Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

vayne solidor

کاربر سایت
Jan 12, 2007
1,966
نام
حسین
چپر 13 مسخره و مزخرف ترین چیزی هست که تا الان تو عمرم بازی کردم! چقد بد بود واقعا. کلا از آلتیشیا به بعد بازی ترکید!:| این چیه ساختن؟ داستان هم که دیگه از این مبهم و مزخرف تر نمیشه!!

پ.ن: موقع مبارزه با جونورهای بزرگ، کسی میفهمه داره چیکار میکنه یا من فقط سر در نمیارم دارم چیکار میکنم؟
اخ اخ دوباره یادم انداختی اونشب که این چپترو رفتم تا صبح خوابم نبرد اصلا ربطی به jrpg نداشت کلا فاینال ۱۵ از نیمه دوم که بازی خطی میشه با یه اشغال تمام عیار طرفیم .کلا خوشبینی و طرفداری از یه بازی حدی داره بعضی دوستان اصلا حاضر نیستن بپذیرن که این بازی پر از ایراده یه سری هم که خوب جزو اولین فاینالاست که بازی میکنند ایرادی بهشون وارد نیست:D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
XV آشغال محضه! انقدر ایراد داره که از توضیح و تفسیر گذشته! تنها نکته مثبت XV نیمه اول بازی هست، اونم به این خاطر که ساختار بازی مثل FF های کلاسیکه و از روند XIII خیلی فاصله گرفته. تا اینجای کار میشه XV رو خوب تلقی کرد اما از وقتی از WM میری بیرون یهو همه چیز نابود میشه و XV تبدیل به یه بازی دست چندم و بی سر و ته میشه.

در مورد داستان، یعنی یکی از مهم ترین بخش های FF، کلا هیچی نگیم بهتره! یعنی داستان از این بدتر و آبکی تر نمیشه. کلیت داستان اصلا اون چیزی که فکر میکنید نیست. یعنی حجم داستان Kingsglaive به مراتب بیشتر و بهتر از خود بازی هست، تا این حد که باید گفت تو خود بازی اصلا هیچی وجود نداره! یه سری از شخصیت هارو که اصلا نمیبینی، باقی هم تو دو سه سکانس هستن بعد بهو میمیرن. فقط آردین هست که اونم میاد و میره. یعنی داستان XIII به مراتب از XV بهتره!! XV فاجعه نیست، سوپر فاجعه است! روایت داستان هم... اصلا چیزی به اسم روایت وجود نداره که بخوایم در موردش بحث کنیم. اتفاقات به احمقانه ترین شکل ممکن رخ میدن و شخصیت ها هم فقط یبار نشون داده میشن که تو سکانس بعدی ببینیم مردن! SE بیشعور کلا بیخیال CG شده بخوره تو سرش، حداقل نکردن چهارتا کات سین معمولی بسازن اتفاقات رو توضیح بدن! البته دلیلش مشخصه، چون بودجه بازی صرف گشت و گذارهای تاباتا و دری وری گفتن هاش شده!

شخصیت های XV بهترین قسمتش هستن اما باز در مقام مقایسه با باقی FF ها هیچی نیستن. شخصیت های فرعی هم که میشه گفت اصلا وجود ندارن. برای خودشون میان و میرن و کشته میشن! من تو عمرم داستان به این بی سر و تهی ندیده بودم. یه شخصیت خیلی مهم الان تو یه سکانس هست، سکانس بعدی بدون هیچ توضیحی مرده! یا لونا جزو فوق بیخود ترین شخصیت های بازی های تاریخه. فرقی نداره همشون. بخوام ایرادهارو بشمارم خودش یه مقاله طولانی میشه. فقط خلاصه وار باید گفت حتی بدیحی ترین شخصیت هایی که بعد از دیدن Kingsglaive فکر میکنی تو داستان نقش داشته باشن، حداقل تو دو تا سکانس ببینیشون وجود ندارن!

ضمن اینکه اون شخصیت منفی فوق خفن که میگفتن تو بازی هست و قراره فک همه رو بچسبونه به سقف دفیقا کیه؟

درباری لوکیشن ها هم باز XV دری وریه. WM خوبه، هرچند تنوع لوکیشن نداره، آلتیشیا هم طراحی هنری خوبی داره اما فقط باید توش راه بری. نکته عجیب و مسخره اینکه حتی اون بخش های مبارزه آلتیشیا که تو تریلر 2013 نشون دادن هم تو بازی نیست! یعنی کل این لوکیشن خلاصه شده تو راه رفتن، چهارتا دیالوگ و یه مبارزه بی سر و ته با لویاتنه. بعدشم که دیگه یه قطاره و در نهایت بخش اعظم گیم پلی نیمه دوم چپتر 13 هست که چیزی نگیم دربارش خیلی بهتره. یه راه رو تنگ و باریک رو صد بار کپی پیست کردن مرحله ساختن عوضیا! احمقانه تر اینکه بازی اینجا Survival Horror میشه! باید دست خالی از دست یه سری ربات بی شرف فرار کنی. این چیه آخه؟ بعد حالا خیلی جذاب این مرحله، هیم توش بزور میچرخونن ملت رو! برو کلید رو بیار، دوباره برو برق رو وصل کن، حالا درو باز کن، دوباره برگرد.... یعنی دقیقا عین RE های کلاسیک زمان PS1 که باید یه مسیر رو چندبار طی میکردی تا مثلا یه لوح رو بیاری بزاری در باز بشه بری تو!!

کامبت بازی در مقایسه با داستان خیلی خیلی بهتره اما دو نکته وجود داره، اول اینکه فن های FF محاله از این آشغال لذت ببرن و دوم اینکه حتی دهن اکشن بازها رو هم سرویس میکنه!

گفتم کامبت کلا خیلی Chaotic هست. و این مشکل تا زمانی که انقدر قوی بشی که به راحتی نمیری و راحت بکشی ادامه داره. در غیر این صورت بارها و بارها تو خرتوخری مبارزات میمیری. این قضیه زمانی قشنگ عین فرچه مسی رو اعصابتون کشیده میشه که مبجبور باشی تو جنگل مبارزه کنی! تو این موارد که کم هم نیست کلا دوربین داره شاخ و برگ نشون میده و شخصیت ها معلوم نیستن! دیزاینرها بیشعور با علم به اینکه دوربین اینقدر بده و تازه بعد کلی آپدیت شده این، باز یه سری مبارزات رو گذاشتن لای درخت ها! چون تو مبارزات معمولی کلا قیدش رو میزنی اما تو هانت ها مجبوری بجنگی که من خودم همه اونهایی که لای درخت ها بودن رو بیخیال شدم تا لولم خیلی بره بالا با یکی دو ضربه کارشون رو تموم کنم بره. وگرنه واقعا نمیشه مبارزه کرد و به راحتی میمیری.

سیستم سامون انقدر بد و ناکارآمد طراحی شده که عملا یا نمیتونی استفاده کنی یا یادت میره همچین چیزی هم وجود داره. سیستم مجیک هم کاملا نابود شده. و فکر نمیکنم هیچ کدوم از فن های FF بتونن با این مساله کنار بیان. سیستم قبلی کجا و این کجا! آیتم ها هم غیر از اونایی که برای درمان و HP کاربرد دارن بقیه سرکارین.

کلا ماحصل همه این ها و مشکل اصلی کامبت XV کم شدن عمق بازیه. تو تمام FF های قبلی برای مبارزه با دشمن ها فقط مهارت شرط نیست و باید استراتژی مناسب هم داشته باشی. یعنی اینکه بدونی نقطه ضعف هر انمی چیه، از چه آیتم هایی استفاده کنی، از چه جادوهایی استفاده کنی، حتی سلاح، که بتونی شکستش بدی و واقعا باید برای شکست دادن انمی ها قوی برنامه داشته باشی. اما XV برای ساده کردن بازی و اینکه همه خوششون بیاد و بتونن بازی کنن همه این سیستم هارو حذف کرده و استراتژی از گیم پلی XV به طور کامل حذف شده. باقی دیگه مهارت و بیکار بودن!!! یعنی بشینی انقدر لول آپ کنی که OP بشی و بتونی به راحتی همه رو بزنی بری جلو!

اما حتی Level Up کردن هم تو XV شکنجه محضه! اول اینکه رو Map خیلی نمیشه دشمن پیدا کرد که بزنی و بدرد exp گرفتن بخوره. یه سری محدود میاد و انم انقدر exp کمی میدن که به زحمت مبارزه نمی ارزه. در نتیجه بهترین راه برای Exp بدست آوردن انجام ماموریت ها و شکار کردنه که اونم باز خیلی مسخره و سرکاریه. یعنی باید از این ور نقشه بکوبی بری اونور قورباغه جمع کنی! یا نمیدونم برای فولانی برنج بخری، تله هارو خنثی کنی و ... و کلا کلاس ماموریت های جانبی XV تو سطح مهدکودک امیر تهمورثه. اما باز این مساله زمانی مسخره تر میشه که وقتی exp میگیری مستقیم level up نمیشی و حتما باید بری یه گوشه بتمرگی. بعد عوض اینکه با آیتم های مختلف قدرتت رو ببری بالا باید هی غذا بخوری، یا علف جمع کنی ایگنس آشپزی کنه برات! این چیه آخه؟ تاباتا چه مرگش بوده اینکارو کرده؟


در مجموع به نظر من XV ضعیف ترین FF شماره داری هست که تا الان ساخته شده. تو نیمه اول از XIII بهتره اما بعدا انقدر مزخرف میشه که XIII رو میزارید رو سرتون. کوروش گفت از X و XII بهتره اما به نظر من در مقابل اون دو تا یه شوخی بی مزه است. نمره منم بهش فقط بخاطر نیمه اول بازی و شخصیت هاش 5.5 تا 6 ـه.
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
یه چیزی هم یادم رفت، کلا XV یه فاز تقلیدی هم از VII برداشته که بیشتر شبیه دهن کجی میمونه. مثل اون گل های آبی و سکانس CG وسط بازی.... این وسط تاباتا خاطرات با ما اریس و گل هاش رو هم سعی داشته ریپ کنه. کلا تقلید های بی پایه و اساس از Advent Children داشتن.

بعد اون قسمت که باید با ماشین فرار کنی و کنترلش کامل دست خودمونه (آخر چپتر 12)، یعنی به جرات میگم تو VII اونجایی که کلود سوار موتوره و از شینرا فرار میکنی (آخرشم تیفا سقوط میکنه) همین الان به مراتب جذاب تر از این بود.

پ.ن: نسل قبل SM اون مبارزه رو با اطلس ساخت، این ژاپنی های درپیت نمیتونن یه نسل بعد یک دهم همچین مبارزه ای رو طراحی کنن؟ تو کنفرانس مایکرو وقتی گفتم مبارزه با تایتن فوق مزخرف بود و خود یارو سر در نمیاورد داره چیکار میکنه گفتید طرف بلد نبوده بازی کنه وگرنه خود مبارزه خدا بود. چی شد پس؟ یا مثلا مبارزه با لویاتن چی بود؟ مردن که تو کار نیست، خود لویاتن رو هم که بزور میشه دید، فقط باید خرکی دایره بزنی تا بمیره. باس فایت اپیک!!!!!!!!!!
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
با احترام به نظر بقیه ولی کمبت بازی بسیار هم عالیه. یه مقدار شاید دوربین بعضی اوقات مشکل ساز بشه ولی خود کمبت خیلی خوبه. مخصوصا عوض کردن سلاح وسط کمبو نتایج عالی داره. مثلا با Long sword کمبو رو شروع می کنی بعد با polearm یه سری کمبو Airborne میزنی در نهایت یه charge attack با great sword کمبو رو تموم می کنی. واقعا لذت بخشه. از انیمیشن ها گرفته تا وزن هر سلاح که خیلی خوب حس می شه. من RPG دیگه یادم نمیاد همچین کمبت سیستم روون ، فلشی و لذت بخشی داشته باشه.

ببین نکته همینه دیگه، من میگم کامبت بده بعد تو میای میگی نه خوبه، چرا؟ چون میشه کمبو زد و ضربات خیلی نمایشی و انصافا جذاب طراحی شدن. اما خوب کامبو نمایشی کجا، گیم پلی عمیق FF کجا. من DMC بازی نمیکنم که به صرف کمبو بگم به به!

بعد متاسافانه شما FF های قبلی رو بازی نکردید، وگرنه متوجه میشدید حتی این کمبوها هم هیچی نیستن! تو VII که برای PS1 امد کلود یه ضربه داشت به اسم Omnislash، برید اون رو ببینید متوجه بشید کمبو یعنی چی!! اصلا یاد سیستم Limit Breaks افتادم خراب شدم!:|
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,965
نام
محمد
چرا سیستم سامون ها اینجوریه؟ ~X(
اصلا معلوم نیست باید چی کار کنی که بیان.:|
یه بار کل گروه داون شدن نمیان، یه بار مبارزه شروع نشده میان.:| برای احضارشون هم که یه ساعت باید L2 را نگه داری.همین سر مبارزات اعصاب خورد کن میشه.میای سامون را احضار کنی ،دشمنا میزنن لهت می کنن.
بعد چرا همش راماه میاد؟ از هر ده باری که با کلی سامون می کنی، 7-8 بارش راماه میاد. یکی دو بار تایتان، لویاتان هم که صد سال یه بار میاد. شیوا هم که اصلا هیچی. :|
اگه تونستین شیوا را احضار کنید، بیاین بگین لطفا. هیچ جوره نمیاد :|
و یه سوال:مگه قرار نبود تو بازی 7 تا سامون غول پیکر و یه سری نمیچه سامون (مثل کاربونکل) باشه؟اما اینا که کلا 6 تان.:| 2 تاشون هم که در دسترس نیستن.اوناییم که هستن که که دوتاشون هم که ده قرن یه بار میان.:|

در مورد سیستم مبارزات هم که ماکان توضیح کامل را داد.امیدوارم تو بازی های بعدی اصلا از این سبک استفاده نکنند.:| برگردن همون نوبتی بسازن هم به مراتب بهتره.هم به ریشه های سری پایبنده.این اصلا عمق نداره.یا حداقل یه چیز مثل DMC بسازن.(مثلا بدن پلتینیوم گیمز سیستم مبارزات را براشون طراحی کنه)
R1 و دایره را بگیر و خلاص.:|
امیدوارم نومورا اگه میخواد گیمپلی ریمیک را هم زمان بسازه،اصلا اینطوری نباشه.چیه این اخه؟دو تا دکمه را میگری و خلاص.دوربین هم که کلا تو دار و درختاس.

نسل قبل SM اون مبارزه رو با اطلس ساخت
کرونوس دیگه؟:D
A Final Fantasy for Fans and First-Timers

این Fans احتمالا منظور فن های XIII بوده وگرنه عمده کسایی که با نسخه هایی مثل VII و X عمر گذروندن بعید بدونم این عنوان رو Final Fantasy بدونن
والا به خدا من فن 13 ام،اما اصلا خوشم نیومد از این.

پ.ن:
اون موقع که میگفتم بازی در نیومده(فراستی!:D )،بعد جبهه می گرفتید که و می گفتید داره از روی تخیلات و انتظارات خودش حرف می زنه،منظورم همینایی بود که الان خودتون هم دارید میگید.:-/:-<
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
کلا ماکان رفتی توی فاز هیت برداشتنا :D دیگه خوبیا و بدی‌های XV رو با هم سوزوندی رفت :D

بگذریم، منم بازی رو دیروز تموم کردم. بعد از ۶۴ ساعت و با لول ۶۴. پایان بازی خداییش خیلی حال داد و بدجوری ازش خوشم اومد. داستان مشخصه که خیلی پتانسیل دیگه داشته ولی خب بخاطر اینکه بازی رو بالاخره منتشر کنند مجبور شدن خیلی از بخشا رو حذف کنند و فقط در حد یه مکالمه دو خطی بین شخصیتا یا توضیحات مختصر توی لودینگ‌ها بزارنشون. بخاطر همین کلا از لحاظ داستانی خیلی چیزا با عقل جور در نمیاد یا بی معنی میشه. البته برعکس ماکان من از چپتر 13 خوشم اومد و به نظرم ایده‌اش جالب بود (هرچند شاید یکم زیادی طولانیش کرده بودن) ولی خب شاید این موضوع برمیگرده به اینکه خیلی وقته هوس یه RE عادی کردم :D

در کل سر موارد گیم‌پلی با ماکان موافق نیستم و به عنوان کسی که هم با گیم‌پلی‌های نوبتی حال میکنه (Cold Steel, FF XIII, Persona, Omega Quintetو...) و هم اکشن سرعتی و عادی (GoW, DMC, Bayo, NG و...) اتفاقا از گیم‌پلی XV خوشم اومد و به نظرم یه چیز جالب و نویی از آب در اومده. البته مطمئنا ایراداتی در مورد دوربین و شلوغی بیش از حد مبارزات بهش وارد هست ولی خب در کل چیز جالبیه.

نهایتا به نظرم شخصیتای اصلی عالی بودن، پایان خیلی خوب بود، گیم‌پلی هم شدیدا باهاش حال کردم. دنیای بازی هم به نظرم جالب در آورده بودنش و خود من ازش خوشم اومد. ولی خب بازی ایراداتی هم داشت از جمله یکپارچه و کامل نبودن داستان، ساید کوئست‌ها تکراری و کلا نبود شخصیتای های نسبتا مهم توی داستان.

در کل XV خوب بود ولی خب میتونست خیلی بهتر باشه.
 

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
ببین نکته همینه دیگه، من میگم کامبت بده بعد تو میای میگی نه خوبه، چرا؟ چون میشه کمبو زد و ضربات خیلی نمایشی و انصافا جذاب طراحی شدن. اما خوب کامبو نمایشی کجا، گیم پلی عمیق FF کجا. من DMC بازی نمیکنم که به صرف کمبو بگم به به!

بعد متاسافانه شما FF های قبلی رو بازی نکردید، وگرنه متوجه میشدید حتی این کمبوها هم هیچی نیستن! تو VII که برای PS1 امد کلود یه ضربه داشت به اسم Omnislash، برید اون رو ببینید متوجه بشید کمبو یعنی چی!! اصلا یاد سیستم Limit Breaks افتادم خراب شدم!:|

خب شما داری یه بازی turn based رو با real time مقایسه می کنی. خیلی خب عجیبه. اصلا کل ماهیت turn based ها بر اساس تاکتیک و نقشه کشیدن در نقطه مقابل real time بر اساس قدرت واکنش و تصمیم گیری انی . (100 در صد می دونی اینارو)
من شاید FF قبلا بازی نکرده باشم ولی WRPG نوبتی کم بازی نکردم (البته تفاوتشون کم هم نیست) ولی خب 100% نمیام اونارو با XV مقایسه کنم.

بازم میگم به نظر من در مقام مقایسه با RPG های ریل تایمی مثل اسکایریم یا ویچر 3 ، XV کمبت سیستم بهتری داری.

سوالمو یه جور دیگه مطرح کنم با توجه به اینکه از اول قرار بود بازی ریل تایم باشه شما انتظار داشتید شبیه کدوم بازی RPG باشه کمبت سیستم که از این بهتر باشه؟
و یه نکته مهم اینه که وقتی CG های ورسوس و بیایم جلوتر Kingsglaive رو نیگا می کنیم می بینیم چه قدر خوب کمبت مورد نظر رو تو بازی ترجمه کردن.
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
بازم میگم به نظر من در مقام مقایسه با RPG های ریل تایمی مثل اسکایریم یا ویچر 3 ، XV کمبت سیستم بهتری داری.

سوالمو یه جور دیگه مطرح کنم با توجه به اینکه از اول قرار بود بازی ریل تایم باشه شما انتظار داشتید شبیه کدوم بازی RPG باشه کمبت سیستم که از این بهتر باشه؟
و یه نکته مهم اینه که وقتی CG های ورسوس و بیایم جلوتر Kingsglaive رو نیگا می کنیم می بینیم چه قدر خوب کمبت مورد نظر رو تو بازی ترجمه کردن.
کاملا موافقم. به نظر خود من بعد از Dragon's Dogma (که اون کلا توی یه سطح دیگست) سیستم مبارزات XV یکی از بهترین‌هاییه که توی یه بازی نقش آفرینی دنیای باز تجربه‌اش کردم. ایراد و اشکال کم نداره که طبیعی هم هست چون اولین باره دارن همچین ایده‌ای پیاده می‌کنند ولی خب در کل خیلی خوب و جذابه.
 

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
کاملا موافقم. به نظر خود من بعد از Dragon's Dogma (که اون کلا توی یه سطح دیگست) سیستم مبارزات XV یکی از بهترین‌هاییه که توی یه بازی نقش آفرینی دنیای باز تجربه‌اش کردم. ایراد و اشکال کم نداره که طبیعی هم هست چون اولین باره دارن همچین ایده‌ای پیاده می‌کنند ولی خب در کل خیلی خوب و جذابه.

اتفاقا خواستم DD رو بگم چون اونم کمبت سیستمش خیلی عالیه (خیلی عجبیه از یه سری ایده های DD هیشکی اسکی نمی ره) ولی چون به نسبت بقیه یه مقدار niche تر گفتم وارد مقایسه نکنم.
 
  • Like
Reactions: Dante Never Cry

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
کلا ماکان رفتی توی فاز هیت برداشتنا :D دیگه خوبیا و بدی‌های XV رو با هم سوزوندی رفت :D

بگذریم، منم بازی رو دیروز تموم کردم. بعد از ۶۴ ساعت و با لول ۶۴. پایان بازی خداییش خیلی حال داد و بدجوری ازش خوشم اومد. داستان مشخصه که خیلی پتانسیل دیگه داشته ولی خب بخاطر اینکه بازی رو بالاخره منتشر کنند مجبور شدن خیلی از بخشا رو حذف کنند و فقط در حد یه مکالمه دو خطی بین شخصیتا یا توضیحات مختصر توی لودینگ‌ها بزارنشون. بخاطر همین کلا از لحاظ داستانی خیلی چیزا با عقل جور در نمیاد یا بی معنی میشه. البته برعکس ماکان من از چپتر 13 خوشم اومد و به نظرم ایده‌اش جالب بود (هرچند شاید یکم زیادی طولانیش کرده بودن) ولی خب شاید این موضوع برمیگرده به اینکه خیلی وقته هوس یه RE عادی کردم :D

در کل سر موارد گیم‌پلی با ماکان موافق نیستم و به عنوان کسی که هم با گیم‌پلی‌های نوبتی حال میکنه (Cold Steel, FF XIII, Persona, Omega Quintetو...) و هم اکشن سرعتی و عادی (GoW, DMC, Bayo, NG و...) اتفاقا از گیم‌پلی XV خوشم اومد و به نظرم یه چیز جالب و نویی از آب در اومده. البته مطمئنا ایراداتی در مورد دوربین و شلوغی بیش از حد مبارزات بهش وارد هست ولی خب در کل چیز جالبیه.

نهایتا به نظرم شخصیتای اصلی عالی بودن، پایان خیلی خوب بود، گیم‌پلی هم شدیدا باهاش حال کردم. دنیای بازی هم به نظرم جالب در آورده بودنش و خود من ازش خوشم اومد. ولی خب بازی ایراداتی هم داشت از جمله یکپارچه و کامل نبودن داستان، ساید کوئست‌ها تکراری و کلا نبود شخصیتای های نسبتا مهم توی داستان.

در کل XV خوب بود ولی خب میتونست خیلی بهتر باشه.

راستش دوست ندارم درباری سلیقه شخصیت بحث بکنم، و مسلما این نظر تو هست.

اما در مورد کامبت من تو همون پست هم گفتم بهترین قسمت بازی مبارزاتش هست و خیلی خیلی از داستان بهتره. این کامبت نبود که XV رو کسی نگاهشم نمیکرد. منتها کامبت هم بی ایراد نیست که چند موردش رو با مثال کامل توضیح دادم. و ایراد اصلی هم از بین رفتن عمق بازی و تبدیل شدن گیم پلی به یه باتن مشینگ محضه. و این نگاه سخت گیرانه من برای این هست که به درستی ناخودآگاه بازی رو با شماره های قبلی مقایسه میکنم. بالاخره این بازی شعارش اینه که برای فن ها ساخته شده، و من میگم غلط کرده اینطور نیست.

کامبت بازی جذابیت های خودش رو داره اما بدون رودربایستی باتن مشینگ خالصه و فاقد عمق. ضمن اینکه خیلی از بخش های جذاب و اصلی گیم پلی FF رو هم از بین برده. مثل همین سامون کردن و سیسان مجیک و آیتم. اما مشکلات به همینجا ختم نمیشه، چون اگه بیخیال بحث مقایسه بشیم و سعی کنیم کامبت رو به عنوان یه اکشن خالص و همه پسند تحلیل کنیم بازم بی ایراد نیست. مبارزه با دشمن های بزرگ غیر قابل دفاعه، دوربین غیر قابل دفاعه، خر تو خر شدن مبارزات غیر قابل دفاعه و ... بازی اگه قراره اکشن بشه حداقل باید درست اینکارو بکنه، نه اینکه در این زمینه هم پر ایراد باشه.


من اول فکر میکردم XV کلا یه شروع جدیده، و قراره نسل جدید FF ها باشه. برای همین از اول خودم رو آماده کرده بودم یه بازی جدید ببینم که اکشن شده و دیگه تو ذهنم هی نیام بگم اینجاش چرا مثل FF نیست و ... و قبلا هم چندبار گفتم، تصور این بود اگه این فرم جدید که ارایه میده عالی باشه به عنوان نسل جدید FF و آینده این سری قبولش میکنن همه. و الان مشکلم اینه XV در مقایسه با FF های خوب قبلی که چیزی جز فاجعه نیست، اما به عنوان یه بازی اکشن هم خوب در نیومده و گند زدن. دیگه اینکه بازی داستان نداره و انقدر کارشون افتضاح بوده که دارن زرت و زورت آپدیت میدن یه سری کات سین اضافه بشه ملت بفهمن چی به چیه یه جرم غیر قابل بخششه!
الان من از خودم سوال میپرسم، اینا که همه المان های اصلی FF رو ریپ کردن و رسیدن به یه باتن مشینگ سطحی، و مهم ترین بخش FF ها یعنی داستان رو هم به کل شخم زدن و یه افتضاح تمام عیار خلق کردن، اصلا چه دلیلی داشت FF بسازن؟ خوب میرفتن یه IP جدید رو استارت میزدن میگفتن آقا FF مرد چالش کردیم رفت، از این به بعد اینو دریابید!! ما هم حداقل انقدر حرص نمیخوردیم!!

علی واقع بین باش، تاباتا گند زد! تمام بخش های جذاب XV که خودتم بهش اشاره کردی اون چیزی هست که از Versus باقی موند (شخصیت های جذاب و خفن، بیس کامبت و وارپ سیستم و....، بیس داستان وایده کلیش، داشتن World Map و ...) و در باقی موارد به چیزی رحم کردن. شخم زدن رفته!! شک نکنید اگه این بازی روی بنیا ویران شده Versus ساخته نمیشد و این شخصیت ها، این کامبت و بیس داستانی که نومورا خلق کرده بود رو نداشت، نگاهشم نمیکردید.

اولین باره دارن همچین ایده‌ای پیاده می‌کنند

اولین باره دارن چیو پیاده میکنن؟
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
خب شما داری یه بازی turn based رو با real time مقایسه می کنی. خیلی خب عجیبه. اصلا کل ماهیت turn based ها بر اساس تاکتیک و نقشه کشیدن در نقطه مقابل real time بر اساس قدرت واکنش و تصمیم گیری انی . (100 در صد می دونی اینارو)
من شاید FF قبلا بازی نکرده باشم ولی WRPG نوبتی کم بازی نکردم (البته تفاوتشون کم هم نیست) ولی خب 100% نمیام اونارو با XV مقایسه کنم.

بازم میگم به نظر من در مقام مقایسه با RPG های ریل تایمی مثل اسکایریم یا ویچر 3 ، XV کمبت سیستم بهتری داری.

سوالمو یه جور دیگه مطرح کنم با توجه به اینکه از اول قرار بود بازی ریل تایم باشه شما انتظار داشتید شبیه کدوم بازی RPG باشه کمبت سیستم که از این بهتر باشه؟
و یه نکته مهم اینه که وقتی CG های ورسوس و بیایم جلوتر Kingsglaive رو نیگا می کنیم می بینیم چه قدر خوب کمبت مورد نظر رو تو بازی ترجمه کردن.

پست بالا هم کامل توضیح دادم، در کل کامبت بازی بهترین قسمت XV ـه، و منم نمیگم مثل داستان بول شت محضه، منتها ایرادات زیادی داره که بازم کامل توضیح دادم و اگه مخالفی میتونی بگی چرا. در مورد عمق هم اکشن شدن هیچ سنخیتی با کم عمق شدن کامبت نداره. مثلا Witcher 3 کامبتش کم عمقه؟ حالا اینکه تو میگی کامبت XV از ویچر و اسکایریم بهتره به شدت نظر شخصی هست و منم به شدت مخالفم!:D بحثی روش نیست.

یه مساله خیلی هم دیگه رو هم فراموش نکنید، وقتی ما داریم در مودر FF صحبت میکنیم بحث فقط گیم پلی نیست. FF اتفاقا از اون ابتدا بخاطر داستان و شخصیت پردازی های جالبش مشهور شد. FF ای که داستان نداره یعنی هیچی نیست. و اینکه با یه نگاه خوش بینانه گیم پلی XV نمره قبولی میگیره به معنی خوب بودن کل بازی نخواهد بود. درباری داستان که من دیگه هیچ حرفی ندارم، خود سازنده ها هم فهمیدن چه گندی زدن و فکر نمیکنم کسی هم سعی در دفاع داشته باشه. اما در مورد شخصیت پردازی هم به نظرم XV وضعیت اسفناکی داره.

شخصیت پردازی رو با خود شخصیت ها اشتباه نگیرید. شخصیت های اصلی XV استایل و ظاهر فوق جذابی دارن، روابطشون هم با هم جالبه. تضاد جالبی هم دارن. ناکتیس به تقلید از کلود و اسکوآل درون گرا و کم حرفه، گلادیو قوی و قلچماقه گروهه، ایگنس متشخص تر و پرومتو هم نمک گروه. من خودم از پرومتو خوشم امد، خصوصا اینکه بعد از مبارزات آهنگ Fight رو با دهن میزنه خیلی جالبه. اما این هیچ کدوم شخصیت پردازی نیستن و از دم characteristics هستن. در این 4 شخصیت چه تحولی صورت میگیره و از کجا به کجا میرسن؟ میشه یه توضیح ملموس که برداشت شخصی نباشه بدید؟ مثلا تو XIII همه شخصیت ها تو باقالیا بودن جز لایتنینگ و هوپ ک هشخصیت پردازی داشتن. مثلا هوپ از یه پسر بچه ضعیف و ترسو تبدیل میشد به یه آدم قوی و محکم و این رو بازی واقعا نشون میداد. اما اوج پرداخت تو XV اینه که ناکتیس یه سکانس (فقط یه سکانس!!!) میره تو خودش، گلادیو باهاش قهر میکنه، موقع غذا خوردن هم هیچ کس با هیچ کس حرف نمیزنه که تازه اتمسفر رو آهنگ میسازه وگرنه انیمیشن ها خشک و بی روحن، و بعد یهو گلادیو یه تیکه میاد، یه خط دیالوگ میاد که ناکتیس فولان شد قدرتش رفت بالا و تمام!! شما به این میگید شخصیت پردازی؟ یدور برید مثلا VI و VII و VIII رو بازی کنید، ببینید شخصیت ها از کجا میان، چی هستن، و به کجا میرسن تا متوجه عمق و شدت پرداخت شخصیت ها تو FF های قبلی بشید. مثلا همین کلود استرایف از یه پسر بچه ضعیف ریقو که دوست داره یه روزی سرباز بشه و به دلیل ضعف بدنی هم راش نمیدن تو شینرا تبدیل میشه به کسی که سفیروث رو شکست میده!

اما حالا باز شخصیت های اصلی و قابل بازی خوبن، باقی شخصیت ها که اصلا تو بازی نیستن که بخوایم بگیم شخصیت پردازی دارن یا نه! بین مراحل بزور یه سکانس ازشون نشون میدن و سکانس بعدی خلاص میمیرن! مثلا تو FFIII که برای میکرو امد یه دختره بود، جزو شخصیت های فرعی رده دوم، که تو بازی حامله میشد!! یعنی برای خودش کلی داستان داشت.... اما تو XV یه شخصیت خیلی مهم مثل لونا رسما نقش هویج رو داره! فقط سعی کردن با یه تقلید احمقانه شبیه اریس در بیارنش که گفتم بیشتر یه دهن کجیه.

من خوشحال میشم اگه کسی مخالف ای ننظرات هست، دقیق و مثل خودم با مثال توضیح بده چرا.
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
@Cloud Strife

ماکان کلا یه سری مسائلی که داری میگی خصوصا در مورد مبارزات بازی از پایه اشتباهه. اول از همه اینکه سیستم مبارزات کلا مشینگ نیست چون باید دکمه رو نگه‌داری و اگه بخوای با مشینگ بری جلو به هیچ جا نمیتونی برسی. بعدش اینکه جادو نه تنها توی بازی بی‌خود نیست بلکه خیلی هم قوی و کارآمده. نحوه جمع کردن Elementها توی بازی خیلی خوب نیست ولی خود جادو شدیدا به کار میاد.

علاوه بر اینا، اتفاقا مبارزات خیلی هم استراتژی پشتشونه. من همین الان ازت میخوام یه کاری انجام بدی برام تا این موضوع برات ثابت بشه. هر لولی که هستی، برو یه هانت قرمز رنگ هم لول خودت پیدا و سعی کن اون رو به صورت مشینگ، بدون استفاده از جادو و هیچ استراتژیی تموم کنی. ببین اصلا میتونی اینکار رو انجام بدی. مطمئنا جواب نه هست و دلیلش هم این نیست که مبارزات بازی جالب از آب در نیومده یا باید حتما OP باشی تا بتونی دشمنا رو بزنی. XV سیستم مبارزاتش یه چیز جدیده و طول میکشه تا بهش عادت کنی (و شاید اصلا برای بعضی از فنای قدیمی مثل تو هیچ وقت بهش عادت نکنند) ولی خب این به هیچ عنوان دلیل بر کم بودن عمق سیستم مبارزات نیست. اینکه هر دشمن به چه سلاح و عنصری حساسه، چطوری و چه موقع باید از جادو استفاده کنی، کی باید بری برای Link Strike، کی دفاع کنی و کی حملات رو جاخالی بدی، چه موقع و از کدوم Tech استفاده کنی و... همه اینا عناصر استراتژی زیادی به مبارزات اضافه می‌کنند که در زمان‌هایی که دوربین بازی قاطی نکرده و توی در و دیوار نیست یا ۷-۸ تا دشمن در آن واحد بهت حمله نمیکنند، باعث میشه مبارزات شدیدا لذت بخش و فکری باشن. خصوصا وقتایی که داری یه هانت خیلی قوی رو انجام میدی.

در مورد داستان و شخصیتای فرعی هم زیاد حرف نمیزنم چون با خیلی از حرفات موافقم ولی شخصیتای اصلی اتفاقا پردازش خوبی دارن. مشکل کار اینه که این پردازش توی محیط OW بازی پخش شده و خیلیاشون رو میشه از دست داد. مثلا من اتفاقی توی یکی از Motelهای یکی از ایستگاه‌های کوچیک خوابیدم و یهو یه مکالمه فوق‌العاده دوست داشتنی و احساسی رو بین Prompto و نوکت دیدم که نه تنها به پس زمینه شخصیت Prompto خیلی اضافه کرد بلکه رفتار فعلی و سرخوشانه اون رو هم توضیح داد. در کل از اینجور موارد توی بازی زیاد هست و باید خودت بگردی و پیداشون کنی. حداقل شخصیتای اصلی پردازش خوبی دارن ولی خب فقط پخش و پلاست.

اینکه تاباتا بازی رو خراب کرده و گند زده هم موافق نیستم. بهتره از این خواب و رویای Versus بیایم بیرون ماکان. بازی بعد از ۷ سال فقط ۲۵٪ـش ساخته شده بود. خیالت راحت اگر Tabata جای نومورا رو نمیگرفت حالا حالاها باید در انتظار Versus میموندی و نهایتا هم به احتمال خیلی زیادی بازی کنسل میشد و اصلا به چشم نمیدیدیمش. XV مطمئنا ایراد کم نداره ولی همین موضوع که تاباتا اومد و تونست ظرف سه سال این پروژه کابوس مانند رو جمع و یه چیز لذت بخش (و دست کم خوب) رو منتشر کرد به نظر من خودش قابل تقدیره.
 

mehdi88

کاربر سایت
Dec 31, 2011
434
من قشنگ گیج میشم با صحبت های شما :D 13 بازی کردم الان وسطای 13-2 هستم که بجز گرافیک تو باقی موارد خیلی بهتر از 13 هستش و در عجبم چرا متاش کمتره :-? بعد الان کامنتا در مورد 15 رو میخونم قشنگ میرم تو در و دیوار :D یکی میگه خوبه یکی میگه آشغاله یکی میگه اون وسطاس داستان کلیتش خوبه یکی میگه کلا داستان نداره و ... :D ولی دمتون گرم کامنتاتون کمک میکنه بیشتر با فضای فاینال فانتزیا آشنا بشم .
یه چیزیم بگم بی ربط به بحثاتون نیست اونم تب جهان بازه که چیز خوبیه اما نمیدونم کجا نوشته حتما گیم پلیش باید ساده و کم عمق باشه ویچر و اسکایریم اینجوری بودن خب چه ایرادی داره عینا گیم پلی 13-2 بزارن تو دنیای ویچر :D همش تقصیر این پول و طبع بزن بکش برو جلوی گیمرای جدیده خو لامصب من پیرمرد بخوام موقع مبارزه کلی فکر کنم و استراتژی بریزم باید کیو ببینم :D
تا اخر این هفته کلا سه گانه 13 تموم میکنم میرم کنسول رفقارو میگیرم میفتم به جون 15 ببینم چی به چیه مفتم هست نگرانی ندارم از بابت بد بودنش :D
 
  • Like
Reactions: Oakenshield

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
ضمنن برای اینکه کاملا مشخص بشه همه این گند زدن ها کار تاباتا هست برید تریلر معرفی XV تو کنفرانس سونی، زمانی که نومورا هنوز کارگردان بود رو نگاه کنید. اون وقن کامل متوجه میشید تاباتا چطور تو داستان و گیم پلی گند زده، و چقدر از بازی زدن!!!

خواهشن این عکس هارو نگاه کنید:

این سکانس ها کجا رفتن؟
چرا از بازی حذف شدن؟
4ovk_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195014.810.jpg


این بخش مهم داستان چی شد؟
mdc_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195019.498.jpg

sfe3_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195025.667.jpg


این سکانس و تیپ ناکتیس کو؟
1r3q_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195032.090.jpg


این بخش ها و این همه سکانس CG رو برای چی از بازی حذف کردن؟
ke1c_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195045.130.jpg

2gd_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195108.778.jpg

svt0_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195117.498.jpg


این امپراتور، شخصیت منفی با این اهمیت چرا باید حضورش تو بازی این شکلی باشه؟ چرا صحنه های مربوط به ایشون حذف شدن از دم؟
ttuq_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195130.026.jpg

omw5_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195135.379.jpg


این اخمخ کجا گور به گور شد؟
3pyx_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195228.307.jpg


استاد تاباتا لطف فرمودن یکی از شخصیت های اصلی بازی رو تبدیل کردن به سیاهی لشگر:
ggc4_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195402.474.jpg


اینا برای مبارزه با لویاتن تو آلتیشیا هست که اون موقع همه از اپیک بودن مبارزه فر خورده بودن. مقایسه کنید با کثافتی که تاباتا بعد از شیف دیلیت کردن دیزاین نومورا در نهایت تحویل داد.
rybw_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195151.891.jpg

w80_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195200.402.jpg

1ndl_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195202.450.jpg


یکی از بخش های مهم کامبت بازی همین ضربه ها بود. شمشیر رو میکوبید به سقف و با لگد میزد تو دهن ملت. کامل حذف شد.
etmp_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195218.090.jpg


بخشی از مبارزه با لویاتن مبارزه با سفینه های امپراتور بود که ناکتیس میتونست کامل ازشون بره بالا. بخش های پلتفرمر بازی کامل حذف شد. (کامل ازش میگرفت میرفت بالا رو سقفشون!)
k2bh_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195239.394.jpg

ehef_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195249.226.jpg

ixe8_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195332.658.jpg

yfs6_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195343.450.jpg


اینجا هم رو این مجسمه حرکت میکرد که یهو مجسمه داغون میشه میفته رو ساختمون بقلی.
sfto_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195346.418.jpg


مقایسه کنید با چیزی که تو بزای نهایی تحویل دادن!

اینا کوشن؟
q9od_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195257.554.jpg

6ho5_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195301.235.jpg

xg_1288ffxv_announcement_trailer_webready_fr.mp4_20161208_195303.946.jpg

فقط به همین تریلر نگاه کنید، متوجه میشید که تاباتا چه بلایی سر بازی آورد، یا بلواقع چطور ریپش کرد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر