كارت گرافيكي بسيار قدرتمند (iChill GTX275)

LORD5

کاربر سایت
Mar 29, 2009
1,177
نام
عباس
هنگامي كه شما دنبال يك كارت گرافيك خوب هستيد چند مسئله در ذهن شما مطرح مي شود كه شما آنها را مبنا قرار داده و با توجه به آن مسائل براي خريد كارت گرافيك پيش مي رويد كه اين مسائل اگر اشتباه نكنم به اين شرح است:
برند،ويژگي هاي نگارشي ،توانايي در اوركلاك براي دستيابي به فركانس هاي بالاتر ،سرعت ها و فركانس هاي موجود و خيلي موارد ديگر البته اين موارد پس از اين در ذهن شما شكل مي گيرد كه مي خواهيد از سري كارتهاي توليدي انويديا كارت گرافيك خود را تهيه نماييد يا اينكه از رقيب اين شركت ATI البته ذكر اين نكته را هم يادآور بشوم كه دور ، دور Ati و كارتهاي توليدي اين شركت مي باشد و تقريباً انوديا در اين عرصه حرف چنداني به جزء 275 و 295GTX ندارد!


در هر حال بحث سر مشاوره خريد نيست البته اگر دوستان مايل باشند مشاوره اي كامل در مورد خريد كارت گرافيكي خواهم زد تا دوستاني كه مي خواهند سيستم خود را ارتقاء دهند از لحاظ انتخاب كارت گرافيكي مشكلي نداشته باشند؛اين را هم اضافه كنم كه مشاوره خريد به اينكه چه كاري را خريداي كنيد ختم نخواهد شد بلكه فاكتورهاي مهم در خريد كارت گرافيكي را هم توضيح خواهم داد به گونه اي كه در انتخاب كارت گرافيكي ديگر نيازي به پرسيدن سوال نداشته باشيد و خود شما بهترين را انتخاب كنيد پس منتظر باشيد و حتماً مطلب بعدي را دنبال نماييد .


برويم سر بحث اصلي و ببينيم كه اين كارت Inno3D iChill GTX275 چه حرفهايي براي گفتن دارد و آيا مي تواند در برابر ساير برادران نا تني اش حرفي بزند و آنها را در اين عرصه نبرد شكست دهد يا خير !

مدت زيادي از انتشار سري 275GTX از سوي انويديا نمي گذرد در حالي كه اين كارت پس از عرضه طوفاني عظيم در دنياي كارتهاي گرافيكي به پا كرد و توانست سر بلند از اين امتحان دشوار بيرون بيايد و بتواند كارت high-endAti را با توجه به كارايي و قيمتي كه دارد شكست بدهد و يكي از اولين انتخاب ها براي دوستداران قدرت گرافيكي باشد .
سوالي كه در اينجا شكل مي گيرد اين است كه اين كارت چگونه توانسته كه اينگونه پرقدرت ظاهر شود؟
جواب سوال اين است:اين كارت گرافيك قيمتي ارزان دارد به گونه اي كه با كارت گرافيكي 260 GTx برابر البته نه اينكه قيمت اين VGA با 260 يكي است بلكه با اختلاف كمي حدو 9 دلار!!گرانتر فروخته مي شود كه با اين افزايش قيمت ناچيز مي توان قيمت را برابر دانست .
مورد ديگري كه موجب موفقيت اين كارت شده اين است كه اين كارت حتي از كار گرافيك 280GTX هم قدرت بيشتري دارد ! و حتي در بعضي تست ها با كارت گرافيكي 285GTX برابري مي كند به عبارتي ديگر اين كارت جاي 285 و 280 GTX را پر مي كند!
با توجه به موارد بالا حتماً متوجه شديد كه چرا اين كارت اينگونه پر قدرت و پر طرفدار ظاهر شده.


Inno3D براي براي پيروزي در اين عرصه يك كارت گرافيكي با خنك كننده اي non-reference(غير مرجع)
را توليد و روانه بازار كرده كه شايد اين خنك كننده را كه توسط شركت Arctic Cooling توليد شده يكي از دلايل موفقيت اين كارت گرافيك دانست .


اين كارت گرافيك كه iChill GTX275 نام دارد داراي 896 مگابايت حجم حافظه و از نوع GDDR3 _كه حافظه هاي چندان پر سرعتي نيستند_و با فركانس 2350 مگاهرتز مي باشد و فركانس هسته 670 مگاهرتز(مدل رفرنس 633) و شيدر 1474 مگاهرتز مي باشد.
براي ساخت اين كارت گرافيك از مهندسي ساخت 55 نانومتري استفاده شده و داراي 240 واحد سايه زني يكپارچه مي باشد.
روي هم رفته اين كارت يك GTX 280/285 و گاهي اوقات نيمي از 295GTX مي باشد كه با 895 مگابايت ظاهر شده!

stp66465_thumb.jpg
stp66488_thumb.jpg
stp66490_thumb.jpg
stp66500b_thumb.jpg


جعبه اين كارت سياه رنگ بوده و در جلوي آن سوراخ هايي را مشاهده مي كنيد كه بيشتر جنبه تزئيني دارد البته براي جلوگير از نشستن گرد و غبار و ممناعت از دست يابي افراد متفرقه به درون جعبه يك پوششي پلاستيكي در پشت اين سوراخ ها قرار داده شده در كنار نام تجاري اين كارت(iChill)نام خنك كننده ي اين كارت Arctic Cooling Accelero X.X.X kit و همچنين ميزان فركانس هاي هسته و حافظه به چشم مي خورد و در بالاي نام تجاري محصول ضمانت نامه سه ساله خودنمايي مي كند!


پس از باز كردن درب جعبه كه به باز كردن كيف سامسونت شباهت داره در ابتدا چشمي بر هم مي زنيد و كمي متعجب خواهيد شد!!چون منظره اي خيره كننده كه در تصاوير موجوده شما را به خود جلب مي كند و آن هم سه عدد فن 12 سانتي متري مي باشد كه وظيفه ي انتقال دما و خنك سازي قطعات سخت افزاري قرار گرفته بر روي PCB را انجام مي دهد ؛ موردي ديگر ظاهر جالب و خيره كننده خنك كننده است و استفاده از دو رنگ متضاد سفيد و مشكي در كنار هم زيبايي خاصي به اين كارت گرافيك بخشده كه برگ برنده اين VGA محسوب مي شود.


پس از اينكه پوشش دوم را و پس از آن ابر محافظ را برمي داريد كارت گرافيك را و در پايين آن لوازم جانبي و ملحقات را مشاهده كنيد كه شامل يك بازي جايزه ،ديسكت راه انداز ،يك كانكتور پاور 6پين مبدل DVI و S-Video را شامل مي شود كه اين كارت گرافيك از لحاظ ملحقات كامل مي باشد و كم و كسري ندارد به جزء؟! پل SLI‌!


بورد مداري كارت به رنگ سبز بوده و در پشت اين بورد 6 عدد پيچ وجود دارد كه چهارتا از اين پيچ ها خنك كننده (Accelero X.X.X) را بر روي پردازنده گرافيكي نگه داشته و دو پيچ ديگر كه كوچكتر هم هستند هتسينك را نگه داشته اند اما چيزي كه در پشت اين كارت خالي است اين است كه هتسينك ديگري براي خنك سازي GPU كه امروزه در اكثر كارتهاي گرافيكي مي باشد وجود ندارد با اين حال خنك كننده قدرتمند بوده و اين كمبود را برطرف ساخته.


هنگامي كه از طرفين به كارت گرافيك نگاه مي كنيد متوجه خواهيد شد كه هتسينك به طور كامل تمامي فضاهاي روي بورد را پوشش داده و در جاي جاي قطعات از جمله مدارهاي توان،خازن ها ،ماژول هاي رم و... را احاطه كرده و موجب خنك ماندن تمامي قطعات مي شود مورد ديگري كه جلب توجه مي كند ظاهري بسيار زيبا و چشمگير اين كارت از كنار است كه زيبايي خاصي به كارت گرافيك بخشيده و موجب حرفه اي تر جلوه دادن كارت مي شود و اين قسمت هنگام نصب بر روي مين بورد به سمت بالا قرار گرفته و به ظاهر درون كيس جلوه اي زيبا و چشم نواز مي بخشد در پايين اين قسمت دو عدد كانكتور 6 پين را مشاهده مي كنيد كه براي كساني كه اهل اوركلاك هستند اتصال اين دو كانكتور به پاور الزامي مي باشد و براي كاربران مبتدي نصب يك كانكتور كافي است.


جلوي كارت را كه مشاهده مي كنيم دو پورت DVI و يك پوروت خروجي sported را مشاهده مي كنيد كه اطراف اين پورتها با آب طلا آبكاري شده كه موجب درخشش اين قسمت كه در بيرون از كيس قرار مي گيرد شده و موجب زيبايي بيشتر اين كارت گرافيك مي شود .
پورتهاي دوگانه SLI اجازه مي دهد كه شما از پيكر بندي Tri-SLI و يا Dual SLI بهره مند شويد.

stp66498_thumb.jpg
stp66504_thumb.jpg
stp66554_thumb.jpg
stp66551_thumb.jpg
stp66510_thumb.jpg
stp66537_thumb.jpg



بررسي ظاهري اين كارت گرافيك به اتمام رسيد و حالا بايد اين كارت را مورد آزمايش قرار دهيم و ببينيم كه چطور عمل مي كند .

سيستم تست و كارتهاي گرافيكي مورد آزمايش در تستهاي منتشر شده:

Processor: Intel Core i7 920 150x20

Motherboard: MSI X58 Platinum

Memory: Mushkin HP3 12800 7-7-7-20

Video Card: Inno3D iChill GTX 275

Power Supply: Mushkin 800 watt Modular power supply

Hard Drive: 1 x Western Digital Green 1TB SATA

Optical Drive: LG DVD-RW

OS: Windows Vista Ultimate Edition 64-bit SP1



Comparison Video Cards:

Sapphire HD 4890 1GB

NVIDIA GTX275

Sapphire HD 4870 2GB Vapor-X

NVIDIA GTX 260-216

Sapphire HD4870 1GB Toxic

Diamond HD4870 1GB

XFX GTX 280


تست در بازي ها و نرم افزارها:


Overclocking:

oc.JPG oc2.jpg

Far Cry 2:

Far Cry 2.jpg
Crysis Warhead:

Crysis Warhead.jpg

Fallout 3:

Fallout 3.jpg
3DMark06:

3DMark06.jpg
 

Black War

کاربر سایت
Jan 16, 2009
47
نام
محمد
خیلی ممنون از نقدت فقط عباس یه پیشنهاد هم داشتم میگم یه تاپیک بزن در مورد اصطلاحات موجود در نقدهای سخت افزاری که کسایی مثل من که اطلاعات کمی در این باره دارند از این نقدا استفاده کنند.
مثلا من معنی هتسينك،كانكتور پاوررو،پين مبدل رو نفهمیدم!
بعد قیمت کارتهارم بذار
 

LORD5

کاربر سایت
Mar 29, 2009
1,177
نام
عباس
خیلی ممنون از نقدت فقط عباس یه پیشنهاد هم داشتم میگم یه تاپیک بزن در مورد اصطلاحات موجود در نقدهای سخت افزاری که کسایی مثل من که اطلاعات کمی در این باره دارند از این نقدا استفاده کنند.
مثلا من معنی هتسينك،كانكتور پاوررو،پين مبدل رو نفهمیدم!
بعد قیمت کارتهارم بذار
قابلتو نداش محمد.
اينهايي كه مي گي خيلي ساده و اوليه هستند و معني چندان عظيمي ندارند و بيشتر كلمات انگليسي هستند كه معادل فارسي خوبي ندارند.
مثلاً هتسينك به معناي فلز به كار برده شده و يه اينجور چيزي!
كنكتور به معناي اتصال دهنده كه همون سيمي هست كه پاور رو به ساير قطعات وصل مي كنه كه پين يا سوراخ هايي از 4 سوراخ گرفته تا 24 سوراخ كه كه براي قطعات مختلف از جمله مين بورد ،كارت گرافيك و... استفاده مي شه.
با توجه به معاني مي بينيد كه همون اصطلاحات به كار برده بشه بهتر.

منتظر اصطلاحات اوليه در مورد كارت گرافيك باشيد و به اين قسمت از متن هم باري ديگر توجه كنيد:
اگر دوستان مايل باشند مشاوره اي كامل در مورد خريد كارت گرافيكي خواهم زد تا دوستاني كه مي خواهند سيستم خود را ارتقاء دهند از لحاظ انتخاب كارت گرافيكي مشكلي نداشته باشند؛اين را هم اضافه كنم كه مشاوره خريد به اينكه چه كاري را خريداي كنيد ختم نخواهد شد بلكه فاكتورهاي مهم در خريد كارت گرافيكي را هم توضيح خواهم داد به گونه اي كه در انتخاب كارت گرافيكي ديگر نيازي به پرسيدن سوال نداشته باشيد و خود شما بهترين را انتخاب كنيد پس منتظر باشيد و حتماً مطلب بعدي را دنبال نماييد .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر