@sina_unl
پرتغال فروش خوب همون عزیزانی هستن که در مصنب بلک پنتر به به و چه چه کردن در کل این تلاشت برا غیر سیاسی جلوه دادن اسکار بینظیره دیگه این چند وقته همه دیدن و خودشون عقل دارن که بفهمن این موضوع رو اون منطق سلیقه شخصی هم دقیقا حرف منو ثابت میکنه درسته من از بلک پنتر خوشم نیومده ولی بازم چیزی از اصل مسئله کم نمیکنه خودت هم خوب میدونی همین که ی مشت چپ گرا واسه انگشست وسطی نشون دادن به ترامپ نشستن اونجا نشون میده حال و احوال این برنامه رو
اومدی 9 تا نامزدی بهترین فیلم پارسال رو با 8 تا نامزدی امسال مقایسه کردی و ربطش دادی به حقخوری از یه فیلم خاص، منم اومدم بهت گفتم نه تنها بار اولی نیست که نامزدها کمتر بودن بلکه علتش رو هم بهت گفتم. با سفسطه و عوض کردن موضوع و حرفهات تو بحث با من به جایی نمیرسی.
هنر و هنرمند همیشه به شدت لیبرال بوده، اینو هر آدمی با هوشبهر بالای 85 میفهمه، چیزی نیست که شماها کشف کرده باشین. این وسط هنرمندهایی هم هستن که خودشون رو محافظهکار بدونن مثل کلینت ایستوود و جان ویت و ...
مسئله اینه که شماها میاین میگین چون فلان فیلم راجب اقلیتهاست یا توسط یه کارگردان اقلیت ساخته شده، تحویل گرفته شده اما مثلاً نمیگین چرا با این تفسیر Widows یا If Beale street ... یا Love, Simon کاندید جایزه بهترین فیلم نشدن.
هنرمندها دید سیاسی و تاریخی دارن و معمولاً هم سمت و سوی لیبرال دارن، مشکل اونجاست که شماها هر فیلمی که منتقد پسند میشه یا تو جوایز تحویل گرفته میشه رو اگه خودتون خوشتون نیاد به طور غیرمستقیم یا بعضا مستقیم میگید
اینو به خاطر سوژهش تحویل گرفتن، وگرنه مگه میشه یه فیلمی خوب باشه و من خوشم نیاد
وقتی یکی میاد همه Green Book رو میکنه "همج نسگرا و سیاهپوست" خبر از نگرش اون فرد داره.
خودت از پستهای اخیرت نضفشون فحش به بری لارسون و بلک پنتر بوده
من از بری لارسون و بازیش خوشم نمیاد و نظراتش کوچکترین اهمیتی برام نداره اما تو میای به خاطر اینکه گفته ترجیح میده خبرنگار زن ازش مصاحبه بگیره داد و فغان میکنی. بابا این مصاحبهها پاف پیس هستن و هیچ ارزشی ندارن ولی طرف با خبرنگار زن راحتتره
اشاره کردن به فیلم ها و سریالهایی که شخصیت های سفید رو به سیاه تبدیل کردن و یا مردها رو به زن قبوله؟
مثل نیک فیوری توی اونجرز؟
مثل والکری توی ثور؟
مثل دومینو توی ددپول؟
مثل جانی استورم توی چهار شگفت انگیز؟
و یه سری موارد دیگه که من دیدم تا اینجا
برادر من شماها حرفتون این بود که
1- مسائل مربوط به اقلیت رو تو فیلما زورچپونی مطرح میکنن
2- اون فیلما رو به خاطر این مسائل تحویل میگیرن
الان کدوم یکی از مثالهات با حرف اولیهت در ارتباطه؟ کدوم یکی از این شخصیتها که مثال زدی مسائل اقلیتها رو نمایش میدن؟ کدوم یکی از این فیلما بیخودی تحویل گرفته شدن به خاطر نژاد بازیگرشون؟
رسماً دیگه خودتونم نمیدونید چی میگید.
فیلم Tempest هم یادت رفت، اونجا هم نقش اصلی تو متن شکسپیر مرده اما اینجا هلن میرن نقشش رو بازی میکنه
ی نکته در مورد بلک پنتر یادم اومد گفتم بگم نکته جالبش اینجاست که شعار شخصیت های اصلی فیلم Wakanda Forever واکاندا ی شهر خیالی که دورش ی شیلد گرفته شده تا از دست غارت کردن بقیه مخصوصا سفید پوستای در امان بمونه حالا این طرف تو واقعیت ی امریکا داریم که رئیس جمهورش میگه میخوایم مرز مکزیک رو دیوار بکشیم تا از ورود مهاجر غیر قانونی جلوگیری کنیم شعار تبلیغاتیش هم MAGA هستش مخفف Make America Great Again میبیند چه Irony زیبایی اینجا برقراره ؟؟
دعوت میکنم به پیدا کردن پرتغال فروش ....
تفاوت اونجاییه که سفیدپوستا واقعاً به کشورهای آفریقایی تجاوز کردن و به بردگی بردنشون ولی مکزیکیا هیچ وقت چنین کاری نکردن
آخر همون فیلم هم میگه : انزوا یا تهاجم راه حل نیست، باید مرزها رو باز کرد و همه دنیا با هم کار کنن اگه قراره مشکلی رفع بشه.
از توجه انتخابیت و مصادره به مطلوبت خوشم اومد
من موندم چرا بحث میکنید سر این قضیایا ، انچه عیان است چه حاجت به بیان است ، وقتی دارید بحث میکنید یعنی این چیزا تو هالیوود بولد شده وگرنه چرا ده سال پیش خبر و بحثی نبود درباره این چیزا به قول معروف تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
الان مثلاً چون مردم میگن Pepsi مخفف pay every penny save Israel یعنی واقعاً یه چیزی هست؟
پ.ن.: جشنواره فجر چند سال اولش جایزه بازیگر زن نمیداد اصلاً، چی رو با چی مقایسه میکنید؟