ONLY_BAZICENTER

کاربر سایت
Jan 12, 2006
176
من اینجا یه سوال برام پیش اومده و اونم اینه که فیلم 300 از نظر هنری و کیفیتی واقعا یک فیلم ماندگاره که خیلی از دوستان میگن این فیلم از نظر هنری در سطح بالایی قرار داشت؟
باور کنید من در این فیلم تنها چیزی که ندیدم همین هنر بود و هر چی دنبال گشتم حتی یه ذره توش هنر پیدا نکردم.
به نظر من این فیلم یک فیلم کاملا مضحک بود که حتی ارزش یک بار دیدن رو هم نداشت چه برسه به 4 5 بار.
این حرفا رو هم به خاطر تعصب نمیزنم چون خوشبختانه من در این موارد توجهی به این قبیل مسائل نمیکنم و تنها دلیلی هم که من تا اخر فیلم نشستم و نگاه کردم سر و صدایی بود که خود ما به پا کرده بودیم.
من حتی قسمتهایی از مراحل ساختن فیلم رو هم دیدم که 90 درصد ساخت این فیلم در یک اتاق یا بهتر بگم سن انجام شده.
خلاصه اینکه این فیلم چیزی برای گفتن نداشت و بهتر بود فیلم رو در children cinema نمایش میدادند.
 

jeyowich

کاربر سایت
Oct 4, 2006
355
نام
م.مهدي
من اینجا یه سوال برام پیش اومده و اونم اینه که فیلم 300 از نظر هنری و کیفیتی واقعا یک فیلم ماندگاره که خیلی دوستان میگن این فیلم از نظر هنری در سطح بالایی قرار داشت؟
باور کنید من در این فیلم تنها چیزی که ندیدم همین هنر بود و هر چی دنبال گشتم حتی یه ذره توش هنر پیدا نکردم.

:) :) :) :)

جلو های بصری رو نادیده گرفتی . اون همه زیبای :) . چی بگم والا . فقط یه مثال . صحنه ای که سفیر ایران داره تو کادر ظاهر میشه با همراهانش . تیریپ نمایش فیلم هم که دیگه سبک مستند های تاریخی در باره یونان و .....
یه تابلو نقاشی زندس .
 

ONLY_BAZICENTER

کاربر سایت
Jan 12, 2006
176
:) :) :) :)

جلو های بصری رو نادیده گرفتی . اون همه زیبای :) . چی بگم والا . فقط یه مثال . صحنه ای که سفیر ایران داره تو کادر ظاهر میشه با همراهانش . تیریپ نمایش فیلم هم که دیگه سبک مستند های تاریخی در باره یونان و .....
یه تابلو نقاشی زندس .

دقیقا مشکل فیلم همینجاست که در محیطی این فیلم رو نظاره میکنی که بیشتر شبیه نقاشی میمونه تا محیط طبیعی.
فیلم ارباب حلقه ها رو در نظر بگیر:
خیلی از صحنه های اون فیلم هم با استفاده از جلوه های کامپیوتری ساخته شده بود ولی اون جلوه ها رو با مناظر طبیعی ادغام کرده بودند که واقعا فکر میکردی این صحنه کاملا طبیعیه و حقیقت داره.حتی بیشتر صحنه های ارباب حلقه ها در نیوزیلند فیلمبرداری شده بود که این نشون از تصمیم کارگردان فیلم برای طبیعی جلوه دادن صحنه ها و مناظر بود.
خلاصه این که فیلمی که کاملا با جلوه های کامپیوتری ساخته بشه به نظر من فیلم موفقی از اب در نمیاد که فیلم 300 هم از این دسته ساخته ها بود که البته دلیل موفقیتش رو باید مدیون ما ایرانی ها باشند. ;)
 

jeyowich

کاربر سایت
Oct 4, 2006
355
نام
م.مهدي
والا تو بوق کردن ایرانی ها رو قبول دارم . موافقم .

در باره ارباب حلقه ها هیچی نگم بهتره ;) .
این نشون از تصمیم کارگردان فیلم برای طبیعی جلوه دادن صحنه ها و مناظر بود.

اگه قرار بود فرانک میلر اجازه ساخت فیلم رو بده .باید فیلم عین کمیک باشه . وگرنه این فیلم هم میشد مثل ارباب حلقه ها .
واقعا این فرانک میلر به درد ساخت فیلم از رو بازی میخوره با اون تعصبش ;)

افتخارات یه تاریخی دارن . و گرنه هنورم که هنوزه باید فیلم ها رو سیاه وسفید میدیدیم . چرا ؟ چون فکر میکنمی تا همین جا پیشرفت کافیه . چرا به این فکر نمیکنی که اگه 300 هم مثل ارباب حلقه ها تو فضای باز و عادی فیلم برداری میشد واقعا اینقدر موفق میشد ؟؟؟ . واسه بیان چیز های بزرگ ومتفاوت احتیاج به عوامل بزرگ ومتفاوت هم داری . مثل ماتریکس که میخواست بگه neo
همون one هستش یعنی اولین .یعنی تک. یعنی منجی . اگه قرار بود با روایت عادی ساخته بشه . الان اینقدر مطرح نبود انقلاب نمیکرد .
نمیدونم تونستم منظورم رو خوب بگم یا نه
 

jeyowich

کاربر سایت
Oct 4, 2006
355
نام
م.مهدي
همین الان داغه داغ babel رو دیدم :eek: . عجب حالی داد . :biggrin1:
این مکزیکیا هم خوب فیلمی میسازن . والا بابل بجز اون معنی شهربابل به معنی شلوغی وهرجومرج و طرح خیالی هم هست اما فکر کنم منظورش همون مدینه فاضله باشه . دنیایه بدون اسلحه. 3 تا فرهنگ اسلحه وجود داشت
امریکای . که عشقی تفنگ دارن عشقی تیر میندازن و ....
ژاپنی . که از اسلحه مثل آدم استفاده میکنن واسه شکار
عرب ها :) . واسه حفظ روزی شون اسلحه به دست میگیرن واز روی نادونی به ماشین ملت تیر میندازن میگن هر کی آتیش روشن میکنه دودش اول تو چشم خودش میره . مثل کیت بلانشت بد بخت :biggrin1:
دیگه اینکه بچه ها تو این سه تا فرهنگ چجوری هستن . ژاپنیه با آخر امکانات بازم به خاطر بیزبونی ترد میشه . امریکای ها از همه چیز میترسن . چون بهشون همیشه گفته میشه اینا بدن اینا خوبن . عربه بد بخت هم نشون میده همون بدون امکانات باشن بهتره . واسه کسی خطر ندارن . جالب بود از مسلمونا هم یکم چهره خوب نشون دادن :) . پیرزنه و همراه توریست
صحنه دیسکو دختر ژاپنیه باحال بود :biggrin1:
یاد ترم اول خوابگاه افتادم که تازه مهتابی نو انداخته بودن و بچز از تهرون سیستم خفن اورده بودن 7 نفری ریختن وسط خوابگاه عملیات محیرالعلوق عقوله چیه از اونا در میآوردن :biggrin1: . هلیکوپتری رو برو توکارش :biggrin1: . منم وایستاده بودم یه گوشه لامپ هارو خاموش روشن میکردم . به به چه حالی میداد :biggrin1: ... خوشبختانه مسئول خوابگاه نبود . :-"
 

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
200px-Talladega_nights.jpg

Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby

اشکال بزرگی که به Stranger than Fiction وارد بود و با چند بار دیدن به چشم میومد حضور ویل فرل بود نقشی که قرار بود افرادی مثل تام هنکس و راسل کرو بازی کنن به یه کمدین زمخت رسید که نه فتوژنیکه نه نوع کمدیش دل نشینه . در تمام فیلماش به جای اینکه درست بازی کنه در حال داد زدنه یا خودش رو به در و دیوار می کوبه که یه تقلید درجه چندم از جیم کری محسوب می شه . اما امروز می خوام در مورد Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby صحبت کنم که سعی داره به احمقانه ترین شکل ممکن آدم رو بخندونه که باعث شده یکی از نازلترین کمدی های ممکنه رو شاهد باشیم . این فیلم یه کمدی کلامیه که با تیکه پرونی های بی خودی معلوم نیست خودشون رو مسخره کردن یا ملت رو البته این فیلم کاملا در آمریکا موفق بود شاید این اثباتی باشه بر اینکه ما شرقی ها نمی تونیم به کمدی غربی ها بخندیم همونطور که اونا نمی تونن به جک های ما بخندن . ساشا بارون کوهن نقش یه راننده ی همجنس باز فرانسوی رو داره که تنها فرق این نقشش با بورات توی لهجه و قیافه س و گرنه همون ادا و اطوار های بورات رو در میاره (نمی دونم چرا یه زمانی از بورات خیلی خوشم میومد )
0 از 10

Scaled_rbmp.jpg

Rocky Balboa

مزیت راکی 1 رو می دونین چی بود ؟
این بود که زندگی یه بوکسور رو نشون می داد با تمام سختی ها و پستی ها و بلندی هاش و زوم اصلی داستان روی زندگی بود نه بوکس اما کسی که این مسئله رو نفهمید خود استالون بود و این درک اشتباه باعث شد که نقش بوکس رو در قسمت ها بعدی انقدر زیاد کنه که هی آشغال و آشغالتر بشن . راکی جدید که قسمت ششم محسوب می شه دقیقا به فضای راکی های اولیه برگشت که شاید دلیل بزرگ این باشه که از ساخته شدن رمبو 4 خوشحال باشیم چون توی این 15 سال اخیر استالون یه فیلمی که اسم Flop روش نذاشته باشن بازی نکرده بود اما راکی 6 واقعا اثر تاثیر گذاری بود . تا نیم ساعت آخر خبری از مبارزه نیست و این باعث شده ما لایه های بیشتری از راکی رو ببینیم چیزی باعث می شه آدم در لحظات آخر فقط بخواد راکی از رینگ بیاد بیرون چون واقعا از مشت خوردنش ناراحت می شه . در کل استالون یک اثر در خور اسم راکی ساخت و باعث خوشحالی ما هم شد که در این دوران درام های آبکی یک درام نسبتا خوب ببینیم البته به پایLittle Children نمی رسه .
7.5 از 10
 

M3hD1

Fade to Black
کاربر سایت
Sep 24, 2005
1,943
نام
LiND
والا بابل بجز اون معنی شهربابل به معنی شلوغی وهرجومرج و طرح خیالی هم هست اما فکر کنم منظورش همون مدینه فاضله باشه .
راستش برا منم جالب بود كه چرا اسم فيلم رو Babel گذاشته بودن من به اين نتيجه رسيدم:

در فصل 11 تورات آمده :

برجي در بابل توسط آدم هايي از تمام ملتها براي دست يافتن به بهشت ساخته شد . همين مسئله باعث خشم خداوند گرديد و از اين رو کاري کرد که تک تک آدم هاي دست اندارکار برج به زبانهاي متفاوتي سخن گويند و در نتيجه کار بناي برج متوقف گرديد و جماعتي گيج و مبهوت در سراسر جهان پخش شدند که هيچ يک زبان آن يکي را درک نمي کرد و قادر به ارتباط با ديگري نبود .

فيلم هم به نظر من به همين مسئله داشت اشاره ميكرد مردم هاي مختلف با زبون هاي مختلف رو داشت نشون ميداد كه تونسته بودن مشكل تفاوت در زبانشونو حل كنن ولي باز نميتونستن به درستي با هم ارتباط برقرار كنن.
 

slevin

کاربر سایت
Feb 28, 2007
0
یاد اون جک افتادم که : یکی رو بردن دیوونه خونه . ازش پرسیدن چرا آوردنت گفت : من میگفتم همه دیوونن . همه هم میگفتن من دیوونم . هیچی رای با اکثریت بود من رو آوردن اینجا . :biggrin1:
:biggrin1:

نوشته شده توسط mehdijeyjey;157815 حالا چنتا فیلم میسازن و جواز بهشون میدن که تو خود هالیوود درست شده و ضد آمریکا هستش . فقط واسه اینه که بگن ما خیلی آزادیه بیان داریم . انتقاد پذیریم :-" . همشم که باز آخرش میگن فقط به خاطر حفظ منافعه مزدم و ملت آمریکا بوده . ;) ..... . والا من خود تا وقتی فیلم رو ندیده بودم . قاط آقا بودم :) . به قول این دوستمون این فیلم رو 60 بار هم ببینی از نظر هنری واقعا دل چسبه . اما از نظر روایتی و کیفیتی . آشغال ترین فیلمه تاریخیه :) . از وقتی جنگ شروع شد دیدین اولاش اون همه سپاه رو جوری نشون داده بودن که یکی یکی میومدن بجنگن . واقعا مزحک بود . هر جور هم روش های جنگی اون زمان رو بزسی کنی با عقل جور در نمیاد . به نظر من جنگش کاملا برابر هم بود :) تن به تن بود 300 تا 300 تا میومدن :biggrin1: :biggrin1: یه بنده خدای میگفت : یه فیلم اثرش آز 1000 ران کتاب بیشتره . ما که میدونیم اینا واقعی نیستن . اما مردم متمدن دنیا ی کشور های پیشرفته که......:blushing: . کشوری که بچه هاش 70 % ریاضی شون فوق العاده ضعیفه . کشوری که فقط با جو زندگی میکنن . یه بازیگر میاد کوکاکولا میخوره فیلمش رو پخش میکنن کارخونش از ورشکستگی نجات پیدا میکنه :) یا همین بکهام خودمون . زندگی آمریکایی یعنی تبلیغات . اینو بخور . اینو نخور . ما دمکراسی داریم . همه آزادن . وای مسلمونا چقدر بدن . ایرانیا چقدر بدترن . ببینید اینم نمونه ای از تاریخ که حرفمون رو باور کنید . بعدش بعدش نصف این آدما میفهمن که آمریکا چیکارست . هی تظاهرات میکنن .محکوم میکنن اما بقیه هنوز میگن . خوب رئیس کشورم دوستم داره . خالی که نمی بنده . پس حرف اون رو گوش میدیم مثل همیشه . :confused: :biggrin1:[/QUOTE:
:biggrin1



باز تو هالیوود چند تا فیلم ضد وطنی میسازن این جا چی؟


مردم همه جای دنیا همینجورین مختص امریکا نیست . ملت همه جا سر کارن.
ولی من وقتی این یارو leonadies رو میدیدم یاد کراتوس میفتادم.:)

فیلم جدید خوب hanibal rising ببینید حال کنید پسر جوونه از لحاظ بازیگری anthony hapkins کرد تو قوطی
 
آخرین ویرایش:

Dante Is Alive

کاربر سایت
Jul 8, 2006
1,573
نام
ســـعــــيــــــد
فیلم جدید خوب hanibal rising ببینید حال کنید پسر جوونه از لحاظ بازیگری anthony hapkins کرد تو قوطی

خيلي راحت , با همين جملت فهميدم كه هيچي از سينما نمي دوني !
 

jeyowich

کاربر سایت
Oct 4, 2006
355
نام
م.مهدي
Hannibal Rising (2007) +D


Red Dragon (2002) -B



Hannibal (2001) -B


The Silence of the Lambs (1991) -A


خوب شد سعید یادم آورد . وجدانا فکر کردم این فیلم ربطی به سری دکتر هانیبال داره :-"
اصلا هاپکینز کجا این یارو کجا . هاپکینز چشماش با ادم حرف میزنه :eek:. من میمیرم واسه شخصیتی که بازی میکر . خونسرد .و فوق العاده باهوش . اوهه آدم می وحشته :eek: خدا نصیب نکنه. . فکر کنم اختلاف درجه فیلم های هاپکینز با این فیلم جدید مشخصه . اولیش که جایزه برد فیلمش . اما این 2007 که حتی به رتبه B- هم نرسید :-"
 

Allurea

کاربر سایت
Jun 11, 2006
1,485
بچه ها شما ها که اصلا تو این تاپیک یه نگا کوچیک به پستم نمیندازید
لااقل یکی فیلم هایی که تو 207 اومده رو بگه و اونایی که ارزش دیدن رو دارن رو هم معلوم کنه
ممنون
 

M3hD1

Fade to Black
کاربر سایت
Sep 24, 2005
1,943
نام
LiND
بچه ها شما ها که اصلا تو این تاپیک یه نگا کوچیک به پستم نمیندازید
لااقل یکی فیلم هایی که تو 207 اومده رو بگه و اونایی که ارزش دیدن رو دارن رو هم معلوم کنه
ممنون
فيلم هاي 2007 رو ميتوني اينجا ببيني:
http://us.imdb.com/Sections/Years/2007
 

Nameless

کاربر سایت
Oct 12, 2005
352
نام
محمد
با سلام ،

من هم پس یکی دو هفته ای که 300 رو داشتم نشستم دیدمش .

میدونستم که قراره یه فیلم اکشن تخیلی حماسی ببینم که جلوه های ویژه عالی داره ولی تحریف واقعیت داره و به مزاق (؟) ایرانیا جور در نمیاد

اما به نظر من این فیلم خیلی از اونچه که هستش بیشتر تعریف شده . به طور کلی نقطه مثبت فیلم جلوه های ویژه هستش اون هم یه نوع خاصی از جلوه های ویژه که با صحنه اهسته و تند و کند کردن سرعت به جزییات ریز میپردازه .

در کل حتی نمیشه بهش گفت عالی در جلوه های ویژه . اگر همینطور بسازه شاید 100 سال دیگه بتونه فیلی شبیه فیلهای ارباب حلقه ها بسازه . از فیل و کرگدن بگذریم – گرگی که اولش نشون داد چقدر قوی کار شده بود! فقط نمیشد فهمید فیلمه یا انیمیشن

300 فقط در جلوه های ویژه و اونهم در خلق صحنه های کند که به جزییات میپردازن (مثل پخش شدن قطرات خون) و پشت زمینه های زیبا فیلم خوبی بود .
البته اهنگی هم که گذاشته بودن خوب بود مخصوصا صدای خوانندهه که حالت اپرا میخوند .

دیالوگها که کاملا کلیشه ای بودن و بازیها هم از متوسط (لئونایدس) تا افتضاح (تقریبا بقیه شخصیتهای اصلی ) .

در مورد داستان هم که چیز زیادی برای گفتن نداره ، یه مزخرف به تمام معنا از دیدگاه تاریخی حماسی و یا اسطوره ای - و یه داستان ساده که از اولش مشخصه از دیدگاه یه فیلم اکشن سرگرم کننده .

در مورد سپاه ایرانیا و بقیه مسایل هم به نظر من فیلمش اینقده بیخود هست که اگه جدی نگیریم سنگین تریم . جالبه همه دوستان گفتن توهین به تاریخ ایران و .. . به نظر من و خیلی های دیگه که نظراتشون رو خوندم ، اگه بخواهیم دید توهینی نسبت به فیلم داشته باشیم اوقت این فیلم هم به تاریخ ایران و ایرانیا و هم به یونانی ها و مردمشون توهین کرده و هم به کل آسیای میانه که سپاه ایران مخلوطی از اونها بود . ( قیافه های چینی / عرب / سیاه / آفرقایی ) . و هم از لحاظ هنری توهینی به ژانر معظم فیلمهای تاریخی اسطوره ای .

اگه ایرانی نبودم و بدون تعصب میخواستم امتیاز بدم میدادم 6 ( از 10 )
اگه بخوام دید فیلمی که میخواسته ادای فیلمای حماسی تاریخی رو دربیاره و یا یه روایت تاریخی رو بیان کنه داشته باشم میدادم 2

-----------------------
راستی اگه از دیدن این فیلم ناراحت شدین به این عکس نگاه کنین . نقشه ایران در بزرگترین زمان خودش در زمان داریوش اول تقریبا سال 500 قبل از میلاد ( بیست سال قبل از این فیلم)

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Achaemenid_Empire.jpg

بزرگش

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/0e/Achaemenid_Empire.jpg

فکر کنم الان حول و حوش 30 تا کشور باشه . بعد این جمله هم مال خوده wikipedia هستش

The Achaemenid Empire was the largest and most powerful empire the world had yet seen. More importantly, it was well managed and organized. Darius divided his realm into about twenty satrapies (provinces) supervised by satraps, or governors, many of whom had personal ties to the Shah

http://en.wikipedia.org/wiki/Persian_Empire

که میگه امپراطوری هخامنشی بزرگترین و قدرتمندترین امپراطوری بوده که دنیا تابه حال دیده . که مهمتر از اون ، به خوبی مدیریت میشده.



۞۩ محمد ۩۞
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر