Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

K o j i m a

کاربر سایت
Jul 2, 2012
2,146
نام
Morteza
^^^
Fu** Yesss :bighug: اتفاقا بهترین خبر بود برای من! به نظر من خیلی سیستم چرتی بود اصلا نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم, از همین الان به بعد به گیم پلی امیدوار شدم :d

میدونم با دستکاری و سوییچ کردن سلاحا میشد کمبو ساخت ولی اصلا منو وادار به اینکار نمیکرد , من FF ای میخوام که مجبورم کنه به تک تک چیزا اهمیت بدومو روش فکر کنم و اگه نکنم نتونم برم جلو که این سیستم اصلا اینجوری نبود.

نظر شخصی
 

bahramffx

دو حلقه
کاربر سایت
Nov 11, 2006
540
نام
bahram
[h=1]ویدئو معرفی موتور بازی[/h]
[video]http://hn16.asset.aparat.com/aparat-video/61d8b63895fadb4337e90d77c471d5063189080-360p__18221.mp4[/video]
[h=1]ویدئو موشن کپچر بازی[/h]

[video]http://hw13.asset.aparat.com/aparat-video/492d4474a59b9a9f50c23c6bb61308bc3189661-360p__85859.mp4[/video]
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
انگار سر localize کردن سر یه چیزایی به شیکر خوردن افتادن

همون جریانیه که میگفتم مخصوصا اینا هم سر Ignis داشتن این حرفو میزدن بیشتر همونی که میگفتم Ignis میاد و به ژاپنی درواقع میگه:

" Hey Noct take a look at it "

بعد تو زیر نویس میشه :

" Please check it out your highness "

خودشون به شیکر خوردن و گفتن اگه ترجمه باعث بشه شخصیت یکی عوض بشه خیلی کار مزخرفیه

Final Fantasy XV team discussing localization issues internally following fan complaints - Nova CrystallisNova Crystallis

درواقع تیم Localize بازی خیلی آبکی بوده چون تو هرجا تاباتا میاد میگه رابطه این 4 نفر خیلی نزدیکه و دوستانست که تو ژاپنیش هم معلومه چون تو زبان ژاپنی مثل ماها که از پیشوند های مثل آقا یا خانم استفاده میکنیم ژاپنی ها از پسوند برا این چیزا استفاده میکنن مثلا میگن Noctis-san که میشه آقای Noctis بعد اگه 2 نفر باهم رابطه نزدیکی داشته باشن اون پسوند رو دیگه نمیزارن و یه راست اسم طرف رو میگن بعد میرسه به درجه اعلا صمیمی بودن که دیگه همون اسم هم مخفف میکنن مثل همینا که Noct میگن و همین نزدیک بودن رو میرسونه اما تو زیر نویس دیگه رسمی تر از Your Highness نداریم که گند میزنه به همه سخنرانیای تاباتا :d

البته میدونم بچه های این تاپیک اینارو میدونن اما دیگه اول صبحی (ساعت 10) انرژی داشتم گفتم یه چیزی بنویسم :d
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
ظاهرا پیش زمینه Lucis توی Versus چیز دیگه ای بوده که رو هم اینجا تغییر دادن. تاباتا در این مورد گفته:
By the way, in Versus 13 Lucis was set as a country of Reaper worship. This setting is a violation of the age rating criteria for games in some countries, so we cannot push these theme. To replace these theme, we have a backbone setting of “black as a special colour.” And I hope you will wait for more information to come on this.
مثل اینکه قرار بوده Lucis توی Versus کشوری باشه که توش مردم مرگ و فرشته مرگ رو پرستش میکنند ولی خب از اونجایی که نمیخواستن بازیشون توی ریتینگ توی بعضی کشورا به مشکل بر بخوره این مورد رو حذف کردن و پیش زمینه Lucis رو تغییر دادن :|

در مورد تم FF XV هم تاباتا میگه:
For FF15, we consider it very important to have a clear theme that you can explain in a few plain words. So my and all my fellow FFXV developers’ answer to the question “What kind of a game is FF15?” would be “a game to regain a kingdom once lost.”
میخواستن تم بازی جوری باشه که راحت بتونند با چند کلمه اون رو توضیح بدن. الان اگه ازشون بپرسی FFXV چجور بازیه؟ جوابش میشه "بازیی در مورد برگردوندن یه پادشاهیی از دست رفته".

توی گف ملت از اون تغییر پس زمینه Lucis خیلی شاکین و یه عده هم نگرانن که با این تغییر شاید اصلا اون داستان نور (زندگی) هایی که دارن خاموش میشن دیگه جزیی از بازی نباشه (خداییش این رو هم اگه حذف کرده باشن دیگه .... :| )

Tabata: The setting of Lucis in FF Versus XIII is a violation of age rating criteria - NeoGAF

پ.ن: ببینم گفتن خون هم توی بازی نیست؟ :|
 

K o j i m a

کاربر سایت
Jul 2, 2012
2,146
نام
Morteza
ظاهرا پیش زمینه Lucis توی Versus چیز دیگه ای بوده که رو هم اینجا تغییر دادن. تاباتا در این مورد گفته:

مثل اینکه قرار بوده Lucis توی Versus کشوری باشه که توش مردم مرگ و فرشته مرگ رو پرستش میکنند ولی خب از اونجایی که نمیخواستن بازیشون توی ریتینگ توی بعضی کشورا به مشکل بر بخوره این مورد رو حذف کردن و پیش زمینه Lucis رو تغییر دادن :|

در مورد تم FF XV هم تاباتا میگه:

میخواستن تم بازی جوری باشه که راحت بتونند با چند کلمه اون رو توضیح بدن. الان اگه ازشون بپرسی FFXV چجور بازیه؟ جوابش میشه "بازیی در مورد برگردوندن یه پادشاهیی از دست رفته".

توی گف ملت از اون تغییر پس زمینه Lucis خیلی شاکین و یه عده هم نگرانن که با این تغییر شاید اصلا اون داستان نور (زندگی) هایی که دارن خاموش میشن دیگه جزیی از بازی نباشه (خداییش این رو هم اگه حذف کرده باشن دیگه .... :| )

Tabata: The setting of Lucis in FF Versus XIII is a violation of age rating criteria - NeoGAF

پ.ن: ببینم گفتن خون هم توی بازی نیست؟ :|

اصلا دیگه باورم نمیشه این بازی ای بود که سال ها منتظرش بودیم :| همینجوری میگذره تاباتا مصاحبه میکنه هرچی که سال ها منتظرش بودیمو آرزوها براش داشتیمو خراب میکنه. یعنی الان ریمستر FFXII معرفی شه بیشتر انتظارشو میکشم با اینکه ده بار تمومش کردم :| بازی بازم در کل بگیریم فوق العاده است ولی وقتی آدم یه سری انتظارا داره بعد همش خراب میشه دیگه خوبیای دیگه به چشمش نمیاد.

پ.ن: نه نیست, توی Versus قرار بود باشه زیادم باشه ولی دیگه خبری نیست.
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,571
نام
mohammad
ظاهرا پیش زمینه Lucis توی Versus چیز دیگه ای بوده که رو هم اینجا تغییر دادن. تاباتا در این مورد گفته:

مثل اینکه قرار بوده Lucis توی Versus کشوری باشه که توش مردم مرگ و فرشته مرگ رو پرستش میکنند ولی خب از اونجایی که نمیخواستن بازیشون توی ریتینگ توی بعضی کشورا به مشکل بر بخوره این مورد رو حذف کردن و پیش زمینه Lucis رو تغییر دادن :|

در مورد تم FF XV هم تاباتا میگه:

میخواستن تم بازی جوری باشه که راحت بتونند با چند کلمه اون رو توضیح بدن. الان اگه ازشون بپرسی FFXV چجور بازیه؟ جوابش میشه "بازیی در مورد برگردوندن یه پادشاهیی از دست رفته".

توی گف ملت از اون تغییر پس زمینه Lucis خیلی شاکین و یه عده هم نگرانن که با این تغییر شاید اصلا اون داستان نور (زندگی) هایی که دارن خاموش میشن دیگه جزیی از بازی نباشه (خداییش این رو هم اگه حذف کرده باشن دیگه .... :| )

Tabata: The setting of Lucis in FF Versus XIII is a violation of age rating criteria - NeoGAF

پ.ن: ببینم گفتن خون هم توی بازی نیست؟ :|

فقط باید سکوت کرد سکککوووت:|
الان باز میان میگن بابا جوری صحبت نکنید که انگار بازی رو ده بار تموم کردین:D ما که از هرچی که پیش میاد راضی هستیم:D NOCTIS باشه بقیه چیزا حاشیه هستش:D از تغییرات هم به شدت استقبال میشه:x
ـــــــــــــــــــــــــ
من میگم کاش همون شایعه 2012 کوتاکو واقعیت داشت و بازی کنسل میشد و بازی به علت اینکه اونموقع زیاد شخصیت های مختلفی براش معرفی نشده بود نهایتش 5-6 تا شخصیت جدید لازم بود طراحی کنن تا بازی از نو برای همه تعریف بشه.
مکان های زیادی هم نشون نداده بودن یه جنگل بود که تو همه بازی ها الان هستش :D یکی دو تا هم شهر ٬ یعنی به راحتی می تونستند یجوری جمعش کنن:D
 

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,202
نام
محمد
دوستان میگم اون CG های خفن تریلر های قدیمی ( اون صحنه که نوکتیس تو ماشین بود ) و کلا این کات سین های بازی رو که از بازی حذف نمیکنن ؟ با توجه به تغییر روند بازی و کارگردان و این چیزا میگم یا کیفیتش پایین تر بیاد من یه تریلر دیدم جدیدن ( که آخرش تایتانه هست و نوکتیس میره زیرش ) احساس کردم کات سین هاش نسبت به قبل افت کرده اون صحنه Flying Sword ها که دو طرف در گیری (فکر کنم بابای نوکتیسه با طرف پیرمرده مو سفیده ) اون کات سین مثلا یه جورایی افت کیفیت نداشته ؟
در ضمن من الان OP رو خوندم خدا وکیلی میخوان CO OP و آنلاین و این مسخره بازی ها رو به بازی اضافه کنن ؟ اگه اینطور باشه واقعا دیگه نمیتونم تحمل کنم حالم از هر چی آنلاین و Co op ـه به هم میخوره .
من خیلی وقته اصلا اطلاعات بازی رو دنبال نکردم هیچی نمیدونم الان یه چیزایی دارم میبینم از حرف های تاباتا و اینا . ببینم این مردک هر چی نومورا رشته کرده بوده رو پنبه کرده ؟ چیه قضیه ملت زیاد دل خوشی ندارن ازش .
پ.ن : امیدی به بازی هست ؟ :D
پ.ن 2 امیدوارم یه 40-50 ساعتی فقط یه جورایی Post Game داشته باشه برا فول آپگرید کردن کرکتر ها و فول کردن سلاح ها و ... مثل فاینال 10 .
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,175
نام
ماکان
امیدی به بازی هست ؟ :biggrin1:

راستش من خودم از وقتی فهمیدم تاباتا جای نومورا امده و بازی چقدر تغییر کرده شروع کردم به غر زدن!:D و هنوز با اینکه دیگه Versus رو نمیبینیم کنار نیومدم!:| یعنی همش با خودم میگم تاباتا امده غیر از شخصیت ها هرچیزی که تو Versus دوست داشتیم رو سلاخی کرده. خوب با این تفاسیر اصلا چه کاری بود Versus رو ادامه بده و چرا بازی خودش رو نساخت؟ یعنی مخلص کلام اینکه XV واقعا دیگه Versus نیست. از اون بازی که این همه سال منتظرش بودیم چندتا شخصیت مونده و یه بیس داستانی. باقی چیزها از دم عوض شده. در نتیجه اگه منتظر دیدن Versus هستی نه امیدی نیست!:D قشنگ یه ضدحال اساسی هست!:D

اما از طرف دیگه میشه Versus رو بیخیال شد و به XV به عنوان یه FF مستقل نگاه کرد. فارغ از این مقایسه های به نظر من XV بازی کاملا خوبی هست. حداقل از آشغالی مثل XIII و متعلقاتش خیلی بهتره. اینکه تاباتا هیچی از داستان نشون نمیده (جز یه مشت تریلر احمقانه بی خاصیت) یا کامبت بازی هنوز مشخص نیست چیه (چون چیزی نساختن) یکم نگران کننده و سوال برانگیزه. چون باعث میشه مثلا من از خودم بپرسم پس اینا دارن چه غلطی میکنن؟ مثلا هنوز یه مبارزه توی شهر نشون ندادن! همیش شده تریلر راز بقا از WM بازی. اما در مقابل با توجه به حضور تاباتا و سابقه خوبش میشه به بازی امیدوار موند. تاباتا با XV نمیاد Versus نومورا رو ادامه بده. اما حتم به یقین یه FF خوب و عالی میسازه. پس امید داشته باش!:D

XV حداقل از XIII که بازی کردی و خوشت امد خیلی خیلی بهتر خواهد بود!:D
 

Scαrface

Aspect of Life
کاربر سایت
Jan 17, 2010
3,202
نام
محمد
من خیلی برام الان مهم شده که اون کات سین های مادر بگرید رو از بازی حذف نکنن :D اون کات سین هایی که نوکتیس تو ماشین نشسته و با رانندش حرف میزنه اصلا با واقعیت مو نمیزنه اگه قرار باشه به جای اینا یه سری کات سین با انجین بازی تحویل بدن من حالم بد میشه یا اصلا به خاطر کمبود حجم بلوری و اینا بیان از کات سین ها بزنن :D
بعد من نمیدونم ولی فکر میکردم Base و پایه و داستان و بقیه چیزای مهم رو نومورا آماده کرده و فقط تاباتا اومده رو پروژه که کار رو تموم کنه تا نومورا هم وقت بکنه سر پروژه های دیگه بره ( KH3 مثلا ) ولی واقعا اگه تاباتا اومده کلا همه چیو از اول دوباره رو هم کرده زیاد جالب نیست ولی به قول تو ماکان هر چی باشه بازم بازی خیلی خوبی میشه همون 13 هم نسبت به بازی های دیگه خیلی خوب بود فقط فاینال خوبی نبود ( که من درکش نمیکنم چون فقط 10 و 13 رو بازی کردم :D )
فعلا اولیت من اینه که داستان مشتی داشته باشه و طولانی و پر ملات باشه برا آپگرید کردن یه اسلحه تا آخر مثلا 10 ساعت وقت بگیره :D یا کلی NPC مادربگرید تو بازی باشن که برا زدنشون باید Max level و سلاح و اینا شد :D
از Combat هم که من هیچی سر در نمیارم از تو تریلرا که نمیفهمم چطوری کار میکنه ولی همون که dmg meter داره و ضربه ها پاور Attack ـشون معلومه جای شکرش باقیه :D
پ.ن : یک سوالی الان اولین تریلر XV (همونی که آخرش Versus تبدیل شد به XV ) از اونم چیز زیادی عوض شده ؟ آخه اون خیلی خوب بود :D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,175
نام
ماکان
من خیلی برام الان مهم شده که اون کات سین های مادر بگرید رو از بازی حذف نکنن :biggrin1: اون کات سین هایی که نوکتیس تو ماشین نشسته و با رانندش حرف میزنه اصلا با واقعیت مو نمیزنه اگه قرار باشه به جای اینا یه سری کات سین با انجین بازی تحویل بدن من حالم بد میشه یا اصلا به خاطر کمبود حجم بلوری و اینا بیان از کات سین ها بزنن :biggrin1:

یحتمل اونو کامل ریختن دور!:D چون کلا الان هر چیزی که تو تریلر نشون دادن یا حذف شده و یا از بیخ منهدم!:D اول از همه تو اون تریلر ناکت و استلا دارن به تابلو اترو که یه شینیگامی هست نگاه میکنن. نومورا بعدا گفت اون سکانس رو فول CG ساختن و دیگه In Game نیست اما الان هم استلا حذف شده، و هم اترو و ایده اولیه درباری چشم شینیگامی!:D حذف استلا هم به معنی تغییرات کلی در داستانه. ورژن اولیه داستان خیلی الهام گرفته شده داستان های شکسپیر بود. عشق بین دو نفر از دو حکومتی که با هم دشمنن و روابط مافیایی بین این دو خانواده.... اما الان هیچ کدوم اینها دیگه نیست. حتی قیافه باباهه هم عوض شده. همینطور ماهیت شهرها. در نتیجه کلا قید اون تریلر رو بزن!:D حالا شاید از اون سکانسی که خوشت امده یکم استفاده بشه که البته من شخصا بعید میدونم چون دیزاین ماشین ناکتیس هم عوض شده. و همینطور کلا اون حس سر و تاریک اون تریلر از بین رفته. یا بهتره بگم ریپ شده.

بعد من نمیدونم ولی فکر میکردم Base و پایه و داستان و بقیه چیزای مهم رو نومورا آماده کرده و فقط تاباتا اومده رو پروژه که کار رو تموم کنه تا نومورا هم وقت بکنه سر پروژه های دیگه بره ( KH3 مثلا ) ولی واقعا اگه تاباتا اومده کلا همه چیو از اول دوباره رو هم کرده زیاد جالب نیست

منم اولش فکر میکردم بازی همونه منتها تاباتا پروژه رو دست گرفته تا تموم بشه. اما خوب اینطور نیست. نومورا رفته سراغ ریمیک FFVII و KHIII و تاباتا رو هم گذاشتن سر ساخت ادامه اصلی FF. از اول که پروژه رو میدن به تاباتا بهش آزادی عمل میدن هرچی خواست بسازه. اونم با نومورا یه جلسه میزاره و سعی میکنه چیزهایی که برای نومورا مهم هست رو نگه داره (مثل شخصیت ها) اما باقی چیزهارو بر مبنی سلیقه خودش میبره جلو. مثلا تو Versus همون داستان یه نبرد کلاسیک بین دو شهر و دو خانواده بزرگ بود و عشقی که این وسط بین ناکتیس و استلا بوجود میاد... اما XV درباری 4 تا دوست که باهم سفر میکنن و ....

تا جایی که من تو خبرها خوندم نومورا خودش از این تصمیم راضی نبوده. یعنی با اینکه کارگردانی ریمیک FFVII رو دادن بهش و باز یه بازی بزرگ دستشه اما از اینکه ساخت versus کنسل شد و بازی از دستش در امد ناراضیه. ایکاش خودش زودتر این بازیو میساخت نمیزاشت کار به اینجا کشیده بشه!

یک سوالی الان اولین تریلر XV (همونی که آخرش Versus تبدیل شد به XV ) از اونم چیز زیادی عوض شده ؟ آخه اون خیلی خوب بود :biggrin1:

نه اون کامل دست پخت تاباتا هست!:D سرآغاز ریپ شدن Versus‌ با همین تریلره!:D دقت کنی اتمسفر تاریک تریلرهای قبلی کامل از بین رفته و یه چیز دیگه شده!‌ حتی قیافه ناکتیس به شکل محسوسی عوض شده!

پ.ن: این شکلک :D ها خنده های عصبین!:D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,175
نام
ماکان
خوب یه خبر نسبتا خوب!:D

بازی در حال حاضر وارد فاز Pre-Beta شده که یعنی از اول تا آخر قابل بازی هست اما بدون پالیش شدن! بلواقع میشه گفت در حال حاضر ساخت FFXV به پایان رسیده و از الان تا یحتمل اواخر سال که بازی منتشر میشه تیم سازنده وقت دارن تا بازی رو پالیش کنن و ایرادات رفع بشه. در حالت کلی همچین خبری حاوی نکته خاصی نیست که خبر خوشحال کننده ای محسوب بشه اما در مورد XV چون قصه سر دراز داره خبر خوب محسوب میشه!:D

همچنین گفته شده نیمه اول بازی تقریبا پالیش هم شده و نزدیک به کیفیت نهایی هست که موقع انتشار خواهیم دید و بیشتر کار روی نیمه دوم بازی باقی مونده.

امیدوارم همه اینها به این معنی باشه که SE به زودی یه دمو خوب بده بیرون یا حداقل یه تریلر داستانی یا یه کامبت درست و حسابی!
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,571
نام
mohammad
دوستان تاریخ عرضه بازی مشخص شده ...؟ و ایا باندل هم داره ؟
والا قراره تاریخ عرضه رو march اعلام کنند و احتمالش خیلی زیاد هست که همونجا هم نسخه های ویژه رو معرفی کنند هم باندلاشو بگن:D
اصلا یک درصد فکر همچین بازی باندل نداشته باشه:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر