E3 2009 | FIFA10 E3 First Impression

BlackCat

کاربر سایت
Nov 2, 2005
2,896
نام
احمدرضا
logo_fifa10.jpg
همانند هر سال امسال نیز شاهد عرضه ی نسخه از سری بازی های فیفا خواهیم بود ، بازی ای که موفق به اخذ عنوان " پرفروش ترین بازی شرکت EA " در سال گذشته ی میلادی نیز شد.
برخلاف Konami که چندین سال است تغییری محسوسی در روند ساخت سری بازی PES خود نمیکند ، مسئولین شرکت EA هر سال با سیل عظیمی از تغییرات بازی خود را روانه بازار میکنند به طوری که با توجه به وضع کنونی و سیاست هایی که شرکت Konami در پیش گرفته می توان FIFA را برنده ی " جنگ فوتبال" بر روی کنسول های نسل فعلی دانست.
با توجه به موفقیت های گسترده ی FIFA09 شاید به ذهن کمتر کسی خطور کند که امسال نیز شاهد تغییراتی در این بازی خواهیم بود ، اما مسئولین شرکت EA نشان دادند به فکر هرچه بهتر کردن عنوان خود و تنگ تر کردن عرصه بر Konami و PES هستند.
بنا به گفته ی سازندگان بازی اکنون 45% ساخت بازی به پایان رسیده است.
در این جا نگاهی خواهیم داشت به FIFA10 و آن چه از این بازی در نمایشگاه E3 امسال به نمایش در آمد.



fifa-soccer-10-20090602070840065-000.jpg

همانند هر سال ، امسال نیز بیشتر عکس های تبلیغاتی بازی مربوط به تیم منچستریونایتد است

مهم ترین و اصلی ترین تغییر ایجاد شده در FIFA10 که سازندگان بازی در مصاحبه با اکثر سایت ها و مجلات معتبر به آن اشاره کرده اند نحوه ی کنترل بازی و "سیستم چرخش 360 درجه ای" است. تا به امروز سری بازی های FIFA تنها از چهار جهت اصلی(بالا ، پایین ، چپ و راست) و چهار جهت فرعی پشتیبانی می کردند ، اما از این به بعد و با معرفی سیستم مذکور آزادی عمل بازیکنان بسیار گسترش یافته است.
شاید درک تفاوت سیستم قبلی و جدید با یک مثال راحت تر باشد. تاکنون شما هیچ گاه نمی توانستید در یک مسیر دایره ای شکل حرکت کنید و در بهترین حالت دایره ی شما دارای لبه هایی می شد ، اما از این به بعد شما می توانید به راحتی حول یک نقطه ی فرضی بر روی زمین بچرخید. اما این قابلیت چگونه می تواند بر روند کنترل بازی تاثیرگذار باشد؟ شما از این به بعد برای پشت سر گذاشتن مدافعین مجبور به انجام حرکات زیگ زاگی و توقف آنی نخواهید بود بلکه می توانید به راحتی و با انتخاب جهت مناسب از بین 2 مدافع مستقیم خود عبور کنید. مسلما این قابلیت تنها به مورد ذکر شده ختم نخواهد شد و بر بخش های دیگر بازی نیز نظیر ضربات آزاد ، کرنر ، کات دادن به توپ و ... تاثیر گذار خواهد بود.
دیگر بخشی سازندگان بازی وقت زیادی بر روی آن صرف کرده اند "نحوه ی حرکت و جایگیری بازیکنان" است، اینبار بازیکنان شما با هوشیاری بیشتر در زمین حاضر خواهد شد و صرفا به منزله ی آدم آهنی هایی نخواهند بود که شما آن ها را کنترل می کنید. اینبار بازیکنان شما قادر خواهند بود نحوه ی حرکات مدافعین حریف رو تجزیه و تحلیل کنند و در مواقعی که شما کنترل آن ها را به دست ندارید در بهترین موقعیت ممکن جایگیری کنند تا در هنگام حمله شما همانند FIFA09 شما را دچار مشکل نکنند. یکی از بزرگترین مشکلات FIFA09 نحوه ی جایگیری بازیکنان و دخالت های بیجای آن هاست که در بازی های سنگین با رقابای سرسخت در بخش Online بسیار برای شما دردسرساز است و کم پیش نمی آید که در هنگام حمله بازیکنان خودی مانع حرکت شما شوند! یا با جایگیری فوق العاده ی خود توپ را دفع کنند!
fifa-soccer-10-20090602070831065-000.jpg

به نظر می رسد امسال بر روی چهره ی بازیکنان بیشتر از پیش کار شده

البته در مقابل این پیشرفت چشمگیر مهاجمان ،سازندگان قول داده اند مدافعین نیز رشدی به تناسب مهاجمین داشته باشند تا همانند FIFA09 خط دفاع شما با وجود 4 مدافع باز هم خالی بماند! David Rutter تولید کننده ی بازی در شرکت EA در اینباره می گوید:" ما از گزارش هایی که دوستاران بازی در مورد شرکت مدافعین در امر هجوم و خالی گذاشتن دفاع داده اند خسته شده ایم و اینبار میخواهیم اینبار از آغاز این مشکل را ریشه کن کنیم تا بعد از منتشر شدن بازی محبور به ارائه ی Update و برطرف کردن این مشکلات نباشیم."
بنا به گفته ی سازندگان چندین انیمیشن و حرکت جدید نیز برای دروازه بان ها در نظر گرفته شده تا در هنگام سانتر توپ بر روی خروج ها بهتر عمل کنند.
شاید یکی از چیزهایی که بر خلاف فوتبال واقعی در سری بازی های FIFA بسیار کم دیده شده باشد یا بهتر بگوییم هرگز دیده نشده باشد بیرون کشیدن توپ از لب خط است. اینبار بازیکن ها قادر خواهند بود توپ هایی را که در حال بیرون رفتن از زمین هستند به زحمت به داخل زمین برگردانند، به همین منظور بازیکنان میتوانند با خارج کردن خود از زمین و با گذاشتن نیم اثری بر روی توپ مانع از خروج آن شوند. البته این به منزله حذف کامل سیستم "رها کردن توپ" نیست ، بلکه بازهم اگر بازیکن احساس کند به توپ نمیرسد آن را رها خواهد کرد.
حتما اگر تاکنون FIFA07-08-09 را بر روی کنسول ها بازی کرده باشید Arenaی این بازی را در هنگام Loading ها دیده اید. در این بخش شما قادر هستید با انتخاب یک بازیکن به انجام حرکات فردی و ... بپردازید اما قرار است در FIFA10 این بخش به یک Practice Mode(قسمت تمرینی) برای بازی تبدیل شود جایی که 2 تیم 11 نفره میتوانند به تمرین بپردازند و بر روی ضربات مختلف ایستگاهی و ... تمرین کنند. با اضافه شدن این بخش خلاء یک بخش تمرینی مناسب برای افراد تازه کار نیز از بین خواهد رفت.
از دیگر امکانات اضافه شده به بازی که البته هم اکنون نیز بر روی نسخه ی PC بازی موجود است “Quick Free Kick” است. همان طور که از اسم این سیستم مشخص است شما می توانید زودتر از زمان موعد ضربه ی آزاد خود را شلیک کنید و حریف را غافلگیر کنید. مسلما این مورد بیشترین تاثیر و کارایی خود را بر روی بخش آنلاین خواهد داشت جایی که دو فرد متفکر در مقابل هم قرار می گیرند و برای پیروزی به هر روشی دست میزنند.
سازندگان قول بهتر کردن بخش های آنلاین بازی به خصوص مد Be A Pro را نیز داده اند البته هنوز مشخص نیست که FIFA10 قابلیت پشتیبانی از 22 نفر(11vs11) را خواهد داشت یا خیر! اما در صورت اضافه شدن دروازه بان ها به این مد مسلما هیجان بیشتری بر بازی حاکم خواهد شد.


fifa-soccer-10-20090602070837174-000.jpg


بر خلاف روال هر سال امسال بخش پرطرفدار Manager Mode نیز شاهد تغییراتی خواهد بود. بنا به گفته ی آقای Rutter :" ما قصد داریم با توسعه ی این بخش المان های Realstick آن را بیشتر کنیم تا هیجان بیشتری بر بازی حاکم شود و این بخش خیلی خشک و تکراری سپری نشود. به همین منظور ما هدف اصلی خودمان را بر روی بخش Transfer( نقل و انتقالات) بازی قرار داده ایم ، اینبار بازیکنان تنها با پیشنهاد شما روبرو نخواهد بود بازیکنان از سوی تیم های مختلف پیشنهادهای مختلفی را دریافت خواهند کرد و مسلما به بهترین آن ها جواب مثبت خواهند داد."


fifa-soccer-10-20090602070834300-000.jpg


همان طور که می دانید حدود 2 ماه پیش یک مد جدید تحت عنوان “Ultimate Team” به بازی اضافه شد که خیلی زود به یکی از محبوب ترین مدهای این بازی تبدیل شد و در ظرف کمتر از 2 ماه بیش از 1 میلیون بار نیز دانلود شد. قرار است اینبار Ultimate Team از آغاز در FIFA10 موجود باشد بنابراین دیگر نیازی به خرید این مد برای FIFA10 همانند FIFA09 نخواهد بود.
به نظر می رسد اگر سازندگان تنها به وعده های داده شده ی خود جامه ی عمل بپوشانند کار بر رقیب آن ها یعنی Konami و PES بسیار سخت تر از قبل خواهد شد. به هر حال گذشت زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد و ما امیدوار هستیم هر دوی این بازی های بتوانند امسال هواداران خود را راضی کنند.
 

HL2-GF

کاربر سایت
Apr 5, 2006
7,279
نام
نیما
مرسی احمد رضا ! عالی بود .
یه مشکل دیگه ای که داشت 09 این بود که در واقع توپ رو که شوت میزدی اگه دروازبان دفع میکرد در واقع توپ بهش برخورد نمیکرد یعنی اگه Replay رو میدیدی میشد فهمید که توپ به هوا خورده رفته بیرون ! باید برخورد توپ رو هم کار کنن !
اون 360 درجه هم خیلی جالب شد یه جورایی تو روون شدن گیمپلی کمک میکنه و تاثیر گذاره !
راستی از پیشرفت های گرافیکی نگفتی !
 

BlackCat

کاربر سایت
Nov 2, 2005
2,896
نام
احمدرضا
به نظر من این نکته واقعا خوبی هستش. هواها رو بشه عوض کردش در قسمت های بازی و هوای برفی هم اضافه بشه نه مثل ماله 09 که فقط در یک ورزشگاه بود و برف آنچنانی هم نبودش
حالا نبودن هوای برفی زیاد هم غیر طبیعی نیست چون فکر کنم تو همون روسیه فقط موقع بازی ها برف میاد ولی تو انگلیس بیشتر مواقع موقع انجام بازی ها داره بارون میاد:D
راستی از پیشرفت های گرافیکی نگفتی !
هنوز چیزی نگفتن آخه ، اگر اطلاعات جدیدتری گفتن من حتما به پست اول اضافه میکنم.
من باب ـه داوری بازی 2 مشکل دیگه هم یادم اومد گفتم بگم :
1- کلا داوارا توی نسخه ی کنسولی بازی Hand نمیگیرن ولی توی نسخه ی PC این یکی از نقاط قوت داوری ـه بازی محسوب میشه.
2- دروازه بان ها هیچ وقت اخراج نمیشن! کارت زرد رو هم برای دروازه بان ها با یه آپدیت اضافه کردن بهتره اخراج دروازه بان هم اضافه شه.
و یه مورد دیگه اینکه Upload کردن گل رو برای حالت Online هم فعال کنن ، مثلا آخر بازی بتونیم گل های خودمون رو Upload کنیم الان این امکان فقط برای بخش Offline بازی هست.
 

Noirique

کاربر سایت
Jan 17, 2009
3,179
نام
امیرحسین
آفساید گیری کمک داور ها هم زیاد از حد دقیق و اعصاب خورد کن بود !!!
مطمئنم شما لحظات قبل از بازی های فوتبال رو که تلوزیون پخش می کنه دیدید که بازیکن ها چند نفری با هم تمرین می کنن ( مثلا 2 به 2 با هم پاسکاری می کنن یا مثلا یه نفر وسط هست و 4 نفر دورش به هم پاس میدن و وسطیه باید بگیره ) و اگر EA این کارو بکنه که شما در قسمت Arena به جای تک نفره تمرین کردن این تمرینات رو انجام بدین ( قسمت تک نفره هم باقی بمونه ) عالی میشه !!!
 

ps lover

کاربر سایت
Dec 5, 2006
524
نام
امير
یکی از باگهای بزرگ فیفا اینه که موقعی که دروازه بان توپ رو پرتاب میکنه توپ به بدن بازیکن حریف میخوره و میوفته جلوی پای بازیکن حریف در حالی که در دنیای واقعی حفظ نکردن فاصله با دروازه بان هنگام زدن توپ خطا محسوب میشه اگه اشتباه نکرده باشم.یکی دیگه از اشکالاتش اینه که توپ وقتی به اوت میره غیب میشه.تازه اینا منهای اون اشتباهاتی است که در اصول گیم پلی هستش.ولی با همه اینها من اون رو به فوتبال تخیلی pes ترجیح میدم.
 

Fëanor

Spirit of Fire
کاربر سایت
Aug 22, 2008
7,258
نام
برهان
خوب دوستان عزیز من هم در این تاپیک و هم در تاپیک Game این پست رو میزنم. حتما یک سر به این لینک بزنید که جالب هست یک نظرسنجی هم در مورد بهترین بازیکن هستش که بین Rooney , Benzema , Ronaldhino هستش که فکر کنم مربوط به عکس روی جلد بازی بشه. Screen shot های بسیار زیبایی هستش و یک تایمر 75 روزه دیگه:biggrin1:
 

FC Barcelona

کاربر سایت
Nov 3, 2008
929
نام
مصطفی
به نظر من این نکته واقعا خوبی هستش. هواها رو بشه عوض کردش در قسمت های بازی و هوای برفی هم اضافه بشه نه مثل ماله 09 که فقط در یک ورزشگاه بود و برف آنچنانی هم نبودش


کدوم ورزشگاهش برف داره؟

میشه اسمش را بنویسی برام!؟
 

NaViiDii

God Of War
کاربر سایت
Jan 4, 2009
14,825
نام
نـــــــویـــــــــد
اینبار بازیکنان تنها با پیشنهاد شما روبرو نخواهد بود بازیکنان از سوی تیم های مختلف پیشنهادهای مختلفی را دریافت خواهند کرد و مسلما به بهترین آن ها جواب مثبت خواهند داد."

به به چقدر جالب میشه اینجوری ! :biggrin1:

اینبار Ultimate Team از آغاز در FIFA10 موجود باشد بنابراین دیگر نیازی به خرید این مد برای FIFA10 همانند FIFA09 نخواهد بود.

این دیگه نهایت خوشحال کنندگی بود :love::biggrin1:
با این توضیحات خیلی بهتر از 09 خواهد شد !
 

Fëanor

Spirit of Fire
کاربر سایت
Aug 22, 2008
7,258
نام
برهان
توی این سایته گزینه های نظرسنجیش عوض شد


1-راستی کسی نمیدونه توی کدوم ورزشگاه فیفا 09 برف میباره؟


2- وقتی بازی اومد چقدر طول میکشه تا نسخه کپیش وارد بازار بشه!؟

3- طبق آطلاعات جدید 5 جون عرضه میشه؟ یعنی چیزی حدود 15 روز دیگه؟ ( اصلا تاریخ دقیق عرضه اش کی است؟)


4- میشه یه توضیح کوچیک بدید که Ultimate Team چیه؟
1- تو یکی از ورزشگاه های روسیه بود فکر کنم برو از احمرضا بپرس میدونه

2- 1 هفته قبل از اینکه بازی میاد رو نت پخش میشه

3- می تونم بپرسم این اطلاعات رو کی بهت داده؟ دوستان بازی 4 ماه دیگه در روز 13 اکتبر عرضه خواهد شد. شایعه درست نکن

4- می تونی بری به این تاپیک. سایت رو یکم بیشتر بگرد.

موفق باشید
 

leon-scot

کاربر سایت
Oct 16, 2007
214
سلام.
من 2 اشتباه فاحش رو امیدوارم در این نسخه وجود نداشته باشه
1-با این که یوونتوس 3 ساله که دیگه در دل الپی بازی نمیکنه ولی تا نسخه پیش فیفا هنوز دا الپی وجود داشت...من به عنوان یک طرفدار یووه این موضوع خیلی رو اعصابه
2-این که در هر بازی خیلی خیلی ساده ورزشگاه کاملا پر میشد و جای سوزن انداختن نبود....
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر