Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
ماکان کلا یه سری مسائلی که داری میگی خصوصا در مورد مبارزات بازی از پایه اشتباهه. اول از همه اینکه سیستم مبارزات کلا مشینگ نیست چون باید دکمه رو نگه‌داری و اگه بخوای با مشینگ بری جلو به هیچ جا نمیتونی برسی. بعدش اینکه جادو نه تنها توی بازی بی‌خود نیست بلکه خیلی هم قوی و کارآمده. نحوه جمع کردن Elementها توی بازی خیلی خوب نیست ولی خود جادو شدیدا به کار میاد.

علاوه بر اینا، اتفاقا مبارزات خیلی هم استراتژی پشتشونه. من همین الان ازت میخوام یه کاری انجام بدی برام تا این موضوع برات ثابت بشه. هر لولی که هستی، برو یه هانت قرمز رنگ هم لول خودت پیدا و سعی کن اون رو به صورت مشینگ، بدون استفاده از جادو و هیچ استراتژیی تموم کنی. ببین اصلا میتونی اینکار رو انجام بدی. مطمئنا جواب نه هست و دلیلش هم این نیست که مبارزات بازی جالب از آب در نیومده یا باید حتما OP باشی تا بتونی دشمنا رو بزنی. XV سیستم مبارزاتش یه چیز جدیده و طول میکشه تا بهش عادت کنی (و شاید اصلا برای بعضی از فنای قدیمی مثل تو هیچ وقت بهش عادت نکنند) ولی خب این به هیچ عنوان دلیل بر کم بودن عمق سیستم مبارزات نیست. اینکه هر دشمن به چه سلاح و عنصری حساسه، چطوری و چه موقع باید از جادو استفاده کنی، کی باید بری برای Link Strike، کی دفاع کنی و کی حملات رو جاخالی بدی، چه موقع و از کدوم Tech استفاده کنی و... همه اینا عناصر استراتژی زیادی به مبارزات اضافه می‌کنند که در زمان‌هایی که دوربین بازی قاطی نکرده و توی در و دیوار نیست یا ۷-۸ تا دشمن در آن واحد بهت حمله نمیکنند، باعث میشه مبارزات شدیدا لذت بخش و فکری باشن. خصوصا وقتایی که داری یه هانت خیلی قوی رو انجام میدی.

علی تو به اینا میگی استراتژی و عمق؟ اینا پایه ای و ساده و بدیحی ترین چیزهایی هست که هر بازی یه نمه RPG باید داشته باشه. و بودنش نه آپشنه و نه کسی اسمش رو استراتژی و عمق میزاره. تو سیستم جادو تو FF های قبلی رو دیدی و به این میگی کارآمد؟ بعد من نمیگم قوی نیستن، میگم ناکارآمده و یجورایی از جریان گیم پلی خارج کردن. یه مقایسه ساده کنی با باقی FF ها کاملا مشهوده که چقدر به حاشیه رونده شده. جادو تو XV یه چیز سطحی و خیلی پیش پا افتاده هست. در مورد انمی ها هم تو به اینکه مثلا یکی شیلد داره اتک خیلی جواب نمیده با جادو بزنی بیشتر HP کم بشه میگی استراتژی؟ من کاملا به این نتیجه رسیدم که تعریف ما از استراتژی و عمق فرق داره. این استراتژی که تو میگی یه چیز ظاهری و الکیه، چون نهایتش اینه که من لولم رو میبرم بالاتر و بدون نگرانی از هیچی میزنم طرف رو سرویس میکنم. کما اینکه من کلا قید مجیک و سامون رو زدم و با تکیه به مهارت تو جاخالی و داشتن یه گالون Potion، بازی رو تا آخر رفتم. الانم برگشتم لولم رو میبرم بالاتر که بتونم به همین ترتیب ساده تر اون سامورایی جدیدارو بزنم.

علی من تمام عمرم رو RPG و اکشن بازی کردم. اندازه موهای سرم. اینکه باید عادت کنی و یه چیز جدیده و .. به من نگو. کامبت بازی به نسبت خوبه، بعضی وقت ها که به قول خودت دوربین پدرت رو در نمیاره و دشمن ها هم یهو نمیریزن سرت و میتونی تک تک بزنی جذابه. اما در مقایسه با FF های قبلی که فکر میکنم بازی نکردی فاجعه مطلقه، به عنوان یه بازی اکشن و فارغ از هر مقایسه ای هم باز کامل نیست و ایرادات خودش رو داره. همین دوربین یا خر تو خر شدن مبارزات وقتی که دشمن ها زیاد میشن ایراد کوچیکی نیست.

در مورد داستان و شخصیتای فرعی هم زیاد حرف نمیزنم چون با خیلی از حرفات موافقم ولی شخصیتای اصلی اتفاقا پردازش خوبی دارن. مشکل کار اینه که این پردازش توی محیط OW بازی پخش شده و خیلیاشون رو میشه از دست داد. مثلا من اتفاقی توی یکی از Motelهای یکی از ایستگاه‌های کوچیک خوابیدم و یهو یه مکالمه فوق‌العاده دوست داشتنی و احساسی رو بین Prompto و نوکت دیدم که نه تنها به پس زمینه شخصیت Prompto خیلی اضافه کرد بلکه رفتار فعلی و سرخوشانه اون رو هم توضیح داد. در کل از اینجور موارد توی بازی زیاد هست و باید خودت بگردی و پیداشون کنی. حداقل شخصیتای اصلی پردازش خوبی دارن ولی خب فقط پخش و پلاست.

و بنده هم دارم میگم هیچ کدوم اینایی که میگی شخصیت پردازی نیستن. روابط و اصطلاحا شیمی بین شخصیت ها ربطی به شخصیت پردازی نداره. پرداخت شخصیت ها یعنی نحوی رسیدن شخصیت به هدف ناخودآگاه و تغییر و تحولاتی که در این مسیر و به واسطه تصمیماتش درش رخ میده. مثلا جوئل تو TLoU یه هدف خودآگاه داره و اون نجات الی هست و یه هدف ناخودآگاه که اون هم محافظت از الی بخاطر ارضای حس پدرانه هست و سعی داره عذاب وجدانی که داره رو از بین ببره. در تصمیمی که در این راه میگیره و تغییری که تو شخصیت خودش رخ میده درام اصلی داستان رو شکل میده. به این میگن شخصیت پردازی. یکی بهت فحش بده بعد یه دیالوگ بیاد گلادیو آتشی رو تو دل ناکتیس روشن کرد در نتیجه قدرتش 50% زیاد شد پرداخت نیست.

اینکه تاباتا بازی رو خراب کرده و گند زده هم موافق نیستم. بهتره از این خواب و رویای Versus بیایم بیرون ماکان. بازی بعد از ۷ سال فقط ۲۵٪ـش ساخته شده بود.

اینم اتفاقا از اون حرف های عجیب غریبی هست که اینجا میزنید و تا یکی میگه XV دری وریه و تاباتا داره گند میزنه سریع میگید آقا ول کن Versus رو. اول اینکه پست بالاترم کامل با عکس توضیح دادم که XV (نه Versus) چی بود و از وقتی تاباتا امده چقدر تغییر کرد. از حذف شخصیت ها و بخش های کامبت و گیم پلی بگیر تا داستان و...

بعد جالب اینه که دارید به پست یه نفر تو گف استناد میکنید که اصلا درست نیست. برید حداقل مصاحبه نومورا درباری بیرون امدنش از XV رو بخونید. اول اینکه تاخیر Versus ربطی به نومورا نداشت و تصمیم شرکت بود که تبدیل به XV باشه. چون سیاست اول SE این بود که FNC یه پروژه بزرگ با 10 تا بازی باشه که همشون برای PS3 قرار بود بیان اما نتونستن این کارو بکنن. در نتیجه Versus تو سکوت خبری بود اما به PS4 منتقل شده بود. تریلری هم که سال 2013 نشون دادن مربوط به XV بود و جالب اینه که داشتن مبارزه با لویاتن رو نمایش میدادن. بازی که 25% تکمیل شده؟ Really؟

خود نومورا میگه یهو از این پروژه کنار میزارنش که اتفاقا اصلا هم راضی نبوده. تاباتا هم بعد از اینکه میشه کارگردان پروژه همه چیز رو عوض میکنه. نومورا هم در عوض میشه کارگردان FFVIIR که باز میگه خودشم خبر نداشته کارگردان بازیه!! خلاصه اینکه Versus 25% تکمیل شده بود و بد بود و اگه نومورا بود بازی منتشر نمیشد رو بریزید دور.
 

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
پست بالا هم کامل توضیح دادم، در کل کامبت بازی بهترین قسمت XV ـه، و منم نمیگم مثل داستان بول شت محضه، منتها ایرادات زیادی داره که بازم کامل توضیح دادم و اگه مخالفی میتونی بگی چرا. در مورد عمق هم اکشن شدن هیچ سنخیتی با کم عمق شدن کامبت نداره. مثلا Witcher 3 کامبتش کم عمقه؟ حالا اینکه تو میگی کامبت XV از ویچر و اسکایریم بهتره به شدت نظر شخصی هست و منم به شدت مخالفم!:D بحثی روش نیست.

یه مساله خیلی هم دیگه رو هم فراموش نکنید، وقتی ما داریم در مودر FF صحبت میکنیم بحث فقط گیم پلی نیست. FF اتفاقا از اون ابتدا بخاطر داستان و شخصیت پردازی های جالبش مشهور شد. FF ای که داستان نداره یعنی هیچی نیست. و اینکه با یه نگاه خوش بینانه گیم پلی XV نمره قبولی میگیره به معنی خوب بودن کل بازی نخواهد بود. درباری داستان که من دیگه هیچ حرفی ندارم، خود سازنده ها هم فهمیدن چه گندی زدن و فکر نمیکنم کسی هم سعی در دفاع داشته باشه. اما در مورد شخصیت پردازی هم به نظرم XV وضعیت اسفناکی داره.

شخصیت پردازی رو با خود شخصیت ها اشتباه نگیرید. شخصیت های اصلی XV استایل و ظاهر فوق جذابی دارن، روابطشون هم با هم جالبه. تضاد جالبی هم دارن. ناکتیس به تقلید از کلود و اسکوآل درون گرا و کم حرفه، گلادیو قوی و قلچماقه گروهه، ایگنس متشخص تر و پرومتو هم نمک گروه. من خودم از پرومتو خوشم امد، خصوصا اینکه بعد از مبارزات آهنگ Fight رو با دهن میزنه خیلی جالبه. اما این هیچ کدوم شخصیت پردازی نیستن و از دم characteristics هستن. در این 4 شخصیت چه تحولی صورت میگیره و از کجا به کجا میرسن؟ میشه یه توضیح ملموس که برداشت شخصی نباشه بدید؟ مثلا تو XIII همه شخصیت ها تو باقالیا بودن جز لایتنینگ و هوپ ک هشخصیت پردازی داشتن. مثلا هوپ از یه پسر بچه ضعیف و ترسو تبدیل میشد به یه آدم قوی و محکم و این رو بازی واقعا نشون میداد. اما اوج پرداخت تو XV اینه که ناکتیس یه سکانس (فقط یه سکانس!!!) میره تو خودش، گلادیو باهاش قهر میکنه، موقع غذا خوردن هم هیچ کس با هیچ کس حرف نمیزنه که تازه اتمسفر رو آهنگ میسازه وگرنه انیمیشن ها خشک و بی روحن، و بعد یهو گلادیو یه تیکه میاد، یه خط دیالوگ میاد که ناکتیس فولان شد قدرتش رفت بالا و تمام!! شما به این میگید شخصیت پردازی؟ یدور برید مثلا VI و VII و VIII رو بازی کنید، ببینید شخصیت ها از کجا میان، چی هستن، و به کجا میرسن تا متوجه عمق و شدت پرداخت شخصیت ها تو FF های قبلی بشید. مثلا همین کلود استرایف از یه پسر بچه ضعیف ریقو که دوست داره یه روزی سرباز بشه و به دلیل ضعف بدنی هم راش نمیدن تو شینرا تبدیل میشه به کسی که سفیروث رو شکست میده!

اما حالا باز شخصیت های اصلی و قابل بازی خوبن، باقی شخصیت ها که اصلا تو بازی نیستن که بخوایم بگیم شخصیت پردازی دارن یا نه! بین مراحل بزور یه سکانس ازشون نشون میدن و سکانس بعدی خلاص میمیرن! مثلا تو FFIII که برای میکرو امد یه دختره بود، جزو شخصیت های فرعی رده دوم، که تو بازی حامله میشد!! یعنی برای خودش کلی داستان داشت.... اما تو XV یه شخصیت خیلی مهم مثل لونا رسما نقش هویج رو داره! فقط سعی کردن با یه تقلید احمقانه شبیه اریس در بیارنش که گفتم بیشتر یه دهن کجیه.

من خوشحال میشم اگه کسی مخالف ای ننظرات هست، دقیق و مثل خودم با مثال توضیح بده چرا.

یه نکته رو اول بگم که من اصلا بازی رو تموم نکردم بیشتر می چرخم مانستر هانت رو انجام می دم پس اصلا در مورد داستان نظر نمی دم و اگه می گی بده ( و بقیه هم گفتن ) حرفتو قبول می کنم.
بحث من فقط و فقط سر کمبت سیستم بازی بود.
شاید جالب نباشه تو این تاپیک بخوام کمبت سیستم ویچر 3 رو زیر سوال ببرم ولی چون داریم 2 تا RPG های پروفایل رو مقایسه می کنیم. یه سری چیز ها رو بگم.
به شخصه رو سری ویچر بالای 600 ساعت وقت گذاشتم. و از ای دی PSN هم معلومه که چه قدر این سری رو دوست دارم پس حرفایی که می زنم فقط از روی منطقم نه هیت یا چیز دیگه.
کمبت سیستم ویچر 3 اتفاقا به شدت کم عمق. ( همه حرفام بر اساس درجه سختی Death march) .ببین کمبت ویچر 3 خیلی مکانیک های مختلف داره. شاید تو نگاه اول خیلی پیچیده و وسیع به نظر بیان. ولی همه این مکانیک ها به خاطر دیزاین بد کمبت سیستم بی استفاده و بی خوده. این دیزاین بد 2 جنبه داره.
1- جنبه های تعمدی
2- جنبه های غیر تعمدی
CDPR برای اینکه ویچر 3 رو بتونه معروف تر و پرفروش تر کنه اومد خیلی از مکانیک هارو عامدانه Dumb down کرد. یه مصاحبه از دیزاینر بازی یادم هست که پرسیده بودن چرا پوشن ها انیمیشن ندارن یا به قولی ریسک ندارن و آنی هستند که جواب داده بود بازی ما ان قدر حرفه ای نیست و قرار نیست خیلی جدی باشیم تو گیمپلی. این موضوع رو تو خیلی از قسمت های بازی هم می بینیم. مثل I-frame به شدت زیاد گرالت. مثل Skill ها بالانس نشده و به شدت پر قدرت مثل alt Quen . یا loot سیستم بازی که به شدت مشکل داره و برای اینکه بازی ساده تر شه پیشرفت لوت به صورت خطی .

ولی به سری چیز ها هم غیر عمدی بوده و بیشتر به این بر می گرده که ویچر3 به صورت کلی لقمه خیلی خیلی بزرگی برای بودجه و امکانات محدود CDPR بوده و بالاخره یه چیزی باید لطمه می دید. این لطمه رو از این جایی می شه دید که ویچر 3 تنوع Enemy بالایی داره ولی تقریبا همشون یه move set کاملا محدود و در حد 2 3 حرکت دارن. agro منیجمنت بازی افتضاح ( مخصوصا تو موجودات بزرگ) و خیلی اوقات یه جا به حرکت باقی می مونند. hitbox بازی (باز مخصوصا تو موجودات بزرگتر) کاملا بده. در نهایت به خود گرالت می رسیم. اول از همه طول زمان attack گرالت کاملا رندوم و بسته به اینکه کدوم انیمشن رو انجام بده. همین باعث می شه خیلی اوقات حساب کتاب ها به هم می خوره. دوما محدود بودن حرکات گرالت. یعنی بازی به این طولانی نیومدن حرکات مختلف و استراتژی های مختلف تعبیه کنند تا کمبت سیستم بازی خسته کننده نشه. بعدش مشکل distance . یعنی گرالت بعضی اوقات به صورت اتوماتیک (مثل بتمن) هنگام ضربه فاصله رو کم می کنه و ضربه می زنه و بعضی اوقات سر جاش می مونه و حساب کتاب نداره . تقریبا بی استفاده بودن Crossbow ، ضعیف بودن بمب ها و محدود بودن sign سیستم به موقعیت های ثابت مشکلات دیگه بازی. ویچر 3 مکانیک های زیادی داره کمبت سیستمش ، ولی مسئله اینجاس که بود و نبودشون مهم نیست. بازی نمی تونه چلنجی ایجاد کنه که من قبل مبارزه oil استفاده کنم. حتی equip کردن پوشن رو هم حذف کردن. البته باز کمبت با دشمنان انسان (و شبیه انسان) وضعیت بهتری داره. که اونم به خاطر ویچر 2 که بیشتر کمبت بازی با دشمنان انسان بود و به تجربه رسیده بودن. در کل ( بازم می گم رو درجه Death march) می شه همه بازی رو با dodge + light attack به راحتی تموم کرد.

مشکلی که کمبت ویچر 3 داره اینه که هم می خواد جدی باشه، هم می خواد راحت باشه ، هم عمیق باشه هم در دسترس ، هم شبیه دارک سولز باشه هم شبیه بتمن و در نهایت هیچ کدوم نیست. و فرقش با XV اینه که XV تکلیفش با خودش مشخصه و می دونه چی می خواد باشه. چه جور خودشو جذاب نشون بده و تو این کار موفقه. و در عین این که مکانیک های کمتر و ساده تری داره در نهایت بهتره.
بحث اسکایریم جداس و اون هم یه بحث جدا می طلبه.
 
  • Like
Reactions: La-Li-Lu-Le-Lo

bahramffx

دو حلقه
کاربر سایت
Nov 11, 2006
540
نام
bahram
نمیدونم مشکل شما با این بازی چیه ؟‌ و اصلا شما از یه بازی چی میخواین . من الان بیشتر از 70 ساعت بازی من رو مشغول کرده . بدون اینکه خستم کنه . و کاملا مشهوده که مشکلاتی هم داره ولی اصلا اونطور که شما میگین نیست
داستان بازی خیلی خوبه و مونده به هر شخص که خوشش بیاد یا نه . مشکل توی روایت و شخصیت پردازی شخصیتهای فرعی داستان به خوبی دیده میشه

گیم پلی بازی به نظر من هیچ نقصی نداره و اون مبازرات بزرگ مثل تایتان و... مشکلشون طراحی هست یعنی حتی کیریتوس رو هم بیاری با اون گم پلی خودش بازم گیج میزنی (البته برای من زیاد مشکلی نداشت)

محیط بازی . این که میگن خالیه من اصلا قبول ندارم . چون اصلا نمیشد تو همه جای مپ به اون بزرگی رو پر دشمن یا ... کرد مشکل بزرگی مپ بود که اون هم کاملا معلومه برای خاطر نوع نگاه تا به تا به بازی بوده (سفر 4 دوست در یک دنیای بزرگ) از این نظر که من کلا دوسش داشتم چون هم چوکبو ها و هم ماشین کمک بزرگی تو فست تراول و سرعت راه رفتن داشتن

اهنگها بازی که کلا برام شاهکار بودن . خیلی زیاد و کامل

محتوا هم که . من فعلا تو این 70 ساعت نتونستم تمام رویال سوارد ها رو جمع کنم (دو تا مونده) نتونستم هیچ کدوم از کیلیدهای مخفی دانجن ها رو پیدا کنم ( البته فعلا فرصت گشتن نداشتم تا برم دنبالشون ) هانت ها هم که بعضی هاشون واقعا خیلی سختن ( با اینکه لول من 73 هست ) البته دشمنان عجیب غریبی هم هستن که تو مپ پراکنده شدن اونها هم کم چیزی نیستن . ماموریت های فرعی هم که کلا مزخرف تمام هستن :-"

در مورد گرافیک هم . من کاملا راضی هستم و خیلی هم خوشم امد . وقتی درختها نمی زاشتن از مپ خارج بشم من رو به کلی به یاد فینال های دو بعدی می انداخت

جمع کلام : بازی مطمعنن مشکلاتی داره مثل مرحله 13 که معلوم نیست فازشون چی بود یا باس های بازی که اصلا خودشون توی طراحی تست کرده بودن ؟‌ البته بعضی از باس ها مبارزاتشون خیلی عالی و اپیک در امده بود . مراحل داستانی بازی مخصوصا از جای که خطی میشه خیلی خیلی کوتاه بودن . و مراحل فرعی که بیشترشون واقعا وقت تلف کردنه
در کل من از این بازی خیلی خوشم امد و اگه قرار باشه امتیازی بهش بدم اون 9 هست و از نظر من هم کاملا ارزش این نمره رو داره و بازی بهترین بازی امثال من بود

@Cloud Strife : به نظر من اگه نومورا توانایش رو داشت همون ورسوس رو تموم میکرد . دقت کنی توی عکسهات گرافیک بازی از الان بازی هم بیشتره در حالی که مال چند سال پیشه یعنی یه جورای بیشتر شبیه طرح هستن . خودت هم خوب میدونی که اون مبارزه لویاتن تو آلتیشیا مال اواخر بازی هست و اگه بازی انقدر اماده بود . به هر نحوی تمومش میکردن نه این که بازی رو تا اخر بسازن بعد شیفت دیلت و بعد دوباره از تو ... در اخر هم این بازی رو با یه چیز ساخته نشده مقایسه نکن . چون معلومه تو ورسوس رو واسه خودت یه منبع کامل مقایسه قرار دادی در حالی که چیزی به اسم ورسوس وجود نداره و حتی اگه وجود داشت امکان بهتر ار این بودنش 50 به 50 هست
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
علی تو به اینا میگی استراتژی و عمق؟ اینا پایه ای و ساده و بدیحی ترین چیزهایی هست که هر بازی یه نمه RPG باید داشته باشه. و بودنش نه آپشنه و نه کسی اسمش رو استراتژی و عمق میزاره. تو سیستم جادو تو FF های قبلی رو دیدی و به این میگی کارآمد؟ بعد من نمیگم قوی نیستن، میگم ناکارآمده و یجورایی از جریان گیم پلی خارج کردن. یه مقایسه ساده کنی با باقی FF ها کاملا مشهوده که چقدر به حاشیه رونده شده. جادو تو XV یه چیز سطحی و خیلی پیش پا افتاده هست. در مورد انمی ها هم تو به اینکه مثلا یکی شیلد داره اتک خیلی جواب نمیده با جادو بزنی بیشتر HP کم بشه میگی استراتژی؟ من کاملا به این نتیجه رسیدم که تعریف ما از استراتژی و عمق فرق داره. این استراتژی که تو میگی یه چیز ظاهری و الکیه، چون نهایتش اینه که من لولم رو میبرم بالاتر و بدون نگرانی از هیچی میزنم طرف رو سرویس میکنم. کما اینکه من کلا قید مجیک و سامون رو زدم و با تکیه به مهارت تو جاخالی و داشتن یه گالون Potion، بازی رو تا آخر رفتم. الانم برگشتم لولم رو میبرم بالاتر که بتونم به همین ترتیب ساده تر اون سامورایی جدیدارو بزنم.

علی من تمام عمرم رو RPG و اکشن بازی کردم. اندازه موهای سرم. اینکه باید عادت کنی و یه چیز جدیده و .. به من نگو. کامبت بازی به نسبت خوبه، بعضی وقت ها که به قول خودت دوربین پدرت رو در نمیاره و دشمن ها هم یهو نمیریزن سرت و میتونی تک تک بزنی جذابه. اما در مقایسه با FF های قبلی که فکر میکنم بازی نکردی فاجعه مطلقه، به عنوان یه بازی اکشن و فارغ از هر مقایسه ای هم باز کامل نیست و ایرادات خودش رو داره. همین دوربین یا خر تو خر شدن مبارزات وقتی که دشمن ها زیاد میشن ایراد کوچیکی نیست.



و بنده هم دارم میگم هیچ کدوم اینایی که میگی شخصیت پردازی نیستن. روابط و اصطلاحا شیمی بین شخصیت ها ربطی به شخصیت پردازی نداره. پرداخت شخصیت ها یعنی نحوی رسیدن شخصیت به هدف ناخودآگاه و تغییر و تحولاتی که در این مسیر و به واسطه تصمیماتش درش رخ میده. مثلا جوئل تو TLoU یه هدف خودآگاه داره و اون نجات الی هست و یه هدف ناخودآگاه که اون هم محافظت از الی بخاطر ارضای حس پدرانه هست و سعی داره عذاب وجدانی که داره رو از بین ببره. در تصمیمی که در این راه میگیره و تغییری که تو شخصیت خودش رخ میده درام اصلی داستان رو شکل میده. به این میگن شخصیت پردازی. یکی بهت فحش بده بعد یه دیالوگ بیاد گلادیو آتشی رو تو دل ناکتیس روشن کرد در نتیجه قدرتش 50% زیاد شد پرداخت نیست.



اینم اتفاقا از اون حرف های عجیب غریبی هست که اینجا میزنید و تا یکی میگه XV دری وریه و تاباتا داره گند میزنه سریع میگید آقا ول کن Versus رو. اول اینکه پست بالاترم کامل با عکس توضیح دادم که XV (نه Versus) چی بود و از وقتی تاباتا امده چقدر تغییر کرد. از حذف شخصیت ها و بخش های کامبت و گیم پلی بگیر تا داستان و...

بعد جالب اینه که دارید به پست یه نفر تو گف استناد میکنید که اصلا درست نیست. برید حداقل مصاحبه نومورا درباری بیرون امدنش از XV رو بخونید. اول اینکه تاخیر Versus ربطی به نومورا نداشت و تصمیم شرکت بود که تبدیل به XV باشه. چون سیاست اول SE این بود که FNC یه پروژه بزرگ با 10 تا بازی باشه که همشون برای PS3 قرار بود بیان اما نتونستن این کارو بکنن. در نتیجه Versus تو سکوت خبری بود اما به PS4 منتقل شده بود. تریلری هم که سال 2013 نشون دادن مربوط به XV بود و جالب اینه که داشتن مبارزه با لویاتن رو نمایش میدادن. بازی که 25% تکمیل شده؟ Really؟

خود نومورا میگه یهو از این پروژه کنار میزارنش که اتفاقا اصلا هم راضی نبوده. تاباتا هم بعد از اینکه میشه کارگردان پروژه همه چیز رو عوض میکنه. نومورا هم در عوض میشه کارگردان FFVIIR که باز میگه خودشم خبر نداشته کارگردان بازیه!! خلاصه اینکه Versus 25% تکمیل شده بود و بد بود و اگه نومورا بود بازی منتشر نمیشد رو بریزید دور.
ماکان بزار خیلی رک بگم، اینطوری که تو داری میگی به نظر میاد تو داری بازی رو بد انجام میدی نه اینکه مبارزات بازی عمقی نداشته باشن. سبکشون با هم فرق میکنه و مطمئنا نمیشه مقایسه یک به یک انجام داد ولی خب به عنوان مثال اگه منم برم توی DMC4 دانته رو بردارم و صرفا از ربلیون استفاده و فقط هم Combo A اون رو اسپم کنم و در کنارش کلی آیتم بخورم تا نهایتا بتونم دشمنا رو شکست بدم، بدون شک بازی برام خسته کننده میشه. مطمئنا جفتمون الان خیلی راحت میتونیم بریم کلی ویدیوی از پلیر‌های دیگه توی نت پیدا کنیم که دارن کارهای باورنکردنی با سیستم مبارزات XV انجام میدن که شاید به عقل هیچکدوم از ماها رجوع هم نکرده باشه. در کل اینکه من یا تو کامل از سیستمای بازی استفاده نکنیم (یا نتونیم باهاشون کنار بیایم) و بعد بیایم این رو بزاریم پای بد بودن این سیستما و ناکارآمد بودن گیم‌پلی (در حالی که کاملا خلاف این موضوع رو توی نت میشه از بازی کردن باقی پلیر‌ها دید) کاملا اشتباهه.

در مورد پردازش هم داری اشتباه میکنی. اونی که تو میگی رشد کرکتره نه شخصیت پردازی اون. اینکه شخصیت تحت تاثیر یه سری اتفاقات از یک نقطه به یک نقطه دیگه در زندگیش برسه رشد اون رو نشون میده و ربطی به پرداش اون شخصیت نداره. یه شخصیت میتونه توی داستان فقط روی یه صندلی نشسته باشه و هیچ حرکتی نکنه و هیچ کاری توی بازی انجام نده و صرفا با بازیکن حرف بزنه اما پردازش خوبی داشته باشه. Prompto و کلا بچه‌های اصلی XV پردازش خوبی دارن (خصوصا اگر انیمه رو دیده باشی) ولی در طول داستان خیلی رشد نمی‌کنند که این باز دوباره برمیگرده به ناقص بودن داستان بازی. اینکه نوکتیس آتیشی توی دلش روشن میشه یا نه کلا پرداخت شخصیت نیست و ارتباطی هم به اون نداره. این تلاش XV برای رشد دادن شخصیتاست که اکثر اوقات هم بی‌ثمره.

اون XVـه که سال ۲۰۱۳ نشون دادن هنوز همون Versus نومورا بود که اسمش رو عوض کرده بودن. بعد از رفتن نومورا کلا XV هم تغییر کرد و شد اینی که داریم میبینیم. خود من هم از این موضوع خیلی راضی نیستم ولی این مورد رو خیلی وقته که میدونستیم و چیز عجیبی نیست که الان تازه متوجه‌اش شده باشیم. حتی مثلا اون صحنه‌های مبارزه توی Insomnia هم توی بازی نیستن (که توی تریلر 2013 دیدیمشون) کلا بعد از معرفی دوباره بازی به عنوان یه Raodtrip این قضیه که اون Versus و XV 2013 تموم شده و این XV جدید یه چیز دیگست کاملا مشخص بود و نمیدونم چرا الان برات عجیبه این موضوع.

در مورد نومورا و Versus/XV اون من یه سوال ازت میپرسم این رو برای من جواب بدی کافیه. تو میگی بازی خیلی جلوتر از 25% و اینجور حرفا بوده دیگه، درسته؟ پس من الان ازت میپرسم اگر این موضوع حقیقت داشته و واقعا اینجوری بوده، تاباتا و SE چه مرضی داشتن بیان کل بازی رو سلاخی کنند و بعد اون رو به XV که الان هست تغییر بدن؟ حقیقت ماجرا اینه که پروژه نومورا به جایی نمیرسید و SE مجبور بود برای برگردوندن مقداری از سرمایه‌گذاری خودش (و توجه به خواسته کسایی که سال‌ها منتظر این پروژه بودن) بازی رو هر طوری شده منتشر کنه و برای این منظور تاباتا رو گذاشت راس پروژه. تاباتا هم برای اینکه بتونه بازی رو به نتیجه برسونه و در یک بازه زمانی قابل قبول عرضه کنه مجبور شده ایده اصلی نومورا (که برای یه سه گانه در نظر گرفته شده بود) رو تغییر بده و این چیزی که میبینیم رو ازش در بیاره.

اینکه پروژه نومورا نتونست به جایی برسه و تاباتا مجبور شد جاش رو بگیره، به هیچ عنوان دلیل بر بد یا ناکارآمدی نومورا هم نیست. بعضی وقتا پروژه‌ها به نتیجه نمیرسن و به بن‌بست میخورن. این حقیقت زندگی و کلا کاره. نمیدونم چرا یه عده از هوادارای نومورا هستند (چه اینجا، چه توی گف) که کلا همه جور میخوان SE و Tabata رو یه جور شیاطین ظالمی نشون بدن که پروژه بی‌نظیر و خدایی Versus رو از چنگ نومورا در آوردن و تیکه پاره‌اش کردن تا به XV فعلی برسن.
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,499
نام
mohammad
خوب قبل از اینکه بازی منتشر بشه... من با خودم می گفتم چرا اینا از شهر ها یا از اون تریلر های خفن نمی دادن... یه عده می گفتن برای اینکه جلوگیری کنن از اسپویل شدن...:D ولی بعد که بازی کردم... غیر یکی دو لوکیشن از بازی یا تریلر داده بودن یا عکس ول کرده بودن...
اما خوب داستان خیلی حذف شده هستش...
ولی قبول دارم کمبت بازی عالی هست... می تونست بهتر باشه ولی باز عالیه...
ــــ
کلا هر موقع از ورسوس و یا تریلر اول xv چیزی می بینم ناخوداگاه دلم می گیره...
اما صد حیف...
ــــــ
تو رو خدا هر کی رو می خواین ترول کنید نومورا رو نکنید... مگه اولین بازیش بوده؟:))
خیلی ها هنوز نمی دونن تمام این کارگردان ها و خیلی اعضای کلید عناوین هر شرکتی هر چقدر اسمشون گنده باشه... باز... کارمند حساب میشن... کارمند...
و همه چی دست ناشره...
اگه سونی به عنوان یک ناشر فشار روی اودا نمیاورد این نسل بازی منتشر میشد؟ و قبول دارید که به عنوان یک ناشر خیلی با جدیت دنبال بازی افتاد... همه چی دست ناشره... حتی اگه اسکوئر می خواست همون نسل قبل همونطور که الان بازی رو سمبل کردن... ورسوس رو هم می کرد و منتشر می کرد...
اگه به حرفه دوستانه که فکر می کنن چند درصد شرکت به اسم این کارگردان ها هستش... چرا ایتو بازی نداده؟ یعنی ایده هاش خشکیده یا مجبوره تحت شرایط اسکوئر پیش بره؟
صد در صد قسمت دوم حرفم رو تایید می کنید...
چون اینا کارمندن... و خیلی بخوان رو مخ باشن... به راحتی شوتشون می کنن بیرون:D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
خوب به طرز عجیبی ساعت ۱۰ شب پست کنسول منو رسوند بالاخره بعد ۴ روز ...

سر بحث ها موندم همین فردا بازی رو بگیرم یا صبر کنم اپدیت ها بیاد ...
اخه بحث ها جوریه که دوست دارم جفت پا بپرم وسطش .. ولی تا وقتی خودم بازی نکردم حق اظهار نظر ندارم

بعدشم هر وقت کنسول خریدم با فاینال افتتاحش کردم .
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
@Dante Never Cry
ماکان بزار خیلی رک بگم، اینطوری که تو داری میگی به نظر میاد تو داری بازی رو بد انجام میدی نه اینکه مبارزات بازی عمقی نداشته باشن. سبکشون با هم فرق میکنه و مطمئنا نمیشه مقایسه یک به یک انجام داد ولی خب به عنوان مثال اگه منم برم توی DMC4 دانته رو بردارم و صرفا از ربلیون استفاده و فقط هم Combo A اون رو اسپم کنم و در کنارش کلی آیتم بخورم تا نهایتا بتونم دشمنا رو شکست بدم، بدون شک بازی برام خسته کننده میشه. مطمئنا جفتمون الان خیلی راحت میتونیم بریم کلی ویدیوی از پلیر‌های دیگه توی نت پیدا کنیم که دارن کارهای باورنکردنی با سیستم مبارزات XV انجام میدن که شاید به عقل هیچکدوم از ماها رجوع هم نکرده باشه. در کل اینکه من یا تو کامل از سیستمای بازی استفاده نکنیم (یا نتونیم باهاشون کنار بیایم) و بعد بیایم این رو بزاریم پای بد بودن این سیستما و ناکارآمد بودن گیم‌پلی (در حالی که کاملا خلاف این موضوع رو توی نت میشه از بازی کردن باقی پلیر‌ها دید) کاملا اشتباهه.
ببین علی تو یه بازی مثل dmc(که البته کامبت سیستمش هیچ ربطی به 15 نداره) اگه بخوای از ضربات بیسیک استفاده کنی هم بازی برات خسته کننده میشه و هم سخت.برای همین بازی مجبورت می کنه از از کومبو ها و سلاح های مختلف دانته استفاده کنی.ربلیون یه جا به کار میاد،ابونی و ایوری جای دیگه. اما تو 15 اینطوری نیست.جدا از دوربین که موقع مبارزات همش تو در و دیواره و نبرد ها را به دهن آدم زهر می کنه ،تو خود مبارزات هم واقعا لازم نیست از قابلیت های مختلف نوکتیس استفاده کنی.این که من گیمر بد بازی کنم با اینکه سیستم مبارزات بازی بد باشه دو تا چیز جداست.بد بازی کردن یعنی فلان قابلیت ها تو بازی باشه،استفاده ازش هم لازم باشه،اما من بیام ازشون استفاده نکنم و تو بازی به خودم زجر بدم و نبرد ها را تموم کنم.تو 15 اصلا اینطوری نیست.تو 6-7 تا چپتر اول به جز یکی،دو بار من نه مجیک زدم،نه زیاد بین سلاح هام سوویچ کردم و نه حتی قابلیت های اسنشن گرید را یدونش را فعال کردم.نبرد هام را هم تقریبا بدون مشکل پیش بردم.خب برای چی استفاده نکردم؟چون نیازی برای استفادشون حس نکردم.مبارزات را میشه با ترکیب یه اونجر یا سورد با دمیج مناسب با یه گریت سورد تموم کرد.یعنی دقیق تر بخوام بگم مبارزات بازی را میشه فقط با یه سلاح که هم سریع باشه و هم قوی رد کرد.هیچ نیازی هم به مجیک و... نمیشه.


این که میگی هر کدوم از دشمنا به المنت های مختلف ضعف دارن نکته مثبته؟:| این ویژگی از عهد بوق تو سری بوده.اگه میخواستن اینم نذارن که دیگه...
Prompto و کلا بچه‌های اصلی XV پردازش خوبی دارن (خصوصا اگر انیمه رو دیده باشی) ولی در طول داستان خیلی رشد نمی‌کنند که این باز دوباره برمیگرده به ناقص بودن داستان بازی. اینکه نوکتیس آتیشی توی دلش روشن میشه یا نه کلا پرداخت شخصیت نیست و ارتباطی هم به اون نداره. این تلاش XV برای رشد دادن شخصیتاست که اکثر اوقات هم بی‌ثمره.
کلا حرفت درباره تفاوت کاراکتر دولوپمنت و شخصیت پردازی درست بود.
در اینکه ۴ تا شخصیت اصلی شخصیت پردازی خوبی دارن شکی نیست.اما اینکه بخشی از شخصیت پردازی روی دوش انیمه هست و بازی انقدر تو زمینه شخصیت پردازی ضعیف عمل می کنه و خودش نمیتونه تو این زمینه به عنوان یه اثر استند الون عمل کنه و جور پرداخت کاراکتر ها را بکشه یه مشکل غیر قابل انکاره(انیمه صرفا باید بسط بیشتری به شخصیت بده.نه اینکه یه قسمت اصلی از شخصیت پردازی را کلا به دوش بکشه.)

در مورد نومورا و Versus/XV اون من یه سوال ازت میپرسم این رو برای من جواب بدی کافیه. تو میگی بازی خیلی جلوتر از 25% و اینجور حرفا بوده دیگه، درسته؟ پس من الان ازت میپرسم اگر این موضوع حقیقت داشته و واقعا اینجوری بوده، تاباتا و SE چه مرضی داشتن بیان کل بازی رو سلاخی کنند و بعد اون رو به XV که الان هست تغییر بدن؟ حقیقت ماجرا اینه که پروژه نومورا به جایی نمیرسید و SE مجبور بود برای برگردوندن مقداری از سرمایه‌گذاری خودش (و توجه به خواسته کسایی که سال‌ها منتظر این پروژه بودن) بازی رو هر طوری شده منتشر کنه و برای این منظور تاباتا رو گذاشت راس پروژه. تاباتا هم برای اینکه بتونه بازی رو به نتیجه برسونه و در یک بازه زمانی قابل قبول عرضه کنه مجبور شده ایده اصلی نومورا (که برای یه سه گانه در نظر گرفته شده بود) رو تغییر بده و این چیزی که میبینیم رو ازش در بیاره.
در مورد سوالت درباره میزان پیش رفت ورسوس و اینکه چرا کلا کارگردان و... عوض شد:
تا حالا به این فکر کردی که وقتی گفتن ۲۵ درصد ازساخت بازی انجام شده،ممکنه منظورشون این بوده باشه 25 درصد از کل بخش داستانی که نومورا برای سه گانش در نظر داشته ساخته شده؟مگه خودت نمیگی که بازی نومورا قرار بوده سه گانه باشه؟خب 25 درصد از کل این سه گانه(که میشه بخش اعظمی از قسمت اولش.ریاضی هم بخوای حساب کنی 100/3=33.3) ساخته شده بوده.مبارزه با لویاتان تو اولای بازی نیست و اگه نومورا تو 2013 اون مبارزه را نشون داده ،یعنی احتمال زیاد ساخت بازی تا اونجا انجام شده بوده(برای تایید حرفم،به این هم توجه که تاباتا به سه گانه ورسوس به چشم 1 بازی نگاه می کرده و اون موقع که در اومد و گفت که 25 درصد بازی بیشتر ساخته نشده،قطعا منظورش این بوده که 25 % از کل این سه گانه ساخته شده بوده و نه بازی اول) .
خب این یعنی بازی اواخر 2014 یا اوایل 2015 میومده.اما مشکل اینجاست که این فقط بازی اول یه سه گانه بود.یعنی بالفرض که 2015 بازی میومد و اینام بلافاصله ساخت قسمت بعدی را شروع می کردن و برای هر قسمت هم میانگین 2 سال و نیم یا سه سال وقت می گذاشتن،تا 2020-21 دست اسکوئر به ورسوس بند می شد که قاعدتا بعد از این همه زمان صرف کردن اصلا ارزش نداشت و هم کمئانی خسته و کلافه می شد و هم صدای فنا در میومد.

اینم که میگی تاباتا اومد هنر کرد و کار ناتموم نومورا را ازش کاست اما بالاخره عرضش کرد من اصلا قبول ندارم.برگرد ببین تاباتا تا همین چند ماه پیش چقدر وعده و وعید داده.
یه سری چیزا که یادم میاد میگم:
داستان:اول که کلا بازی را از FNC کشیدن بیرون که خب این مسئله ای نیست.بعد اومدن گفتن لوگو بازی الهه اترو نیست که خب با توجه به وقایع 13-2 انتظارش می رفت.اما هم زمانش اومدن و گفتن اگرچه این اترو نیست،اما مهم ترین خدا تو داستان بازیه.و حتی تو کینگزگلیو هم نقاشیی که امانو سال ها پیش ازش کشیده بود را گذاشته بودن و به عنوان خدای لوسیس هم بهش اشاره کردن(البته نه مستقیم) و حتی لونا هم به درگاهش دعا می کنه(البته گفته نمیشه که اونه.اما با توجه به اطلاعاتی که از زمان ورسوس هست و اینکه استلا با اترو در ارتباط بود و لونا هم همون/جایگزین استلاست،کاملا میشه فهمید که لونا داره به درگاه این الهه دعا می کنه) و تو چیزی هم که اومدن درباره بک استوری بازی ارائه دادن،یه نقاشی بود به اسم جنسیس که درباره افسانه ها و پیشگویی های مردم لوسیس بود.و تو اون نقاشی الهه به وضوح مشاهده میشه.و جالبه که این نقاشی هم تو بازی هست(تو training room) و هم تو فیلم.اما خبری از خود الهه نیست!یعنی این همه که گفتن تو دنیای بازی خدایان هستن و استرال ها صرفا یه نژاد قدرتمند اند همش کشک بود.
latest
همونطور که تو نقاشی بالا(جنسیس) می بینی،الهه که با اسم های asleep goddess و one winged goddess هم شناخته می شد بالای سر چها تا فرد وسطی(نوکتیس و دوستاش) هست و استرال ها هم اطراف تصویر اند.که خودش تایید می کنه نقش مهم الهه را.که در کمال تعجب بالکل حذف شده و اینام
برای ماسمالی کردن قضیه که پس لوگو بازی چی را داره نشون میده،اومدن و اون حرکت مسخره را که یه کپی مسخره و نابه جا از اندینگ ۱۳ هم هست(تو ۱۳،لوگو بازی دقیقا اخر بازی را نشون میده) را زدن.
برای تایید حرفم هم :
FFXV_Demo_Angel.png

که قشنگ نشون میده که این شخص به هیچ وجه لونا نیست و بال داره و یه الهه هست.
یه چیز مسخره هم که هست اینه که کلا یه سری استرال هایی که تو این نقاشی اند،اصلا تو بازی نیستن.مثلا سایرن اصلا نیست تو بازی!
یا مثلا تاباتا اومد گفت که لونا یه شخصیت زن قوی هست و از اون دست کاراکتر های زنه که همیشه دوست داشتید تو بازی ها ببینید.خداییش ما همچین کاراکتر زنی میخوایم تو بازی ها ببینیم؟که کلا شخصیت بردازی نداشته باشه؟که عشقش به نوکتیس(و بالعکس) تو سری از عشق هر دو تا کاراکتری نسبت بهم بیشتر باشه اما معلوم نباشه چرا؟:|
یه چیز خیلی مسخره و خنده داری هم که هست،اینه که اینا مثلا بیان میزان علاقه و اشتیاق این دو تا برای رسیدن به هم را نشون بدن،از آمبرا استفاده کردن که هی بینشون دفترچه خاطرات رد و بدل کنه.در حالی که تو بازی نوکتیس از موبایل استفاده می کنه.یعنی لونا نمیتونسته یه موبایل داشته باشه و به جای نامه رد و بدل کردن با نوکت که اونم کلی طول می کشه،به همدیگه زنگ بزنن؟:|:|:D
یا مثلا اینا اومدن گفتن که بازی تو سال ۷۵۶M.E. اتفاق می افته،اما هیچ توضیحی ندادن؟
یا مثلا قرار بود بدمن بازی بهترین بدمن تاریخ سری باشه.اما در عمل نه تنها به سفیروث و کفکا و امثالهم نمیرسه،بلکه به نظر من از نظر جذبه و گیرایی از کایس هم عقب تره.حتی بازی اصلا درست شرح نمیده کیه. والا من بعد که توضیحات گنگ بازی را شنیدم، بیشتر دلم برای این سوخت تا نوکتیس. :|
و...

کلا مشکلات داستان و وعده وعید های تاباتا را بخوام کامل واردش بشم،یه طومار باید بنویسم.این بشر نه تنها یه سری از کول ترین ایده های نومورا را حذف کرد(مثل grimm reaper) ،بلکه حتی به چیزایی که خودش گفته بود تو داستان میذاره هم عمل نکرده.:|

در مورد گیمپلی و بقیه چیز ها هم ،هم الان خسته شدم از نوشتن و هم زیاد حضور ذهن ندارم.صرفا اکتفا می کنم به مواردی مثل 7 تا سامونی که قرار بود تو بازی باشه،اما عملا نصفش هم نیست.مپ اپن بازی و ساختار اپن ورلدش که حالا شده ریجنال و کلی جاها هم حذف شدن ازش(از جمله تنابرای).۵۰ ساعت بخش داستانی(که یه مدت جو گرفته بودش می گفت بیشترم طول می کشه:|)که در عمل شد زیر نصف.۱۵۰ ساعت محتوای جانبی و ساید کوئست که هر سر جمع 30-35 ساعت بیشتر نمیشه(اونم با ارفاق خیلی زیاد.و الا کل بازی را میشه تو زیر 45 ساعت تموم کرد).اپدیت روز اول ندادن برای بازی که نه تنها دادن،بلکه یه تپل و دهن سرویس کنش را هم دادن:| و...
جالبه این همه وعده و وعید درباره میزان گیمپلی بازی داده،بعد الان ۱۵ اولین عنوان اصلی سری بعد از فاینال فانتزی 2 هست که تموم کردن کلش زیر 50 ساعت وقت میخواد و به تایم گیمپلی صد ساعته عناوین بعد VII نزدیک هم نمیشه.
یه سری دوستان با این چیزی که من گفتم مخاف اند و ممکن هم هنست 60-70 ساعت یا بیشتر هم مشغول بازی باشن.توجه کنید که وقتی که برای بازی صرف می کنید با میزان گیمپلی مفیدش خیلی فرق داره.
مثلا من خودم قریب به ۳۵۰ ساعت فنتوم پین را بازی کردم.اما گیمپلی مفیدس ۱۲۰-۱۴۰ ساعت بیشتر نیست.

راستی از کسایی که بازی را تموم کردن سه تا سوال دارم(خواهشا جواب بدید):
1.اخر بازی،فقط نوکت مرد یا اون سه تای دیگه هم مردن؟اخه تو افتر لایف ظاهر شدن.از اون طرف کلا باید با دو تا ایرون جاینت می جنگیدن.ممکنه بودنشون تو افتر لایف همینجور سوری و به نشونه power of friendship و از این حرفا بوده باشه؟
2.post credit scene بازی کجا اتفاق می افته؟تو افتر لایف؟یا میشه اینطور هم برداشت کرد که اینا زنده شدن؟
3.اردین کی بود؟شاه بود؟یه شاهزاد از خاندان لوسیس بود؟صرفا یه چمپیون و savior بود؟یا...؟
و ایزونیا کی بود؟چون اردین به نوکت میگه حتی فکرش را هم نمی تونی بکنی که ایزونیا کیه.

@Cloud Strife
ماکان،لینک تریلر گیمپلی بازی تو سال ۲۰۱۳ را میدی؟
 
آخرین ویرایش:

Genesis

کاربر سایت
Dec 20, 2007
708
ضمنن برای اینکه کاملا مشخص بشه همه این گند زدن ها کار تاباتا هست برید تریلر معرفی XV تو کنفرانس سونی، زمانی که نومورا هنوز کارگردان بود رو نگاه کنید. اون وقن کامل متوجه میشید تاباتا چطور تو داستان و گیم پلی گند زده، و چقدر از بازی زدن!!!

خواهشن این عکس هارو نگاه کنید:

این سکانس ها کجا رفتن؟
چرا از بازی حذف شدن؟
4ovk_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195014.810.jpg


این بخش مهم داستان چی شد؟
mdc_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195019.498.jpg

sfe3_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195025.667.jpg


این سکانس و تیپ ناکتیس کو؟
1r3q_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195032.090.jpg


این بخش ها و این همه سکانس CG رو برای چی از بازی حذف کردن؟
ke1c_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195045.130.jpg

2gd_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195108.778.jpg

svt0_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195117.498.jpg


این امپراتور، شخصیت منفی با این اهمیت چرا باید حضورش تو بازی این شکلی باشه؟ چرا صحنه های مربوط به ایشون حذف شدن از دم؟
ttuq_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195130.026.jpg

omw5_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195135.379.jpg


این اخمخ کجا گور به گور شد؟
3pyx_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195228.307.jpg


استاد تاباتا لطف فرمودن یکی از شخصیت های اصلی بازی رو تبدیل کردن به سیاهی لشگر:
ggc4_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195402.474.jpg


اینا برای مبارزه با لویاتن تو آلتیشیا هست که اون موقع همه از اپیک بودن مبارزه فر خورده بودن. مقایسه کنید با کثافتی که تاباتا بعد از شیف دیلیت کردن دیزاین نومورا در نهایت تحویل داد.
rybw_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195151.891.jpg

w80_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195200.402.jpg

1ndl_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195202.450.jpg


یکی از بخش های مهم کامبت بازی همین ضربه ها بود. شمشیر رو میکوبید به سقف و با لگد میزد تو دهن ملت. کامل حذف شد.
etmp_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195218.090.jpg


بخشی از مبارزه با لویاتن مبارزه با سفینه های امپراتور بود که ناکتیس میتونست کامل ازشون بره بالا. بخش های پلتفرمر بازی کامل حذف شد. (کامل ازش میگرفت میرفت بالا رو سقفشون!)
k2bh_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195239.394.jpg

ehef_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195249.226.jpg

ixe8_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195332.658.jpg

yfs6_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195343.450.jpg


اینجا هم رو این مجسمه حرکت میکرد که یهو مجسمه داغون میشه میفته رو ساختمون بقلی.
sfto_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195346.418.jpg


مقایسه کنید با چیزی که تو بزای نهایی تحویل دادن!

اینا کوشن؟
q9od_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195257.554.jpg

6ho5_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195301.235.jpg

xg_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195303.946.jpg

فقط به همین تریلر نگاه کنید، متوجه میشید که تاباتا چه بلایی سر بازی آورد، یا بلواقع چطور ریپش کرد.
این عکس ها خیلی گویاست.
حرفی نمیزاره. برین تریلرها رو باز ببینین.
اون تریلر های قبل تر رو هم ببینین.
حتی دیدار ابتدایی با استلا و تریلر شش دقیقه ای از جنگ های توی شهر و داخل کاخ ها و ....
چرا این بخش ها حذف شده؟ آیا واقعا تاباتا وقتی میخاسته از انجین کرسیتال تولز به لیمونوس بیاره. همونجوری که خودشم گفت سخت بوده. اما بجای ساخت یا حداقل تکاملشون این قسمتها زده حذف کرده رفته؟
مبارزات روی جنگنده پرنده با اون دختره کو ولشگرش کو.
سوار شدن رو تانک و رباتها و... کجاست؟
مبارزه توی خیابان ها و سالن ها و محوطه کاخ ها وشهرها؟؟؟
اون دو کارکتر و باس مهم برای جون گرفتن داستان verstael و iedolas aldercapt که باعث جنگ با ژنرال و شاهانه میشد و تازه من منتظر بودم باس آخر با چندین فرم باشن!
اتفاقا دقیقا همینا که حذف کردی رویای ما از این بازی بود.
حداقل اینا رو نمی بریدی!
مشکل بیشتر اینه که ما نومورا رو خوب میشناسیم. سر فقط kh2 هم به خودش و هم تیمش ایمان آوردم. لامصب یک بازی همه چی داشت! از شخصیت و کات سین هایی که دعوتت میکرد تا ساعت ها و ساعت ها بشینی پای بازی با دنیای دیزنی و کارکترها و باس های زیادی از اسکوار. پر از مینی گیم و کامل.
حالا باز میگم میشینیم ببینیم نومورا سر ریمیک اپیزود اول چی میکنه. اگر خراب کرد حرف دوستان که میگن این خوبه درسته و اگر نه. پس گند خوده تاباتاست.
اخه تاباتا میگه اون چند روز قبل از انتشار بازی داستان و پایانش تو نت اسپویل شده. چی اسپویل شده بود!!! چیزی نبوده!! بیا ملت رو توجیح کن.
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
این عکس ها خیلی گویاست.
حرفی نمیزاره. برین تریلرها رو باز ببینین.
اون تریلر های قبل تر رو هم ببینین.
حتی دیدار ابتدایی با استلا و تریلر شش دقیقه ای از جنگ های توی شهر و داخل کاخ ها و ....
چرا این بخش ها حذف شده؟ آیا واقعا تاباتا وقتی میخاسته از انجین کرسیتال تولز به لیمونوس بیاره. همونجوری که خودشم گفت سخت بوده. اما بجای ساخت یا حداقل تکاملشون این قسمتها زده حذف کرده رفته؟
مبارزات روی جنگنده پرنده با اون دختره کو ولشگرش کو.
سوار شدن رو تانک و رباتها و... کجاست؟
مبارزه توی خیابان ها و سالن ها و محوطه کاخ ها وشهرها؟؟؟
اون دو کارکتر و باس مهم برای جون گرفتن داستان verstael و iedolas aldercapt که باعث جنگ با ژنرال و شاهانه میشد و تازه من منتظر بودم باس آخر با چندین فرم باشن!
emoji1.png

اتفاقا دقیقا همینا که حذف کردی رویای ما از این بازی بود.
حداقل اینا رو نمی بریدی!
مشکل بیشتر اینه که ما نومورا رو خوب میشناسیم. سر فقط kh2 هم به خودش و هم تیمش ایمان آوردم. لامصب یک بازی همه چی داشت! از شخصیت و کات سین هایی که دعوتت میکرد تا ساعت ها و ساعت ها بشینی پای بازی با دنیای دیزنی و کارکترها و باس های زیادی از اسکوار. پر از مینی گیم و کامل.
حالا باز میگم میشینیم ببینیم نومورا سر ریمیک اپیزود اول چی میکنه. اگر خراب کرد حرف دوستان که میگن این خوبه درسته و اگر نه. پس گند خوده تاباتاست.
اخه تاباتا میگه اون چند روز قبل از انتشار بازی داستان و پایانش تو نت اسپویل شده. چی اسپویل شده بود!!! چیزی نبوده!! بیا ملت رو توجیح کن.
فقط محتویات تریلر های قبل 2013 حذف نشده.استاد تاباتا محتویات تریلر های بعد 2013 هم حذف کردن.:|الان تریلر های DAWN که دو تا ورژن ازش دادن،هیچیش نیست.نه صحنه ای که رجیس نوکت را بغل کرده بود هست،نه صحنه ای که لونای کودک رو زمین داشت از دست یه سرباز نیفلهایم فرار می کرد.اون صحنه ای که برای اولین بار توش لونا را نشون دادن نیست و...
فقط هم تریلر ها نیست.به کانسبت ارت ها هم رحم نکردن.برای مثال تو اون صحنه که سرباز ها دور لونا را گرفتن،گنتیانا کنارشه(تو ارت ورک) اما تو خود بازی نیست.
و یه چیز مسخره تو داستان:
مگه گنتیانا خدمت کار لونا نیست؟برای چی یه به قول خود بازی خدا،رفته خدمت کار یه اوراکل شده؟برای محافظت ازش.
بس چرا اون موقع احضار لویاتان کنارش نبود؟و از اون مسخره تر،قاعدتا شیوا گزینه بهتری بود که بیاد لویاتان را تیک داون کنه(در نسترس تر،مطیع تر،دوست تر).بعد اینا رفتن تایتان را اوردن:/
یعنی کلا این گنتیانا کلا نقشش تو بازی بستن چشم هاش و ردیف کردن شعار پشت سر همه.:/
یه شفاف سازی هم بکنم من:
بر خلاف فرموده های استاد،داستان بازی 4-5 روز قبل از عرضه لیک نشد.6 ماه قبل از عرضه لیک شد.:| و همون موقع هم صدای ملت در اومد که این چیه و خیلی بیخوده.
واقعا یادم نمیاد اخرین باری که داستان یه بازی 6 ماه قبل از عرضش تو نت پخش شد ،کی بوده.:|

دیشب تو گف یه جمله خیلی قشنگ خوندم:
۱۵years ago, Square was a company which seemed like they could do anything. Today they're a company that seems like they can barely do anything.​
و اسکو ئر 15 سال بعد...فقط خدا میدونه.

این همه فَن این بازی
یکی جواب نداد :)
دوست عزیز،شما اگه زحمت می کشیدی 2-3 خط اول پست اول تاپیک را می خوندی،به جواب سوالت می رسیدی.


پ.ن:
چرا کسی جواب سوالای منا نمیده؟:| دفعه سومه دارم مطرح می کنم.:|جواب قطعی ندارین حد اقل نظر شخصی و تئوری که می تونید بدید.
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,499
نام
mohammad
این عکس ها خیلی گویاست.
حرفی نمیزاره. برین تریلرها رو باز ببینین.
اون تریلر های قبل تر رو هم ببینین.
حتی دیدار ابتدایی با استلا و تریلر شش دقیقه ای از جنگ های توی شهر و داخل کاخ ها و ....
چرا این بخش ها حذف شده؟ آیا واقعا تاباتا وقتی میخاسته از انجین کرسیتال تولز به لیمونوس بیاره. همونجوری که خودشم گفت سخت بوده. اما بجای ساخت یا حداقل تکاملشون این قسمتها زده حذف کرده رفته؟
مبارزات روی جنگنده پرنده با اون دختره کو ولشگرش کو.
سوار شدن رو تانک و رباتها و... کجاست؟
مبارزه توی خیابان ها و سالن ها و محوطه کاخ ها وشهرها؟؟؟
اون دو کارکتر و باس مهم برای جون گرفتن داستان verstael و iedolas aldercapt که باعث جنگ با ژنرال و شاهانه میشد و تازه من منتظر بودم باس آخر با چندین فرم باشن!
اتفاقا دقیقا همینا که حذف کردی رویای ما از این بازی بود.
حداقل اینا رو نمی بریدی!
مشکل بیشتر اینه که ما نومورا رو خوب میشناسیم. سر فقط kh2 هم به خودش و هم تیمش ایمان آوردم. لامصب یک بازی همه چی داشت! از شخصیت و کات سین هایی که دعوتت میکرد تا ساعت ها و ساعت ها بشینی پای بازی با دنیای دیزنی و کارکترها و باس های زیادی از اسکوار. پر از مینی گیم و کامل.
حالا باز میگم میشینیم ببینیم نومورا سر ریمیک اپیزود اول چی میکنه. اگر خراب کرد حرف دوستان که میگن این خوبه درسته و اگر نه. پس گند خوده تاباتاست.
اخه تاباتا میگه اون چند روز قبل از انتشار بازی داستان و پایانش تو نت اسپویل شده. چی اسپویل شده بود!!! چیزی نبوده!! بیا ملت رو توجیح کن.
البته بگما اون صحنه ای که شما میگید برای ورسوس بود و خوده نوکت قرار بود شخصیت نیکس باشه... که تاباتا با حذف اون قسمت بازی فیلم رو داد
... یعنی در واقع قسمتی که برای بازی بود رو حذف کردن که خیلی هم عالی بود و فیلم ازش دادن...
اما خوب تمام این حرفا چیزی از گند کاری تاباتا کم نمی کنه... اون ایده ورسوس و نومورا قشنگ داد می زد کلی از جنگ ها قراره توی شهر ها و ... باشه که الان اصلا اینطوری نیست...
یا کلی از شخصیت هایی که حذف شدن یا شخصیت پردازی نشدن... حتی اونی که لونا رو کتک زده بود تو بچگیش... همونی بود که با مخفی کاری کشتیمش... ولی حرفی ازش نبود...
و علاوه بر داستان که کلی چیزش حذف شده اون گیمپلی به اون غنی نیست... اشتباه نگیرید دوستانا... گیمپلی خوبه... ولی اون غولی که تو ورسوس بود ازش خبری نیست...
کلا xv تنها بازی بود که تو این نسل بیشتر از لیاقتش نمره هم گرفت
البته نگران نباشیدا از وقتی که تاباتا اومد سرکار به هر نحوی ایده های نومورا رو کوبید و مسخره کرد و نپخته خوند... چند وقت دیگه بیان از یجایی داستان ورسوس رو لیک کنند و مسخره بدوننش... تعجب نکنید جوری خواهند گفت که 10 برابر از این داغون تر بوده
 
آخرین ویرایش:

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
یکی از دوستان در مورد summons پرسیده بود . گفتم یه راهنمای کوتاه بزارم. هر یک از سامن ها به یه سری پیش نیاز احتیاج دارن که به این صورته

تایتان رو وقتی می شه سامن کرد که یکی از دوستان down شده باشه.
ramuh رو وقتی می شه سامن کرد که مدت زمان بتل طولانی شده باشه و بیشتر مناسب باس فایت ها با HP بالا هستند.
لوایتان رو وقتی میشه سامن کرد که کنار آب باشیم و ناکتیس تو حالت Danger باشه.
شیوا رو وقتی می شه سامن کرد که همه پیش نیاز های بالا با هم چک بشه. یعنی یکی از دوستان Down باشه ، کنار آب باشیم ، مدت بتل طولانی شده باشه و ناکت تو حالت Danger باشه.
bahamut هم فقط یک بار در طی داستان می شه سامن کرد.
carbuncle هم که باید دمو پلاتینوم رو کامل کرده باشید و تیم در حالت danger یا down باشه که می شه سامنش کرد.

دلیل این که Ramuh بیشتر سامن می شه به خاطر اینه که پیش نیازش راحت تر چک می شه.
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
یکی از دوستان در مورد summons پرسیده بود . گفتم یه راهنمای کوتاه بزارم. هر یک از سامن ها به یه سری پیش نیاز احتیاج دارن که به این صورته

تایتان رو وقتی می شه سامن کرد که یکی از دوستان down شده باشه.
ramuh رو وقتی می شه سامن کرد که مدت زمان بتل طولانی شده باشه و بیشتر مناسب باس فایت ها با HP بالا هستند.
لوایتان رو وقتی میشه سامن کرد که کنار آب باشیم و ناکتیس تو حالت Danger باشه.
شیوا رو وقتی می شه سامن کرد که همه پیش نیاز های بالا با هم چک بشه. یعنی یکی از دوستان Down باشه ، کنار آب باشیم ، مدت بتل طولانی شده باشه و ناکت تو حالت Danger باشه.
bahamut هم فقط یک بار در طی داستان می شه سامن کرد.
carbuncle هم که باید دمو پلاتینوم رو کامل کرده باشید و تیم در حالت danger یا down باشه که می شه سامنش کرد.

دلیل این که Ramuh بیشتر سامن می شه به خاطر اینه که پیش نیازش راحت تر چک می شه.
ممنون که گذاشتی. اینو تو نت دیده بودم و سعی هم کردم ازش استفاده کنم.
اما مسئله اینه که این اصلا دقیق نیست.
لویاتان را من جاهای دور از آب هم ظاهر کردم و راماه هم سر یکی از باس ها، هنوز مبارزه شروع نشده بود که آومد. :|
از اونطرف خیلی وقتها که کلا تیمم رو هوا بوده و همه داون شده شده بودن، هیچ کدوم نیومدن. :|
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر