عش سرعت از نوع تهرانی

arthas

کاربر سایت
Jan 24, 2006
414
نام
آرشام
چند وقته که شایعاتی از یه اتوموبیل رانی از نوع NFS داره از یه جاهایی به گوش می رسه !
شایعه ؟
بازی " مسابقات اتومبیل رانی در تهران " توسط شرکت نوین پندار افزار داره تولید می شه ... دموی کار رو برای دانلود گذاشتم می تونید بگیرید و ببینید چی هستش !
جالب تر از همه این که توی بازی از ماشین های ایرانی و خارجی استفاده می شه ... یعنی پیکان و پراید هم هست ... خودم توی بازی دیدم !
یه سری امکانات هم توی بازی هست از قبیل خرید و فروش خودرو ، اسپرت و تیونینگ کردن ، تنوع در مسابقات ، وجود داستان در بازی و ...
یه جورایی می شه گفت NFS:Underground رو محیطش رو بکنی روز و ماشین هاش رو بکنی ایرانی و شهرش رو بکنی تهران ! مابقی چیزها هم همونجوری باشه !
و اما از هر چه که خوبیه بگذریم کار ممکنه بالاخره چند تا ایراد داشته باشه که من تو نگاه اول یکیش رو متوجه شدم ! شماها هم تصاویر رو نگاه کنید ... ببینم کسی می تونه این باگ (البته کوچیک و قابل رفع) رو پیدا کنه یا نه ؟
در ادامه توجه شما رو به چند اسکرین شات جلب می کنم ! :biggrin1:





برای دیدن تصاویر بیشتر اینجا رو کلیک کنید !

دموی قابل بازی :
بخض اول 48 مگ
بخش دوم 48 مگ
بخش سوم 48 مگ
بخش چهارم 46 مگ

توضیح خود سایت سازنده درباره ی بازی :
مسابقات خیابانی یک بازی سه بعدی در ژانر شبیه سازی - اتومبیلرانی
است که بازیکن را در نقش یک راننده علاقمند به مسابقات اتومبیلرانی
قرار داده و در طی اتفاقات و مسابقات متنوع در برخی نقاط تهران بزرگ
او را به یک راننده حرفه ای مسابقات اتومبیلرانی که آشنا به اصول فنی
انواع خودروهای ساخت داخل کشور و نحوه ارتقاء آنان تا سطح خودروهای
عضلانی و اسپرت است، قرار خواهد داد.

سایت سازنده بازی :
http://www.iranautorace.net
 

arthas

کاربر سایت
Jan 24, 2006
414
نام
آرشام
آقا همین اول اعلام کنم که بازی فقط و فقط و فقط رو PC میاد ! البته فعلا که اینجوریه !
سوالای الکی نپرسین که برا کنسول هم پورت می شه یا نه ؟ و ....
این هم متن مصاحبه ماهنامه دنیای بازی با عوامل سازنده ! :biggrin1:
شركت نوين پندار از شركت هاي قديمي پخش و دوبله بازي هاي رايانه اي است. زمستان سال گذشته اين شركت خبر خوش ساخت يك بازي ماشين سواري را به دنياي بازي داد و ما توانستيم قسمتي از آن را بازي كنيم. اما بنا به سياست هاي شركت، اعلام رسمي اين خبر موكول به آينده شد. پس از مدتي انتظار سرانجام يك مرحله قابل بازي كردن از آن عرضه شد و ما را بر آن داشت كه به جاي خبر، گزارشي در اين مورد تهيه كنيم. نكته قابل توجه اين است كه اين شركت با توجه با سابقه اي كه در بازار بازي هاي رايانه اي در ايران دارد، داراي پتانسيل لازم و صحيح براي ساخت و انتخاب بازي است. ساخت بازي به دور از هرگونه جنجال و تبليغات و صاحب نظران به قصد نظرخواهي و به دور از هر گونه تعصب و بسياري نكات ديگر حاصل صحبت ما با آقاي اثمري نيا است كه شرح آن را در ادامه خواهيد خواند. به اميد موفقيت براي اين شركت.
دوبله بازي ها را از چه سالي شروع كرديد و اولين بازي كدام بود؟
- اولين بازيها را سال 1379 دوبله كرديم كه مكس پين و كماندوز بودند.
ايده اوليه ساخت بازي از چه زماني شكل گرفت و ازچه تاريخي كار رسمي بر روي پروژه شروع شد؟
- توليد بازي حدودا از چهار سال پيش شروع شد. البته قرار بود كه بازي اكشن اول شخص كماندويي ايراني باشد كه ديدم اين كار چندان به صرفه نيست. چون كار و انجام آن بسيار سنگين است و ممكن است موفقيت آن در بازار نيز چندان زياد نباشد. حدود يك سال روي آن كار كرديم و حتي قسمتي از داستان و شخصيت پردازي نيز انجام شد، اما در نهايت به اين نتيجه رسيديم كه سبك رانندگي و مسابقات جذابيت بيشتري دارد و مخاطب وسيع تري را به خود جلب مي كند.
شما يكي از شركت هاي بزرگ پخش نرم افزار نيز هستيد، اين تجربه و دوبله بازي ها چگونه به انتخاب نوع بازي و سرمايه گذاري روي آن كمك كرد؟
- ما از همان ابتدا كه نرم افزارهاي چند رسانه اي را توليد مي كرديم، پست جواب قبول و فرم نظرخواهي داشتيم كه در بازيهاي دوبله شده نيز اين فرم ها وجود دارند. اين بازخوردها و پيشنهادات به ما كمك كرد تا با سليقه مصرف كننده بيشتر آشنا شويم.
دوبله بازي در شناخت انواع بازي ها و نيز آشنايي با فرمت هاي مختلف فايل ها و نيز گرافيك بازي به ما كمك كرد تا بازي ها را بهتر بشناسيم. به عبارتي در دوبله بازي ما مهندسي معكوس انجام مي دهيم، بنابراين شناخت خوبي نسبت به انواع بازيها و نحوه ساخت آنها به دست مي آوريم. به طوركلي با تمام جزئيات بازي ها آشنا شديم و شايد مهم ترين نتيجه اي كه گرفتيم اين بود كه برخلاف آن چه كه به نظر مي آيد، ساخت بازي چندان هم كار سخت و غير ممكني نيست.
صفحه 2
ساخت بازي در حال حاضر در چه مرحله اي است؟ چه زماني ساخت آن تمام مي شود؟
- حدود هفتاد درصد مراحل ساخت بازي انجام شده است و در حال حاضر بيشتر در حال بهتر كردن و افزايش قابليت هاي آن هستيم و از نظر فني كليه مسايل آن بر طرف شده است. بازي حدود زمستان تمام خواهد شد و در حقيقت نسخه اول آن عرضه مي شود.
هزينه و سرمايه گذاري براي اين بازي چقدر بوده است؟
- ما يك شركت خصوصي هستيم، بيشتر هزينه زمان و در حقيقت حقوق كارمندان و هزينه هاي جاري شركت بوده است. چون برگشت اقتصادي بازي در ايران چندان مشخص نيست، هزينه بالايي صرف نكرده ايم. هزينه ها را تا جاي ممكن كم كرده ايم.
آيا شركت در كنار كارهاي ديگر بازي مي سازد يا تعدادي پرسنل فقط براي ساخت بازي دارد؟
- بله ما هشت نفر ثابت به طور تمام وقت فقط براي ساخت بازي داريم كه در زمينه ديگري كار نمي كنند. حدود دوازده نفر نيز به صورت پاره وقت در اين زمينه با ما همكاري دارند.
بنابراين هزينه تمام شده براي ساخت اين بازي چقدر بوده است؟
- اگر حقوق ها و هزينه ها را حساب كنيم حدود دويست ميليون تومان مي شود.
تيم سازنده بازي از چه عواملي تشكيل مي شوند؟
- سه نفر برنامه نويس و پنج نفرگرافيست كه به صورت تمام وقت كار مي كنند. دوازده نفر به صورت نيمه وقت نيز مانند عكاس ها، مسئوولين جمع آوري اطلاعات، بازارياب ها و ...
آيا بازي داستان دارد؟
- داستان خاصي خير. اما بازيكن بايد يك خط سير را طي كند تا بازي را تمام كند. از نظر سبك مانند بازي NFS است.

در مورد نوع بازي بيشتر توضيح بدهيد؟
- شما در طي مراحل مختلف با برنده شدن در مسابقات درآمد كسب مي كنيد كه با استفاده از آن مي توانيد براي اتومبيل خود قطعات بيشتر و اسپرت خريداري و آن را تقويت كنيد يا ماشين خود را عوض كنيد.
بازي به صورت گروهي بر روي شبكه نيز اجرا مي شود؟
- در اين نسخه خير. ولي در نسخه هاي بعدي حتما قابليت شبكه به آن اضافه مي شود. پايه و اساس كار انجام شده است و در نسخه هاي بعد شاهد آن خواهيم بود.
چه ماشين هايي در مسابقات خياباني حضور دارند؟
- كليه اتومبيل هايي كه در ايران وجود دارند. البته لازم به ذكر است كه ما با شركت هاي خودروسازي تماس گرفته ايم و فقط خودروهايي كه از ما حمايت كنند در اين بازي حضور خواهند داشت.
يعني اگر يك خودروي معروف و محبوب ايراني كمپاني سازنده اش از شما حمايت نكرد در بازي وجود نخواهد داشت؟
- بيشتر شركت هاي بزرگ خودرو سازي از ما حمايت كرده اند و ماشين هاي معروف ايراني در بازي وجود دارند كه تعدادشان حدود بيست الي سي خودرو است.
در نسخه آزمايشي بلوار كشاورز با جزئيات كامل پياده سازي شده است. آيا خيابان ها و مكان ها به همين صورت خواهند ماند يا از تبليغات اسپانسرها پر خواهد شد؟
- بله، به همين صورت باقي خواهد ماند. در حقيقت اين شبيه سازي به طور كامل و دقيق انجام خواهد شد و به همان صورت خواهد بود كه در واقعيت ديده مي شود. اما در شهر مكان هايي است كه مي توان بر روي آن ها تبليغ كرد، مانند بيلبوردها يا اتوبوس ها. اسپانسرها به صورت تخصصي خواهند بود كه منظور همان گروه هاي مختلف خودرو سازي هستند كه ماشين هايشان در بازي حضور دارند.

صفحه 4
موتور پايه بازي توسط شما نوشته شده يا از موتورهاي حاضر استفاده شده است؟
- پايه موتور بازي با استفاده از يك نمونه خارجي است. كه امكانات بسيار خوبي براي برنامه نويسي دارد. يك زبان برنامه نويسي شبيه به C براي خودش دارد. Script كه بايد از آن استفاده كرد. البته اين موتور فقط يك موتور گرافيكي اوليه است كه بايد براي آن نيز برنامه نويسي كنيد. در ساير زمينه ها مانند فيزيك يا هوش مصنوعي كد نويسي را بايد خودتان انجام دهيد. به عبارتي مي توان گفت يك سطح از DirectX بالاتر است و داراي يك سري كتابخانه براي كارهاي گرافيكي است.
فيزيك، هوش مصنوعي، نحوه رندر كردن و ساير قسمت ها توسط ما پياده سازي و ساخته شده است.
آيا در ساخت بازي هاي رايانه اي ساخت موتور از پايه و ابتدا منطقي و ضروري است؟ بخصوص اگر موتور ساخته شده بسيار ضعيف و ابتدايي باشد.
- در حال حاضر ساخت يك موتور از پايه يعني مثلا پياده سازي تمام الگوريتم هاي رياضي براي رندركردن، كاري است كه انجام شده است و به قدري نمونه هاي پيشرفته و بهينه وجود دارند كه انجام مجدد آن يك كار تكراري است. مثل اين كه شما بخواهيد يك برنامه حسابداري بنويسيد ولي قبل از آن يك كامپايلر مانند ويژوال استوديو بنويسيد كه بعد بخواهيد با آن يك برنامه حسابداري بسازيد. اين كار قبلا انجام شده است، لزومي ندارد كه اين راه دوباره طي شود. تمام اين زير ساخت ها به صورت كاملا بهينه وجود دارند و شما مي توانيد آن را بخريد. وقتي با هزينه كمتر مي توانيد آن را تهيه كنيد چه بهتر كه آن پايه اوليه را تهيه كنيد و سپس بازي را با آن بسازيد.
آيا تهيه و خريد يك چنين موتور پايه اي كار سخت و پيچيده اي است؟
- خير. فقط بايد كمي در اينترنت جستجو كنيد و از موضوع اطلاع داشته باشيد. بخصوص اگر با مراكز دانشگاهي تماس داشته باشيد كار راحتي خواهد بود.
بزرگترين مشكلات شما در ساخت اين بازي چه مسائلي هستند؟
- بزرگترين مشكل، مسايل مالي است. اگر منابع مالي لازم را داشته باشيم، منابع اطلاعاتي ما كامل خواهند بود و اين امر باعث سرعت در انجام كارها خواهد شد. مشكل مالي را با حمايت بخش دولتي مي توان حل كرد.

صفحه 5
آيا فروش مشكل مالي را حل نمي كند؟
- فروش قسمتي از هزينه ها را جبران مي كند. اما همه هزينه ها جبران نمي شوند. به دليل عدم وجود كپي رايت نمي توان بر فروش تكيه كرد.
انگيزه اصلي براي ساخت اين بازي چه بوده است؟
- انگيزه اصلي عشق و علاقه به اين كار و به عبارتي تحقق روياهامان براي ساخت يك بازي ايراني بوده است البته ما به اين موضوع ديد اقتصادي نيز داريم و اميدواريم كه از نظر اقتصادي نيز هزينه ها برگردد.
براي جواناني كه علاقه به اين كار دارند چه توصيه هايي داريد؟
- در حال حاضر دو بخش مهم بازي سازي برنامه نويسي و گرافيك آن است كه در رشته هاي مربوطه بايد تخصص پيدا كنند و سپس جذب شركت هايي شوند كه در اين زمينه كار مي كنند. كساني هم كه مي خواهند بطور مستقل كار كنند بايد از كار نترسند و چند سالي زحمت بكشند تا كاري قابل ارايه داشته باشند و بتوانند اسپانسر يا حمايت دولتي جذب كنند.
براي جواناني كه علاقه به اين كار دارند چه توصيه هايي داريد؟
- در حال حاضر دو بخش مهم بازي سازي برنامه نويسي و گرافيك آن است كه در رشته هاي مربوطه بايد تخصص پيدا كنند و سپس جذب شركت هايي شوند كه در اين زمينه كار مي كنند. كساني هم كه مي خواهند بطور مستقل كار كنند بايد از كار نترسند و چند سالي زحمت بكشند تا كاري قابل ارايه داشته باشند و بتوانند اسپانسر يا حمايت دولتي جذب كنند.
قيمت فروش بازي چقدر خواهد بود؟ و بازي قفل براي حفاظت خواهد داشت؟
- احتمالا بين پنج تا ده هزار تومان خواهد بود كه اگر اسپانسر حمايت كافي انجام دهد شايد ارزان تر هم بشود. براي جلوگيري از كپي غير مجاز قفل نيز خواهد داشت. پخش بازي نيز بر عهده خود شركت خواهد بود.
برنامه هاي آينده چه خواهد بود؟
- ارايه نسخه هاي بعدي اين بازي خواهد بود كه احتمالا شهرهاي بزرگ ديگر ايران نيز در آن خواهد بود. مانند مشهد، اصفهان ، تبريز، و شيراز.
مرجع : ماهنامه دنياي بازي - تيرماه 1385 - شماره هشتم​
 

semejpc

کاربر سایت
Dec 26, 2008
1,605
نام
سهیل
آقا همین اول اعلام کنم که بازی فقط و فقط و فقط رو PC میاد ! البته فعلا که اینجوریه !
سوالای الکی نپرسین که برا کنسول هم پورت می شه یا نه ؟ و ....
این هم متن مصاحبه ماهنامه دنیای بازی با عوامل سازنده ! :biggrin1:
شركت نوين پندار از شركت هاي قديمي پخش و دوبله بازي هاي رايانه اي است. زمستان سال گذشته اين شركت خبر خوش ساخت يك بازي ماشين سواري را به دنياي بازي داد و ما توانستيم قسمتي از آن را بازي كنيم. اما بنا به سياست هاي شركت، اعلام رسمي اين خبر موكول به آينده شد. پس از مدتي انتظار سرانجام يك مرحله قابل بازي كردن از آن عرضه شد و ما را بر آن داشت كه به جاي خبر، گزارشي در اين مورد تهيه كنيم. نكته قابل توجه اين است كه اين شركت با توجه با سابقه اي كه در بازار بازي هاي رايانه اي در ايران دارد، داراي پتانسيل لازم و صحيح براي ساخت و انتخاب بازي است. ساخت بازي به دور از هرگونه جنجال و تبليغات و صاحب نظران به قصد نظرخواهي و به دور از هر گونه تعصب و بسياري نكات ديگر حاصل صحبت ما با آقاي اثمري نيا است كه شرح آن را در ادامه خواهيد خواند. به اميد موفقيت براي اين شركت.
دوبله بازي ها را از چه سالي شروع كرديد و اولين بازي كدام بود؟
- اولين بازيها را سال 1379 دوبله كرديم كه مكس پين و كماندوز بودند.
ايده اوليه ساخت بازي از چه زماني شكل گرفت و ازچه تاريخي كار رسمي بر روي پروژه شروع شد؟
- توليد بازي حدودا از چهار سال پيش شروع شد. البته قرار بود كه بازي اكشن اول شخص كماندويي ايراني باشد كه ديدم اين كار چندان به صرفه نيست. چون كار و انجام آن بسيار سنگين است و ممكن است موفقيت آن در بازار نيز چندان زياد نباشد. حدود يك سال روي آن كار كرديم و حتي قسمتي از داستان و شخصيت پردازي نيز انجام شد، اما در نهايت به اين نتيجه رسيديم كه سبك رانندگي و مسابقات جذابيت بيشتري دارد و مخاطب وسيع تري را به خود جلب مي كند.
شما يكي از شركت هاي بزرگ پخش نرم افزار نيز هستيد، اين تجربه و دوبله بازي ها چگونه به انتخاب نوع بازي و سرمايه گذاري روي آن كمك كرد؟
- ما از همان ابتدا كه نرم افزارهاي چند رسانه اي را توليد مي كرديم، پست جواب قبول و فرم نظرخواهي داشتيم كه در بازيهاي دوبله شده نيز اين فرم ها وجود دارند. اين بازخوردها و پيشنهادات به ما كمك كرد تا با سليقه مصرف كننده بيشتر آشنا شويم.
دوبله بازي در شناخت انواع بازي ها و نيز آشنايي با فرمت هاي مختلف فايل ها و نيز گرافيك بازي به ما كمك كرد تا بازي ها را بهتر بشناسيم. به عبارتي در دوبله بازي ما مهندسي معكوس انجام مي دهيم، بنابراين شناخت خوبي نسبت به انواع بازيها و نحوه ساخت آنها به دست مي آوريم. به طوركلي با تمام جزئيات بازي ها آشنا شديم و شايد مهم ترين نتيجه اي كه گرفتيم اين بود كه برخلاف آن چه كه به نظر مي آيد، ساخت بازي چندان هم كار سخت و غير ممكني نيست.
صفحه 2
ساخت بازي در حال حاضر در چه مرحله اي است؟ چه زماني ساخت آن تمام مي شود؟
- حدود هفتاد درصد مراحل ساخت بازي انجام شده است و در حال حاضر بيشتر در حال بهتر كردن و افزايش قابليت هاي آن هستيم و از نظر فني كليه مسايل آن بر طرف شده است. بازي حدود زمستان تمام خواهد شد و در حقيقت نسخه اول آن عرضه مي شود.
هزينه و سرمايه گذاري براي اين بازي چقدر بوده است؟
- ما يك شركت خصوصي هستيم، بيشتر هزينه زمان و در حقيقت حقوق كارمندان و هزينه هاي جاري شركت بوده است. چون برگشت اقتصادي بازي در ايران چندان مشخص نيست، هزينه بالايي صرف نكرده ايم. هزينه ها را تا جاي ممكن كم كرده ايم.
آيا شركت در كنار كارهاي ديگر بازي مي سازد يا تعدادي پرسنل فقط براي ساخت بازي دارد؟
- بله ما هشت نفر ثابت به طور تمام وقت فقط براي ساخت بازي داريم كه در زمينه ديگري كار نمي كنند. حدود دوازده نفر نيز به صورت پاره وقت در اين زمينه با ما همكاري دارند.
بنابراين هزينه تمام شده براي ساخت اين بازي چقدر بوده است؟
- اگر حقوق ها و هزينه ها را حساب كنيم حدود دويست ميليون تومان مي شود.
تيم سازنده بازي از چه عواملي تشكيل مي شوند؟
- سه نفر برنامه نويس و پنج نفرگرافيست كه به صورت تمام وقت كار مي كنند. دوازده نفر به صورت نيمه وقت نيز مانند عكاس ها، مسئوولين جمع آوري اطلاعات، بازارياب ها و ...
آيا بازي داستان دارد؟
- داستان خاصي خير. اما بازيكن بايد يك خط سير را طي كند تا بازي را تمام كند. از نظر سبك مانند بازي NFS است.

در مورد نوع بازي بيشتر توضيح بدهيد؟
- شما در طي مراحل مختلف با برنده شدن در مسابقات درآمد كسب مي كنيد كه با استفاده از آن مي توانيد براي اتومبيل خود قطعات بيشتر و اسپرت خريداري و آن را تقويت كنيد يا ماشين خود را عوض كنيد.
بازي به صورت گروهي بر روي شبكه نيز اجرا مي شود؟
- در اين نسخه خير. ولي در نسخه هاي بعدي حتما قابليت شبكه به آن اضافه مي شود. پايه و اساس كار انجام شده است و در نسخه هاي بعد شاهد آن خواهيم بود.
چه ماشين هايي در مسابقات خياباني حضور دارند؟
- كليه اتومبيل هايي كه در ايران وجود دارند. البته لازم به ذكر است كه ما با شركت هاي خودروسازي تماس گرفته ايم و فقط خودروهايي كه از ما حمايت كنند در اين بازي حضور خواهند داشت.
يعني اگر يك خودروي معروف و محبوب ايراني كمپاني سازنده اش از شما حمايت نكرد در بازي وجود نخواهد داشت؟
- بيشتر شركت هاي بزرگ خودرو سازي از ما حمايت كرده اند و ماشين هاي معروف ايراني در بازي وجود دارند كه تعدادشان حدود بيست الي سي خودرو است.
در نسخه آزمايشي بلوار كشاورز با جزئيات كامل پياده سازي شده است. آيا خيابان ها و مكان ها به همين صورت خواهند ماند يا از تبليغات اسپانسرها پر خواهد شد؟
- بله، به همين صورت باقي خواهد ماند. در حقيقت اين شبيه سازي به طور كامل و دقيق انجام خواهد شد و به همان صورت خواهد بود كه در واقعيت ديده مي شود. اما در شهر مكان هايي است كه مي توان بر روي آن ها تبليغ كرد، مانند بيلبوردها يا اتوبوس ها. اسپانسرها به صورت تخصصي خواهند بود كه منظور همان گروه هاي مختلف خودرو سازي هستند كه ماشين هايشان در بازي حضور دارند.

صفحه 4
موتور پايه بازي توسط شما نوشته شده يا از موتورهاي حاضر استفاده شده است؟
- پايه موتور بازي با استفاده از يك نمونه خارجي است. كه امكانات بسيار خوبي براي برنامه نويسي دارد. يك زبان برنامه نويسي شبيه به C براي خودش دارد. Script كه بايد از آن استفاده كرد. البته اين موتور فقط يك موتور گرافيكي اوليه است كه بايد براي آن نيز برنامه نويسي كنيد. در ساير زمينه ها مانند فيزيك يا هوش مصنوعي كد نويسي را بايد خودتان انجام دهيد. به عبارتي مي توان گفت يك سطح از DirectX بالاتر است و داراي يك سري كتابخانه براي كارهاي گرافيكي است.
فيزيك، هوش مصنوعي، نحوه رندر كردن و ساير قسمت ها توسط ما پياده سازي و ساخته شده است.
آيا در ساخت بازي هاي رايانه اي ساخت موتور از پايه و ابتدا منطقي و ضروري است؟ بخصوص اگر موتور ساخته شده بسيار ضعيف و ابتدايي باشد.
- در حال حاضر ساخت يك موتور از پايه يعني مثلا پياده سازي تمام الگوريتم هاي رياضي براي رندركردن، كاري است كه انجام شده است و به قدري نمونه هاي پيشرفته و بهينه وجود دارند كه انجام مجدد آن يك كار تكراري است. مثل اين كه شما بخواهيد يك برنامه حسابداري بنويسيد ولي قبل از آن يك كامپايلر مانند ويژوال استوديو بنويسيد كه بعد بخواهيد با آن يك برنامه حسابداري بسازيد. اين كار قبلا انجام شده است، لزومي ندارد كه اين راه دوباره طي شود. تمام اين زير ساخت ها به صورت كاملا بهينه وجود دارند و شما مي توانيد آن را بخريد. وقتي با هزينه كمتر مي توانيد آن را تهيه كنيد چه بهتر كه آن پايه اوليه را تهيه كنيد و سپس بازي را با آن بسازيد.
آيا تهيه و خريد يك چنين موتور پايه اي كار سخت و پيچيده اي است؟
- خير. فقط بايد كمي در اينترنت جستجو كنيد و از موضوع اطلاع داشته باشيد. بخصوص اگر با مراكز دانشگاهي تماس داشته باشيد كار راحتي خواهد بود.
بزرگترين مشكلات شما در ساخت اين بازي چه مسائلي هستند؟
- بزرگترين مشكل، مسايل مالي است. اگر منابع مالي لازم را داشته باشيم، منابع اطلاعاتي ما كامل خواهند بود و اين امر باعث سرعت در انجام كارها خواهد شد. مشكل مالي را با حمايت بخش دولتي مي توان حل كرد.

صفحه 5
آيا فروش مشكل مالي را حل نمي كند؟
- فروش قسمتي از هزينه ها را جبران مي كند. اما همه هزينه ها جبران نمي شوند. به دليل عدم وجود كپي رايت نمي توان بر فروش تكيه كرد.
انگيزه اصلي براي ساخت اين بازي چه بوده است؟
- انگيزه اصلي عشق و علاقه به اين كار و به عبارتي تحقق روياهامان براي ساخت يك بازي ايراني بوده است البته ما به اين موضوع ديد اقتصادي نيز داريم و اميدواريم كه از نظر اقتصادي نيز هزينه ها برگردد.
براي جواناني كه علاقه به اين كار دارند چه توصيه هايي داريد؟
- در حال حاضر دو بخش مهم بازي سازي برنامه نويسي و گرافيك آن است كه در رشته هاي مربوطه بايد تخصص پيدا كنند و سپس جذب شركت هايي شوند كه در اين زمينه كار مي كنند. كساني هم كه مي خواهند بطور مستقل كار كنند بايد از كار نترسند و چند سالي زحمت بكشند تا كاري قابل ارايه داشته باشند و بتوانند اسپانسر يا حمايت دولتي جذب كنند.
براي جواناني كه علاقه به اين كار دارند چه توصيه هايي داريد؟
- در حال حاضر دو بخش مهم بازي سازي برنامه نويسي و گرافيك آن است كه در رشته هاي مربوطه بايد تخصص پيدا كنند و سپس جذب شركت هايي شوند كه در اين زمينه كار مي كنند. كساني هم كه مي خواهند بطور مستقل كار كنند بايد از كار نترسند و چند سالي زحمت بكشند تا كاري قابل ارايه داشته باشند و بتوانند اسپانسر يا حمايت دولتي جذب كنند.
قيمت فروش بازي چقدر خواهد بود؟ و بازي قفل براي حفاظت خواهد داشت؟
- احتمالا بين پنج تا ده هزار تومان خواهد بود كه اگر اسپانسر حمايت كافي انجام دهد شايد ارزان تر هم بشود. براي جلوگيري از كپي غير مجاز قفل نيز خواهد داشت. پخش بازي نيز بر عهده خود شركت خواهد بود.
برنامه هاي آينده چه خواهد بود؟
- ارايه نسخه هاي بعدي اين بازي خواهد بود كه احتمالا شهرهاي بزرگ ديگر ايران نيز در آن خواهد بود. مانند مشهد، اصفهان ، تبريز، و شيراز.
مرجع : ماهنامه دنياي بازي - تيرماه 1385 - شماره هشتم​
برادر دی بازی ماهنامه نیست دو هفته نامه است

5000 خوبه ولی 10000 خیلی گرونه

یعنی قرار بوده زمستان سال 85 بیاد و هنوز نیومده؟
 

leonk13

کاربر سایت
Sep 8, 2009
2,151
نام
سجاد
من دموش رو بازی کردم بد نبود
2 تا باگ هم دیدم!
یکی اینکه سایه ماشین مخالف سایه درخت می افته!(تو نصف راه!)
ظمنا وقتی سایه ماشین میره تو درخت سایش سفید میشه!
 

arthas

کاربر سایت
Jan 24, 2006
414
نام
آرشام
برادر دی بازی ماهنامه نیست دو هفته نامه است
5000 خوبه ولی 10000 خیلی گرونه
یعنی قرار بوده زمستان سال 85 بیاد و هنوز نیومده؟
یعنی واقعا فکر کردی من اون همه متن رو تایپ کردم ؟ که نوشته ماهنامه دنیای بازی ؟:biggrin1:
خدا بیامرزه پدر کپی پیست رو !
ولی فکر کنم سال 85 ماهنامه بوده ! :confused:
راستی دنیای بازی همونی نیست که 1 و 15 هر ماه چاپ می شه یه پوستر a3 صفحه یکی مونده به آخرش داره ، طه رسولی هم گاهی وقتا تو صفحه وسطش نقد می نویسه منم هر شماره اش رو می خرم ؟ :biggrin1::-"
سیستم مورد نیازش رو نمیگین؟ به نظر بازی جالبی میاد اما این دوستمون راس میگه 10000 خیلییییییییی زیاده!
يکی سيستم مورد نيازشو بگه ببينم به به سيستم ذغالی من ميخوره يا نه ؟!!؟ :biggrin1:
والا در مورد سیستم مورد نیاز خیلی اطلاعی در دست نیست !
ولی من با این پیت اجراش کردم !
cpu : Intel 2.4 1 mg catch
vga : radeon 9200 se 128 mg
ram : 512 mg ddr
mb : هم که خب البته خیلی مهم نیست ولی asus p4p8x se

در مورد قیمت هم من بازم فکر می کنم سازنده ها همون سال 85 قیمت دادن ! الان یا در اینده نزدیک اگه ریلیز بشه خب معلومه که قیمتش پایین تره !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر