Anime & Animation Center (قوانین پست اول خوانده شود)

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,253
نام
امیر حسین
سلام
من سه چهار قسمتش رو دیدم و به نظرم کار متوسطی اومد، البته اینجا هر کسی یه سلیقه ای داره و ممکنه من از چیزی خوشم بیاد که شما بدت بیاد پس آخرش تصمیمت با خودته.
پ.ن: یه نصیحت هم بکنم: همین اول کاری سراغ انیمه های بلند نرو. آدم خبر نداره که چند سال دیگه زنده اس، پس بهتره وقتی که میخوای برای انیمه های بلند بزاری رو تا جای ممکن صرف انیمه های کوتاه ارزشمند کنی. انیمه های بلند هم همیشه هستن، وان پیس هم حالا حالاها تموم نمیشه، پس هر چی دیرتر انگوئینگ بشی کمتر زجر هفتگی میکشی (اگه به آنگوئینگ برسی).
لذتی که در هفتگی دیدن هست در... 800قسمت پشت سر هم دیدن هم هست...ولی خو لذت هاش فرق میکنه:D از برکات آنگویینگ اینه میشینی بحث میکنی در مورد انیمه ها و هزار جور تئوری برا خودت میدی و ...، ولی وقتی انیمه تموم شده باشه...نهایت یک پست کلی در موردش میدی و تمام!(حالا یکی هم با انیمه حال کرده باشه باز بیاد نظرش رو در موردش بگه:D )

همچنان پیشنهاد میکنم یک انیمه بلند از همین اول تو برنامه تون باشه و در کنار کوتاه ها پیش ببرند:p

انیمه بلند>>>چند ده انیمه کوتاه (فکت نیست:-" ولی فکته:)) )
 

pkarash

کاربر سایت
Aug 22, 2012
264
نام
آرش
آقایون و یا خانم ها :D
تازه شروع کردم انیمه دیدن و اصلاً نمی دونم چی ببینم :D
انیمه های جریان اصلی کدومان؟ یعنی اون هایی که بین همه معروف و پرطرفدار و پر فروش و پربینده هستن؛
چه سریال چه فیلم؛
سایت مناسب دانلود که زیرنویس مناسب و حرفه‌ای هم بذاره معرفی کنید :D
آقا یه انیمه Usagi Drop نامی هم هست که عجیب کار زیبا و گرمیه. اون هم پیشنهاد می‌شه. (کلا این انیمه ورد زبونمه، هرکی می‌بینم معرفی می‌کنم بهش :D البته اگه رفقای تاپیک امون بدن)
سلام
آقا از فصلی های جدید یه آمار بدید ببینیم چیو شروع کنیم و چیو بیخیال بشیم .
سلام. آقا تا اینجا که همچین تعریفی نداشته کارها. خیلی‌هاشون هم کوتاهن (از این ۱۲-۱۰ دقیقه‌ای‌ها که قبلا نمی‌دونستم همچین تایمی هم وجود داره!) و خاک‌به‌سری هم بین‌شون کم نیست. فکر کنم یکی دو روز دیگه هم باس صبر کنیم کله‌گنده‌ها پیداشون شه.

Amazing Stranger Ep 1
یه کار فانتزی تو مایه‌های رویای اوتاکویی و اینا. بدک نبود. انتظار خاصی هم ازش نمی‌ره. کاواییه یه جورایی؛ یه جورایی هم نه.

Nobunaga Sensei no Osanazuma Ep 1
یک فروند -ببخشید- عنیمه. اول‌اش شروع خوبی داشت و گفتم یه کار کوتاه بامزه ازش درمیاد که... فاتحه.

Joshikausei Ep 1
یه عنیمه کوتاه دیگه که ایده‌اش جالبه؛ اینکه چند دقیقه بدون دیالوگ تحویل مخاطب بده. ولی قسمت اول‌اش اومد و رفت و جز حس منحرف بودن و پوکر فیس شدن چیزی بهم دست نداد.

Midara na Ao-chan wa Benkyou ga Dekinai Ep 1
این یکی که ایچیه، ولی جالب اینه که از دوتای بالایی شعورش بیشتر بود! البته ظاهرا از قسمت بعدی با تمام قدرت وارد می‌شه و... می‌ره خونه‌شون.

Senryuu Shoujo Ep 1
تقریبا تنها انیمه‌ای از بین این‌ها که قسمت اول‌اش سرش به تن‌اش ارزید و من یکی رو از «تف به این زندگی. این چه فصلیه» نجات داد. بــــامــزه‌اس! بــــــــامــــــــزه! (گریبان می‌درد و سر به بیابان می‌گذارد!) فضاش دوست‌داشتنیه و ایده‌ی جاپونی باحالی هم داره.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
انیمه بلند>>>چند ده انیمه کوتاه (فکت نیست:-" ولی فکته:)) )
104316

هوه هوه هوه... I'm about to end this man's WHOLE Career >:)>:)>:)

قبل از این که شروع کنم بهتره بگم FMA:Brotherhood و HxH رو کلاً از بحث های زیر فاکتور بگیرید. اینا یه استثنائات عجیب و غریبی اند!!!

همیشه میگن برای پیشبرد تو بحث از ریاضیات استفاده کنید!!:>
پارت اول جوجو (Phantom Blood) تو مانگا 44 چپتره
پارت دوم (Battle Tendency) هم 69 چپتر
پارت سوم (Stardust Crusaders) هم 152 چپتر
پارت چهارم (Diamond is Unbreakable) هم 172 چپتر
و در انتها پارت پنجم (Vento Aureo) هم 155 چپتره
یه جمع بزنید رو هم میشه 594 چپتر!!
این 594 چپتر به صورت انیمه تو پنج فصل جدا پخش شده و سر هم حدس می زنید چند قسمته؟
بله 154 قسمت!!

خب بریم یه ور دیگه.
وان پیس تو چپتر 594 ام اش معادل با کدوم قسمت انیمه اشه؟
بینگو!! قسمت 511-512 انیمه!!! :D
چی؟ فیلرها رو هم حساب کردم!؟ فکر کردید من حواسم نیست؟ :D تا قسمت 512 انیمه اگه درست حساب کرده باشم 75 قسمت فیلر داریم. که کم کنید میرسیم به عدد 437 قسمت. تقریباً 3 برابر اون چیزی که تو مثال اول دیدیم8-|

خب حالا من انیمه جوجو رو مثال زدم به سه علت!!
یک: مانگای خوبیه! بر منکرش لعنت که هیچی. همین جا جلو جمع عین Cultist های وحشی میسوزونیمش اگه خلافش رو بگه>:) و خب وان پیس هم مانگای خوبیه... و این که هم سبک اند!!
دو: انیمه اش اقتباس کامل از مانگاست! میتونستم یه مشت انیمه چند 100 چپتره دیگه نام ببرم. ولی جوجو (تقریباً) اقتباس دقیق و مو به مویی از مانگاشه و چیزی رو جا نمیندازه.
سه: انیمه متشکل از چند فصل انیمه کوتاهست و دقیقاً روبروی وان پیس میذارتش تو همون حالت شبه فکتی که امیر آکیبا گفت: انیمه بلند>>چندین انیمه کوتاه!!

حالا بحث چیه! اول این که با هر منطقی حساب کنید، سه برابر بودن اقتباسی وان پیس نسبت به جوجو یه فاجعه است. و تازه این قبل از پرش زمانی وان پیسه. بعد پرش زمانی رسماً Toei شیلنگ میگیره رو انیمه تا پرش کنه!! و خب بقیه انیمه های بلند هم تقریباً به همین اعداد میرسن. و اگه نرسن یعنی خیلی فیلر پر کردن توش (اهم اهم* ناروتو شیپودن* اهم اهم*) و قبل از این که دچار سوء تفاهم شید. اصن من کاری به محتوای داستانی ندارم. این جا وان پیس کنار بلک کلاور و بروتو قشنگ پشت یه میز تو دادگاه اند. جدا از این که داستان وان پیس و کاراکترهاش محشره و اون دوتای دیگه....هممم... نه!:-??

انیمه بلند طبق نظر بعضی ها به انیمه هایی میگن که بیشتر از صد قسمت داشته باشن... و من مخالفم!!
انیمه بلند از نظر من و از حیث ارزش ساخت (Production Value) و موارد این چنینی کاری ـه که پخش اش تو تلویزیون به طور مدوام یک سال و بیشتر طول بکشه (برای همین گفتم FMA هم از بحث بکشید بیرون چون اون جوری اونم میره زیر این طبقه بندی)
چرا این جوریه. چون وقتی یه مانگای بلند مثل جوجو و My Hero Academia رو چند تیکه و چند فصل می کنی و پخش می کنی تا یه چیزی مثل بلک کلاور و وان پیس که پشت هم به طور طولانی پخش میشن، سبک شونن اکشن ـه و نوع محتوا (تقریبا) یکسان ولی نحوه ساخت و بازاریابی به طور غیر قابل اندازه گیری ای متفاوته!

انیمه بلند باید با رسیدن به مانگا (منبع اقتباس)، حفظ کیفیت کاری تمام عوامل، حفظ قراردادها با تمامی طرف قرارداد های سوم شخص، و... بجنگه!! در عوض اما... ثبات بیشتری داره و خطر حذف شدن اسم اش از چارت انیمه ها و حافظه انیمه بین ها به شدت پایین تر از انیمه های فصلیه.
یه نیگاه به بلک کلاور بندازید! وقتی اومد تقریباً همه یک صدا گفتن آشغاله و به هیچ جا نمیرسه... و حتی اگه الان همون آشغال اولش هم باشه که نیست و حدودی بهتر شده. الان یه میزان مخاطب ثابت پیدا کرده که با سرعت نه چندان سریع ولی ثابتی رو به رشده و فرصت جذب مخاطبش چند ده برابر انیمه های کوتاهه که اگه از فصل شون بگذره عموماً دخل شون اومده. من به طور مثال واقعاً باید پوست خودم، و خودم رو به صورت تنها بکنم تا یکی به Houseki no Kuni رو بیاره~X((یکی از بهترین انیمه هایی که کلاً دیدم تو کارهای پنج سال اخیر) ولی چون یک سال و نیم از اومدن انیمه تو پاییز 2017 میگذره، زهی خیال باطل. هیچ جای اینترنت جز چپتر های جدید مانگا چیزی برای ادامه بحث نیست و نمیشه چیزی از این انیمه تو دید گذاشت.(به غیر از فن آرت...فن آرت های HnK خداااان:x:x:x به غیر از سری فیت و گاچا ها چیزی رو دستش نمی شناسم از این حیث)
یه مورد دیگه که به نظرم خیلی محسوس تره گینتاما است.
گینتاما برای حفظ کیفیت اش با روند فعلی (که الان توضیح میدم) همراه شد و از شروع کرد تعداد اپیزود رو پایین آوردن و تعداد فصل ها رو بیشتر کردن. نتیجه اش به طبع حفظ کیفیت مهشور سری بود. ولی میزان بحث ها و اون محبوبیت روز افزون اش موقع انتهای پخش سری دوم اش رو عملاً به صفر کشوند!!

طبیعتا این دو تا مورد باید بالانس کنه قضیه رو درسته؟ و یه خط و نشون درست و حسابی برای این که چیا باید بلند شن و چیا کوتاه و 13-25 قسمتی
خب آره! ولی نه در حال حاضر. :D
قدیما. و منظورم از قدیما قبل 2009 ـه. به هیچ وجه عقلانی نبود انیمه بلند رو به صورت فصلی نمایش بدی. چون بدون شک بلایی که سر گینتاما الان اومده سرش میومد. و این اصن چیز خوبی نیست. گینتاما فن بیس ثابت خودش رو داره. یه چی مثل اینویاشا تو اون زمان یا D-Gray Man و خود گینتاما اون موقع عمراً می تونستن دووم بیارن این جوری... روند داستانی مانگا اصن اجازه نمیداد تو 25 قسمت به نتیجه مطلوبی برسه داستان و پوف پوف!!

یه فلش فوروارد به بعد 2009. کم کم با اوج گرفتن و ثابت شدن انیمه های فصلی. و البته تبدیل شدن انیمه به یه امر ترندی و نبرد برای به روز بودن تا جاودان بودن ورق از دو جهت برگشت!
یکی این که یه سری منبع اقتباس ها دچار تغییر شدن و یه جوری نوشته شدن که تو کورس های 13 قسمته و 25 قسمته به یه نتیجه داستانی مطلوب برسن. این وسط لایت ناول های طولانی مثل همین Re:Zero از این روش حسابی سود کردن...خودتون با چشماتون دیدید هایپ معرفی فصل دو رو
یکی هم نوع اقتباس کردن ها عوض شد و مردم به ندرت تحمل شون تو صبر برای فصل جدید انیمه محبوب شون بیشتر شد. عامل اصلی هم این بود که تو فاصله زمانی ای که دو فصل از انیمه محبوب یه شخص میاد همیشه یه چیز خوب تو ژانر مورد علاقه طرف هست تا سرش رو گرم کنه.
این جوریه که کاری مثل جوجو هم از پارت پارت بودنش تمامی بهره رو میبره. و هم میتونه راحت فصل هاشو با یه فاصله منطقی نسبت به هم پخش کنه
مای هیرو آکادمیا هم موفق میشه این کار رو کنه.

از اون ور ولی اقبال به سمت انیمه های بلند تا حد مرگباری میاد پایین و اصن مورد داغی که قبل 2009 بودن نمیتونن باشن. به واسطه افزایش هزینه ساخت انیمه هم کیفیت شون میاد پایین تر و پایین تر و فاجعه شعین انیمه وان پیس فعلی :-& یا بلک کلاور میشن که عملاً مانگای متحرک با جزئیات کمتر اند

برای همین من نمیگم نسل جدید انیمه بین ها انیمه بلند رو نمی تونن تحمل کنن چون اصن با چیزی که تو فصلی میبینن قابل مقایسه نیست سرعت و شکل گیری جذابیت اش
من میگم کلاً با وضع فعلی انیمه حتی آدم نسبتاً قدیمی ای مثل منم دیگه نمیتونه انیمه های بلند رو تحمل کنه
من انیمه دیدن رو با ناروتو شروع کردم و اوج لذتش Binge Watch زدن وان پیس با داداشم بود(که با هم دراپش کردیم امسال>:D<)
================

به عنوان ختامه این پست بلند میگم که کاملاً ممکنه از انیمه بلند لذت برد به دو شرط
با روند کند جذاب شدنش کنار بیای. عموماً تو کارهای خوب این سبک مثل ناروتو و وان پیس و گینتاما و دراگون بال و... اگه این صبرت جواب بده جذابیت و ماندگاری داستان و شخصیت ها تو ذهنت نسبت به کارهای کوتاه خیلی بیشتره. مسئله این جاست به خاطر وضع فعلی پخش فصل پرتراکم انیمه ها در کنار قدمت اکثر این انیمه های بلند خوب و کم بودن کیفیت نمایشی شون واقعاً این صبره خیلی خیلی داره هر سال نسبت به سال قبل برای هر مخاطب انیمه ای سخت تر میشه و معرفی انیمه های بلند به هر کس سخت تر

دوم اینه که واقعاً با کش اومدن ها و افت کیفی انیمیشن ها بتونید کنار بیایید. از لحاظ موسیقی و دوبله و کارگردانی و اینا اکثر کارهای بلند به شدت تامین تامین اند و هیچ خطری تهدید شون نمی کنه. OST ناروتو تا صد سال سیاه هم فکر نکنم از ده تا OST برتر از لحاظ تاثیر گذاری بیاد پایین. دوبله ها هم که برید وان پیس ببینید. اصن فستیوال صداهای خداگونه ای اند که دیگه تکرار نمیشن

و این که راهکار نهایی یه چیزه
مانگا!
مانگای تک تک انیمه های بلند خیلی سریعتر از انیمه هاشون براتون به نقاط خوبش میرسن. همون موندگاری و داستان رو دارن. و اگه تخیل و تصویر سازی تون خوب باشه به شدت سکانس هاش موندگار تر از چیزی میشه که انیمه به موسیقی و دوبله (و انیمیشن های ریدمان و کش دادن ها بیخود اش) سعی می کنه به شما نشون بده. نبود رنگ هم لزوماً چیز بدی نیست. مونوکروم بودن این مانگاها یه بخشی از مانگاست که جذاب و ساده و روون تر اش کرده. به عنوان کسی که هم کمیک میخونه هم مانگا به غیر از اندک موارد، مونوکروم بودن مانگاها و دو رنگ بودنش عموماً خوندن شون رو به صورت طولانی مدت مخصوصاً به صورت دیجیتالی راحت تر از خوندن کمیک های رنگی می کنه.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
View attachment 104316

هوه هوه هوه... I'm about to end this man's WHOLE Career >:)>:)>:)

قبل از این که شروع کنم بهتره بگم FMA:Brotherhood و HxH رو کلاً از بحث های زیر فاکتور بگیرید. اینا یه استثنائات عجیب و غریبی اند!!!

همیشه میگن برای پیشبرد تو بحث از ریاضیات استفاده کنید!!:>
پارت اول جوجو (Phantom Blood) تو مانگا 44 چپتره
پارت دوم (Battle Tendency) هم 69 چپتر
پارت سوم (Stardust Crusaders) هم 152 چپتر
پارت چهارم (Diamond is Unbreakable) هم 172 چپتر
و در انتها پارت پنجم (Vento Aureo) هم 155 چپتره
یه جمع بزنید رو هم میشه 594 چپتر!!
این 594 چپتر به صورت انیمه تو پنج فصل جدا پخش شده و سر هم حدس می زنید چند قسمته؟
بله 154 قسمت!!

خب بریم یه ور دیگه.
وان پیس تو چپتر 594 ام اش معادل با کدوم قسمت انیمه اشه؟
بینگو!! قسمت 511-512 انیمه!!! :D
چی؟ فیلرها رو هم حساب کردم!؟ فکر کردید من حواسم نیست؟ :D تا قسمت 512 انیمه اگه درست حساب کرده باشم 75 قسمت فیلر داریم. که کم کنید میرسیم به عدد 437 قسمت. تقریباً 3 برابر اون چیزی که تو مثال اول دیدیم8-|

خب حالا من انیمه جوجو رو مثال زدم به سه علت!!
یک: مانگای خوبیه! بر منکرش لعنت که هیچی. همین جا جلو جمع عین Cultist های وحشی میسوزونیمش اگه خلافش رو بگه>:) و خب وان پیس هم مانگای خوبیه... و این که هم سبک اند!!
دو: انیمه اش اقتباس کامل از مانگاست! میتونستم یه مشت انیمه چند 100 چپتره دیگه نام ببرم. ولی جوجو (تقریباً) اقتباس دقیق و مو به مویی از مانگاشه و چیزی رو جا نمیندازه.
سه: انیمه متشکل از چند فصل انیمه کوتاهست و دقیقاً روبروی وان پیس میذارتش تو همون حالت شبه فکتی که امیر آکیبا گفت: انیمه بلند>>چندین انیمه کوتاه!!

حالا بحث چیه! اول این که با هر منطقی حساب کنید، سه برابر بودن اقتباسی وان پیس نسبت به جوجو یه فاجعه است. و تازه این قبل از پرش زمانی وان پیسه. بعد پرش زمانی رسماً Toei شیلنگ میگیره رو انیمه تا پرش کنه!! و خب بقیه انیمه های بلند هم تقریباً به همین اعداد میرسن. و اگه نرسن یعنی خیلی فیلر پر کردن توش (اهم اهم* ناروتو شیپودن* اهم اهم*) و قبل از این که دچار سوء تفاهم شید. اصن من کاری به محتوای داستانی ندارم. این جا وان پیس کنار بلک کلاور و بروتو قشنگ پشت یه میز تو دادگاه اند. جدا از این که داستان وان پیس و کاراکترهاش محشره و اون دوتای دیگه....هممم... نه!:-??

انیمه بلند طبق نظر بعضی ها به انیمه هایی میگن که بیشتر از صد قسمت داشته باشن... و من مخالفم!!
انیمه بلند از نظر من و از حیث ارزش ساخت (Production Value) و موارد این چنینی کاری ـه که پخش اش تو تلویزیون به طور مدوام یک سال و بیشتر طول بکشه (برای همین گفتم FMA هم از بحث بکشید بیرون چون اون جوری اونم میره زیر این طبقه بندی)
چرا این جوریه. چون وقتی یه مانگای بلند مثل جوجو و My Hero Academia رو چند تیکه و چند فصل می کنی و پخش می کنی تا یه چیزی مثل بلک کلاور و وان پیس که پشت هم به طور طولانی پخش میشن، سبک شونن اکشن ـه و نوع محتوا (تقریبا) یکسان ولی نحوه ساخت و بازاریابی به طور غیر قابل اندازه گیری ای متفاوته!

انیمه بلند باید با رسیدن به مانگا (منبع اقتباس)، حفظ کیفیت کاری تمام عوامل، حفظ قراردادها با تمامی طرف قرارداد های سوم شخص، و... بجنگه!! در عوض اما... ثبات بیشتری داره و خطر حذف شدن اسم اش از چارت انیمه ها و حافظه انیمه بین ها به شدت پایین تر از انیمه های فصلیه.
یه نیگاه به بلک کلاور بندازید! وقتی اومد تقریباً همه یک صدا گفتن آشغاله و به هیچ جا نمیرسه... و حتی اگه الان همون آشغال اولش هم باشه که نیست و حدودی بهتر شده. الان یه میزان مخاطب ثابت پیدا کرده که با سرعت نه چندان سریع ولی ثابتی رو به رشده و فرصت جذب مخاطبش چند ده برابر انیمه های کوتاهه که اگه از فصل شون بگذره عموماً دخل شون اومده. من به طور مثال واقعاً باید پوست خودم، و خودم رو به صورت تنها بکنم تا یکی به Houseki no Kuni رو بیاره~X((یکی از بهترین انیمه هایی که کلاً دیدم تو کارهای پنج سال اخیر) ولی چون یک سال و نیم از اومدن انیمه تو پاییز 2017 میگذره، زهی خیال باطل. هیچ جای اینترنت جز چپتر های جدید مانگا چیزی برای ادامه بحث نیست و نمیشه چیزی از این انیمه تو دید گذاشت.(به غیر از فن آرت...فن آرت های HnK خداااان:x:x:x به غیر از سری فیت و گاچا ها چیزی رو دستش نمی شناسم از این حیث)
یه مورد دیگه که به نظرم خیلی محسوس تره گینتاما است.
گینتاما برای حفظ کیفیت اش با روند فعلی (که الان توضیح میدم) همراه شد و از شروع کرد تعداد اپیزود رو پایین آوردن و تعداد فصل ها رو بیشتر کردن. نتیجه اش به طبع حفظ کیفیت مهشور سری بود. ولی میزان بحث ها و اون محبوبیت روز افزون اش موقع انتهای پخش سری دوم اش رو عملاً به صفر کشوند!!

طبیعتا این دو تا مورد باید بالانس کنه قضیه رو درسته؟ و یه خط و نشون درست و حسابی برای این که چیا باید بلند شن و چیا کوتاه و 13-25 قسمتی
خب آره! ولی نه در حال حاضر. :D
قدیما. و منظورم از قدیما قبل 2009 ـه. به هیچ وجه عقلانی نبود انیمه بلند رو به صورت فصلی نمایش بدی. چون بدون شک بلایی که سر گینتاما الان اومده سرش میومد. و این اصن چیز خوبی نیست. گینتاما فن بیس ثابت خودش رو داره. یه چی مثل اینویاشا تو اون زمان یا D-Gray Man و خود گینتاما اون موقع عمراً می تونستن دووم بیارن این جوری... روند داستانی مانگا اصن اجازه نمیداد تو 25 قسمت به نتیجه مطلوبی برسه داستان و پوف پوف!!

یه فلش فوروارد به بعد 2009. کم کم با اوج گرفتن و ثابت شدن انیمه های فصلی. و البته تبدیل شدن انیمه به یه امر ترندی و نبرد برای به روز بودن تا جاودان بودن ورق از دو جهت برگشت!
یکی این که یه سری منبع اقتباس ها دچار تغییر شدن و یه جوری نوشته شدن که تو کورس های 13 قسمته و 25 قسمته به یه نتیجه داستانی مطلوب برسن. این وسط لایت ناول های طولانی مثل همین Re:Zero از این روش حسابی سود کردن...خودتون با چشماتون دیدید هایپ معرفی فصل دو رو
یکی هم نوع اقتباس کردن ها عوض شد و مردم به ندرت تحمل شون تو صبر برای فصل جدید انیمه محبوب شون بیشتر شد. عامل اصلی هم این بود که تو فاصله زمانی ای که دو فصل از انیمه محبوب یه شخص میاد همیشه یه چیز خوب تو ژانر مورد علاقه طرف هست تا سرش رو گرم کنه.
این جوریه که کاری مثل جوجو هم از پارت پارت بودنش تمامی بهره رو میبره. و هم میتونه راحت فصل هاشو با یه فاصله منطقی نسبت به هم پخش کنه
مای هیرو آکادمیا هم موفق میشه این کار رو کنه.

از اون ور ولی اقبال به سمت انیمه های بلند تا حد مرگباری میاد پایین و اصن مورد داغی که قبل 2009 بودن نمیتونن باشن. به واسطه افزایش هزینه ساخت انیمه هم کیفیت شون میاد پایین تر و پایین تر و فاجعه شعین انیمه وان پیس فعلی :-& یا بلک کلاور میشن که عملاً مانگای متحرک با جزئیات کمتر اند

برای همین من نمیگم نسل جدید انیمه بین ها انیمه بلند رو نمی تونن تحمل کنن چون اصن با چیزی که تو فصلی میبینن قابل مقایسه نیست سرعت و شکل گیری جذابیت اش
من میگم کلاً با وضع فعلی انیمه حتی آدم نسبتاً قدیمی ای مثل منم دیگه نمیتونه انیمه های بلند رو تحمل کنه
من انیمه دیدن رو با ناروتو شروع کردم و اوج لذتش Binge Watch زدن وان پیس با داداشم بود(که با هم دراپش کردیم امسال>:D<)
================

به عنوان ختامه این پست بلند میگم که کاملاً ممکنه از انیمه بلند لذت برد به دو شرط
با روند کند جذاب شدنش کنار بیای. عموماً تو کارهای خوب این سبک مثل ناروتو و وان پیس و گینتاما و دراگون بال و... اگه این صبرت جواب بده جذابیت و ماندگاری داستان و شخصیت ها تو ذهنت نسبت به کارهای کوتاه خیلی بیشتره. مسئله این جاست به خاطر وضع فعلی پخش فصل پرتراکم انیمه ها در کنار قدمت اکثر این انیمه های بلند خوب و کم بودن کیفیت نمایشی شون واقعاً این صبره خیلی خیلی داره هر سال نسبت به سال قبل برای هر مخاطب انیمه ای سخت تر میشه و معرفی انیمه های بلند به هر کس سخت تر

دوم اینه که واقعاً با کش اومدن ها و افت کیفی انیمیشن ها بتونید کنار بیایید. از لحاظ موسیقی و دوبله و کارگردانی و اینا اکثر کارهای بلند به شدت تامین تامین اند و هیچ خطری تهدید شون نمی کنه. OST ناروتو تا صد سال سیاه هم فکر نکنم از ده تا OST برتر از لحاظ تاثیر گذاری بیاد پایین. دوبله ها هم که برید وان پیس ببینید. اصن فستیوال صداهای خداگونه ای اند که دیگه تکرار نمیشن

و این که راهکار نهایی یه چیزه
مانگا!
مانگای تک تک انیمه های بلند خیلی سریعتر از انیمه هاشون براتون به نقاط خوبش میرسن. همون موندگاری و داستان رو دارن. و اگه تخیل و تصویر سازی تون خوب باشه به شدت سکانس هاش موندگار تر از چیزی میشه که انیمه به موسیقی و دوبله (و انیمیشن های ریدمان و کش دادن ها بیخود اش) سعی می کنه به شما نشون بده. نبود رنگ هم لزوماً چیز بدی نیست. مونوکروم بودن این مانگاها یه بخشی از مانگاست که جذاب و ساده و روون تر اش کرده. به عنوان کسی که هم کمیک میخونه هم مانگا به غیر از اندک موارد، مونوکروم بودن مانگاها و دو رنگ بودنش عموماً خوندن شون رو به صورت طولانی مدت مخصوصاً به صورت دیجیتالی راحت تر از خوندن کمیک های رنگی می کنه.

خلاصه کلام برای اونایی که حس خوندن این طومار رو ندارن :D :
انیمه ها بلند "ممکنه" ده برابر شخصیت های ماندگار تر، داستان وسیع تر و عمیق تر و خلاصه تو ذهن جاویدان تر باشن تا مثلاً چند تا انیمه کوتاه Top Tier و شاخ
ولییییییی عملاً تو وضع فعلی پخش انیمه ها "به طور قطع" نزدیک به صد برابر خسته کننده تر و عذاب آورتره نیگاه کردن و علی الخصوص آنگویینگ دنبال کردنشون
و با عقل سلیم من پیشنهاد کردنشون به هیچ کس منطقی نیست
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,253
نام
امیر حسین
خلاصه کلام برای اونایی که حس خوندن این طومار رو ندارن :D :
انیمه ها بلند "ممکنه" ده برابر شخصیت های ماندگار تر، داستان وسیع تر و عمیق تر و خلاصه تو ذهن جاویدان تر باشن تا مثلاً چند تا انیمه کوتاه Top Tier و شاخ
ولییییییی عملاً تو وضع فعلی پخش انیمه ها "به طور قطع" نزدیک به صد برابر خسته کننده تر و عذاب آورتره نیگاه کردن و علی الخصوص آنگویینگ دنبال کردنشون
و با عقل سلیم من پیشنهاد کردنشون به هیچ کس منطقی نیست
حالا یک موردی وجود داره این وسط که اون بخش کند بودن رو به نظرم یه جورایی میتونه خنثی بکنه:D
به خاطر قسمت های زیادشون و دم دست بودن قشنگ میشه پاشون بود و همینجور تخته گاز اومد جلو، و بعد از رسیدن به هفتگی(یه کاری مثل وان پیس که هنوز ادامه داره مثلا:D ) میری سمت مانگا و از اون وضعیت کند بودن هم اگر تحمل نداری نجات پیدا کنی:D

در کل بشینید ببینید، من خلاف حرف بالا نظرمه یعنی اول پاراگراف دوم رو بخونید، بعدش اون "ولیییییییی" رو بزارید سر پاراگراف اول:D

جدا از این وقتی همین اوایل شروع کنید بلندها رو به دیدن(حالا در کنار چندتا کار کوتاه) بد عادت نمیشید که شرایط بشه غیرقابل تحمل! چون با وضعیت فعلیه پخش کارهای بلند(همین هیرو آکادمی و ...) آشنا نیستید اونقدرا:D

---
راستی... وان پیس مانگا رسمی رنگی هم داره، احتمالا بقیشون هم داشته باشن:-"البته ترجمه فارسی رنگی موجود نیست:D (و چند جلدی عقب تره)... صرفا برای اونایی که با سیاه سفید کنار نمیان:-"
گرچه خیلی جاها سیاه سفید یه حس خفن ناک تری ایجاد میکنه:D
 

Katsura

کاربر سایت
May 25, 2011
1,111
نام
پرهام
F/Z و P-P جفتشون رو وقتی تموم کنی میفهمی امکان نداره بعدی ها به اون اندازه خوب باشن:D کلا جز اعصاب خوردی هیچی نداره:-" کلا حسابی میلکشون کردن:-"
البته در مورد F/Z ... در اصل این خودش جزو میلک هایی هست که کردن، ولی اشتباهی این یکی به خاطر تفاوت های زیادش با بقیه کارهای سری به نظرم که بهترین کار هست:D
اون P-P هم فصل سه هم براش معرفی شد و چندتا سینمایی داره، چیزایی که ازش اومده رو دیدیم و میبینیم! اما خو بعدش میایم اینجا حرص میخوریم:))

یک مورد خیلی مهم در مورد قانون تاپیک! :D متن تار شده مورد قبول نیست و مطالب اسپویل دار حتما باید توی اسپویلر باشن، و عنوان اسپویل حتما باید شامل اسم انیمه و قسمت مورد نظر باشه! (حتی اگر صرفا بخواید عکس طنز هم تو اسپویلر بزارید باید تو عنوان ذکر بشه که اسپویلی نیست و عکس طنزه:-" )

نمونش رو تو همین پیامتون که نقل قول کردم ویرایش کردم:D ، کلا قانون مهمیه، سخت گیری هم میشه در موردش:D ( 50خط پست ممکنه راحت پاک بشه:-" ) کلا تو صفحات قبل هم نگاه کنید نمونش زیاد دیده میشه که چجوری استفاده باید بشه:D

البته فضا تغییری نمیکنه و به اون حالت قسمت های اول برنمیگرده! اما خوب برای من به شخصه جالب بود که ببینم بعد از زندان بچه ها چجوری سر میکنند و ...
کلا هم زیاد اهل دراپ نیستم(هرچی دراپ کردم اکثرا زیرنویس دراپ شده:)) فقط... Elfen Lied بوده که حالم ازش بهم خورد و سخت و سفت دراپش کردم:-" )


---

@Barcelona FC
معروف ها ... هممم... یکی از پیشنهادات اینه به سایت My Anime List سر بزنی و مثلا از بخش انیمه های تاپش که بر اساس امتیازات ملت هست، انیمه ها رو انتخاب کنی و ببینی! اما پیشنهاد میشود هرچی انیمه شاهکار هست پشت سر هم نبینی که بعدا توقعت بالا باشه:D
ولی برای شروع Full Metal Alchemist Brotherhood و Death Note گزینه های خوبی هستن!

جدای از این یک سری کارهای بلند داریم که جریان اصلی تر اینان:p (مثلا حدود 10سال یا بیشتر در حال پخش بودن/هستن :-" ) احتمالا اسم هاشون رو شنیده باشی... ناروتو،وان پیس، بلیچ،دراگون بال و ...
من خودم شدیدا طرفدار انیمه های بلندم و به نظرم باید دیده بشن:D با همه کمی و کاستی هاشون انقدر کاراکتر فوق العاده دارن که راحت جزو کاراکترهای محبوب و به یاد ماندنیت بشن!(اصلا وقتی 400~500قسمت با یک سری کاراکتر باشی مگه میشه باهاشون خو نگیری؟ :D )
از بین این ها خودم به شخصه طرفدار سرسخت وان پیسم:D ولی برای شروع فکر میکنم ناروتو خیلی بهتر به تازه واردها میسازه:D

کلا پیشنهادم : یک انیمه بلند انتخاب کن و ببین، همزمان یه چندتا کار کوتاه معروف هم ببین، و یکی دوتا انیمه ی فصلی هم اگر میتونی دنبال کن، همین روزها انیمه های فصل بهار شروع میشن و فصل خفنیه!(البته ادامه های خفنی داره:-" )

در مورد سایت... سایت مرحوم :
http://forums.animworld.net
آرشیو فوق العاده ای از زیرنویس داره :
http://forums.animworld.net/thread18124.html
الان ولی فقط تو تلگرامشون فعال هستن و زیرنویس های جدید رو اونجا پوشش میدن، اما هنوز اکثر کارهای فصلی ترجمه میکنند!
البته در کنارش مانگاریدر هم داره(داشت)، مانگا هم ترجمه میکنند(نمیدونم الان چقدر فعاله بخش مانگاشون تو تلگرام:D ) و کلا سایتی بود/هست که هرچی بخوای گیر میاری:D زیرنویس هاشونم...نمیگم بی اشکالن(مخصوصا خیلی قدیمی ها که فاجعه زیاد توشون دیده میشه:D ) اما به شخصه در مقایسه با ترجمه فیلم های سینمایی که به نظرم خیلی کار درست درست ترن! و کار درست هم به اندازه کافی داره:D

در مورد دانلود، اینو هیچ ایده ای ندارم چون من از تورنت میگیرم:D آها همین AW فکر کنم هاردساب میزارن همه انیمه ها رو... @Katsura بیا شفاف سازی کن چه میکنید:D و سرور دانلود دوباره راه افتاد یا نه(برای سافت ساب چی؟ )

ولی کلا سایت هایی که بقیه پیشنهاد میکنند هم حتما خوبن...فقط من زیرنویس خود AW رو پیشنهاد میدم بگیری و از خود منبع(سایت یا کانال AW :-" )
(اگر از بچه های همشهری اینجا کسی رو پیدا کردی اگر هارد داشته باشی احتمالا آرشیوشون رو در اختیارت بزارن راحت:D اگر شیراز باشی من در خدمتم:-" )


اون My Anime List (خلاصه : MAL ) هم کلا سایت خوبیه برای اطلاعات و ازش استفاده کن، انیمه های فصلی هم میتونی ببینی چیا در حال پخشن و کدوم بیشتر طرفدار داره اون فصل و ...
یک اپ هم داره که اونجا میتونی راحت انیمه هایی که دیدی رو لیست کنی و تعداد قسمتی که دیدی و نمره بدی و ...

---

چقدر حرف زدم:|
فعلا همین کارای فصلی رو که هاردساب میکنیم توی سرور دانلود قرار میدیم:D.هر کی اکانت داشته باشه میتونه لاگین کنه تو بخش دانلود و یه سری انیمه هایی که قبلا بصورت سافت ساب بودن + کارایی که توی یه سال گذشته هاردساب شده رو دانلود بکنه ولی با این اوضاع و احوال گرونیا بعید میدونم دیگه‌ در کنار هاردساب سافت ساب هم بتونیم قرار بدیم...:(
جدا چه فصل خفنی شده بریم چندتا از این کارای جدیدو ببینیم چی تو چنته دارن/:). دورورو هم که ادامه پیدا کرده>:)
 
آخرین ویرایش:

jack daw

کاربر سایت
Jul 13, 2013
799
نام
Arash
در کل بشینید ببینید، من خلاف حرف بالا نظرمه یعنی اول پاراگراف دوم رو بخونید، بعدش اون "ولیییییییی" رو بزارید سر پاراگراف اول:D

جدا از این وقتی همین اوایل شروع کنید بلندها رو به دیدن(حالا در کنار چندتا کار کوتاه) بد عادت نمیشید که شرایط بشه غیرقابل تحمل!
من با همین فرمول اکیبا شروع کردم چندین سال پیش و جواب داد :D الان دیگه بقیه انیمه های کوتاه گزاشتم کنار فقط وان پیس:D البته کاری باشه گولاخ که نددیده باشم و 100 درصد باهاش حال کنم قبل از اینکه ببینم و اون موقع حال کنم، میبینم :D

نمونه بارزش cowboy bebop هست که یه سال و اندیه دیدم و هنوز در مغزم رژه میره :| اون تم اون اتمسفر اون شخصیت ها اون وسترن/ بلوز ^:)^ من روح مادر سازندهاشو درود میفرستم :D بیشتر از این وصفش نمیکنم.

هنوزم که هنوزه اکیبا فش میدم چرا اون موقع معرفییش نکرده بود :D البته این انیمه بدردش نمیخوره یجورایی bebop باهات باید سینک باشه تا حال کنی در غیر این صورت همون خوشم اومد و حال کردمه:D الانم نتفلیکس داره میسازتش که امیدوارم نسازه 8-|
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,253
نام
امیر حسین
من با همین فرمول اکیبا شروع کردم چندین سال پیش و جواب داد :D الان دیگه بقیه انیمه های کوتاه گزاشتم کنار فقط وان پیس:D البته کاری باشه گولاخ که نددیده باشم و 100 درصد باهاش حال کنم قبل از اینکه ببینم و اون موقع حال کنم، میبینم :D

نمونه بارزش cowboy bebop هست که یه سال و اندیه دیدم و هنوز در مغزم رژه میره :| اون تم اون اتمسفر اون شخصیت ها اون وسترن/ بلوز ^:)^ من روح مادر سازندهاشو درود میفرستم :D بیشتر از این وصفش نمیکنم.

هنوزم که هنوزه اکیبا فش میدم چرا اون موقع معرفییش نکرده بود :D البته این انیمه بدردش نمیخوره یجورایی bebop باهات باید سینک باشه تا حال کنی در غیر این صورت همون خوشم اومد و حال کردمه:D الانم نتفلیکس داره میسازتش که امیدوارم نسازه 8-|
البته من خودمم Cowboy Bebop دوست دارما! و چندین بارم اینجا گفتم، عاشق اون "بنگ" گفتن هستم:x

ولی آره در حد دوست داشتنه برام، در حد عاشق بودن نیست:D برای همین معمولا تو لیست پیشنهادهام نیست، مگر اینکه طرف اشاره کنه من انیمه ای با فلان حال و هوا میخوام، و ببینم با Cowboy Bebop چیزی که میخواد شبیهه:D
از این کارگردان به شخصه Samurai Champloo رو خیلییی بیشتر میپسندم:D (دوره زمانی، حال و هوا، و مخصوصا صداپیشه ی موگن که صداپیشه محبوبم هستش بی تاثیر نیستن البته:D )


نتفلیکس و کلا هرچی لایو اکشن از رو انیمه ست ، من رو اعصابمه و نمیتونم قبول کنم یا باهاش کنار بیام:|
وقتی اون کاراکتر رو با اون صداپیشه ها و طراحی میشناسیم، چطوری بتونم یکی که خودشو جا زده جای اونا...و نه صداش شبیه و نه قیافش رو قبول کنم:D لایو اکشن=کاسپلی، اونم اکثرا سطح پایین:p نهایت درجه عرفانشون به نطرم همینه و بیشتر قبولشون ندارم:D

یه سری لایو اکشن ها هم که عالین...چون نمیتونند یا منطقی نیست موهای رنگارنگ کاراکترها تو دنیای واقعی، میزنند طرف رو کلا عوض میکنند! مثل منما توی فیلم Ano Hana :| (ندیدم البته، فقط پوسترش رو دیدم...انتطار دارید چنین چیزی رو واقعا ببینم؟ :)) ) که امثال این ها در حد همون کاسپلی هم ارزش ندارن:D
 

rezatala

کاربر سایت
Dec 27, 2018
214
آقایون و یا خانم ها :D
تازه شروع کردم انیمه دیدن و اصلاً نمی دونم چی ببینم :D
انیمه های جریان اصلی کدومان؟ یعنی اون هایی که بین همه معروف و پرطرفدار و پر فروش و پربینده هستن؛
چه سریال چه فیلم؛
سایت مناسب دانلود که زیرنویس مناسب و حرفه‌ای هم بذاره معرفی کنید :D
اولین و مهمترین اصل تو دیدن انیمه اینه
اول دو قسمت بگیر ببین خوشت اومد اون بهترین انیمه برای تو میشه؟بالای نود درصد انیمه ها رو تو همون دو قسمت اول ول میکنی
اصل دوم هم اینه میخوای در حال پخش ببینی یا تموم شده؟مثلا وانپییس یکی از بهترین انیمه های دنیاست به قول خودت جریان اصلی ولی از سال 1995 داره هفتگی میاد هنوز نصفه هم نشده یا بلیچ 366 قسمت اومد ول کردن رفتن یا کاراگاه کنون الا بای 25 ساله داره چخش میشه یا سرور همه انیمه ها دراگون بال سی سال رو رد کرد
 

Tenshi

کاربر سایت
Jan 6, 2015
147
دوستان برای یک دختر پونزده شونزده ساله یک چندتا کار فانتزی کمدی میخواستم معرفی کنید...ترجیحا توش دختر زیاد باشه...ممنون:D

شما وقتی برای دختر میخواید باید پسر زیاد داشته باشه! آخه دختر به چه دردش میخوره؟ :D:p

Akatsuki no Yona
Fruits Basket
Kamisama Hajimemashita
Vampire Knight
Saiunkoku Monogatari
Skip Beat
Lovely Complex
Ouran High School Host Club
Kaichou wa Maid-sama
Kimi ni Todoke

چهار پنج تای اولی تقریبا فانتزی هستن ولی بقیه کمدی رومنسن فقط.
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
دوستان برای یک دختر پونزده شونزده ساله یک چندتا کار فانتزی کمدی میخواستم معرفی کنید...ترجیحا توش دختر زیاد باشه...ممنون:D
فانتزی کمدی پر دختر....همممم

من از اول لیست خودم میام پایین هر چی به ذهنم میرسه با یه توضیح کوتاهی معرفی میکنم :D

Angel Beats: خو حداقل تا یه جاییش فانتزی کمدیه...از یه جا به بعد دیگه کمدی نیست :|
Gintama: فانتزی کمدی به طور کامل...و خب... دختر توش کم نیست...8-| بده ببینه...طولانیه خوبه...ارتباط برقرار کنه کلی عشق می کنه باهاش :D
Panty & Stocking with Garterbelt: جزو معدود انیمه هایی که دوبله انگلیسی اش بیشتر توصیه میشه... و خب با تمام مشخصاتی که دادی میخونه...فقط بگم کمدی به شدت کثیفی داره
Tensei shitara Slime Datta Ken: این دو همین دو فصل پیش شروع شد. اکشن هم داره ولی خب کمدی متوسطی هم داره با خودش که خوبه...بیشتر فانتزی اش تو چشمه
Baccano: طبیعتاً به مقادیر زیادی اکشن و داستان پیچیده هم داره. ولی کمدی و فانتزی اش با دخترهای زیادش تامینه توش
Carnival Phantasm: حداقل (حداقل تازه) باید Fate Stay Night رو دیده باشی تا بفهمی اینو چون پارودی اون و یه مجموعه دیگه از type-moon ـه ولی به شدت خوبه. دقیقاً همونیه که میخوای
Chuunibyou Demo Koi ga Shitai: میشه گفت فانتزیه، میشه هم گفت نیست ولی قطعاً کمدی پر از دخترهای کاواییه :D
Clannad: بهش بگو جدا از کمدیش حسابی حواسش به بقیه احساسات اش هم باشه موقع دیدنش. به غیر از اون فانتزی و دخترهای کاوایی اش کامل تضمینه
Mongatari: کل سری اش هم فانتزیه، هم کمدی، هم پر دخترهای کاوایی...تیک این ها رو میخوره...دیگه ای که داستان و شخصیت هاش خیلی عمق دارن و اچی هم داره و هارمه و... رو هم در نظر بگیر موقع پیشنهاد دادنش
Kill la Kill: اگه با قسمت اول حال کرد... تا تهش با این عشق می کنه..ولی خب احتمالا این جور نشه :D

Kobayashi San Chi no Maid Dragon: این رو با یه فاصله ای نسبت به قبل و بعدش میذارم چون معتقدم بهترین انتخاب لیسته نسبت به چیزی که برای این دختره میخوای

Kono Suba: این عااااالیه... گینتاما رو فاکتور بگیریم تو این لیست بهترین کمدی رو داره. فانتزی اش هم محشره
Nichijou: کامل با مشخصاتت جور در میاد، فقط نمیدونم با نوع کمدیش حال کنه. من به یکی دادم حال نکرد
Zombieland Saga: از کارهای اخیره یکم انیمیشن هاش داغونه بقیش دقیقاً همونیه که میخوای البته با یکم تم آیدولی

شما وقتی برای دختر میخواید باید پسر زیاد داشته باشه! آخه دختر به چه دردش میخوره؟ :D:p

Akatsuki no Yona
Fruits Basket
Kamisama Hajimemashita
Vampire Knight
Saiunkoku Monogatari
Skip Beat
Lovely Complex
Ouran High School Host Club
Kaichou wa Maid-sama
Kimi ni Todoke

چهار پنج تای اولی تقریبا فانتزی هستن ولی بقیه کمدی رومنسن فقط.

(به به اواتار:x:x:x:x)
نه آقا برعکسش هم میشه...:D
بهترین کمدی فانتزی ای که میشه به پسرا پیشنهاد داد
Cromartie است...لعنتی یه دختر هم نداره ولی قشنگ یه چیز Legendary ـه تو این ژانر :D
 

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,253
نام
امیر حسین
سوال!!!
من ندیدما... ولی...احیانا Sailor Moon گزینه مناسبی برای پیشنهاد دادن نیست؟ :D
قاعدتا باید مشابه شونن ها ولی برای دخترها باشه:D که در این حالت فانتزی و طنز و اکشن و فلان و بیسار و کلا تمام سبک های موجود رو باید شامل بشه... :D
 

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,377
نام
سید محمد حسین
سوال!!!
من ندیدما... ولی...احیانا Sailor Moon گزینه مناسبی برای پیشنهاد دادن نیست؟ :D
قاعدتا باید مشابه شونن ها ولی برای دخترها باشه:D که در این حالت فانتزی و طنز و اکشن و فلان و بیسار و کلا تمام سبک های موجود رو باید شامل بشه... :D
منم ندیدم ولی یکم زیادی قدیمیه...
 
  • Like
Reactions: zack fair

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,253
نام
امیر حسین
منم ندیدم ولی یکم زیادی قدیمیه...
یک سری جدید یا بازسازی همین اخیرا داشت فکر کنم:D

ما خودمون دراگون بال و ... میبینیم، چرا بقیه با کار قدیمی کنار نیان؟ :p
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر