اطلاعات درباره رایانه سخت ونرم افزار وغیره

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
با سلام بر دوستان
من این تاپیک را زدم چون دیدم همچنین تاپیکی جایش خالی می باشد.
خب من اینجا هر جی اطلاعات درباره نرم افزار وسخت افزار وویندوز باشد. من سعی میکنم روزی یک بار بیایم اطلاعاتی بگذارم برای شما دوستان :biggrin1:
خب اولین خبر را میگذارم
امروز یک پست داغ براتون دارم و می خوایم اخرین نوع ویروس های ایرانی را از جمله " کظم غیض و ویروس سالدوست " که اخرین و قوی ترین نوع ویروس ایرانی هستند را معرفی و راه های مقابله و نابودی آن ها را نیز بیان کنیم تمام مراحل در این اموزش تست شده و عملی هست.
آشنایی با عملکرد و روش مقابله با ویروس سالدوست ، یکی از جدیدترین ویروسهای شایع ایرانی
یک نوار آبی رنگ در بالای صفحه رایانه و همراه با جملات فارسی به رنگ قرمز نمایش داده می‌شود. جملاتی که بیشتر توسط این ویروس نمایش می یابد شعارها و جملاتی بر علیه جمهوری اسلامی ایران ، باورها و ارزشهای جامعه میباشد .


W۳۲/Saldost یکی از ویروسهایی است که چند ماهی است در بسیاری از مراکز کامپیوتری ایران شایع شده و از آنجایی که گویا از یک ویروس خارجی کپی برداری و سپس دستکاری شده است ، بسیاری از نرم افزارهای امنیتی معروف به سختی قادر به شناسایی آن و یا حذف کامل آن هستند و اخیرا نسخه های مشابهی از آن در اینترنت منتشر شده است.
این ویروس در واقع نسخه خاصی از دو ویروس Malas و همچنین Sality میباشد .
البته سالدوست را می توان بدافزار نامید .
این ویروس اغلب اعمال زیر را انجام می دهد :
۱) یک نوار زرد رنگ در بالای صفحه رایانه و همراه با جملات فارسی به رنگ قرمز نمایش داده می‌شود. جملاتی که بیشتر توسط این ویروس نمایش می یابد شعارها و جملاتی بر علیه جمهوری اسلامی ایران ، باورها و ارزشهای جامعه میباشد .
۲) یک فایل HTM با نام Important یا Harf یا نامهایی دیگر بر روی Desktop کامپیوتر شما ظاهر می شود که در آن نیز جملاتی برعلیه ارزشها نوشته شده است .
۳) این ویروس گزینه Folder Options کامپیوتر شما را غیر فعال میکند.
۴) همچنین این ویروس دو فایل مخفی و سیستمی به نامهای Autorun.exe یا autoply.exe و Autorun.inf را در کلیه درایوهای هارد ایجاد می کند و موجب می شود که با دابل کلیک کردن روی درایوها ، فایل اجرایی اتوران اجرا شده و درایو مورد نظر در پنجره ای دیگر باز شود و یا در نسخه هایی اصلا درایو باز نشود .
کپی شدن فایل Autorun.inf موجب می شود حتی اگر به صورت دستی یا توسط آنتی ویروس فایل اجرایی دیگر (Autorun.exe یاautoply.exe) حذف گردد دیگر درایوها با دابل کلیک باز نمی شوند و حتی با کلیک راست روی درایوها و انتخاب Open نیر باز نمی شوند . ( تنها راه بازکردن درایوها نوشتن نام درایو به ههراه دونقطه (:) در پنجره RUN میباشد .
(مثلا :c )
این بدافزار اینترنتی پس از اجرای فایل ، بر روی سیستم کاربر، ابتدا خودش را بر روی سیستم کپی می‌کند و سپس با تغییر دادن کلیدهایی در رجیستری باعث بروز مشکلاتی از جمله باز نشدن
Folder Option و مخفی نگه داشتن فایل‌های مخفی و سیستمی می‌شود.
● روشهای مقابله و حذف :
روشی که در زیر گفته ایم ممکن است در نسخه های مختلف این ویروس مقداری با هم متفاوت باشند اما اصول و پایه کار به همین صورت است و کمی تلاش و خلاقیت شما را نیز طلب می کند .
قبل از هر چیز Task Manager را اجرا کنید ( با زدن کلیدهای Alt , CTRL , Del به صورت همزمان ) و برنامه های مشکوکی مانند Systray.exe و Userinit.exe و Spoolsv.exe و Soundman.exe و Sounmax.exe را با زدن دکمه End Task ببندید .
از آنتی ویروس Nod۳۲ و همچین Kaspersky نیز میتوانید برای شناسایی و حذف این ویروس استفاده کنید . ( البته بایستی این دو انتی ویروس آپدیت شده باشند و ممکن است ویروس فوق با نامهای Malas یا Sality و یا P۲p.Worm.Generic شناسایی کنند)
این ویروس در نسخه های جدید با نام W۳۲/Nahkos توسط آنتی ویروس پاندا شناسایی می شود .
ویروس کش مک آفی(McAfee) این ویروس را با عنوان W۳۲/Bindo.worm می شناسد .
آنتی ویروس سوفوس با نام Troj/Yusufali- A و آنتی‌ویروس کوئیک‌هیل با نام‌های "Win۳۲.Malas.c" و "Win۳۲.Malas.A" و "Trojan.Win۳۲.VB.zu" این ویروس را شناسایی می کند .
اما باز باید به صورت دستی فایلهای Autorun.inf و Autorun.exe موجود در درایوهای آلوده را حذف کنید .
برای حذف این دوفایل می توانید وارد پنجره RUN شده و دستور CMD را بنویسید تا پنجره اجرای دستورات داس نمایان گردد ، سپس در این پنجره دستورات زیر را برای کلیه درایوها انجام دهید .
حذف AUTORUN.INF :
attrib -r -a -h -s Drive:\AUTORUN. INF
del Drive:\AUTORUN. INF
حذف Autorun.exe :
AUTORUN.INF
attrib -r -a -h -s Drive:\autorun. exe
del Drive:\autorun. exe
(به جای کلمه Drive نام درایو را قرار دهید مثلا برای درایو C باید بنویسید) :
attrib -r -a -h -s C:\AUTORUN.INF
همچنین می توانید فایل زیر را از صفحه دانلود فایل از همین سایت دریافت نموده و اجرا کنید تا به صورت اتوماتیک این فایلها از سیستم حذف شوند.
.دانلود برنامه حذف اتوپلی و اتوران از درایوها که باعث باز نشدن درایوها می شود Download Link
AutoPaly.exe Remover
دانلود برنامه حذف اتوران اجرایی و اتوران از درایوها که باعث باز نشدن درایوها می شود Autorun.exe
رفع عیوب رجیستری که توسط ویروس ایرانی سالدوست ایجاد شده ، بازگرداندن فولدر آپشن Saldost Registry Repair
برای برگرداندن فولدرآپشنز به پنجره Run رفته و دستور Regedit را نوشته و اجرا کنید تا وارد نرم افزار ویرایش رجیستری ویندوز شوید .
حال از منوی Edit گزینه Find را انتخاب کنید و عبارت NoFolderOption را نوشته تا این عبارت در رجیستری جستجو شود . هر بار که این عبارت را یافتید بایستی روی آن دابل کلیک کرده و مقدار ارزش آن را از ۱ به صفر تغییر دهید . (نمایش فولدر آپشنز پس از این عمل درصورت راه اندازی مجدد سیستم صورت میگیرد ).
درصورتیکه Taskmanager و یا Regedit نیز غیر فعال شده اند به مقاله " فعال کردن رجیستری که توسط ویروس غیر فعال شده است " و همچنین " فعال کردن تسک منیجر که توسط ویروس غیر فعال شده است " مراجعه کنید.

▪ نکته : برای فعال کردن حالت نمایش کلیه فایلهای سیستمی و مخفی وارد MyComputer شده و سپس به منوهای زیر بروید :
Tools=>FolderOptions=>View
سپس گزینه Show Hidden Files And Filders را فعال کنید .
همچنین گزینه Hide protected operating system files را غیرفعال نمایید .
توجه کنید که درایوها را با دابل کلیک باز نکنید و فقط با روش گفته شده در بالا (استفاده از RUN و تایپ نام درایو به همراه : ) درایوها را باز کنید .
به درایوی که ویندوز در آن نصب شده بروید و در مسیر Program files پوشه XpCode را حذف کنید .
به درایوی که ویندوز در آن نصب شده بروید و وارد پوشه Documents and Settings شده و درآنجا وارد پوشه ای که به نام کاربر فعلی میباشد شده و سپس در پوشه Local Settings فایل Startup.exe را حذف کنید . ( توجه کنید که Local Settings نیز پوشه ای مخفی و سیستمی است )
در همین پوشه وارد پوشه Temp شده و کلیه فایلهای موجود در آن (خصوصا Systray.exe) را حذف کنید .
در پنجره Run عبارت MsConfig را نوشته و در بخش Startup کلیه گزینه ها را از حالت انتخاب خارج کنید ( هیچکدام تیکدار نباشند ) .
از پوشه Startup ( واقع در C:\Documents and Settings\ user\Start Menu\Programs\ Startup ) برنامه هایی که کلمه Update را دارند حذف کنید . ( مانند Office Update ویا Adobe Update )
حال سیستم را ری استارت کنید .
پس از راه اندازی مجدد سیستم ، یکبار کل سیستم را با آنتی ویروس بروز شده اسکن کنید و درصورت رفع مشکل باز در پنجره Run عبارت MsConfig را نوشته و در بخش Startup گزینه هایی را که غیرفعال کرده بودید را به حالت قبل درآورید .
▪ نکته : در یکی از نسخه های این ویروس در بخش Startup فایلی به نام Soundman.exe یا SoundMax.exe نیز وجود دارد که باید غیر فعال شود و این فایل نیز از مسیر \Sound Utility\Soundmax. exe حذف گردد.
همچنین از طریق رجیستری در مسیر
HKLM\SOFTWARE\ Microsoft\ Windows\CurrentV ersion\Run\ SoundMax
باید Soundmax یا Soundman.exe را حذف کنید .
البته نرم افزار ویروس یاب علاوه بر شناسایی کامل ویروس سالدوست و نابودی آن قادر به درست کردن مشکلاتی از قبیل رفع مشکلات open With (باز نشدن درایو ها و ظاهر شدن کادر open with ) و Folder option و مشکل پاک شدن ناگهانی همه اطلاعات در اثر ویروس در لینک زیر قرار دارد که میتوانید آن را دانلود نموده و اجرا کنید . ( البته ممکن است به خاطر تنوع این ویروس بسیاری از مراحل بالا را باز به طور دستی انجام دهید و یا عمل پاکسازی توسط نرم افزار زیر کاملا موفقیت آمیز نباشد )
http://errooortm.com/Ali.Errooor/Software/virus%20repair%20%5Bwww.ErrooorTM.CoM%20%5D.zip
توجه : توجه اگر در هنگام اجرای برنامه خطای مشاهده کردید ، باید ابتدابرنامه Microsoft .NET Framework Version 2.0 را نصب کرده و سپس این برنامه را اجرا کنید.
عملکرد تروجان Kazme_gheyz. exe به همراه روش حذف و ازبین بردن این ویروس ...
ویروس W۳۲/Nahkos.E.worm (نامگذاری پاندا ) یا TR/Crypt.CFI. Gen (نامگذاری آنتی وایر) که با ایجاد فایلی به نام Kazme__gheyz. exe در تمامی درایوها شناخته می شود اخیرا با تغییراتی درونی مجددا انتشار یافته است . ( این ویروس توسط یک ایرانی ساخته شده )
تقریبا تمامی انتی ویروسهای معروف (به جز Panda و Avira AntiVir ) از شناخت و حذف کامل این ویروس عاجزند .
نسخه قبلی این ویروس که با نام P۲P-Worm.Win۳۲.Malas.d شناخته میشد در حال حاضر تقریبا توسط تمام آنتی ویروسهای معروف قابل شناسایی و حذف است .
آنتی ویروس Panda هر دو نسخه جدید و قبلی را با نام W۳۲/Nahkos.E.worm می شناسد.

منبع=Iranvij
 
آخرین ویرایش:

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
به کمک این نرم افزار شما قادرید انواع مختلف جاسوس افزار را از روی سیستم پاک کنید. جاسوس افزارها توسط آنتی ویروس های معمولی قابل شناسای نیستند.
بسیاری از اوقات کاربران گزینه های جدیدی را در منوهای مرورگر اینترنت اکسپلور خود مشاهده می کند و یا تغییرات دیگری مانند عوض شدن آدرس اولیه مرورگر اینترنتی طوری که توسط کاربر نیز قابل تغییر نمی باشد.هنگامی که شما با تغییراتی از از دست مواجه می شوید می توان با اطمینان بیان نمود که سیستم شما توسط جاسوس افزارها آلوده شده است. البته بسیاری از جاسوس افزارها نیز اصطلاحا زندگی آرام و ساکتی دارند یعنی بدون کوچکترین تغییر در سیستم شما کامپیوتر شما را آلوده می کنند که این گونه جاسوس افزار ها اطلاعات شما را جهت بازاریابی و به عنوان تبلیغ به شرکت های مختلف ارسال می نمایند.
این نرم افزار همچنین جلوگیری می کند از جاسوسی و مشاهده کارهای شما هنگامی که سیستم شما درون یک شبکه کامپیوتری در حال فعالیت می باشد.
نرم افزار SpyBot - Search & Destroy دارای دو حالت مختلف راه اندازی می باشد یک حالت پیشرفته جهت کاربران حرفه ای که کنترل بیشتری را نیاز دارن و یک حالت عادی جهت کاربران معمولی استفاده می شود.
http://www.spybotupdates.biz/files/spybotsd160.exe

منبع=Iranvij
 
آخرین ویرایش:

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
ديسك نوري 400 گيگابايتي طراحي شد

:biggrin1:ديسك نوري 16 لايه‌يي كه تنها قابل خواندن است طراحي شده كه بهادعاي شركت سازنده‌ي آن قادر به ذخيره‌سازي 400 گيگابايت داده است.
اين ديسك نوري طبق اعلام شركت سازنده‌اش، نخستين ديسكنوري 16 لايه‌يي قابل خواندن جهان است اما مشخص نيست چه زماني عرضه خواهد شد.
اين ديسك نوري در هر لايه 25 گيگابايت ظرفيت داردكه ظرفيت ديسك بلوري در برابر آن بسيار كوچك نشان مي دهد؛ 25 گيگابايت در هر لايه;اين ديسك برابر با ديسك بلوري يك لايه است؛ ديسك بلوري به صورت يك لايه (25گيگابايت) و دو لايه (50 گيگابايت) عرضه مي‌شود
ظرفيت بالاي اين ديسك‌ها به اين معني است كهفن‌آوري جديد بيش‌تر براي مواردي مانند آرشيو داده‌هاي حجم بالا مناسب خواهد بود:cool:
منبع=Iranvij
 
آخرین ویرایش:

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
گوگل نسخه‌ی جدیدی از برنامه‌ی پیام‌رسانی فوری گوگل تاک را معرفی کرد

نسخه‌ی جدید گوگل تاک ویژه‌ی کار کردن در مرورگر سفاری اپل در آیفون و دستگاه پخش موسیقی دیجیتالی آی‌پاد تاچ طراحی شده است
عرضه‌ی برنامه‌ی پیام فوری ویژه‌ی آیفون برای اپراتور تلفن همراه AT&T چندان خوشایند نیست و ممکن است درآمد پیام کوتاه این شركت مخابراتی را کاهش دهد زیرا هزینه‌ی پیام کوتاه جدا از خدمات داده حساب می‌شود. شرکت AT&T برای امکان ارسال پیام کوتاه نامحدود ماهانه 30 دلار، برای ارسال 1500 پیام 15 دلار و برای 200 پیام کوتاه پنج دلار طلب می‌کند.
با آغاز عرضه‌ی نسل جدید آیفون در 11 ماه ژوئیه، مشترکان این شرکت می‌توانند با استفاده از خدمات داده با اشتراک ماهانه‌ی 30 دلار به ارسال پیام های فوری نامحدود بپردازند بدون این که هزینه‌ی اضافی پرداخت كنند.
البته اثر پیام فوری بر درآمد پیام كوتاه سریع نخواهد بود زیرا استفاده از پیام کوتاه ساده بوده و بین شبکه‌های اپراتورهای مختلف کار می‌کند در حالی که تمامی کاربران تلفن همراه ممکن است پیام فوری نداشته باشند یا از نسخه‌های خاصی استفاده کنند.:eek::love:
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
نام‌ دامنه‌ ایران تا اواسط سال 2009 اجرایی می‌شود

معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا اواسط سال 2009 میلادی در نام‌های دامنه بین المللی (TLD cc IDN دسترسی به 15 نام‌ دامنه با زبان‌های مختلف از جمله زبان فارسی به صورت آزمایشی امکان‌پذیر می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، مهندس عبدالمجید ریاضی افزود: در اجلاس اخیر موسسه آیکان با حضور 57 کشور عضو مقرر شد 15 زبان مختلف از جمله زبان فارسی به صورت آزمایشی در دسترسی نام‌های دامنه‌ی اینترنتی بین المللی اجرایی شود.
وی شروع این مباحث را بعد از اجلاس‌های WSIS عنوان کرد و گفت: به این ترتیب نام‌های دامنه سطح بالای کشوری و نام‌های دامنه سطح بالای عمومی، تا اواسط سال 2009 اجرایی خواهند شد.
ریاضی افزود: در صورت عملی شدن این طرح، کاربرها در سراسر دنیا قادر خواهند بود به هر زبان مورد علاقه خود به نام های دامنه اینترنتی مختلف دسترسی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از موارد دیگر مطرح شده، نام‌های دامنه عمومی جدید بود که علاوه بر نام های دامنه سطح بالای موجود، نظیر .com ، .net، .org و ... به درخواست مشتریان این نام‌ها به صورت نام های دامنه‌ سطح بالای عمومی تعریف و ثبت شود.
معاون فناوری اطلاعات ادامه داد: با اجرای این طرح از نظر نام‌های دامنه سطح بالای عمومی محدودیتی وجود نخواهد داشت.
وی از دیگر مصوبات قطعنامه پایانی را آدرس‌های اینترنتی نگارش ششم اشاره کرد و گفت: طبق آماری که در این اجلاس مطرح شد، پیش‌بینی می‌شود تا سال 2010، 25 درصد از آدرس‌های اینترنتی IPV6 باشد. این تصمیم به دنبال اتمام آدرس‌های اینترنتی نگارش چهار( IPV4) و مشکلات توسعه اینترنت مطرح شد و کشورها تلاش می‌کنند IPV6 را اجرایی کنند.
مهندس ریاضی اظهار داشت: اغلب کشورها در تلاشند که ضمن استفاده بهینه از آدرس‌های IPV4برنامه‌ی گذر به IPV6 را اجرایی کنند.
وی قرارداد جدید آیکان با وزارت بازرگانی آمریکا در مورد نحوه ادامه فعالیت آن در اینترنت را از دیگر موضوعات مطرح در اجلاس قبلی و فعلی بیان کرد و گفت: این موضوع هنوز فعال است و قرار است در اجلاس‌های آتی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و کمیته‌های مختلف نظرشان را روی آن اعلام کنند.
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
کاربران اينترنت در معرض خطر

نتايج بررسي هاي جديد موسسه IBM كه با همكاري شركت گوگل صورت گرفته نشان مي دهد بيشاز 40 درصد كاربران وب توجهي به به روز كردن مرورگرهاي خود ندارند و همين مسالهموجب شده كه رايانه هاي آنان در معرض آلودگي به انواع ويروس رايانه اي و بدافزارباشد.
كمتر از 60 درصد كاربران اينترنت به طور مرتب وصله هاي امنيتي عرضه شدهتوسط شركت هاي سازنده مرورگرها را بارگذاري و نصب مي كنند كه اين امر موجب مي شودآنان در معرض انواع و اقسام خطرات در جهان مجازي باشند.
نايج اين مطالعه حاكياست بخش اعظم مشكلات امنيتي حاصل نقص هاي جدي در مرورگر Internet Explorer شركتمايكروسافت است. زيرا بيش از 52.4 درصد كاربران اين مرورگر به هر دليل نسخه جديد آنموسوم به IE7 را بر روي رايانه خود نصب نكرده اند و از ميان افرادي كه اين مرورگررا بارگذاري كرده اند نيز تنها 47.6 درصد تمامي وصله هاي امنيتي عرضه شده براي آن
را بر روي رايانه خود نصب كرده اند.
در مقابل 83.3 درصد كاربران مرورگرفايرفاكس، به طور مرتب مرورگر خود را به روز مي كنند. اين رقم در مورد كاربران
مرورگرهاي safariو opera به 65.3 و 56.1 درصد مي رسد.
كارشناسان معتقدند علتاين تفاوت وجود قابليت به روز رساني خودكار در مرورگر فايرفاكس است كه باعث مي شودبه روز رساني اين مرورگر بدون دخالت كاربران در هر بار اتصال آن به اينترنت انجامشود و ضروري است ديگر شركت هاي سازنده مرورگر نيز توليداتشان را به چنين قابليتي مجهز كنند.../:)
 
آخرین ویرایش:

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
دیسک 400 گیگابایتی ساخته شد

يک شرکت ژاپنی تولیدکننده محصولات الکترونیکی مصرفی اولین "ابر دیسک" پرتو آبی را ساخته است که دارای 16 لایه ضبط بوده و می تواند تا گنجایش 400 گیگابایت فیلم و دیتا را در خود ذخیره کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت ژاپنی "پایونر" اولین "ابر دیسک" پرتو آبی با گنجایش 400 گیگابایت را توسعه داد. این دیسک جدید از 16 لایه ضبط و ذخیره اطلاعات و فیلم تشکیل شده است.
در شرایطی که فناوریهای آرشیو و ذخیره سازی هولوگرافی به سرعت توسعه می یابند به نظر می رسد که تولیدکنندگان دیسکهای پرتو آبی (Blu-ray) در حال کار روی دیسکهایی هستند که توانایی ذخیره صد گیگابایت اطلاعات را دارند. از میان این تولیدکنندگان، شرکت پایونر اعلام کرده است که اولین دیسک پرتو آبی 400 گیگابایتی را توسعه داده است.
پایونر در این خصوص توضیح داد که این نمونه آزمایشی محتوی 16 لایه 25 گیگابایتی ضبط است. درحال حاضر پیشرفته ترین فناوری چند لایه ای که در ساخت دیسکهای پرتو آبی تجاری استفاده می شود شامل دو لایه است و بنابراین حداکثر گنجایش این دیسکها 50 گیگابایت است.
در دیسک پرتو آبی 400 گیگابایتی لایه ها به حدی به هم نزدیک شده اند که می توانند تاحد قابل ملاحظه ای خطر تداخل و حذف اطلاعات را افزایش دهند.
براساس گزارش فوربس، به منظور حل این مشکل، پایونر اظهار داشت که در این دیسک جدید از یک عنصر حساس به نور استفاده کرده است که توانایی خواندن سیگنالهای بسیار ضعیف را هم دارد. این فناوری می تواند دیسکهای نوری 16 لایه ای جدید را ایمن کند.
در سال 2006 شرکت "ت.د.ک" نمونه آزمایشی دیسک 200 گیگابایتی متشکل از 6 لایه 33 گیگابایتی را توسعه داد.:eek::eek:
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
وزير ارتباطات:سرويس MMS را ما ممنوع نکرده ایم

وزير ارتباطات از ارائه اين سرويس توسط اپراتور‌ها حمايت كرد و تاكيد كرد: وزارتارتباطات ارائه سرويسMMSرا ممنوع نكرده است.

طبق ابلاغيه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بهار سالگذشته مقرر شد تا وزارت ارتباطات به منظور جلوگيري از تبادل داده‌ها و اطلاعاتمغاير با قانون، شرع و اخلاق عمومي در سيستم MMS، دستورالعمل تهيه سخت‌افزار،نرم‌افزار، تجهيزات لازم و ساير ساز و كارهاي مقتضي براي صيانت از فضاي شبكه‌هاياطلاع‌رساني را به شركت‌هاي طرف قرارداد اعلام كند تا پس از فراهم آوردن تمهيداتفوق و تاييد وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، سرويس MMS ايجاد و فعال شود.


MMSسرويس پيام‌رساني چند رسانه‌اي يا MultiMedia Messaging Service
است.


قراربود آيين‌نامه‌اي ظرف سه ماه يعني تا شهريور سال گذشته براي ارائه اين سرويس تدوينو تاييد شود.ولي تاكنون با وجود اتمام تدوين اين آئين نامه هنوز اين آئين‌نامهابلاغ نشده است.
اين در حالي است كه يكي از خدمات اصلي اپراتور دوم و سوم كه درراه است ارائه خدمات ارزش افزوده از جملهMMSاست.


در همين رابطه محمدسليماني وزير ارتباطات در گفت‌وگو با فارس در خصوص عدم ابلاغ آئين‌نامه ارائه سرويسMMSنيز تأكيد كرد: آئين‌نامه مذكور در سال گذشته با حضور تمامي مسئولان ذيربط به
تصويب رسيده است و قطعاً بايد تاكنون ابلاغ مي‌شد.




وي با ذكر اين مطلب كهوزارت ارتباطات خواهان ابلاغ هرچه زودتر آئين‌نامهMMSاست، تصريح كرد: وزارتارتباطات ارائه اين سرويس را ممنوع نكرده و سودي نيز از اين بابت حاصل وزارتارتباطات و دولت نمي‌شود. ضمن اينكه راه‌اندازي اين سرويس نوين به نفع وزارتارتباطات است.



سليماني گفت: نگراني از بابت مسائل فرهنگي و امنيتي و سايرموارد در خصوصMMS
وجود ندارد، زيرا راهكار و سازوكار پيش‌بيني شده براي ارائه اينسرويس بسيار با دقت و قدرتمند تدوين شده است..
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
نكاتی برای خرید چاپگر

چاپگر یكی از تجهیزات جانبی كامپیوتر است كه در انواع مختلفی چون لیزری، جوهرافشان، سوزنی، چندكاره، فروشگاهی، بانكی و ... در بازار موجود است و برحسب نوع، مارك و قابلیت‌هایی كه دارند از قیمت‌های مختلفی برخوردارند.
انتخاب این كالا نیز بستگی به نوع و نحوه مصرف كاربران دارد.
به عبارتی یك كاربر هنگام خرید چاپگر در وهله اول باید مشخص كند چاپگر را با چه هدفی و برای انجام چه كاری و با چه حجمی تهیه می‌كند.
یكی از فروشندگان چاپگر می‌گوید: به طور كلی هنگام خرید یك چاپگر باید به عواملی چون دقت چاپ (RESOULUTION)، سرعت چاپ، كیفیت چاپ، ویژگی‌های جانبی چاپگر توجه شود. وی می‌گوید: امروزه اكثر چاپگرها از دقت چاپ استانداردی معادل 600×600 نقطه در اینچ پشتیبانی می‌كنند كه این میزان دقت باعث به وجود آمدن تصاویری با وضوح بالا می‌شود.
وی می‌افزاید: به طور عمومی چاپگرهای جوهرافشان دقتی در حدود 1200×2400 نقطه در اینچ دارند كه این میزان دقت در مدل‌های جدید به حدود 1200×4800 افزایش یافته است. وی دقت استاندارد چاپگرهای لیزری تك كاره‌ را نیز 600×600 نقطه اینچ معرفی كرد كه چاپگرهای لیزری جدید دقتی حدود 1200×1200 نقطه در اینچ دارند.
این فروشنده در مورد سرعت چاپگر نیز می‌گوید: تعداد صفحاتی كه چاپگرهای جوهرافشان موجود در بازار ادعای چاپ آن را دارند، در حالت چاپ متن بین 5 تا 21 صفحه در دقیقه است، اما در تست‌های انجام گرفته در چاپ متن چاپگرها در حدود 2 تا 7 صفحه را توانستند به چاپ برساند.
همچنین در چاپ صفحات گرافیكی كارخانه‌های سازنده ادعا كرده‌اند كه چاپگرها در حدود 2 تا 15 صفحه در دقیقه چاپ می‌كنند. ولی در تست‌های انجام گرفته سرعت چاپ واقعی آنها در حدود 1 تا 3 صفحه در دقیقه است. در چاپگرهای لیزری نیز موضوع همین طور است. یك چاپگر لیزری تك رنگ، در چاپ متن قدرت چاپ 10 تا 18 برگ را در دقیقه دارد كه تقریبا نصف مقداری است كه توسط كارخانه‌ها ادعا می‌شود.
چاپگرهای لیزری رنگی در چاپ تصاویر گرافیكی حدود 1 تا 4 برگ در دقیقه را به چاپ می‌رساند كه این مقدار چیزی در حدود یك به هشت مقداری است كه خود شركت اعلام می‌كند. پس همیشه نباید در خرید چاپگر فقط به مشخصاتی كه روی چاپگر نوشته شده است، اتكا كرد و باید از كسانی كه به طور عملی از آن وسیله استفاده كرده‌اند، سوال شود. چون بهترین بررسی استفاده از وسیله است.
این فروشنده افزود: یكی دیگر از ویژگی‌هایی كه در زمان خرید چاپگر باید به آن دقت كرد، كیفیت چاپ است. كیفیت چاپ بسته به نوع كارایی و مصارف كاربران متفاوت است.
اگر شما به چاپ متن‌های نوشتاری با كیفیت بالا نیاز دارید، تقریبا تمام چاپگرهای رنگی و سیاه و سفید لیزری در بازار، متن‌های نوشتاری را به خوبی چاپ می‌كنند.در چاپ تصاویر گرافیكی و عكاسی، نیز چاپگر جوهرافشان انتخاب مناسبی برای كاربران عمومی تا غیرحرفه‌ای است.
نكته‌ای دیگر كه باید در خرید چاپگر به آن توجه كرد امكانات جانبی چاپگر است كه باعث تسهیل استفاده از آن در كارهای مختلف می‌شود.:cool::eek:
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
کاهش قیمت کارت گرافیک GeForce GTX 280 به مقدار 200 دلار

کمپانی nVidia قیمت چیپست های گرافیکی جدید خود یعنی GTX 260 و GTX 280 را به مقدار قابل توجهی کاهش داد تا بتواند با محصولات مشابه ATI که بسیار خوب عملکرده اند به رقابت بپردازد.
14vh4qx.jpg


شب گذشته، سخنگوی کمپانی nVidia اعلام کرد GeForce GTX 280 از این پس با قیمت 499 دلار و GeForce GTX 260 با قیمت جدید 299 دلار به فروش خواهند رسید. هر دو این کارت های گرافیت تنها چهار هفته است که از ورودشان به بازار می گذرد. پیش از این قیمت GTX 280 برابر 649 دلار بود و GTX 260 نیز با قیمت 399 دلار به فروش می رفت.

با این کاهش قیمت، اکنون این محصولات خواهند توانست در بازار به رقابت جدی با کارت های گرافیک ATI بپردازند بگونه ای که هم اکنون قیمت یک GTX 260 با قیمت یک کارت گرافیک HD 4870 ساخت ATI برابر شده است.

nVidia امیدوار است با این اقدام اندکی جلوی طوفانی که توسط ATI 4870 X2 برپا می شود را
بگیرد. این احتمال وجود دارد که قیمت 499 دلار انتخاب شده برای GTX 280 معادل آن قیمتی باشد که ATI قصد دارد برای HD 4870 X2 در نظر بگیرد.

به نظر می رسد ATI توانسته است یکبار دیگر با ارائه چیست های کارآمد، ارزان قیمت و البته کم مصرف از نظر انرژی، تکانی به nVidia بدهد.
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
Office 2007

رمز گذاری اسناد در Word


نرم‌افزار Word به عنـوان اصلی‌ترین ابزار ایجاد اسناد، از هر 9 كاربر 5 نفر را به خـود اختصاص می‌دهد و به كاربران ایـن فرصت را می‌دهد تا در اسرع وقت نامه‌های مشتریان، گزارشات مالی رؤسا و حتی پروژه‌های عظیم اجرایی را آماده كنند.اما حتی در عـصر شـبكه‌های بی‌سـیم و با وجـود بـرنامه‌های جاسوسی، بـسیاری از افراد، اطلاعات حساس و مـهم خود را بدون حفاظت رها می‌كنند. نگران نباشیـد. ویـژگی‌های جدیـد Office 2007 ماننـد امـضای دیجیتالی و رمزگذاری به شما كمك می‌كنند تا اطلاعات محرمانه خود را قفل كرده و دور از چشمان جست‌وجوگر دیگران نگه دارید.

امضای اسنادنرم‌افزار Word 2007 یك ویژگی جدید امنیتی را برای اسناد، ارائه كرده است و آن امضای دیجیتالی است. شما می‌توانید به هر سند یك فیلد امضا اضافه كنید و به این ترتیب، فایل قفل شده و امكان انجام هیچ ویرایشی روی آن وجود نخواهد داشت؛ مگر اینكه امضای دیجیتالی حذف شود.
ممكن است هر فردی قادر به حذف امضا و ویرایش فایل باشد، اما سند امضا شده، مهر تائید شماست.
استفاده از رمزگذاری و كلمه عبور
امضای دیجیتالی، سـند را در مقابل ایجاد تغییرات، حفاظت می‌كند و در واقـع به آن اعـتبار می‌بـخشد؛ خصوصاً اگر از تـصویر bitmap امضای حقیقی خود استفاده كنیـد. اما هنوز این امكان وجود دارد كه اسناد امضا شـده، باز و خـوانده شود. بـنابراین اسـتاندارد AES (اسـتاندارد رمزگذاری پیشرفته) به هـمراه یك كلید 128 بیتی و SHA-1 به Word 2007 اضافه شـده است. باید به این نكته توجه كنید كه اگر سند موردنظر را به صـورت دیجیتالی امضا كرده‌اید، دیگر حتی با اضافه كردن یك كلمه عبور هم نمی‌توانید آن را تغییر دهید.
فقط اسناد امضا نشده می‌توانند توسط كلمه عبور حفاظت شوند. روی دكمه Office در قسمت بالای سمت چپ كلیك كنید، سپس گزینه Prepare و Encrypt Document را انتخاب كنید. كلمه عبوری را انتخاب كنید كه حدس زدن آن دشوار باشد. از حروف كوچك و بزرگ و اعداد بهره گیرید و برای برخورداری از بالاترین میزان حفاظت، حداقل از 8 كاراكتر استفاده كنید. حال روی OK كلیك كنید.
كلمه عبور را مجدداً وارد كنید. حال اگر هر فردی سند موردنظر را باز كند، باید كلمه عبور مربوطه را تایپ كند؛ در غیر این‌صورت دستیابی به متن غیر ممكن است.
به منظور اضافه كردن امضای دیجیتالی، ابتدا سند موردنظر را باز و یا ایجاد كنید. سپس روی زبانه Insert كلیك كرده و گزینه Signature Line در سمت راست را انتخاب كنید. روی OK كلیك و سپس مواردی از قبیل اسم، عـنوان و آدرس پست ‌‌الكترونیكی شخص امضا كننده (خودتان) را پر كنید. شما حتی قادرید تاریخ را هم به امضای خود اضافه كنید. سپس روی دكمه OK كلیك كنید. برای امضای سند، روی محل امضا دابل كلیك كنید. اسمتان را تایپ یا روی Select Image كلیك كنید تا فایل bitmap امضای حقیقی خود را انتخاب كنید. سپس روی Sign كلیك كنید.
از بخش‌های مهم سند حفاظت كنید
ممكن است فایل موردنظر خود را امضا و یا رمزگذاری كرده باشید اما تصمیم بگیرید كه به دیگران اجازه دهید متن موردنظر شما را ویرایش كنند، اما این تغییرات كاملاً تحت كنترل شما باشد. در این حالت چه كار باید كرد؟ روی گزینه Review و سپس Protected Document (در قسمت راست) كلیك كنید و گزینه‌های قالب‌بندی را كه دیگران می‌توانند ویرایش كنند، انتخاب كنید. برای مثال شما می‌توانید این اختیار را به آنها بدهید كه مثلاً فونت را تغییر دهند ولی در اندازه آن تغییری ایجاد نكنند. همچنین شما می‌توانید از Track Changes استفاده كنید. در این صورت ویرایش صورت گرفته به صورت متمایز نمایش داده می‌شود. برای حفاظت از سند، گزینه Start Enforcing را انتخاب كرده و سپس رمز عبور را وارد و بعد تائید كنید. :cool::biggrin1:



 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
لپ‌تاپ بدون باطری به بازار آمد

در راستاي طراحي و ساخت لپ تاپ هاي جديد و زيست محيطي، محققان نوعي لپ تاپ رااختراع كردند كه به جاي برق از سوخت مايع استفاده مي كند.
اين لپ تاپ هاي جديدحاوي كارتريج هاي متانولي بوده و به جاي استفاده از باطري هاي ليتيومي كه با برقشارژ مي شوند از نوعي سوخت مايع سلولي استفاده مي كنند.
PolyFuel
كه به تازگياين محصول را اختزاع كرده، آن راLenovo T40 ThinkPadنام گذاري كرده و اعلامكردهاست كه تا هفته آينده از آن رونمايي خواهد كرد.
اين شركت اعلام كرده است كه
محصول جديد سوخت متانولي را تبديل به انرژي برقي مي كند و رايانه را روشن نگه ميدارد و در صورت كم تر شدن توان سوختي از كاربر درخواست مي كند تا آن را تعويض كند.
اين شركت اعلام كرده است كه در برنامه اول پروژه خود را بر روي لپ تاپ ها انجامداده و در تلاش است تا استفاده از اين نوع سوخت را در كامپيوترهاي روميزي نيز عمليكند.
پولي فيول، ارزان تر بودن و قابليت استفاده در جاهايي كه برق وجود نداردرا از محاسن اين سوخت جديد براي لپ تاپ ها عنوان كرده است:love::biggrin1::cool:.
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
Asus مدل جدید مینی لپ‌تاپ خود را با نام Eee PC 1000 معرفی كرد

این لپ‌تاپ که در ماه ژوئن آماده شده بود دارای صفحه نمایش ده اینچی با دقت 1024 در 600 پیکسل بوده و با 1GB حافظه بر مبنای پردازنده Atom شرکت اینتل ساخته شده است..
شرکتAsus مدل جدیدی از لپ‌تاپ‌های فوق سبک خود را با نام Eee PC 1000 با صفحه نمایش و صفحه کلید بزرگ‌تر نسبت به مدل‌های پیشین و همچنین یک هارد درایو مخصوص کاربران6; ویندوز معرفی کرد.
این لپ‌تاپ که در ماه ژوئن آماده شده بود دارای صفحه نمایش ده اینچی با دقت 1024 در 600 پیکسل بوده و با 1GB حافظه بر مبنای پردازنده Atom شرکت اینتل ساخته شده است
.
مدل‌های پیشین دارای صفحه نمایش 8.9 اینچ و پائین‌تر بودند و از پردازنده‌های سلرون در آنها استفاده شده بود.

Eee PC 1000 در دو مدل عرضه می‌شود.
یک مدل با سیستم‌عامل لینوکس و مجهز به درایو 40 گیگابایتی SSD بوده و با قیمت 369 پوند به کاربران عرضه می‌گردد

مدل دوم با قیمت 349 پاوند Eee PC 1000H نام داشته و دارای یک هارد 80 گیگابایتی و ویندوز XP می‌باشد هر دو این مدل‌ها مجهز به باتری شش خانه‌ای هستند که 7.5 ساعت کار را برای کاربران ممکن می‌سازد.
..
ind6ol.jpg
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
كوچك ترين و كم مصرف ترين رايانه روميزي جهان ساخته شد

پس از مدت ها كه اكثر نوآوري هاي حوزه رايانه در اختيار لپ تاپ ها بود سرانجام دنياي رايانه هاي روميزي نيز تحول جديدي را تجربه كرد..
يك سازنده رايانه با نام CherryPal ، كوچك ترين رايانه روميزي جهان را با مصرف تنها 2 وات برق ساخته و روانه بازار كرد.

اين رايانه جديد كه 80 درصد كوچك تر از رايانه هاي ورميزي فعلي است تمامي كارهايي كه يك رايانه انجام مي دهد را انجام داده و از امنيت بسيار بالايي نيز برخوردار است.

Max Seybold كه مديريت اجرايي سازنده كوچك ترين رايانه روميزي جهان را بر عهده دارد هدف از طراحي و ساخت اين رايانه ارزان قيمت و قابل حمل را استفاده راحت، حمل و ايمني بيشتر دانست.


وي گفت: رايانه هاي روميزي كه اكنون در سراسر جهان وجود دارند به طور متوسط 114 وات انرژي گرانبهاي برق را مصرف مي كنند اما اين رايانه جديد نسبت به اجداد خود 98 درصد صرفه جويي دارد و به دليل اينكه چيز ديگزي بجز يك كابل به آن متصل نيست استفاده از آن بسيار راحت است.
اين رايانه از سيستم هاي عامل لينوكس و ويندوز حمايت مي كند و مرورگر فايرفاكس نيز تا اين مرحله از آن حمايت كرده است.
اين رايانه جديد كه كوچك ترين و كم مصرف ترين رايانه روميزي جهان محسوب مي شود
249 دلار قيمت گذاري شده است كه قيمت بسيار مناسبي براي يك رايانه روميزي محسوب مي شود.

 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
کشف یک برنامه مخرب جدید توسط دو موسسه امنیت انفورماتیکی

دو موسسه امنیت انفورماتیکی یک برنامه مخرب جدید را شناسایی کردند که از طریق بارگذاری یک فایل موسیقی در شبکه های اشتراک گذاری فایل رایانه های کاربران ویندوز را آلوده می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت ترند میکرو این برنامه مخرب را اسب تراوای Troj_Medpinch. a نامگذاری کرده است درحالی که موسسه "کسپراسکای" عنوان کرم Worm.Win32.GetCodec .a را برای آن برگزیده است.

در حقیقت این برنامه مخرب یک نیمه کرم نیمه اسب تراوا است که خواب را از چشم کاربران سیستم عامل ویندوز که از روی شبکه های اشتراک گذاری فایل، موسیقی بارگذاری می کنند ربوده است.

در این خصوص مشاور ارشد کسپراسکای توضیح داد: "مدتها فکر می کردیم که در شبکه های اشتراک گذاری فایل اتفاق ناهنجاری درحال وقوع است اما این اولین بار است که موفق شده ایم آن را ببینیم. این برنامه مخرب صفحات وب فاسد را وارد فایلهای چندرسانه ای در فرمت asf (فرمت سیستمهای پیشرفته) می کند."

این فرمت صوتی و تصویری، ویژه مایکروسافت است و می تواند فایلهای متنوعی از تصاویر و یا لینکهای با منبع وب را شکل دهند. در حقیقت ویژگی خاص این فرمت پیشرفته دلیل اصلی نفوذ این نیمه کرم نیمه اسب تراوا به داخل آن بوده است.

براساس گزارش MY TECH، در صورتی که کاربر ویندوز یک فایل موسیقی آلوده را از طریق مرورگر اینترنت اکسپلورر از روی یک صفحه آلوده وب بارگذاری و بازتولید کند این صفحه وب از کاربر می خواهد که کد اجرای آن را نصب کند.

این کد یک اسب تراوا است که روی "سرور پراکسی" رایانه نصب می شود. این پراکسی به حمله کننده اجازه می دهد که کنترل دستگاه رایانه کاربر را در اختیار بگیرد.

از سویی دیگر، این برنامه خصوصیاتی دارد که آن را نزدیک به کرم می کند. به طوری که به محض آنکه نصب شد، فایلهای صوتی Mp3 را جستجو و آنها به فرمت "ویندوز مدیا آئودیو" کدگذاری می کند. سپس این فرمت را به فرمت asf تبدیل کرده و یک کپی از خود را به آن پیوند می کند. به این ترتیب درصورتی که کاربر این فایل موسیقی را در شبکه های اشتراک گذاری فایل به اشتراک بگذارد این برنامه مخرب به رایانه های دیگر منتقل می شود.


فایده ای ندارد من باید برو آنتی ویروس Kaspersky نصب کنم با این همه ویروسی که در دنیا آمده:eek::(:-"
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر