در مورد بازیه در حال ساختمون نظر بدید همش اعمال می شه!!

NeverPoint

کاربر سایت
May 6, 2009
578
گلن گدن رو میگم :) راستی اسم بازی مشخص شد یا نه؟
:) سپاس
خب حالا مطمئن شدم منظورت همونی بود که فکر می کردم. باشه اون گلن گدن رو در فرصتی دیگه که رو اسلحه کار کنند می گم درست کنند.
اسم بازی هم فعلا همون سرباز ایرانی ه.
 

M8CRX

کاربر سایت
Feb 21, 2007
589
نام
مهرداد
Name = Call of Faith : Divine Victory

سلام علی جان .

من امروز اون دمو رو دیدم ، یه جورایی یاد Call Of Duty 2 افتادم ، مخصوصاً اون کلاش و دستکش و البته ظاهر گرافیکی بازی .
نور پردازی اصلاً نشده ، نه ! فکر کنم فقط یه PervasiveLighting رو MAP شده باشه که اونم از ملزومات Renderـه ! البته اون فقط یه دمو مقدماتی بود و میشه از ظاهر کلی بازی نتیجه گرفت که محصول نهایی کاملاً متفاوت با عناوین وطنی منتشر شده تا حالا و کاملاً راضی کننده خواهد بود .

راستی شدیداً پیشنهاد میکنم در زمینه افکت های صدای در جریان بازی ، از یکی از عناوین بزرگ این اواخر مثلاً همین Call of Duty : Modern Warfare تقلید کنید و حتی در صورت امکان فایل های خام صوتی رو از این بازی یا عناوین مشابه استخراج کنید و ازشون استفاده کنید . مخصوصاً افکت های انفجار ، برخورد تیر با عناصر مختلف مراحل بازی ( چوب و آهن و شیشه و ... ) ، صدای وسایل نقلیه و صداهای محیطی ( رودخانه - باد - تیر اندازی های مداوم در دور دست - حشرات { جیرجیرک در مراحل شب } و ... ) .

صدا نیمی از کل تجربه گیمر از یک بازیه ، نیم دیگه تجربه بصریه که از گرافیک و GamePlay مشتق میشه . حتی بعضی معتقدند که تجربه صوتی گیمر روی تجربه بصری او هم تاثیر گذاره ، چون از دید گیمر و در جریان تجربه یک بازی ، تمام مبصرات به دلیل ارتباط دو سویه با گیمر کاملاً بدیهی در نظر گرفته میشن اما دریافت های صوتی چون مستقل از تجربه بصری هستند و به عنوان محسوسی از عنصر بدیهی وارد فرایند پردازش ذهنی میشن ، قادرند کل تجربه گیمر از کلیت بازی رو تحت تاثیر قرار بدن .
موسیقی و عناصر صوتی بازی خیلی خیلی مهم هستن و در عین حال نسبت به بعد گرافیکی یک بازی راحت تر قابل پیاده سازی و امتیازی برای شما در ارتقاء کیفیت کلی محصول نهایی در اولین تجربه بازی سازی خواهند بود .

راستی بازی کوتاه ولی پر از اتفاقات حاشیه ای مرتبط با ماهیت بازی (جنگ تحمیلی و دفاع مقدس) در مراحل بازی خیلی خیلی بهتر از بازی بلند ولی با مراحل یکنواخت ، سطحی و کسل کننده خواهد بود .

راستی برای اسم بازی این چطوره : Call of Faith : Divine Victory ! :)

منتظریم ... :cheesygri
 

MG.Snake

کاربر سایت
Aug 7, 2008
1,021
نام
آرین
محتوای بازی در مقابل عنوان تاپیک واقعا جالبه
بسیار هوشمندانه و عالی با این دو عنوان بازی کردید و به هدفتون رسیدید....
شست و شوی مغزی از سنین پایین در دیار بدبختی شروع میشه....
 

NeverPoint

کاربر سایت
May 6, 2009
578
محتوای بازی در مقابل عنوان تاپیک واقعا جالبه
بسیار هوشمندانه و عالی با این دو عنوان بازی کردید و به هدفتون رسیدید....
شست و شوی مغزی از سنین پایین در دیار بدبختی شروع میشه....
منظور؟


در مورد صدا هم خیلی کار می کنیم.
 

NeverPoint

کاربر سایت
May 6, 2009
578
سلام علی جان .

من امروز اون دمو رو دیدم ، یه جورایی یاد Call Of Duty 2 افتادم ، مخصوصاً اون کلاش و دستکش و البته ظاهر گرافیکی بازی .
نور پردازی اصلاً نشده ، نه ! فکر کنم فقط یه PervasiveLighting رو MAP شده باشه که اونم از ملزومات Renderـه ! البته اون فقط یه دمو مقدماتی بود و میشه از ظاهر کلی بازی نتیجه گرفت که محصول نهایی کاملاً متفاوت با عناوین وطنی منتشر شده تا حالا و کاملاً راضی کننده خواهد بود .

راستی شدیداً پیشنهاد میکنم در زمینه افکت های صدای در جریان بازی ، از یکی از عناوین بزرگ این اواخر مثلاً همین Call of Duty : Modern Warfare تقلید کنید و حتی در صورت امکان فایل های خام صوتی رو از این بازی یا عناوین مشابه استخراج کنید و ازشون استفاده کنید . مخصوصاً افکت های انفجار ، برخورد تیر با عناصر مختلف مراحل بازی ( چوب و آهن و شیشه و ... ) ، صدای وسایل نقلیه و صداهای محیطی ( رودخانه - باد - تیر اندازی های مداوم در دور دست - حشرات { جیرجیرک در مراحل شب } و ... ) .

صدا نیمی از کل تجربه گیمر از یک بازیه ، نیم دیگه تجربه بصریه که از گرافیک و GamePlay مشتق میشه . حتی بعضی معتقدند که تجربه صوتی گیمر روی تجربه بصری او هم تاثیر گذاره ، چون از دید گیمر و در جریان تجربه یک بازی ، تمام مبصرات به دلیل ارتباط دو سویه با گیمر کاملاً بدیهی در نظر گرفته میشن اما دریافت های صوتی چون مستقل از تجربه بصری هستند و به عنوان محسوسی از عنصر بدیهی وارد فرایند پردازش ذهنی میشن ، قادرند کل تجربه گیمر از کلیت بازی رو تحت تاثیر قرار بدن .
موسیقی و عناصر صوتی بازی خیلی خیلی مهم هستن و در عین حال نسبت به بعد گرافیکی یک بازی راحت تر قابل پیاده سازی و امتیازی برای شما در ارتقاء کیفیت کلی محصول نهایی در اولین تجربه بازی سازی خواهند بود .

راستی بازی کوتاه ولی پر از اتفاقات حاشیه ای مرتبط با ماهیت بازی (جنگ تحمیلی و دفاع مقدس) در مراحل بازی خیلی خیلی بهتر از بازی بلند ولی با مراحل یکنواخت ، سطحی و کسل کننده خواهد بود .

راستی برای اسم بازی این چطوره : Call of Faith : Divine Victory ! :)


منتظریم ... :cheesygri

در مورد نورپردازی، شرمنده موتور بازی متاسفانه HDR Lighting فعلا نداره و کل عظمت بازی های جدید تو هیمنه!! زمینش هم که شیدر ساپورت نمی کنه!! که اینم بدجوری به کیفیت صدمه می زنه. ولی تو نسخه ی جدید این دو برطف خواهد شد و تا عرضه ی بازی اینها با موتور جدید برطرف می شه. البته الان با تکنیک هایی مثل Glow و ساخت زمین تو محیط مایا کمبود های گرافیکی کمتر به چشم میاد ولی در آینده رو گرافیک بیشتر کار خواهیم کرد. فعلا در حال کار روی گیم پلی و محیط بهتر و روند بازی هستیم.
در مورد صدا هم یه صداپرداز خیلی خوب داریم و تو کارش حرفه ایه. حالا ببینیم چی کار می کنه.
در مورد داستان و مراحل هم واقعا ساختن یه محیط ی که قبلا ازش بازی ساخته نشده خیلی سخته. ولی داریم تمام تلاش خودمون رو می کنیم.
اسم بازی ای که گفتی خوبه ولی یه مقدار حالت شوخی کردن داره و اینکه ذات بازی های کامپیوتری با عناوین احساسی و عرفانی زیاد جور نیست.
در انتها واقعا ممنونم از نظراتتون.:love:
 

M8CRX

کاربر سایت
Feb 21, 2007
589
نام
مهرداد
اسم بازی ای که گفتی خوبه ولی یه مقدار حالت شوخی کردن داره و اینکه ذات بازی های کامپیوتری با عناوین احساسی و عرفانی زیاد جور نیست.

درست میفرمایید ، اما به نظر میاد با توجه به ماهیت و جو داستان بازی ، اگر اسم رو هم مطابق تبلیغات صورت گرفته پیرامون دوران دفاع مقدس و نوع دیدگاه ملی ایرانیان نسبت به اون انتخاب کنید خیلی بهتر باشه . از طرفی احتمال مقبولیت بازی از نگاه بنیاد ملی بازی های رایانه ای افزایش پیدا میکنه و از طرفی این بازی ممکنه موازی سایر تبلیغات دوران دفاع مقدس در دستور کار معرفی و تبلیغ در رسانه های عمومی قرار بگیره .

در مورد این هم که فرمودید "کمی به نظر شوخی میاد" ، بنده اصلاً این طور فکر نمیکنم و با توجه به دلایل بالا و بعد تعریفی و اصطلاح المصطلح بودن این عنوان نزد افکار و فرهنگ غربی و از طرفی آشنایی ایرانیان با حال و هوا و جو نقل شده از مناطق جنگی فکر میکنم این عنوان یکی از مناسب ترین ها باشه .
اصلاً هم بد نیست که یک بازی با هدف تبلیغ یا ایجاد جریان موازی با تبلیغات قالب قبلی عنوان گذاری و معرفی بشه . در صنعت نو پای بازی در کشور از طرفی برای جلب حمایت های ارگان ها و جریان های مرتبط و از طرفی رسانه ای کردن یک عنوان در رسانه های داخلی و حتی در رسانه های خارجی و به نوعی استفاده حداکثری از توان و ماهیت بازی ، انتخاب عنوان به این شکل یکی از ملزوماته .

اگه بازی یه FPS آزاد بود ( از لحاظ موضوعی و پرداخت ) ، فرموده شما کاملاً درست و ذاتاً عقلی مینمود اما با این موضوعیت که برای بازی انتخاب کردید ، باید از تمام فضای موجود و پتانسیل آماده شده از قبل به نفع این عنوان استفاده کنید .

باید جو بازی رو به طرف فضای ذهنی روایت فتح معطوف کنید چون نشانه و پرچم شناخت دفاع مقدس و دوران جنگ تحمیلی و روح معنوی مناطق جنگیه . مردم و نسلی که جنگ رو ندیدن ، اون رو با این نشانه ها و نماد های آشنا و قدرتمند میشناسند و این بازی شمام باید در این جریان با سایر عناوین همسو بشه .
یکی از سهل ترین این همسویی ها عنوان بازیست که اولین معرف اون و واسطه بهرهمندی از اون فضای ذهنی قدرتمند و شناساندن بازی به مخاطبانه .

راستی مگه قراره موتور بازی رو عوض کنید ؟ انشاا... بعد حمایت مالی بنیاد ؟
 

natani

کاربر سایت
Sep 23, 2008
702
نام
روح اله صابري
درست میفرمایید ، اما به نظر میاد با توجه به ماهیت و جو داستان بازی ، اگر اسم رو هم مطابق تبلیغات صورت گرفته پیرامون دوران دفاع مقدس و نوع دیدگاه ملی ایرانیان نسبت به اون انتخاب کنید خیلی بهتر باشه . از طرفی احتمال مقبولیت بازی از نگاه بنیاد ملی بازی های رایانه ای افزایش پیدا میکنه و از طرفی این بازی ممکنه موازی سایر تبلیغات دوران دفاع مقدس در دستور کار معرفی و تبلیغ در رسانه های عمومی قرار بگیره .

در مورد این هم که فرمودید "کمی به نظر شوخی میاد" ، بنده اصلاً این طور فکر نمیکنم و با توجه به دلایل بالا و بعد تعریفی و اصطلاح المصطلح بودن این عنوان نزد افکار و فرهنگ غربی و از طرفی آشنایی ایرانیان با حال و هوا و جو نقل شده از مناطق جنگی فکر میکنم این عنوان یکی از مناسب ترین ها باشه .
اصلاً هم بد نیست که یک بازی با هدف تبلیغ یا ایجاد جریان موازی با تبلیغات قالب قبلی عنوان گذاری و معرفی بشه . در صنعت نو پای بازی در کشور از طرفی برای جلب حمایت های ارگان ها و جریان های مرتبط و از طرفی رسانه ای کردن یک عنوان در رسانه های داخلی و حتی در رسانه های خارجی و به نوعی استفاده حداکثری از توان و ماهیت بازی ، انتخاب عنوان به این شکل یکی از ملزوماته .

اگه بازی یه FPS آزاد بود ( از لحاظ موضوعی و پرداخت ) ، فرموده شما کاملاً درست و ذاتاً عقلی مینمود اما با این موضوعیت که برای بازی انتخاب کردید ، باید از تمام فضای موجود و پتانسیل آماده شده از قبل به نفع این عنوان استفاده کنید .

باید جو بازی رو به طرف فضای ذهنی روایت فتح معطوف کنید چون نشانه و پرچم شناخت دفاع مقدس و دوران جنگ تحمیلی و روح معنوی مناطق جنگیه . مردم و نسلی که جنگ رو ندیدن ، اون رو با این نشانه ها و نماد های آشنا و قدرتمند میشناسند و این بازی شمام باید در این جریان با سایر عناوین همسو بشه .
یکی از سهل ترین این همسویی ها عنوان بازیست که اولین معرف اون و واسطه بهرهمندی از اون فضای ذهنی قدرتمند و شناساندن بازی به مخاطبانه .

راستی مگه قراره موتور بازی رو عوض کنید ؟ انشاا... بعد حمایت مالی بنیاد ؟

خیلی عالی می نویسی !!!
منم مدتی بود نمیومدم اینجا!!!
خب در کل من با ایشون موافقم ولی در مورد خود اسم باید بیشتر فکر کرد!!!
یا علی
 

NeverPoint

کاربر سایت
May 6, 2009
578
اسم بازی باید هرچه زودتر آماده بشه تا بره نزد بنیاد. فعلا پیشفرض سرباز ایرانی گزاشتم تا اگه بهتر پیدا شد عوض کنم.
در مورد موتور بازی هم منظورم این بود که نسخه ی آپدیت شده ی همین موتور قراره بیاد و ما موتور جدیدی رو استفاده نخواهیم کرد. این موتور تمام نیازها رو به ساده ترین روش برطرف می کنه. برای اون کمبودهاش هم روشهای دیگه ای مثل ساختن زمین تو مایا هست. در کل عالیه.
 

M8CRX

کاربر سایت
Feb 21, 2007
589
نام
مهرداد
خیلی عالی می نویسی !!!
منم مدتی بود نمیومدم اینجا!!!
خب در کل من با ایشون موافقم ولی در مورد خود اسم باید بیشتر فکر کرد!!!
یا علی

شما لطف داری برادر :D .
نظر شما در مورد اسم پیشنهادی بنده چیه ؟ شما خودتون چی پیشنهاد میکنید ؟

اسم بازی باید هرچه زودتر آماده بشه تا بره نزد بنیاد. فعلا پیشفرض سرباز ایرانی گزاشتم تا اگه بهتر پیدا شد عوض کنم.
در مورد موتور بازی هم منظورم این بود که نسخه ی آپدیت شده ی همین موتور قراره بیاد و ما موتور جدیدی رو استفاده نخواهیم کرد. این موتور تمام نیازها رو به ساده ترین روش برطرف می کنه. برای اون کمبودهاش هم روشهای دیگه ای مثل ساختن زمین تو مایا هست. در کل عالیه.

خوب این عنوان (سرباز ایرانی) کاملاً مشخصه که باید موقت باشه و هیچ بار خاص روانی و فضای ذهنی آشنا یا خاطره و شناخت نوعی قالب و حاشیه قبلی رو به دنبال نداره . مگر شما با یک داستان خیلی قوی قصد بازتعریف این عبارت و ترکیب اضافی رو داشته باشید . مثلاً سربازی رو معرفی کنید که در مضاف با ایرانی بودن منش خاص و جهان بینی اصیلی رو معرفی میکنه که با سایر تعاریف از سرباز و وظایف اون در تضاد معناداری باشه . مثلاً انسان دوستی و عمل به تعلیمات دینی رو به عنوان یکی از ویژگی های ذاتی یک ایرانی سرباز معرفی کنید که این کار جداً نیاز به خلق بستری قدرتمند برای مصداق یابی و روایت این مسائل عظیم اخلاقی و آموزه های دینی اونم در قالب بازی ای که به گفته خودتون داستان مسلطی نداره ، داره .

راستی میشه اسم این موتوری که اینقدر ازش تعریف میفرمایید رو رسانه ای بفرمایید :D جداً به نظر موتور ارزشمندی میاد ، یادمه فرمودیده بودید که قبلاً برای Mac منتشر میشده و جدیداً برای Windows پورت شده . شخصاً خیلی کنجکاو شدم که محیط این موتور رو ببینم .
در ضمن تو سایت استدیو فنائی ، عنوان سرباز ایرانی قید شده . این همون بازیه ؟
 
آخرین ویرایش:

NeverPoint

کاربر سایت
May 6, 2009
578
باش. اسم یش فرض بازی رو می زاریم همون اسمی که شما گزاشتید. البته ترجمه شده اش رو. چون باید اسم بازی اول ایرانی باشه و بعد ترجمه بشه به انگلیسی. من سرباز ایرانی گزاشتم چون بازی ای که می سازیم زیاد تو خط داستان و معارف نداشت، که این به این خاطره که من زیاد تو داستان پردازی قوی نیستم و بیشتر استعدادم پیاده کردن هیجان و جو بازیه. حالا چون من باید برم خدمت سربازی طراح جدیدی هست که بدجوری تو خط جنگ و اینجور چیزهاست و تو داستان پردازی خیلی خیلی ماهره. حالا ببینیم بازی رو چطور پیش می بره. من خودم شخصا بیشتر رو قوی کردن گیم پلی و مسائل تکنیکی کار می کنم و تو این کار استعدادم خیلی خیلی بیشتره.
موتور بازی هم Unity هست که نوع کار کردن تو محیطش و کلمات کلیدیش همه ش از روی مایا ساخته شده و وقتی شما با اون کار می کنید انگار تو محیط مایا دارید کار می کنید. شدیدا هم محیط ها و مدل های ساخته شده تو مایا رو ساپورت می کنه. البته مدل ها و برنامه های تجاری دیگه رو همش رو ساپورت می کنه. اما یه خیری بهمون رسوند و اون این بود که باعث شد مایا کار کنیم و تازه فهمیدم که مایا خیلی خیلی قویتر، ساده تر و لذت بخش تر از مکس هستش.!!:love:
خوبی این موتور اینه که بیشتر کارهاش با ادیتور انجام می شه و این باعث می شه بازی رو خیلی کم باگ و در زمان کمتری بسازید. کدنویسیش هم همه چی رو ساپورت می کنه. حتی می تونید ابزاری برای محیط ادیتورش مخصوص بازیه خودتون بنویسید و به همین خاطر کاربرانش امکانات زیادی براش ساختند. خیلی خوبی ها داره که باید یه مدت باهاش کار کرد تا فهمید. آموزش هم کسی خواست ترجمه شده دارم بگه تا بزارم.
سایت انجین:
unity3d.com
 

NeverPoint

کاربر سایت
May 6, 2009
578
اینم جدیدترین تصاویر از مرحله ی اول. هنوز خیلی کار داره. چون ماه رمضانه کارها کند پیش می ره و نمی شه کار کرد و ذهنم بسته شده. فقط رو چیزهایی که پایین می گم نظر بدید.

لینک رپید شیر:
http://rapidshare.com/files/279080507/1.zip.html

لینک اسپیدی شیر:
http://www.speedyshare.com/268441336.html


1. در مورد پوشش گیاهی نظرات رو بدید و هر نقضی داره بگید تا برطرف کنم.
2. چیدمان کانال چطوره؟ تکسچر دیواره ها رو می خوام آجری یا سنگی کنم. دورش رو هم پر می کنم.
3. ورودی کانال چطوره؟ هر نظی دارید بگید. چون دیگه می خوام ریز به ریز با نظر شماها بازی رو بسازم. ذهن خودم قفل شده!!
4. تکسچر زمین چطوره؟ نور خورشید در چه ساعتی از روز بتابه؟ خودم ظهر و صبح رو تست کردم و چون نورپردازی HDR نداریم جالب نشد و به قول دوستمون اصلا نورپردازی نداشت.
5. تکسچر آسمون رو چه جوری بزارم؟ هر نمونه ای دارید یه تصویری ازش بزارید.

حالا اینها رو بگید تا اصلاح کنم تا بعدش بریم قسمت پشت خاکریز. دیگه می خوام هرچی می گید همون روز اجرا کنم.
 

natani

کاربر سایت
Sep 23, 2008
702
نام
روح اله صابري
شما لطف داری برادر :D .
نظر شما در مورد اسم پیشنهادی بنده چیه ؟ شما خودتون چی پیشنهاد میکنید ؟
خب من قبلا سربازان خدا (soldier's of god) رو پیشنهاد دادم خیلی مورد قبول بچه ها بود ولی آقای نور پوینت عزیز بخاطر خشونت و هیجانات زیاد بازی گفتن این اسمو نزاریم بهتره
اینم جدیدترین تصاویر از مرحله ی اول. هنوز خیلی کار داره. چون ماه رمضانه کارها کند پیش می ره و نمی شه کار کرد و ذهنم بسته شده. فقط رو چیزهایی که پایین می گم نظر بدید.

لینک رپید شیر:
http://rapidshare.com/files/279080507/1.zip.html

لینک اسپیدی شیر:
http://www.speedyshare.com/268441336.html


1. در مورد پوشش گیاهی نظرات رو بدید و هر نقضی داره بگید تا برطرف کنم.
2. چیدمان کانال چطوره؟ تکسچر دیواره ها رو می خوام آجری یا سنگی کنم. دورش رو هم پر می کنم.
3. ورودی کانال چطوره؟ هر نظی دارید بگید. چون دیگه می خوام ریز به ریز با نظر شماها بازی رو بسازم. ذهن خودم قفل شده!!
4. تکسچر زمین چطوره؟ نور خورشید در چه ساعتی از روز بتابه؟ خودم ظهر و صبح رو تست کردم و چون نورپردازی HDR نداریم جالب نشد و به قول دوستمون اصلا نورپردازی نداشت.
5. تکسچر آسمون رو چه جوری بزارم؟ هر نمونه ای دارید یه تصویری ازش بزارید.

حالا اینها رو بگید تا اصلاح کنم تا بعدش بریم قسمت پشت خاکریز. دیگه می خوام هرچی می گید همون روز اجرا کنم.
من نتونستم دانلود کنم!!! از رپید که اصلا!!!
اون یکی هم مشکل داره!!!
 

NeverPoint

کاربر سایت
May 6, 2009
578
از لینک دوم خیلی راحت می شه دانلود کرد. بعد اینکه زدی و صفحه ی دانلود باز شد. تو اون وسط با فونت آبی یه گزینه نوشته 1.zip که با زدن اون دانلود می شه.
در مورد آفتاب هم چون HDr نیست نمی شه نور شدید ایجاد کرد. در ضمن این محیط غروب خیلی خوب شده. مثلا وقتی آفتاب از وسط آسمون می تابه، تپه های ریز محیط دیده نمی شه ولی با آفتاب مایل خیلی خوب دیده می شند و عالی شده. در مورد ورودی کانال هم تکسچرش رو عوض می کنم. به نظر شما مشکلش چیه؟ کامل توضیح بدید.
در مورد اسم هم سرباز خدا رو مطرح می کنم ببینم چی می شه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر