Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار
http://s9.picofile.com/file/8276432642/12430050_838738432891468_4674951_n.mp4.html

این فایل به شدت احساس بر انگیز و نوستالژیک از تم اصلی فاینال فانتزی رو براتون اپ کردم میزارم چند ساعت قبل از عرضه بازی حالش رو ببرید .

اگه خیلی فن سری یا احساساتی هستید دستمال کاغذی یادتون نره ... قسمت یونا ش که اشک منو در اورد
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
اول از همه ماکان و مازیار برید Seppuku کنید :D من فقط در این حالت میتونم شما رو مورد بخشش قرار بدم :D

یعنی همین مونده بود ادمی مثل شما بیاد به من تیکه بندازه. خیلی تو تاپیک تحمل کردم شاید رفتارتون رو درست کنید متاسفانه نتیجه برعکس داد.
شما با بازی حال کردی اختیارش با خودته ولی حق نداری بیای تیکه بندازی دوباره تاکید میکنم نمیتونی و حق نداری بیای تیکه بندازی به کسی که مشکلی در بازی دیده یا خوشش نیومده ( که کم هم نیستن). دیگه این اخطار اخره تا الان هم خیلی صبر کردم.

کسانی هم که فکر میکنن ماموریتهایی مثل برو 5 تا غورباقه برام بیار یا برو فلان موجود رو 20 بار بکش خبرشو برام بیار یا ماشینم خراب شده برو با صاحب کافه حرف بزن و بیا پیش من تا ماشینم درست بشه محتوا هستن مبارکشون میتونن برن از بازی لذت ببرن. بالاخره سلیقه ها متفاوته یه عده هم به این چیزا علاقه دارن. من که علاقه ای به اینها ندارم و بعد از نصفه بازی برام تبدیل به عذاب شده.

وقتی یه چیزایی رو شما تو بازی پیدا نمیکنی یا کامل یاد نمیگیری مشکل بازی نیست

بعدشم اگه شما واقعا فقط اون ماموریت هارو پیدا کردی بهتره بازی رو با دقت بیشتر انجام بدی

منم نگفتم ماموریتای جانبی بازی معرکست یا خیلی خوبه ولی بدون شک چیزایی داره که سرگرم کنه و حرفای شما رو نشون بده که اشتباهه

نمیدونم پیدا کردن تیکه های Treasure Map و فهمیدن اینکه چه چیزی پنهان شده هیجان انگیز نیست؟ پیدا کردن Ultima Weapon ها هیجان انگیز نیست؟ گرفتن 13 تا Royal Arm هیجان انگیز نیست؟ رفتن همه Dungeon ها چی؟ یا فهمیدن چجوری باز شدن اون Dungeon های مخفی و خاص؟ که هنوز تو نت ندیدم کسی بتونه اونارو باز کنه

مبارزه با دشمنای خیلی خاص و قوی و یونیک که تو دنیای بازی پخش شدن چی؟

حمله به Flying Fortress های دشمنا چی؟ همونایی که داری واسه خودت راه میری یهویی یه هواپیما خیلی بزرگ میاد یه جا میشینه و تبدیل به یه پایگاه نظامی میشه و بازی بهت ماموریت میده که بری بزنیشون و خیلی هم چالش بر انگیزه و آیتم های خوبی هم میده

یعنی اینایی که گفتم هیچه؟ عجب
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,593
نام
mohammad
جا داره یه خداحافظی کنیم با مبارزات نوبتی نسخه های شماره دار...:D
البته این خیلی وقته خداحافظی کرده... ولی با این نقد ها... دیگه رسمی شد:D
ــــــــــــــــــــــــــ
مسیر نسخه بعدی هم مشخص شد...
هاشیموتو زر زده که به کارگردان مربوطه:D فاینال رو تیم می سازه:D و نظر تیم هم...:D
نسخه بعد باید سناریوش رو یا نوجیما یا اگه شد نومورا بنویسه...
و کات سین های جذاب نومورایی:D
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,537
نام
کورش
اول از همه ماکان و مازیار برید Seppuku کنید :D من فقط در این حالت میتونم شما رو مورد بخشش قرار بدم :D



وقتی یه چیزایی رو شما تو بازی پیدا نمیکنی یا کامل یاد نمیگیری مشکل بازی نیست

بعدشم اگه شما واقعا فقط اون ماموریت هارو پیدا کردی بهتره بازی رو با دقت بیشتر انجام بدی

منم نگفتم ماموریتای جانبی بازی معرکست یا خیلی خوبه ولی بدون شک چیزایی داره که سرگرم کنه و حرفای شما رو نشون بده که اشتباهه

نمیدونم پیدا کردن تیکه های Treasure Map و فهمیدن اینکه چه چیزی پنهان شده هیجان انگیز نیست؟ پیدا کردن Ultima Weapon ها هیجان انگیز نیست؟ گرفتن 13 تا Royal Arm هیجان انگیز نیست؟ رفتن همه Dungeon ها چی؟ یا فهمیدن چجوری باز شدن اون Dungeon های مخفی و خاص؟ که هنوز تو نت ندیدم کسی بتونه اونارو باز کنه

مبارزه با دشمنای خیلی خاص و قوی و یونیک که تو دنیای بازی پخش شدن چی؟

حمله به Flying Fortress های دشمنا چی؟ همونایی که داری واسه خودت راه میری یهویی یه هواپیما خیلی بزرگ میاد یه جا میشینه و تبدیل به یه پایگاه نظامی میشه و بازی بهت ماموریت میده که بری بزنیشون و خیلی هم چالش بر انگیزه و آیتم های خوبی هم میده

یعنی اینایی که گفتم هیچه؟ عجب

شما علم غیب داری که وقتی من گفتم نظر نهاییم رو هنوز ندادم ( چون بازی رو هنوز تموم نکردم) فهمیدی که نظر نهاییم(مثلا مربوط به دانجن های مخفی) چیه؟
من کلا بعد از اومدن بازی 2 پست دادم یکی اوائل بازی که خیلی خوشم اومد یکی هم اواخر بازی که واقعا از بازی ناامید شدم ولی تو هردو پست نوشتم که نظر نهایی بعد از تموم کردن گیم میدم که هم داستان رو کامل بدونم و هم متوجه بشم چی مونده و چی نمونده و بازی کلا مشکلاتش چیه.
تو همون پست قبلی هم گفتم مشکل چیه. مشکل این نیست که شما از بازی خوشت اومده و اصلا میتونه بهترین بازی عمرت باشه اینها همه فقط و فقط به خود شما مربوطه. مشکل اینجاست که نظر بقیه حتما باید منطبق بر نظر شما بشه و گرنه از تیکه و کنایه های شما کسی در امان نمیمونه. وگرنه شما اصلا تا فردا صبح بیا بگو چقدر حال داد گرفتن 13 تا اسلحه یا چقدر دانجن های خوبی داره( که خودم هم اینو گفتم) اگه کسی اعتراضی داشت حق با شماست. ولی اینکه یکی بیاد نظر بقیه رو مسخره کنه چون از غورباقه گیری و ولگردی در نقشه ای که خیلی از جاهاش فقط بک گرانده و نمیشه رفت و کلا از یه بازی در مورد اشپزی و عکاسی و ماهیگری که چند باری هم درگیری داره خوشش نیومده گیر بدی و تیکه بندازی اینش قابل تحمل نیست.
نه شما مالک این فرانچایز هستی نه من نه کس دیگه ای تو این تاپیک. همه حق دارن نظر خودشون رو بدن ( مخصوصا کسانی که بشدت منتظر این بازی بودن) و کسی حق تیکه انداختن به نظر دیگران رو نداره.
 

J. Constantine

کاربر سایت
May 19, 2012
2,434
نام
علی
توقع نداشتم بازی خوب شه!:D ولی شد و دمش گرم!:D اینجا بنده جا داره محکم معذرت خواهی کنم به دلیل ناباوریه خودم به بازی!!!:D علکی مثلا من آدم روشنفکر و انتقاد پذیریم!:D لول دوست داشتم با کله میرف تو دیفال که دست کم مبارزات نوبتی امیدی به بودنشون باشه که با این نمرات کیس گودبای فور گود شد رف!:|
 
  • Like
Reactions: vaan 2

hercule-poirot

RPG Guru
کاربر فعال
Aug 1, 2007
1,203
به نظر من این قدر کمبت سیستم بازی عالیه و ارضا کنندست که حتی fetch quest های بازی هم خسته کننده نباشن.


=============================

حالا زیاد مربوط به تاپیک نیست ولی بالاخره هر RPG مشکلات خودشو داره. همین ویچر 3 با وجود داستان فوق العادش و کوئست دیزاین ماوراییش از یه کمبت سیستم بالانس نشده و بسیار معمولی رنج می بره همچنین Loot system بازی مشکل داره. یا اسکایریم که برای Role playing فوق العادس و به شدت سندباکسه کمبت سیستمش خسته کنندس ، کلی باگ و کلی هم Fetch quest داره. یا DAI که داستانش خوب و حماسیه و کمبتش (حداقل برای من) تاکتیکی و حساب شدس، تقریبا اکثر side quest هاش بد طراحی شدن و inquisitor با اون ابهتش در حد پستچی پایین میاد.
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
جا داره یه خداحافظی کنیم با مبارزات نوبتی نسخه های شماره دار...:D
البته این خیلی وقته خداحافظی کرده... ولی با این نقد ها... دیگه رسمی شد:D
ــــــــــــــــــــــــــ
مسیر نسخه بعدی هم مشخص شد...
هاشیموتو زر زده که به کارگردان مربوطه:D فاینال رو تیم می سازه:D و نظر تیم هم...:D
نسخه بعد باید سناریوش رو یا نوجیما یا اگه شد نومورا بنویسه...
و کات سین های جذاب نومورایی:D

فکر نکنما :D

اگه اشتباه میکنم بگین ولی فکر کنم سبک اکشن رو الان فقط تاباتا و نومورا میتونن از FF درست و حسابی در بیارن اگه این 2 تا کارگردان نباشن چی؟ :D

تاباتا که الان میره سراغ Type-next نومورا هم خدا بخواد گند نزنه رو 2 تا پروژه سوپر خفن داره کار میکنه اصلا وقت برا چیز دیگه ای نباید داشته باشه
 

Witch of Ashes

"Traveler Witch"
کاربر سایت
Jun 10, 2014
803
نام
فرزاد
جا داره یه خداحافظی کنیم با مبارزات نوبتی نسخه های شماره دار...:D
البته این خیلی وقته خداحافظی کرده... ولی با این نقد ها... دیگه رسمی شد:D
ــــــــــــــــــــــــــ
مسیر نسخه بعدی هم مشخص شد...
هاشیموتو زر زده که به کارگردان مربوطه:D فاینال رو تیم می سازه:D و نظر تیم هم...:D
نسخه بعد باید سناریوش رو یا نوجیما یا اگه شد نومورا بنویسه...
و کات سین های جذاب نومورایی:D

نسخه بعدی که دست ایتو :D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,180
نام
ماکان
ایرادهایی که گرفتن اکثرا ایناس:

روایت بد و داستان پخش و پلا
دوربین
مبارزات
کلا سیستم جادوها
سیستم محدود سامون ها
کنترل بد ماشین
ماموریت های جانبی بیخود
محیط های خالی از محتوا و غیرجذاب

نکات مثبت:
شخصیت های خفن و با روابط جذاب
دانجن ها خفن
گرافیک بصری خفن
سیستم تلپورت
 

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,268
نام
وحید
ایرادهایی که گرفتن اکثرا ایناس:

روایت بد و داستان پخش و پلا
دوربین
مبارزات
کلا سیستم جادوها
سیستم محدود سامون ها
کنترل بد ماشین
ماموریت های جانبی بیخود
محیط های خالی از محتوا و غیرجذاب

نکات مثبت:
شخصیت های خفن و با روابط جذاب
دانجن ها خفن
گرافیک بصری خفن
سیستم تلپورت
مبارزات ماکان؟؟ اینکه همه جا تعریف کردن و گفتن بهترین نکته بازیه :| گیم اسپات و IGN و گیم اینفورمر هم گفتن
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
مبارزات ماکان؟؟ اینکه همه جا تعریف کردن و گفتن بهترین نکته بازیه :| گیم اسپات و IGN و گیم اینفورمر هم گفتن
مبارزات بازي خيلي خوبه+سيستم مجيك هم خوب كار شده.مجيك بيشتر به تجربه شخصيه ولي مبارزات خيلي خوبه
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار
@NoctisSasuke

فرشاد کجای کاری , من همون موقع که بازی از ورسوس تبدیل شد به xv ... هاراکیری (که ما کردیمش هاراگیری) کردم رفت . تا قبل از اون من اصلا بود و نبود ورسوس برام مهم نبود و اصلا هم از ترکیب فانتزی و جادو این چیزا با پست مدرن اصلا خوشم نمیاد . اگه تو تاپیک هم برگردی ببینی .. دقیقا من از همون e3 2013 اومدم گیر دادم به بازی و اسکوار ... اصلا از همون موقع اومدم تو این تاپیک. هیچ ربطی هم به تابه تا و چیزای دیگه نداشت.

یه نکته هم تاکید کنم من هیچ وقت نگفتم بازی fail میشه بلکه امیدوار بودم و ارزو میکردم fail بشه .
همون طور که تو پست اول امتیازات گفتم بازی متاش 83-84 میشه .. ولی هیت ورزی من دوست داره بشه ۷۹ .
تو خودت از اول بودی دیدی هر چقدر روند ساخت بازی بالا و پایین شد .. خبر های خوب و بد و ضد و نقیض از بازی اومد .. عکس العمل و طرز فکر من نسبت به بازی هیچ فرقی نکرد .
حتی اگه متاش هم ۹۱-۹۲ هم بشه فرقی نمیکنه . بیس و زیر بنای بازی چیزی که با من نمیسازه .. به خصوص وقتی که از داستان متوجه شدم بیشتر به این نتیجه رسیدم بازی با گروه خونی من اصلا سازگار نیست . بر عکس بقیه من معتقد نیستم داستان باید دارک و خوفناک باشه تا داستان خوبی باشه ...
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
جدا از همه این حرف ها و امتیاز ها، واقعا ناراحتم که این داستان نه تنها خوب نیست، بلکه داستان ورسوس نیست :(
با بد بودن همه چیز می تونم کنار بیام. حتی بد بودن narrative. اما اینکه آنقدر داستان بازی را نسبت به ورسوس تغییر داده باشن برام غیر قابل قبوله. :((
امیدم به این بود که بیس و کلیت داستان تغییر نکرده. :(
اما کاشف به عمل آومد که کرده. :((
 
  • Like
Reactions: Genesis and vaan 2

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر