Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,963
نام
محمد
بر اساس یه پستت اون حرف رو نزدم و رفتارت توی 2 هفته گذشته حرف من رو کاملا ثابت میکنه :))

باش منم باور کردم :D

باشه اصلا ربط نداشت :D

صرفا تو ویکی خوندی این خبر رو چند وقت پیش اینجا گذاشته شد و گفتن دوبارش چه معنی میتونه داشته باشه اونم وقتی 24ی داری گیر میدی؟ . . . . آهان هیچی من باید باور کنم که ربطی نداره :D
گیر دادنم برای اینه که بازی نصف هایبش هم کیفیت نداره.
و بله هیچ ربطی نداره.
عین مهد کودک باید قسم قرآن بخورم حتما ؟لول.
می خوای باور کن.می خوای نکن.
قبل از انتشار هم موضوع گریم ریبر را می فهمیدم،می گذاشتم.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,030
نام
مازیار
یه خبر خوب :D

توی Holiday Pack DLC قراره NG+ بزارن و بتونیم Level cap رو خودمون انتخاب کنیم. خدارو شکر چون من به شخصه زیادی OP شدم :D البته این DLC چیزای دیگه هم اضافه میکنه (تو رو خدا Costume جدید بدین)


اواخر امسال هم میادش

و اینکه توی جشن روز انتشار بازی یه دمویی از بازی نشون دادن که مخصوص اون روز ساخته شده بود و آخرش Noctis با رئیس SE میجنگید :D گفتن اینو تو یه DLC میدن :D میتونید عقده های 10 سالتون رو خالی کنید روش :D (البته اونموقع رئیس SE یکی دیگه بود ولی به هر حال)



New Game Plus, level cap creation added to Final Fantasy XV's Holiday Pack DLC - Nova Crystallis

این تیکه اخری باب دل منه ... یه کم دلمون رو خالی کنیم .
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,175
نام
ماکان
من الان تقریبا 15 ساعت میشه که بازی کردم. البته کلا قید ماشین رو زدم و تا جای ممکن پیاده میرم اینور اونور، چون کلی مبارزه گیرم میاد و خیلی حال میده. خصوصا تو شبا، که البته چون خیلی سخته اصولا گنگ بنگ میشم و در نهایت فرار!:D

نظر کلی من درباری بازی تا به الان WoW هست! XV تا اینجای کار یه نکته مثبت خیلی بزرگ داشته و اونم اینه که هرچی که هست حداقل Final Fantasy یه نه یه بازی بی سر و ته که فقط اسم این بازی روشه! بلواقع به معنی واقعی کلمه ساختار بازی نسخه سه بعدی FF های کلاسیک هست، و در این زمینه جزییات رو به طرز عجیب و جالبی رعایت کردن که به من یه نفر خیلی حال میده. مثل اینکه میری تو مسافرخونه میخوابی بعد صفحه سیاه میشه میاد روز بعد! در کل من XV رو تا الان یه FF واقعی میبینم و خیلی خوشم امده ازش. حتی از روایتش هم انقدر که بد گفتین و انتظار داشتم بدم نیومده و این توضیحاتی که موقع لودینگ ها میان هم برام جالبه. مثل 4 مبارز شجاع فولان کردن و ... حس خوبی میده بهم.

حالا در مورد خود کامبت و ماموریت ها و ... من هنوز خیلی جلو نرفتم و نمیتونم نظر کاملی داشته باشم، فقط اینکه به نظرم کلا کامبت سیستم بازی با توجه به ماهیت بازی خوبه. ولی در کل ممکنه ضعف هایی وجود داشته باشه و از خیلی جهات ارضا کننده نباشه، مثلا ماموریت های جانبی بعضی هاشون واقعا ضایع هستن! مثل قورباغه بردن واسه اون زنه!! اما حداقل آدم میتونه بگه یه FF متوسطه، یا کم عمقه. تازه به فرض که خیلی سختگیرانه نظر بدی و ملاکت هم برای مقایسه مثلا Witcher‌باشه اما بازم میگم XV هرچی که هست حداقل FF ـه نه یه آشغال! حالا باز باید بازی کنم برم جلو ببینم چی به چیه، همین فرمون رو برن جلو که خیلی خوبه.

ضمن اینکه در مورد داستان، روایت XV، از حیث دادن اطلاعات به نظرم باز شبیه FF های کلاسیک کار شده. اونجا هم یه مدتی باید بازی کنی تا کم کم داستان جا بیفته و بفهمی چی به چیه، شخصیت ها بیان و ... و هرچند به نظرم میتونست از این بهتر باشه، و جای CG های معروف FF به شدت خالیه اما به اون بدی هم که فکر میکردم نیست. دانجن ها هم باز خیلی جالبن!

پ.ن: من عاشق ایریس شدم!:D فعلا تا اطلاع ثانوی گور بابای لونا!:D
پ.پ.ن: من هنوز نمیتونم شبا خیلی ول بچرخم باید عین بچه های خوب زود بخوابم!:D
 

bahramffx

دو حلقه
کاربر سایت
Nov 11, 2006
540
نام
bahram
من الان تقریبا 15 ساعت میشه که بازی کردم. البته کلا قید ماشین رو زدم و تا جای ممکن پیاده میرم اینور اونور، چون کلی مبارزه گیرم میاد و خیلی حال میده. خصوصا تو شبا، که البته چون خیلی سخته اصولا گنگ بنگ میشم و در نهایت فرار!:D

نظر کلی من درباری بازی تا به الان WoW هست! XV تا اینجای کار یه نکته مثبت خیلی بزرگ داشته و اونم اینه که هرچی که هست حداقل Final Fantasy یه نه یه بازی بی سر و ته که فقط اسم این بازی روشه! بلواقع به معنی واقعی کلمه ساختار بازی نسخه سه بعدی FF های کلاسیک هست، و در این زمینه جزییات رو به طرز عجیب و جالبی رعایت کردن که به من یه نفر خیلی حال میده. مثل اینکه میری تو مسافرخونه میخوابی بعد صفحه سیاه میشه میاد روز بعد! در کل من XV رو تا الان یه FF واقعی میبینم و خیلی خوشم امده ازش. حتی از روایتش هم انقدر که بد گفتین و انتظار داشتم بدم نیومده و این توضیحاتی که موقع لودینگ ها میان هم برام جالبه. مثل 4 مبارز شجاع فولان کردن و ... حس خوبی میده بهم.

حالا در مورد خود کامبت و ماموریت ها و ... من هنوز خیلی جلو نرفتم و نمیتونم نظر کاملی داشته باشم، فقط اینکه به نظرم کلا کامبت سیستم بازی با توجه به ماهیت بازی خوبه. ولی در کل ممکنه ضعف هایی وجود داشته باشه و از خیلی جهات ارضا کننده نباشه، مثلا ماموریت های جانبی بعضی هاشون واقعا ضایع هستن! مثل قورباغه بردن واسه اون زنه!! اما حداقل آدم میتونه بگه یه FF متوسطه، یا کم عمقه. تازه به فرض که خیلی سختگیرانه نظر بدی و ملاکت هم برای مقایسه مثلا Witcher‌باشه اما بازم میگم XV هرچی که هست حداقل FF ـه نه یه آشغال! حالا باز باید بازی کنم برم جلو ببینم چی به چیه، همین فرمون رو برن جلو که خیلی خوبه.

ضمن اینکه در مورد داستان، روایت XV، از حیث دادن اطلاعات به نظرم باز شبیه FF های کلاسیک کار شده. اونجا هم یه مدتی باید بازی کنی تا کم کم داستان جا بیفته و بفهمی چی به چیه، شخصیت ها بیان و ... و هرچند به نظرم میتونست از این بهتر باشه، و جای CG های معروف FF به شدت خالیه اما به اون بدی هم که فکر میکردم نیست. دانجن ها هم باز خیلی جالبن!

پ.ن: من عاشق ایریس شدم!:D فعلا تا اطلاع ثانوی گور بابای لونا!:D
پ.پ.ن: من هنوز نمیتونم شبا خیلی ول بچرخم باید عین بچه های خوب زود بخوابم!:D
دقیقا نظر منه تازه به این ها موزیک های شاهکار رو هم اضافه کن که صدای بازی رو طوری تنظیم کردم تا بتونم به وضوح بشنوم >:D<
 
  • Like
Reactions: Oakenshield

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
خب من یه مقدار رو پرو بازی کردم. حالت high بازی یه مقدار رزلوشنش بوست می شه و بیشترین تغییر رو می شه تو draw distance پوشش گیاهی دید. ولی همونطور که DF گفته این حالت مشکل frame pacing داره و بازی روون نیست. حالت Lite از حالت Base به نظر رزلوشن بهتری داره و فریم ریت و پیسینگ، هر دو بسیار روون و خوبن. در کل حالت High رو با توجه وضع موجود رو نپسندیدم. یعنی تغییرات در حدی نیست که بشه تفاوت در پیسینگ رو چشم پوشی کرد.
در مقایسه ROTR ، shadow of Mordor و Deus Ex همشون تغییرات تو IQـشون به شدت واضح و عالین. البته ساپورت کامل از پرو قراره با آپدیت اضافه شه ببنیم می تونن مثل اون بازی ها افزایش کیفیت بصری بهتری داشته باشن.
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
آقا نقشه فست تراول نداره؟ باید حتما با ماشین اینور اونور بری؟ سرویس میشه که آدم!
داره. ولی فقط به جاهایی که رفتی. واسه بعضی ماموریت ها هم میده خودش فست تراول رو.تو quest list علامت فلش فوروارد میاد. بزنی خودش میره. فک کنم 10 تا هم کم میکنه
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife

KingAmir

کاربر سایت
Apr 19, 2016
402
آقا نقشه فست تراول نداره؟ باید حتما با ماشین اینور اونور بری؟ سرویس میشه که آدم!
داره... باید تو قسمت پارکنیگا برید و از اونجا به هر پارکینگی که پیدا شده میتونید فست تراول کنید
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,175
نام
ماکان
نداره. :|
فقط میشه برگشت به کمپ ها. :|

نه داره!:D

منتها یه وقت هایی نمیاد!:D من از میخواستم از دانجن کنار آبشار برگردم پیش سید 9 دیقه تو راه بودم!:| فست تراول هم نبود واقعا سرویس شدم!
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
نه داره!:D

منتها یه وقت هایی نمیاد!:D من از میخواستم از دانجن کنار آبشار برگردم پیش سید 9 دیقه تو راه بودم!:| فست تراول هم نبود واقعا سرویس شدم!

بعضی Quest ها نمیدونم چرا Fast Travel نداره ولی راحت میتونی بخش Automatic گزینه Map Point رو انتخاب کنی حالا رو هر منطقه و پارکینگ و Dungeon و این مغازه های بین راهی خواستی کلیک کنی و 10 گیل بدی و بری
 

Genesis

کاربر سایت
Dec 20, 2007
708
این دو تراک عشق منن. عالین:x:
25. NOX AETERNA (E3 2013 Trailer) - Bonus Track
29. APOCALYPSIS NOCTIS (Uncovered Trailer) - Bonus Track
............................................
بنظرم در ادامه بلندپروازی نامورا و بعدش دست و پا زدن تاباتا برای op کردن بازی و مشکلات فراوان موتور لیمونوس باعث شدن در داستان تغییراتی داشته باشیم. تاباتا سریع جمع جورش کرده و دیگه اون خفن تریلر E3 2013 رو شاهد نبودیم. البته الان موتور بازی خیلی خوب شده. بخاطر همین امیدوارم:
با این فروش بالا FFXV رو ادامه بدن.:D
اگر ناموارا نیم نگاهی به این بازی داشته باشه نوع OP بازی FFXV میتونه درسی خوبی برای FFVIIR باشه.
در مورد FFVIIR خیلی عالی میشه با موتور UE4 و اون گرافیکی که دیدیم نامورا کل MIDGAR CITY رو بصورت OP در پارت اول درآورده باشه و قسمت های بعدی بره برای جاهی دیگه...:D
در کل خیلی خوشبینم به پیشرفت این بازی بخاطر موتور UE4 و بنظرم پارت اول FFVIIR رو آخر سال دیگه می ببینیم.:D
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,963
نام
محمد
من به شخصه امیدوارم 15 ادامه نداشته باشه.:D
نه به خاطر کیفیتش.به خاطر اینکه ده ساله باهاش اشناییم.یعنی از ده سال پیش می دونستیم که حدودا با چی قراره رو به رو بشیم.البته ده سال ایندمون هم با ریمیک تضمین شد.:/امیدوارم برن سراغ ۱۶ و بدن ایتو بسازه.:D
البته پایان ۱۵ هم جوری بود که نیاز به ادامه نداره واقعا(۱۳ هم نداشت:|).یه سری سوالات ایجاد شد تو کل بازی که می تونند تو dlc حلشون کنن.مثل اگه بشه تو نقش:
آردین بازی کرد و پی برد که واقعا چه اتفاقی براش افتاده ،خیلی عالی میشه.8->
یا مثلا تو دنیای بعد از پایان بازی چه اتفاقی می افته.
جدا از اون اگه ادامه بدن احتمالا از دارایی های بازی اصلی استفاده می کنند (مثل 13) که کیفیت کار را میاره پایین.
بگذریم.:D

یه نکته که انگار تو بازی نیست ولی تو راهنمای رسمی بازی هست:
پرومپتو فرزند verstael هست.:|
خب یه سری لیک بود که از بازی اومده بودا:D که داستان و اینا را می گفت.دوباره یه نگاه به یکیشون انداختم و میذارم.:D
اطلاعات جالبی داره.به طور کلی سر ساخت ۱۵ هم مشکلات ساخت ۱۳ را داشتن. و تو چند ماه اخر بازی را فیکس کردن.(این با اون دو تا لیکی که می گفت اینسایدر اسکوپر هست و اطلاعات داستان ۱۵ و ورسوس را داد فرق داره.اون پیدا کردنش سخته یکم.چون ۴ chan پست ها را هر چند وقت یکبار پاک می کنه)
این وسط من تو کف اینم که چطور داستان بازی ،۶ ماه قبل از عرضه کاملا لیک شد.:/
قسمت هایی که اسپویلر داره،تگ می ذارم:
"is pic related still in the game
and are any of the outfits from Versus XIII in the game?"
-> pic http://i.imgur.com/809NrhX.jpg
He's not. If he is, it's literally some unrecognizable unamed side role.
Also I can't promise they're in the game because the costumes are kind of the last thing on the devs mind right now, but it is up for consideration


" What recent changes have they made?"
Nothing they've changed recently would be interesting. They've got a lot of Luna/Noctis flashbacks they made to be thrown around in the last act of the game and they don't know what to do with them really


"Can you explore Lucis and the other cities? how big are the cities"
You only go into Lucis for the final boss fight, so don't get excited about it. The other cities are JRPG town sized, nothing special. Most of the map is empty land.

Give a basic plot outline. The script may not be finalised but you must have some idea.
There's a full script as of nov, its just changing because it's a mess.
opens 10 years in the future fighting ifrit
>real game starts, being sent off for wedding
>on the way hear city got invaded
>set out to collect weapons of dead kings to be powerful and take back crystal
>also have to catch up to luna who's waking up summons
>when you get to luna red haired guy kills her
>everybody is sad for a while
>red hair guy reveals he's 2000 years old
>Noctis has to sleep for 10 years to gather magic into kings ring to fight him
>Noctis gets out and the group fights him in main city
>Ifrit first, then normal red head, then monster version of him
>Noctis wins
that's it.


"So whats the design like for 10 years older Noctis?"
it's not modeled yet, when you play it now it's just young him. I haven't seen concept art but ghost Regis notes that he looks older, so he probably has new defining features.

1.Why did they change Regis' design
2.Why did Nomura leave FFXV
3.How long is the game (playtime) and is the map really as big as they say?
"
1.Because they had to rewrite a lot of story to cut it down from a trilogy to one game and the dad character got changed a lot. Also to make him look more like the Kingsglave design
2.Because of said Nomura trilogy hopes, and because Square would rather have him on KH3 and FF7 remake. With Nomura it would have been good, but would have taken way more time just to get part 1 out, like an extra 2 years
3.~40 hours right now, but they're trying to bump it to about 50 by strongly encouraging more fetch quests. The map isn't done in a playable form, it's segmented levels right now, some of which work and some don't


Any dlc they are preparing?
Any info you have on kh3 and ff7r? release date or something?"
Yeah, its coming, but they don't know what yet except one about Gladio since there's almost nothing about him in game. They're more worried about main game now.
No news on those, not a lot of communication about them going on


Tabata was already changing it and the characters/story while it was being made to show at e3
But Nomura was still the director back then, Tabata said he became the director in December of 2013."
that's not how things like that work. You don't just jarringly shift production like that, its gradual. Nomura did direct the trailer they showed at e3 in 2013(در واقع زمان e3 2013 هم بازی در حال تغییر بوده و نومورا نقشی نداشته تو بازی.)

Stella was replaced with Luna and Regis is still in the game, his design changing means nothing towards his role. "
You're treating Luna and Stella like they're comparable. They aren't. As I've said before, a lot of the shift from V13 to 15 was about maintaining an image to keep fans and hype from V13 going, so they needed a blonde chick to replace Stella, and that's Luna. Luna isn't a slightly rewritten Stella, its a completely different character. The point is, things have significantly changed in the game since then. And they're still changing now, 4 months before release

How could the game be so unfinished, yet still being worked on, a few months from release? "
It's not normal. The lock for english voice recording is supposed to be in 3 weeks, but they keep re-writing lines. Everybody is nervous as **** about Sept30 release. Expect big day 1 patch

They already confirmed in December last year that the game is playable from start to finish and all the content was done, and all that all they have left is polishing and debugging."
It was finished and you could play it start to finish on the high end PCs they made it on, but the PS4 port is a mess, and they started design and re-writes after the normal wrap because it's going over like s*** with people, like pick up shots to fix a movie.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر