Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

Anonymous M3

人類に栄光あれ
کاربر سایت
Jul 30, 2014
1,074
نام
امیر مسعود
دوستان یه مسئله ای :D
تو تریلر قسمتی که نوکتیس میره تو مترو حالا جدا از یه پوستر Gone Gold و Jobs Offered و ... این روزنامه که دست یکی از اونایی که نشسته و موقع رد شدن نوکتیس دستش بهش میخوره خیلی عجیبه :-?





اسم روزنامه London History نمیدونم چی چیه بعد یه An Unexpected هم نوشته که من نتونستم کلمه بعدیش رو بخونم :D یه علامت هم روی روزنامه داره که نمیدونم قبلا تو تریلر های بازی یا Kingsglaive جایی بوده یا نه ؟؟ ولی خیلی شبیه علامت Assassin's Creed ـه کسی میدونه قضیش چیه ؟؟ البته اگه اصلا قضیه ی خاصی داشته باشه :-??
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
دوستان یه مسئله ای :D
تو تریلر قسمتی که نوکتیس میره تو مترو حالا جدا از یه پوستر Gone Gold و Jobs Offered و ... این روزنامه که دست یکی از اونایی که نشسته و موقع رد شدن نوکتیس دستش بهش میخوره خیلی عجیبه :-?





اسم روزنامه London History نمیدونم چی چیه بعد یه An Unexpected هم نوشته که من نتونستم کلمه بعدیش رو بخونم :D یه علامت هم روی روزنامه داره که نمیدونم قبلا تو تریلر های بازی یا Kingsglaive جایی بوده یا نه ؟؟ ولی خیلی شبیه علامت Assassin's Creed ـه کسی میدونه قضیش چیه ؟؟ البته اگه اصلا قضیه ی خاصی داشته باشه :-??
اون صد در صد لوگو AC هست.
به نظر میاد نکته خاصی نداشته باشه. صرفا یه روزنامه دیزاین کردن و دادن دست طرف. :D

اما نکته جالب اینه که این سرباز ها اصلا ادم نیستند و سربازهای magitek اند و اصلا نباید ویژگی های انسانی از خودشون نشون بدن.
اما این جا دارن روزنامه می خونند، با موبایل حرف می زنند و...!
 

Anonymous M3

人類に栄光あれ
کاربر سایت
Jul 30, 2014
1,074
نام
امیر مسعود
اون صد در صد لوگو AC هست.
به نظر میاد نکته خاصی نداشته باشه. صرفا یه روزنامه دیزاین کردن و دادن دست طرف. :D

اما نکته جالب اینه که این سرباز ها اصلا ادم نیستند و سربازهای magitek اند و اصلا نباید ویژگی های انسانی از خودشون نشون بدن.
اما این جا دارن روزنامه می خونند، با موبایل حرف می زنند و...!

خوب عجیبه چرا AC میتونست یه چیز الکی راجع به دنیای بازی باشه یا ... ؟؟ بعد اگه صرفا یه روزنامه بود چرا دست نوکتیس مشخصا بهش میخوره ؟؟ بعدم مگه برای استفاده از لوگوی یک محصول نباید اجازه ی صاحب اثر باشه ؟؟
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
خوب عجیبه چرا AC میتونست یه چیز الکی راجع به دنیای بازی باشه یا ... ؟؟ بعد اگه صرفا یه روزنامه بود چرا دست نوکتیس مشخصا بهش میخوره ؟؟ بعدم مگه برای استفاده از لوگوی یک محصول نباید اجازه ی صاحب اثر باشه ؟؟
دقیقا. :D
لوگو AC یه چیز الکی و رندومه. :D
خب دست نوکتیس بخوره بهش. :D زیاده دیگه نباید ریز شد تو همه چیز.
اون حق کپی رایت هم درسته هست، ولی دیگه در این حد نیست که مثلا یه ثانیه گذرا، اونم نصفه، نتونن یه لوگو را نشون بدن. تازه اسم هم که نبردن از AC. اینا ایستر اگ حساب کن. :D

در کل بعید می‌دانم چیز خاصی باشه.
 
  • Like
Reactions: Anonymous M3

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,514
نام
کورش
اتفاقا داستان XV تنها قسمتی هست که من به موفقیتش هیچ شکی ندارم! XV هم داستان و شخصیت هاش خفن هستن، و دقیقا اون FF ای هست که باید باشه. نکته های مجهولش یکی گیم پلی هست که معلوم نیست چی در میاد (البته تا الان که اکثرا خوششون امده اما خوب این دوستانی که تست کردن فن های بازی بودن که رفتن سراغش و باید دید طیف وسیع تر گیمرها یعنی عموم سلایق چه استقبالی میکنن) و یکی دیگه هم گرافیک چون قشنگ مستعد اینه ازش نمره کم کنن. و باز امیدواریم با این تاخیری که خورد مشکلات حل شده باشه و گرافیک هرچی که هست بالانس باشه و ایراد نداشته باشه. دانگرید کنن ولی با ثبات و بدون ایراد باشه بهتر از اینه که یه جای خیلی خوب باشه و یه جا بد و پر ایراد با افت فریم.
اتفاقا گیم پلی و در کنار اون داستان قسمتهاییه که میشه ازشون مطمئن بود. با توجه به اینکه یه عنوان شماره داره و کلی هایپ پشتشه و 10 ساله قراره بیاد و تاحدودی اینده سری و حتی خود شرکت میتونه به این بستگی داشته باشه مطمئنا رو هرچیزی کار نشه رو گیم پلی به اندازه کافی کار شده. داستان هم که همیشه جز جدا نشدنی از سری فاینل بوده و نگرانی نداره حالا نوع داستان و اینکه یکی تلخ دوست داره یکی شیرین بحثش جداست ولی در خوب بودن خود داستان شکی نیست.
مشکل اصلی که من ازش میترسم و بارها هم گفتم و متاسفانه کمترین توجه رو از طرف فن ها گرفته ( در همه جا و نه فقط اینجا) و ممکنه درصورت درست بودن این قضیه بعد از انتشار بازی تبدیل به فاجعه بشه و بازی با سر به زمین بخوره کمبود محتوای بازی هست. این چیزی هست که من رو نگران کرده و فکر میکنم کم کاری خاصی رو در این مورد ببینیم. یجور اهمیت ندادن یا شاید کمبود منابع و نیرو. بهرحال امیدوارم که اینطور نشه. جرقه اول رو هم برام تعداد summon ها زده. خلاصه امیدوارم فاجعه MGS V تکرار نشه چون اون بازی برای من یه فاجعه کامل بود در عین اینکه گیم پلیش شاهکار بود ولی ول چرخیدن در یه بیابون خالی هیچ فایده ای جز خرد شدن اعصاب و بدو بیراه گفتن به اون به اصطلاح کارگردان استادش نداشت. اینجا با توجه به بزرگ بودن نقشه ( اگه واقعا شایعه ها در مورد سایز نقشه درست باشه) من انتظار ندارم مثلا مثل اسکایریم یا فال اوت هر چند متر یه کوئست و اینها باشه چون نقشه اونها کوچیکتر بود ولی انتظار دارم به همون نسبت ( یعنی با فواصل بیشتر) نقشه پر از ایتم و کوئست و جاهای دیدنی و محل هایی که ارزش گشتن رو داره و دانجن و ایتم های کمیاب و مخفی باشه. خلاصه کمبود محتوا از نظر من بزرگترین خطریه که این شماره رو تهدید میکنه. داستان و گیم پلی خیلی بعیده مشکلی داشته باشن.
 
آخرین ویرایش:

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
دوستان یه مسئله ای :D
تو تریلر قسمتی که نوکتیس میره تو مترو حالا جدا از یه پوستر Gone Gold و Jobs Offered و ... این روزنامه که دست یکی از اونایی که نشسته و موقع رد شدن نوکتیس دستش بهش میخوره خیلی عجیبه :-?





اسم روزنامه London History نمیدونم چی چیه بعد یه An Unexpected هم نوشته که من نتونستم کلمه بعدیش رو بخونم :D یه علامت هم روی روزنامه داره که نمیدونم قبلا تو تریلر های بازی یا Kingsglaive جایی بوده یا نه ؟؟ ولی خیلی شبیه علامت Assassin's Creed ـه کسی میدونه قضیش چیه ؟؟ البته اگه اصلا قضیه ی خاصی داشته باشه :-??
Digic Pictures استدیویی که این تریلر CG رو درست کرده وظیفه ساخت تریلرای CG سری AC (اون Introهای خفنی که توی هر نسخه میبینیم) رو هم به عهده داره و احتمالا این رو به عنوان یه Easter Egg توی تریلر گذاشتن.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
اتفاقا گیم پلی و در کنار اون داستان قسمتهاییه که میشه ازشون مطمئن بود. با توجه به اینکه یه عنوان شماره داره و کلی هایپ پشتشه و 10 ساله قراره بیاد و تاحدودی اینده سری و حتی خود شرکت میتونه به این بستگی داشته باشه مطمئنا رو هرچیزی کار نشه رو گیم پلی به اندازه کافی کار شده. داستان هم که همیشه جز جدا نشدنی از سری فاینل بوده و نگرانی نداره حالا نوع داستان و اینکه یکی تلخ دوست داره یکی شیرین بحثش جداست ولی در خوب بودن خود داستان شکی نیست.
مشکل اصلی که من ازش میترسم و بارها هم گفتم و متاسفانه کمترین توجه رو از طرف فن ها گرفته ( در همه جا و نه فقط اینجا) و ممکنه درصورت درست بودن این قضیه بعد از انتشار بازی تبدیل به فاجعه بشه و بازی با سر به زمین بخوره کمبود محتوای بازی هست. این چیزی هست که من رو نگران کرده و فکر میکنم کم کاری خاصی رو در این مورد ببینیم. یجور اهمیت ندادن یا شاید کمبود منابع و نیرو. بهرحال امیدوارم که اینطور نشه. جرقه اول رو هم برام تعداد summon ها زده. خلاصه امیدوارم فاجعه MGS V تکرار نشه چون اون بازی برای من یه فاجعه کامل بود در عین اینکه گیم پلیش شاهکار بود ولی ول چرخیدن در یه بیابون خالی هیچ فایده ای جز خرد شدن اعصاب و بدو بیراه گفتن به اون به اصطلاح کارگردان استادش نداشت. اینجا با توجه به بزرگ بودن نقشه ( اگه واقعا شایعه ها در مورد سایز نقشه درست باشه) من انتظار ندارم مثلا مثل اسکایریم یا فال اوت هر چند متر یه کوئست و اینها باشه چون نقشه اونها کوچیکتر بود ولی انتظار دارم به همون نسبت ( یعنی با فواصل بیشتر) نقشه پر از ایتم و کوئست و جاهای دیدنی و محل هایی که ارزش گشتن رو داره و دانجن و ایتم های کمیاب و مخفی باشه. خلاصه کمبود محتوا از نظر من بزرگترین خطریه که این شماره رو تهدید میکنه. داستان و گیم پلی خیلی بعیده مشکلی داشته باشن.

خوب چند نکته وجود داره؛
اول اینکه در مورد داستان این اطمینانی که میگی وجود نداره، چون مثلا XIII یه داستان افتضاح داشت. همینطور شخصیت هاش بد بودن و غیر از خود Lightning و یکمی هم Hope عملا باقی شخصیت ها فاقد شخصیت پردازی مناسب توئ سطح و استانداردهای مجموعه بودن. و به این دلیل هست که میگم با توجه به چیزهایی که تا الان دیدیم و شباهت های انکار ناپذیر XV به Type-0 میشه در مورد داستان و شخصیت پردازی تا حد زیادی مطمعن بود.

در مورد گیم پلی هم باز دو مساله وجود داره، اول اینکه کار کردن روی گیم پلی دلیل بر موفق بودنش نیست. چون بخاطر اکشن شدنش ممکنه حتی در صورت پرفکت بودن هم باز یه سریا بیان گیر بدن چرا نوبتی نیست و ... و در نهایت تبدیل به چیزی بشه که اکشن پسندها لذت ببرن اما یه بخشی از JRPG بازها بایکوت کنن. البته چنین چیزی هم به نسبت دور از انتظاره و به احتمال خیلی زیاد XV میتونه اکثریت رو راضی نگه داره. اما باز به همراه گرافیک کاملا مستعد نمره کم کردنه!

مساله بعدی هم اینه که محتوا هم بخشی از گیم پلی هست دیگه و منظور من صرفا کامبت نیست. یعنی کمبود محتوا هم میتونه جزو ایراداتی باشه که از گیم پلی گرفته میشه. ولی باز به نظر من XV از حیث محتوا نباید خیلی وضعش خراب باشه. حداقل از XIII خیلی خیلی بهتره! اول از اینکه WM داره و در نتیجه حتما حواسشون بوده محتوای مناسب رو داخلش بزارن. ضمن اینکه میشه آخر بازی از طریق منو به مپ برگشت و مجدد بازی کرد. دوم اینکه WM اکوسیستم خیلی خوبی داره جک و جونورهاش زیادن. در نتیجه میشه انتظار داشت از نظر مبارزه و اینا کسی حوصلش سر نره. در مورد سامون ها هم اگه تصاویری که نشون دادن نزدیک به واقعیت باشه باید منتظر چیزهای خفنی بود. خودتم دیدی دیگه، شاید حتی دومترین هم باشه!:D برای من نکته امیدوار کننده اینه که کیفیت تایتن ها عملا در بهترین سطح ممکن هست. من Ramuh رو که دیدم رسما ایمان آوردم! تایتن و Lev هم خیلی خوب بودن و کاملا اپیک در امدن. اگه جناب کاکتوس هم باشه دیگه برای من جمع دوستان جمعه!:D

من کماکان نظرم نسبت به XV همونی هست که بود، هم پتانسیل شاهکار بودن رو داره و میتونه شروع یه نسل جدید برای FF‌ باشه و هم به همین اندازه اپیک فیل در بیاد. الان با توجه به اینکه گرافیک بهتر شده و گیم پلی هم به جاهای خوبی رسیده و برای من مهم تر از همه داستان هم جالب در امده، کفه ترازو به سمت شاهکار شدن خیلی بیشتر میچربه. حالا بیاد بازی ببینیم چیه!:D
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
تهیه کننده بازی گفته ممکنه علاوه بر DLC های پرومپتو، ایگنیس و گلادیلوس، یه DLC هم بدن که توش کنترل یه شخصیت مونث (احتمالا لونا) را به عهده داشته باشیم.

پ.ن :به شدت استقبال میشه. :D
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
این یک ماه داره به شدت سخت میگذره.
Omen واقعا من را برای داستان هایپ کرد.
آخرین باری یه یه تریلر را انقدر پشت سر هم دیدم، تریلر نوکلیر فنتوم پین بود.
 
  • Like
Reactions: gamer1998y

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
نه بابا چی چی استقبال میشه! دارن دونه دونه آپشن های بازی رو جدا میفروشن!:| یعنی باید به اندازه خود بازی یا بیشتر پول DLC‌ بدیم!:| نامردیا آقا، نامردی!:D
احتمالا جزو سیزن پس باشه.
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
نه بابا چی چی استقبال میشه! دارن دونه دونه آپشن های بازی رو جدا میفروشن!:| یعنی باید به اندازه خود بازی یا بیشتر پول DLC‌ بدیم!:| نامردیا آقا، نامردی!:D
ماکان من اصولا اکثر اوقات با این حرفی که میزنی (خیلی از دی ال سی‌ها از بازی اصلی کنده شدن و دارن میرن تو پاچمون) موافقم ولی اینبار به نظر نمیاد اینطوری باشه :D یه سری اطلاعات از DLC گلادیوس اومده و به نظر میاد گیم‌پلی اون خیلی با بازی اصلی و نوکتیس فرق داره. اینطوری که یکی از سایتا گزارش داده گیم‌پلی گلادیوس یه چیزی شده نزدیک به Bloodborne!

از اون سمت ظاهرا باقی شخصیتا هم همینطورن و مثلا Prompto قراره بیشتر شبیه TPS باشه گیم‌پلیشه.

در کل به نظر میاد این سری واقعا روی DLC ها دارن وقت میزارن و نمیشه اون رو جزیی از بازی اصلی دونست که حذف شده و الان داره فروخته میشه :D
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
ماکان من اصولا اکثر اوقات با این حرفی که میزنی (خیلی از دی ال سی‌ها از بازی اصلی کنده شدن و دارن میرن تو پاچمون) موافقم ولی اینبار به نظر نمیاد اینطوری باشه :D یه سری اطلاعات از DLC گلادیوس اومده و به نظر میاد گیم‌پلی اون خیلی با بازی اصلی و نوکتیس فرق داره. اینطوری که یکی از سایتا گزارش داده گیم‌پلی گلادیوس یه چیزی شده نزدیک به Bloodborne!

از اون سمت ظاهرا باقی شخصیتا هم همینطورن و مثلا Prompto قراره بیشتر شبیه TPS باشه گیم‌پلیشه.

در کل به نظر میاد این سری واقعا روی DLC ها دارن وقت میزارن و نمیشه اون رو جزیی از بازی اصلی دونست که حذف شده و الان داره فروخته میشه :D
علی مثل اینکه در جریان نیستی. علاوه بر سیزن پس، DLC جدا هم میدن.
یعنی همه DLC ها توی سیزن پس نیست :|
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
علی مثل اینکه در جریان نیستی. علاوه بر سیزن پس، DLC جدا هم میدن.
یعنی همه DLC ها توی سیزن پس نیست :|
نه اتفاقا در جریان اون هم هستم :D ولی خب همون DLCهای سیزن‌پس فکر کنم تا اواخر ۲۰۱۷ طول بکشه تا همشون بیان (خصوصا اون بخش مولتی و چند نفره‌اش)، بخاطر همین زیاد این مورد فعلا برام مهم نیست چون حالا کو تا DLCهای بعدی :D

این مورد که همه DLCها توی سیزن پس نباشن هم متاسفانه چندوقتی هست که جا افتاده :| یکی از بدترین مثال‌های اخیرش هم SFV هست که تا الان شاید دو سه برابر سیرن پس برای بازی DLC دادن و تقریبا همشون رو هم باید به صورت جدا خرید :|
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
Gladiolus gameplay will be Soul-like (a dev from BB is on it) + more infos .

Their goal for the DLCs is really to focus on Noctis' friends

- Each DLCs includes new story elements , new gameplay experiences and new locations .

- The journalist(s) saw footage of Gladio's DLC , it was in a cave and represented 20% of what the devs are aiming for , and that the animations still needed to be worked on .
They saw a fight against an armored guy and it really reminded them of the Souls Saga .
The footage ended with a more powerful boss .
- The length of each DLCs should be enough for every kind of gamer .

- The DLCs aren't linked to Kingsglaive or Brotherhood , just the main game .

- They won't talk about their planning until it is ready .

- The team is aware of the high demand of a DLC featuring Luna as the heroin and he said they will think about it .

- Gladio's gameplay is action oriented , it is quite different from Noctis' .

- Sawatari Haru Yoshi (the DLC director ) worked on Bloodborne and he admits that Gladio's gameplay has some similarities . He is happy that the journalist noticed this detail .

- From the beginning FFXV , the main game , was focused on Noctis so they aren't worried about those who think party switching was removed to make new DLCs . The DLCs are purely additional content .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر