پرداختن به بازی های رایانه ای - خراب کردن کاری ساده است(مهم)

نظر شما در مورد بازی های رایانه ای چیست؟

  • خیلی مهم است و باید به ان اهمیت داد و فرهنگ سازی کرد

    رای‌ها: 22 88.0%
  • مثل تمام مسایل دیگر دارای اهمیت است

    رای‌ها: 2 8.0%
  • اصلا چیز خوبی نیست و باید ریشه کن شود

    رای‌ها: 1 4.0%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    25

spiderman2007

کاربر سایت
Nov 10, 2007
2,407
نام
امیر
در دو سال اخیر حرکت های بسیار خوبی در کشورمان در زمینه نظارت و سامان دهی به مسایل مربوط به بازی های رایانه ای انجام شده است. تاسیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای تمام کسانی را که در این حوزی فعالیت می کردند را خوشحال کرد. و این بنیاد هم در این مدت کم توانسته فعالیت های بسیار خوبی را ، مانند طرح جامع درجه بندی بازی ها ، انجام بدهد. چند وقتی هم هست که صدا و سیما شروع به بررسی مسایل مختلف در مورد بازی های رایانه ای کرده که آخرین آنها در برنامه چراغ خاموش در تاریخ 28 مهر اتفاق افتاد.
برنامه پر مخاطب چراغ خاموش در هر قسمت به سراغ معضلات و مشکلات اجتماعی و شهری می رود و از مسئولان پاسخگو در آن حوزه دعوت می کند تا در مورد آن صحبت کنند. مخاصبین این برنامه همیشه از مسایل مطرح شده از قبیل : اعتیا د، پروژه های نا تمام شهری ، فیلم های عروسی و این چیزها کاملا با خبر هستند و این چیز ها در فکرشان تعریف شده است.
اما وقتی شاید حدود 80 درصد مخاطبین این برنامه اصلا نمی دانند بازی رایانه ای چیست و تا به حال دو بازی رایانه را از اول تا آخر نرفته اند ، پرداختن به مسایل جانبی آن به صورت جسته و گریخته کار جالبی به نظر نمی رسد. متاسفانه مهمان برنامه هم جزو آن 80 درصد بود و برخورد با بازی های رایانه ای را با برخورد با مصادیق بد حجابی و فیلم های مبتذل یکی می دانست.
مشورت نکردن با کارشناسان فعال در زمینه بازی ها ، یکی از نقاط ضعف این برنامه به نظر می رسد و برخی از اطلاعات داده شده در این برنامه کاملا اشتباه بودند. برای نمونه مجری با تاکیدی بسیار،چندین بار گفتند که بازی “Assassins Creed” یک بازی " شیعه کشی" است ، که اینگونه نیست .
پخش چنین اطلاعات نادرستی باعث آشفتگی فکر مخاطبان و کسانی می شود که شاید اصلا ندانند بازی چیست؟ اعلام شدن نام بازی به نام "خلیج" یا "خلیج فارس" که اصلا وجود خارجی ندارد و در هیچ پایگاه اطلاعاتی مربوط به بازی نامش ثبت نشده و پیدا نمی شود ، نشان می دهد دست اندرکاران برنامه نه تنها با مقوله بازی آشنایی نداشته اند ، بلکه به هیچ منبع و کارشناس موثقی در مورد بازی هم مراجعه نکرده اند. در طول تاریخ بازی ها و در میان هزاران بازی ساخته شده بازی هایی هم هستند که علیه ایران و مسلمانان بوده اند ، اما این بازی ها جدا از آن که انگشت شمار بودنشان ، کیفیت بسیار پایینی داشته اند و تقریبا هیچ وقت وار بازارهای ایران و کشورهای دیگر جهان هم نشده اند.بحث دیگر در مورد زیر سوال رفتن بازی ساز های فعال در کشور است.
مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی در دیماه 85 برنامه ریزی برای تولید محصولات فرهنگی جدید مانند بازی های رایانه ای مناسب را از جمله رویکرد های مهم شورایعالی انقلاب فرهنگی دانستند. از آن موقع به بعد بحث ساخت بازی در کشورمان بسیار پر رنگ شده است.
در حال حاظر تعداد زیادی بازی ایرانی تولید شده و یا در حال تولید هستند که در چند سال آینده کیفیت لازم برای رقابت با بازی های غربی را خواهند داشت. این را هم اضافه کنید که ایران تنها کشوری است که در خاورمیانه تخصص لازم برای ساختن بازی های رایانه ای دارد و می تواند روی این صنعت سرمایه گذاری خوبی انجام دهد.
اما متاسفانه مهمان برنامه چراغ خاموش به راحتی با گفتن این که " ما با یکی دو بازی نمی توانیم جلوی هجوم بازی های غربی را بگیریم......راه حل این است که به بازی سازهای خارجی پول بدهیم تا برایمان بازی بسازند!" تمام فعالیت های بازی سازهای داخلی و سرمایه گذاری های انجام شده در کشور را زیر سوال بردند.
تخلف ها و نا به سامانی های زیادی در نحوه توزیع و فروش بازی ها در بازار و گیم نت ها وجود دارد. فعالان در این زمینه یکی دو سال است که در حال بحث و سیاست گذاری هستند و قدم هایی هم در جهت برطرف کردن این مشکلات برداشته شده است.
اما متاسفانه این برنامه بدون پرداختن به مقوله بازی ، معرفی درست آن و سپس رفتن به راغ مشکلات ، با بهره گیری از برخی اطلاعات نادرست ، رویکردی منفی به بازی های رایانه ای داشت و در یک شب زحمات چند ساله جمع زیادی که حتی فرصت صحبت و دفاع در این برنامه را نداشتند ، بر باد داد. امید است که در آینده تهیه کنندگان برنامه های مربوط به بازی های کامپیوتری با نظرات کارشناسی و واقع بینانه ، به نقد و بررسی این بازی ها بپردازند.

منبع : هفته نامه کلیک
 
آخرین ویرایش:

Reza Razor

کاربر سایت
Jul 25, 2007
1,487
خدا رو شکر بالاخره یکی حرفی زد!
من که پیشنهاد میکنم بچه ها برن و برای این نوشته نظر بدن و یجوری بودن خودمون و موافقتمون رو نشون بدیم:
http://www.jamejamonline.ir/Papertext.aspx?newsnum=100953935826
با اینکه همین کلیک هم بعنوان یه رسانه ی دولتی بعضی وقتا البته ازروی اجبار حرفای نادرستی(مثلا درمورد COD4) زده ولی اینبار واکنشش درست بود.
 

spiderman2007

کاربر سایت
Nov 10, 2007
2,407
نام
امیر
پاسخ

این چه حرفی است میزنی دوست عزیز؟!
مگه شما ایرانی نیستی؟
همه می خواهند کشورشان پیشرفت کند.
صنعت بازی جز 10 صنعت برتر و پول ساز دنیا است و ما ایرانی ها هم اگر بخواهیم که کشور پیشرفته ای داشته باشیم ، باید در این زمینه فعالیت و سرمایه گذاری کنیم.
البته فرهنگ سازی را نباید از یاد برد.
 

r10ronaldinho

کاربر سایت
Nov 27, 2007
1,566
این چه حرفی است میزنی دوست عزیز؟!
مگه شما ایرانی نیستی؟
همه می خواهند کشورشان پیشرفت کند.
صنعت بازی جز 10 صنعت برتر و پول ساز دنیا است و ما ایرانی ها هم اگر بخواهیم که کشور پیشرفته ای داشته باشیم ، باید در این زمینه فعالیت و سرمایه گذاری کنیم.
البته فرهنگ سازی را نباید از یاد برد.
سرمایه گذاری روی لوبیای سحر آمیز؟یا نجات بندر؟
 

Modern Samurai

کاربر سایت
Aug 31, 2007
1,333
نام
نوین
من این برنامه ی چراغ خاموش رو ندیدم و خدا رو شکر میکنم که ندیدم.وگرنه میزدم چراغشون رو از اینی که هست هم خاموش تر میکردم. :mad: :evil:
یارو اصلا نمیدونست بازی رایانه ای رو چجوری مینویسن و تو عمرش حتی یه بار نقطه خور هم بازی نکرده بعد میخواد بیاد راجع به این چیز هایی که تو مخش جا نمیگیره حرف بزنه.:sick:
تبلیغ نباشه ولی برید دوهفته نامه ی دنیای بازی رو تهیه کنید و صفحه ی آخر که مربوط به 10 سوتی و اشتباه بزرگ این برنامه هست رو بخونید تا به درد ما پی ببرید.
 

spiderman2007

کاربر سایت
Nov 10, 2007
2,407
نام
امیر
تشکر

با سلام خدمت تمام بازی دوستان.
از تمام شما به خاطر نظراتتان ممنونم.
امیدوارم دیگر چنین برنامه هایی را که رویکرد منفی به بازی دارند را نبینیم.:cool:
 

Sweet Lucifer

کاربر سایت
Nov 20, 2008
1,974
نام
مجتبی
من همیشه فکر می کردم این آقای طه رسولی زیاد طرفدار بازی های رایانه ای نیست اما با این نوشته ها و اینجور دفاع کردن از گیمر ها و گیم های ایرانی و خارجی فهمیدم که آقای رسولی خیلی گیمر های ایرانی رو دوست داره.
فقط یک چیزی خداییش مثل این زن ها که می خواهن بالاتر از مرد ها باشن ایرانی هام که خودشون رو دلخوش می کنن که بازی می سازن.من نمی دونم که این وعده وعید ها کی عملی میشه که میگن بازی های جدید ایرانی بهتر میشن.واقعا کی؟؟؟؟هر روز بدتر و بدتر میشن و انتقاد پذیر هم نیستند و ..... . :evil::evil::evil:
 

armin_love_dark

کاربر سایت
May 6, 2007
160
نام
armin
همه که یک دفعه به اوج نمیرسند ادم با صبر و حوصله به جایی میرسه ایران نی ها با یکمی وقت و هیزنه کردن برای بازی میتوانند بازی های خوبی بسازند عصصصصر پهلوانان که تازه منتشر شده امید زیادی دارم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر