Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,532
نام
کورش
مسئله اینجاست که من یه چند تا چیز کوچولو بیشتر شما ها میدونم و بر اساس اونا حرف میزنم.الدرپکت جلو اردین واقعی عملا هیچی نیست.
مساله این که شما درست پستم رو نخوندی:D
من هم لیک ها رو دنبال میکنم و اسپویل برام مهم نیست. بالا نوشتم در بازه زمانی بین فیلم و بازی هستیم. یعنی الان جریانات فیلم اتفاق افتاده و جریانات بازی هنوز اتفاق نیفتاده و پرنس هم داره ولگردی میکنه. من این ardyn رو میگم.
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,965
نام
محمد
مساله این که شما درست پستم رو نخوندی:D
من هم لیک ها رو دنبال میکنم و اسپویل برام مهم نیست. بالا نوشتم در بازه زمانی بین فیلم و بازی هستیم. یعنی الان جریانات فیلم اتفاق افتاده و جریانات بازی هنوز اتفاق نیفتاده و پرنس هم داره ولگردی میکنه. من این ardyn رو میگم.
چه عجب :Dبالاخره یکی مثل خودم پیدا شد:Dاینجور راحت تر میشه بحث کرد.:D
سن طرف از کل امپراتوری لوسیس و تموم knights of the round بیشتره. قشنگ معلومه نوچه یا reincarnation به ارک دیمون یا دیواین هست.خب چی بهتر از یه godlike creature ای که خودش را تو ظاهر یه انسان مخفی کرده و قرن هاست که همه را برای اهداف خودش بازی میده؟
حرفتون درسته که در حال حاظر اردین هنوز خودی نشون نداده.اما ده دقیقه هم تو فیلم نبود. در کل که در نظر بگیریم بشدت پتانسیل بهترین بد من سری بود را داره. چون بر خلاف مثلا سفیروث و کفکا هدفش مشخص نیست و بالفرض هم که بخواد کل دنیا را نابود کنه، از راه های جنریک بقیه پیش نمیره.
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,532
نام
کورش
چه عجب :Dبالاخره یکی مثل خودم پیدا شد:Dاینجور راحت تر میشه بحث کرد.:D
سن طرف از کل امپراتوری لوسیس و تموم knights of the round بیشتره. قشنگ معلومه نوچه یا reincarnation به ارک دیمون یا دیواین هست.خب چی بهتر از یه godlike creature ای که خودش را تو ظاهر یه انسان مخفی کرده و قرن هاست که همه را برای اهداف خودش بازی میده؟
حرفتون درسته که در حال حاظر اردین هنوز خودی نشون نداده.اما ده دقیقه هم تو فیلم نبود. در کل که در نظر بگیریم بشدت پتانسیل بهترین بد من سری بود را داره. چون بر خلاف مثلا سفیروث و کفکا هدفش مشخص نیست و بالفرض هم که بخواد کل دنیا را نابود کنه، از راه های جنریک بقیه پیش نمیره.

من که کلا اینطوری هستم و همه پستهای اسپویل رو میخونم چون اولا یادم نمیمونه و زود فراموش میکنم ثانیا نمیتونم صبر کنم ثالثا دونستن بخشی از داستان چندان هم مهم نیست و حتی دونستن بخش های مربوط به ضد حال خوب هم هست مثلا اگه بدونم فلان شخصیت خوب ( خوب به معنی اینکه ازش خوشم میاد نه پروتاگونیست) قراره بمیره و ضد حال بشه همون بهتر که از قبل بدونم و زهرش گرفته بشه. البته دوستان نزدیکم همیشه اعتراض میکنن به قضیه و حتی وقتی گیمی رو من بازی نکردم و اونها بازی کردن ازشون میپرسم فلان قضیه چی شد برخلاف خواسته ام نمیگن و سعی میکنن برام اسپویل نکنن.
قضیه سنش رو شنیدم البته فقط در همین حد و چیز دیگه ای در مورد سنش نمیدونم. کلا بدم نمیاد یه موجود خاص و قوی باشه. مخصوصا همین که به تنهایی با اعتماد به نفس بدون اطلاع قبلی سرشو انداخت پایین و خیلی راحت وسط جنگ رفت به دیدن شاه دشمن یعنی اصلا نباید دست کم گرفتش و مطمئن بود هیچ اسیبی نمیتونن بهش بزنن
 
  • Like
Reactions: Oakenshield

leonpro

کاربر سایت
Apr 16, 2016
140
فیلمو نمیخواستم تا بلوری نیومده ببینم ولی دیدم نبینم همشو اسپویل میکنید برام دیدم.:D
فکر نمیکردم فیلمش اینقدر خوب باشه.>:D< کیفیتش خوب بود واسه این نسخه انصافا.
شاید تا جوش نپریده شب بشینم زیرنویسش کنم.:D
این اردین که احتمال قوی دشمن اصلی بازیه. اگه دقت کنید تیپش شبیه بعضی آرت ها و لوگوی خود بازیه. اون سپری که رو دست چپش بود دقیقا شبیه به بالی هست که اون الهه تک بال داره جفتشونم سمت چپ هستن.
بنظرم خودش یه موجود divine هست یا تا پایان بازی تبدیل میشه به یکی! ممکنه حتی به دنبال قدرت نباشه، فقط به دو طرف کمک میکنه تا نابودی دنیا رو ببینه یا بخواد فقط خوش بگذرونه.:D
بهرحال یه ویلن خالص نیست و شخصیت خاکستری ای داره. به عظمت سفیروث و نفرت انگیزی کفکا نمیرسه ولی خب واسه خودش یونیکه.

نظرات و سوالات راجب فیلم رو که خوندم راجب مرگ crowe بنظر میرسید با همون تیرهایی که به نیکس شلیک کردن مرده که بعدش اون حرفا رو به نیکس زد. ظاهرا یه نوع تیر سمی یا همچین چیزی بوده که اندام داخلی رو نابود میکرده.:-?
یه چیز دیگه هم این که احتمالا با اکثر باس هایی که توی فیلم دیدیم میتونیم مبارزه کنیم. مثلا اون سگ سه سر آتشین که اول فیلم قبل از کشتن میندازنش از صخره پایین تو بازی احتمالا بتونیم پیداش کنیم. اون deamon ها که تو شب رها میکردن هم که ظاهرا تعدادشون خیلی زیاده! خود اولتروس معمولا تو سری یه باس خاصه هرچی نمیمیره باز برمیگرده. یه جورایی حالت زنگ تفریح داشته همیشه. اینجا هم ممکنه باز ببینیمش.:D
یه نظریه هم راجب glauca دارم که ممکنه پادشاه تو همون نبرد اول فیلم زده باشه کشته باشتش و بعدا که drautos خیانت کرده و زره اون رو بهش دادن و جای glauca اصلی جاش زدن. شاید تو بازی هم زره اون رو به یه نفر جدید داده باشن که بشه باهاش مبارزه کرد. چون ظاهرا اکثر قدرت glauca از زرهش میومد بهرحال.
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,965
نام
محمد
من که کلا اینطوری هستم و همه پستهای اسپویل رو میخونم چون اولا یادم نمیمونه و زود فراموش میکنم ثانیا نمیتونم صبر کنم ثالثا دونستن بخشی از داستان چندان هم مهم نیست و حتی دونستن بخش های مربوط به ضد حال خوب هم هست مثلا اگه بدونم فلان شخصیت خوب ( خوب به معنی اینکه ازش خوشم میاد نه پروتاگونیست) قراره بمیره و ضد حال بشه همون بهتر که از قبل بدونم و زهرش گرفته بشه. البته دوستان نزدیکم همیشه اعتراض میکنن به قضیه و حتی وقتی گیمی رو من بازی نکردم و اونها بازی کردن ازشون میپرسم فلان قضیه چی شد برخلاف خواسته ام نمیگن و سعی میکنن برام اسپویل نکنن.
قضیه سنش رو شنیدم البته فقط در همین حد و چیز دیگه ای در مورد سنش نمیدونم. کلا بدم نمیاد یه موجود خاص و قوی باشه. مخصوصا همین که به تنهایی با اعتماد به نفس بدون اطلاع قبلی سرشو انداخت پایین و خیلی راحت وسط جنگ رفت به دیدن شاه دشمن یعنی اصلا نباید دست کم گرفتش و مطمئن بود هیچ اسیبی نمیتونن بهش بزنن
ما چقدر مثل همیم:D
به نکته هم که درباره اردن هست اینه که خودش قشنگ اون عقبا می ایسته و بقیه کارهایی که میخواد را انجام میدن. اینطوری نابود کردن اینسومنیا و این که بر خلاف لدولاس عین خیالش نبود ثابت می کنه که جنگ بین لوسیس و نیفلهایم در اصل کار خودشه.
احتمالی که میدن اینه که اردین یا chaos هست یا عفریت. البته ميشه با اطمینان گفت که عفریت نیست. چون راووس تبدیل ميشه به عفریته. به احتمال هم آینه که زیر دست یکی از دیواین هاست و میگن که رقیب مستقیمش gentiana یا در واقع همون شيواست.
خودم این اخری را قبول دارم بیشتر. به خصوص که انگار لونا با one winged goddess در ارتباطه و احتمالا آخر کار مبارزه لاین الهه با بقیه را باید شاهد باشیم.
راستی به نظرت لونا می میره؟
 
  • Like
Reactions: Kourosh

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,965
نام
محمد
فیلمو نمیخواستم تا بلوری نیومده ببینم ولی دیدم نبینم همشو اسپویل میکنید برام دیدم.:D
فکر نمیکردم فیلمش اینقدر خوب باشه.>:D< کیفیتش خوب بود واسه این نسخه انصافا.
شاید تا جوش نپریده شب بشینم زیرنویسش کنم.:D
این اردین که احتمال قوی دشمن اصلی بازیه. اگه دقت کنید تیپش شبیه بعضی آرت ها و لوگوی خود بازیه. اون سپری که رو دست چپش بود دقیقا شبیه به بالی هست که اون الهه تک بال داره جفتشونم سمت چپ هستن.
بنظرم خودش یه موجود divine هست یا تا پایان بازی تبدیل میشه به یکی! ممکنه حتی به دنبال قدرت نباشه، فقط به دو طرف کمک میکنه تا نابودی دنیا رو ببینه یا بخواد فقط خوش بگذرونه.:D
بهرحال یه ویلن خالص نیست و شخصیت خاکستری ای داره. به عظمت سفیروث و نفرت انگیزی کفکا نمیرسه ولی خب واسه خودش یونیکه.

نظرات و سوالات راجب فیلم رو که خوندم راجب مرگ crowe بنظر میرسید با همون تیرهایی که به نیکس شلیک کردن مرده که بعدش اون حرفا رو به نیکس زد. ظاهرا یه نوع تیر سمی یا همچین چیزی بوده که اندام داخلی رو نابود میکرده.:-?
یه چیز دیگه هم این که احتمالا با اکثر باس هایی که توی فیلم دیدیم میتونیم مبارزه کنیم. مثلا اون سگ سه سر آتشین که اول فیلم قبل از کشتن میندازنش از صخره پایین تو بازی احتمالا بتونیم پیداش کنیم. اون deamon ها که تو شب رها میکردن هم که ظاهرا تعدادشون خیلی زیاده! خود اولتروس معمولا تو سری یه باس خاصه هرچی نمیمیره باز برمیگرده. یه جورایی حالت زنگ تفریح داشته همیشه. اینجا هم ممکنه باز ببینیمش.:D
یه نظریه هم راجب glauca دارم که ممکنه پادشاه تو همون نبرد اول فیلم زده باشه کشته باشتش و بعدا که drautos خیانت کرده و زره اون رو بهش دادن و جای glauca اصلی جاش زدن. شاید تو بازی هم زره اون رو به یه نفر جدید داده باشن که بشه باهاش مبارزه کرد. چون ظاهرا اکثر قدرت glauca از زرهش میومد بهرحال.
اینکه زرهglauca قدرتش را تامین می کنه تقریبا درسته. چون کسی که ارتش نیفلهایم را تشکیل داده کسیه به اسم وسترال که دانشمند نیفلهایمه و احتمالا زره را خودش طراحی کرده و از همون قدرت مجیتک هم استفاده کرده.
من هنوز قضیه کرو را درک نمی کنم. اگه تیر خاصی بود که باید روی نیکس هم تاثیر می گذاشت. ميشه یکم بیشتر توضیح بدی؟ :D
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,532
نام
کورش
راستی به نظرت لونا می میره؟
این لونایی که من در فیلم دیدم بود و نبودش فرقی نداره برام :D
کلا مرگ و میر xv فکر نمیکنم در حد aeris ناجور باشه. دلیلش هم اینه که شخصیت پردازی خاصی براش نشده. فرضا اگر هم لونا بمیره برای من فوقش یه پرنسسه که مرده مثل خیلیهای دیگه( بازم تاکید میکنم بر اساس حال حاضر یعنی بین فیلم و گیم دارم بحث میکنم). برخلاف aeris که اصلا از برنامه ریزی شده بود که یه مرگ دراماتیک داشته باشه و ضد حال بزنه به حس و حال گیمر. یک دختر ساده که شخصیتش یجورایی یاداور دختر کبریت فروش هانس کریستین اندرسن بود( مریض ترین و بیرحم ترین داستان دنیا از نظر من) . یه دختر ضعیف که در یه شهر تاریک بین راکتورهای صنعتی شینرا تو یه کلیسای خرابه گل پرورش میداد و سمبل باقی مونده عاطفه و احساس در یه جامعه خشک و تاریک بود و کلا بار احساسی داستان رو دوشش بود و وقتی مرد اگه من اونجا بودم سفیروث رو به چهار قسمت نامتقارن تقسیمش میکردم( بعد مرگش همیشه وقتی میبینم ملت با سفیروث حال میکنن تعجب میکنم) این با لونایی که من تابحال دیدم فرق زیادی میکنه.
لونایی که انگار دماغش اویزونه و سرماخورده دور چشمش بخاطر الرژی قرمزه و هیچ خاصیتی نداره جز اینکه قراره همسر اینده noct بشه.
خلاصه شاید اردین یه پتانسیلی توش دیده بشه برای اینده ولی لونا نه. بمیره یا نمیره فرقی برام نداره ولی چون کلا صلح طلب هستم و از درام الکی و ابغوره گیری خوشم نمیاد ترجیح میدم بمونه و بره خونه بخت :D
 
  • Like
Reactions: Oakenshield

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,965
نام
محمد
این لونایی که من در فیلم دیدم بود و نبودش فرقی نداره برام :D
کلا مرگ و میر xv فکر نمیکنم در حد aeris ناجور باشه. دلیلش هم اینه که شخصیت پردازی خاصی براش نشده. فرضا اگر هم لونا بمیره برای من فوقش یه پرنسسه که مرده مثل خیلیهای دیگه( بازم تاکید میکنم بر اساس حال حاضر یعنی بین فیلم و گیم دارم بحث میکنم). برخلاف aeris که اصلا از برنامه ریزی شده بود که یه مرگ دراماتیک داشته باشه و ضد حال بزنه به حس و حال گیمر. یک دختر ساده که شخصیتش یجورایی یاداور دختر کبریت فروش هانس کریستین اندرسن بود( مریض ترین و بیرحم ترین داستان دنیا از نظر من) . یه دختر ضعیف که در یه شهر تاریک بین راکتورهای صنعتی شینرا تو یه کلیسای خرابه گل پرورش میداد و سمبل باقی مونده عاطفه و احساس در یه جامعه خشک و تاریک بود و کلا بار احساسی داستان رو دوشش بود و وقتی مرد اگه من اونجا بودم سفیروث رو به چهار قسمت نامتقارن تقسیمش میکردم( بعد مرگش همیشه وقتی میبینم ملت با سفیروث حال میکنن تعجب میکنم) این با لونایی که من تابحال دیدم فرق زیادی میکنه.
لونایی که انگار دماغش اویزونه و سرماخورده دور چشمش بخاطر الرژی قرمزه و هیچ خاصیتی نداره جز اینکه قراره همسر اینده noct بشه.
خلاصه شاید اردین یه پتانسیلی توش دیده بشه برای اینده ولی لونا نه. بمیره یا نمیره فرقی برام نداره ولی چون کلا صلح طلب هستم و از درام الکی و ابغوره گیری خوشم نمیاد ترجیح میدم بمونه و بره خونه بخت :D
کسایی که ميگن سفیروث را دوست دارن به خاطر این دوستش دارند که اسم بزرگی داره. اگه 7 را بازی کرده باشند و لیتر لیتر اشک ریخته باشند نظر دیگه دارند. (الان که داشتی داستان ایریث را بازگو می کردی به لحظه بغض گلوم را گرفت) البته بماند که بعد رمان دادن بیرون درباره سرنوشت ایریث بعد از مرگ و این حرفها.
در مورد لونا هم من قبلا گفتم که لونا فیلم و بازی زمین تا آسمون فرق دارن با هم تو بازی به شدت بهتره. چیزی که من دستگیرم شد آینه که ترکیبی از لایتنینگ و یونا باید باشه. تو فیلم خیلی سرویس بود. کل نقشش در حد اینایی بود که وقتی همه چیز داره نابود ميشه می ایستند وسط و میگن هنوز امید هست، هنوز امید هست. بعد هم که بالاخره به بلایی سرشون میاد و میشن چهره معصوم:|
کسایی که بازی را تجربه کردند میگن خیلی badass هست اما به چیزی که من را نگران می کنه آینه که میگن خیلی میخواد به نوکت کمک کنه .امیدوارم این قسمت را lame نکرده باشن.
در مورد نقشش هم به احتمال زیاد به کار های مهمی بکنه چونdivine's Oracle هست و اگه gentiana همونی باشه که حدس زدم نشون ميده که خیلی مهمه و بالاخره به جایی به حرکت های خوبی میزنه. البته امیدوارم:D
 
  • Like
Reactions: Kourosh

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,965
نام
محمد
@Kourosh
اون قضیه ایریث هم به چیز استثنایی بود که بعد از 7 هم نداشتیم تو هیچ کدوم قسمتا. البته من یادم نمیاد کسی بوده باشه که نقشی مثل ایریث داشته باشه تو بقیه قسمت ها
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
@NoctisSasuke
موقع اومدن DLC ها و دیدن قیمتشون هم دوست دارم بدونم همینو میگی یا نه.اسکوئر برای LR دی ال سی OUTFIT میداد که هر لباسش 3-4 دلار بود.اگه باهم سه تاش را می خریدی هم لطف می کردن بیشتر از 10 دلار نمی چاپیدنت:|

اصلا ربط حرفت رو به چیزی که گفتم نفهمیدم :D

من گفتم SE نمیاد DLC بده؟ :D اتفاقا برعکس :D حتما میده ولی میگم دادن DLC به هیچ وجه نشون دهنده بازی بدی نیست

شما یه بازی AAA نام ببر که براش DLC نداده باشن. اینجوری همه بازیای دنیا مزخرفن چون DLC دارن :D
 
  • Like
Reactions: KingAmir

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,532
نام
کورش
@Kourosh
اون قضیه ایریث هم به چیز استثنایی بود که بعد از 7 هم نداشتیم تو هیچ کدوم قسمتا. البته من یادم نمیاد کسی بوده باشه که نقشی مثل ایریث داشته باشه تو بقیه قسمت ها

من منظورم بیشتر شخصیت پردازی بود نه دختر کبریت فروش ( گل فروش) شدنش مثلا اسکوال هم شخصیت جالبی داشت و اگه میمرد ضد حال میشد یا مثلا زک و مرگش خیلی ناجور بود. هیچ کدوم از این دوتا مثل aeris نبودن ولی شخصیتشون بشدت برای گیمر جا میفتاد ولی لونا فعلا زکام شده و بهتره بره سوپ رقیق بخوره و استراحت کنه :D

پ.ن: گفتم squall بازم هوای 8 رو کردم. لعنتی یه شاهکار تکرار ناپذیره. چند بار بازی کردم و هردفعه یادش میفتم دوباره دلم میخواد بازی کنم. یعنی اصلا ممکنه یکی 8 رو بازی کنه بعد 10 یا 12 یا 13 براش بهترین شماره باشه برای من حتی از 7 هم بهتره. حتی اگر هم همچین کسی باشه که 10 یا 12 یا 13 رو بهتر از 8 بدونه باز هم برام عجیبه.
من کلا باید یه قانون بذارم یاداوری ff8 ممنوع :D
پ.ن 2 : دووم ترین :D
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,965
نام
محمد
اصلا ربط حرفت رو به چیزی که گفتم نفهمیدم :D

من گفتم SE نمیاد DLC بده؟ :D اتفاقا برعکس :D حتما میده ولی میگم دادن DLC به هیچ وجه نشون دهنده بازی بدی نیست

شما یه بازی AAA نام ببر که براش DLC نداده باشن. اینجوری همه بازیای دنیا مزخرفن چون DLC دارن :D
بحث اصلا چیز دیگه ای هست. کوروش میگه وقتی خود بازی نسبت به چیزی که باید کمتر محتوا داره چرا باید برای dlc های بیخود وقت بگذارند. تو میگی dlc ربطی به کیفیت بازی نداره. منم ميگم آن شاء ا... اسکویر در پاچمون خواهد کرد:D
انصافا قبول کن که 15 از نظر محتوا به اندازه مثلا10 غنی نیست. من ده را نخريدم چون دیدم برای تموم کردنش شیرین باید250 ساعت وقت بگذارم.
البته ایراد خاصی نميشه گرفت انصافا الان همه فرنچایز ها مشکل کمبود محتوا دارن و 15 شاید بشه گفت با وجود انیمه و فیلم و... بهترینشونه
 
  • Like
Reactions: Kourosh

leonpro

کاربر سایت
Apr 16, 2016
140
اینکه زرهglauca قدرتش را تامین می کنه تقریبا درسته. چون کسی که ارتش نیفلهایم را تشکیل داده کسیه به اسم وسترال که دانشمند نیفلهایمه و احتمالا زره را خودش طراحی کرده و از همون قدرت مجیتک هم استفاده کرده.
من هنوز قضیه کرو را درک نمی کنم. اگه تیر خاصی بود که باید روی نیکس هم تاثیر می گذاشت. ميشه یکم بیشتر توضیح بدی؟ :D
با این روندی که پیش گرفتن که صد در صد لونا هم میمیره.ولی خودم دوست دارم جوری باشه که تصمیم بازیکن تاثیر بذاره رو زنده موندن و نموندنش. تو ff7 هم خیلی ها مدتا دنبال یه راهی بودن که aeris رو نجات بدن یا زندش کنن دوباره و زیربار نمیرفتن که رفته. البته خب آره نه لونا به پای aeris میرسه و نه داستانی تو سری ff به پای هفتش.
سفیروث دلیل محبوبیتش این نیست که کسی از مرگ aeris خوشحال بود. همه میخواستن سر به تنش نباشه، ولی با تمام بدیهاش واقعا دشمن با عظمت و قابلی بود جوری که خود کلودم تحسینش میکرد از اول. همیشه لازم نیست شخصیت مثبت باشه واسه محبوبیت.
اونجا که نیکس رو با تیر میزنه واسه همین تعجب میکنه میگه تو با این سوراخ توبدنت چقدر مقاومی. کرو همش جیغ میزد وقتی یه چیزی (گلوله) داخل بدنش رو نابود میکرد. اون قسمتش که نیکس چرا زنده موند رو هم من فرض کردم مقاومت خودش بود زنده نگهش داشت، تا وقتی از انگشتر قدرت گرفت و بدنش درمان شد.
 
  • Like
Reactions: Oakenshield

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,965
نام
محمد
من منظورم بیشتر شخصیت پردازی بود نه دختر کبریت فروش ( گل فروش) شدنش مثلا اسکوال هم شخصیت جالبی داشت و اگه میمرد ضد حال میشد یا مثلا زک و مرگش خیلی ناجور بود. هیچ کدوم از این دوتا مثل aeris نبودن ولی شخصیتشون بشدت برای گیمر جا میفتاد ولی لونا فعلا زکام شده و بهتره بره سوپ رقیق بخوره و استراحت کنه :D

پ.ن: گفتم squall بازم هوای 8 رو کردم. لعنتی یه شاهکار تکرار ناپذیره. چند بار بازی کردم و هردفعه یادش میفتم دوباره دلم میخواد بازی کنم. یعنی اصلا ممکنه یکی 8 رو بازی کنه بعد 10 یا 12 یا 13 براش بهترین شماره باشه برای من حتی از 7 هم بهتره. حتی اگر هم همچین کسی باشه که 10 یا 12 یا 13 رو بهتر از 8 بدونه باز هم برام عجیبه.
من کلا باید یه قانون بذارم یاداوری ff8 ممنوع :D
پ.ن 2 : دووم ترین :D
قضیه conspiracy سکوال را فکر کنم بدونی. همون که میگه پایان دیسک اول میمیره. نظرت را در اون باره خوشحال ميشم بدونم:)

پ.ن1:فکر کنم 8 اولین ff آن بوده. :D جادوی اولین ff همیشه کارسازه:D
پ.ن2:منم میخوام:(

پ.ن3:انصافا لونا خیلی قیافش نزار بود تو فیلم. :))
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,965
نام
محمد
با این روندی که پیش گرفتن که صد در صد لونا هم میمیره.ولی خودم دوست دارم جوری باشه که تصمیم بازیکن تاثیر بذاره رو زنده موندن و نموندنش. تو ff7 هم خیلی ها مدتا دنبال یه راهی بودن که aeris رو نجات بدن یا زندش کنن دوباره و زیربار نمیرفتن که رفته. البته خب آره نه لونا به پای aeris میرسه و نه داستانی تو سری ff به پای هفتش.
سفیروث دلیل محبوبیتش این نیست که کسی از مرگ aeris خوشحال بود. همه میخواستن سر به تنش نباشه، ولی با تمام بدیهاش واقعا دشمن با عظمت و قابلی بود جوری که خود کلودم تحسینش میکرد از اول. همیشه لازم نیست شخصیت مثبت باشه واسه محبوبیت.
اونجا که نیکس رو با تیر میزنه واسه همین تعجب میکنه میگه تو با این سوراخ توبدنت چقدر مقاومی. کرو همش جیغ میزد وقتی یه چیزی (گلوله) داخل بدنش رو نابود میکرد. اون قسمتش که نیکس چرا زنده موند رو هم من فرض کردم مقاومت خودش بود زنده نگهش داشت، تا وقتی از انگشتر قدرت گرفت و بدنش درمان شد.
دلیل محبوبیت سفیروث به نظرم شدت عمل و رفتار و در کل خفنیسمش بود. :D
در مورد لونا هم با اینکه death sign های زیادی داره اما من ميگم نمیمیره.به سه دلیل:
1.خیلی داستان جنریک و قابل پیش بینی ميشه.
2.نقشش تو بازی خیلی مهمه
3.gentiana که محافظشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر