E3 2009 | Project Natal را بیشتر بشناسیم

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,004
نام
آریا
سلام

صبح امروز بعد از کنفرانس موفقیت آمیز Microsoft که هیاهوی زیادی هم به پا کرد , این شرکت در مرکز لس آنجلس در Standard Hotel هم برنامه های خاصی داشت. در این برنامه ها که برای رسانه ها تدارک دیده شده بود به بازیهایی چون Halo 3 : ODST , Shadow Complex , The Beatles : Rock Band , Forza Motorsport 3 پرداخته شد و در کنار اونها در پشت درهای بسته در مورد Alan Wake و همین طور Project Natal توضیحاتی ارائه شد.
راستشو بخواین من خیلی دوست داشتم خود Natal رو با دستهای خودم امتحان کنم تا ببینم چه مقدار از اون چیزی که توی کنفرانس نشون دادن واقعیت داره. پروژه ای که حتی سلطان تخیل یعنی استیون اسپیلبرگ رو هم هیجان زده کرده بود.
بعد از 5,6 دقیقه که با Natal ور رفتم , فقط میتونم بگم اون واقعآ کار کرد !
اولین دمویی که بازی کردم اسمش Burnout Natal بود. در حقیقت بازی ای به این نام در دست ساخت نیست و همون بازی Burnout Paradise رو با امکانات Natal ترکیب کردن و به صورت بازی ای آزمایشی با این نام ارائه دادن. Natal در عرض چند ثانیه بدن من رو اسکن کرد و خیلی راحت به من امکان داد به وسیله دست ها و پاهام این بازی رو کنترل کنم !
خیلی ها در اونجا فکر میکردن کنترل یک بازی در این سبک به وسیله Natal کار مسخره و خسته کننده ای هست ولی خود من وقتی پشت رُل نشستم , واقعآ لذت بردم و این کنترل خیلی جالبتر از چیزی بود که فکر میکردم. البته در ابتدا فقدان کنترلر یا وسیله ای که دستم بگیرم و باهاش ماشین رو هدایت کنم , کمی عجیب و سخت بود ولی بعد از کمی بازی همه چیز درست شد.
در Burnout Natal وقتی قصد شتاب گیری و سریع تر رفتن رو داشتم خیلی راحت پای راست خودم رو کمی به جلو میبردم و برای ترمز و توقف هم پام رو به عقب حرکت میدادم و برای حرکت در سرعت متوسط و قابل اطمینان هم خیلی راحت پام رو صاف و بدون زاویه نگه میداشتم. خلاصه تجربه واقعآ جالب و لذت بخشی بود.

e3-2009-microsoft-unveils-motion-camera-20090601031908694.jpg


دومین دمویی که با Natal تجربه کردم , همون بازی ای بود که در کنفرانس مایکروسافت به نمایش در اومد و سازنده سری Fight Night یعنی Kudo Tsunoda اون رو تهیه کرده بود. بازی Ricochet .
البته این بازی از اون دست بازیهایی هست که من زیاد ازشون خوشم نمیاد ! من بیشتر ترجیح میدم یه جا لم بدم و بازی کنم تا اینکه حرکات موزون انجام بدم ! این بازی هم تا اندازه ای مفرح و سرگرم کننده بود ولی راستش به اندازه Burnout Natal بهینه سازی نشده بود و بعضی اوقات کمی کند عمل میکرد. در این بازی باید مراقب توپی باشین که بین شما و دیوار روبروی شما در حال حرکت هست و باید با این توپ دیوار جلوی خودتون رو خراب کنین. باز هم میگم من از این جور بازیها خوشم نمیاد ولی خوشبختانه در صحبتی که با Kudo داشتم فهمیدم که بازیهای دیگه ای هم در راهه که جاه طلبانه تر و جالبتر از این بازی خواهد بود.
در مجموع به نظر من Project Natal تجربه ای کاملآ جدید و تازه هست و البته خیلی راحت با X360 های معمولی سازگار هست و در همین برنامه ای که شرکت داشتم هم یک عدد X360 عادی بدون هیچ اضافاتی در حال اجرای بازیها بود.
===================
Project Natal از چندین تکنولوژی در کنار هم برای کپچر کردن و انتقال حرکات شما به داخل بازیها استفاده میکنه. شکل ظاهری این وسیله تا حدودی شبیه Wii Sensor Bar هست و از یک دوربین RGB به همراه سنسورهای چند گانه و میکروفون برای تشخیص صداها استفاده میکنه. این وسیله به دلیل داشتن سنسور Monochrome CMOS و Infrared Projector قادر به تشخیص محیط های 3 بعدی پیرامون شما و چهره شماست و همه حرکات شما رو در هر میزان روشنایی اتاق تشخیص میده و بین شما و محیط پیرامون شما تمایز قائله. همچنین به صورت مجزا سر و دست و پا و اندامهای بدن رو از هم تشخیص میده.
تلفظ Natal هم به صورت nuh-tall هست.

============================

اطلاعات بیشتر از Natal که دوست خوبم خشایار زحمتش رو کشیده :
Cnet رو که همه می شناسن ؟
تو بخش خبر های Cnet قیمت Natal بین 90 تا 150 دلار پیش بینی شده و یه سوتی هم از Cliff Bleszinski گرفتن اونم اینه که بهش گفتن شما Natal رو تست کردی ؟ گفت : "بله من چند هفته ی پیش تست کردم و واقعا چند روزی متحیر بودم"... -در مورد عرضه ی Natal چی می تونی بگی ؟ -"خب به هر حال یه چیزایی می دونم ولی این اجازه به من داده نشده که چیزی بگم، ولی Natal یک وسیله نیست که تک و تنها بره رو تاقچه ی مغازه بلکه با چیزی میاد که در E3 2010 همه ی جهان متحیر می مونن ، منتظر Natal در E3 2010 باشید"

من خودم 3 تا برداشت کردم :
1. با بسته ی کنسول میاد مثلا Xbox360 Natal Pack که احتمالا خوده سیستم 360 هم یک Xbox جدیده (مثلا نازک تره ، مشکل گرمایی نداره و...).
2. خود وسیله ی Natal با چیزی میاد که همه متحیر میشن. مثلا یه بازی خاص یا یه وسیله ی جانبی خیلی خاص.
3. Cliff Bleszinski مارو گیر آورده و فقط برای تبلیغ Natal این حرفارو زده.چون به هر حال لو دادن همچین پروژه ای نمی تونه به این راحتی انجام بشه (اونم از مغز معیوب Cliff Bleszinski :biggrin1:)

من که خودم زیاد حرف های Cliff Bleszinski رو باور نکردم (خبر نگار Cnet هم باور نکرد) ولی در مورد E3 2010 شک نکنید که کنفرانس ماکروسافت با خبر عرضه ی Natal و حتی به احتمال قوی امکان بازی کردن باهاش تو محیط نمایشگاه مـــــنــــفــــجــــر بشه...

یکی از دلایلی که می گم (سایت های معتبر هم میگن) Natal اطراف کریسمس تا آپریل 2010 میاد اینه که به احتمال خیلی زیاد دستگاه از نظر سخت افزاری تو مراحل پایانیه (با توجه به نمایشش تو کنفرانس هم میشه این عقیده رو تاید کرد) و این مدت برای ساخت بازی های سازگار (و شاید Patch های سازگار کننده) در نظر گرفته شده.

در مورد قیمت هم فکر می کنم همون 99 تا 150 قیمت معقولی باشه (ولی در ایران تا 300 هزار تومان قیمت معقولیه) چون الان خود کنسول 199 دلاره.

در مورد تکنولوژیشم تحقیق کردم...
سیستم تشخیص صداش نوع تقویت شده ی Windows 7ـه.
دوربینش هم یک دوربین تشخیص حرکاته بنام 3DV که عرضه ی عمومی نشده.
ماکروسافت حدود یک ساله پیش خبر ساخت همچین سیستمی رو داده بود و حتی اشاره کرده بود که این تکنولوژی از چه شرکتی قراره خریده بشه.
این دوربین ساخت یه شرکت اسرائیلیه به نام 3DV Systems.شرکت بعد از اختراع این دوربین تکنولوژی رو به Microsoft فروخت که باهاش Natal رو ساختن.
این دوربین تقریبا یک ساله که اختراع شده و از اون موقع هم وبسایت داره ولی نمی دونم چرا قبل از Natal کسی چیزی نفهمیده بود.
پس می فهمیم که Natal از نظر سخت افزاری کامله (یک ساله که کامله)...
تا اونجایی که من فهمیدم هیچ وقت قرار نیست این دوربین در دسترس عموم قرار بگیره (به صورت جدا) چون الان صاحب این محصول Microsoftـه...
البته الان ماکروسافت در پی خرید کل شرکت 3DV Systemsـه.
پس ماکروسافت کار بزرگی انجام نداده ، 3DV Systems ـه که کار بزرگ رو انجام داده.
اینم عکس این دوربین :
6r3uoo.jpg


برای این حرفام منبع هم دارم :

سایت خوده 3DV Systems
احتمال خریداری شردن 3DV Systems توسط ماکروسافت (خبر مربوط به قبل از Natal)
خبر ساخته شدن کنترلی بدون فیزیک توسط ماکروسافت (خبر مربوط به 17 آپریل 2008)

در مورد لینک دوم بگم که تمام ویدئو ها بازی های ساخته شده توسط 3DV Systems هستن و برای نشون دادن سازگاری اون حتی می تونید Halo CE و Guitar Hero رو با این دستگاه بازی کنید (دقت داشته باشید که همه ی این ها قبل از Natalـه و Natal نسخه ی پیشرفته ی این دوربین رو تو خودش داره) به ویدئویی که در پایین صفحه قرار داره کاملا توجه کنید.

خشایار عزیز زحمت کشیدن و در مورد ویژگی های Natal و تفاوتهای اون با Eye Toy مطلبی تهیه کردن که در زیر میخونین :

Natal :
ناتال یه استوانه ی 23 سانتی متریه افقیه.
ناتال مجهزه به یه دوربین RGB ، یه سنسور عمق ، یک آرایش میکروفونی ، و یه پردازشکر انحصاری برای پردازش تصاویر به دست اومده که قبلیت کپچر (معادل فارسیش چی میشه ؟) کردن کل بدن به صورت 3D ، قابلیت تشخیص صورت و تشخیص صدا رو فراهم می کنه.
میکروفون ناتال قابلیت هایی از قبیل تشخیص فاصله منبع و جهت صدا و یک سیستم رفع نویز صدا رو فراهم می کنه.
دوربین ناتال تشکیل شده از یک پروژکتوره نور اینفرارد که با یک سنسور CMOS منوکروم ترکیب شده و باعث می شه که سنسور همه چیز رو به صورت 3D حتی در کمترین حالت نور هم ببینه.
ناتال در کل از تکنولوژی دوربین زمان پرواز استفاده می کنه که تکنولوژی جالبیه.

Eye Toy :
دو مدل Eye Toy وجود داره : یکی اسم Eye Toy رو یدک می کشه و برای PS2 اومده بود ، اون یکی اسمش PlayStation Eyeـه که برای PS3 عرضه شده.
تو این مقایشه من ناتال رو با PlayStation Eye مقایسه می کنم که نگید Eye Toy قدیمی شده.
این دستگاه قابلیت فیلم برداری با Frame Rate ـه 60 هرتز در رزلوشنه 640 در 480 پیکسل و با Rate ـه 120 هرتز در رزلوشن 320 در 240 پیکسل رو داراست.
چیپه سنسوره این دستگاه ساخت شرکت OmniVisionـه که با قرار دادن سنسوری با مقدار پیکسل های بالا (اندازه ی بزرگ) باعث شده که PlayStation Eye بتونه در حداقل کارایی خودش با نور یک تلویزیون فیلم برداریه حداقلی ارائه بده.
دوربین PlasyStation Eye به سورت دستی زوم می شه و فکوس اتوماتیک داره.می تونه از زاویه دید 56 درجه (برای Chat و استفاده های نزدیک) تا 75 درجه (برای موضوعات دور و بازی ها) تغییر کنه.
میکروفون PlayStation Eye تغریبا همان میکروفون ناتال است که به آن نمی پردازم (واقعا فرقشون خیلی کمه).
از قابلیت های تشخیصی این محصول میشه به تشخیص رنگ ، تشخیص بارکرد کارت های بازی Eye Of Judgment و تشخیص وجود جسم در تصویر اشاره کرد.

حالا میرسیم به مقایسه :

1. در ناتال شما یه دوربین 3 بعدی دارید که قابلیت تشخیص بعد رو داره ولی PlayStation Eye سنسوری مثل سنسور دوربین عکاسی داره که فقط تصاویر رو همونظور که در عکس ها می بینید می بینه.
2. ناتال شکل جسم درون کادر رو می فهمه و پردازش می کنه ولی PlayStation Eye فقط می فهمه که جسمه خارجی ای در کادر وجود داره.تفاوت این دو تکنولوژی رو وقتی می فهمید که بازی هایی که تحت PlayStation Eye عرضه شدن و قابلیت تشخیص حرکات دارند رو با دمو های عرضه شده از ناتال مقایسه کنید.مثلا برای ناتال یه دمو هست که یه پسر بچه داره نقش یه گودزیلا (:biggrin1:) رو بازی می کنه ، اگه دقت کرده باشید ، با باز کردن دهان اون پسر بچه ، گودزیلا هم هوار می زنه . یعنی ناتال حرکات لب رو هم تشخیص می ده.ولی بازی های تشخیص بدنی که برای PlayStation Eye عرضه شده بازی های ساده و ابتدایی هستند که بازیکن مثلا باید نزاره توپ به زمین بخوره.در این حالت PlayStation Eye دست بازیکن رو یه مربع می بینه و انگشت هارو از هم تشخیص نمی ده.هر دو از سیستم تشخیص وضعیت استفاده می کنن ولی ماله ناتال تقریبا تکنولوژی روزه ولی ماله PlayStation Eye مدل بسیار ساده ی این سیستمه.
3. ناتال در تاریکی مطلق هم به صورت 3D از تصویر برداشت می کنه ولی برای PlayStation Eye نور یک تلویزیون حداقل نوریه که می تونه باهاش کار کنه. نگید از کجا می دونی ! از سایت سازنده ی دوربین ناتال خوندم.
4. استفاده های PlayStation Eye کلا Chat ، خوندن بارکد های بازی مذکور ، عکس گرفتن ، فیلم گرفتن و برخی بازی های ساده در نظر گرفته شدن اما ناتال در کل استفاده اش از تکون دادن سر انگشتان شما گرفته تا لگد زدن و.. تعریف شدن.این امر با نگاهی حتی سطحی به قابلیت های PlayStation Eye در بازی های عرضه شده ازش (بعد از Chatـه آنلاین بزرگترین کاری که با PlayStation Eye میشه کرد اینه که صورت خودتون رو بزارید جای صورته شخصیت بازی) و قابلیت های ناتال در دمو ها - و حتی از نظر تئوریک - (مثلا تشخیص انگشتان شما و تمام اجزای کوچک و بزرگ بدنتان و حتی تشخیص دست خط) قابل برداشته.

یک توضیحی هم در مورد بازی The Eye of Judgment بدم...
این بازی یه بازیه کارته که با استفاده از PlayStation Eye انجام میشه...
شما کارت های شخصیت های مختلف بازی رو می زارید روی زمین بعد PlayStation Eye با خوندن بارکد اون کارت ، همون شخصیت رو به صورت 3D Animation درون تلویزیون ظاهر می کنه.. حالا اگه یه کارت دیگه روی اون کارت بندازید این دوتا شخصیت با هم می جنگن.

در کل امیدوارم بهتون ثابت شده باشه که ناتال هر چی باشه از PlayStation Eye بهتره و این تصورات فن های PS3 هم که میان میگن ناتال همون PlayStation Eyeـه پیشرفتس پوچه.
با این مقاله می خواستم بگم ناتال حتی از نظر تکنولوژی Wiiـه پیشرفته هم نیست بلکه کاملا یه تکنولوژیه جدیده که تا حالا برای Interaction ازش استفاده نشده بوده.

برای دیدن مصاحبه پیتر مولینیو در این زمینه هم میتونین به این تاپیک از حمیدرضای عزیز برین.
منتظر اطلاعات بیشتر از Project Natal باشید.
 
آخرین ویرایش:

jax559

کاربر سایت
Feb 26, 2009
99
نه اصلا هم از انتظار دور نیست ! اون دوستمون هم نگفت تا قرن 22 !!!! گفت قرن 22 رسیده ! یعنی انگار الان قرن 22 که مزاح کردند !

در مورد عرضه هم خودشون کی تعهد کردند که 2010 میاد بیرون ؟؟؟ همش گفتند معلوم نیست !
سوال کردی یا جواب دادی؟ تعهد کردن یا نکردن؟ تا قرن 22 عرضه میشه یا نمیشه؟
میدونم هیچ کدومو نمیدونی مثل بقیه و خود من که نمیدونیم و طبق شواهد فقط نظر میدیم:smile:

در مورد قسمت سوم پستتون هم خیلی خنده دار بود !
ممنون:smile:
 

KhashiMetal

کاربر سایت
Jun 7, 2007
1,396
نام
خشايار
من اون فیلم ماکروسافت رو تازه الان دیدم، (با اینترنت تلفنی ترکوندم!) یه نظر مسخره میدم بنظرم این قضیه جوری که تو این فیلم نشون داده شده خیلی خیلی دوره! به قول دوستمون نزدیکای قرن 22!
شاید فقط یه فیلم تبلیغاتی باشه برای فروش بیشتر(جایی تعهد داده که حتما تا سال دیگه عرضه بشه؟)
آخه انصافا یهو همچین چیزی بدن بیرون دیگه چه تکنولوژی واسه عرضه میمونه؟ ما هممون تو کف یه همچین تکنولوژِی بودیم که اومده ولی فراگیر نشده اونم با کلی سنسور که به بدن آویزون میشه ولی حالا این یکی... نمیدونم والله ولی من خودم زیاد خوشم نیومد میدونی حس گشادی رو از آدم میگیره :D
می تونم چه دلیلی برای دروغ به این بزرگی دارن ؟
دلیلی نداره دروغ به این بزرگی بگن...
تازه استیون اسپیلبرگ ، پیتر مولینیو و حتی کلیف بلزینسکی نمیان دورغ بگن... اونم به این بزرگی
فکر نکنم بشه با natal این جور بازی ها رو کرد میخوای را بری تیر بزنی میخوای چیکار کنی:-"
کلا خیلی خیلی فکر میخواد که چه جوری این بازی ها رو کرد که بازم نمیشه.
(میخوای بری عقب خشاب پر کنی/میخوای را بری تیر بزنی که گقتم قبلا;)و...
ولی بازی های مخصوص خودش خیلی حال میده مثل اونایی که تو e3 نشون دادن.
نشد ما فروم بازی رو یاد بدیم...
شما 3-4 تا پست بالاتر رو می خوندی به جوابت می رسیدی...
http://www.youtube.com/watch?v=y0kWLAVq7F4

قرن 22

این چه حرفیه...
وقتی الان می شه بخشی از حافظرو پاک کرد ، با مغز تایپ کرد ، رباط ها تو مدارس درس می دن و هزار و یک پیشرفته دیگه به نظر من Natal بچه بازیه...
 

Noirique

کاربر سایت
Jan 17, 2009
3,179
نام
امیرحسین
چی چی قرن 22 ؟!!!
این تکنولوژی این قدر هم فضایی نیست !!!
به خاطر اینکه چند تا سنسور رو با هم قاطی کردن و آوردنش تو صنعت بازی این جوری سر و صدا به پا کرده !!!
مطمئن باشید تا اواخر سال 2010 میاد !!! ;)
 

Hodor

کاربر سایت
Sep 26, 2005
10,109
نام
محمد رضا
این تکنولوژی این قدر هم فضایی نیست !!!
اتفاقا خیلی هم تکنولوژیه بزرگی هست!
چرا عادت دارید همه چیز رو کوچیک جلوه بدین؟
فقط تنها ایرادی که به این وسیله میشه گرفت اینه که مایکرو عادت داره همیشه یه ذره تو ویدئوهاش غلو میکنه و بیشتر از اونی که هست نشون میده!
به هر حال برای این وسیله بازی بزرگ ساختن خیلی هزینه داره که هر شرکتی از پسش بر نمیاد!
 

xomixxonix

کاربر سایت
Feb 21, 2009
301
چی چی قرن 22 ؟!!!
این تکنولوژی این قدر هم فضایی نیست !!!
به خاطر اینکه چند تا سنسور رو با هم قاطی کردن و آوردنش تو صنعت بازی این جوری سر و صدا به پا کرده !!!
مطمئن باشید تا اواخر سال 2010 میاد !!! ;)
شما ديدگاهتون نسبت به سنسور چيه؟:-"
فكر ميكنيد باقاليه؟

خوب اگر اينطوريه كه يكي بياد هرچي سنسور توليد شده باهم تركيب كنه تا بلكه بتونه يه آدم بسازه:laughing:

پيشنهادي كه ميتونم بهتون بكنم اينه كه صفحه اول رو مطالعه كنيد.http://www.bazicenter.com/forums/member.php?u=8938http://www.bazicenter.com/forums/member.php?u=101
 

saeid64

کاربر سایت
Apr 2, 2009
253
چی چی قرن 22 ؟!!!
این تکنولوژی این قدر هم فضایی نیست !!!
به خاطر اینکه چند تا سنسور رو با هم قاطی کردن و آوردنش تو صنعت بازی این جوری سر و صدا به پا کرده !!!
مطمئن باشید تا اواخر سال 2010 میاد !!! ;)
دوست عزیز خیلی پیچیده تر از این حرف هاست که فکر میکنی؛

در ضمن دوستانی که میگن دروغه سایت های مختلفی مثل IGN از این نزدیک هم خوده بازیهای Natal و هم Milo رو تست کردن و مقالاتش در سایتشون موجوده میتونید چک بکنید، در مورد بازیهای Natal تست ها نشون میده دقیقاً همون چیزه که واقعاً نشون داده شده، که پائین مثالی ازش اوردم؛ اما در Milo میشه گفت هنوز پروژه تا مرحله نهایی یکمی فاصله داره ولی اساس کار و اون چیزی نمایش دادن کار میکنه.
این متن گوشه ای از مقاله در مورد تست Natal هست که مثل اینکه طرف دنیال ایرادگیری ازش بوده:

Microsoft had EA's Burnout Paradise programed to work with Natal. As I stood in front of the sensors, I moved my right foot forward to accelerate, and moved it back to decelerate and reverse. I held my hands in front of me, pretending to turn a steering wheel. The Natal had registered me in under a second and was letting me control Burnout smoothly. I saw, in another monitor, how it read my stick-figure skeleton. I guessed that it was reading my hands as a single unit moving in space and that it wouldn't be programmed to know or care if I put one hand behind my back. It did. When I put my hand behind my back and just waved one hand in front of the TV, the Burnout car failed to steer. The Natal needed to see two hands. Maybe it's cooler to drive one-handed, but Natal not letting me do it was impressive in its own way.
http://kotaku.com/5279531/microsoft-project-natal-can-support-multiple-players-see-fingers
 

alucard

کاربر سایت
Nov 22, 2008
352
من ویدئوی میلو رو تازه از گیم اسپات دانلود کردم الان دیدم نمیدونم چی بگم ولی این دیگه به نظر من همون تحولی بود که ویدئو گیم بهش احتیاج داشت تو یک کلام خارق العاده بود به خصوص اونجا که واسش نقاشی کشید و اونجا که دختره آب بازی میکرد رفلکشنش توی آب معلوم بود بی نظیر بود به نظر من این وسیله دسته های wii رو با فرسنگها فاصله جا گذاشت.
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
من نظرم رو میگم با وجود این که از این وصیله خیلی خوشم اومده اما به نظر من هم ماکروسافت گندش کرده 4 تا دلیل داره اگه به این راحتی بود که ماکروسافت میگه شرکت های که میلیارد ها دلار روی این پروژه ها سرمایه گزاری میکنن خیلی وقت پیش باید میتونستن یه همچین چیزی کشف کنن شما به 3یا 4 نمایشگاه رباتیک دقت کنید هیچ کدوم نتونستن قدرت فکر کردن به ربات ها بدن اون وقت یک دستگاه مثل این بتونه از صحبت شما رو نوع نگاه شما نتیجه بگیره که چی بگه ؟ اصلا میشه؟

همین 2 هفته پیش بود که برنامه BBC فارسی یا همون کلیک برنامش در مورد همین بود اگه اون رو میدید میفهمیدید که من چی میگم .

همین ماکروسافت با WORLD نتونسته به صورت کامل صحبت کردن افراد رو به صورت دقیق از صحبت کردن به نوشته تبدیل کنه و خیلی جا ها کم میاره حالا شما بیا این دستگاه رو حساب کن که میخواد صحبت رو پردازش کنه بعد نتیجه صحبت شما رو به نتیجه تبدیل کنه به نتیجه .

در صورت وجود زیادی ازش انتظار نداشته باشید در حد همین حدود .
 

The Kop

کاربر سایت
Oct 5, 2008
4,544
نام
امیر
شما به 3یا 4 نمایشگاه رباتیک دقت کنید هیچ کدوم نتونستن قدرت فکر کردن به ربات ها بدن اون وقت یک دستگاه مثل این بتونه از صحبت شما رو نوع نگاه شما نتیجه بگیره که چی بگه ؟ اصلا میشه؟

کی گفته اون بازی فکر کردن داره؟ برای اون انسان نما تعریف شده که اگر کلمه A & Y را دید گریه کنه و یا اگر ابرو ها نزدیک به هم شدند اون هم بگه چقدر امروز خسته ای و ...

قرار نیست در اون بازی فکر کردن وجود داشته باشه.
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
کی گفته اون بازی فکر کردن داره؟ برای اون انسان نما تعریف شده که اگر کلمه A & Y را دید گریه کنه و یا اگر ابرو ها نزدیک به هم شدند اون هم بگه چقدر امروز خسته ای و ...

قرار نیست در اون بازی فکر کردن وجود داشته باشه.

شما فکر کنم ندیدی که داشت دختره با پسره تو بازی صحبت میکرد ؟

وقتی شما داری میگی دو نفر با هم صحبت میکنن یعنی چی؟:confused:
خوب باید یک قدرت صحبت کردن باشه. چون شما یک چیزی میگی اون نمیفهمه.
خوب پس باید اون اول بفهمه شما چی میگی و نتیجه صحبت های شما رو جواب بده .
را جب کاغذ به نظر من میشه این کارو کرد اون جا که نشون داد کاغذ رو گرفت جلو تصویر و نوشته رو تشخیص بده با توجه به تفاوت نوشته ها میشه از روی کاغذ مثل اسکنر نوشته رو بگیره اما آیا میتونه بفهمه چی شما نوشتی که جواب بده؟

یکم زیاده روی کرده به نظر من میشه یک بازی مثل RSIX VEGAS که شما از میکروفن دستور میدی که یارت بره جلو یا یه همچین چیزی دستورات از قبل برنامه ریزی شده هستش حتا لحجه هم تعصیر داره پس یک بازی آزاد نیستش . چون این جوری که ماکروسافت نشون داد نشون دهنده آزادی شخص تو صحبت کردن هستش و بهش بگی چیکار بکنه چیکار نکنه .
 

Ashi-pc

کاربر سایت
Sep 1, 2007
595
توی این ویدیو اون قسمت که دوربین اسکیت رو اسکن میکنه یه قسمتی از دست اون پسره که اسکیت رو گرفته روی اسکیت هست اما به طور کامل بدون هیچ خط خوردگی اسکن میشه :-" چجوریه؟​
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,004
نام
آریا
من نظرم رو میگم با وجود این که از این وصیله خیلی خوشم اومده اما به نظر من هم ماکروسافت گندش کرده 4 تا دلیل داره اگه به این راحتی بود که ماکروسافت میگه شرکت های که میلیارد ها دلار روی این پروژه ها سرمایه گزاری میکنن خیلی وقت پیش باید میتونستن یه همچین چیزی کشف کنن شما به 3یا 4 نمایشگاه رباتیک دقت کنید هیچ کدوم نتونستن قدرت فکر کردن به ربات ها بدن اون وقت یک دستگاه مثل این بتونه از صحبت شما رو نوع نگاه شما نتیجه بگیره که چی بگه ؟ اصلا میشه؟

همین 2 هفته پیش بود که برنامه BBC فارسی یا همون کلیک برنامش در مورد همین بود اگه اون رو میدید میفهمیدید که من چی میگم .

همین ماکروسافت با WORLD نتونسته به صورت کامل صحبت کردن افراد رو به صورت دقیق از صحبت کردن به نوشته تبدیل کنه و خیلی جا ها کم میاره حالا شما بیا این دستگاه رو حساب کن که میخواد صحبت رو پردازش کنه بعد نتیجه صحبت شما رو به نتیجه تبدیل کنه به نتیجه .

در صورت وجود زیادی ازش انتظار نداشته باشید در حد همین حدود .
موضوع اینجاست که Milo یه چیز هست و انتظاراتی که بعضی از دوستان دارن یه چیز دیگه.(مثل انتظار اضافه شدن زبون فارسی با درخواست ملت !!! همون زبون انگلیسی هم باید صدها یا حتی هزاران کلمه و واژه به بازی اضافه بشه چه برسه به زبونهای دیگه که هرکدوم گرامر خاص خودشون رو دارن !) اون طور که مشخصه Milo از یه دیتابیس بزرگ استفاده میکنه تا کلمه هایی که شما میگین رو سرچ کنه و براشون جواب پیدا کنه. نه اینکه بشینه برای خودش تفکر کنه و جواب بده ! حالا این دیتابیس رو باید روز به روز گسترده تر بکنن و روش بیشتر کار کنن تا طبیعی تر بشه. اینکه فکر کنیم Milo هوش داره و این حرفا اشتباهه مثلآ نویسنده Eurogamer اون طور که نوشته برای Milo یه جوک نه چندان خنده دار میگه و Milo هم یه لبخند میزنه. وقتی از مولینیو میپرسه چرا به جوک من خندید مولینیو هم میگه اون فقط یه لبخند کوچیک زد !
یعنی Milo از تن صدای طرف فهمیده که چیزی که داره میگه یه کم خنده دار هست ولی اگه همون جوک رو با یه تن صدای دیگه (مثلآ با حالت گریه یا با حالت خیلی خنده دار) میگفت واکنش Milo هم متفاوت بود.
چیزی که معلومه این پروژه هنوز کار داره و اگه این طور نبود توی کنفرانس به صورت زنده نمایش داده میشد نه توی یه ویدئوی پرزرق و برق و شیک !

را جب کاغذ به نظر من میشه این کارو کرد اون جا که نشون داد کاغذ رو گرفت جلو تصویر و نوشته رو تشخیص بده با توجه به تفاوت نوشته ها میشه از روی کاغذ مثل اسکنر نوشته رو بگیره اما آیا میتونه بفهمه چی شما نوشتی که جواب بده؟
این یکی هم انجام شدنیه ! برنامه های OCR هستن که شما با دست خط خودت یه چیزی مینویسی و اسکن میکنی و اون برنامه دست خط شما رو به فونت دلخواه درمیاره و کامپیوتری میکنه !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر