و خارجی را از رقبای پیشین ربود، از آن جمله بودند.
این برای نخستین بار در تاریخ سینمای ایران بود که کودکان برای دیدن یک انیمیشن بلند سینمایی جذاب، ذوق می‌کردند و با علاقه به تماشای آن می‌نشستند. اما این انیمیشن‌ها که بنا به اظهارنظر کارشناسان داخلی و خارجی، به لحاظ استاندارد ساختاری در حد تولیدات جهانی به‌خصوص کارتون‌های آمریکایی بودند، نه از سوی شبه‌روشنفکران و اغلب رسانه‌های کشور که در اختیار آنان بود مورد توجه قرار گرفتند، نه از سوی جشنواره‌های خارجی مانند «انسی» که در تیول و لابی همین قشر است و البته نه از سوی اسکار. چرا که موضوع و داستان همه آنها واقعی، دینی، اسلامی و انقلابی بود! ماجرای ملیکا یا نرجس خاتون در «شاهزاده روم»، داستان سپاه ابرهه و پرندگان ابابیل در «فیلشاه»، قصه قرآنی اصحاب اخدود در «فهرست مقدس»، مشابه‌سازی سرگذشت شهید دکتر چمران با اسطوره‌های شاهنامه در «رهایی از بهشت» و مقاومت ایران در مقابل تجاوز آمریکا در «نبرد خلیج فارس»، موضوعاتی نبود که به ذائقه محافل سینمایی آمریکایی و اروپایی خوش بیاید و باب میل شیفتگان داخلی‌شان در ایران باشد! این در حالی است که پیش از اینها هم بارها اثبات شده، کمترین موضوع قابل اهمیت برای این دسته از محافل سینمایی، از قضا خود «هنر» است!
حالا انیمیشن دو بعدی «آخرین داستان» با رویکردی باستان‌گرایانه و افسانه‌سرایانه و تصاویری از ایران بدون اسلام، آن‌گونه که نزدیک به ۲۰۰ سال از سوی کانون‌های معلوم‌الحال غربی القاء شده، در مراحل ابتدایی اسکار ۲۰۲۰ انتخاب شده تا بار دیگر نشان دهد که جامعه به اصطلاح جهانی با ایران اسلامی است

رسما از دیوونه خونه چند مرحله بالاتره این مملکت.:|
تنها جمله ای که به ذهنم میرسه آب رو بریز اونجا که میسوزه

رسما رسانه رسمی اخوان المسلمین تو ایرانه , یعنی هیچ اهمیتی به این کشور نمی‌ده ، حتی مطالبش تو بحث سیاست هم بارها صدای شورای امنیت ملی رو در آورده ، اصلا این کشور ، هویت و سرنوشتش براشون مهم نیست!
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,148
نام
∂αнмα
در پست قبلیم در مورد آخرین داستان به نکته ای اشاره کردم

به قسمت بولد شده توجه کنید حالا به این پایینی هم دقت کنید
گفته شده انیمیشن «آخرین داستان»، برداشتی آزاد از داستان ضحاک ماردوش در شاهنامه، اثر ابوالقاسم فردوسی است اما در تیزری که از این فیلم نمایش داده شده، وفاداری چندانی به شاهنامه فردوسی حتی در سر و شکل شخصیت‌ها هم به چشم نمی‌خورد و کاراکترهای زن کاملا بی‌حجاب بوده و روابط آزادی در میان آنها و مردان نشان داده می‌شود.
حتی در عناوینی که در تیزر آن به چشم می‌خورد به جای برداشتی از شاهنامه (که نام خاص است و باید در ترجمه انگلیسی نیز با همین عنوان بیاید) عبارت «کتاب شاهان» (The Book of Kings) درج شده است. احتمالا قصه و داستان و افسانه‌سرایی برای شاه و شاهان بیشتر از «شاهنامه» به مذاق جشنواره‌های آن سوی مرز خوش می‌آید.
شگفتی اینجاست که بعد از گذشت ۶۰ سال حاکمیت شبه‌روشنفکران غرب‌زده، تقریبا یک دهه است در سینمای انیمیشن ایران، تحولی شگرف توسط هنرمندان جبهه فرهنگی انقلاب ایجاد شده و در کمال ناباوری و با پشتکار فراوان، برای اولین بار انیمیشن‌های بلند سینمایی با جذابیت و کشش بالاساخته شدند که نه تنها در سطح بین‌المللی مورد توجه قرار گرفتند که در داخل ایران و حتی کشورهای منطقه نیز با استقبال بی‌نظیری مواجه شدند.
انیمیشن‌هایی نظیر «شاهزاده روم» که در وب‌سایت معتبر IMDB امتیاز بالای ۸/۱ را از کاربرانش بدست آورد و در فروش داخلی نیز رتبه سوم فیلم‌های سال را کسب کرد، همچنین انیمیشن‌های سه‌بعدی دیگری مثل «فهرست مقدس»، «رهایی از بهشت» ، «نبرد خلیج فارس» و بالاخره «فیلشاه» که گوی سبقت فروش داخلی و خارجی را از رقبای پیشین ربود، از آن جمله بودند.
این برای نخستین بار در تاریخ سینمای ایران بود که کودکان برای دیدن یک انیمیشن بلند سینمایی جذاب، ذوق می‌کردند و با علاقه به تماشای آن می‌نشستند. اما این انیمیشن‌ها که بنا به اظهارنظر کارشناسان داخلی و خارجی، به لحاظ استاندارد ساختاری در حد تولیدات جهانی به‌خصوص کارتون‌های آمریکایی بودند، نه از سوی شبه‌روشنفکران و اغلب رسانه‌های کشور که در اختیار آنان بود مورد توجه قرار گرفتند، نه از سوی جشنواره‌های خارجی مانند «انسی» که در تیول و لابی همین قشر است و البته نه از سوی اسکار. چرا که موضوع و داستان همه آنها واقعی، دینی، اسلامی و انقلابی بود! ماجرای ملیکا یا نرجس خاتون در «شاهزاده روم»، داستان سپاه ابرهه و پرندگان ابابیل در «فیلشاه»، قصه قرآنی اصحاب اخدود در «فهرست مقدس»، مشابه‌سازی سرگذشت شهید دکتر چمران با اسطوره‌های شاهنامه در «رهایی از بهشت» و مقاومت ایران در مقابل تجاوز آمریکا در «نبرد خلیج فارس»، موضوعاتی نبود که به ذائقه محافل سینمایی آمریکایی و اروپایی خوش بیاید و باب میل شیفتگان داخلی‌شان در ایران باشد! این در حالی است که پیش از اینها هم بارها اثبات شده، کمترین موضوع قابل اهمیت برای این دسته از محافل سینمایی، از قضا خود «هنر» است!
حالا انیمیشن دو بعدی «آخرین داستان» با رویکردی باستان‌گرایانه و افسانه‌سرایانه و تصاویری از ایران بدون اسلام، آن‌گونه که نزدیک به ۲۰۰ سال از سوی کانون‌های معلوم‌الحال غربی القاء شده، در مراحل ابتدایی اسکار ۲۰۲۰ انتخاب شده تا بار دیگر نشان دهد که جامعه به اصطلاح جهانی با ایران اسلامی است

رسما از دیوونه خونه چند مرحله بالاتره این مملکت.:|
وقتی مغرت صفر و یک کار میکنه .....
 

barneysawyer

کاربر سایت
Feb 28, 2012
1,723
نام
nucky thompson
مِن باب این حرفا در مورد فیلمهای مارول چند روز پیش نشستم بعد 1 سال از دانلود مراسم اُسکار ِ پارسال یا پیارسال و خاک خوردنش تو هارد بالاخره دیدمش .

هوست جیمی کیمل بود ، بعد اپنینگ و حرفا و جوک ها که تموم شد تصویر رفت و یه نمایش از فیلم ها و بازیگرا و کلا نقاط مختلف سینما طی این 90 سالگی اُسکار پخش کرد ... خیلی عجیب بود ولی توی اون چند دقیقه ای که کلی فیلم مختلف با بازیگرای مختلف نشون میداد یه چیز توی ذهن من شکل گرفت و اونم کلمه " سینما " بود . خیلی جالب بود که اسکاری که خیلی وقت هست وضعش مشخصه میاد یه فیلم میسازه (!) از 90 سال فیلم های مختلف و درش بازیگرا رو میبینی ، عواطف و احساساتشون ، تغییر عضلات صورت موقع خشم و غم ، دیالوگ های عمیق و دیالوگ های ساده ای که جوری بازیگر ِ بیان میکنه که میدونی این داره زندگی میکنه با نقشش و مهم تر نمیدونم دقیق چطور توضیح بدم و فقط میتونم بگم این ویدو بشدت " حس زندگی " داشت .

قاعدتاً اول گفتم جو پخش فیلمای مختلف با هر ژانری بود و گذراست ولی .. ولی نبود !
این نمایش چند دقیقه ای انگار یادم انداخت که سینما چی بوده تو ذهنم و چند سالی ِ به چی تبدیل شده .

این رو منی میگم که با فیلمای سوپر هیرویی حال میکنم و همه رو دیدم .
سینما و معنی و مفهومش که از خنده و لذت بردن و پاپ کرن هست گرفته تا عمق داشتن داستان و کرکتر های به یادموندی و دیالوگ های موندگار همه و همه کنار ِ هم بودن و از هر طعمی یذره میچشیدم و لذت میبردم .
و واقعاً ربطی به فانتزی نبودن و فلسفی و سنگین بود هم نداشته چرا که اگر بود واسه من و خیلی های دیگه 4 ـم ماه مِی هی به همدیگه گفتن ِ " May the 4th be with you " نبود .

اینکه درسته که چندین سال ِ فیلم های سوپر هیرویی شدن بولد خبری اخبار و جوانب سینما یه حقیقته . فقط فکر میکنم قرار بود ازشون مثل بقیه لذت ببریم و مثل همیشه ما از سینما که یه وسیه اس واسه سرگرمی استفاده کنیم .
الان ولی احساس میکنم جایگاه ها برعکس شده .

به نکته بسیار جالبی اشاره کردید درباره اسکار . برای من هم خیلی پیش اومده که برگردم به عقب و بگم عجب سینمایی بود و به کجا رفته . نه از این افرادم که تریپ هنری و خاص بخوام بردارم نه متنفر از هالیوود و .... . ولی واقعا سینما داره مثل خیلی صنعت های دیگه به فنا میره .حرف اتون من رو یاد یک خاطره ای انداخت از چند سال قبل. یک رسمه تو اسکار که معمولا برای معرفی نامزد های هر بخش مثل بازیگری میان یک کلیپ کوتاه از یکی از سکانس هایی که بازیگر مربوطه ترکونده تو فیلم نشون بدن . خیلی وقتا همون یک سکانس از بس خوب بود که بیننده حتی ندیده باشه فیلم رو هم با همون کلیپ پی به قدرت بازیگری طرف میبره . مثلا سال های قبل اش بازی دنیل دی لوئیس-باردم و ... رو دیده بود. و این خاطره درباره سالیه که فیلم بسیار معمولی اسپات لایت بولد شده بود . به بخش نامزدی بازیگر ها رسید و تمام بازیگرهای زن رو با کلیپی نمایش دادن تا رسید به راشل مک ادامز . تنها چیزی که بعد از دیدن همون یک سکانس که مثلا باید شاهکار طرف باشه و البته خود فیلم به ذهن ادم میاد سوال خب که چیه ؟ این چه بازی خاصی بود ؟ چه نقش خاصی بود ؟ و حقیقتا دیگه اون شکوه و عظمت که قبلا درباره اسکار در ذهن افراد بود وجود نداره . اسکار یک مراسمه و هر سال ممکنه جایزه به فیلمی داده شه که لایق نباشه .ولی خب قدیما باز اگه شیکاگو درو میکرد یک فیلم خاص بود و نمونش تو سال خودش نبود . نه الان که فیلم تو نقد هاش همه میگن یک فیلم معمولی مثل فیلم های معمولی بیوگرافیه که سالی 50 تاش تولید میشه بعد یکدفعه مثل بمب نامزد میشه تو بخش های مختلف . این قضیه درباره اثار بلاک باستر هم صدق میکنه . یک دوره ای فیلم های بلاک باستری امثال ترمیناتور 1و 2 بودن یا روبوکاپ ها . دیگه ته فیلمی که یک سری اون رو عامه پسند و غیر هنری می دونستن تایتانیک بود که الان هنوز که هنوزه هیچ فیلمی از نظر من نتونسته به گرد پای اون برسه تو این که هم زمان مخاطب عام رو به وجود بیاره به خاطر داستانش و هم از نظر جلوه ویژه دستاوردی داشته باشه . یا در سینمای اکشن هم دورانی نمادش جان سخت بود و فیس آف رو داشتیم که با این که داستانش تخیلی و دور از منطق بود ولی به حدی خوب یک چهارچوب منطقی برای خودش درست می کرد که بیننده باور می کرد . الان بولدمون جان ویکه که کیفیت سکانس های اکشن رو بگذاریم کنار از بقیه نظر ها هیچ تفاوتی با رمبو و فیلم های اکشن قدیمی استیون سیگال و جان کلود وندام نداره که همه مسخره اشون میکنن . هر سال هم که فقط نوشخوار ایده های قبلیه . میرن تو آرشیو تاریخ سینما میگردن هر فیلم موفق و ناموفقی رو برمیدارن یک رنگ پوست و جنسیت و گرایش جنسی اش رو عوض می کنن دوباره میسازن . کاری هم ندارن دو سال پیش یا همین سال قبلش یک ورژن ازش بوده
 

i am dead

کاربر سایت
Feb 11, 2011
602
نام
سینا

بله واکنش ها بسیار مثبت بوده :-j:))

View attachment 120284


زود قضاوت کردی :D


_ واقعا از روی تریلرش مشخص بود با فیلم خوبی طرف نیستیم :D
اون جماعتی که بهشون اشاره شد از توییتر بودن و همچنان نظرشون مثبته و دارن براش سینه چاک میدن
اگه از شرایط توییتر اطلاع داشته باشی و این جماعت رو قبلا دیده باشی متوجه منظورم میشی
 
  • Like
Reactions: Jill-Valentine

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر