پروژه ساخت بازی ایرانی مدال سربی اغاز شد.

COMEX

کاربر سایت
Mar 12, 2007
183
گرافیکش قابل قبول بود .
ولی این مدلهای تو بازی ، مثل درختا یا هلی کوپتر ، فکر می کنم از این مدلهای آماده باشند. درسته ؟
 

Hesam_1994

کاربر سایت
Jun 9, 2008
1,459
نام
حسام
گرافیکش قابل قبول بود .
ولی این مدلهای تو بازی ، مثل درختا یا هلی کوپتر ، فکر می کنم از این مدلهای آماده باشند. درسته ؟
معلومه که قابل قبوله چون دارن با CryEngine 1.0 میسازنش.این موتور همون موتوری است که در ساخت FarCry 1 ازش استفاده شده.گمون نمیکنم اماده باشه.
خودشون طراحی میکنن.
:thanks:
 

Hesam_1994

کاربر سایت
Jun 9, 2008
1,459
نام
حسام
سلام دوستان.اطلاعات جدید در مورد این بازی :
--------------------------------------------------------------------------
ابتدا اطلاعاتی در مورد موتور گرافیکی این بازی که خیلی سر و صدا کرده است :
موتور گرافیکی این بازی همان موتور جام جهان نما است.
سازندگان در این باره میگویند :
"ما نمی تونستیم خود موتور فارکرای را خریداری کنیم چون قیمت آن بسیار بالاست . تیم اسکریپت نویسی ما که متشکل از آقایان عباس بویری ، محمد بویری و محمد منصوری هستند ، با استفاده از سورس کدهای موتور cry engine 1 که توسط یکی از دوستانمان در کشور آلمان به دستمان رسیده ، آنها را درون موتور خودمان قرار داده ایم و در واقع بازی فارکرای الگوی ما برای ساخت این بازی می باشد .
موتور «جام جهان نما» در واقع اولین موتور ایرانی می باشد که از خصوصیات و ویژگیهای موتورهای روز جهان استفاده می کند . این موتور در واقع ترکیبی از چند موتور خارجی به ویژه موتور Cry Engine 1 می باشد و سعی دارد تا با یک جهش بلند ، کاری کند که کیفیت بازی های ایرانی به بازی های روز خارجی نزدیک شود. مثلاً ما از 3.0 Pixel Shader و Vertex Shader 3.0 استفاده کرده ایم که در موتورهای قدرتمندی همچون Unreal 3 یا Cry Engine 2 وجود دارد و یا تکنولوژی HDR به کار رفته در آن نیز در واقع برگرفته از نمونه موجود در Half Life 2 می باشد زیرا کیفیت آن از نمونه مشابه در فارکرای 1 بالاتر و بهتر است ."

--------------------------------------------------------------------------------------
داستان بازی هم ظاهرا در مورد جنگ تحمیلی نیست:
سازندگان میگویند :
"در یکماه گذشته ، با توجه به نظرات و پیشنهادات و البته انتقادات سازنده ای که در مورد بازی «مدال سربی» وجود داشت ، ما نیز تصمیم گرفتیم که به همه این نظرات گوش داده و در حد توان و امکانات به آنها جواب داده و در بازی خود مورد استفاده قرار بدهیم . یکی از مهمترین تغییر و تحولات صورت گرفته در بازی مربوط به داستان آن می باشد . با توجه به تحقیقات صورت گرفته ، بیشتر بازیکنان وطنی طرفدار داستان بازی هایی همچون F.E.A.R. ، Call Of Duty 4 ، Crysis ، Far Cry ، C&C3 و غیره می باشند و به همین دلیل ما نیز تصمیم گرفتیم تا در حد امکان ، از این بازی ها الگوبرداری نموده و در قالب یک بازی ایرانی پیاده سازی نماییم . و اما داستان بازی :
در سال 1402 هجری شمسی ، به دنبال تشدید حملات تروریستی و دخالت های آشکار آمریکا و دولت های غربی در امور داخلی کشورهای اسلامی ، 15 کشور مسلمان از سراسر جهان ، یک اتحاد نظامی تحت عنوان « اتحاد جماهیر اسلامی » را به پیشنهاد دولت جمهوری اسلامی ایران تشکیل دادند . به دنبال این رویداد بسیار مهم سیاسی ، از همان ابتدای کار ، آمریکا و اسرائیل که منافع نامشروع خود در منطقه خاورمیانه را در خطر می دیدند ، دست به مخالفت های آشکار زده و تلاش خود را به طور جدی به کار بستند تا در کار کشورهای متحد اسلامی سنگ اندازی کنند . این مخالفت ها به حدی رسید که به عنوان مثال « بنیامین برن اشتاین » وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه تلویزیونی ، هر 15 کشور عضو اتحاد جماهیر اسلامی و به ویژه ایران را تروریست و دشمن قسم خورده اسرائیل نامید و یا « کارل جانسون » رئیس جمهور وقت ایلات متحده آمریکا ، اعضای اتحاد جماهیر اسلامی را « محور شرارت » و « هسته مرکزی تروریسم بین المللی » خواند . اکنون سال 1412 هجری شمسی است و مخالفت ها برعلیه اتحاد جماهیر اسلامی تشدید پیدا کرده و از طرفی ، در کشورهایی همچون پاکستان ، اردن ، عربستان و بوسنی عملیات تروریستی زیادی به راه افتاده که در بسیاری از آنها ، دست های پشت پرده آمریکایی ها و صهیونیست ها در کار بوده است .
شما در این بازی در نقش چند نفر از تکاوران زبده و ماهر ارتش جماهیر اسلامی بازی خواهید کرد و محیط های بازی نیز در مناطقی همچون کوهستان های کشور بوسنی ، جنگل ها و جزایر مالزی و اندونزی ، فلسطین اشغالی و لبنان سپری خواهد شد . در واقع بخش بوسنی و لبنان شبیه بازی های Call Of Duty 4 و BLACK و بخش جزایر اقیانوس آرام ( اندونزی و مالزی ) الگوبرداری از بازی های Far Cry و Crysis خواهد بود . ( دوستان عزیز توجه داشته باشند که ما می گوییم الگوبرداری مثبت از بازی های ذکر شده نه خود آن بازیها ) در این بازی شما می توانید بیش از 15 نوع اسلحه و تجهیزات فوق مدرن را مورد استفاده قرار داده و برعلیه دشمنان تا دندان مسلح به کار ببرید . تنوع دشمنان تا حد امکان سعی شده زیاد باشد و شما حتی با روبات ها و موجودات مکانیکی دشمن نیز به مقابله خواهید پرداخت !"
-----------------------------------------------------------------------------------------------
درباره تاریخ انتشار بازی سازندگان گفته اند :
با توافقات صورت گرفته با ناشر بازی ، تیم سازنده تصمیم دارد تا بازی « مدال سربی » را در تاریخ اول دیماه 1386 هجری شمسی روانه بازار نماید . در حال حاضر کارهای نهایی بر روی مراحل مختلف بازی در حال انجام می باشد و به امید خدا پس از رفع باگهای ریز و درشت آن ، یک دموی قابل بازی از آن در دسترس همگان قرار خواهد گرفت .
------------------------------------------------------------------------------------
در مورد شبیه بودن محیط و hud بازی به بازی فارکرای سازندگان حرف های جالب و همچنین عجیبی زده اند :
کیفیت گرافیکی در حال بهبود می باشد و حتی ما Hud و Interface قبلی را که از بازی Far Cry الگو گرفته بودیم از داخل بازی برداشته و یک Interface کاملاً جدید و منحصر به فرد برای بازی « مدال سربی » را به کار برده ایم . زیرا برخی از دوستانی که فقط دنبال بازی های منحصر به فرد هستند و فکر می کنم در طول سال بیش از یک یا دو بازی را انجام نمی دهند ، ما را به مد سازی و دزدی از بازی Far Cry متهم نموده بودند ! ( البته قصدم از جمله « فکر می کنم در طول سال بیش از یک یا دو بازی را انجام نمی دهند » توهین به کسی نیست و در واقع منظورم اینست که الآن چند سال است که بسیاری از بازی های خوب از هم تقلید می کنند و خیلی از آنها شبیه هم شده اند و اگر بخواهیم دنبال بازی های تک و منحصر به فرد باشیم ، به زور شاید در سال یک یا دو بازی را بتوانیم انجام بدهیم و از آن لذت خالص ببریم. مثلاً آیا جنگل های بازی Turok شبیه نمونه های مشابه در Crysis یا Far Cry نیستند و یا سفینه ها ، محیط ها و موجودات فضایی موجود در بازی Advent Rising و Mass Effect تا چه حد شبیه نمونه های مشابه در بازی Halo هستند؟ خلاصه اینکه انشاء الله این یکی Interface ما که دیگر شبیه بازی Neverhood نیست ؟! )
------------------------------------------------------------------------------------------------
و در اخر اخرین تصاویر بازی :
در اینجا شما می توانید چند تصویر جدید از مرحله کوهستان های برفی کشور بوسنی را ببینید .
03.jpg


04.jpg


05.jpg


02.jpg


01.jpg


------------------------------------------------------------------------------------------------
و اما در مورد تریلر بازی :
سازندگان قول داده اند تا یکماه دیگر سه تریلر از قسمت های مختلف بازی مانند گرافیک و گیم پلی و ...
تهیه کرده و در سایت اختصاصی بازی قرار دهند.:love:
----------------------------------------------------------------------------------------------
تیم سازندگان این بازی :
به گقته خود سازندگان :
یک تیم شش نفره هستیم که البته هممون یک جورایی با هم فامیل هستیم ! بنده ( یعنی عباس بویری ) مدیر پروژه ، برنامه نویس و طراح مراحل بازی هستم . آقای علی بویری نیز انیماتور و گرافیست گروه ، خانم مریم منصوری محقق و گردآورنده اطلاعات و الگوهای واقعی ، آقای محمد بویری طراح محیط های بازی ، آقای محمد منصوری صداگذار و آقای علی چارلنگی تستر و مسئول رفع باگها هستند. متأسفانه ما از طرف هیچکدام از سازمان های دولتی حمایت نشده ایم و فعلاً با کمترین امکانات در حال ساخت این بازی هستیم .
--------------------------------------------------------------------------------------
امیدوارم این بازی اغاز پیشرفت صنعت گیمینگ در کشورمان باشد.
 

iman134

کاربر سایت
Jan 19, 2007
606
نام
ایمان
درباره تاریخ انتشار بازی سازندگان گفته اند :
با توافقات صورت گرفته با ناشر بازی ، تیم سازنده تصمیم دارد تا بازی « مدال سربی » را در تاریخ اول دیماه 1386 هجری شمسی روانه بازار نماید . در حال حاضر کارهای نهایی بر روی مراحل مختلف بازی در حال انجام می باشد و به امید خدا پس از رفع باگهای ریز و درشت آن ، یک دموی قابل بازی از آن در دسترس همگان قرار خواهد گرفت .
------------------------------------------------------------------------------------
متأسفانه ما از طرف هیچکدام از سازمان های دولتی حمایت نشده ایم و فعلاً با کمترین امکانات در حال ساخت این بازی هستیم .
--------------------------------------------------------------------------------------

ببخشید الان ما در سال 87 شمسی هستیم ، جطور میشه بازی تا اول دیماه 86 روانه بازار بشه ؟؟؟ :confused::confused::confused::confused::confused::eek::eek:
دوم اینکه ناشر بازی کی هست ؟؟؟ :confused::confused:
 

asvsfs

کاربر سایت
Aug 1, 2007
13
من واقعا نمیفهمم چرا دروغ می گن ار همون اول بگید انجینی در کار نیست همه را راحت کنید تیم های بزرگ بازی سازی برای این انجین بیشتر از یک سال وقت لازم دارن . شما چطور اینقدر سریع با یک تیم شش نفره تمام نکات cryengine را در آوردید و با موتور خودتون ترکیب کردید؟!! اصلا ترکیب کردن موتور بازی یعنی چی؟! من تا حالا نشنیدم!
 

N e M e S i S

کاربر سایت
Sep 25, 2005
766
نام
امید
سلام میشه بجای ایراد بیخود خودتون دست به کار شید بازی بسازید و ایراد نگیرید تمام الم و ادم الان از متور اماده استفاده میکنن شما الان دایه داغ تر از اش شدید به نظر من مهشره اگه حتا MOD هم باشه ارزش بازی کردن داره
 

Meysam

کاربر سایت
Apr 11, 2006
4,955
سلام میشه بجای ایراد بیخود خودتون دست به کار شید بازی بسازید و ایراد نگیرید تمام الم و ادم الان از متور اماده استفاده میکنن شما الان دایه داغ تر از اش شدید به نظر من مهشره اگه حتا MOD هم باشه ارزش بازی کردن داره
ببین امید جان مشکل اینجاست که اینا دارن پشت هم دروغ میبافن یه روز میان میگن موتور بازی توسط خودمون ساخته شده یه روز میان میگن ترکیبی از موتورهاست یه روز دیگه ...
ماهم نگفتیم از موتور آماده استفاده نکنند بقول خودت تمام عالم و آدم دارن از موتور آماده استفاده ولی بیان بگن موتور بازی Cry Engine هست نه اینکه بگن خودمون موتورو طراحی کردیم بعد اسمشم بذارن جام جهان نما:eek: حالا بحث لایسنس موتورو هم اصلا در نظر نمیگیریم با اینکه مسئله ی مهمیه
اگرم یه ماده باید بیان بگن این یه ماد هست نه اینکه به عنوان یه بازی مستقل معرفیش کنن
 

noctambulant

کاربر سایت
Feb 28, 2008
152
اشتباه نکنید ! ما نمی تونستیم خود موتور فارکرای را خریداری کنیم چون قیمت آن بسیار بالاست . تیم اسکریپت نویسی ما که متشکل از آقایان عباس بویری ، محمد بویری و محمد منصوری هستند ، با استفاده از سورس کدهای موتور cry engine 1 که توسط یکی از دوستانمان در کشور آلمان به دستمان رسیده ، آنها را درون موتور خودمان قرار داده ایم و در واقع بازی فارکرای الگوی ما برای ساخت این بازی می باشد .
خود موتور فارکرای یعنی cry engine 1 !
بعد ببخشید چگونه این سورس که میشه همون cry engine 1 یعنی موتور farcry که باید لایسنسشو بخری تا بهت بدن یهو دست شما افتاد ! یعنی این موتور چس فیله که همینطوری الکی توسط دوستان دست اینو اون بیوفته !؟

بعدش یهو چطور پروژه ای که 3 روزه شروع شده همچیش کامل شد ! بعد دیدن انتقادات داستان و مناطق بازی هم عوض کرد طوری که از کردستان رفت بوسنی !

Hesam_1994
با اینکه شما فقط واسطه هستی ، ولی یکم بیشتر در مورد این پروژه فکر کن . میتونی بری تو Persian designers و از اونا در مورد این پروژه بپورسی ! که چندین ساله دارن زحمت میکشن و خیلی خیلی کارشون محترمه .
 
آخرین ویرایش:

Miesam

کاربر سایت
Sep 23, 2005
6,142
نام
Miesam Sh
نميدونم والا فايرفاكس من شديدا داغونه! شايد من اشتباه كنم ولي اين عكس ها كوچيك هستند و اگر عكس هاي بزرگ بازي رو ببينيد متوجه ميشيد كه بازي اينقدر هم كه نشون ميده گرافيك محشري نداره و همين كشتي خاموش آقا رضاي خودم تقريبا با اين برابري ميكنه از لحاظ AA و تكسچر و... هرچند محيط اين بازي يك كم بزرگ تر در كل : http://2.bp.blogspot.com/_CEDTK25jSy8/SK-kwYXn2LI/AAAAAAAAABA/3CYqDcb_MpI/s1600-h/04.jpg http://3.bp.blogspot.com/_CEDTK25jSy8/SK-laPCBzvI/AAAAAAAAABI/XqRcJE7P_TQ/s1600-h/03.jpg http://3.bp.blogspot.com/_CEDTK25jSy8/SK-laPCBzvI/AAAAAAAAABI/XqRcJE7P_TQ/s1600-h/02.jpg
 

aarash007

کاربر سایت
Aug 30, 2006
35
سلام
کسی اینجا هست که شماره تلفن یا ایمیلی از تیم سازنده داشته باشه که بشه باهاشون مستقیم ارتباط گرفت.
ممنون از همکاریتون
 

Hesam_1994

کاربر سایت
Jun 9, 2008
1,459
نام
حسام
سلام دوستان.نمیدونم چرا شما عزیزان فقط این پروژه رو سرکوب میکنید.به فکر پیشرفت نیستید.؟:confused::evil:
ببخشید الان ما در سال 87 شمسی هستیم ، جطور میشه بازی تا اول دیماه 86 روانه بازار بشه ؟؟؟ :confused::confused::confused::confused::confused: :eek::eek:
دوم اینکه ناشر بازی کی هست ؟؟؟ :confused::confused:
یک اشتباه تایپی از بنده بود. سال 87 درسته.ناشر بازی هم فعلا نمیخواد اسمش لو بره.
من واقعا نمیفهمم چرا دروغ می گن ار همون اول بگید انجینی در کار نیست همه را راحت کنید تیم های بزرگ بازی سازی برای این انجین بیشتر از یک سال وقت لازم دارن . شما چطور اینقدر سریع با یک تیم شش نفره تمام نکات cryengine را در آوردید و با موتور خودتون ترکیب کردید؟!! اصلا ترکیب کردن موتور بازی یعنی چی؟! من تا حالا نشنیدم!
ببخشید مگه شما بازی ساز هستید که اینطور حرف میزنید.ترکیب کردن موتور تا حالا نشنیدی؟مثال :
Ubisoft میاد از Crytek موتور CryEngine 2.0 رو میخره.سپس شروع میکنه به ساخت موتور اختصاصی خودش با نام Dunia Engine میکنه.در واقع موتور دنیا از سورس کد های CryEngine 2.0 ساخته شده.
موتور Dunia Engine هم در ساخت بازی FarCry 2 ازش استفاده میشه.گرفتی؟:biggrin1:
ببین امید جان مشکل اینجاست که اینا دارن پشت هم دروغ میبافن یه روز میان میگن موتور بازی توسط خودمون ساخته شده یه روز میان میگن ترکیبی از موتورهاست یه روز دیگه ...
ماهم نگفتیم از موتور آماده استفاده نکنند بقول خودت تمام عالم و آدم دارن از موتور آماده استفاده ولی بیان بگن موتور بازی Cry Engine هست نه اینکه بگن خودمون موتورو طراحی کردیم بعد اسمشم بذارن جام جهان نما:eek: حالا بحث لایسنس موتورو هم اصلا در نظر نمیگیریم با اینکه مسئله ی مهمیه
اگرم یه ماده باید بیان بگن این یه ماد هست نه اینکه به عنوان یه بازی مستقل معرفیش کنن
استفاده از سورس کدهای یک موتور دیگه کار مسخره و عجیبی نیست که شما اینجوری شلوغش کردید.
خود موتور فارکرای یعنی cry engine 1 !
بعد ببخشید چگونه این سورس که میشه همون cry engine 1 یعنی موتور farcry که باید لایسنسشو بخری تا بهت بدن یهو دست شما افتاد ! یعنی این موتور چس فیله که همینطوری الکی توسط دوستان دست اینو اون بیوفته !؟

بعدش یهو چطور پروژه ای که 3 روزه شروع شده همچیش کامل شد ! بعد دیدن انتقادات داستان و مناطق بازی هم عوض کرد طوری که از کردستان رفت بوسنی !
مبانی برنامه نویسی.این کار هم کار خیلی سختی نیست دوست من.
بعدشم این بازی خیلی وقته در حال ساخته.خیلی وقت پیش از ساخت این تاپیک.
Hesam_1994
با اینکه شما فقط واسطه هستی ، ولی یکم بیشتر در مورد این پروژه فکر کن . میتونی بری تو Persian designers و از اونا در مورد این پروژه بپورسی ! که چندین ساله دارن زحمت میکشن و خیلی خیلی کارشون محترمه .
حالشو ندارم.اینقدر هم نگید مشکوک.تا یک ماه دیگه تریلر های بازی هم میاد دیگه همه چی معلوم میشه.شما ها هم همش نفوذ بد بزنید.یکم از این بیچاره ها طرفداری کنید.
نميدونم والا فايرفاكس من شديدا داغونه! شايد من اشتباه كنم ولي اين عكس ها كوچيك هستند و اگر عكس هاي بزرگ بازي رو ببينيد متوجه ميشيد كه بازي اينقدر هم كه نشون ميده گرافيك محشري نداره و همين كشتي خاموش آقا رضاي خودم تقريبا با اين برابري ميكنه از لحاظ AA و تكسچر و... هرچند محيط اين بازي يك كم بزرگ تر در كل : http://2.bp.blogspot.com/_CEDTK25jSy...s1600-h/04.jpg http://3.bp.blogspot.com/_CEDTK25jSy...s1600-h/03.jpg http://3.bp.blogspot.com/_CEDTK25jSy...s1600-h/02.jpg
من عکس ها رو که بزرگ کردم بازم کیفیت خوب بود.در مقایسه با سایر بازی های مسخره ایرانی گرافیک عالی داره.البته در مقایسه با کشتی خاموش اقا رضا بازنده است.:cheesygri
سلام
کسی اینجا هست که شماره تلفن یا ایمیلی از تیم سازنده داشته باشه که بشه باهاشون مستقیم ارتباط گرفت.
ممنون از همکاریتون
میتونی بری تو سایت اختصاصی بازی خودشون نظرت رو بگی البته باید اول عضو شی.
http://www.takavar-game.blogspot.com/
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,099
میاد از Crytek موتور CryEngine 2.0 رو میخره.سپس شروع میکنه به ساخت موتور اختصاصی خودش با نام Dunia Engine میکنه.در واقع موتور دنیا از سورس کد های CryEngine 2.0 ساخته شده.
موتور Dunia Engine هم در ساخت بازی FarCry 2 ازش استفاده میشه.گرفتی؟
موتور دنیا از سورس کدهای CE1.0 نوشته شده نه 2.0
در واقع یوبی موتورو خودش ساخته چون بیش از 90% کدها رو خودش نوشته.
شما اینا رو از کجا بهم بافتی؟
 

DarkSoroush

کاربر سایت
Aug 14, 2007
373
نام
سروش
تصاویر رو دقت نید حتی در این تصاویر جدید بخشهایی از hub دست نخورده و شدیدا نشون میده که یک Mod برای فارکری است. کاری ندارم که همه ابجکت ها مربوط به فارکری هست.
در ضمن Sandbox Editor یک ادیتور رسمی است مثل Source hammer برای همین لطف کنید کار کردن با اون رو زیر سوال نبرید چون این ادیتور اصلی و تقریبا" تنها ادیتوری است که همراه موتور عرضه میشه مگر خودتون یک استدیو (شرکت هایی که لیسنس موتور cryeng2 را هم گرفتند از نسخه دوم همین استفاده میکنند) بنویسید (:-")
------------
ولی بحث دیگه اینجاست!!
این فرد نگفته کار یک mod هست(البته اقای hesam منظورم شما نیستید. منظور تیم بود). اگر میگفت کار قابل تحسینی بود چرا که ما هنوز قدرت ساخت یک مد درست و حسابی هم نداریم و این واقعیتیست!! ما هنوز با تولز ها کار میکنیم!
ولی این که بازی در این حد mod بودن ضایع باشه و شما هم بگید mod نیست یکم سوزش داره وقتی بقیه دوستان هم دارند از صفر کار میکنند ولی شما با یک سری ابجکت و کد آماده دوست داری بگی بازی ساختی.
البته در کل زیر سوال بردن مد سازامون هم کار درستی نیست ولی خب کار ایشون هم دور از انسانیت بوده تا حدی. یعنی زیر سوال بردن سایر پروژه ها.
----------------
در ضمن ترکیب موتورها ...... نه. موضوع ubi فرق داره چون موتور cryengine کاملا سورسش به خریدار تحویل داده میشه ولی باز هم خریدار حق ساخت موتور جدیدی بر اساس اون رو نداره ولی علت اینکه ubi این کارو میکنه اینه که کلا موتور متعلق به یوبی سافت است و فقط کرایتک اونو ساخته. برای مثال الان شما نمیتونید موتور ce1 را از خود کرایتک بخرید چرا که باید از یوبی خریدار کنی.
موضوع ue3 و ... هم خنده داره چون این موتورها سورسشون رو نمیدن. پس این دوستمون بازم خالی از نوع تاریخی بسته و اسمم براش گذاشته!! "جام جهان نما"!!
-----------------
wireframe برای تشخیص موتور کافی نیست چون خود ce1 Sandbox گزینه ای داره که wireframe رو نشون میده.
--------------------
من زمانی به قدرت این گروه اعتراف میکنم که:
1. بازی عرضه شده فایلهایش را به صورت PAK از ادرس fcdata (که به معنای FarCry Data) است بر نداره (اگر اسمتش چیز دیگه ای باشه موردی نیست چون این ویژگی ce1 هست)
2. بتونه مکان ذخیره سیوها رو تغییر بده
3. یک فایل exe یا اجرایی standalone بدون فرستادن یک پارامتر به فایل دیگر و بدون ایجاد یک ترید برای اجرای برنامه پک شده برای اجرای بازی داشته باشه.
4. اگر یک فایل به نام fc.bmp ساختیم گذاشتیم مکان نصب بازی لوگوی ابتدای بازی تغییری نکنه!!
-------------------
آیا میدانید؟!
ایا میدانید با دانلود CE1 SDK یا سایز 30 مگا بایت میتوانید یک بازی جدید طراحی کنید؟! :)
 

Takavach

کاربر سایت
May 6, 2008
318
نام
تکاوچ
فکر می کنم این بحث بازی سازی داره دیگه رو اعصاب همه میره ، هرکسی هم از راه میرسه سریعاَ یا موتور میسازه یا قلکش رو میشکنه باهاش موتور های خفن دنیا رو می خره . هرچی لازم بوده گفته بشه گفته شده و این دوستمون دارک سروش هم به نکات جالبی اشاره کردن که دلیل فنی داره نشدنش (البته میشه ولی کار اینها نیست مطمئنن). فقط یک نکته فوق العاده خنده دار اینجاست که نمیدونستیم وقتی فلان شرکت حرفه ایی دنیا میاد موتورش رو میفروشه میاد اون رو open source ارائه می کنه که اینم یاد گرفتیم :-" میدونید مثل این میمونه که میرید ویندوز می خرید و چون اجازه یک سری تغییرات سطحی در ظاهر ویندوز رو دارید بگید که ما ویندوز open source خریدیم اینم قد همون مسخره هستش شایدم بیشتر چون اونوقت مثلاَ شرکت فلان که موتور مال اون هست نمیتونه بیاد و شماره بعدی رو بسازه و همه میتونن واسه خودشون ادامه بدن اون موتور رو (یکم دقت کنید میبینید که لینوکس open source و نسخه های متفاوت داره که شرکت های زیادی ساختن ولی ویندوز فقط ماکروسافت داره ... بحث دسترسی به کرنل و غیره بماند که اصلاَ جاش نیست ).

اما در مورد این بازی و نمونه های مشابه ترجیح میدم دیگه هیچ بحث علمی نشه و این بار اگه بخواد کار به مصاحبه تلویزیونی برسه فکر می کنم انقدر نفوذ داشته باشم که یه رسوایی هم بزنم برای همه اینها اونم توی خود صدا و سیما ... دیگه زیادی داره به شعور مردم توهین میشه و بقدر کافی مسخره دنیا شدیم با شاهکار های اخیر .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر