Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

Ghasede_Del

کاربر سایت
Jul 7, 2008
585
نام
Amir Ali
دوستان یه راهنمایی میکنین که چجوری من هرکات تیم ورکینگ بزنم چجوری بلایند سایت بکنم؟ از پشت میزنم از پهلوم یزنم بلایند سایت نمیشه انگار شانسیه؟ حرکات ترکیبی هم گفته وقتی پهلوم هستن دوستام و زمانی که پری میکنیم اگر پیشم باشن ولی باز نمیزنه قروقاطی میشه یکی که حسابی وارد هست به ما بگه چه کنیم یا اگه ویدیویی چیزی هست بگه بریم ببینیم یاد بگیریم
 
  • Like
Reactions: SHANSER

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
دوستان یه راهنمایی میکنین که چجوری من هرکات تیم ورکینگ بزنم چجوری بلایند سایت بکنم؟ از پشت میزنم از پهلوم یزنم بلایند سایت نمیشه انگار شانسیه؟ حرکات ترکیبی هم گفته وقتی پهلوم هستن دوستام و زمانی که پری میکنیم اگر پیشم باشن ولی باز نمیزنه قروقاطی میشه یکی که حسابی وارد هست به ما بگه چه کنیم یا اگه ویدیویی چیزی هست بگه بریم ببینیم یاد بگیریم

Blind باید خیلی دقیق سمت جایی باشی که دشمن حساب کنه روش

و Parry هم خود بازی میگه هم Parry هم Blind Side بزنی هر 2 همیشه 100درصد Team Attack نمیشه و فقط احتمال انجامش میاد

برای بالا بردن احتمالش میتونی غذایی درست کنی که مثلا یکی از شخصیتا دوست داره بعد اون شخصیت تو طول زمانی که Food Buff داری احتمال اینکه باهات Team Attack بزنه زیاد میشه

برا من که Team Attack زیاد اتفاق میوفته
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
یه چیزی که خیلی تو مخه یه سری از جک و جونورها رو گذاشتن لای درخت ها، موقع مبارزه اصلا نمیفهمی داری چیکار میکنی. یعنی یکی از ماموریت ها (اونی که روبروی ایسگاهی که ددآی رو میزنی هست) انقد تو مخ بود بیخیالش شدم کلا بعدم اعصابم راحت شد دوباره برم. من همش بوته و درخت میومد جلوم نمیفهمیدم دارم چیکار میکنم.
 

Ghasede_Del

کاربر سایت
Jul 7, 2008
585
نام
Amir Ali
Blind باید خیلی دقیق سمت جایی باشی که دشمن حساب کنه روش

و Parry هم خود بازی میگه هم Parry هم Blind Side بزنی هر 2 همیشه 100درصد Team Attack نمیشه و فقط احتمال انجامش میاد

برای بالا بردن احتمالش میتونی غذایی درست کنی که مثلا یکی از شخصیتا دوست داره بعد اون شخصیت تو طول زمانی که Food Buff داری احتمال اینکه باهات Team Attack بزنه زیاد میشه

برا من که Team Attack زیاد اتفاق میوفته
ممنونم عزیزم
حالا صحبت جادم ها هم میکنی بر چه اساسی میشه ترکیب جدید از جادوها داشت و جادوی جدید در اورد یخ و اتیش و اکتیریسیته اصلین بعد اینها رو باید با چه ایتمهای ترکیب کرد که جادوی جدید در اورد؟ بعدش چجوری این جادوها لول اپ میشن مثلا تو فاینالهای قبلی میشد
fire - fira - firage
اگه اشتباه نکنم اینجا چجوریه این اتفاق میوفته؟ و به چه شکلی؟
 
  • Like
Reactions: Genesis

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
ممنونم عزیزم
حالا صحبت جادم ها هم میکنی بر چه اساسی میشه ترکیب جدید از جادوها داشت و جادوی جدید در اورد یخ و اتیش و اکتیریسیته اصلین بعد اینها رو باید با چه ایتمهای ترکیب کرد که جادوی جدید در اورد؟ بعدش چجوری این جادوها لول اپ میشن مثلا تو فاینالهای قبلی میشد
fire - fira - firage
اگه اشتباه نکنم اینجا چجوریه این اتفاق میوفته؟ و به چه شکلی؟

اون که معلومه تو قسمت کرفت کردن جادو شما میتونید یک یا 2 تا یا هر 3 جادو رو باهم ترکیب کنید و غیر اینا آیتم هایی که از بازی بدست آوردین هم میتونید قاطیشون کنید :D

روی هر آیتم برید پایین سمت راست میگه جادوی شما رو به چی تبدیل میکنه مثلا میگه از Fire تبدیلش میکنه به Fira و بعضیا مثلا Dualcast میکنه که یعنی 2 تا Fira باهم میزنه بعضیا تعداد دفعات استفاده رو بیشتر میکنه و بعضی آیتما همه اینارو باهم انجام میده

برای Firaga و Blizzaga و Thundaga هم شما باید از آیتم استفاده کنی ولی بعدش تعداد اون آیتم هارو بیشتر کنی که بستگی به آیتمی که قاطی میکنی داره یه سریا 6-7 تا باید بریزی توش تا برسی به اینا یه سریا نه تو دومی و سومی میرسی :D

من خودم یه Blizzaga خیلی خفن ساختم که Tricast بود و 6 بار میتونستم استفاده کنم :D بعد اینکه استفاده میکنی هم تا مدت طولانی کل محیط اون اطراف یخ بندون میشه :D
 

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
یه سوال از کسایی که بازی رو زیاد پیش رفتند.
من تو بقیه RPG ها سعی می کنم کلا از Merchant ها اسلحه نخرم و بیشتر اون حس Loot کردنو دوست دارم. الان لول 15 م و کلا 2 3 تا سلاح لوت کردم. چه جوریه؟ کلا کم سلاح دراپ می شه یا بعدا درست می شه؟ یا از پشت ون همون بخرم ؟ :D
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,500
نام
mohammad
یه سوال از کسایی که بازی رو زیاد پیش رفتند.
من تو بقیه RPG ها سعی می کنم کلا از Merchant ها اسلحه نخرم و بیشتر اون حس Loot کردنو دوست دارم. الان لول 15 م و کلا 2 3 تا سلاح لوت کردم. چه جوریه؟ کلا کم سلاح دراپ می شه یا بعدا درست می شه؟ یا از پشت ون همون بخرم ؟ :D
شما یک هفتس داری بازی می کنی... چطوری لولت 15 هست؟:D فقط 5 ساعت برای ماموریت اصلی ها وقت می زاشتی لولت بیشتر از الان بودا:D
 
  • Like
Reactions: hercule-poirot

blechh

کاربر سایت
Jul 25, 2013
3,584
نام
حسین
یه سوال از کسایی که بازی رو زیاد پیش رفتند.
من تو بقیه RPG ها سعی می کنم کلا از Merchant ها اسلحه نخرم و بیشتر اون حس Loot کردنو دوست دارم. الان لول 15 م و کلا 2 3 تا سلاح لوت کردم. چه جوریه؟ کلا کم سلاح دراپ می شه یا بعدا درست می شه؟ یا از پشت ون همون بخرم ؟ :D
داداش شما چندتا ساید کوئست (باوجود مسخره بودنشون:D )رو برو بالا 3500تا بهت xp میده در مورد اسلحه ها شما باید دانجن ها رو بری که پایان هر دانجن یک اسلحه خیلی خفن بهت میده ولی خب استفاده ازشون از سلامتیت کم میکنه ولی خیلی قوین البته با بالا رفتن لولت دیگه اون دمیجی که ازت میگیره برات اهمیت نداره:D
 

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
شما یک هفتس داری بازی می کنی... چطوری لولت 15 هست؟:D فقط 5 ساعت برای ماموریت اصلی ها وقت می زاشتی لولت بیشتر از الان بودا:D

:D
یه چند روز واس خرید پرو ، نتونستم بازی کنم. در کل هم آروم آروم بازی می کنم کلا. بازی به این خوشمزگی رو باید آروم آروم مزه کرد همیشه تازه بمونه . :D

داداش شما چندتا ساید کوئست (باوجود مسخره بودنشون:D )رو برو بالا 3500تا بهت xp میده در مورد اسلحه ها شما باید دانجن ها رو بری که پایان هر دانجن یک اسلحه خیلی خفن بهت میده ولی خب استفاده ازشون از سلامتیت کم میکنه ولی خیلی قوین البته با بالا رفتن لولت دیگه اون دمیجی که ازت میگیره برات اهمیت نداره:D

آره اونا رو می دونم ولی خب به بقیه که نمی تونی از اون سلاح ها بدی. فک کنم همون باید بخرم.
 
  • Like
Reactions: KingAmir

Ghasede_Del

کاربر سایت
Jul 7, 2008
585
نام
Amir Ali
اون که معلومه تو قسمت کرفت کردن جادو شما میتونید یک یا 2 تا یا هر 3 جادو رو باهم ترکیب کنید و غیر اینا آیتم هایی که از بازی بدست آوردین هم میتونید قاطیشون کنید :D

روی هر آیتم برید پایین سمت راست میگه جادوی شما رو به چی تبدیل میکنه مثلا میگه از Fire تبدیلش میکنه به Fira و بعضیا مثلا Dualcast میکنه که یعنی 2 تا Fira باهم میزنه بعضیا تعداد دفعات استفاده رو بیشتر میکنه و بعضی آیتما همه اینارو باهم انجام میده

برای Firaga و Blizzaga و Thundaga هم شما باید از آیتم استفاده کنی ولی بعدش تعداد اون آیتم هارو بیشتر کنی که بستگی به آیتمی که قاطی میکنی داره یه سریا 6-7 تا باید بریزی توش تا برسی به اینا یه سریا نه تو دومی و سومی میرسی :D

من خودم یه Blizzaga خیلی خفن ساختم که Tricast بود و 6 بار میتونستم استفاده کنم :D بعد اینکه استفاده میکنی هم تا مدت طولانی کل محیط اون اطراف یخ بندون میشه :D
ممنون از توضیحاتت
در مورد این فلاسکها که توش جادو.و رو قرار میدی الان من 2 تا دارم چجوری میتونم زیادش کنم که حد اقل 3 تا جادو اصلی رو بتونم داشته باشم الان فقط 2 تا میتونم بسازم
از کجا باید این فلاسکها رو بگیرم؟ شاپها رو نگاه کردم نداشتن
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,500
نام
mohammad
قرار نیست VII R بودجش اندازه XV باشه تا خفن باشه ها :D

به دلایل خیلی خیلی زیادی

اول از همه SE با تاخیر و عوض کردن از versus به XV خیلی کارش سخت شد و باید ملت رو هرطور که شده میکشوند سمت XV و اون طول دادن رو یه جوری جبران میکرد برا همین باید خیلییی رو تبلیغات و این چیزا کمک میکرد

بعد چون یه جور شرط بندی بود به خاطر عوض کردن سبک یه نسخه شماره دار باید ملت رو بازم میکشوند سمتش

کلی بودجه XV برا انیمه و اون فیلم رفت ولی VII نیازی نداره چون فیلما و انیمه هاش قبلا ساخته شدن (هرچند انیمش وسط کار موند ولی به هر حال)

XV خیلی منفور شده بود و باید تا میتونست خرج کنه تا یه چیز خوب ازش در بیاره تا فروشش رو تضمین کنه ولی VII هیییییچ نیازی نداره :D حتی کسایی که FF رو یه نسخشم بازی نکردن و اصلا نمیدونن چندتا شماره داره دیگه VII رو میشناسن و حتی مثلا تو دانشگاه میرم که با یه مشت آدم X طرفم و فقط GOW بازی کرده و دیگه هیچ بازیی نمیشناسه و بازیای ژاپنی رو عقب افتاده میدونه دیگه حداقل Cloud رو میشناسه :D

بعدشم الان VII همه چیز داستان و خیلی بخشایی از بازی مثل Side Quest ها و یه سری مکانیزما و بقیه چیزاش معلومه و زیاد وقت و پول براش خرج نمیشه :D

پس میتونه یه چیز خفن بشه :D

من که میخوام بازی به بهترین شکل ممکن ساخته بشه و به بهترین شکل ممکن و با لذت Cloud رو توی Honey Bee ببینیم :D
اینا رو گفتی درست... ولی توجه نکردی که بودجه یه بازی به دو بخش تقسیم میشه...
تبلیغات و ساخت... و هیچکدوم روی اون یکی تاثیر نمی زاره...
مثلا میگم...XIII هم بودجه ساختش هم تبلیغاتش از XIII:LR بیشتر بود... ما اگه به هزینه ساخت بازی اصلا دست نزنیم... ولی بیایم هزینه تبلیغات XIII براش کنیم ایا باز کیفیت بازی عوض میشد؟!!!!!!
خودمون رو گول نزنیم... هزینه ساخت ریمیک مثل کلی عناوین دیگه شرقی هستش که اگه باز 1 یا 2 میلیونم بفروشن سود اور خواهد بود... حالا شما با توجه به طرفدار های این شماره... و فروش حداقل 7 یا 8 میلیون هر نسخه حساب کنن... به کثیف بودن اسکوئر پی ببرید...:D
ــــــــــــــــ
من نمی دونم چرا ملت انقدر از تغییرات فراری هستن و مقاومت می کنند...(میگن مبادا به داستان دست بزنن... یا یکم موسیقی رو کم و زیاد کنند... یا اههههههه کاش گیمپلی همون بود... خیلی حیف شد... اسکوئر این دوستان رو می بینه... یه نیش خندی برای خودش می زنه...میگه باشه ما از خدامونه که هزینه نکنیم... اصلا گرافیکم به خاطر شما نسل 6 و 7 می کنیم که حال و هوای قدیمی داشته باشه... تا دوستان دور هم شاد باشند...:)))
ناله بعضی از دوستان نبود... یک ریبوت خفن با هزینه های زیاد رو شاهد بودیم...
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
اینا رو گفتی درست... ولی توجه نکردی که بودجه یه بازی به دو بخش تقسیم میشه...
تبلیغات و ساخت... و هیچکدوم روی اون یکی تاثیر نمی زاره...
مثلا میگم...XIII هم بودجه ساختش هم تبلیغاتش از XIII:LR بیشتر بود... ما اگه به هزینه ساخت بازی اصلا دست نزنیم... ولی بیایم هزینه تبلیغات XIII براش کنیم ایا باز کیفیت بازی عوض میشد؟!!!!!!
خودمون رو گول نزنیم... هزینه ساخت ریمیک مثل کلی عناوین دیگه شرقی هستش که اگه باز 1 یا 2 میلیونم بفروشن سود اور خواهد بود... حالا شما با توجه به طرفدار های این شماره... و فروش حداقل 7 یا 8 میلیون هر نسخه حساب کنن... به کثیف بودن اسکوئر پی ببرید...:D
ــــــــــــــــ
من نمی دونم چرا ملت انقدر از تغییرات فراری هستن و مقاومت می کنند...(میگن مبادا به داستان دست بزنن... یا یکم موسیقی رو کم و زیاد کنند... یا اههههههه کاش گیمپلی همون بود... خیلی حیف شد... اسکوئر این دوستان رو می بینه... یه نیش خندی برای خودش می زنه...میگه باشه ما از خدامونه که هزینه نکنیم... اصلا گرافیکم به خاطر شما نسل 6 و 7 می کنیم که حال و هوای قدیمی داشته باشه... تا دوستان دور هم شاد باشند...:)))
ناله بعضی از دوستان نبود... یک ریبوت خفن با هزینه های زیاد رو شاهد بودیم...

اتفاقا من کاملا خوشحال میشم از لحاظ بصری برگردن به نسل ۶-۷ ولی خط داستانی بازی برگرده به بالای پنجاه ساعت ...
 

mehdi88

کاربر سایت
Dec 31, 2011
434
خیلی وقت بود مشتاق بودم یه ناخونکی به سری فاینال فانتزی بزنم که این چند هفته اخیر فرصت شد و فاینال 13 و مشتقاتشو بازی کردم تجربه خوبی بود هرچند گیم پلی اوایل کمی برام عجیب بود و بعضا خسته کننده ولی خوب بود خصوصا خود فاینال 13 حالا سوالی که این وسط دارم اینکه بهترین بازی تو سری فاینال فانتزی کدوم شمارس و تو چه چیزایی بهتر از 13 یا شماره های دیگه بوده ؟
فاینال فانتزی 15 برای من که خوره نقش آفرینی هستم در چه سطحیه ؟
من عشق انیمه ام بازی واقعا لذت زیادی بهم داد با زبان ژاپنی هم رفتم دیگه بهتر :D
کامنتای دوستانو خوندم فنای سرسختی داره این سری باید مراقب باشم :D
 
  • Like
Reactions: Oakenshield

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,500
نام
mohammad
اتفاقا من کاملا خوشحال میشم از لحاظ بصری برگردن به نسل ۶-۷ ولی خط داستانی بازی برگرده به بالای پنجاه ساعت ...
همین XV کسی با لول خوب بره جلو... مطمئن باشید از مدت زمان داستانی پیشه XIII کم میاره... والا یک نفر با لول بی نهایت داغون که سر هر مبارزه چند بار نوکت رو شهید می کرد تو 18 ساعت بخش داستانی رو تموم کرده بود... خوده من به جرات می تونم بگم از چپتر 3 تا ته بازی رو راحت می تونم تو 6 ساعت برم...:D
متاسفانه وقتی گفتن بازی 40 یا 50 ساعت زمان نیاز داره برای اتمامش ملت گفتن اره قطعا پس 150 تا 200 ساعت هست تا ته بازی رو در بیاریم... ولی شما بازی کن می بینی که بعد 60 یا 70 ساعت که رو رفتی... و پلات هم شده و اون چندتا چیزی هم که مونده باشه... اونقدر مهم نیست... اصلا بعد یه ساعتی انگیزه ازتون گرفته میشه...
ولی خوب بحث سر دو یا سه نسخه از 7 هستش... ایا می تونه حداقل 350 تا 400 ساعت سرگرمی بیاره؟ من بعید می دونم...
من حتی حاضرم فاینال دیگه OW نباشه... ولی خط داستانیش بزرگ تر باشه...چون این چیزی که من می بینم لذتی نداره...
اگه یک ریبوت می زدن... و کلا خطی... ولی داستان کل سری رو شامل میشد من بیشتر می پسندیم... که اینطوری بیان یک نسخه رو تیکه تیکه کنند... از زمان هر نسخشم چیزی ندونیم که چقدر سرگرم میشیم... حداقل اینطوری مطمئن بودم که داستان کل VII یک جا جمع شده... و از طرف دیگه خیالمون راحت بود که زمانش خیلی بیشتر از XIII هست...
ــــــ
اینم اضافه کنم اینجا کسی خواهان گرافیک نیست... چون داشتن گرافیک خوب خودش یکی از امضا های اسکوئر هست... و ازش انتظار میره که اینکار رو انجام بده...
همونطور که از ND و بقیه میره...
 
  • Like
Reactions: KingAmir

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر