Final Fantasy XV

هر گونه صحبت در مورد داستان، شخصیت ها، مراحل و سایر عناصری که سازنده قبل از عرضه در مورد اونها صحبت نکرده رو در تگ اسپویلر قرار بدید.

برای بحث آزاد درباری داستان بازی میتونید وارد تاپیک زیر بشید:

Final Fantasy XV SPOILER THREAD

0sra_746998.jpg

Final Fantasy XV

Publisher:
Square Enix

Developer:
Square Enix Business Division 2

Director:
Hajime Tabata

Producer:
Shinji Hashimoto

Designer:
Tetsuya Nomura

Composer:
Yoko Shimomura

Genre:
Japanese Action-Role Playing

Mode:
Single-Player
Online Co-op

Release Date:

2016 ,November 29
9 آذر 1395


بعد از گذشت یک نسل از سرنوشت نامعلوم Final Fantasy Versus XIII و شخصیت جذاب و گیرای آن ناکتیس لویسیس (Noctis Lucis) بالاخره در کنفرانس چند روز گذشته سونی در نمایشگاه E3 شرکت SE دست از آزار و اذیت گیمرها برداشته و هرچند بعید بنظر می‌رسید اما آقای تتسویا نومورا خالق و کارگردان پروژه Versus از طریق یک پیام ویدئویی به معرفی بازی خود پرداخت. عنوانی که دیگر Versus و بخشی از پروژه XIII نیست و اکنون باید آن را XV و یکی از عناوین اصلی و شماره دار مجموعه بنامیم!

اما تغییرات Versus تنها شامل تغییر نام آن نشده و آنطور که بنظر می‌رسید در طول این سال‌های سکوت نومورا و تیم او بیکار ننشسته و دست به خلق عنوانی زده‌اند که از همه نظر تفاوت بسیار زیادی با نمایش اولیه بازی و طرح‌های پروتوتایپ بازی دارد. تغییرات وسیعی که از داستان تا گیم‌پلی و سبک بازی را شامل می‌شود. البته داستان، شخصیت‌ها، محیط‌ها و به طور کلی پلات داستانی بسیار نزدیک به طرح‌های اولیه بازیست و سازندگان بیشتر دست به ایجاد تغییر و نوآوری در گیم‌پلی، سیستم مبارزات و گرافیک بازی زده‌اند. بنابراین چندان دور از انتظار نیست که بناچار مجبور به معرفی مجدد بازی و نگاهی نو به Final Fantasy XV باشیم!


داستان

متاسفانه هنوز اطلاعات منسجم و کاملی در خصوص داستان XV در دست نیست و سازندگان نیز پراکنده گویی و ایجاد ابهام در قبال داستان خود را ترجیح داده‌اند اما با تمام این تفاسیر می‌توان گفت کریستال‌ها بار دیگر نقش اصلی را در داستان XV ایفا می‌کنند! کریستال‌های قدرت که بنظر می‌رسد SE علاقه بسیار زیادی به آن‌ها دارد!
البته کریستال‌ها اینبار بازیگران پشت پرده داستان XV هستند و بنابر دلایلی نامعلوم میراث باقی مانده از قدرت پیشینیان خلاصه شده در تنها کریستال باقی مانده در جهان است که توسط خاندان Lucis ها نگه داری می‌شود. خاندان Lucis از گذشته با همسایه خود Niflheim سرجنگ و دشمنی داشته‌اند و اکنون با پایان جنگ‌های قدیمی و آغاز دوران جنگ سرد تنها کریستال باقی مانده در میان آن‌ها نقطه اتکا و امید برای برقراری صلح است. حکومت Lucis با کمک گرفتن از قدرت کریستال بزرگ مانعی جادویی به دور سرزمین‌های تحت اختیار خود قرار داده است که مانع از نفوذ نیروهای متخاصم می‌شوم. اما نه تا ابد!

ارتش Niflheim آماده شعله ور کردن آتش جنگی است که آینده شخصیت‌های داستان را دربر خواهد گرفت. نیروهای Niflheim موفق به شکستن حصار قدرت کریستال شده و اکنون صلح پایان یافته است.

داستان XV روایت گر زندگی فرمی مدرن از یاکوزاهای ژاپنی همراه با ارجاعات بسیار زیاد به نمایشنامه‌های شکسپیر، خصوصا رومئو و ژولیت، است.


شخصیت‌ها



Noctis Lucis Caelum

6VnfIZq.jpg


ناکتیس لویسیس (Noctis Lusic این نام در زبان لاتین با غلط املایی به معنی روشنایی شبانه است)، شخصیت خشک و مغموم داستان که غم و اندوه از کودکی با وی عجین شده است. او وارث مسلم میراث خاندان Lucis هاست. ناکتیس که دوستانش او را Noct صدا می‌زنند دارای قدرت عجیبی است؛ قدرت دیدن نورهای بهشتی. نورهایی که خبر از نزدیکی مرگ دارند. ناکتیس قادر به حس پایان عمر دیگران است.

ناکتیس علاقه‌ای به زندگی سلطنتی و قانون مدار خود ندارد و با نادیده گرفتن قوانین مجمع سلطنتی همانند یک مترود زندگی می‌کند. دلیلی که باعث می‌شود همیشه بار زیادی از مسوولیت بر دوش محافظین و دوستانش که قصد مراقبت از او را دارند قرار گیرد. ناکتیس شخصیتی بی‌پروا و عجول داشته و حس قدرتمندی برای محافظت از کسانی که به او وفادار هستند دارد.


Gladiolus Amicitia

FVzuTCQ.jpg


به عنوان یکی از افراد خانواده Amicitia وظیفه گلادیولوس حمامیت و حفاظت از شکوه و اعتبار خاندان سلطنتی است. گلادیولوس یکی از نزدیک‌ترین دوستان ناکتیس است و دوستی میان آن‌ها فراتر از القاب و خانواده‌هاست. گلادیولوس و ناکتیس رابطه‌ای حتی نزدیک‌تر از برادر تنی دارند. کلادیولوس حفاظت از لوییسیس‌ها را نه از سر وظیفه، بلکه از سر برادری انجام می‌دهد.


Ignis Scientia

J7uR3Mw.jpg


اگنس از همان دوران کودکی و طفولیت هوش و ذکاوتی استثنایی و مثال زدنی داشته و طوری آموزش و تربیت دیده است که روزی یکی از کنسول‌های شاه آینده ناکتیس باشد. اگنس درک و اعتماد بسیار عمیق و زیادی از خود نشان داده و به همین دلیل همیشه از او برای ملتفط کردن روحیه تند و خشن ناکتیس کمک گرفته می‌شود.


Prompto Argentum

5K6psmC.jpg


دوست عیاش و دخترباز ناکتیس از دوران مدرسه. پرومپتو همیشه یک کت بی‌آستین می‌پوشد که خلاف عرف سلطنتی است اما با اینحال همیشه از هیچ تلاشی برای کمک به خاندان سلطنی مضایقه نمی‌کند.


Cor Leonis

KpzDL2H.jpg


اسطوره‌ای زنده در فرهنگ و اخلاق سرزمین Lucis، فرمانده لئونیس، که تمام هنر و جنگاوریش در نبرد را پیش کش شاه خود کرده است. لئونیس چندان رابطه خوبی با ناکتیس و دار و دسته‌اش ندارد اما افتخار او به عنوان فرمانده پادشاه باعث می‌شود همیشه مراقب آن‌ها باشد.


ffxv_group.jpg




Regis Lucis Caelum

2fAs1EH.jpg

lYPOktO.jpg



پادشاه حکومت Lucis و پدر ناکتیس.



Stella Nox Fleuret

aiSlm88.jpg


استلا (Stella Nox Fleuret نام و نام خانوادگی این شخصیت در زبان لاتین به معنی ستاره و شمیر است) یکی از اعضای خاندان Fleuret از سرزمین Tenebrae است. استلا دوست دوران کودکی ناکتیس بوده و همانند او می‌تواند اشخاص نزدیک به مرگ را حس کند.



Idola Eldercapt

RwHqPoM.jpg

r858QnA.jpg



پادشاه حکومت Niflheim. نام این شخصیت هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.


شخصیت مجهول 1

AIuClhO.jpg


احتمالا یکی از اعضای حکومت Niflheim. در تریلر منتشر از بازی این شخصیت در حال صحبت با Idola دیده می‌‌شود.


شخصیت مجهول 2

siqIyYf.jpg

Ec1Gb7h.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست


شخصیت مجهول 3

RTgarOR.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 4

mtUhsWM.jpg

TG08MDX.jpg


یکی از اشخاص حکومت Lucis که در نمایش بازی کنار Regis دیده می‌شود.



شخصیت مجهول 5

nXNPHUb.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



شخصیت مجهول 6

R9bwaul.jpg

zv2XQYD.jpg


هیچ اطلاعاتی از این شخصیت در دست نیست



مکان‌ها


Lucis

uokupsN.jpg

BVll1BT.jpg



حکومت Lucis متشکل از بخش‌های مدرن و امروزی است که شهرهایی نظیر توکیو و نیویورک را در ذهن تداعی می‌کند و همچین مناطق اسطوره‌ای که هنوز در آن‌ها صدای برخورد شمشیر و جادوگری شنیده می‌شود. Lucis پر از آسمان خراش‌ها و بزرگ راه‌های عریض و طویل است.

Tenebrae

محل زندگی دوست دوران کودکی ناکتیس، استلا. تنها چیزی که درحال حاضر از Tenebrae می‌دانیم این است که در این سرزمین افسانه قدیمی وجود دارد که می‌گوید کسانی که قادر به دیدن "نور" هستند قدرت‌های عجیبی بدست خواهند آورد.

Niflheim

دشمن حکومت Lucis که توسط Idola رهبری می‌شود. حکومت Niflheim برای بدست آوردن آخرین کریستال با سرزمین‌های Tonebrae، Solheim و Accordo وارد نبرد شده است.

Solheim

سرزمینی که مورد تهاجم نیروهای Niflheim قرار گرفته است.

Accordo

سرزمین زیبایی که ما در نمایش بازی شاهد حجوم نیروهای Niflheim به آن هستیم.

7eVkEmI.jpg



گیم‌پلی



گروه شامل سه نفر خواهد بود

ناکتیس لیدر گروه محسوب شده و در صورت مرگ او بازی تمام می‌شود

بقیه اعضای گروه نیز قابل بازی هستند و به راحتی می‌توانید در میان مبارزات بین آن‌ها سوییچ کنید

ناکتیس در مبارزات می‌تواند از Attack، Magic، Linkform، Warp و Summon استفاده کند

از چوکوبو، تانک و وسایل نقلیه موجود می‌توان برای جا به جایی در نقاط مختلف بازی استفاده کرد

XV دارای World Map است و قدرت بسیار بالای کنسول‌های نسل جدید به تیم سازنده اجازه داده است تا به راحتی WM و سفر با وسایل نقلیه را به بازی اضافه کند

برای استفاده از قابلیت Summon ابتدا می‌بایست این موجودات را در بازی شکست دهید. Summon در بازی دارای سیستم جدیدی به نام Rank است و Leviathan بالاترین Rank را خواهد داشت که بنظر می‌رسد اشاره به جثه عظیم آن دارد

ناکتیس در مبارزات از 5 شمشیر مختلف می‌تواند استفاده کند

ناکتیس قادر به پریدن خواهد بود و به نظر نومورا اینکار به طبیعی تر شدن بازی کمک فراوانی می‌کند

XV از تمام قابلیت‌های نشان داده شده در Agni’s Philosophy استفاده می‌کند و سعی دارد تا مرز بین CG و گیم‌پلی را کاهش دهد. همچنین با کمک موتور قدرتمند بازی تیم انیمیشن تمام صحنه‌های نمایشی را به صورت CG ساخته و داخل بازی قرار می‌دهد

ساخت بازی به موتور جدید SE یعنی Luminous منتقل شده است اما نمایش بازی در E3 مربوط به موتور قبلی بازی است. در نتیجه بازی نهای از نظر گرافیک تفاوت بسیار زیادی با نمایش‌های قبلی خواهد داشت

داستان بازی جدی، غمین و بسیار تیره و تار است اما با این حال شوخی و صحنه‌های کمیک نیز بخشی از آن است. تم بازی در یک نگاه لحظه‌های شاد و فرح بخش در اوج تراژدی و سرخوردگی است!

نومورا علاقه‌ای به ساخت یک فضای کاملا مدرن و یا افسانه‌ای ندارد. در XV ما با تلفیقی از فضاهای مدرن شهری نظیر شینجوکو با سرزمین‌های افسانه‌ای هستیم که تم مورد علاقه نومورا است

المان‌های زیادی از عناوین قبلی FF در XV حضور خواهند داشت. به عنوان مثال باهاموث و Leviathon از FFVII و FFVIII به XV آمده‌‌اند و نومورا آن‌ها را طراحی مجدد کرده است

XV ممکن است تبدیل به یک سری شده و شماره‌های دیگری از آن نیز منتشر شود

نومورا در حال بررسی احتمال اضافه کردن ویژگی‌های آنلاین به بازی است. co-op آنلاین از اهداف مورد نظر سازندگان است

SE بدنبال گسترش دادن سری FF بر روی کنسول Vita است و احتمال عرضه یک عنوان فرعی از دنیای XV برای کنسول Vita بسیار بالا و در دست بررسی است (TGS)

سکوت خبری در قبال پروژه Versus به اتمام رسیده و از این پس SE اطلاعات بیشتری را در خصوص XV با علاقه‌مندان به اشتراک خواهد گذاشت

نمایش بعدی و کامل‌تر بازی در نمایشگاه TGS در تاریخ 21 سپتامبر سال جاری خواهد بود



***

اثر

Yuki Matsuzawa
rxqy_15250894_1710158779301439_1696406686293575967_o.jpg



Opencritic :
Your Source for the Critical Reception of Video Games.

(Metacritic(PS4 :
Final Fantasy XV

(Metacritic(XB One :

Final Fantasy XV
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
این راز بقا که نشون دادن رو حتما ببینید. من نمیدونم کی و چطوری ذائقه فن های بازی تغییر کرده که عوض داستان پردازی و شخصیت ها و روح یه FF اصیل، دارن راه رفتن مارمولک و جک و جونور نشون میدن. واقعا طبیعی راه رفتن مارمولک یا انیمیشن های فوق واقعگرایانه تکون خوردن کله عقاب واسه کدوم فن FF مهمه؟ البته منظورم فن FF هست نه فن Noctis.

تو انقدر از بازی بدت میاد اینجا چیکار میکنی؟ :d
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,500
نام
mohammad
این راز بقا که نشون دادن رو حتما ببینید. من نمیدونم کی و چطوری ذائقه فن های بازی تغییر کرده که عوض داستان پردازی و شخصیت ها و روح یه FF اصیل، دارن راه رفتن مارمولک و جک و جونور نشون میدن. واقعا طبیعی راه رفتن مارمولک یا انیمیشن های فوق واقعگرایانه تکون خوردن کله عقاب واسه کدوم فن FF مهمه؟ البته منظورم فن FF هست نه فن Noctis.

تکبیر:D
والا منم میگم ورسوس نیست ولی...:D
هر چی هم بگیم لینک می زارن فلانی گفته هنوز بازی رو ایده نوموراس و ...(کی بدش میاد بشه کارگردان این بازی بزرگ بعد بهش یه ناخنکی نزنه؟:D)
هزار تا لینکم بهم بدن من اعتقادی به این موضوع ندارم
این می خواد اگه بازی موفق شد موفقیت رو برا خودش جمع کنه اگه ر.ی.د بیوفته سر ایده های نومورا:D
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اقا اگه یه جایی مثلا دیدید یکی درمورد بازی حدس زده یا شایعه ای بوجود اومده بزارید خیلی حال میدن اینا
مثلا از نشون های لباس طرف یکی حدس بزنه طرف تو کار احضار چیه و ...
اینو مثال گفتما:D کار به رسمی و غیر رسمی بودنشون ندارم یا درسته یا غلطه ولی درکل جو تاپیک خیلی عوض میشه:D
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بی صبرانه منتظر بازی بعدی نومورا هستم امیدوارم یه ایده مشابه ورسوس باشه یه محیط کاملا تاریک(خودشم تهیه کننده باشه:D)
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
جدا من نمیتونم تصور کنم چی تو ذهن شما میگذره

آخه جالبیش اینه صفحه های پیش احسان به بهترین شکل ممکن همه جوابای شمارو داد که همشم با عقل جور بود و هرکی میخوند متوجه میشد

از بازیی که معلوم نیست چه چیزاییش کامل شده چه انتظاری داری؟؟؟ تریلر داستانی؟ کدوم بازیی وقتی 60 درصدش ساخته شده که معلوم نیست چیا هم هست تریلر داستانی میده؟

تریلر نشون دادن جز به جز گیم پلی میخوای؟ اینا 24 ساعته دارن گیم پلی رو تغییر میدن چیشو بدن به شما؟ همین دمو هم بعد از کلی تغییر دادن گیم پلی داره میاد بازم میخوان نسبت به بازخوردا تغییر بدن

برا مثال شما همین Bloodborne که همه دارن میمیرن براش این کی ویدئو کامل گیم پلی نشون داد؟ (همونی که نشون میداد هر دکمه چیکار میکنه) همین فک کنم یه ماه پیش یا بیشتر بود بازیشم کمتر یه ماه مونده بیاد. تازه کامل هم نشون نمیدن هیچ وقت

کی تریلر داستانی داد؟ یه هفته پیش بود فک کنم

حالا این مثال بود بقیه بازیا هم اینجورین. بعد شما میخوای بازیی که معلوم نیست کی میخواد ریلیز بشه همه اینارو به شما نشون بده؟

اگه ویدئو حیوانات رو خوشت نیومده دلیلش اینه که شما دلت نمیخواد ببینی بازی چه پیشرفتی داره چه چیزایی داره که تو بازیای دیگه نیست اینا خیلی هم مهمه همین خورده ریزان که یه بازی رو جذاب میکنن و وقتی میبینی میگی " ااااا چه باحال" شما خودت FF های دیگه بازی میکردی فقط دنبال این بودی که بری بجنگی و از هیچ چیز دیگه لذت نمیبردی؟

البته مشکل از خودشونه که میان هی هر چند وقت یه بار کلی اطلاعات و ویدئو میدن باید بیان مثل بقیه دایورت کنن و هر 4-5 ماه یه بار یه چیزی بدن که کسایی مثل شما از خوشی زیاد دیگه گیز ندین :d

در ضمن کار زشتیه اگه از بازیی خوشت نمیاد بیای تو تاپیکش و هی ضدحال بخوای بزنی یا بگی خوب نیست بده و این حرفا درسته هیچ کس که بازی براش مهمه اهمیت نمیده اما کلا جلوه خوبی نداره چه برای تاپیک چه برای خودتون

من نمیگم نیا دست خودته و باید مشکلای بازی رو گفت اما در کنارش خوبی هاشم گفت مثلا هیچ وقت نیومدی بگی چقدر دانجئونا خوبن و میخوان مثل FF های قبلی بکننش .به هیچ کسی نمیگم چیکار کنه فقط توصیه میکنم

بهتره یه پست بدی بگی بنا به این دلایل از بازی خوشم نمیاد درست و حسابی نه بیای فقط بگی " این چیه اون چیه این که ورسوس نیست" و همین نه اینکه هر صفحه تو هر خبر و ویدئویی بیای و بخوای Cool بودن بیش از حدتون رو نشون بدین :d

فن Noctis رو خوب اومدی به من که بر خورد :))
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,500
نام
mohammad
اگه خود نومورا هم بیاد بگه ایده تغییر نکرده من باور نمیکنم چون میگم از اجبار این حرفو زده:D من همچین عجوبه ای هستم:D
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در ضمن اصلا بازی قرار بوده بر اساس واقعیت باشه حالا ربطی به XV و ورسوس نداره
الان یعنی تو ورسوس پمب بنزین بوده قرار بوده تو XV ماشین ها خورشیدی باشن؟؟:)) که بگیم عوض شده و... ما میگیم اتمسفر بازی مثل ورسوس نیست:D(حتی همون جنگل تو ورسوس یه تاریکی خاصی توش دیده میشد:D)
تاجایی که من می دونم سفر کردن برای حل مشکلات با سفر کردن برای گردش خیلی باید فرق داشته باشه ها:D
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
ما میگیم اتمسفر بازی مثل ورسوس نیست:D(حتی همون جنگل تو ورسوس یه تاریکی خاصی توش دیده میشد:D)

چه تاریکی ای دقیقاً دیده میشد ؟ :D تاریکی تفاوت نورپردازی غروب خورشید با نورپردازی اول صبح ؟ :D یا تاریکی تفاوت ضعف سخت افزار PS3 در عدم رندر کردن جزییات (اعم از گل و گیاه ، دار و درخت و موجودات) زیاد در یک لوکیشن داخل یه بازی Open World ؟ :D
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,500
نام
mohammad
حالا كل مطلبو ول كردي چسبيدي به اون تاريكي خاص؟؟:d
منظورم جوش بود كه سنگين تر به نظر مي رسيد:d
حالا اينا بالاخره از duscae مي كشن بيرون و ميرن مناطق مختلف رو نشون بدن ،اونموقع همو مي بينيم:d
فقط بعدش لطفا نيايد بگيد از اون تريلر versus هيچ وقت hdش نيومد و به نظر سنگين تر مي رسيد و چون اين جديدا hd هستن فكر مي كنيم شاد تر شده محيط و ...:d
بالاخره ادم چه مي دونه بهانه ي خوبي مي تونه باشه:d
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
حالا كل مطلبو ول كردي چسبيدي به اون تاريكي خاص؟؟:d
منظورم جوش بود كه سنگين تر به نظر مي رسيد:d
حالا اينا بالاخره از duscae مي كشن بيرون و ميرن مناطق مختلف رو نشون بدن ،اونموقع همو مي بينيم:d
فقط بعدش لطفا نيايد بگيد از اون تريلر versus هيچ وقت hdش نيومد و به نظر سنگين تر مي رسيد و چون اين جديدا hd هستن فكر مي كنيم شاد تر شده محيط و ...:d
بالاخره ادم چه مي دونه بهانه ي خوبي مي تونه باشه:d

اینکه غروب خورشید خیلی غمناک تر و افسرده تر به نظر میرسه اصن یه چیز واضح و طبیعیه که نیاز به بحث نداره :D اصن ربطی به سنگینی نداره :D
همین الانشم لوکیشن اون تریلر 2011 رو نشون دادن که عیناً همون بوده حتی نورپردازیش :D والا ما که بهونه نمیاریم ، شما میگی اگه نومورا هم وسط تاپیک ظهور کنه حرفهاش رو قبول نمی کنی ، حرف ماها که دیگه هیچ :D اینو چیکارش کنیم ؟ :D
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,500
نام
mohammad
اینا مگه نمی گن هنوزم تو کار مشارکت داره(منظورم نوموراس:D)خوب مثلا تو یه مراسمی مثل ATR فقط 30 ثانیه نومورا بیاد یه سلام و علیک بکنه و بره:D یا هر مراسم دیگه ای(نیاید بگید که سرش شلوغه که یک روز هم وقت نداره از کارش بزنه و بیاد تو اینجور جاها:D)
یا اصلا تو یه نمایشگاه یا ... وقتی xv نمایش داره به نومورا بگن بیاد دربارش حرف بزنه (حتما نباید کارگردان بره که حرف بزنه:D)
یا مگه نمی گن مشاوره میده و نظارت داره بر کار؟؟؟؟؟ ازشون چیزی نمی خوام. فقط می خوام تو یه تریلر اخرش تو اون گوشه موشه ها یه سوپروایزری یه چیزی اضافه کنن:D اما دریغ از این کار فقط اینا حرف می زنن:D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,151
نام
ماکان
آقا من اول یه چیزی رو بگم. ما اینجا از 6 7 سال پبش در مورد بازی بحث میکردیم و طبیعتا برای امدن تو این تاپیک منتظر اجازه کسی نمیمونیم. هرکسی هم دوست داره فقط به به چه چه کنه میتونه پست های منو نخونه.

چه تاریکی ای دقیقاً دیده میشد ؟
:biggrin1:
تاریکی تفاوت نورپردازی غروب خورشید با نورپردازی اول صبح ؟
:biggrin1:
یا تاریکی تفاوت ضعف سخت افزار PS3 در عدم رندر کردن جزییات (اعم از گل و گیاه ، دار و درخت و موجودات) زیاد در یک لوکیشن داخل یه بازی Open World ؟
:biggrin1:

تفاوت سخت افزاری؟ lol پس نومورا وقتی تو هر مصاحبه میگفت بازی اتمسفر کاملا تاریک, جدی و سردی داره و ان رو با FFVI و FFVII مقایسه میکرد در واقع هواسش نبوده اینا بخاطر سخت افزار ضعیف PS3 هست!:D بیخیال احسان!

ببینی من یه چیزی رو بگم روشن بشه, من در مورد اینکه XV بازی خوبی هست یا نه اصلا بحث ندارم. معتقدم علی رغم همه تغییراتی که داشته بازی خوبی هست. حداقل از XIII بهتره. خودمم خیلی دوستش دارم. مشکل من با نگاه مزخرف تاباتا نصبت به یه FF خوب هست.
FF یعنی داستان, شخصیت و اتمسفر. گرافیک آخرین چیزی هست که توی یه FF مهمه. فرق نومورا و تاباتا در اینجاست. نومورا میدونست فن های بازی چی دوست دارن و همونو نشون میداد. مثلا میومد یه سکانس از بازی رو که حتی صدا نداشت نمایش میداد و روی داستان و روابط شخصیت ها بحث میکرد. بعد ماها ساعت ها میشستیم در مورد رابطه بین ناکتیس و استلا خیال پردازی میکردیم و لذت میبردیم. اما تاباتا میاد را رفتن مارمولک نشون میده. سگ و گربه ول میده تو محیط و ....

البته اینا همش اقتضای گذر زمان هست. نمیشه جلوی ورود فن های جدید رو گرفت. کسایی که انتظاراتشون از FF یه چیز دیگس و دنبال شخصیت های خوشگل و گرافیک خوب میگردن.​

 

amirone

کاربر سایت
Aug 13, 2014
2,435
ببخشید وسط بحث تخصصیتون میام:whistling:. یک مطلبی رو میخواستم باهاتون در میون بزارم که ببینم آیا این فقط احساس منه یا فنای بازی هم همین احساسو دارن .
از اولین تریلرهایی که از بازی اومد کلی هایپ شدم و توی همین تاپیکم اعلام کردم . ولی توی همین چند ماه مخصوصا بعد PSX با هر نمایشی که داره میاد دلگرمیم کمتر میشه به بازی . نه اینکه بد باشه ولی با هر نمایش جدید بنظرم لذتش کمتر میشه :-/ . بخاطر تکراری شدنش برام نیست ، فقط فکر میکنم بعضی بخشها درون بازی روند تکراری دارنو یه جور برام کسل کننده شده ! . از تریلرها که اینطور برام بنظر میومد امیدوارم واقعا درون بازی اینطور نباشه .
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
آقا من اول یه چیزی رو بگم. ما اینجا از 6 7 سال پبش در مورد بازی بحث میکردیم و طبیعتا برای امدن تو این تاپیک منتظر اجازه کسی نمیمونیم. هرکسی هم دوست داره فقط به به چه چه کنه میتونه پست های منو نخونه.


تفاوت سخت افزاری؟ lol پس نومورا وقتی تو هر مصاحبه میگفت بازی اتمسفر کاملا تاریک, جدی و سردی داره و ان رو با FFVI و FFVII مقایسه میکرد در واقع هواسش نبوده اینا بخاطر سخت افزار ضعیف PS3 هست!:D بیخیال احسان!

ببینی من یه چیزی رو بگم روشن بشه, من در مورد اینکه XV بازی خوبی هست یا نه اصلا بحث ندارم. معتقدم علی رغم همه تغییراتی که داشته بازی خوبی هست. حداقل از XIII بهتره. خودمم خیلی دوستش دارم. مشکل من با نگاه مزخرف تاباتا نصبت به یه FF خوب هست.
FF یعنی داستان, شخصیت و اتمسفر. گرافیک آخرین چیزی هست که توی یه FF مهمه. فرق نومورا و تاباتا در اینجاست. نومورا میدونست فن های بازی چی دوست دارن و همونو نشون میداد. مثلا میومد یه سکانس از بازی رو که حتی صدا نداشت نمایش میداد و روی داستان و روابط شخصیت ها بحث میکرد. بعد ماها ساعت ها میشستیم در مورد رابطه بین ناکتیس و استلا خیال پردازی میکردیم و لذت میبردیم. اما تاباتا میاد را رفتن مارمولک نشون میده. سگ و گربه ول میده تو محیط و ....

البته اینا همش اقتضای گذر زمان هست. نمیشه جلوی ورود فن های جدید رو گرفت. کسایی که انتظاراتشون از FF یه چیز دیگس و دنبال شخصیت های خوشگل و گرافیک خوب میگردن.​

[/RIGHT]

من متاسفم یکم بد تو پست قبلیم گفتم به هرحال اگه ناراحت شدی شرمنده :d ارزش نداره به خاطر یه بازی دشمن برا خودم درست کنم :d

منظور نومورا از تم تاریک داستانه

در ضمن من نگفتم که به به کنید فقط گفتم در کنار ایرادای بازی خوبیاشم بگید 24یی فاز منفی ندین :d

اگرم آخرای پستات به من تیکه نندازی ممنون میشم :d
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان

تفاوت سخت افزاری؟ lol پس نومورا وقتی تو هر مصاحبه میگفت بازی اتمسفر کاملا تاریک, جدی و سردی داره و ان رو با FFVI و FFVII مقایسه میکرد در واقع هواسش نبوده اینا بخاطر سخت افزار ضعیف PS3 هست!:D بیخیال احسان!

ببینی من یه چیزی رو بگم روشن بشه, من در مورد اینکه XV بازی خوبی هست یا نه اصلا بحث ندارم. معتقدم علی رغم همه تغییراتی که داشته بازی خوبی هست. حداقل از XIII بهتره. خودمم خیلی دوستش دارم. مشکل من با نگاه مزخرف تاباتا نصبت به یه FF خوب هست.
FF یعنی داستان, شخصیت و اتمسفر. گرافیک آخرین چیزی هست که توی یه FF مهمه. فرق نومورا و تاباتا در اینجاست. نومورا میدونست فن های بازی چی دوست دارن و همونو نشون میداد. مثلا میومد یه سکانس از بازی رو که حتی صدا نداشت نمایش میداد و روی داستان و روابط شخصیت ها بحث میکرد. بعد ماها ساعت ها میشستیم در مورد رابطه بین ناکتیس و استلا خیال پردازی میکردیم و لذت میبردیم. اما تاباتا میاد را رفتن مارمولک نشون میده. سگ و گربه ول میده تو محیط و ....

البته اینا همش اقتضای گذر زمان هست. نمیشه جلوی ورود فن های جدید رو گرفت. کسایی که انتظاراتشون از FF یه چیز دیگس و دنبال شخصیت های خوشگل و گرافیک خوب میگردن.​

[/RIGHT]

چه ربطی داره ماکان ؟ :D خودت فهمیدی به چی گیر دادی ؟ :D
اون دوستمون گفت جنگلش تاریک تر از الانه ، منم گفتم واضحه چون اونجا غروبه اینجا سر صبح :D

دقیقاً ماکان می خواستم بیام به همون خط آخری که گفتی اشاره کنم :D الان متاسفانه این ورسوس یا همون XV داستانش از یه FF معمولی خارج شده ، بازی شون سال در دست ساخت بوده و کلی هزینه روی دست SE گذاشته ، شاید همه ی تقصیرا گردن تاباتا بیوفته ولی قطعاً از اونطرف خود SE هم از هر راهی که شده سعی میکنه مخاطب برای بازیش جمع کنه تا خرج اینهمه سال در ترش گذاشتن بازیش در بیاد و واسه این موضوع چه چیزی بهتر از گرافیک :D یعنی کلی آدم هستن که به صرف دیدن یه گرافیک خوب با کله میرن بازی رو میخرن و با الباقی چیزاش هم کار ندارن :D و اتفاقاً اصلاً هم تعدادشون کم نیست ، با پروسه ی طولانی ای هم که بازی داشته عمراً SE از اینا یا هر قشر دیگه ای به این راحتیا نمیگذره :D
 

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
من دیشب هی منتظر توئیچ بودم که تو PAX بیان XV رو نشون بدن دیگه دیدم به زمان ما خیلی دیر میشه و خیلی هم خسته بودم زود خوابیدم و گفتم چیزی نشون نمیدن فوقش 4 تا عکس که بگن آره اینجوریه چون مخصوص طراحا بود

اما ترکوندن الان بیدار شدم کف و خون قاطی کردم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر