Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,588
نام
mohammad
من به شخصه اخر بازی یه پایان سوسولی و خیلی مامانی و خوب رو بخوام مشاهده کنم... بر اموات تاباتا هی صلوات می فرستم از نوع رکیک...:D
دیگه بازی یه قسمت بیشتر نیست... باید یه پایان درسته حسابی داشته باشه و موندگار... همینطوری از اینکه سه تا شخصیت ابکی دنبال نوکت هستن عصبی هستم... حالا اگه قرار باشه نوکت و لونا و همه به خوشی در کنار هم زندگی کنند که نشد داستان...
هر چی تاریک تر... تراژدی تر... بهتر...
منظورمم فقط مرگ نیستا... قبلا هم یبار گفتم... تفکر اینکه فقط مرگ می تونه تاثیر گذار باشه اشتباه هست...
برای برترین تاثیرگذاری روی مخاطب اینه به نقطه قوت شخصیت حمله کنی...به طوری که هر روز ارزوی مرگ کنه... مثلا پاهای یک ماجراجو و جهان گرد رو ازش بگیری و گوشه نشین بشه... یا مثلا چهره شخصیتی که خیلی زیباست در اثر سوختی و یا جزام نابود بشه... و تمام مردمی که یروز ارزو داشتن باهاش باشن... ازش بترسن و فرار کنن... و پایان های اینطوری... اینا همش مثال بود... خواستم فقط بگم منظور من از پایان تلخ حتما مرگ نیست... ولی خوب مرگ پای ثابت خیلی از داستان هاست... و نمیشه انکارش کرد...
 
  • Like
Reactions: Genesis

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,968
نام
محمد
:|
ماشالا بچه ها آنقدر زندگیشون دارکه، اصلا با پایان خوب نمی تونند کنار بیان :|
حتما باید تک تک کاراکتر ها جر بخورند تا بهشون بچسبه :|
ولی انصافا ته بازی اگه همه چیز بره رو هوا، احساس پوچی و حروم شدن وقتتون نمی کنید؟ :|
من ته 13-2 که new cocoon سقوط کرد، فحش را کشیدم به توریاما :|
چهل ساعت بازی کردم، برای اینکه ببینم کل زحماتم بی خود بوده :|:D
 
  • Like
Reactions: Genesis

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,268
نام
وحید
نه پایان خوب برام مهمه و نه پایان بد. یه پایان خوب و منطقی با توجه به اتفاقات داستان و زیبا و درست پرداخت شده، حالا میخواد اون پایان مثل ارباب حلقه ها هپی اندینگ باشه ولی فوق حماسی یا مثل ASOIAF نصف کاراکترا ها هلاک بشن :D
هرچند کوچکترین امیدی ندارم متاسفانه به داستان، من اون جو و فضای ورسوس رو میخوام :( همونی که چمیدونم 8 سال یا 9 ساله منتظرش بودم و نمیتونم از ذهنم بیرونش کنم. ناکتیس اون تریلر نوید بخش یه شخصیت فوق العاده رو میداد که قراره بالاخره بعد مدتها عرصه رو برای کلود و ترا تنگ کنه. اون کاستوم فوق زیبا، اون چهره درهم برهم، اون رو صندلی نشستن با اقتدار.
دیشب وقتی اومدم تاپیک و اون حرف ماکان رو خوندم که تریلر جدید در حد اون تریلر معرفی بود سریع رفتم دوباره یوتیوب و تریلر رو دیدم و داغ دلم تازه شد، خواستم بگم اینا رو سر همین داغ دل گفتم. یه داستان شکسپیری و خوب در انتظارمون بود اون زمان :(
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
نه پایان خوب برام مهمه و نه پایان بد. یه پایان خوب و منطقی با توجه به اتفاقات داستان و زیبا و درست پرداخت شده، حالا میخواد اون پایان مثل ارباب حلقه ها هپی اندینگ باشه ولی فوق حماسی یا مثل ASOIAF نصف کاراکترا ها هلاک بشن :D
هرچند کوچکترین امیدی ندارم متاسفانه به داستان، من اون جو و فضای ورسوس رو میخوام :( همونی که چمیدونم 8 سال یا 9 ساله منتظرش بودم و نمیتونم از ذهنم بیرونش کنم. ناکتیس اون تریلر نوید بخش یه شخصیت فوق العاده رو میداد که قراره بالاخره بعد مدتها عرصه رو برای کلود و ترا تنگ کنه. اون کاستوم فوق زیبا، اون چهره درهم برهم، اون رو صندلی نشستن با اقتدار.

اتفاقا داستان XV تنها قسمتی هست که من به موفقیتش هیچ شکی ندارم! XV هم داستان و شخصیت هاش خفن هستن، و دقیقا اون FF ای هست که باید باشه. نکته های مجهولش یکی گیم پلی هست که معلوم نیست چی در میاد (البته تا الان که اکثرا خوششون امده اما خوب این دوستانی که تست کردن فن های بازی بودن که رفتن سراغش و باید دید طیف وسیع تر گیمرها یعنی عموم سلایق چه استقبالی میکنن) و یکی دیگه هم گرافیک چون قشنگ مستعد اینه ازش نمره کم کنن. و باز امیدواریم با این تاخیری که خورد مشکلات حل شده باشه و گرافیک هرچی که هست بالانس باشه و ایراد نداشته باشه. دانگرید کنن ولی با ثبات و بدون ایراد باشه بهتر از اینه که یه جای خیلی خوب باشه و یه جا بد و پر ایراد با افت فریم.

دیشب وقتی اومدم تاپیک و اون حرف ماکان رو خوندم که تریلر جدید در حد اون تریلر معرفی بود سریع رفتم دوباره یوتیوب و تریلر رو دیدم و داغ دلم تازه شد، خواستم بگم اینا رو سر همین داغ دل گفتم. یه داستان شکسپیری و خوب در انتظارمون بود اون زمان :(

درسته الان تم اولیه داستان عوض شده، و خیلی از المان هایی که دوست داشتیم حذف شدن. از جمله همین تم هملت داستان و یا کلا مچوریتی و درجه M ای که قرار بود داشته باشه، و XV شباهت انکار ناپذیری به Type-0 پیدا کرده، خصوصا تم داستانی و یه کشور متخاصم با ارتش رباتیک... اما در کل این چیز جدید هرچی که هست جذاب و خفنه. ایده های داستانی خوبی هم داره. خیلی بعیده داستان و شخصیت پردازیش بد در بیاد!
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
ضمن اینکه تغییرات داستان نباید خیلی اساسی بوده باشه. چون حتی اولین تریلری که نشون دادن خیلی از ایده هایی که توش بود هنوزم تو بازی هست. از گیم پلی، یعنی نیروهای ناکت (تله پورت) و فرم مبارزش بگیر تا قصر لوسیس ها و اصلا همین چشم قرمز. منتها بیشتر استایل هنری عوض شده و از اون فضای اولیه در امده.

a0qdysu75ci76k5i6ten.jpg


راستی اینم عجب آرتی بود!! یه زمان هرجا میرفتی همه پروفایل اینو گذاشته بودن!:D

x5x18nnp7lz07xa64kzn.jpg
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
اتفاقا داستان XV تنها قسمتی هست که من به موفقیتش هیچ شکی ندارم! XV هم داستان و شخصیت هاش خفن هستن، و دقیقا اون FF ای هست که باید باشه. نکته های مجهولش یکی گیم پلی هست که معلوم نیست چی در میاد (البته تا الان که اکثرا خوششون امده اما خوب این دوستانی که تست کردن فن های بازی بودن که رفتن سراغش و باید دید طیف وسیع تر گیمرها یعنی عموم سلایق چه استقبالی میکنن) و یکی دیگه هم گرافیک چون قشنگ مستعد اینه ازش نمره کم کنن. و باز امیدواریم با این تاخیری که خورد مشکلات حل شده باشه و گرافیک هرچی که هست بالانس باشه و ایراد نداشته باشه. دانگرید کنن ولی با ثبات و بدون ایراد باشه بهتر از اینه که یه جای خیلی خوب باشه و یه جا بد و پر ایراد با افت فریم.



درسته الان تم اولیه داستان عوض شده، و خیلی از المان هایی که دوست داشتیم حذف شدن. از جمله همین تم هملت داستان و یا کلا مچوریتی و درجه M ای که قرار بود داشته باشه، و XV شباهت انکار ناپذیری به Type-0 پیدا کرده، خصوصا تم داستانی و یه کشور متخاصم با ارتش رباتیک... اما در کل این چیز جدید هرچی که هست جذاب و خفنه. ایده های داستانی خوبی هم داره. خیلی بعیده داستان و شخصیت پردازیش بد در بیاد!

ماکان اصلا اخبار و نظرات ملت رو نمیخونیا :D

خیلی بده هیچ خبری از موقعیت بازی نداری بعد حرفای اشتباه میزنی

گیم پلی رو که خیلیا تجربه کردن و جدیدا میشه گفت به همه مجلات و سایتای مهم دادن 15 ساعت اول بازی رو انجام دادن و همه از گیم پلی بدون شک تعریف میکنن

گرافیک هم قبلا خوب نبوده و این چند وقته به شدت خوب شده و همه خوششون اومده و واقعا عالی شده و هیچ افت فریمی نداره

اخبار رو نمیخونی حرفای من و محمد رو بخونی میگیم چیا شده همه اینارو متوجه میشدی
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,968
نام
محمد
نکته های مجهولش یکی گیم پلی هست که معلوم نیست چی در میاد (البته تا الان که اکثرا خوششون امده اما خوب این دوستانی که تست کردن فن های بازی بودن که رفتن سراغش و باید دید طیف وسیع تر گیمرها یعنی عموم سلایق چه استقبالی میکنن)
ایرادی که از گیمپلی گرفتن دوربین بوده. که اونم گفتن day one patch براش میدن.
یه مشکل که مطمئنم یه سری منتقد انگل میان سرش نمره کم می کنند،ساید کویست هاست که میگن بیشتر fetch quest هست.
البته میگن با این وجود ساید کویست ها بازم Rewarding و لذت بخشه.
تنها نگرانی من همینه.
پ.ن :آغا برای بار هزارم، اون غولی که شما از ورسوس برای خودتون ساختید صرفا کانسپت بوده.
منم دوست دارم مثلا گنتیانا را به عنوان یه سیاست مدار همه فن حریف ببینم چون می تونه جالب باشه :D ، اما خب وقتی همه چیز صرفا ایده بوده، حرص چی را می خورید؟ :D

من اتفاقا خیلی خوشحالم که داستان اینطوری شده. چون خیلی از چیزا را نومورا عملا داشته حذف می کرده، اما تاباتا اومده یه سری تغییرات داده و اون کلیت اون چیزا را نگه داشته تو بازی.
درسته تو مصاحبه هاش مکررا گفته که این بازی دیگه ورسوس نیست و با اون فرق داره. اما دو،سه سال پیش گفت که تیم ما با نویسنده اصلی داستان (اسمش یادم نیست) حرف زده و قرار بر این شد که تیم ما کلیت داستان و اون پیامی که از اول می خواست برسونه را حفظ کنه.

پ.ن :درسته خیلی وقت ها با فرشاد مخالفم، اما همیشه با این حرفش که اگه xv شاهکار هم بشه بازم یه سری هیت می ورزن و میگن ورسوس فلان و بهمان، همیشه موافق بودم، هستم و خواهم بود. :D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,177
نام
ماکان
ماکان اصلا اخبار و نظرات ملت رو نمیخونیا :D

خیلی بده هیچ خبری از موقعیت بازی نداری بعد حرفای اشتباه میزنی

گیم پلی رو که خیلیا تجربه کردن و جدیدا میشه گفت به همه مجلات و سایتای مهم دادن 15 ساعت اول بازی رو انجام دادن و همه از گیم پلی بدون شک تعریف میکنن

گرافیک هم قبلا خوب نبوده و این چند وقته به شدت خوب شده و همه خوششون اومده و واقعا عالی شده و هیچ افت فریمی نداره

اخبار رو نمیخونی حرفای من و محمد رو بخونی میگیم چیا شده همه اینارو متوجه میشدی

تو درست کامنت من رو نخوندی.

من دارم میگم کسایی که الان بازی کردن و خوششون امده فن هایی هستن که رفتن سر وقت بازی و باید دید با عموم سلایق چیکار میکنه. و اینکه صحبت من اصلا این نیست که گیم پلی بده، میگم اون بخشی هست که ممکنه ازش ایراد در بیاد. حالا وقتی نقدها بیاد متوجه میشید چی میگم. اگه گیم پلی XV بتونه واقعا و در مجموع همه رو راضی نگه داره، و گرافیک هم با ثبات باشه، XV امتیازات خیلی خوبی میگیره و هیچ بعید نیست یه چیز غافلگیری خیلی بزرگ در بیاد.

به هر صورت من که رو حساب داستان خوبش که هر روز هم بیشتر نظرم رو جلب میکنه امیدم بهش چند برابر شده. گرافیک هم که از اون فاکد آپ اولیه در امده. گیم پلی رو خوب درآورده باشن حله. فقط میمونه مبارزه نهایی و گیر آوردن لیمیتد ادیشن بازی!:D تازه من امیدوارم زودتر لیک بشه بیاد!:D
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
تک تک نقل قول کردن خیلی زمان بر میشد برای همین منشن می‌کنم :D

@Oakenshield

خب محمد من بر این اساس که این صدا مربوط به یکی از پادشاه‌های قدیمی لوسیای باشه دارم میگم هدف حتما لوناست :D یه لحظه دقت کن ببین طرف چی میگه: «And then I can rest»

اگه فرض بر این باشه که این واقعا یکی از پادشاه‌های قدیمیه، چطور میتونه بعد از مرگ یک نفر استراحت کنه؟ حتی اگه اون شخص بزرگترین تهدید فعلی دنیا باشه بازم هیچ تضمینی وجود نداره که چندسال دیگه دوباره یه تهدید جدید پیداش نشه و باز نوکت به کمک پادشاه‌ها احتیاج پیدا نکنه! دقت کن میگه دقیقا بعد از مرگ «یک نفر» دیگه میتونه استراحت کنه. تنها مرگی که به نظرم میتونه اینقدر مهم باشه که بتونه چهره دنیا رو عوض کنه و باعث «استراحت» پادشاه‌های قدیمی لوسیای بشه، مرگ لوناست.

در مورد پادشاه رجیس هم قبلا توضیح دادم :D به نظرم رجیس با این صدا موافق نیست و نمی‌خواد این اتفاق بیوفته برای همین از لونا محافظت میکنه. اینکه با آرامش دارن در کنار هم حرف میزنند (هرچند به نظر من رجیس همچین آروم هم نیست)

منظورم رو در مورد نوکت هم اشتباه متوجه شدی. رجیس وقتی میگه «He will take responsibility» منظورش این نیست که وظیفه کشتن لونا رو به عهده میگیره. اتفاقا منظور اینه که نوکت خودش رو مقصر میدونه (مسئولیت اشتباهش که محافظت نکردن از لونا هست رو به عهده میگیره) اگر همچین اتفاقی برای لونا بیوفته. جمله بعدی این صدا هم من رو بیشتر مجاب میکنه که مرگ این شخص (لونا :-") باعث تغییر زیادی توی دنیا میشه، چون میگه «همونطوری که همه باید مسئولیتش رو قبول کنیم» که یعنی اتفاقی که بعد از مردن این شخص میوفته خیلی بزرگه و بارش به دوش همه هست. چه چیزی بزرگتر از فرو رفتن دنیا به تاریکی؟
===
بعد محمد جدا Happy Ending میخوای از بازی؟ بابا اینجوری که حال نمیده :D اتفاقا به نظرم اگر بتونند یه جوری پایان رو تاریک در بیارن یا مثلا از اون قشنگتر همونجوری که فرشاد گفت یه جوری کاری کنند ما شخصیت منفی بشیم به نظرم خیلی جالب‌تر میشه :-" در مورد این دومی که ما شخصیت منفی باشیم به نظرم Spec Ops The Line یکی از فوق‌العاده‌ترین بازیای بود که به صورت بی‌نظیری این مورد رو اجرا کرد جوری که آخر بازی وقتی حقیقت رو میفهمی قشنگ مخت سوت میکشه!

اگه XV هم بتونه همچین حرکتی رو بره به نظرم پایانش خیلی جاودانه‌تر میشه تا اینکه مثلا به خوبی و خوشی نوکت و لونا به همه برسن و دنیا رو نجات بدن.

پ.ن: پایان XIII-2 خیلی حال داد اتفاقا. یهو تو اوج شادی میبینی همه چیز به فنا میره، سارا و موگل هم نقش بر زمین میشن... یکی از بهترین بخشای بازی بود به نظرم این پایانش :>:D

@NoctisSasuke
نه فرشاد اون پست رو ندیدم ولی تقریبا مطمئنم Nyx رو به عنوان یکی از دیمن یا سامن‌ها توی بازی میبینیم. البته در مورد اون باسی که گفتی (چپتر 0 رو میگی دیگه، درسته؟) اگه اشتباه نکنم تاباتا تایید کرده که اون باس چه موجودیه:
Ifrit :D

و همینطور ظاهرا گفته شده که اون باس آخر بازی نیست.

@Cloud Strife
ماکان من تا همین چندوقت پیش فکر می‌کردم این قضیه Eyes that see the light of expiring souls از بازی حذف شده ولی توی گف پرسیدم و گفتن هنوز توی بازی هست :D چند روز پیش Eurogamer هم یه ویدیوی ۱۱ دقیقه‌ای داده که در واقع تمام اتفاقات داستانی قبل از شروع بازی رو یه جا جمع آوری میکنه و به صورت خلاصه میگه و اونجا هم به این مورد اشاره میشه که این موضوع هنوز وجود داره توی بازی.

ظاهرا به دلیل تجربه نزدیک به مرگی که نوکت توی بچگی داشته (انیمه برادرهود) بعد از بیدار شدنش از کما (پلاتینیوم دمو) این قدرت رو داره که نور روح‌های در حال مرگ رو ببینه. هرچند (این دیگه حدس خودمه) فکر کنم هنوز خودش کامل از این موضوع آگاه نیست و نمیدونه همچین قدرتی داره.
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,968
نام
محمد
درود بر این نت که باهاش یه نقل قول نمی تونم بکنم. :|

@Dante Never Cry
استدلال بسیار خوبی هست. اما من بازم یه چیز را درک نمی کنم.بالفرض که این تئوری درست باشی، رجیس میدونه چه بخواد و چه نخواهد، لونا می میره.
خب چرا باید آنقدر خودش و بقیه را اذیت کنه؟
یه اسسین می فرسته، سریع و راحت کار را تموم می کنه. :D

کلا به نظرم بهتره بگذاریم بازی بیاد و معلوم بشه چی به چیه. چون الان مدرک خاصی نداریم و همش حدسه.

البته به شدت با این که لونا را بکشن، بعد زورشان به نیروهای تاریکی نرسه و برن دوباره زندش کنند تا بیاد اوضاع را درست کنه، حال می کنم. :D
.........
واقعا انتظار happy ending ندارم.
صد در صد bittersweet هست اندینگ.
اما خب، اگه داستان بازی عالی باشه، چرا که نه؟
الان ارباب حلقه ها. اندینگش جنریک ترین حالت ممکنه، اما در عین حال فاخر ترین و بهترین اثر فانتزی هم هست و کیلومتر ها از بقیه جلو تره. چرا؟
چون همه چیزش به جاست.
اگه مرگ و میر ها کنترل شده و به جا باشه، چرا که نه؟
اما در کل با مردن شخصیت های اصلی اصلا حال نمی کنم.
مثلا الان همه یه جورایی متفق القول ایم که لونا می میره.
خب اینا اگه عرضه داشته باشن و به جای این که این بابا را بکشن، دوز زجری که تو بازی می کشه را ببرن به مکسیسمم، و به جاش اندینگ را هم یه چیز معقول بذارن، خیلی خوب میشه. چون release شدن کاراکتر ها از torment زیاد :D حس خیلی خوبی داره. :)

پایان 13-2 به خودی خود خوب بود. اما واقعا ضدحال بود. با این که اندینگ را از قبل می دونستم، آنقدر شاد شروع شد که شک کردم که تو ویکی اشتباه نوشتن، بعد یهو همه چیز ترکید. :| یکی از بزرگترین پوکر فیس های زندگیم را اون موقع تجربه کردم. :| به خصوص وقتی دیدم لایتنینگ تبدیل به کریستال شد. :|
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
درود بر این نت که باهاش یه نقل قول نمی تونم بکنم. :|

@Dante Never Cry
استدلال بسیار خوبی هست. اما من بازم یه چیز را درک نمی کنم.بالفرض که این تئوری درست باشی، رجیس میدونه چه بخواد و چه نخواهد، لونا می میره.
خب چرا باید آنقدر خودش و بقیه را اذیت کنه؟
یه اسسین می فرسته، سریع و راحت کار را تموم می کنه. :D

کلا به نظرم بهتره بگذاریم بازی بیاد و معلوم بشه چی به چیه. چون الان مدرک خاصی نداریم و همش حدسه.

البته به شدت با این که لونا را بکشن، بعد زورشان به نیروهای تاریکی نرسه و برن دوباره زندش کنند تا بیاد اوضاع را درست کنه، حال می کنم. :D
.........
واقعا انتظار happy ending ندارم.
صد در صد bittersweet هست اندینگ.
اما خب، اگه داستان بازی عالی باشه، چرا که نه؟
الان ارباب حلقه ها. اندینگش جنریک ترین حالت ممکنه، اما در عین حال فاخر ترین و بهترین اثر فانتزی هم هست و کیلومتر ها از بقیه جلو تره. چرا؟
چون همه چیزش به جاست.
اگه مرگ و میر ها کنترل شده و به جا باشه، چرا که نه؟
اما در کل با مردن شخصیت های اصلی اصلا حال نمی کنم.
مثلا الان همه یه جورایی متفق القول ایم که لونا می میره.
خب اینا اگه عرضه داشته باشن و به جای این که این بابا را بکشن، دوز زجری که تو بازی می کشه را ببرن به مکسیسمم، و به جاش اندینگ را هم یه چیز معقول بذارن، خیلی خوب میشه. چون release شدن کاراکتر ها از torment زیاد :D حس خیلی خوبی داره. :)

پایان 13-2 به خودی خود خوب بود. اما واقعا ضدحال بود. با این که اندینگ را از قبل می دونستم، آنقدر شاد شروع شد که شک کردم که تو ویکی اشتباه نوشتن، بعد یهو همه چیز ترکید. :| یکی از بزرگترین پوکر فیس های زندگیم را اون موقع تجربه کردم. :| به خصوص وقتی دیدم لایتنینگ تبدیل به کریستال شد. :|
نه دیگه. دلیل نمیشه چون پادشاه قدیمی داره این رو بهش میگه رجیس هم خیلی راحت اون رو به عنوان یه حقیقت غیرقابل تغییر قبول کنه و سریع یکی رو بفرسته تا کار لونا رو تموم کنند :D کل وجودیت تریلر Omen داره بهمون میگه که رجیس نمیخواد چیزی که به عنوان پیشگویی دیده (که مرگ لونا هم جزش هست) رو قبول کنه و هدف از فرستادن پسرا با نوکت جلوگیری از اتفاقیه که شاید از دید پادشاه قدیمی حتمی باشه. (همون مرگ لونا و فرو رفتن دنیا در تاریکی)

البته تمام این حرفا رو بر اساس این فرض داریم میزنیم که اون صدا مربوط به یکی از پادشاه‌های قدیمی لوسیای باشه. اگر این فرض اولیه درست از آب در نیاد و این صدای یکی دیگه باشه کلا تمام این استدلال‌ها بی معنی میشه :D مثلا یه عده حدس میزنند شاید این صدای کریستال باشه که داره با رجیس حرف میزنه.(البته در این حالت هم من به نظرم اون شخصی که باید بمیره تا کریستال به آرامش برسه باز لوناست چون مهمترین مرگ رو اون داره که خیلی روی دنیا تاثیر میزاره)

مگه ناروتوـه که ادوتنسه بزنند؟ :|:D اتفاقا من اصلا با اینجور حرکات حال نمیکنم. یا شخصیتا رو نکشن، یا اگر میکشن دیگه تا آخر پاش وایستن و بزارن طرف واقعا مرده بمونه.
===
ارباب حلقه‌ها به نظرم بیشتر برای اتفاقات و در واقع اون Journey که داره معروف و محبوبه و بعید میدونم Ending ـش به صورت تنها خیلی مورد توجه باشه (حالا چه از منظر مثبت و چه از منظر منفی).

من خودم هم ترجیح میدم بازی همون کلیت داستان و Journeyـش عالی باشه تا اینکه مثلا کل داستان زیاد جالب از آب در نیاد ولی بجاش یه اندینگ خفن براش بزارن. اما خب اگر میشه هم داستان خفنی داشت و هم اندینگ به یاد موندنی، چرا که نه؟ البته نمیگم مرگ شخصیتا یا داشتن پایان منفی همیشه بیادموندنی تره تا یه پایان مثبت ولی خب به نظرم اگر هردوی این نوع پایان‌ها به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده بشن، تاثیری که اون پایان بد و منفی روی آدم میزاره به مراتب موندگاری و پایداری بیشتری در ذهن انسان داره تا یه پایان مثبت یا خوب.
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,968
نام
محمد
نه دیگه. دلیل نمیشه چون پادشاه قدیمی داره این رو بهش میگه رجیس هم خیلی راحت اون رو به عنوان یه حقیقت غیرقابل تغییر قبول کنه و سریع یکی رو بفرسته تا کار لونا رو تموم کنند :D کل وجودیت تریلر Omen داره بهمون میگه که رجیس نمیخواد چیزی که به عنوان پیشگویی دیده (که مرگ لونا هم جزش هست) رو قبول کنه و هدف از فرستادن پسرا با نوکت جلوگیری از اتفاقیه که شاید از دید پادشاه قدیمی حتمی باشه. (همون مرگ لونا و فرو رفتن دنیا در تاریکی)

البته تمام این حرفا رو بر اساس این فرض داریم میزنیم که اون صدا مربوط به یکی از پادشاه‌های قدیمی لوسیای باشه. اگر این فرض اولیه درست از آب در نیاد و این صدای یکی دیگه باشه کلا تمام این استدلال‌ها بی معنی میشه :D مثلا یه عده حدس میزنند شاید این صدای کریستال باشه که داره با رجیس حرف میزنه.(البته در این حالت هم من به نظرم اون شخصی که باید بمیره تا کریستال به آرامش برسه باز لوناست چون مهمترین مرگ رو اون داره که خیلی روی دنیا تاثیر میزاره)

مگه ناروتوـه که ادوتنسه بزنند؟ :|:D اتفاقا من اصلا با اینجور حرکات حال نمیکنم. یا شخصیتا رو نکشن، یا اگر میکشن دیگه تا آخر پاش وایستن و بزارن طرف واقعا مرده بمونه.
===
ارباب حلقه‌ها به نظرم بیشتر برای اتفاقات و در واقع اون Journey که داره معروف و محبوبه و بعید میدونم Ending ـش به صورت تنها خیلی مورد توجه باشه (حالا چه از منظر مثبت و چه از منظر منفی).

من خودم هم ترجیح میدم بازی همون کلیت داستان و Journeyـش عالی باشه تا اینکه مثلا کل داستان زیاد جالب از آب در نیاد ولی بجاش یه اندینگ خفن براش بزارن. اما خب اگر میشه هم داستان خفنی داشت و هم اندینگ به یاد موندنی، چرا که نه؟ البته نمیگم مرگ شخصیتا یا داشتن پایان منفی همیشه بیادموندنی تره تا یه پایان مثبت ولی خب به نظرم اگر هردوی این نوع پایان‌ها به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده بشن، تاثیری که اون پایان بد و منفی روی آدم میزاره به مراتب موندگاری و پایداری بیشتری در ذهن انسان داره تا یه پایان مثبت یا خوب.
اقا بی خیال این بنده خدا لونا شو. :D
Omen را اون اولد کینگ داره نشون میده. اگه واقعا مرگ لونا را بخواد، به رجیس دستور میده که سریع بکشدش. این وسط رجیس حق انتخاب نداره به نظر من.اولد کینگ به شدت دست بالا را داره و از محافظ های اینسومنیاست.اگه اراده کنه، دیوار فرو میریزه.
بنابراین اگه دستوری به این مهمی داشته باشه که بخواد یه فرد حتما بمیره، رجیس مجبور به اطاعته. چون حیات خودش و مردمش به king ها وابسته هست. و می دانیم که کینگ ها اصلا ارزشی برای دنیا قایل نیستند و خیلی راحت می تونن بزن زیر همه چیز.رجیس میدونه که فلان فرد باید بمیره و می میره.
خب پس اگه اون فرد لوناست چرا باید خودش را اذیت کنه و قضیه را کش بده؟
جدا از اون لونا یه mortal being هست و حقیر تر از اونیه که بخواد واقعا برای کینگ ها مهم باشه.
خلاصه اینکه این قصه سر دراز دارد. :D
بی خیال فعلاً تا بازی بیاد. بحثمون تو یه لوپ گیر کرده. :| :D
هفته اول بعد از انتشار بازی که داستان را تو ویکی نوشتن در جریانت میگذارم. :D ;)
..........
خب اینم دقیقا مثل ارباب حلقه ها یه جورنی هست.
اگه داستان این سفر غنی باشه، به نظرم بهتره تا یه چیز عادی باشه و به زور اندینگ به یاد موندنی بشه.
ولی در کل موافقم. کی از یه پایان به یاد موندنی بدش میاد؟

پ.ن :اینکه میگم پایان خوب، منظورم خوب به معنای مطلق کلمه نیست. اون جوری خیلی lame میشه.
منظورم پایان bittersweet هست که قسمت sweet اش بیشتر باشه. :D
 
  • Like
Reactions: Genesis and bezad

gamer1998y

کاربر سایت
May 18, 2014
660
نام
شهاب
منم پایان بدو فقط در یک صورت میپذیرم که بعدش کاراکتر اصلی قاطی کنه و یه قدرت خفن رو کنه و بزنه همیه دشمنا و باس اخرو صاف کنه یه چیزی مثل انیمه برسک پایان گلدن عیجش که گاتسو بچه ها قربانی میشن یا پایانای اونیموشا که سامانسکه دویلی میشد
اقا محمد اصلا از این کارت که می خوای داستان بازی رو تو ویکی بخونی خوشم نمیاد. بابا پس چه طرفداری هستی همه لذت بازی اینکه داستانو ادم اونجوری که بازی براش تعریف می کنه بفهمه و قدم به قدم مثلا بعد از گذشت از یک سرزمین و زدن یک باس سخت و دیدن داستان بعدش که توی اونجا اتفاق میوفته لذت بخشه و خستگی ادمو در میاره
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Genesis

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
آره همونطوری که گفتی بحثمون توی لوپ گیر کرده و فعلا بهتره بیخیال این مورد بشیم تا خود بازی بیاد :D
هفته اول بعد از انتشار بازی که داستان را تو ویکی نوشتن در جریانت میگذارم. :D ;)
چی چی رو بهت میگم! :|:D مرد حسابی اسپویل نکنی یه وقت‌ها! من اگه بازی خوب باشه همون چند روز اول احتمال خیلی زیاد میرم تو کارش پس اسپویل بی اسپویل تا خودم تمومش کنم :D

پ.ن: زیادی Sweet بشه میترسم یه چیزی در بیاد مثل انیمه FMA:BH که رسما Happy Ending بود :|:D

یه چیزی مثل انیمه برسک پایان گلدن عیجش که گاتسو بچه ها قربانی میشن
آخ آخ گفتی! این بازی که جای خود داره، اگه هر بازیی بتونه نصف اون حس رو هم توی پایانش القا کنه به نظرم به یه شاهکار تبدیل میشه!
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
جمع کنید بساط Good Ending و این چرت و پرتا رو :|

بازی باید تاکید میکنم باید یه پایان شوکه کننده و تراژدی داشته باشه اگرم براش لازم باشه همه شخصیتا بمیرن من مشکلی ندارم ولی پایان باید با داستان جور باشه و چیز شوکه کننده ای باشه و تکرار کلیشه ای نمیخوام

ببینم میتونه یه پایان معرکه تر از Type-0 درست کنه :((
 
  • Like
Reactions: Kaiki

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر