مروری کوتاه بر کاراکترهای بازی Batman : Arkham Asylum

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,959
نام
آریا
سلام دوستان

همون طور که در جریان هستین , بازی Arkham Asylum حدودآ 1.5 ماه دیگه عرضه میشه. بازی ای که دوستداران شخصیت بتمن به شدت منتظرش هستن و احتمالآ بعد از مدتها می تونیم شاهد یک بازی زیبا و شایسته این قهرمان تاریک باشیم. دلایل زیادی وجود داره که به Arkham Asylum امیدوار باشیم. یکی از اونها حضور صداپیشه های دشمن های بتمن از سری کارتونی 92 هست که خیلی از اونها در این بازی هم ایفای نقش میکنن و این خودش خیلی امیدوار کننده هست. همین طور در Preview هایی که تا امروز دیده شده , اکثرآ از این بازی تعریف کردن و چیز بدی ازش نگفتن. تریلرها و گیم پلی ها هم نشون دهنده یک بازی استاندارد و خوب هست که از نظر گرافیکی و تکنیکی هم کم و کسری نداره. خلاصه فقط 1 ماه مونده تا دوستداران واقعی بتمن این بازی رو تجربه کنن و انشاالله ازش لذت ببرن !
در این بازی شاهد حضور 21 دشمن از سری کمیکهای بتمن هستیم که همه دشمنهای معروف و محبوب در این لیست حاضر هستند. همین طور تعدادی شخصیت هم در بازی وجود دارند که به کمک بتمن میان (هم به صورت مستقیم , هم به صورت غیرمستقیم و از راه دور)
برای اینکه دوستان بیشتر با شخصیتها و دشمنهای بتمن آشنا بشن , تصمیم گرفتم توضیحاتی هرچند کوتاه راجع به هر شخصیت بدم. این توضیحات به کمک ویکی پدیا و یکی دو سایت دیگه و همین طور دانسته های قبلی خودم هست و میتونه شما رو بیشتر در جریان بازی قرار بده.

توجه ! اگه قصد خوندن کمیکهای بتمن (مخصوصآ کمیکهای قدیمی) رو دارین , ممکنه خوندن پروفایل بعضی شخصیتها باعث لو رفتن قسمتی از داستان بشه. مواظب باشین !

=========================================

Batman – Bruce Wayne
Batmanlee.png

یکی از معروف ترین و محبوب ترین قهرمانان کمیک که سابقه ای بسیار طولانی داره و اولین بار در سال 1939 در سری کمیک های Detective Comics توسط Bob Kane خلق شده. این شخصیت تاریک و تنها در فیلمها , سریالها , کارتونها و بازیهای زیادی حضور داشته که یکی از بهترین نمونه ها رو میشه Batman Animated Series دونست. سری کارتونی که در سال 1992 پخش میشد و از نظر کیفیت واقعآ عالی بود. همین طور سری فیلمهایی که از سال 1989 توسط تیم برتون ساخته شد هم به بیشتر شناخته شدن این شخصیت کمک زیادی کرد. ولی این فیلم Batman Begins بود که باعث شد خیلی از کسانی که حتی نام بتمن رو هم نشنیده بودن یا فقط اطلاعات مختصری از این شخصیت داشتن , به طرفداران اون اضافه بشن. و البته همون طور که اطلاع دارین چند سال بعد با فیلم The Dark Knight محبوبیت بتمن و همین طور مهم ترین دشمن اون یعنی Joker فوق العاده زیادتر شد و به کهکشان ها رسید ! (که البته برای من و خیلی های دیگه زیاد هم خوشحال کننده نبود)
Bruce Wayne یک جوان پولدار و خوش گذرون هست که کسی از زندگی دوگانه اون خبر نداره. پدر و مادر بروس در کودکی جلوی چشم اون به قتل رسیدند و بروس هم از همین جا با خودش عهد بست که با جنایتکاران مبارزه کنه. اون خودش رو از نظر فیزیکی و ذهنی پرورش داد و برای مبارزه با خلافکارها هم از علامت خفاش استفاده کرد. علامتی که بعدها به نشانه بتمن و همین طور پل ارتباطی اون با پلیس (از طریق قرار دادن علامت خفاش جلوی یک نورافکن و روشن کردن نورافکن در مواقع بحرانی) تبدیل شد. بروس از اونجایی که قدرت مافوق بشری نداره و نمیتونه فقط به کمک زور بازو با دشمنان بی شمار خودش مقابله کنه , به فکر ساخت تجهیزات و وسایل جانبی افتاد تا با کمک اونها راحت تر دشمنان خودش رو در تله بندازه. وسایلی مثل Batarang و BatGrenades و ... که اونها رو در کمربند خودش جاسازی میکنه. همین طور ماشینی مخصوص که اغلب با نام Batmobile شناخته میشه و ... .

اولین حضور : شماره 37 مجله Detective Comics در تاریخ می 1939
مهارتهای ویژه : بتمن برخلاف اکثر ابرقهرمانهای کمیکها , هیچ قدرت ویژه و خاصی نداره و بیشتر به کمک مهارتهای کارآگاهی , وسایل و تجهیزات پیشرفته و همین طور نیروی بدنی و ذهنی به مقابله با دشمنان خودش میپردازه. لباس مخصوص بتمن به نام Batsuit دارای تجهیزات خاصی هست که به اون کمک میکنه راحت تر با دشمنان خودش مقابله کنه. همین طور وسایل نقلیه ای مثل Batmobile , Batplanet و ... هم به این شخصیت کمک میکنن.

Alfred Pennyworth
sad.JPG

قابل اعتماد ترین دوست بتمن , کسی که هم نقش پیش خدمت رو بازی میکنه , هم از راه دور به بتمن در مآموریتهاش کمک میرسونه و البته میشه گفت جای پدر بروس وین رو هم داره و حتی گاهی اوقات بهش مشاوره هم میده. این شخصیت قدیمی در سال 1943 در شماره 16 از سری کمیک های بتمن توسط Bob Kane خلق شده و در فیلمها و کارتونهای زیادی حضور داشته.
آلفرد رفته رفته محبوبیت زیادی بین کمیک خوانها پیدا کرد و حتی جوایزی هم به دست آورد ! نقش آلفرد به قدری در زندگی بروس وین حیاتی هست که بهش لقب Batman`s Batman (بتمن ِ بتمن ! کسی که از خود بتمن محافظت میکنه) هم دادن !

اولین حضور : شماره 16 مجله Batman در تاریخ می 1943
مهارتهای ویژه : توانایی خاصی که نداره ولی از هوش خوبی برخورداره و به بتمن کمکهای زیادی میکنه. در بعضی کمیکها و فیلمهای قدیمی تر بتمن هم مهارت خوبی در شمشیر زنی و تیراندازی داره !

Oracle – Barbara Gordon
Birds58.jpg

دختر Commissioner Gordon , کسی که در ابتدا با نقش Batgirl وارد دنیای بتمن شد و طرفداران زیادی هم بدست آورد ولی در کمیک فوق العاده The Killing Joke در سال 1988 توسط بزرگترین دشمن بتمن یعنی Joker تیر خورد و از اون به بعد به خاطر معلولیت به جای نقش Batgirl , در نقش Oracle ظاهر شد. نقش Oracle در کمیک های بتمن راهنمایی کردن بروس وین و دادن اطلاعات مختلف به اون هست. Oracle به منابع زیادی دسترسی داره و به عبارتی نیروی فکری و اطلاعاتی بتمن به حساب میاد.

اولین حضور به عنوان Batgirl : شماره 367 مجله Detective Comics در تاریخ ژانویه 1967
اولین حضور به عنوان Oracle : شماره 23 مجله Suicide Squad در تاریخ ژانویه 1989
مهارتهای ویژه : Barbara Gordon در ورزشهای جودو و کاراته مهارت خیلی زیادی داشته و کمربند قهوه ای هم گرفته. بعد از فلج شدنش در کمیک The Killing Joke هم به یادگیری مهارتهای جدیدی روی آورده و در کارهایی که مربوط به دست میشه , مثل پرتاب Batarang و ... هم خیلی ماهر شده. همچنین در زمینه هک کردن و کارهای کامپیوتری هم استعداد خیلی زیادی داره.

Commissioner James Gordon
764638-95145_187267_james_gordon_super_large.jpg

یکی از اولین شخصیتهایی که به کمیک های بتمن ملحق شد (در حقیقت اولین همکار بتمن) و از همون موقع محبوبیت خاصی پیدا کرد. Gordon از مآموران عالی رتبه پلیس Gotham City هست و در کنار بتمن همدیگه رو تکمیل میکنن. Gordon گاهی اوقات در مورد بتمن تردید پیدا میکنه و خیلی هم بدش نمیاد که بتونه ماهیت اون رو تشخیص بده , ولی میدونه که بدون وجود بتمن , وضع Gotham City از اینی که هست هم آشفته تر میشه.
این پلیس دوست داشتنی به وسیله Batsignal (نورافکنی که علامت بتمن روی اون گذاشته شده و در مواقع خطر روشن میشه) با بتمن در ارتباط هست. Gordon رو معمولآ با یک trenchcoat بلند (و اغلب قهوه ای) و همین طور با یک عینک مستطیل شکل می بینیم !

اولین حضور : شماره 27 مجله Detective Comics در تاریخ می 1939
مهارتهای ویژه : قدرت خاصی نداره !

Blue Beetle
Blue_Beetle_1_1024x768.jpg

Blue Beetle ها هم مثل یک سری از شخصیتهای کمیکی چون Green Lantern و Flash یک نفر نیستند و 3 نفر در این نقش ظاهر شده اند. اولین Blue Beetle به نام Dan Garret در سال 1939 پا به دنیای کمیک گذاشت که یک افسر پلیس تازه کار بود که با کمک تجهیزات خودش و لباس ضد گلوله به مبارزه با جنایتکاران می پرداخت. بعدها فردی به نام Ted Kord که شاگرد Dan Garret بود , بعد از مرگ این شخصیت جای اون رو گرفت و در راه مبارزه با مجرمین از وسایل پیشرفته و عجیبی استفاده میکرد. در سال 2006 هم سومین Blue Beetle با نام Jaime Reyes خلق شد که جوانی شوخ طبع بود و قدرتهای خودش رو از یک تکنولوژی پیشرفته مربوط به موجودات فضایی گرفته بود.
James Reyes این روزها در حال معروف شدن هست و در کارتون The Brave & The Bold هم نقش مهمی داره. البته هنوز نقش این شخصیت و چگونگی ورودش به بازی Arkham Asylum مشخص نیست.

اولین حضور : شماره اول مجله Mystery Men Comics در تاریخ آگوست 1939
اولین حضور James Reyes : شماره 3 مجله Infinite Crisis در تاریخ فوریه 2006
مهارتهای ویژه : لباس و پوششی که Blue Beetle در اختیار داره , از تکنولوژی پیشرفته ای استفاده میکنه که در مواقع خطر به کار می افته و با ایجاد زره ای مخصوص از اون محافظت میکنه. همچنین این سیستم قادر هست شمشیر و سپر مخصوصی برای Blue Beetle به وجود بیاره و همین طور به شناسایی دشمنان به وسیله دوربین مخصوص خودش کمک بکنه. در مجموع این لباس ویژگی های زیادی داره که اینها فقط بخشی از این ویژگی هاست.

=====================

Joker
killingjoke.jpg

دیگه کل ملت این شخصیت رو به واسطه فیلم The Dark Knight میشناسن ! شخصیتی که بدون تردید جزو 3 Villain برتر تاریخ هست و در لیست 100 Villain سایت IGN هم رتبه فوق العاده 2 رو کسب کرده (بعد از Magneto که رتبه اول رو داره)
Joker جزو قدیمی ترین و اصیل ترین دشمنهای بتمن هست که در سال 1940 توسط خود خالق بتمن یعنی Bob Kane متولد شد و خیلی زود محبوبیت فوق العاده زیادی بدست آورد.
از نکات جالب در مورد Joker میشه به نام و هویت واقعی اون اشاره کرد که هنوز هم اعلام نشده ! خود Joker در کمیک زیبای The Killing Joke ظاهرآ از گذشته خودش اظهار بی اطلاعی میکنه و دوست داره گذشته ای ثابت نداشته باشه و هر دفعه یه جوری خودش رو معرفی کنه ! البته در فیلم Batman (1989) و در سری کارتونی Batman Animated Series این شخصیت رو با اسم Jack Napier هم میشناسیم که بعدها در همین سری کارتون مشخص میشه این اسم واقعی نیست و فقط یه نام مستعاره.
Joker با وجود ظاهر دلقک مانند خودش و خنده هایی که سر میده , جنایتکار وحشتناکی هست و تا امروز چندین بار در کمیکهای بتمن حادثه آفرین بوده. Joker در کمیک A Death in the Family باعث مرگ Jason Todd (دومین Robin) شد. نکته جالب اینجاست که در پایان شماره یکی مونده به آخر این کمیک از خواننده ها خواسته شده بود در مورد زنده موندن یا مردن Robin نظر خودشون رو بگن و به خاطر اینکه اکثریت رآی به مردن این شخصیت دادند , Robin در شماره بعدی کشته شد. (شاید به این خاطر که کمیک خوانها کمتر شاهد مرگ قهرمانان خودشون بودن و این موضوع براشون جالب بوده) همچنین Joker در کمیک The Killing Joke به طرف Barbara Gordon یا همون Batgirl شلیک میکنه و باعث میشه این شخصیت برای همیشه فلج شده و از اون به بعد با عنوان Oracle از راه دور با بتمن همکاری کنه. البته این جور کارهای Joker در اینجا تموم نشده و باز هم در کمیک No Man`s Land باعث مرگ زن دوم Gordon یعنی Sarah Essen Gordon میشه.
البته بتمن هم در چند کمیک به خوبی از خجالت Joker در میاد و حتی در کمیک زیبای Hush تا مرز کشتن Joker پیش میره و فقط به خاطر اینکه Gordon اونجا هست , Joker رو نمیکشه , چون به نظر Gordon بتمن با کشتن این جنایتکار , خودش هم جنایتکاری جدید میشه که فرقی با بقیه نداره.
Joker در کارتونها , فیلمها و بازیهای زیادی حضور داشته و روز به روز هم محبوبیتش بیشتر میشه. لقبی که به این شخصیت داده شده هم در نوع خودش جالبه : Clown Prince of Crime

اولین حضور : شماره اول مجله Batman در تاریخ بهار 1940
مهارتهای ویژه : Joker اغلب از اسلحه ها و وسایل کمیک استفاده میکنه ! مثلآ به وسیله ورقهای بازی بسیار تیز یا سیگارهای قابل انفجار و یا گلی که درونش اسید وجود داره دشمن خودش رو نابود میکنه. در بعضی کمیکها Joker در زمینه شیمی و مهندسی هم مهارتهای خاصی داره و میتونه انفجارهای عظیمی ترتیب بده. همین طور مهارتهای رزمی و تن به تن Joker در هر کمیک با کمیک دیگه فرق داره و بعضی جاها مهارتهای خوبی در این زمینه داره و بعضی جاها فقط به مسخره بازی مشغوله !

Harley Quinn
HarleyqLG.jpg

و باز هم یکی دیگه از شخصیتهای محبوب کمیکهای بتمن که اغلب در کنار Joker دیده میشه. دکتر Harleen Quinzel که اولین بار در سری کارتونی فوق العاده زیبای Batman Animated Series 92 دیده شد , بعدها به دلیل محبوبیت زیادی که بدست آورد به کمیکهای بتمن هم راه پیدا کرد. Harley یکی از روانپزشکهای Arkham Asylum بود که داوطلب میشه روی Joker و اعمال اون تحقیق بکنه. بعد از چند جلسه که این دو با هم میگذرونن , کم کم Harley عاشق Joker شده و چندین بار هم اجازه فرار رو به Joker میده. تا اینکه بعد از مبارزه ای که بتمن با Joker داره , این شخصیت با سر و وضعی دردناک و مجروح به Arkham Asylum منتقل میشه و Harley هم از اون لحظه با خودش عهد میبنده که با Joker همکاری کنه و بعد از پوشیدن لباسی مخصوص به یکی از دستیاران اون تبدیل میشه.
Harley Quinn بارها و بارها عشق خودش به Joker رو نشون داده و به خاطر اون جنگیده و در این راه از مهارتهای آکروباتیک خودش بیشترین استفاده رو کرده. این شخصیت ارتباط نزدیکی هم با Poison Ivy داره.

اولین حضور : اپیزود 22 با نام Joker`s Favor از سری کارتون Batman Animated Series در تاریخ 11 سپتامبر 1992
مهارتهای ویژه : بدن خیلی نرم و سریعی داره و با مهارتهای ژیمناستیکی که بلده میتونه خیلی راحت با سرعت زیاد فرار کنه. در بعضی کمیکها قدرت بدنی خوبی هم داره.

Amygdala
untitled.JPG

قبل از همه چیز باید توضیحی در مورد واژه Amygdala بدم. در علم پزشکی به گروههای سلولی بادام شکلی که در مغز موجودات مهره دار (مثل انسان) قرار دارن , Amygdala میگن. نقش اصلی این گروههای سلولی هم پردازش حافظه و ایجاد عکس العملهای عاطفی و احساسی هست.
حالا به شخصیت Amygdala در کمیکهای بتمن برمیگردیم که جزو جدیدترین دشمنهای بتمن هست و در سال 1992 پا به دنیای کمیک گذاشته.
Aaron Helzinger علاقه زیادی به قتل و جنایت داشت , تا اینکه یک دکتر دیوانه (!) برای آزمایش روی ایشون و از بین بردن علاقه اون به کشت و کشتار , روی مغز Helzinger مشغول به کار شد. این دکتر به جای اینکه روی هیپوتالاموس Helzinger کار بکنه , اشتباهآ غده Amygdala اون رو برداشت و باعث شد نتیجه ای برعکس چیزی که دوست داشت , اتفاق بیفته. Helzinger به دلیل از دست دادن غده Amygdala به طرز فجیعی خشمگین شد و دیگه تقریبآ چیزی به نام احساسات نداشت و با استفاده از قدرت فوق العاده خودش دست به جنایت می زد.
البته Amygdala در بعضی کمیکها دوباره حالش خوب میشه و حتی به DickGrayson (Nightwing) هم کمک میکنه !

اولین حضور : شماره 3 مجله Batman : Shadow of the Bat در تاریخ آگوست 1992
مهارتهای ویژه : قدرت فوق العاده زیاد و نیروی تمام نشدنی !

Bane
bane.jpg

یکی دیگه از جدیدترین دشمنهای بتمن Bane هست که از بعضی جهات هم به Amygdala شباهتهایی داره. اسم واقعی Bane هنوز مشخص نشده و برعکس فیلم Batman & Robin که این شخصیت رو به عنوان آدمی کندذهن و احمق نمایش داده بودند , در کمیک های بتمن علاوه بر قدرت بدنی زیادی که داره , از هوش خیلی بالایی هم برخورداره.
Bane در طول همین چند سالی که از تولدش میگذره , محبوبیت زیادی بدست آورده و در لیست 100 Villain برتر تاریخ از دیدگاه IGN هم رتبه خیلی خوب 34 رو داره.
جوانی Bane در زندان Pena Duro گذشت و اون در طول این مدت به پرورش خودش پرداخت و تا جایی که می تونست به مطالعه کتابهایی که بدستش میرسید مشغول شد. قدرت بدنی بالای Bane باعث شد به موش آزمایشگاهی ای برای انجام یک آزمایش مخفیانه تبدیل بشه. آزمایشی که باعث مرگ نفرات قبلی شده بود و با تزریق ماده ای به نام Venom به بدن افراد انجام میشد. این ماده به بدن Bane تزریق شد و حتی نزدیک بود اون رو بکشه ولی Bane زنده موند و در عوض قدرتی فوق العاده زیاد بدست آورد. قدرتی که حتی باعث شد در یکی از کمیک ها کمر بتمن رو بشکونه و بتمن رو برای مدتی خونه نشین بکنه ! نقطه ضعف Bane هم در همین ماده Venom هست که اگر هر 12 ساعت به بدنش نرسه , باید عوارض جانبی اون رو تحمل کنه !

اولین حضور : شماره اول مجله Batman : Vengeance of Bane در تاریخ ژانویه 1993
مهارتهای ویژه : هوش فوق العاده زیاد که به عقیده Ra`s al Ghul میتونه باهوش ترین انسان روی زمین باشه ! توانایی صحبت به 6 زبون زنده دنیا و 2 زبون قدیمی رو داره (زبونهایی مثل اسپانیایی , انگلیسی , لاتین , اردو و حتی فارسی !) در کنار اینها Bane قدرت بدنی فوق العاده زیادی هم داره و کمتر کسی در کمیکهای بتمن میتونه باهاش مقابله تن به تن بکنه.

Riddler
sd3.JPG

Edward Nigma که به عقیده من یکی از بهترین دشمنهای بتمن هست , لقب خودش رو به خاطر علاقه شدیدی به معما و پازل داره بدست آورده. Riddle به معنی معما هست و Riddler هم تا جایی که میتونه بتمن رو در مخمصه قرار میده تا معماهای اون رو حل کنه. (این معماها در بازی Arkham Asylum هم نقشی اساسی دارن و گویا چند تا از Achievement های بازی به اونها برمیگرده)
Riddler معمولآ معماهایی جالب و با زرق و برق زیاد درست میکنه و بیشتر مواقع هم با کت و شلوار و کلاه لبه دار سبز رنگ دیده میشه. علامت سوال بنفشی هم در بیشتر کارهای اون به چشم میخوره که به نوعی شناسه اون هست.
Edward Nigma در کودکی نمره های خیلی خوبی در مدرسه میگرفته ولی پدرش همواره فکر میکرده اون با تقلب این نمره ها رو میگیره و هر بار به شدت اون رو کتک میزده. همین رفتار پدرش باعث شد اون بعدها به شخصیتی تقریبآ دیوانه تبدیل بشه و پا به دنیای جرم و جنایت بذاره.
یکی از نکات جالب در مورد Riddler موضوع سرطان اون هست. در کمیک Hush می فهمیم Riddler سرطان داشته و با کمک یکی از Lazarus Pit های Ra`s al Ghul (که به وسیله اونها میشه بیماری ها رو مداوا کرد یا حتی گاهی اوقات مرده ها رو زنده کرد !) بر سرطان خودش غلبه میکنه.

اولین حضور : شماره 140 مجله Detective Comics در تاریخ اکتبر 1948
مهارتهای ویژه : یکی از باهوش ترین شخصیتهای کمیکی که نبوغ و استعداد خاصی در طراحی و حل معماها داره. Riddler معمولآ جنایتهای خودش رو با طرح معما انجام میده و تله های مبتکرانه و جالبی میسازه. البته گاهی اوقات هم در داخل همین معماها از مواد منفجره استفاده میکنه !

Penguin
penguin.jpg

یکی از دشمنهای کلاسیک و محبوب بتمن که با قد کوتاه و هیکل درشتش شناخته میشه. Oswald Cobblepot شخصیتی جالب و منحصر بفرد داره و همیشه اون رو با چتری مخصوص می بینیم که به وسیله این چتر میتونه کارهای مختلفی (از تیراندازی گرفته تا محافظت از خودش) انجام بده. Penguin از وقتی به دنیا اومد به دلیل بیماری خاصی که داشت شکل و شمایلی شبیه پنگوئنها و بینی ای شبیه منقار داشت. خانواده این شخصیت بسیار پولدار و ثروتمند بودند و Penguin هم با استفاده از همین ثروت به مافیایی بزرگ در Gotham City تبدیل شد و به وسیله کارهای متفرقه ای که با ثروت خودش انجام میداد , جنایتهای خودش رو زیر سایه می برد. در بعضی کمیکها هم دیده شده که این شخصیت توانایی فرمان دادن به پرنده های مختلف رو داره !
از مهمترین ویژگی های Penguin شخصیت چند وجهی اون هست که گاهی اوقات باعث میشه خواننده (یا بیننده) برای اون احساس ترحم کنه.

اولین حضور : شماره 58 مجله Detective Comics در تاریخ دسامبر 1941
مهارتهای ویژه : Penguin به وسیله قدرت مالی و نفوذی که داره , به راحتی افراد زیادی رو زیر سایه خودش داره و با کمک اونها دست به هر کاری میزنه. همچنین مهارت خوبی هم در مبارزات تن به تن داره و البته نباید چتر مخصوصش رو هم فراموش کرد. چتری که به شکلهای مختلف درمیاد و از مسلسل گرفته تا مینی هلی کوپتر کاربرد داره !

Tweedledum & Tweedledee
tweedledum_tweedledee_batman.jpg

دو تا شخصیت کمتر معروف (و به نظر خودم مسخره) که هیچ توانایی خاصی در مبارزه ندارند. این دو پسردایی چاق و تنبل که شباهت خیلی زیادی هم به هم دارن , معمولآ از همین شباهت استفاده کرده و طعمه نگون بخت رو به اشتباه میندازن.
این دو شخصیت که به کمک هیکل عجیب خودشون میتونن Bounce (پرش , جهش) کنن , گاهی اوقات هم به عنوان زیردستان Joker ظاهر میشن و کارهای اون رو انجام میدن.

اولین حضور : شماره 74 مجله Detective Comics در تاریخ آوریل 1943
مهارتهای ویژه : مهارت خاصی ندارن ولی به دلیل شکمهای بزرگشون میتونن Bounce (پریدن و غل خوردن) کنن !

Killer Moth
killer_moth_2.jpg

این شخصیت با وجود قدمت بیش از 50 ساله خودش , خیلی شناخته شده نیست و حضور کمی در کارتونها و بازیهای بتمن داشته.
هویت واقعی Killer Moth تا دهه 90 ناشناخته بود و تنها شماره ای که در زندان به اون تعلق داشت یعنی 234026 معرفی شده بود. اولین بار Killer Moth رو در زندان می بینیم که در حال خوندن روزنامه ای راجع به بتمن هست. اون با خودش تصمیم میگیره به ضد بتمن (Anti Batman) تبدیل بشه و بعد از بیرون اومدن از زندان برای خودش Mothcave رو بر اساس Batcave میسازه ! همچنین هویت جعلی ای برای خودش درست میکنه به عنوان یک میلیونر خیرخواه به نام Cameron van Cleer و به Bruce Wayne هم نزدیک میشه. Killermoth به همین جا هم قناعت نمیکنه و از وسایلی مثل Moth Signal و Mothmobile هم بهره میبره ! حتی در یکی از کمیکها این شخصیت Bruce Wayne رو دزدیده و به ماهیت واقعی اون پی میبره ولی بعدها به علت تیر خوردن از طرف یکی از جنایتکاران Gotham City به Amnesia (ضعف حافظه) دچار میشه !

اولین حضور : شماره 63 مجله Batman در تاریخ فوریه 1951
مهارتهای ویژه : در کمیکهای اولیه قدرت خاصی نداشته و به کمک وسایل مخصوصی مثل Mothmobile , Moth Signal و ... با بتمن میجنگیده ولی بعدها لباس مخصوصی به تن میکنه و قادر به پرواز هست و قدرت زیادی هم پیدا میکنه.

Two Face
TwoFaceAsylum.jpg

یکی از پیچیده ترین و جالب ترین شخصیتهای کمیکی. به نظر خودم بهترین دشمن بتمن همین جناب Two Face هست. این دشمن کلاسیک اولین بار در شماره 66 از مجموعه Detective Comics معرفی شد و از همون موقع محبوبیت خاصی بدست آورد.
Harvey Dent (که البته در اولین حضورش Harvey Kent نام داشت) یکی از وکلا و مقامات بالای Gotham City بود که حتی از بتمن پشتیبانی هم می کرد. ولی اتفاقی شوم باعث شد به یکی از جنایتکاران این شهر تبدیل بشه. Maroni (یکی از مافیاهای Gotham City) با پاشیدن اسید سولفوریک روی صورت Harvey باعث شد نصف سمت چپ صورت اون به شکل دردناکی تغییرشکل پیدا کنه و ظاهری بسیار زشت به خودش بگیره. البته در یه روایت دیگه می بینیم که بتمن Harvey رو از مرگ نجات میده و به جای اینکه این شخصیت بمیره , نصف بدنش در اسید خراب میشه. با این وجود Harvey هنوز هم بعضی وقتها در مورد کارهایی که انجام میده تردید داره و قلبش به طور کامل سیاه نشده !
مهمترین ویژگی Two Face استفاده اون از یک سکه هست ! سکه ای که میتونه با دو روی خودش مرگ و زندگی قربانیان Two Face رو تعیین کنه !
Two Face معمولآ علاقه خاصی هم به مسلسلهای مختلف داره و کت عجیبی میپوشه که گاهی اوقات (مخصوصآ در کارتونهای بتمن) سیاه و سفید هست !
در بعضی کمیکهای بتمن این شخصیت به وسیله عمل جراحی چهره خودش رو درست کرده و دیگه Two Face نیست ولی به دلیل مشکلاتی که در این عمل پیچیده براش پیش میاد , دیگه نیمه روشن خودش رو از دست میده و به شخصیتی کاملآ سیاه تبدیل میشه.

اولین حضور : شماره 66 مجله Detective Comics در تاریخ آگوست 1942
مهارتهای ویژه : Bruce Wayne در گذشته مهارتهای تن به تن رو به Harvey Dent آموزش داده و حالا هم Two Face این مهارتها رو در اختیار داره. همچنین از مجموعه عظیمی از اسلحه های مختلف (از مسلسل تا راکت لانچر و گازهای سمی ...) رو در دست داره.

Ra`s al Ghul
Rasalghul.PNG

در محبوبیت این شخصیت بزرگ همین نکته کافیه که IGN در لیست 100 Villain برتر کمیکها رتبه عالی 7 رو بهش اختصاص داده. Ra`s al Ghul کلمه ای عربی هست که معادل انگلیسی اون میشه The Demon`s Head و ماهیت این عبارت به ستاره Algol که به Demon Star هم معروفه برمیگرده.
در کمیکهای مختلف گذشته این شخصیت به چندین و چند صورت بیان شده ولی معروف ترین تاریخچه ای که از Ra`s al Ghul در دست داریم به کمیک Birth of the Demon در سال 1992 برمیگرده. در این کمیک سن Ra`s al Ghul حدودآ 600 سال بیان شده و Ra`s به عنوان یکی از اعضای طایفه ای شناخته میشه که سالها قبل از چین به صحراهای عربستان مهاجرت کرده اند. Ra`s علاقه زیادی به علوم گوناگون داره و به خاطر همین علاقه از طایفه خودش جدا شده و به شهر میره تا راحت تر با منابع علمی در ارتباط باشه. بعد از مدتها تحصیل و فراگیری علوم مختلف پزشک میشه و با خانمی به نام Sora آشنا شده و با اون ازدواج میکنه.
Ra`s بعدها با اسرار Lazarus Pit ها (قبلآ در موردشون توضیح دادم , به وسیله Lazarus Pit ها میشه بیماری ها رو درمان کرد و قدرتهای زیادی بدست آورد و ...) آشنا میشه و یک شاهزاده رو به وسیله اونها از مرگ نجات میده ولی این شاهزاده به خاطر استفاده از Lazarus Pit دچار جنون و دیوانگی میشه و زن Ra`s رو میکشه. فرمانروای شهر هم Ra`s رو به زندان میندازه که بعدها Ra`s از زندان خارج شده و چند صد سال بعد به یکی از جنایتکاران Gotham City تبدیل میشه.
Ra`s al Ghul شخصیتی جادویی و سحرآمیز داره و حتی در یکی از کمیکها میمیره ولی بعدها دوباره توسط یکی از Lazarus Pit ها به زندگی برمیگرده. همچنین دختر Ra`s یعنی Talia هم نقش مهمی در کمیکهای بتمن داره و عشقی عجیب بین Bruce Wayne و اون به وجود میاد تا جایی که حتی اونها در کمیک Son of the Demon با هم ازدواج کرده و Talia حامله هم میشه ! البته این ازدواج دوامی نداره ! جالبه که اسم بچه اونها Ibn al Xu`ffasch (ابن الخفاش ! پسر خفاش !!) هست !

اولین حضور : شماره 232 مجله Batman در تاریخ ژوئن 1971
مهارتهای ویژه : Ra`s al Ghul به دلیل طول عمر خیلی زیادی که داشته , در زمینه های زیادی مهارت داره. از مبارزات تن به تن گرفته تا مسائل شیمی و کارهای کارآگاهی. در موقع مبارزه هم اغلب از اسلحه هایی مثل کاتانا و بمبهای کوچک استفاده میکنه. البته از Lazarus Pit ها هم نباید گذشت که حتی میتونن Ra`s رو از مرگ نجات بدن و اون رو دوباره زنده کنند !

Maxie Zeus
maxie.jpg

یکی از دشمنهای تقریبآ ناشناخته بتمن که خودش رو زئوس میدونه ! Maximillian مردی تحصیل کرده و متآهل هست که تاریخ درس میداده. بعد از یک سری اتفاقات , اون زن خودش رو از دست میده و ایمان و اعتقادش رو هم همین طور . Maxie با استفاده از هوش و دارایی هایی که داره به یکی از سرکرده های جنایتکاران Gotham City تبدیل میشه. دلیل اینکه اسم این شخصیت Maxie Zeus هست هم به اختلالات روانی اون برمیگرده ! Maxie فکر میکنه Zeus خدای اساطیر یونانی هست ! محلی که ایشون در اونجا زندگی میکنه هم پر از میز و صندلی و وسایل کلاسیک با طراحی های قدیمی هست و حس معابد یونانی رو برای آدم زنده میکنه !
در یکی از اپیزودهای سری کارتونی بتمن 92 , بعد از دستگیری Maxie Zeus و انتقال اون به Arkham Asylum , اون فکر میکنه به محل تجمع خدایان یونان برده شده و تصور میکنه Joker همون Hermes (که به حقه باز بودن معروفه) و Two Face هم Janos (خدای دروازه ها که دو چهره داشته !) هست و Poison Ivy هم Demeter (الهه زراعت و گندم) ! در انتها هم با گفتن این جمله : "بالاخره زئوس مقتدر به خانه اش بازگشت" به اتاق خودش در Arkham Asylum میره !

اولین حضور : شماره 483 مجله Detective Comics در تاریخ می 1979
مهارتهای ویژه : مهارت خاصی نداره ! گاهی اوقات از وسایل باستانی (یا حداقل با طرح باستانی) برای مبارزه استفاده میکنه.

Poison Ivy
poison_ivy.jpg

Pamela Isely یکی از شناخته شده ترین دشمنهای بتمن هست که اغلب به خاطر گل و گیاه اطرافش مشخص میشه. Pamela رو اولین بار به عنوان یک گیاه شناس ماهر و باهوش اهل سیاتل می بینیم. شخصی به نام Mark LeGrande پیش اون میره و تشویقش میکنه با کمک هم شی ای مصری حاوی گیاهی قدیمی و باستانی رو بدزدند. ولی بعد از این دزدی , LeGrande از ترس اینکه Pamela اون شی ای رو برای خودش ورداره , توسط اون گیاه باستانی مصمومش میکنه و فکر میکنه Pamela از پا درومده ولی این گیاه با نیروی خاصی که داره , باعث میشه Poison Ivy به وجود بیاد و Pamela رو در مقابل همه بیماریهای طبیعی و گیاهی و همین طور مسمومیت حفظ میکنه.
Poison Ivy اغلب به عنوان شخصیتی فریبنده ظاهر میشه که به راحتی میتونه مردها رو از خود بی خود بکنه ! بوسهایی که این شخصیت به مردها هدیه میده زهرآلود و کشنده هست و همین طور از دارتهای زهرآلود هم استفاده میکنه. یکی دیگه از قدرتهای Poison Ivy که در بعضی کمیک ها و کارتونها دیده شده توانایی کنترل گیاهان هست. لباس سبزرنگ و ظاهر اغواگر اون از مشخصه های همیشگی این شخصیت هست.

اولین حضور : شماره 181 مجله Batman در تاریخ ژوئن 1966
مهارتهای ویژه : هیچ زهر و سمی روش تآثیر نداره. قادر به کنترل بعضی گیاهان هست و از تیرهای سمی خاصی استفاده میکنه. همین طور بوسه ای که میزنه ممکنه باعث مرگ افراد بشه !

Mr.Freeze
Freezebig.png

به اعتقاد خیلی از کمیک خوانها جزو 10 Villain برتر تاریخ قرار میگیره. یکی از دشمنهای قدیمی بتمن که در فیلمها , کارتونها و بازیهای زیادی دیده شده. دکتر Victor Fries دانشمند بزرگی بوده که در آزمایشگاههای مخصوص به کار کردن روی پروژه های مختلف اشتغال داشته. Victor روزی از روزها با خانمی به نام Nora آشنا میشه و این دو خیلی زود به هم علاقه مند شده و ازدواج میکنن. متآسفانه Nora بعد از مدتی به بیماری لاعلاجی مبتلا میشه و Victor هم با استفاده از تکنولوژی Cryostatis بدن اون رو منجمد میکنه تا شاید یک روز داروی اون بیماری پیدا شده و Nora بهبود پیدا کنه. رییس این آزمایشگاه یعنی Ferris Boyle از این قضیه مطلع میشه و سعی در خارج کردن بدن Nora از حالت انجماد میکنه که این کار به درگیری شدید بین Victor و اون منجر میشه و Boyle با پرت کردن Victor به طرف میزی پر از مواد شیمیایی خطرناک , اون رو به حال خود رها میکنه. بدن Victor به وسیله این مواد تغییراتی پیدا میکنه و از اون به بعد هست که Mr.Freeze به وجود میاد. Victor یا همون Mr.Freeze برای زنده موندن نیاز به لباس مخصوصی داره که دمای بدنش رو زیر صفر درجه سانتیگراد نگه داره و این لباس عجیب و سنگین رو از اون روز به بعد میپوشه.
قدرتهای Mr.Freeze همون طور که معلومه غالبآ به وسیله یخ و سرما دیده میشه و اسلحه ای یخی هم جزو امکانات همیشگی این شخصیت هست. در بعضی کمیک ها و کارتونها هم ارتباط بین این شخصیت و خرسهای قطبی دیده شده. یکی دیگه از ویژگی های Mr.Freeze احساسات و عواطفش هست که بعضی وقتها برانگیخته میشه و حتی به بتمن کمک هم میکنه و گاهی اوقات هم فقط برای حفظ بدن Nora در یخ دست به جنایت میزنه.

اولین حضور : شماره 121 مجله Batman در تاریخ فوریه 1959
مهارتهای ویژه : هوش خیلی زیادی داره و تخصص عجیبی هم در کار با یخ و اسلحه های یخی داره. قدرت بدنی Mr.Freeze هم خیلی بالاست و همون طور که مشخصه در دمای پایین که بقیه به مشکل برمیخورن به راحتی به کارش ادامه میده.

Mr.Zsasz
509px-Zsas.jpg

Victor Zsasz یکی از معدود دشمنهای بتمن هست که نه قیافه عجیب غریبی داره و نه قدرت خاصی. این شخصیت در دهه 90 خلق شده و با این وجود طرفدارای خاص خودش رو بدست آورده.
Zsasz در خانواده ای ثروتمند به دنیا میاد. همه چیز خوب پیش میره تا اینکه وقتی Zsasz به 25 سالگی میرسه , پدر و مادرش در اثر سانحه قایق سواری کشته میشن و Victor افسردگی شدیدی میگیره و برای فراموش کردن این مشکلات به قماربازی روی میاره. Victor همه مال و دارایی خودش رو صرف قماربازی میکنه و اونها رو از دست میده و آخرین باقی مونده های پولش رو هم به Penguin در یکی از کازینوهای Gotham City میبازه. دیگه چیزی برای از دست دادن نمونده و Zsasz در ناامیدی مطلق به خودکشی فکر میکنه. وقتی میخواد خودکشی کنه , یه آدم بدبخت به طرفش میاد و با چاقو تهدیدش میکنه که هرچی پول داره بهش بده ! Zsasz به چشمهای این مرد نگاه میکنه و چیزی به جز پوچی و بدبختی نمیبینه ! چاقو رو با حرکتی سریع از دست این مرد درمیاره و اون رو میکشه. همین لحظه کوتاه باعث میشه طرز تفکر Zsasz تغییر بکنه و به فکر کشتن مردم برای نجات اونها از پوچی های دنیا بیفته ! Mr.Zsasz با کشتن هر انسان بخت برگشته ای فکر میکنه اون رو نجات داده و علامتی روی پوست خودش حک میکنه تا تعداد این کشته ها رو پیش خودش داشته باشه !

اولین حضور : شماره اول مجله Batman : Shadow of the Bat در تاریخ ژوئن 1992
مهارتهای ویژه : سرعت عمل و چابکی بسیار بالا و قدرت زیاد. همین طور استعداد خاصی در گول زدن افراد داره !

Scarecrow
jokerasylum_scrow_sm.jpg

احتمالآ بیشتر شما به خاطر فیلم Batman Begins با این شخصیت آشنا هستین. دکتر Jonathan Crane روانپزشک با استعدادی هست که از داروها و روشهای مختلف برای ایجاد ترس در بیماران خودش استفاده میکنه. Crane این کار رو نوعی کمک برای تحقیق در مورد ترسهای انسانها و علل اونها میدونه و فکر میکنه مردم Gotham City موشهای آزمایشگاهی اون هستن و حق داره روی اونها آزمایش کنه ! البته گاهی اوقات هم Scarecrow رو در حال دزدی و سرقت می بینیم ولی اغلب به کارهای روان شناسی و تحقیقاتی مشغوله.
Scarecrow برای انجام آزمایشات خودش از سموم خاصی استفاده میکنه که باعث میشه تمام ترس و وحشت بیمار جلوی چشم اون بیاد و بیمار رو توهمی عجیب و ترسناک دربرمیگیره. در یکی از سری کمیک های بتمن Penguin و دستیارش Linda Friitawa موفق میشن Scarecrow رو تبدیل به مخلوقی ترسناک به نام Scarebeast بکنن که قدرتی فوق العاده داره و بعد از مبارزاتی با بتمن , بالاخره بتمن موفق میشه با کمک دارویی این هیولا رو دوباره به Crane تبدیل بکنه که البته باعث میشه Crane مدتی رو در کما بگذرونه.

اولین حضور : شماره 3 مجله World`s Finest Comics در پاییز 1941
مهارتهای ویژه : استفاده از وسایل مخصوص مثل نوعی گاز سمی برای ایجاد ترس در افراد. همچنین ماسک مخصوصی داره که به بالاتر بردن حس ترس کمک میکنه.

Catwoman
Catwoman73.jpg

این شخصیت جالب به جرئت یکی از محبوبترین شخصیتهای کمیکی تاریخ هست. کسی که در لیست 100 Villain برتر IGN رتبه 11 رو بدست آورده و در لیست 100 تایی مجله Wizard هم رتبه 51 رو در اختیار داره.
شخصیت پیچیده Selina Kyle در سال 1940 خلق شده و اولین بار با عنوان The Cat شناخته شد. یکی از اهداف خلق این شخصیت هم بیشتر شدن جمعیت خواننده های مونث کمیکهای بتمن و اضافه کردن جذابیتهای زنانه به این کمیکها بود !
اولین بار Catwoman به عنوان سارقی چیره دست و ماهر معرفی شد. ولی مدتی بعد خواننده ها متوجه شدند که این شخصیت از اختلالات روانی رنج میبره و در اثر سقوط هواپیما این مشکل براش پیش اومده.
Catwoman جزو معدود کاراکترهایی هست که گاهی به کمک بتمن هم میان ! در کمیکها و کارتونهای زیادی دیده شده که این شخصیت در کنار بتمن با بقیه دشمنها مبارزه کرده ولی اکثرآ دوباره به یکی از دشمنهای بتمن تبدیل شده ! در کل ارتباط بین Bruce Wayne و Selina Kyle ارتباط پیچیده و جالبی هست که در کمیک Hush به نقطه اوج خودش میرسه و بتمن هویت واقعی خودش رو برای Selina آشکار میکنه و این دو علاقه زیادی به هم پیدا میکنن ولی در انتها دوباره از هم جدا میشن.

اولین حضور : شماره اول مجله Batman در بهار 1940
مهارتهای ویژه : فوق العاده نیرومند در مبارزات تن به تن , بدنی نرم و انعطاف پذیر برای انجام حرکات پیچیده. Catwoman به کمک پنجه های تیزش میتونه هرچیزی رو پاره کنه و علاقه زیادی هم به دزدیدن جواهرات گرونبها داره !

Hush
Hushx.jpg

Thomas Elliot اولین بار در کمیک شماره 609 بتمن دیده شد و مدتی بعد تحت عنوان Hush در کمیک مخصوص به خودش ظاهر شد. Thomas دوست دورانی کودکی Bruce Wayne بود و مثل Bruce در خانواده ای ثروتمند به دنیا اومد ولی برعکس Bruce خیلی از پدر و مادرش خوشش نمی اومد. بعدها Thomas به دکتر روان شناسی تبدیل شد که حتی مدتی روی Riddler هم مشغول به کار بود.
در کمیک Hush شاهد هستیم که این شخصیت (که البته تا اواخر کمیک هنوز هویتش مشخص نیست) به کمک Riddler و تعداد زیادی از دیگر Villain ها نقشه ای شوم برای از بین بردن بتمن می کشند. اونها حتی در این راه از خود Thomas هم استفاده کرده و کاری میکنن که بتمن فکر کنه اون به قتل رسیده. در بخشی دیگه از این کمیک هم اونها تا جایی پیش میرن که بتمن فکر میکنه Jason Todd برای انتقام گیری از قبرش بیرون اومده ! البته این نقشه هم مثل همیشه نافرجام میمونه.
استیل Hush تا حدودی شبیه Deadshot , دیگر دشمن بتمن که در کار با اسلحه تبحر خیلی زیادی داره , هست و صورت پوشیده اون هم این تصور رو در کمیک Hush بیشتر میکنه !

اولین حضور : شماره 609 مجله Batman در تاریخ نوامبر 2002
مهارتهای ویژه : قدرت خاصی نداره ولی در نبردهای تن به تن خیلی ماهر هست. همین طور تیرانداز خیلی خوبی هم هست و کار با اسلحه رو به خوبی بلده.

Hugo Strange
ModernHugoStrange.jpg

یکی از اولین دشمنهای بتمن که در سال 1940 متولد شد. کسی که حتی قبل از Joker و Catwoman به کمیک خوانها معرفی شد.
این شخصیت اولین بار به عنوان پروفسور و دانشمندی معرفی شد که به وسیله دستگاهی عجیب قادر به تولید دود و مه هست تا به راحتی از بانکها سرقت کنه. در دومین حضور این شخصیت می بینیم که از Arkham Asylum فرار کرده و با انجام آزمایشهایی روی 5 نفر , اونها رو به افرادی زامبی مانند با قدرت فوق العاده زیاد و البته بدون قدرت تفکر تبدیل میکنه.
در یکی از کمیکها Hugo Strange به ماهیت واقعی بتمن پی میبره ولی Rupert Thorne قصد داره به زور این راز رو از زبون Strange بیرون بکشه , باعث مرگ اون میشه که البته بعدها می فهمیم این شخصیت نمرده و تنها به کمک یوگا تونسته ضربان قلبش رو تا حدی پایین بیاره که همه فکر کنن قلبش از کار ایستاده !

اولین حضور : شماره 36 مجله Detective Comics در تاریخ فوریه 1940
مهارتهای ویژه : هوش فوق العاده زیاد و مهارتهای روان شناسی عالی

Ratcatcher
250px-Ratcatcher.jpg

Otis Flannegan یا Ratcatcher به دلیل تیراندازی , سرقت و آدم دزدی بارها و بارها به زندان افتاده. این شخصیت به این دلیل نام Ratcatcher رو برای خودش انتخاب کرده که توانایی عجیبی در ارتباط برقرار کردن با موشها داره ! Ratcatcher به وسیله موشها چندین بار Gotham City رو تا مرز آشوب پیش برده و حتی در زندان هم به کمک این موجودات کوچک به کار قاچاق مشغول میشه ! از ویژگی هایی که همیشه همراه این شخصیت هست , ماسک مخصوص اون و وسایلی با شکل و شمایل موشهاست !

اولین حضور : شماره 585 مجله Detective Comics در تاریخ آوریل 1988
مهارتهای ویژه : توانایی برقراری ارتباط با موشها و کمک گرفتن از اونها , استفاده از وسایل مخصوص و گازهای سمی

Firefly
Firefly2.jpg

Garfield Lynns استاد ماهری در زمینه جلوه های ویژه فیلمهاست که بعدها هم برای سرقت و دزدی از همین توانایی خودش استفاده های زیادی میکنه. Firefly با کمک افکتهای نوری و ایجاد توهم میتونه طرف مقابل رو سردرگم کرده و دست به سرقت بزنه.
Firefly مبتلا به بیماری Pyromania (جنون ایجاد حریق و آتش) هست و در کمیک Knightfall هم سعی میکنه همه مکانهایی رو که در بچگی به اونجاها نرفته به آتش بکشه ولی بتمن در سومین مکان (باغ وحش Gotham) دستگیرش میکنه. در یکی دیگه از اقدامات Firefly هم وقتی در حال به آتش کشیدن Gotham City هست , در اثر انفجار کارخانه شیمیایی ای که در اونجا قرار داره , به شدت دچار سوختگی میشه و سوختگی 90% رو تجربه میکنه که باعث میشه به سرعت به Blackgate Prison منتقل بشه.

اولین حضور : شماره 184 مجله Detective Comics در تاریخ ژوئن 1952
مهارتهای ویژه : استفاده از لباسی مخصوص و مجهز به علاوه شعله افکن , Firefly به کمک لباس مخصوصش میتونه پرواز هم بکنه.

Killer Croc
Croc01.jpg

Waylon Jones از وقتی به دنیا اومد , بیماری خاصی داشت که باعث میشد پوست و شکل و شمایلش تا حدودی شبیه خزنده ها باشه. رفته رفته این بیماری شدیدتر شد و Jones رو کم کم تبدیل به انسانی کروکودیل نما کرد. هوش Killer Croc در کمیکهای مختلف تفاوتهایی با هم داره و در بعضی کمیکها اون رو خیلی باهوش و در بعضی دیگه کند ذهن می بینیم !
از نکات جالب در مورد Killer Croc اختلافات زیادی هست که همیشه با Bane داره و گاهی اوقات این دو بتمن و رابین رو به حال خودشون رها میکنن و با هم به مبارزه میپردازن که پوست سخت Killer Croc و قدرت فوق العاده Bane در این مبارزات به اونها کمک میکنه.
محل زندگی این شخصیت هم اغلب فاضلابهای Gotham City هست که با راههای فرعی خودش کمک زیادی به اون میکنه.

اولین حضور : شماره 523 مجله Detective Comics در تاریخ فوریه 1983
مهارتهای ویژه : قدرت , سرعت و چابکی بسیار بالا , پوست بسیار سخت و همین طور قابلیت ترمیم و بهبودی بعد از مدتی معین

موفق باشین
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
سلام!
واقعا مقاله فوق العاده ای بود، دستتون درد نکنه. من که به این بازی خیلی امید دارم، اولین امتیازی هم که تا حالا گرفته خیلی عالی بوده.
 

only_crysis

کاربر سایت
Apr 21, 2009
1,693
نام
مازیار
انقدر این مقالت خوب و جالب و کامل بود که دیگه جای هیچ بحث و حرفی رو نذاشته.
حالا منم یه ذره تریپ اطلاعات بیام....ولی همه میدونن...فقط میخوام یادآوری بشه.
نقش MR.freeze تو فیلم batman &robin رو آرنولد بازی میکرد....آرنولد خودمونو میگما:laughing:
همین که سر کوچه الافه:cheesygri
 

kane

کاربر سایت
Apr 18, 2007
857
نام
شایان
سلام. یه سوال NOOBـانه:biggrin1:
چرا توش رابین نیست؟! آخه اونم خیلی خفن بود :love:
من بچه بودم روزی یه دفعه کارتونشو میدیدم:love:
آریا ممنون...
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
آریا ترکوندی ها!!

مثل همیشه کولاک بود.:love:

من اصلا از بتمن سر در نمیاوردم. اما الان خیلی بهتر شد:biggrin1: بازم از این کارها بکن.
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,959
نام
آریا
چرا توش رابین نیست؟! آخه اونم خیلی خفن بود :love:
چند تا دلیل میتونه داشته باشه :
1. اگه رابین در طول بازی کنار بتمن باشه , به سرنوشتی مثل RE5 دچار میشه و باید کل بازی در حال همکاری باشیم ! (برای همین هست که بت گرل توی بازی نیست و به جاش اوراکل حضور داره)
2. رابین از بعضی جهات یه شخصیت منفور هم به حساب میاد ! خیلی ها موافق حضور این شخصیت در همچین بازی ای نیستن و فکر میکنن با حضورش میتونه بازی رو بچگونه بکنه :D حتی Eurogamer هم در Preview خودش پرسیده که چرا رابین در بازی حضور نداره و گفته : He was rubbish :D
 

Wroth Master

کاربر سایت
Jun 21, 2007
1,264
نام
بهزاد
Best Thread EVAR :d

این Tweedledum & Tweedledee بد رو اعصابن !
یه چیز دیگه ... اینا الان همشون تو آرکام ان ؟! پس کی گاتم رو داغون می کنه ؟! :d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر