Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
پایان تراژدی بخوره تو سرشون:D(در مورد پایان هم یه چیزایی فهمیدم اگه اون باشه باز میگم کلیشه ای ولی کلیشه ای که کمتر شنیده شده که این از افتضاح بودن داستان جلو گیری می کنه:D یاد envy تو fullmetal A B افتادم:D)
به قول خودشون بازی 40-50 ساعته با ماموریت های فرعی بشه 100 ساعت
حالا اگه قرار باشه شهر های باحال از دست بره
پس باید من برم باز چمن های duscae رو بچرم:D من حداقل می خواستم 1000 ساعت بازی کنم:D من دمو رو که تا لول 70 و خورده ای رسوندم حالم بد شد دیگه از منطقه...
من موندم تو از چی اونجا خوشت اومده بود که تا لول 99 رفته بودی:D تازه دنبال چیز هایی گشته بودی که دلیل وجودشونم هنوز مبهمه:D

هر روز که میگزره کمتر دلم میخواد جوابتو بدم باشد که تو لیست سیاه نری :D

داستان بازی رو غیر از سازنده ها فقط تو میدونی تو دنیا چیه پس ببخشید که زود قضاوت میکنم :D من همچنان بهترین پایان تو تمام بازیایی که دیدم پایان Type-0 بود که پایانش به هیچ وجه پایان خوشحال کننده ای نبود. یعنی اگر آخرش کسی گریه نکرد یا اصلا احساس ناراحتی نکرد انسان نیست :| من بیشتر از 10 بار پایانش رو دیدم هر بارم گریم میگیره :| پایان معرکه درآوردن میگن به این

حالا تو میخوای تو دنیای هیتری ذهنی خودت داستان رو بسازی و آبکی در نظرشم بگیری نمیدونم ولی انقدر این فکر احمقانست که بخندی چون برا یه داستان آبکی انقدر سرمایه نمیزارن. نمیان برا پیش درآمدش انیمه بسازن نمیان براش فیلم تمام cg درست کنن نمیان براش یه بازی دیگه درست کنن که داستان زمان پدر شخصیت اصلی رو نشون بده :D خلاصه اینکه کیس مای فلان باو تا نزدم لهت نکردم :D

بازم تحریف کرد. بازی بخش داستانیش حدود بیشتر از 40 ساعته و ماموریتای فرعی 100 ساعت و اگر بخوای در کنار اینا گشت و گذار هم بکنی و عین ربات فقط کارت ماموریت داستانی و فرعی رفتن نباشه و بخوای چیزای مختلفی رو کشف کنی گفتن 200 ساعته و هر عقل سالمی بدون تفکر هم میفهمه که گیری که میدی تماما چرته و تو حتی تریلرای بازی رو هم کامل ندیدی

وقتی یه چیزی رو دوست داشته باشی میخوای هرچیزی رو توش تماما داشته باشی

تو از اون نمونه هیتر های الکی هستی که تو GAF نمونشون پره و اگه بخوای حرفاشونو روش فکر کنی میبینی کل حرفاشون الکی گیر دادنه :))
 
  • Like
Reactions: Witch of Ashes

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,500
نام
mohammad
هر روز که میگزره کمتر دلم میخواد جوابتو بدم باشد که تو لیست سیاه نری :D

داستان بازی رو غیر از سازنده ها فقط تو میدونی تو دنیا چیه پس ببخشید که زود قضاوت میکنم :D من همچنان بهترین پایان تو تمام بازیایی که دیدم پایان Type-0 بود که پایانش به هیچ وجه پایان خوشحال کننده ای نبود. یعنی اگر آخرش کسی گریه نکرد یا اصلا احساس ناراحتی نکرد انسان نیست :| من بیشتر از 10 بار پایانش رو دیدم هر بارم گریم میگیره :| پایان معرکه درآوردن میگن به این

حالا تو میخوای تو دنیای هیتری ذهنی خودت داستان رو بسازی و آبکی در نظرشم بگیری نمیدونم ولی انقدر این فکر احمقانست که بخندی چون برا یه داستان آبکی انقدر سرمایه نمیزارن. نمیان برا پیش درآمدش انیمه بسازن نمیان براش فیلم تمام cg درست کنن نمیان براش یه بازی دیگه درست کنن که داستان زمان پدر شخصیت اصلی رو نشون بده :D خلاصه اینکه کیس مای فلان باو تا نزدم لهت نکردم :D

بازم تحریف کرد. بازی بخش داستانیش حدود بیشتر از 40 ساعته و ماموریتای فرعی 100 ساعت و اگر بخوای در کنار اینا گشت و گذار هم بکنی و عین ربات فقط کارت ماموریت داستانی و فرعی رفتن نباشه و بخوای چیزای مختلفی رو کشف کنی گفتن 200 ساعته و هر عقل سالمی بدون تفکر هم میفهمه که گیری که میدی تماما چرته و تو حتی تریلرای بازی رو هم کامل ندیدی

وقتی یه چیزی رو دوست داشته باشی میخوای هرچیزی رو توش تماما داشته باشی

تو از اون نمونه هیتر های الکی هستی که تو GAF نمونشون پره و اگه بخوای حرفاشونو روش فکر کنی میبینی کل حرفاشون الکی گیر دادنه :))

چه ربطی به TYPE داشت:D دو سال پیش اینا به من گیر می دادی همه جا پای نومورا رو میارم وسط الان خودت تو هر تاپیکی یه گریزی به این عنوان می زنیا:D
تو که به من اطمینان نداری...:D ولی منو فرزاد تو دو سه ماه 80 درصد همین داستان رو هم به صورت کلی حدس زده بودیم:D
من حرفی که قبلا زدم این بود که لزوما مرگ باعث زیبایی داستان نمیشه... خیلی چیزا بالاتر از مرگ می تونن وجود داشته باشن... حالا چرا فکر کردی منظورم بازی مورد علاقت بوده؟ خدا داند:D
من اگه هیتر این عنوان بودم سر اینکه ریمیک یه بازیچه ای بیش نیست و در حد جک هستش در مقابل XV شرط نمی بستم:D(البته من سر یه نسخه XV هم شرط بستم... اگه داستان شاهکار بود من بهت یه نسخه تقدیم می کنم:D من اگه بردم تو هم با توجه به اواتار جدیدت پیج اصلی اینستاتو بزار همه بیان یه سری بزنن>:) فقط کسی رو انفالو نکن:)))
حداقل تصوری که از ورسوس داشتم این بود که شهر ها نقش مهمی خواهند داشت
نه شهر های خوب بیشترش نابود بشه و نشه رفت کامل توش گشت
الان هم یا باید برم صحرا بعد پایان بازی یا کویر یا جنگل یا مناطق حاصل خیز و ...:D
حالا کاری ندارم این انیمه و فیلم یه توفیق اجباری شد تا بیاد به ابهامات و سوالات داستان برای همون اول بازی توضیح بده نه اینکه باعث گسترش داستان بشه:D
من الانم میگم متاش بین 87-89 میشه و خلاصه می ترکونه ولی اصلا تصوری که از این عنوان داشتم تو این ده سال نابود شد:D
بعدم فقط خودت عنوان رو دوست نداری که:D منم دارم:D من اشک ریختم:D عکساشم موجوده:D ولی دیگه کلافه شدم که تا 99 نرفتم:D
 
  • Like
Reactions: Witch of Ashes

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
همتون Angry Joe رو که میشناسین؟ :D

یه لیست داده که 10 بازی برتر E3 رو توش با رفیقش میگه

حدس بزنید بازی شماره 1ش چیه؟ :D موهاهاهاها Final Fantasy XV

تازه Joe کسیه که اصلا JRPG باز یا کلا بازیای زیادی ژاپنیزه دوست نداره

همین اینکه یه آدمی مثل این میاد این بازی رو شماره 1ش قرار میده با اینکه از JRPG و ژاپنیزه بیش از حد بدش میاد یعنی SE کارش رو درست انجام داده که میخواد آدمای بیشتری رو طرف بازی بکشونه :D

دموی اول رو هم بازی میکرد خیلی خوشش میومد و هیچ وقت یادم نمیره واکنشش سر سامون کردن Ramuh رو :D داشت بال بال میزد :D

watch?v=knU5hzchOls
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
من هیچی نمیدونم :D کارشناسم نیستم :D برامم اصلا مهم نیست بقیه چی فکر میکنن :D اگه مهم بود که الان از هیچ کدوم از بازیای محبوبم نباید خوشم میومد

من یکیم که نسبت به چیزایی که دیدم خیلی از بازی خوشم اومده و انقدر میفهمم که یه سریا یا عجولن - یا واقعا چیزی از بازی نمیدونن - یا کلا هیترن و الکی به بازی گیر میدن

من فقط منتظرم بازی بیاد و بازی کنم و لذت ببرم ^_^

آینده سری؟ XV مزخرف ترین بازی تاریخ هم بشه یه درصد فکر کن سری FF از بین بره :D
یعنی شک نکن .. همین الانم سری اینده ای نداره .. الان اسکوار هیچ دیدگاه مناسبی نسبت به بازی نداره و هیچ کسم نداره که بتونه یه نسخه سطح بالا از بازی بسازه ... فاینال فانتزی هایی که طی این ۷ سال اومده رو یه نگاه بندازیم ... جدا از سری ۱۳ که شاهکار کردن ...
ریمستر type-0
ریمستر final fantasy x
عرضه فاینال فانتزی ۹و ۱۰ برای pc بعد از ۱۷ سال
ریمیک ff vii
ریمستر ffxii
حتی همین ۱۵ هم که دارن میسازن .. نسخه فرعی بوده که تبدیلش کردن به شماره دار ...


یعنی هیچ ایده جدید و موفقی طی تمام این سال ها نداشتن
یعنی به نظر خودمم اینده مبهم بازیه که ملت دارن به اسکوار گیر میدن تا خوبی و بدی ۱۵

......
به نظر من باید برن ساکاگوچی و ایتو و غیره رو نقش قبر کنن بیارن تا نفس تازه ای به بازی بدن ...از نومورا و کیتاسه و تا به تا به نظرم ابی گرم نمیشه ....
البته این تیکه اخر نظر شخصیه ..روش اکشن نگیرید
 

Donger

کاربر سایت
Apr 14, 2015
1,576
یعنی شک نکن .. همین الانم سری اینده ای نداره .. الان اسکوار هیچ دیدگاه مناسبی نسبت به بازی نداره و هیچ کسم نداره که بتونه یه نسخه سطح بالا از بازی بسازه ... فاینال فانتزی هایی که طی این ۷ سال اومده رو یه نگاه بندازیم ... جدا از سری ۱۳ که شاهکار کردن ...
ریمستر type-0
ریمستر final fantasy x
عرضه فاینال فانتزی ۹و ۱۰ برای pc بعد از ۱۷ سال
ریمیک ff vii
ریمستر ffxii
حتی همین ۱۵ هم که دارن میسازن .. نسخه فرعی بوده که تبدیلش کردن به شماره دار ...


یعنی هیچ ایده جدید و موفقی طی تمام این سال ها نداشتن
یعنی به نظر خودمم اینده مبهم بازیه که ملت دارن به اسکوار گیر میدن تا خوبی و بدی ۱۵

......
به نظر من باید برن ساکاگوچی و ایتو و غیره رو نقش قبر کنن بیارن تا نفس تازه ای به بازی بدن ...از نومورا و کیتاسه و تا به تا به نظرم ابی گرم نمیشه ....
البته این تیکه اخر نظر شخصیه ..روش اکشن نگیرید

Sakaguchi که داره بازی موبایل می سازه :| یک بازی با همکاری سیلیکون استادیو در حال ساخت داره که امیدوارم حداقل برای 3DS ای چیزی باشه به راه راست هدایت بشه (عمرا، همون بازی موبایله :| )
Ito هم به عنوان سوپروایزر ریسمتر FF XII فعلا مشغوله
 

Witch of Ashes

"Traveler Witch"
کاربر سایت
Jun 10, 2014
803
نام
فرزاد
یعنی شک نکن .. همین الانم سری اینده ای نداره .. الان اسکوار هیچ دیدگاه مناسبی نسبت به بازی نداره و هیچ کسم نداره که بتونه یه نسخه سطح بالا از بازی بسازه ... فاینال فانتزی هایی که طی این ۷ سال اومده رو یه نگاه بندازیم ... جدا از سری ۱۳ که شاهکار کردن ...
ریمستر type-0
ریمستر final fantasy x
عرضه فاینال فانتزی ۹و ۱۰ برای pc بعد از ۱۷ سال
ریمیک ff vii
ریمستر ffxii
حتی همین ۱۵ هم که دارن میسازن .. نسخه فرعی بوده که تبدیلش کردن به شماره دار ...

یعنی به نظر خودمم اینده مبهم بازیه که ملت دارن به اسکوار گیر میدن تا خوبی و بدی ۱۵

......
به نظر من باید برن ساکاگوچی و ایتو و غیره رو نقش قبر کنن بیارن تا نفس تازه ای به بازی بدن ...از نومورا و کیتاسه و تا به تا به نظرم ابی گرم نمیشه ....
البته این تیکه اخر نظر شخصیه ..روش اکشن نگیرید

نظر شخصیه
ولی ایتو؟ انصافا؟ :D ایتو الان معلوم نیست تکلیفش خودش چیه بعد بیاد FF رو کاری کنه نفس بکشه؟ :D
استاد ساکاگوچی هم که خودشو با بازیهای موبایل خفه کرده :D در کل به نظر من اگرم اینا بیان فکر نکنم فرقی بکنه
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
نظر شخصیه
ولی ایتو؟ انصافا؟ :D ایتو الان معلوم نیست تکلیفش خودش چیه بعد بیاد FF رو کاری کنه نفس بکشه؟ :D
استاد ساکاگوچی هم که خودشو با بازیهای موبایل خفه کرده :D در کل به نظر من اگرم اینا بیان فکر نکنم فرقی بکنه
پس اوضاع خیلی خرابه ...~X(:D

ولی این جریان ایتو رو متوجه نشدم قضیش چیه
 
  • Like
Reactions: Witch of Ashes

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
چه قدر جو منفی میدین. آقا شما یه فرنچایز مرده بیار که بازی با متای 67 اش یک میلیون نسخه فروخته باشه. زنده هاش هم همچین فروشی نمی کنند. متاسفانه رویه ای اسکویر پیش گرفته، باعث شده بعضی از دوستان توهم نابود شدن سری را داشته باشند. ولی اینو در نظر نمی گیرید که این نسل و گیمر های این نسل کشش jrpg به سبک گذشته را ندارند. فقط تصور کنید که اسکویر بیاد یه چیزی مثل x بسازه. که برای دیدن پایان اصلیش باید هفت خوان را رد کرد.با گیمپلی نوبتی تازه. شاید اول کار همه هایپ بشن که چه خفنه، ولی درنهایت اکثراً زده میشن.
FF هنوز هم زندس و به زندگی ادامه میده. ولی نه به اون صورتی که شما برای خودتون تصور می کنید. چون اون سبک بازی ها خیلی وقته مردن.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,029
نام
مازیار
چه قدر جو منفی میدین. آقا شما یه فرنچایز مرده بیار که بازی با متای 67 اش یک میلیون نسخه فروخته باشه. زنده هاش هم همچین فروشی نمی کنند. متاسفانه رویه ای اسکویر پیش گرفته، باعث شده بعضی از دوستان توهم نابود شدن سری را داشته باشند. ولی اینو در نظر نمی گیرید که این نسل و گیمر های این نسل کشش jrpg به سبک گذشته را ندارند. فقط تصور کنید که اسکویر بیاد یه چیزی مثل x بسازه. که برای دیدن پایان اصلیش باید هفت خوان را رد کرد.با گیمپلی نوبتی تازه. شاید اول کار همه هایپ بشن که چه خفنه، ولی درنهایت اکثراً زده میشن.
FF هنوز هم زندس و به زندگی ادامه میده. ولی نه به اون صورتی که شما برای خودتون تصور می کنید. چون اون سبک بازی ها خیلی وقته مردن.
اصلا پست من رو خوندی خداییش ؟ کی به jrpgنبودن بازی گیر داد الان ..هر چی میشه به اون موضوع ربطش میدید ... که گیمرای امروز گیمرای جدید ... گیمرای نوب ... کپکام هم همین تصورات رو داشت ... اتفاقا فرانچایز مرده میخوای با متای ۶۰ که یه میلیون فروخته .. همین اویل ۶ با متای حدود ۶۰ شش میلیون فروخته بود ... خیلی بهتر از یک میلیونه ... و واقعا فکر میکنید چقدر این فروش و حمایت ادامه پیدا میکنه ؟ اگه فروش خوبه ما اویل هفت رو سریع تو همون سبک شش نداشتیم
رزیدنت اویل شش به عنوان بدترین رزیدنت ..بیشترین فروش رو کرد ... ولی انقدر اذهان عمومی و فضای مجازی بازی رو به سیخ کشیدن که هر روز کپکام از بابت ساخت بازی غلط کردم میگه
و از بازگشت به ریشه ها حرف میزنه ... الانم که تمام گذشته بازی رو رها کردن و یه ریبوت با شعار بازگشت به ریشه ها ساختن ... مسیله این نیست که چقدر فروش میره بازی ..مسیبه اینه که ده ساله ff تراز اول نداشتیم ... و الان افتادن به دست پای همون بازیای قدیمی .... چون jrpg دیگه مخاطب ندار ه ... :D:|صبر هوادارا هم یه مقداریه ... دیگه الانم نسل ۵-۶-۷ نیست ... که فاینال بی رقیب بود و معبد مقدس jrpg فن ها به حساب میومد .. الان از اسمون داره بازی های jrpg میباره و بازار رو اشباع کرده ... ضمن اینکه اگه jrpg بد بود و مخاظب نداشت این همه بازی تو این سبک منتشر نمیشد .. ضمنا jrpg فن مبحث گیم پلیش نیست که حتما باید tb یا atb باشه .. داستان .. شخصیت پردازی .. طراحی کارکتر .. روایت داستان ..و کلی چیز دیگه وجود داره کلی المان مرتبط با این سبک وجود داره که میتونه بازی رو در ردیف این سبک قرار بده
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
م
اصلا پست من رو خوندی خداییش ؟ کی به jrpgنبودن بازکرده به اونا. از 2008 به بعد هم یر داد الان ..هر چی میشه به اون موضوع ربطش میدید ... که گیمرای امروز گیمرای جدید ... گیمرای نوب ... کپکام هم همین تصورات رو داشت ... اتفاقا فرانچایز مرده میخوای با متای ۶۰ که یه میایون فروخته .. همین اویل ۶ با متای حدود شش میلیون فروخته بود ... خیلی بهتر از یک میلیونه ... و واقعا فکر میکنید چقدر این فروش و حمایت ادامه پیدا میکنه ؟
رزیدنت اویل شش به عنوان بدترین رزیدنت ..بیشترین فروش رو کرد ... ولی انقدر اذهان عمومی و فضای مجازی بازی رو به سیخ کشیدن که هر روز کپکام بابت ساخت بازی غلط کردم میگه
و از بازگشت به ریشه ها ... الانم که تمام گذشته بازی رو رها کردن و یه ریبوت با شعار بازگشت به ریشه ها ساختن ... مسیله این نیست که چقدر فروش میره بازی ..مسیبه اینه که ده ساله ff تراز اول نداشتیم ... صبر هوادارا هم یه مقداریه ... دیگه الانم نسل ۵-۶-۷ نیست ... که فاینال بی رقیب بود و معبد مقدس jrpg فن ها به حساب میومد .. الان از اسمون داره بازی های jrpg میباره و بازار رو اشباع کرده ... ضمن اینکه اگه jrpg بد بود و مخاظب نداشت این همه بازی تو این سبک منتشر نمیشد .. ضمنا jrpg فن مبحث گیم پلیش نیست که حتما باید tb یا atb باشه .. داستان .. شخصیت پردازی .. طراحی کارکتر .. روایت داستان ..و کلی چیز دیگه وجود داره کلی المان مرتبط با این سبک وجود داره که میتونه بازی رو در ردیف این سبک قرار بده
من درک نمی کنم. Jrpg های حاضر به جز پرسونا، چیز های چندان تاپی نیستند که بگیم ff جایگاهش را واگذار کرده به اونا. از 2009 به بعد هم این xv اولین نسخه اصلی سریه. بقیه یا سیکویل بوده یا از دی شده قبلی ها. یعنی در عمل این این اولین ff بعد از 13 هست. بهتره بگذارید بیاد و بعد قضاوت کنید. خدا را چه دیدی. شاید ارزش ده سال صبر را داشته باشد...
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
م
اصلا پست من رو خوندی خداییش ؟ کی به jrpgنبودن بازکرده به اونا. از 2008 به بعد هم یر داد الان ..هر چی میشه به اون موضوع ربطش میدید ... که گیمرای امروز گیمرای جدید ... گیمرای نوب ... کپکام هم همین تصورات رو داشت ... اتفاقا فرانچایز مرده میخوای با متای ۶۰ که یه میایون فروخته .. همین اویل ۶ با متای حدود شش میلیون فروخته بود ... خیلی بهتر از یک میلیونه ... و واقعا فکر میکنید چقدر این فروش و حمایت ادامه پیدا میکنه ؟
رزیدنت اویل شش به عنوان بدترین رزیدنت ..بیشترین فروش رو کرد ... ولی انقدر اذهان عمومی و فضای مجازی بازی رو به سیخ کشیدن که هر روز کپکام بابت ساخت بازی غلط کردم میگه
و از بازگشت به ریشه ها ... الانم که تمام گذشته بازی رو رها کردن و یه ریبوت با شعار بازگشت به ریشه ها ساختن ... مسیله این نیست که چقدر فروش میره بازی ..مسیبه اینه که ده ساله ff تراز اول نداشتیم ... صبر هوادارا هم یه مقداریه ... دیگه الانم نسل ۵-۶-۷ نیست ... که فاینال بی رقیب بود و معبد مقدس jrpg فن ها به حساب میومد .. الان از اسمون داره بازی های jrpg میباره و بازار رو اشباع کرده ... ضمن اینکه اگه jrpg بد بود و مخاظب نداشت این همه بازی تو این سبک منتشر نمیشد .. ضمنا jrpg فن مبحث گیم پلیش نیست که حتما باید tb یا atb باشه .. داستان .. شخصیت پردازی .. طراحی کارکتر .. روایت داستان ..و کلی چیز دیگه وجود داره کلی المان مرتبط با این سبک وجود داره که میتونه بازی رو در ردیف این سبک قرار بده
من درک نمی کنم. Jrpg های حاضر به جز پرسونا، چیز های چندان تاپی نیستند که بگیم ff جایگاهش را واگذار کرده به اونا. از 2009 به بعد هم این xv اولین نسخه اصلی سریه. بقیه یا سیکویل بوده یا از دی شده قبلی ها. یعنی در عمل این این اولین ff بعد از 13 هست. بهتره بگذارید بیاد و بعد قضاوت کنید. خدا را چه دیدی. شاید ارزش ده سال صبر را داشته باشد...
 

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,196
نام
محمد
من که بعد از یک سری مسائل اخیر و نمایش ها کلا سطح انتظارات خودم رو فوق العاده آوردم پایین مخصوصا از بعد تکنیکی و کیفیت کات سین ها و در آخر هم گیم پلی . دیگه به خیلی ضعیف هم راضی شدم فقط بیاد بازی کنم امیدوارم بهتر از چیزی باشه که تو نمایش ها دیدم . ولی چیزی که معلومه گرافیک تو بازی و کات سین های In Game ـه بازی خیلی بالا پایین دارن یک سری جاها گرافیک عالی یک جاهایی هم خیلی بد . دوبله انگلیسی هم که داغووون کلا یک جوریه هر چی میبینم ازش باورم نمیشه مثلا این In-Game Cut Scene ـه فاینال فانتزیه با این دیالوگ ها و کارگردانیه ضعیف . صد رحمت به فاینال 13 حداقل تو بعد تکنیکی و کارگردانی و حرکت و زاویه دوربین تو کات سین ها پولیش شده و خوب بود . این ویدئوی جدید که اومده دیدم زنه مکانیکه میاد سر ماشین از اینا عکس میگیره . حالم بهم خورد چیه آخه این ؟ watch?v=nJDAJ35F3D0 خیلی داغونه همه چیزش داغونه گرافیک ماشین رو نگاه از GTA بدتره . گرافیک اطراف و کوه ها کاملا بی روح و ساده . کارگردانی در حد همین شرکتای ایرانی که بازی های دفاع مقدس میسازن همش . دوبله رو نگاه به قرآن زنه لهجه تگزاسی داره وااااای حالم داره به هم میخوره آخه اینه فاینال فانتزی ؟ ....
خیلی هم ناراحتم که این حس رو به بازی پیدا کردم . دوست داشتم با هایپ و حس خیلی بهتری وقتی بازی اومد بازیش کنم .
امتیاز و اینا هم که پشیزی برام ارزشی نداره یعنی چه 99 بشه میانگینش چه 50 باز من بازی میکنم ولی فکر میکنم خیلی زور بزنه بین 70 تا 72 میشه ...
کلا خیلی نا امیدم و چقدر حس بدیه بازیی که سالها منتظرش باشی و اینطوری بشه .
پ.ن : کامنت امیدواری ندید تو رو خدا . دیگه آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است . خیلی تریلر های گیم پلی که دادن اوضاش خرابه . کلا یه چیز ناقص و پر باگ و قر و قاطی شده اون سرش ناپیدا . سگ تو گور تاباتا :D
پ.ن 2 : الان یه ویدئو از بازی مال زمانی که برای Ps3 بود نگاه کردم اونی که تو برج مهمونیه و منفجر میشه و ... ناراحتیم ده برابر شد . اون بازی خیلی سنگین تر و تر و تمیز تر به نظر میرسه به خدا همون رو کامل میکردن میدادن بهتر بود حداقل پولیش شده و تر تمیز بود نه مثل این لعنتی یه چیز رنگارنگ لوس و با دیالوگ های لوس تر و گرافیک ترکیده ...
پ.ن 3 : فقط 3 ماه مونده ... Now There Is No Hope ...
6kfa_hqdefault.jpg

تاباتا عزیزم بیا یه دیقه کارت دارم :

6209_a7be8ef2be694eda6d9c6663fbe412d9-650-80.jpg
 
آخرین ویرایش:

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,954
نام
محمد
به خدا دارین جو منفی میدین. بر میدارین تریلر های بازی را که همه مربوط به زمان under development بودن بازی هست، پشت سر هم می بینید و بعد میایید میگید بازی piece of shit هست. در حالی که بازی گرافیک عالی داره (رجوع کنید به عکس ها نه به تریلر ها که پر از screen tearing و... هست.). ساکاگوچی از بازی تعریف کرده. و به نظر میاد که تاباتا بهترین المان های v13 را گلچین کرده (در واقع غیر ضروری هاش را تغییر داده یا حذف کرده) و تو بازی قرار داده. گیمپلی بازی هنوز under development هست و دارن هنوز روی رابط کاربری کار می کنند و مسلما نسخه نهایی بی ایراد خواهد بود. و یه سوال :چرا از cool stuff های بازی ناراحتید؟ این چیز های که ازش ایراد می گیرید، همه optional hobby های بازی هست که میتونه در جای خود بازی را جذاب کنه.
بهتره یادمون باشه که این حجم از ساپورت توسط اسکویر برا هیچ فاینال فانتزی در زمان عرضش وجود نداشته. علاوه بر بازی اصلی، فیلم،انیمه، بازی موبایل و یه بازی جانبی برای xv تهیه شده و این یعنی اسکویر یه چیزی تو این بازی دیده که این همه داره extra features براش ارائه می دهد.
و در نهایت بر خلاف دوستان من به شدت به داستان بازی اميدوارم.
این که تاباتا میگه بهترین انتیاگونیست سری تو xv هست را کاملا محتمل ميدونم. حد اقل رو کاغذ، ardyn (البته اگه بد من اصلی باشه که بعید ميدونم و احتمال میدم بد من اصلی خو لدولاس باشه) میتونه در حد کفکا ظاهر بشه،چون شخصیت جالبی داره و پتانسیل بالایی برای laughing demon بودن داره که این جور شخصیت ها همیشه جذاب بودن.
خود شخصیت ها را هم من که خوشم اومده. پارتی ما از کاراکتر های جالبی تشکیل شده.
خلاصه اینکه بازی پتانسیل بسیار زیادی برای شاهکار بودن داره و بهتره بگذاریم بیاد تا ببینیم پیاده سازی ایده هاش چطوره. از روی چارتا تریلر که مربوط به under development pace بازی هست بهتره قضاوت نکنید. و در ضمن بهتره بازی را با 6،7،8،9 مقایسه نکنید. N تا عامل هست که سبب می‌شود xv هر چه قدر هم شاهکار باشه، به خوبی اونا جلوه نکنه(برای مثال بکر بودن کامل ایده7،8،9،6 در زمان خودشان و این که به شدت تازگی داشتند) .
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,500
نام
mohammad
به خدا دارین جو منفی میدین. بر میدارین تریلر های بازی را که همه مربوط به زمان under development بودن بازی هست، پشت سر هم می بینید و بعد میایید میگید بازی piece of shit هست. در حالی که بازی گرافیک عالی داره (رجوع کنید به عکس ها نه به تریلر ها که پر از screen tearing و... هست.). ساکاگوچی از بازی تعریف کرده. و به نظر میاد که تاباتا بهترین المان های v13 را گلچین کرده (در واقع غیر ضروری هاش را تغییر داده یا حذف کرده) و تو بازی قرار داده. گیمپلی بازی هنوز under development هست و دارن هنوز روی رابط کاربری کار می کنند و مسلما نسخه نهایی بی ایراد خواهد بود. و یه سوال :چرا از cool stuff های بازی ناراحتید؟ این چیز های که ازش ایراد می گیرید، همه optional hobby های بازی هست که میتونه در جای خود بازی را جذاب کنه.
بهتره یادمون باشه که این حجم از ساپورت توسط اسکویر برا هیچ فاینال فانتزی در زمان عرضش وجود نداشته. علاوه بر بازی اصلی، فیلم،انیمه، بازی موبایل و یه بازی جانبی برای xv تهیه شده و این یعنی اسکویر یه چیزی تو این بازی دیده که این همه داره extra features براش ارائه می دهد.
و در نهایت بر خلاف دوستان من به شدت به داستان بازی اميدوارم.
این که تاباتا میگه بهترین انتیاگونیست سری تو xv هست را کاملا محتمل ميدونم. حد اقل رو کاغذ، ardyn (البته اگه بد من اصلی باشه که بعید ميدونم و احتمال میدم بد من اصلی خو لدولاس باشه) میتونه در حد کفکا ظاهر بشه،چون شخصیت جالبی داره و پتانسیل بالایی برای laughing demon بودن داره که این جور شخصیت ها همیشه جذاب بودن.
خود شخصیت ها را هم من که خوشم اومده. پارتی ما از کاراکتر های جالبی تشکیل شده.
خلاصه اینکه بازی پتانسیل بسیار زیادی برای شاهکار بودن داره و بهتره بگذاریم بیاد تا ببینیم پیاده سازی ایده هاش چطوره. از روی چارتا تریلر که مربوط به under development pace بازی هست بهتره قضاوت نکنید. و در ضمن بهتره بازی را با 6،7،8،9 مقایسه نکنید. N تا عامل هست که سبب می‌شود xv هر چه قدر هم شاهکار باشه، به خوبی اونا جلوه نکنه(برای مثال بکر بودن کامل ایده7،8،9،6 در زمان خودشان و این که به شدت تازگی داشتند) .
ما نمی خوایم تریلر های مربوط به توسعه بازی رو ببنیم بلکه اسکوئر هست که همچین چیزی می خواد...:|
خدایی واسه بازی به این معروفی همچین نمایش هایی واقعا افتضاح هستش...
این همه شرکت بازی می سازن مگه همه دارن اینطوری تریلر میدن؟ از یک سال قبل انتشار یه دمو هلو واسه نمایش اماده می کنن:D
این سه ماه قبل عرضه وضعیتش اینطوری هستش...
تمام هزینه های فیلم و ... هم با فروش 7-8 میلیونی بازی بر می گرده
بگزریم که اینا cg هایی که کلا باید برای خود بازی می ساختن رو کلا بیخیال شدن و اون مدت زمان رو کردن تو قالب یک فیلم:D
در کل بازی خوب میشه ولی تمام کسایی که عاشق خود ورسوس شده بودن نه شخصیتش بازی کاملا باید ناامید بشن چون این عنوان یک عنوان کاملا جدیده:D که فقط بخشی از ورسوس رو نگه داشتن چون نگران فروش بازیشون بودن... فقط نگید 15 اگه یه عنوان دیگه میشد و ورسوس کلا نابود میشد الان اسکوئر عین خیالشم نبود... خود اسکوئربزرگی عنوان رو می دونست که خواست تبدیل بشه به یک عنوان شماره دار... این یه واقعیت هست هر کی دوست داره قبول کنه نخواست هم اختیار با خودشه
به عقیده دیگران باید احترام گزاشت...
ــــــــــــــــــــــ
من خودم اولین نفر بازی رو تهیه م کنم...
ولی با اطلاعات اخیر همون یک ذره امیدم که مثل ورسوس باشه امیدم کاملا ناامید شد...
همون 6 دقیقه تریلر 2011 کاری با من کرد که لذت تمام بازی هارو از خودم دریغ کنم تا همچین چیزه شاخی بیاد:((=((
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر